Balbaieli ( sau bilbiieli ) |
This topic is about Balbaieli ( sau bilbiieli ), the author, Dragos56563, wrote about: Salutare ! De vreo luna de zile, mi se intimpla urmatoarea chestie. Merge masinutza frumos, dar cind opesc la semafor, scade turatia la relanti si da ... To read more just scroll down
Balbaieli ( sau bilbiieli ) |
Jun 20 2006, 11:35 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 543 Joined: 23-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.556 |
De vreo luna de zile, mi se intimpla urmatoarea chestie. Merge masinutza frumos, dar cind opesc la semafor, scade turatia la relanti si da semne sa se aprinda becul de pe bord responsabil cu presiunea la ulei. Daca o las asa, zici ca are 5-600 rpm, si pina la urma se opreste. Daca o tin din acceleratie usor, nu se intimpla nimic. Nu intrerupe dpdv electric. Adica, i-am schimbat platina, bujii, condesator, capac delco, rotor si cam tot ce trebuie schimbat. I-am curatat frumos si carburatorul... Ideea e ca atunci cind sta la relanti, curentul mai are putin si dispare. Adica, tzacanitul de la semnalizator, tzacane odata la 1 sau 2 secunde. Daca accelerez, accelereaza si el... Despre lumini... Albe cind merg, daca e la relanti zici ca i-am pus faruri de ceata galbene.... Sa fie oare de la baterie ? E cam veche si se cere schimbata... De incarcat, alternatorul incarca, adica, cu toti consumatorii porniti, la 2000 rpm am cam 14.5 V. De la ce sa fie ? Mi-am cumparat carbunii de la aletrnator si puntea de diode, dar nu am apucat inca sa le schimb... HELP ! PS: La relanti, claxonul e o pisica uda si batuta PPS: Sa fie problema de electrica, sau de carburatie ? |
|
|
Jun 20 2006, 12:09 PM
Post
#2
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 163 Joined: 13-August 05 From: Bucuresti Member No.: 53.181 |
daca la relanti nu ai curent, ai probleme electrice!
-------------------- Logan Laureate 1.4 - 75 CP
Ford Scorpio 2.0i cutie automata - 123 CP |
|
|
Jun 20 2006, 12:50 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
parerea mea: daca inca mai ai claxon la ralanti, (macar ca o pisica uda ha ha) nu e din aprindere
aia functioneaza pana la 11 V fara probleme pe de alta parte, daca scade ralantiul asa rau logic ca nu mai incarca alternatorul oricum la ralanti nu trebuie stat cu faza mica, mare sau stergatoare pornite cea mai buna dovada ca nu e de la electrica e ca la accelerare se remediaza: intre 700 si 1000 rot/min de ex nu e mare diferenta de incarcare eelctrica parerea mea(pt ca am patit-o si eu) e ca e de la carburator: nici mie nu-mi statea deloc, pana am umblat la...surubul al treilea de sus de la carburator, ala de zice sa nu-l atingi, numai asa s-a rezolvat... -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Jun 20 2006, 01:06 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 543 Joined: 23-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.556 |
:wave: |
|
|
Jun 20 2006, 01:37 PM
Post
#5
|
|
Păcat de acest forum ... Group: Moderator Posts: 4.288 Joined: 26-March 05 From: D Member No.: 43.171 |
Eu cred că la tine sunt două aspecte: 1. Odată cu trecerea la vară, trebuie să reglezi carburatorul (amestec), din cauza aia cred că, la relanti, îți "moare" motorul. Deci, schimbă poziția capacului filtrului de aer, reglează amestecul de aer/benzină din șurubul respectiv, precum și turația de relanti, astfel încât, la relanti, să-ți toarcă frumos. Poate trebuie umblat puțin și la unghiul de aprindere, slăbind șurubul de strângere al delcoului, și rotind ușor de el, până obții turația cea mai mare și "rotundă", fără explozii sau bâjbâieli; 2. La relanti, sub 1.000 rot/min, alternatorul nu debitează, astfel încât, la relanti, consumatorii iau tensiune doar de pe baterie. Din cauza asta, când turezi, totul e OK. Deci, bateria trebuie schimbată. Și apropo, dacă bateria e în halul ăsta, iarna cum ai pornit? Deci rezolvă aceste lucruri, și dup-aia să ne spui cum se manifestă. Spor la lucru. :wave: Eu te sfătuiesc să nu umbli la șurubul al treilea, că dereglezi carburatorul de tot. Sfatul meu: reglează de unde ți-am zis, și spune-ne cum se manifestă. |
|
|
Jun 20 2006, 04:36 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
asta asa e, nu e bine sa se umble la ala, macar daca umbli pune semn cum a fost original
dar la mine va spun ca pana nu s-a umblat la surubul al treilea nu mergea de nici un fel...dar la mine are 122 000 km si nu cred sa se fi umblat la motor... -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Jun 20 2006, 08:14 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 543 Joined: 23-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.556 |
Salut ! Multam de sfaturi...
Ideea e ca dupa ce mi-a "explodat" rotoru si capacu de delco, care au fost schimbate si dupa ce s-au "dezlipit" contactele de la platina, care a fost schimbata si ea, am refacut reglajul la aprindere, cu tot cu avans si unghi Duell [ fix 57 de grade ]. Capacu' de la filtrul de aer l-an intors de mult... Eu pina anu' asta ( de 5 ani incoace - de cind am schimbat carburatoru ) nu am umblat deloc la carburator. Deci, nu am schimbat deloc proportia amestecului aer/combustibil vara sau iarna. Despre baterie... o s-o schimb cit de curind, dupa ce imi fac articulatiile - saptamina asta cred. Asta iarna, cred ca mai avea ceva curent in ea. Dar oricum nu o lasam in masina ( stiam ca e pe duca ) si inainte sa dau la automat, foloseam acea unealta indispensabila si anume manivela. Dadeam vreo 10 ture si abia dupa aia dadeam la automat. Soc tras si gata. Pleca. Invirtea de 2-3 ori si pornea... Da' ma rog... O sa vad... Urmatoarea investitie : baterie. Multam de sfaturi.. Va tin la curent ( de care n-am ) PS: De care baterie ma sfatuiti sa iau ? Eu am de 55 Ah. Numai ca i-am schimbat becurile la faruri. Cele de fabrica erau de 40W / 45 W si eu i-am pus 55W / 60W ( halogen ). Ma gindeam la un 66 Ah. Sau 72 ? :wave: |
|
|
Jun 20 2006, 08:21 PM
Post
#8
|
|
pilot Group: Membri Posts: 348 Joined: 5-June 04 From: Baia Mare (Maramures) Member No.: 27.230 |
verifica jiglerul de relanti,nu e infundat sau ceva mizerie pe el?
-------------------- Filtre sport K&N - Accesorii Tuning - Discuri Frina Brembo
|
|
|
Jun 20 2006, 08:42 PM
Post
#9
|
|
specialist Group: Membri Posts: 543 Joined: 23-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.556 |
Nope... Done that. De mai multe ori... Degeaba. Dupa ce porneste, in 10-15 secunde isi face iar de cap. Miine o sa umblu la carburator... O sa vad.
Keeping you posted... :wave: |
|
|
Jun 20 2006, 09:31 PM
Post
#10
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 208 Joined: 13-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 68.170 |
Apropo, mie imi face alta figura. Porneste bine, tine stabil 900 rot. , ma duc cu ea 25km, pana se incalzeste odata la 90 Grade. Dupa ce se incalzeste, incepe sa se clatine in ralantiu, chiar daca se raceste motorul dupa aia (a da si in timp ce se clatina se tot aprinde becul de la martorul de presiune ulei). Figura dispare daca il las 3 ore, sa se raceasca complet, dar dupa ce se incalzeste iara apare. Presupun ca e ceva la aprindere. Nu pot sa-l repar, pt ca batranu' ii inca in spital, si singur nu prea am chef sa ma apuc. Apropo de manivela, am ceva intamplari faine cu el.... odata am ramas (aproape) fara curent in munti si am pornit-o cu manivela, ca automatul nu mai invartea.
|
|
|
Jun 20 2006, 09:52 PM
Post
#11
|
|
Păcat de acest forum ... Group: Moderator Posts: 4.288 Joined: 26-March 05 From: D Member No.: 43.171 |
Salutare :wave:
@ k.68177 Din cele spuse de tine, înseamnă că amestecul aer/combustibil nu este reglat bine, părerea mea. De ce, pentru că acest reglaj se face cu motorul cald, cum i-am scris lui Dragoș mai sus. Deci, la motorul cald, la relanti, motorul trebuie să "toarcă" frumos. Când e rece, nu poți să ai tot aceleași pretenții. Becul de la martorul de presiune ulei se aprinde din cauza turației oscilante. :wave: |
|
|
Jun 21 2006, 05:49 AM
Post
#12
|
|
sofer Group: Membri Posts: 67 Joined: 27-May 06 From: Piatra Neamt (Neamt) Member No.: 77.855 |
Verifica daca nu cumva merge numai pe alternator, adica daca nu cumva ai un fir intrerupt, si totul functioneaza numai pe curentul generat de alternator, ca normal trebuie sa iti functioneze toate comenzile chiar si cu motorul oprit.
Becul la ulei imi mai clipeste si mie cand e la relanti. Se aprinde doar cand turatia este prea mica. Grav este daca se aprinde cu motorul accelerat, dar daca nu, nu e nici o problema. -------------------- Lada 2104
|
|
|
Jun 21 2006, 08:43 AM
Post
#13
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
corect, relgajul se face la cald
si la balbaieli dintr-astea nu va apucati sa schimbati aprinderea, sa dati o gramada de bani pe platine etc. , e din carburator clar... he he, de manivela stie si a mea - oricum iarna pe ger mare dau intai la manivela sa rupa filmul de ulei si apoi la automat dar anul trecut in primavara nu aveam baterie deloc, daca nu mergeam in fiecare zi se descarca si porneam la manivela mereu, culmea e ca la rece pornea mai bine decat la cald si intr-o zi la billa, cu motorul cald n-a mai vrut sa porneasca, am dat pana am asudat si abia a pornit, asa ca mia-am luat baterie caranda 55 Ah si sunt foarte multumit (eu am becuri de 40/45W) -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Jun 21 2006, 09:04 AM
Post
#14
|
|
pilot Group: Membri Posts: 404 Joined: 23-January 06 From: Bucuresti Member No.: 66.200 |
si eu cred ca se impune un acumulator ceva mai maricel........bine parerea e subiectiva.....dar macar un 66.....72 nu cred ca incape in suport mi se pare cam maricica,dar daca ar incapea,pe aia as alege-o........acum depinde si de diferenta de pret.........si inca un lucru foarte important,sa te uiti la amperajul pe care il are la pornire ca sunt valori diferite, cauta sa fie cat mai mare......... :wave:
|
|
|
Jun 21 2006, 07:53 PM
Post
#15
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 208 Joined: 13-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 68.170 |
Pai nu stiu ce sa cred........ Faza e ca inainte mergea bine, fara sa faca figuri. Chestia asta mi-a aparut recent.
|
|
|
Jun 22 2006, 08:28 AM
Post
#16
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
pai poate aparea si brusc
de fapt la mine asa a fost: mers perfect, cand intr-o zi, nu a mai stat, pur si simplu, si a trebuie reglat din nou... -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Jun 22 2006, 09:52 AM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 543 Joined: 23-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.556 |
S-a rezolvat... Am invirtit un pic de surubul ala de la carburator ( de fapt tata a facut chestia asta ca el are drept de umblat la carburator ). Un sfert de tura ( sau juma' ) si toarce ca o pisicutza. Nu mai e nici o problema... Scuze daca v-am batut la cap cu o problema asa "minora", dar eu nu vroiam sa umblu la surubu ala, ca asa era din fabrica... Ma rog. Done.
:wave: |
|
|
Jun 22 2006, 10:01 AM
Post
#18
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
ehe, deci n-am spus prostii:)
de paft mie mi-a spus si Dl. Patru de la Bujoreni: ia gandeste-te, daca era sa nu umbli la el toata viata de ce mai faceau surub?! puneau un jicler calibrat acolo si gata" -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Jun 22 2006, 10:03 AM
Post
#19
|
|
specialist Group: Membri Posts: 543 Joined: 23-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.556 |
M-am gindit si la asta, dar daca am mers cu el 5 ani.... Stii cum e... Reticenta asta...
:wave: |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 15th May 2024 - 05:13 AM |