climatronic pe timp rece |
This topic is about climatronic pe timp rece, the author, laur71, wrote about: De aproximativ 2 luni sint posesorul unei Octavia Tour 1.9 TDI 90CP cu ESP, climatronic, cul metalizat, stergator luneta, cotiera, geamuri fata, proie ... To read more just scroll down
climatronic pe timp rece |
Oct 10 2006, 09:06 AM
Post
#1
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 9-October 06 From: Slatina Member No.: 89.353 |
Am cautat aici si nu am gasit lamuriri in privinta climatronicului in legatura cu functionarea pe timp rece, daca in interior temperatura reglata este mai mare decit cea exterioara, mai exact compresorul mai este cuplat si in aceste conditii sau nu? Alta intrebare ar fi daca este normal ca dupa o frina brusca ,pedala de frina sa tina ceva mai sus. |
|
|
Oct 10 2006, 10:30 AM
Post
#2
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Salut!
1- Climatronicul mentine in mod automat o anumita temperatura interioara, in fct de reglajele pe care le faci. Sub 4 grade Celsius compresorul nu functioneaza, asadar vei merge pe mod Econ, cu ventilatie adica. 2- cursa pedalei de frana se testeaza la fiecare schimbare a lichid frana, evident ca numai dupa testul VAG de scoatere a aerului din instalatie. In mod normal (adica in cazul in care nu apar defectiuni la sist franare, aer fals pe conducta dat unui por, etc) cursa pedalei nu se modifica aleatoriu. Esti sigur ca ai simtit bine acest lucru? Daca ai indoieli, viziteaza un service Skoda (cel din Rm Valcea este o optiune) -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Oct 10 2006, 11:56 AM
Post
#3
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 9-October 06 From: Slatina Member No.: 89.353 |
Multumesc de raspuns!
In conditiile de fata cind temp ext =18 grade C si temp reglata in int=22grade C mai este cazul sa mai merg cu climatronicul pe auto? mai este ceva , in momoentul in care modific temperatura mai mult sau mai putin, instalatia iese din modul auto si nu mai afisaza nimic in partea dreapta a displayului, in cazul asta care e diferenta fata de modul auto? Caldura in interior nu se realizeaza ca la inst de aer conditionat de apartament, pe recirculare in sens invers ? sau temperatura vine direct de la motor in orice situatie? Cu frina mi s-a intimplat de mai multe ori ca dupa o frinare mai brusca, pedala sa tina mai sus, ceea ce m-a facut sa trag concluzia ca in timp pedala revine la aceeasi pozitie. Ce-i drept mi-ar place mai mult sa tina mai sus, dar tine destul de bine si asa. Am un prieten cu o masina la fel cu discuri pe spate dar nu are ESP inclus, credeti ca ar fi o diferenta in sist de frina. El a mers pe masina mea si aspus ca e putin mai elastica fata de a lui. Cu prima ocazie o sa incerc si eu sa vad difernta pe masina lui. Masina nu are decit 2 luni, e noua, 2800km, mai aproape de mine ar fi la service in Craiova, desi cineva i-mi recomanda tot la Brady ca de acolo e luata. |
|
|
Oct 10 2006, 12:38 PM
Post
#4
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
QUOTE(Laurentiu Florin89360) Multumesc de raspuns!
[color=green][/color]
In conditiile de fata cind temp ext =18 grade C si temp reglata in int=22grade C mai este cazul sa mai merg cu climatronicul pe auto? Nu e cazul sa fie AUTO afisat, climatizarea functioneaza si cand nu este afisat ceva in dreapta LCD-ului. Mai este ceva , in momoentul in care modific temperatura mai mult sau mai putin, instalatia iese din modul auto si nu mai afisaza nimic in partea dreapta a displayului, in cazul asta care e diferenta fata de modul auto? Nu este o diferenta esentiala. Doar ca tu comanzi viteza de functionare, spre deosebire de modul AUTO, cand o comanda el. Am un prieten cu o masina la fel cu discuri pe spate dar nu are ESP inclus, credeti ca ar fi o diferenta in sist de frina? NU, ESP-ul ajuta in alte situatii. ABS+MBA ajuta la franare Masina nu are decit 2 luni, e noua, 2800km, mai aproape de mine ar fi la service in Craiova, desi cineva i-mi recomanda tot la Brady ca de acolo e luata. Daca nu ti-e greu, alege intre Brady si dealerul din Rm Valcea. -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Oct 10 2006, 04:35 PM
Post
#5
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 9 Joined: 31-January 06 From: Timisoara (Timis) Member No.: 66.898 |
daca afara sunt sa zicem 10 grade si climatronicul il setez la 22 de grade, e vreo diferenta daca las clima pornita fata de functionarea in modul econ? adica oricum nu actioneaza compresorul? sau actioneaza, deci o sa se simta si la demaraj si la consum? -------------------- Octavia Tour 1.9 TDI 90 CP
|
|
|
Oct 11 2006, 10:53 AM
Post
#6
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 9-October 06 From: Slatina Member No.: 89.353 |
Ok multumesc!
Caldura in interior cum se realizeaza mai rapid, ma refer in care mod auto sau econ? |
|
|
Oct 11 2006, 02:16 PM
Post
#7
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Compresorul functioneaza peste 4 grade Celsius. Si da, in mod AUTO temperatura dorita va fi mai repede atinsa. Dar cu resurse un pic mai mari de combustibil...
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jan 4 2007, 12:59 PM
Post
#8
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 18 Joined: 29-December 06 From: Galati (Galati) Member No.: 95.614 |
Am si eu o nelamurire tot legata de caldura dar cea data de AC ca nu am clima. Pe timp de iarna AC-ul baga aer cald mai repede decat cu el oprit? sau e doar consum in plus de benzina? Ca nu am mai facut un drum mai lung de 4 km (acasa-munca, munca-acasa) si pe drumu asta scurt ac-ul doar dezmorteste putin aerul. Vreau sa stiu daca temperatura maxima data de ac e mai mare, mai mica sau egala cu cea data de motor.
Multi ani la lume si salutari de la Galati pt. DORU! Cya |
|
|
Jan 4 2007, 02:14 PM
Post
#9
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Salut Mihai !
Incearca sa cuplezi AC-ul manual cand temp ext este sub 4C si vezi daca turatia la relanti scade si simti ca intra in functiune compresorul, in mod normal nu ar trebui sa porneasca (sunt aproape sigur). In acest caz, desi AC-ul este pornit, ventilatia de aer cald o realizeaza numai ventilatorul, la viteza selectata de tine pe butonul rotitor. Bafta! -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jan 4 2007, 03:02 PM
Post
#10
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 18 Joined: 29-December 06 From: Galati (Galati) Member No.: 95.614 |
O sa vad si am sa poztez aici .. dar mai trebuie sa astept pana scade sub cele 4 grade.. ca la gl momentan sunt destul de multe grade +
|
|
|
Jan 4 2007, 03:27 PM
Post
#11
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 144 Joined: 21-August 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 85.217 |
Salutare,
din cate ma ghindesc eu ar fii absurd sa porneasca compresorul sa faca frig cand temperatura exterioara este sub o anumita valoare (4 grade dupa cum zice doru) iar caldura sa vina din alte surse decat din incalzirea motorului. Ar fii total neeficient si ma ghindesc ca cei de la Skoda (ca de altfel de la orice firma) s-au ghindit cand au conceput sistemul de incalzire/racire. O sa incarc si eu ca doar la Cluj acuma sunt 2 grade iar spre seara se mai racoreste. -------------------- ______________________________
Skoda Fabia, 1,2HTP/55CP |
|
|
Jan 4 2007, 09:02 PM
Post
#12
|
|
novice Group: Membri Posts: 47 Joined: 27-November 05 From: Cluj-Napoca Member No.: 62.133 |
Confirm spusele lui Doru. In dupa-amiaza asta am testat subiectul in discutie. La temperatura exterioara peste 4 grade C inclusiv, la pornirea AC temperatura este reglat prin compresor, rezultand scaderea turatiei.
La temperaturi sub 4 grade caldura vine de la motor, turatia ramanand constanta la pornirea AC.[/quote] -------------------- Fabia Sedan Elite
1.2 HTP 12V - 64CP |
|
|
Jan 5 2007, 09:50 AM
Post
#13
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 144 Joined: 21-August 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 85.217 |
Azi dimineata erau +2 grade la cluj si am pornit AC si nici o modificare. In mod normal vad pe afisaj o crestere a consumului si se simpte pe motor.
-------------------- ______________________________
Skoda Fabia, 1,2HTP/55CP |
|
|
Jan 5 2007, 10:48 AM
Post
#14
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 18 Joined: 29-December 06 From: Galati (Galati) Member No.: 95.614 |
Hmm.. azi dimineata am dat si eu drumul la A/C dar tot a pornit compresorul desi temperatura era sub 0 grade .. Ma gandeam si eu ca functioneaza la fel ca AC-ul din birou(dai 24 de grade si face caldura nu frig) in speranta ca pot face caldura in masina inainte sa se incalzeasca motorul .... In fine.. mai testam
Bafta LE .. Credeti ca mai trebuie sa pun in fata radiatorului bucatica de carton pe care o puneam iarna si la dacie? nu de alta dar motorul nu are timp sa se incalzeasca .. drumul acasa-munca e de 3.5 km apoi sta 8 ore si inapoi acasa .. ce viata borring |
|
|
Jan 5 2007, 12:59 PM
Post
#15
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Mihai, e curios daca la tine compresorul porneste sub 4C...
Cat despre carton, renunta la idee. In 3,5km nici un diesel nu o sa se incalzeasca. Asta e... dezavantajul motorinei pe vreme friguroasa si distante scurte. -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jan 5 2007, 01:02 PM
Post
#16
|
|
novice Group: Membri Posts: 47 Joined: 27-November 05 From: Cluj-Napoca Member No.: 62.133 |
Cand motorul e rece si pornesti AC e normal sa porneasca compresorul. Cu AC pornit se incalzeste mai repede in habitaclu.
Dar pe distanta scurta pe care-l faci de la servici acasa motorul abia are timp sa se incalzeasca. Presupun ca acul care indica temperatura apei nici macar nu se misca din loc. Nu cred ca varianta cu cartonul la radiator ar ajuta cu ceva. -------------------- Fabia Sedan Elite
1.2 HTP 12V - 64CP |
|
|
Jan 5 2007, 01:05 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.071 Joined: 23-August 05 From: Timisoara (Timis) Member No.: 53.969 |
Mai baieti, voi spuneti aici ca instalatia de climatizare, fie ca e simpla sau climatronic, da si altceva in afara de AER RECE?
Poti sa INCALZESTI cu el???? Eu stiu ca exista instalatii de aer conditionat reversibile, dar nu pe o masina. Cel putin la mine, am A/C simplu, el furnizeaza aer rece si punct. Nu cred ca la cele cu climatronic e alta instalatie, ci doar o alta COMANDA. -------------------- Ford cu motor de Skoda
Citroen cu motor de BMW |
|
|
Jan 5 2007, 01:13 PM
Post
#18
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Alex, in mod normal nu poti incalzi habitaclul cu AC-ul sau Climatronic-ul pornite si functionale (instalatia de AC merge, sunt peste 4C). Insa daca pe Climatronic setezi minim 24C, aerul nu mai este rece, ci caldut. In plus dezaburesti mai repede. Nu cred sa poti incalzi interiorul astfel, dar maine ca tot se anunta 8-10C, pornesc Climatronicul, cuplez "racitorul" si vad daca ii cresc temperatura la 24C daca tot ma ingheata sau nu...
Luni, daca n-am degerat, revin cu detalii. Asta ca sa lamurim problema asta. -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jan 5 2007, 01:35 PM
Post
#19
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 18 Joined: 29-December 06 From: Galati (Galati) Member No.: 95.614 |
Nu a afirmat nimeni ca poti incalzi cu AC-ul habitaclul ci doar eu eram nelamurit daca pot ridica temperatura de la 0 grade in masina mai repede decat mi-ar ridica caldura furnizata de motor.
Nasol tare cu dieselurile astea .. eu is benzinar |
|
|
Jan 5 2007, 03:23 PM
Post
#20
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
In acest caz, mergi intr-a doua si vei simti caldura la finalul celor 3,5 km
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 30th April 2024 - 07:39 AM |