Help - Search - Members - Calendar
Full Version: climatronic pe timp rece
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda
laur71
De aproximativ 2 luni sint posesorul unei Octavia Tour 1.9 TDI 90CP cu ESP, climatronic, cul metalizat, stergator luneta, cotiera, geamuri fata, proiectoare ceata. De masina sint destul de multumit, am o impresie f buna, a fost luata de la Brady, in leasing (am aseptat mai mult de 3 luni dupa plata avansului, asa ca concediul am fost nevoit sa-l petrec cu familia tot in Dacia).
Am cautat aici si nu am gasit lamuriri in privinta climatronicului in legatura cu functionarea pe timp rece, daca in interior temperatura reglata este mai mare decit cea exterioara, mai exact compresorul mai este cuplat si in aceste conditii sau nu?
Alta intrebare ar fi daca este normal ca dupa o frina brusca ,pedala de frina sa tina ceva mai sus.
DORU
Salut!

1- Climatronicul mentine in mod automat o anumita temperatura interioara, in fct de reglajele pe care le faci. Sub 4 grade Celsius compresorul nu functioneaza, asadar vei merge pe mod Econ, cu ventilatie adica.

2- cursa pedalei de frana se testeaza la fiecare schimbare a lichid frana, evident ca numai dupa testul VAG de scoatere a aerului din instalatie. In mod normal (adica in cazul in care nu apar defectiuni la sist franare, aer fals pe conducta dat unui por, etc) cursa pedalei nu se modifica aleatoriu.
Esti sigur ca ai simtit bine acest lucru? Daca ai indoieli, viziteaza un service Skoda (cel din Rm Valcea este o optiune)
laur71
Multumesc de raspuns!
In conditiile de fata cind temp ext =18 grade C si temp reglata in int=22grade C mai este cazul sa mai merg cu climatronicul pe auto?
mai este ceva , in momoentul in care modific temperatura mai mult sau mai putin, instalatia iese din modul auto si nu mai afisaza nimic in partea dreapta a displayului, in cazul asta care e diferenta fata de modul auto?
Caldura in interior nu se realizeaza ca la inst de aer conditionat de apartament, pe recirculare in sens invers ? sau temperatura vine direct de la motor in orice situatie?
Cu frina mi s-a intimplat de mai multe ori ca dupa o frinare mai brusca, pedala sa tina mai sus, ceea ce m-a facut sa trag concluzia ca in timp pedala revine la aceeasi pozitie. Ce-i drept mi-ar place mai mult sa tina mai sus, dar tine destul de bine si asa.
Am un prieten cu o masina la fel cu discuri pe spate dar nu are ESP inclus, credeti ca ar fi o diferenta in sist de frina.
El a mers pe masina mea si aspus ca e putin mai elastica fata de a lui. Cu prima ocazie o sa incerc si eu sa vad difernta pe masina lui.
Masina nu are decit 2 luni, e noua, 2800km, mai aproape de mine ar fi la service in Craiova, desi cineva i-mi recomanda tot la Brady ca de acolo e luata.
DORU
QUOTE(Laurentiu Florin89360)
Multumesc de raspuns!
In conditiile de fata cind temp ext =18 grade C si temp reglata in int=22grade C mai este cazul sa mai merg cu climatronicul pe auto?

Nu e cazul sa fie AUTO afisat, climatizarea functioneaza si cand nu este afisat ceva in dreapta LCD-ului.

Mai este ceva , in momoentul in care modific temperatura mai mult sau mai putin, instalatia iese din modul auto si nu mai afisaza nimic in partea dreapta a displayului, in cazul asta care e diferenta fata de modul auto?

Nu este o diferenta esentiala. Doar ca tu comanzi viteza de functionare, spre deosebire de modul AUTO, cand o comanda el.

Am un prieten cu o masina la fel cu discuri pe spate dar nu are ESP inclus, credeti ca ar fi o diferenta in sist de frina?

NU, ESP-ul ajuta in alte situatii. ABS+MBA ajuta la franare

Masina nu are decit 2 luni, e noua, 2800km, mai aproape de mine ar fi la service in Craiova, desi cineva i-mi recomanda tot la Brady ca de acolo e luata.

Daca nu ti-e greu, alege intre Brady si dealerul din Rm Valcea.
[color=green][/color]
Mihai66905
a pus o intrebare buna:

daca afara sunt sa zicem 10 grade si climatronicul il setez la 22 de grade, e vreo diferenta daca las clima pornita fata de functionarea in modul econ?

adica oricum nu actioneaza compresorul? sau actioneaza, deci o sa se simta si la demaraj si la consum?
laur71
Ok multumesc!
Caldura in interior cum se realizeaza mai rapid, ma refer in care mod auto sau econ?
DORU
Compresorul functioneaza peste 4 grade Celsius. Si da, in mod AUTO temperatura dorita va fi mai repede atinsa. Dar cu resurse un pic mai mari de combustibil...
Mihai95621
Am si eu o nelamurire tot legata de caldura dar cea data de AC ca nu am clima. Pe timp de iarna AC-ul baga aer cald mai repede decat cu el oprit? sau e doar consum in plus de benzina? Ca nu am mai facut un drum mai lung de 4 km smile.gif (acasa-munca, munca-acasa) si pe drumu asta scurt ac-ul doar dezmorteste putin aerul. Vreau sa stiu daca temperatura maxima data de ac e mai mare, mai mica sau egala cu cea data de motor.


Multi ani la lume si salutari de la Galati pt. DORU!

Cya
DORU
Salut Mihai !

Incearca sa cuplezi AC-ul manual cand temp ext este sub 4C si vezi daca turatia la relanti scade si simti ca intra in functiune compresorul, in mod normal nu ar trebui sa porneasca (sunt aproape sigur). In acest caz, desi AC-ul este pornit, ventilatia de aer cald o realizeaza numai ventilatorul, la viteza selectata de tine pe butonul rotitor.

Bafta!
Mihai95621
O sa vad si am sa poztez aici .. dar mai trebuie sa astept pana scade sub cele 4 grade.. ca la gl momentan sunt destul de multe grade + smile.gif
onet_bogdan
Salutare,
din cate ma ghindesc eu ar fii absurd sa porneasca compresorul sa faca frig cand temperatura exterioara este sub o anumita valoare (4 grade dupa cum zice doru) iar caldura sa vina din alte surse decat din incalzirea motorului. Ar fii total neeficient si ma ghindesc ca cei de la Skoda (ca de altfel de la orice firma) s-au ghindit cand au conceput sistemul de incalzire/racire. O sa incarc si eu ca doar la Cluj acuma sunt 2 grade iar spre seara se mai racoreste.
Attila62140
Confirm spusele lui Doru. In dupa-amiaza asta am testat subiectul in discutie. La temperatura exterioara peste 4 grade C inclusiv, la pornirea AC temperatura este reglat prin compresor, rezultand scaderea turatiei.
La temperaturi sub 4 grade caldura vine de la motor, turatia ramanand constanta la pornirea AC.[/quote]
onet_bogdan
Azi dimineata erau +2 grade la cluj si am pornit AC si nici o modificare. In mod normal vad pe afisaj o crestere a consumului si se simpte pe motor.
Mihai95621
Hmm.. azi dimineata am dat si eu drumul la A/C dar tot a pornit compresorul desi temperatura era sub 0 grade .. Ma gandeam si eu ca functioneaza la fel ca AC-ul din birou(dai 24 de grade si face caldura nu frig) in speranta ca pot face caldura in masina inainte sa se incalzeasca motorul .... In fine.. mai testam


Bafta

LE .. Credeti ca mai trebuie sa pun in fata radiatorului bucatica de carton pe care o puneam iarna si la dacie? nu de alta dar motorul nu are timp sa se incalzeasca .. drumul acasa-munca e de 3.5 km apoi sta 8 ore si inapoi acasa sad.gif .. ce viata borring
DORU
Mihai, e curios daca la tine compresorul porneste sub 4C...

Cat despre carton, renunta la idee. In 3,5km nici un diesel nu o sa se incalzeasca. Asta e... dezavantajul motorinei pe vreme friguroasa si distante scurte.
Attila62140
Cand motorul e rece si pornesti AC e normal sa porneasca compresorul. Cu AC pornit se incalzeste mai repede in habitaclu.
Dar pe distanta scurta pe care-l faci de la servici acasa motorul abia are timp sa se incalzeasca. Presupun ca acul care indica temperatura apei nici macar nu se misca din loc. Nu cred ca varianta cu cartonul la radiator ar ajuta cu ceva.
AlexTM
Mai baieti, voi spuneti aici ca instalatia de climatizare, fie ca e simpla sau climatronic, da si altceva in afara de AER RECE?
Poti sa INCALZESTI cu el????
Eu stiu ca exista instalatii de aer conditionat reversibile, dar nu pe o masina.
Cel putin la mine, am A/C simplu, el furnizeaza aer rece si punct.
Nu cred ca la cele cu climatronic e alta instalatie, ci doar o alta COMANDA.
DORU
Alex, in mod normal nu poti incalzi habitaclul cu AC-ul sau Climatronic-ul pornite si functionale (instalatia de AC merge, sunt peste 4C). Insa daca pe Climatronic setezi minim 24C, aerul nu mai este rece, ci caldut. In plus dezaburesti mai repede. Nu cred sa poti incalzi interiorul astfel, dar maine ca tot se anunta 8-10C, pornesc Climatronicul, cuplez "racitorul" si vad daca ii cresc temperatura la 24C daca tot ma ingheata sau nu... biggrin.gif
Luni, daca n-am degerat, revin cu detalii. Asta ca sa lamurim problema asta. blush.gif
Mihai95621
Nu a afirmat nimeni ca poti incalzi cu AC-ul habitaclul ci doar eu eram nelamurit daca pot ridica temperatura de la 0 grade in masina mai repede decat mi-ar ridica caldura furnizata de motor.

Nasol tare cu dieselurile astea .. eu is benzinar biggrin.gif
DORU
In acest caz, mergi intr-a doua si vei simti caldura la finalul celor 3,5 km biggrin.gif blush.gif
DORU
N-am degerat, dar nici mult nu mai aveam...

In fine, am lamurit problema: sub 4C nu porneste compresorul de AC/Climatronic, deci nu se poate folosi instalatia pt a face rece sau CALD. Chair daca ar fi fost reversibila, ea nu functioneazasub 4C, deci nu are cum sa faca cald. La AC manual, face rece si atat. La Clima automata, este posibil sa faca cald doar daca temperatura exterioara este >4C, pt ca instalatia sa poata functiona.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.