IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

curatat circuit racire

This topic is about curatat circuit racire, the author, gabriel cretu, wrote about: Frati ladisti,am curatat circuitul de racire cu otet,asa cum imi propusesem.....mamaaaaa.......stiti cum a iesit??????? INCREDIBIL....... asa ce s-a p ... To read more just scroll down

3 Pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> curatat circuit racire
gabriel cretu
post Jun 2 2006, 01:28 PM
Post #1


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 404
Joined: 23-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 66.200



Frati ladisti,am curatat circuitul de racire cu otet,asa cum imi propusesem.....mamaaaaa.......stiti cum a iesit??????? INCREDIBIL.......
asa ce s-a putut vedea pe tevi.....
Am demontat tot........furtune,radiator,daca tot schimbasem simeringul buclucas,si i-am turnat aproape 9 litri de otet nediluat.....asa cum se gaseste.....l-am lasat vreo patru zile si apoi am spalat cu jet puternic de apa bloc,radiator,si stiti cum a iesit????? mamaaaaa.....nou
A dizolvat otetul ala toate depunerile de vedea cuprul ala rosu perfect (la radiator),vreau sa va spun ca ce a iesit cand am bagat apa aia cu presiune.........nu imi venea sa cred.....noroi de-a dreptul,credetu-ma ca nu infloresc cu nimic........acum l-am lasat doua zile fara nimic,pt ca nu am mai ajuns la ea,dar in weekend ii pun vreo doi litri de antigel si completez cu apa distilata,si merg un pic asa sa se curete bine dupa care ii aplic iarasi o spalatura cu furtunul si.......gata.......damblaua a fost facuta.... inainte de otet am pus in instalatie si ceva din comert albastru care cica ar curata sist fara demontare ,nu e prea scump,60 mii,se gaseste la bricostore,dar otetul a fost mama pietrificarii........gaurile de la pompa de apa le-am astupat cu dopuri de damigeana ....... biggrin.gif asa ca nu le aruncati........
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k.68177
post Jun 2 2006, 08:37 PM
Post #2


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 208
Joined: 13-February 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 68.170



Salut! Ma tenteaza si pe mine sa-mi curat circuitul de racire. Ce tip de otet ai folosit ? Otet din vin (adica prin fermentare naturala) ? Otet produs sintetic ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gabriel cretu
post Jun 5 2006, 08:59 AM
Post #3


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 404
Joined: 23-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 66.200



frate..........otet alimentar....doar ca trebuie sa iei vreo 9 litri !!!!!!! noroc ca nu-i scump..........si sa nu-ti fie frica sa-l lasi 3-4 zile ca nu se intampla nimic.....dizolva piatra aia de ai sa te miri.........si cand o sa-l speli cu apa curata vei ramane perplex de ce va iesi din motor,de-o sa te miri cum de mai mergea........succes deplin :wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gabriel cretu
post Jun 12 2006, 03:33 PM
Post #4


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 404
Joined: 23-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 66.200



revin cu curatitul circuitului........sa nu uitati sa incingeti bine apa sa mergeti cu masina pana se ajunge la temp normala si sa nu uitati sa deschideti robinetul de la caldura.......eu nu l-am incalzit si a trebuit sa reiau toata treaba........ biggrin.gif
Acum pare sa fie ok........dupa ce am mers vreo jumatate de zi antigelul este tot curat si sper sa ramana asa......... biggrin.gif aaaaaaa si sa clatiti bine,macar de doua trei ori cu apa curata,dar tot asa incalzita sa se duca cat mai mult din otetul ramas....... :wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k.68177
post Jun 12 2006, 08:48 PM
Post #5


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 208
Joined: 13-February 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 68.170



Mersi ca mi-ai zis... Oricum ma gandeam sa-mi bag masina in garaj ( cam in iul.) cam vre-o sapt. sa curat tot ce e in compartimentul motorului, si eventual sa ma schimb ceva pe-acolo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel82595
post Aug 2 2006, 04:55 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 660
Joined: 17-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 82.588



deci sa inteleg ca trebuie sa pun 9 L otet in loc de lichid de racire asa pur si simplu in masina :angel: ?....sau scot radiatorul si pun in radiator otet si-l las asa 3-4 zile?
si daca il pun in masina otetul tre sa bag futun cu presiune si in radiator si in bloc motor nu? peste tot pe acolo. Stiu ca sunt niste intrebari mai stresante dar vreau sa fiu sigur de ce fac si sa nu stric nimik. Multzam :wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k.68177
post Aug 2 2006, 07:08 PM
Post #7


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 208
Joined: 13-February 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 68.170



Eu am facut in felul urmator: am demontat radiatorul, am pus dopuri, si l-am umplut cu otet. Aceeasi chestie am facut si cu motorul: am pus dopuri si l-am umplut cu otet. L-am lasat asa 3 zile dupa care am scos otetul, si am spalat totul cu apa (jet puternic). Dupa ce s-a curatat l-am lasat sa se usuce, si am montat la loc radiatorul+ furtunurile. Eu am facut dupa cum a scris Gabi, si am obtinut efectul descris de el: curat luna, fara nici o depunere.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TLS-09
post Aug 2 2006, 07:26 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.471
Joined: 18-November 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 61.358



Era mai bine sa mearga motorul cu 'solutia minune" in el pentru ca prin circularea apei se obtinea un efect mai bun.
Atentie mare la clatire, pe cit posibil apa sub presiune (dar nu exagerata) si mai ales apa din abundenta. Golit, umplut, ajuns la temperatura maxima, golit umplut....etc.
Dupa cum s-a mai spus deschise toate circuitele ca sa patrunda apa apeste tot.
Nu stiu cum este circuitul de aerisire la Lada dar ste recomandabil cel putin la clatire sa se faca o aerisire cit mai buna (umplut furtunul de retur dupa o conectare la un bidon cu apa si accelerat pina nu mai ies bule de aer in bidon, strinse cu mina eventualele furtune pina la eliminarea bulelor).
Ajuta si acoperirea radiatorului cu un carton astfel incit sa se incalzeasca apa mai repede (redus consumul de combustibil).
Nu ar fi rau sa demontati termostatul cel putin la circularea otetului in instalatie dupa care curatat sa-l puneti la loc cind aerisiti.
Otetul este totusi coroziv astfel incit in opinia mea lasarea lui timp de 4 zile in motor poate este cam mult.(opinie strict personala).
Verificati cu atentie sa nu apara scurgeri de lichid dupa terminarea operatiunilor. In cazul in care apar se gaseste solutie de inchiderea porilor sau pulbere. Preferabila solutia deoarece pulberea adesea duce la infundarea circuitelor subtiri (in special a radiatorului de incalzire interioara). Asadar atentie sa nu obtineti efectul contrar.
Daca porii sint fini sau destul de mici solutia ii inchide in caz ca sint mai ari nu prea merge fara inlocuirea piesei.
O solutie excelenta de inchiderea porilor si in acelasi timp "de urgenta , avarie etc' o constituie mustarul fin de masa. Daca se pun 2 maxim 3 linguri de mustar fin in radiator si se porneste motorul pina la temperatura optima in 90% din cazuri scurgerea se opreste, mai mult chiar mustarul nu prea infunda circuitele deoarece are "darul" de a se depune doar la perforatia respectiva. Pe vremuri se recomanda faina de mustar dar avind in vedere ca nimeni nu pleaca la drum cu mixerul, risnita etc si punga de mustar boabe, mustarul fin produce aceleasi efecte.
Nu circulati fara antigel in radiator nici macar vara deoarece acesta pe linga rolul principal de evitare a inghetului mai are si rol de ungere a instalatiei si de inhibitor de coroziune. Personal recomand un antigel de firma unuia facut de o "Cooperativa". Diferentele se vad si cu privire la coroziune si cu privire la depunerile din instalatie. De altfel depunerile apar tocmai din cauza corodarii metalului din blocul motor determinata de un antigel mai prost calitativ.


--------------------
Skoda Octavia I, 1.9 TDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel82595
post Aug 3 2006, 07:45 AM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 660
Joined: 17-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 82.588



Multzam baieti :wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TLS-09
post Aug 11 2006, 10:40 PM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.471
Joined: 18-November 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 61.358



Revin cu instalatie (rudimentara e drept) de aerisire a instalatiei. Am sa o descriu si apoi am sa pun o poza (desi nu cred ca nu a vazut nimeni asa ceva pina acum).
Se ia o valva de la o camera de tractor, camion (ceva mare oricum). Valvele astea se prindeau pe janta cu o piulita de regula asa ca luati de la vulcanizarea si piulita aferenta.
Valva se trece prin fundul unui bidon de ulei taiat (dar spalat totusi) si este bine sa se puna si doua garnituri de cauciuc. Inca o agatatoare si aerisitorul e gata.


--------------------
Skoda Octavia I, 1.9 TDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jonin
post Aug 12 2006, 12:43 AM
Post #11


sofer
***

Group: Membri
Posts: 66
Joined: 1-July 06
From: Drobeta Turnu Severin (Mehedinti)
Member No.: 81.271



Merge mai repede cu fosfat decat cu otet.


--------------------
NubiraII
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel82595
post Aug 12 2006, 05:07 PM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 660
Joined: 17-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 82.588



din pacate am sa curat doar radiatorul pt ca stau la bloc si nu am gasit pe nimeni care sa ma ajute cu un furtun cu apa pt a baga in blocul motorului biggrin.gif.
chiar nu am mai aerisit instalatia de racire la nici o masina pana acum. exista vreo alta metoda pt a aerisi la lada, mai simpla si daca puteti sa-mi descrieti si mie procesul mai in detaliu beer.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TLS-09
post Aug 12 2006, 07:13 PM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.471
Joined: 18-November 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 61.358



Cred ca trebuie sa-ti raspunda cineva care are Lada cu privire la aerisire. Nu cunosc exact circuitul la Lada si nu vreau sa vorbesc prostii. Presupunind ca este o tehnologie Fiat ( banuiesc ) aerisirea ar trebui sa se faca direct prin circularea apei cu motorul pornit.
Aerisitorul pe care l-am desenat este util prin aceea ca fiind agatat de capota este cu cca. 80 Cm deasupra celui mai inalt nivel din circuitul de racire (fie furtun, fie radiator de incalzire) asfel incat inevitabil aerul "urca" spre aerisitor si completind permanent in aerisitor cu apa in timp ce merge motorul aerul va fi eliminat complet (dupa ce ajunge la temperatura la care deschide si termostatul). Pina la urma merge si cu o simpla pilnie, dar trebuie sa o completezi cu apa foarte des, nu prea vezi cind ies bulelel de aer si mai ales cine naiba sta sa o tina minute bune pina aerisesti.
Daca ai sa cureti doar radiatorul esti undeva la jumatatea drumului de parcurs deoarce mizerie exista si in instalatie. Dupa remontarea radiatorului aceasta partial va reintra in radiator. Nu gasesti un vecin la parterul blocului si un furtun sa legi la robinetul lui.
Eventual renunta la furtun si umple circuitul cu apa goala , porneste-l, lasa-l sa mearga 2-3 minute cit sa faca apa un circuit si goleste-o. Repeta chestia de 5-6 ori si va fi in regula( preferabil fara termostat ca altfel acesta ramine inchis si o parte de circuit nu este curatat sau clatita, dupa caz).
Golirea sa o faci in punctul cel mai de jos, adica sa desfaci acel furtun situat in partea inferioara cit mai aproate de sol.
Metode mai simpa la Lada nu stiu sa-ti spun, dar nici asta nu-i grea trebuie sa ai doar rabdare. Este insa o metoda temeinica si e mai bine sa o aplici.


--------------------
Skoda Octavia I, 1.9 TDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel82595
post Aug 12 2006, 08:37 PM
Post #14


specialist
******

Group: Membri
Posts: 660
Joined: 17-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 82.588



da asa am sa fac cu blocul motorului, o sa-l clatesc.
Metoda aia chinuitoare cu palnia cred k o sa o aplic, sau poate aia din desen, o sa vad numai ca nu pot se dechid busonul ala de la radiator pe unde se toarna, nu vrea de nici o culoare sa iasa......o sa mai incerc k trebuie sa reusesc :angel:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Aug 14 2006, 08:41 AM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



uite aici cea mai simpla metoda de aerisit la lada: NU SE AERISESTE !!! biggrin.gif
adica se autoaeriseste , nu e ca la dacie, sa te chinui
faci asa: desfaci busonul de la radiator (tre sa iasa pana la urma, unge-l pe dedesubt cu antigel, sa ajunga cat de cat la garnitura si apuca-l cu un cleste mare si lung si desfa cu grija, sa nu smulgi gura radiatorului) si torni solutie antigel pana incepe ca curga
apoi pui la loc busonul, umpli vasul de expansiune si gata! :wave:
in primele zeci de km o sa scada nivelul din vas pana pe la jumate poate, nici o problema, pui iar antigel in vasul de expandiune si gata, asta-i tot biggrin.gif :wave:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariustom
post Aug 14 2006, 10:11 AM
Post #16


Păcat de acest forum ...
******

Group: Moderator
Posts: 4.288
Joined: 26-March 05
From: D
Member No.: 43.171



Salutare :wave:
Așa este, cum zice Horia. Nu se aerisește, important este să ai lichid în vasul de expansiune tot timpul peste semn, pentru a putea să se scurgă în instalație, atunci când se încălzește și se "deschide" supapa de la bușonul radiatorului.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel82595
post Aug 14 2006, 10:31 AM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 660
Joined: 17-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 82.588



pai asa ziceti mai baieti, ce beton ca nu trebuie sa ma chinui biggrin.gif super tare beer.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Aug 15 2006, 08:05 AM
Post #18


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



aaa, sa nu uit: cand golesti si umpli instalatia de racire robinetul caloriferului sa fie deschis la maxim (maneta in dreaptade tot)
altfel fie va ramane lichid in parte aaceea a circuitului, fie va ramane gol si la iarna cand vei da drumul la caldura va scadea brusc nivelul in vasul de expansiune
:wave:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel82595
post Aug 20 2006, 11:14 PM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 660
Joined: 17-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 82.588



revin cu niste intrebari.
La ce temperatura porneste electroventilatorul la 1500? si.......Cum naibi repar radiatorul deoarece era cam ruginit in colturi jos si surpriza picura un pic biggrin.gif. Am auzit de o lipire ceva sau cositorire care e treaba?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariustom
post Aug 21 2006, 05:55 AM
Post #20


Păcat de acest forum ...
******

Group: Moderator
Posts: 4.288
Joined: 26-March 05
From: D
Member No.: 43.171



Salutare :wave:
Electroventilatorul pornește atunci când îi dă comanda termocupla biggrin.gif
Deci, depinde de termocuplă, dar, în general, pe la ~ 90 grade.
Da, din câte știu, radiatorul se poate cositorii. Dar mai bine mergi la un tinichigiu, și-ți va spune exact.
Toate cele bune :wave:
Mai vorbim,
Ciao.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 27th April 2024 - 09:31 PM