Help - Search - Members - Calendar
Full Version: curatat circuit racire
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
gabriel cretu
Frati ladisti,am curatat circuitul de racire cu otet,asa cum imi propusesem.....mamaaaaa.......stiti cum a iesit??????? INCREDIBIL.......
asa ce s-a putut vedea pe tevi.....
Am demontat tot........furtune,radiator,daca tot schimbasem simeringul buclucas,si i-am turnat aproape 9 litri de otet nediluat.....asa cum se gaseste.....l-am lasat vreo patru zile si apoi am spalat cu jet puternic de apa bloc,radiator,si stiti cum a iesit????? mamaaaaa.....nou
A dizolvat otetul ala toate depunerile de vedea cuprul ala rosu perfect (la radiator),vreau sa va spun ca ce a iesit cand am bagat apa aia cu presiune.........nu imi venea sa cred.....noroi de-a dreptul,credetu-ma ca nu infloresc cu nimic........acum l-am lasat doua zile fara nimic,pt ca nu am mai ajuns la ea,dar in weekend ii pun vreo doi litri de antigel si completez cu apa distilata,si merg un pic asa sa se curete bine dupa care ii aplic iarasi o spalatura cu furtunul si.......gata.......damblaua a fost facuta.... inainte de otet am pus in instalatie si ceva din comert albastru care cica ar curata sist fara demontare ,nu e prea scump,60 mii,se gaseste la bricostore,dar otetul a fost mama pietrificarii........gaurile de la pompa de apa le-am astupat cu dopuri de damigeana ....... biggrin.gif asa ca nu le aruncati........
k.68177
Salut! Ma tenteaza si pe mine sa-mi curat circuitul de racire. Ce tip de otet ai folosit ? Otet din vin (adica prin fermentare naturala) ? Otet produs sintetic ?
gabriel cretu
frate..........otet alimentar....doar ca trebuie sa iei vreo 9 litri !!!!!!! noroc ca nu-i scump..........si sa nu-ti fie frica sa-l lasi 3-4 zile ca nu se intampla nimic.....dizolva piatra aia de ai sa te miri.........si cand o sa-l speli cu apa curata vei ramane perplex de ce va iesi din motor,de-o sa te miri cum de mai mergea........succes deplin :wave:
gabriel cretu
revin cu curatitul circuitului........sa nu uitati sa incingeti bine apa sa mergeti cu masina pana se ajunge la temp normala si sa nu uitati sa deschideti robinetul de la caldura.......eu nu l-am incalzit si a trebuit sa reiau toata treaba........ biggrin.gif
Acum pare sa fie ok........dupa ce am mers vreo jumatate de zi antigelul este tot curat si sper sa ramana asa......... biggrin.gif aaaaaaa si sa clatiti bine,macar de doua trei ori cu apa curata,dar tot asa incalzita sa se duca cat mai mult din otetul ramas....... :wave:
k.68177
Mersi ca mi-ai zis... Oricum ma gandeam sa-mi bag masina in garaj ( cam in iul.) cam vre-o sapt. sa curat tot ce e in compartimentul motorului, si eventual sa ma schimb ceva pe-acolo.
Daniel82595
deci sa inteleg ca trebuie sa pun 9 L otet in loc de lichid de racire asa pur si simplu in masina :angel: ?....sau scot radiatorul si pun in radiator otet si-l las asa 3-4 zile?
si daca il pun in masina otetul tre sa bag futun cu presiune si in radiator si in bloc motor nu? peste tot pe acolo. Stiu ca sunt niste intrebari mai stresante dar vreau sa fiu sigur de ce fac si sa nu stric nimik. Multzam :wave:
k.68177
Eu am facut in felul urmator: am demontat radiatorul, am pus dopuri, si l-am umplut cu otet. Aceeasi chestie am facut si cu motorul: am pus dopuri si l-am umplut cu otet. L-am lasat asa 3 zile dupa care am scos otetul, si am spalat totul cu apa (jet puternic). Dupa ce s-a curatat l-am lasat sa se usuce, si am montat la loc radiatorul+ furtunurile. Eu am facut dupa cum a scris Gabi, si am obtinut efectul descris de el: curat luna, fara nici o depunere.
TLS-09
Era mai bine sa mearga motorul cu 'solutia minune" in el pentru ca prin circularea apei se obtinea un efect mai bun.
Atentie mare la clatire, pe cit posibil apa sub presiune (dar nu exagerata) si mai ales apa din abundenta. Golit, umplut, ajuns la temperatura maxima, golit umplut....etc.
Dupa cum s-a mai spus deschise toate circuitele ca sa patrunda apa apeste tot.
Nu stiu cum este circuitul de aerisire la Lada dar ste recomandabil cel putin la clatire sa se faca o aerisire cit mai buna (umplut furtunul de retur dupa o conectare la un bidon cu apa si accelerat pina nu mai ies bule de aer in bidon, strinse cu mina eventualele furtune pina la eliminarea bulelor).
Ajuta si acoperirea radiatorului cu un carton astfel incit sa se incalzeasca apa mai repede (redus consumul de combustibil).
Nu ar fi rau sa demontati termostatul cel putin la circularea otetului in instalatie dupa care curatat sa-l puneti la loc cind aerisiti.
Otetul este totusi coroziv astfel incit in opinia mea lasarea lui timp de 4 zile in motor poate este cam mult.(opinie strict personala).
Verificati cu atentie sa nu apara scurgeri de lichid dupa terminarea operatiunilor. In cazul in care apar se gaseste solutie de inchiderea porilor sau pulbere. Preferabila solutia deoarece pulberea adesea duce la infundarea circuitelor subtiri (in special a radiatorului de incalzire interioara). Asadar atentie sa nu obtineti efectul contrar.
Daca porii sint fini sau destul de mici solutia ii inchide in caz ca sint mai ari nu prea merge fara inlocuirea piesei.
O solutie excelenta de inchiderea porilor si in acelasi timp "de urgenta , avarie etc' o constituie mustarul fin de masa. Daca se pun 2 maxim 3 linguri de mustar fin in radiator si se porneste motorul pina la temperatura optima in 90% din cazuri scurgerea se opreste, mai mult chiar mustarul nu prea infunda circuitele deoarece are "darul" de a se depune doar la perforatia respectiva. Pe vremuri se recomanda faina de mustar dar avind in vedere ca nimeni nu pleaca la drum cu mixerul, risnita etc si punga de mustar boabe, mustarul fin produce aceleasi efecte.
Nu circulati fara antigel in radiator nici macar vara deoarece acesta pe linga rolul principal de evitare a inghetului mai are si rol de ungere a instalatiei si de inhibitor de coroziune. Personal recomand un antigel de firma unuia facut de o "Cooperativa". Diferentele se vad si cu privire la coroziune si cu privire la depunerile din instalatie. De altfel depunerile apar tocmai din cauza corodarii metalului din blocul motor determinata de un antigel mai prost calitativ.
Daniel82595
Multzam baieti :wave:
TLS-09
Revin cu instalatie (rudimentara e drept) de aerisire a instalatiei. Am sa o descriu si apoi am sa pun o poza (desi nu cred ca nu a vazut nimeni asa ceva pina acum).
Se ia o valva de la o camera de tractor, camion (ceva mare oricum). Valvele astea se prindeau pe janta cu o piulita de regula asa ca luati de la vulcanizarea si piulita aferenta.
Valva se trece prin fundul unui bidon de ulei taiat (dar spalat totusi) si este bine sa se puna si doua garnituri de cauciuc. Inca o agatatoare si aerisitorul e gata.
Jonin
Merge mai repede cu fosfat decat cu otet.
Daniel82595
din pacate am sa curat doar radiatorul pt ca stau la bloc si nu am gasit pe nimeni care sa ma ajute cu un furtun cu apa pt a baga in blocul motorului biggrin.gif.
chiar nu am mai aerisit instalatia de racire la nici o masina pana acum. exista vreo alta metoda pt a aerisi la lada, mai simpla si daca puteti sa-mi descrieti si mie procesul mai in detaliu beer.gif
TLS-09
Cred ca trebuie sa-ti raspunda cineva care are Lada cu privire la aerisire. Nu cunosc exact circuitul la Lada si nu vreau sa vorbesc prostii. Presupunind ca este o tehnologie Fiat ( banuiesc ) aerisirea ar trebui sa se faca direct prin circularea apei cu motorul pornit.
Aerisitorul pe care l-am desenat este util prin aceea ca fiind agatat de capota este cu cca. 80 Cm deasupra celui mai inalt nivel din circuitul de racire (fie furtun, fie radiator de incalzire) asfel incat inevitabil aerul "urca" spre aerisitor si completind permanent in aerisitor cu apa in timp ce merge motorul aerul va fi eliminat complet (dupa ce ajunge la temperatura la care deschide si termostatul). Pina la urma merge si cu o simpla pilnie, dar trebuie sa o completezi cu apa foarte des, nu prea vezi cind ies bulelel de aer si mai ales cine naiba sta sa o tina minute bune pina aerisesti.
Daca ai sa cureti doar radiatorul esti undeva la jumatatea drumului de parcurs deoarce mizerie exista si in instalatie. Dupa remontarea radiatorului aceasta partial va reintra in radiator. Nu gasesti un vecin la parterul blocului si un furtun sa legi la robinetul lui.
Eventual renunta la furtun si umple circuitul cu apa goala , porneste-l, lasa-l sa mearga 2-3 minute cit sa faca apa un circuit si goleste-o. Repeta chestia de 5-6 ori si va fi in regula( preferabil fara termostat ca altfel acesta ramine inchis si o parte de circuit nu este curatat sau clatita, dupa caz).
Golirea sa o faci in punctul cel mai de jos, adica sa desfaci acel furtun situat in partea inferioara cit mai aproate de sol.
Metode mai simpa la Lada nu stiu sa-ti spun, dar nici asta nu-i grea trebuie sa ai doar rabdare. Este insa o metoda temeinica si e mai bine sa o aplici.
Daniel82595
da asa am sa fac cu blocul motorului, o sa-l clatesc.
Metoda aia chinuitoare cu palnia cred k o sa o aplic, sau poate aia din desen, o sa vad numai ca nu pot se dechid busonul ala de la radiator pe unde se toarna, nu vrea de nici o culoare sa iasa......o sa mai incerc k trebuie sa reusesc :angel:
Horia49540
uite aici cea mai simpla metoda de aerisit la lada: NU SE AERISESTE !!! biggrin.gif
adica se autoaeriseste , nu e ca la dacie, sa te chinui
faci asa: desfaci busonul de la radiator (tre sa iasa pana la urma, unge-l pe dedesubt cu antigel, sa ajunga cat de cat la garnitura si apuca-l cu un cleste mare si lung si desfa cu grija, sa nu smulgi gura radiatorului) si torni solutie antigel pana incepe ca curga
apoi pui la loc busonul, umpli vasul de expansiune si gata! :wave:
in primele zeci de km o sa scada nivelul din vas pana pe la jumate poate, nici o problema, pui iar antigel in vasul de expandiune si gata, asta-i tot biggrin.gif :wave:
Mariustom
Salutare :wave:
Așa este, cum zice Horia. Nu se aerisește, important este să ai lichid în vasul de expansiune tot timpul peste semn, pentru a putea să se scurgă în instalație, atunci când se încălzește și se "deschide" supapa de la bușonul radiatorului.
Daniel82595
pai asa ziceti mai baieti, ce beton ca nu trebuie sa ma chinui biggrin.gif super tare beer.gif
Horia49540
aaa, sa nu uit: cand golesti si umpli instalatia de racire robinetul caloriferului sa fie deschis la maxim (maneta in dreaptade tot)
altfel fie va ramane lichid in parte aaceea a circuitului, fie va ramane gol si la iarna cand vei da drumul la caldura va scadea brusc nivelul in vasul de expansiune
:wave:
Daniel82595
revin cu niste intrebari.
La ce temperatura porneste electroventilatorul la 1500? si.......Cum naibi repar radiatorul deoarece era cam ruginit in colturi jos si surpriza picura un pic biggrin.gif. Am auzit de o lipire ceva sau cositorire care e treaba?
Mariustom
Salutare :wave:
Electroventilatorul pornește atunci când îi dă comanda termocupla biggrin.gif
Deci, depinde de termocuplă, dar, în general, pe la ~ 90 grade.
Da, din câte știu, radiatorul se poate cositorii. Dar mai bine mergi la un tinichigiu, și-ți va spune exact.
Toate cele bune :wave:
Mai vorbim,
Ciao.
Horia49540
eu am radiator lipt de la un accident
si tine fara probleme, merg cu el de ani de zile biggrin.gif
intre lada grivitei si cimitirul Sf. Vineri am vazut un anunt (langa o spalatorie parca, pe un gard), cu unul care repara radiatoare
succes :wave:
Daniel82595
da si am auzit ca e 600.000 gaura.......cam scump poate reusesc eu ceva acasa. :wave:
alexandru88793
busonul despre care ziceai ca nu il poti desface de la lada se deschide spre dreapta nu spre stanga cum e normal. bafta
Marcel3
Otetul asta se comporta bine si in instalatii cu radiatorul din aluminiu????????
sau poate trebuie indoit ???????
Marcel3
Am fost ieri la magazin si m-am uitat la otet .
Exsista otet alimentar cu concentratia de 5% .Oare este si altul mai concentrat??? Este destul de acid pentru obiectivele noastre ? Si oare este bun si in cazul instalatiilor cu radiator din aluminiu? Astept OK-urile celor in tema si cu experienta .
Numai bine tuturor !!!!!
Daniel82595
pai oiti trebuie otet alimentar, nici nu m-am uitat la concentratie. Dar dupa cum am zis si mai sus radiatorului meu nu i-a priit acest tratament. Otetul este coroziv si radiatorul meu era vechi, astfel ca inceput sa picure pe la ambele colturi jos la montaj pe masina.... asa ca nu stiu ce sa-ti recomand. biggrin.gif
Marcel3
Olla comandante G!!!!!
Sa mai asteptam si raspunsurile altor prieteni si vom mai invata .
Mihai103235
eu am avut ceva prlb cu radiatorul
era cel original (de 26 de ani pe masina) si curgea chiar bine de tot
in 24 de ore ajunsesem sa completez cu peste 2 litrii de apa :bash:
asa ca ...am dat comanda din ungaria la un radiator nou din alama (era si varianta din aluminiu care nu m-a incantat)
zis si facut
radiatorul in cauza a costat 300 de lei (cu tot cu transport de acolo) biggrin.gif
montarea am lasat-o pe mana unor baieti de la un service
ei au montat bine radiatorul si ventilatorul dar si-au prins urechile la partea cu umplutul vasului si respectiv "aerisirea" :bash: . ma asteptam la faza asta si cand i-am intrebat cat lichid au bagat mi-au raspuns ca in jur de 2 de apa si 2 de antigel . acolo cu ei am deschis circuitul de incalzire si au vazut cum scade nivelul si tot mai completam :boxing:
acum nu mai am probleme de racirea
in oras sta acu pe la 90 si un pic dar la drum intins nu se misca de la 90 . am mers cateva sute de km intins si nici o problema beer.gif
am vazut si vechiul radiator adica ce iesea din el . namol nu altceva :minigun: te mai si miri ca inca functiona
am tras ceva vreme de vechiul radiator punand mereu praf LEAK STOP. prafu isi facea efectul o vreme (cateva zile) dar apoi iara curgea
pe langa astea mai am montat si un intrerupator in interior care porneste direct ventilatorul de pe radiator . asta ca si masura de siguranta daca se defecteaza termostatu / termocupla bicycle.gif
idee e ca am suferit groaznic cat am umblat cu circuitul de incalzire deschis sad.gif
baga Rasputin o caldura de te omoara si plus de asta ca era si canicula
beer.gif a mers ca unsa dupa ce am ajuns cu ea acasa
Mariustom
Mihai, înainte de a monta noul radiator, ți-au spălat/curățat de nămol în compartimentul motor ? Sau ai impresia că nămolul doar în radiator se găsește ? blush.gif
Ai fi mirat cât nămol se găsește și acolo blink.gif
Și, să nu uiți să demontezi întrerupătorul și să lași doar termocupla să acționeze ventilatorul, la încălzirea apei în radiator.
Și, verifică și termostatul, să funcționeze corect.
:wave:
divian111084
Salutare tuturor. As vrea sa stiu care este temperatura maxima pe care o atinge motorul in timpu functionarii?
La mine acul statea pe 80, dar dela un timp urca in jur de 90. Voi incerca curatirea cu otet a instalatiei, desi ma tem ca alta ar putea fi cauza...
Georgian40398
salut, pai la mine dupa vreo 10 min de trafic vara ajung la 90 de grade si apoi porneste cooler-ul beer.gif
Horia49540
motorul se simte cel mai bine (putere, uzura mica) la 90 grade si peste
parametrii sunt dati pe la 93 grade, asa ca e ok
Mihai103235
QUOTE(divian111084)
Salutare tuturor. As vrea sa stiu care este temperatura maxima pe care o atinge motorul in timpu functionarii?
La mine acul statea pe 80, dar dela un timp urca in jur de 90. Voi incerca curatirea cu otet a instalatiei, desi ma tem ca alta ar putea fi cauza...

la 1500 acul sta in oras la 92-94 de grade si atunci intra ventilatorul
la drum intins sta la 90 fix (fara ventilator)
e destul de simplu de inteles de ce in oras e mai ridicata temperatura ....acolo mergi bara-n bara , o accelerezi , o franezi etc etc
pe cand la drum lung mergi la turatie constanta , radiatorul este racit si de aerul pe care il dizloca masina in timpul mersului . la Lada raportul optim de racire cu aer la drum intins este obtinut la o viteza constanta de ~85...90 KMH la 3400 rpm . daca se trece de aceste valori temperatura creste iar cantitatea de aer necesara racirii creste disproportional cu cantitatea efectiv dizlocata de masina (sper ca am fost relativ coerent in exprimare :ban: si nu foarte ingineresc blush.gif ) si atunci intra ventilatorul in actiune

divivan....la tine ca a inceput sa cresca temperatura poate sa fie din mai multe cauze :
- sa ai suficient lichid de racire in vas cat si in radiator (radiatorul se deschide cand e rece deoarece este sub presiune) . sa nu fie furtunul care comunica de la vas la radiator infundat / spart pe undeva
- termostatul sa functioneze corespunzator
- ventilatorul sa functioneze de asemenea corespunzator
- radiatorul sa nu aiba ceva hibe pe undeva
cam la astea ma gandesc eu acum biggrin.gif
poate ca or mai fii si altele
dar eu astea le-as verifica inainte de toate
bfta maxima :wave:
divian111084
Mihai.... in primu rand ma numesc divian si nu divivan, desi poti sami zici si divIVAN ca nui suparare smile.gif
Mersi pentru sfaturi dar leam verificat pe toate. Primu lucru cand am vazut ca se incalzeste am cercetat furtunele, am spalat instalatia cu apa, si am si schimbat si termostatu. Ventilatoru de asemenea functioneaza corect deoarece ie antrenat prin curea dela axu motorului.
Nu ma deranjaza ca sare de 80, dar ca efect am observat aparitia mersului cu aprinderi secundare. De asemenea am mers zilele trecute cu masina incarcata si atunci a ajuns la 100 (vasu de expansiune sa umplut si a dat pafara).
Singura la care nu am umblat pana acum ie ponpa de apa, care am observat ca pierde cateodata lichid (pe la orificiul de gresare :ewpu: ) dar banuiesc ca debitul furnizat de pompa nu ie influentat de asta.
Am in intentie sa schimb si pompa, daca gasesc noua.
Lucru care ma sperie cel mai tare ie garnitura de chiulasa, am inteles ca si din cauza ei poate apare supraincalzire!

Sauzim de bine!
Mihai103235
QUOTE(divian111084)
Mihai.... in primu rand ma numesc divian si nu divivan

...mea culpa.... blush.gif
Horia49540
daca antigelul nu se innegreste si uleiul nu-si schimba culoarea/consistenta nu e garnitura de chiulasa :wave:
Sula103604
Are dreptate Mariustom, sa nu uiti sa decuplezi ca iti arzi siguranta tongue.gif si eu am vrut sa fiu mai breaz, te alegi cu fum in compartiment biggrin.gif...
mihail81843
Divian, daca curge apa pe orificiul de gresare de la pompa de apa in scurt timp poti sa-ti iei la revedere de la ea. Daca apa a trecut dincolo de presetupa si a ajuns la rulmenti ii spala de numa.In scurt timp incep sa huruie isi fac joc .......si this is the end... :wave:
k.68177
Temperatura motorului poate sa fie influentata de sistemul de aprindere, mai precis de avans. Cel putin asa scrie in carte... smile.gif Interesant ca la mine pe drum intins mai scade intre 75-80 de grade la viteze de peste 70-80 km/h, si numai la urcusuri abrupte/in trafic mai porneste ventilatorul cateodata.
Popescu91011
Cred ca solutia la problemele legate de racire sta in respectarea indicatiilor producatorului, mai precis folosirea de antigel de calitate all seasons. Natasha mea nu a vazut niciodată apa (nici macar de cea distilata) in radiator si se comporta exemplar! In una din zilele cu cod portocaliu a trebuit sa-mi duc fetița la policlinica Elias, după-amiaza.Eu stau în Berceni și policlinica e lângă guvern, pe Washington. Pe Magheru se mergea câte 1-2 m și pauză! Am văzut inclusiv un ditamai Ford Explorer tras pe dreapta cu capota ridicată și nenumărate Dacii (și două Loganuri taxi!) cu câte un PET băgat sub capotă, pentru aerisire forțată! La Natasha a fost prima dată când indicatorul abia s-a atins de zona roșie! Singura "problemă" a fost doar aprinderea becului de presiune a uleiului din cauza menținerii timp îndelungat la ralanti!
În concluzie, respectă mașina și nu te va lăsa la greu!
divian111084
QUOTE(mihail81843)
Divian, daca curge apa pe orificiul de gresare de la pompa de apa in scurt timp poti sa-ti iei la revedere de la ea. Daca apa a trecut dincolo de presetupa si a ajuns la rulmenti ii spala de numa.In scurt timp incep sa huruie isi fac joc .......si this is the end... :wave:


da, las ca schimb io pompa cu totu... numai sa gasesc una noua si de buna calitate.
Intradevar, la avans mic motoru se supraincalzeste, dar io am avansu bine reglat.
Oricum, voi spala instalatia cu otet cum am citit in forum, apoi montez o ponpa noua, si daca si asa incalzeste ma apuc sa investighez alte cauze.
Merci pentru sfaturi

Si inca ceva, temperatura mediului nu prea influenteaza, la fel se incalzeste si iarna !
Cosmin65397
Boala grea cu supraincalzirea,vreau sa va spun ca dupa ce am fost la intalnirea din Poli de acum cateva saptamani,la numai 10 min dupa ce am plecat de acolo am tras pe dreapta din cauza motorului,era acul pe rosu chiar in partea dreapta de tot la maxim,nu stiu cate grade o fi avut ca 1200 nu are gradatii de temp,am stat cam o ora jumate sa se raceasca sa pot pleca spre casa. Desi am pompa noua,de anu trecut,avea un joc in rulmenti de nici la cea originala care a tinut peste 18 ani nu aparuse fenomenu asta,rulmentii erau dusi de tot,culmea la doar 1 an de zile.Am schimbat si pompa de apa,iar apoi i-am schimbat si uleiul iar acum pot spune ca acu e chiar la mai putin de jumate,indiferent de drum(ori prin oras ori in afara), si sta fix.
gabriel cretu
vedet ca exista in comert un antigel de vara care pe langa celelalte proprietati are una speciala si anume scade temperatura cu circa 8 grade,il puteti gasi pe la toate boutiq-urile,numai ca cereti expres "de vara" vedeti ca sunt unii care nu stiu,asa ca incercati la astia care vand produse 2+2.....e un bidon alb si scrie cu rosu are circa 4 litri si ceva ca e la galon......bafta
Georgian40398
misto ! dar iarna tb dat jos neaparat banuiesc smile.gif
Horia49540
da, iarna trebuie schimbat...

ps - Gabriel, cum e fara Lada? te-ai obisnuit sau inca ai nostalgie? biggrin.gif :wave:
Ionut45405
Antigel de vara care trebe dat iarna jos? N-am auzit...
Eu am curatat sistemul de racire cu detartrant pt WC - Nufar. Nu stiu cat e de sanatos dar a dat rezultate. Exista si solutii speciale de curatat, dupa Nufar am clatit o zi intreaga si tot cu spume iesea, dar in radiator se vedeau celulele ca noi!
Ref la temp normala termostatul deschide la 87 grade si de aceea la drum sta ~90 iar electroventilatorul porneste la 92 masurat in parea de jos a radiatorului, deci la iesirea din motor sunt ~100. E f importanta sa functioneze supapele din busonul radiatorului iar la masinile vechi se depune piatra pe peste tot, nu numai in radiator si transferul de caldura se face mai greu. Avansul mic si amestecul sarac pot duce la supraincalzirea motorului.
Horia49540
eu stiu ca exista antigel mai diluat "de vara", dar nu m-am uitat cu atentie ca nu ma intereseaza
eu pun si vara si iarna antigel+apa distilata combinate sa tina pana la -39 grade si merge perfect pe orice vreme

de curatat instalatia se poate curata si punand apa chioara cu putina (am uitat cat la suta:) soda de rufe, daca se mai gaseste, mergi asa vreo saptamana, apoi speli cu apa si pui antigel+apa distilata... :wave:
gabriel cretu
multumesc de intrebare.....ce sa spun ....din punct de vedere"dinamic" biggrin.gif nu-i simt lipsa ca oricum nu mergeam cu ea gandeste-te ca am facut 12 000 in sasee ani....pe de alta parte simt o mare usurare ca de cand nu mai aveam garaj ma durea sufletul cand ploua afara ,cu toate ca aveam o folie cu care o acopeream,sau cand vedeam cainii "usurandu-se " pe ea,pisicile urcandu-se pe prelata si gaurind folia cu ghearele......in casa e mai liniste biggrin.gif .......ce sa spun numai de bine.....pacat insa ca cel care a luat-o nu vine la intalniri desi initial asa-mi promisese,si chiar i-am spus ca faceti intalnirea de acum 2-3 saptamani si a zis ca va veni......in fine.......
Am de asemenea un regret ca nu a luat-o unul dintre voi dar ma rog.......si cel caruia i-am dat-o zicea ca e fan LADA.........bine ca macar sta in garaj si am vazut ca e un om temperat.....
oricum nu renunt la insistente si pana la urma il determin eu sa vina la (macar) o intalnire..... :wave:
Horia49540
da , bine zici...mie mi-ar fi placut sa o iau...dar asta e, alte planuri...

:wave:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.