ESP |
This topic is about ESP, the author, alex46383, wrote about: Salut Ce este ESP si este indispensabil ? Mai ales in cazul unei masini sportive , am o oferta la un coupe care nu are esp in dotare si vreau sa aflu ... To read more just scroll down
ESP |
Jun 3 2005, 10:20 PM
Post
#1
|
|
sofer Group: Membri Posts: 90 Joined: 9-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.376 |
Ce este ESP si este indispensabil ? Mai ales in cazul unei masini sportive , am o oferta la un coupe care nu are esp in dotare si vreau sa aflu niste pareri? Multumesc |
|
|
Jun 3 2005, 10:42 PM
Post
#2
|
|
pilot Group: Membri Posts: 267 Joined: 27-April 05 From: Turnu Severin Member No.: 45.612 |
Intra aici:
http://www.bosch-esperience.co.uk/uk/language1/index.html Sunt explicatii pe larg inclusiv filmuletze: cu si fara ESP. -------------------- C220
|
|
|
Jun 4 2005, 07:59 AM
Post
#3
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Evident ca nu e indispensabil... ca doar masinile mergeau foarte bine si fara... dar ajuta... mai ales iarna... si nu numai... mie mi s-a parut foarte util si ASR-ul (un sistem care impiedica invartirea rotilor in gol)... defapt mi s-a parut mai util decat ESP-ul, mai ales daca masina e una cu tenta mai sportiva...
-------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jun 4 2005, 08:35 AM
Post
#4
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Interesant e ca unii constructori vorbesc acum de "ESP de generatie noua" care nu mai are "problemele" celor vechi.... seamana cu declaratia lui gates cand spunea ca XP-ul a rezolvat cam 1000 buguri ale versiunilor anterioare.... care totusi au fost comercializate -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jun 4 2005, 08:44 AM
Post
#5
|
|
pilot Group: Membri Posts: 267 Joined: 27-April 05 From: Turnu Severin Member No.: 45.612 |
QUOTE(HalbaSus) mie mi s-a parut foarte util si ASR-ul (un sistem care impiedica invartirea rotilor in gol).
Pai asta face si ESP-ul. -------------------- C220
|
|
|
Jun 4 2005, 08:46 AM
Post
#6
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
ESP+ (controleaza pana la 3 roti ) a fost lansat pe vectra C
TC + dido lansat tot pe vectra C tc ~ asr -------------------- |
|
|
Jun 4 2005, 08:53 AM
Post
#7
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
TC - ASR pana la urma au acelasi efect ca diferentialele autoblocabile sau cu alunecare limitata, nu? :angel: Care au fost lansate acu' 1000 ani
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jun 4 2005, 09:00 AM
Post
#8
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
1100 :angel:
-------------------- |
|
|
Jun 4 2005, 10:19 AM
Post
#9
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
Din cate am citit eu de-a lungul timpului, ESPul (TC) vine peste tractiunea integrala. El are in plus posibilitatea de a frana una / mai multe roti pe cand diferentialele transfera cuplul de la rotile fara aderenta la cele cu.
-------------------- Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua |
|
|
Jun 4 2005, 10:28 AM
Post
#10
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
esp este una , tc este alta . si se echipeaza si 4x2 cu ele
-------------------- |
|
|
Jun 5 2005, 10:18 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
toate chestiile astea sunt adausuri la ABS si folosesc aceiasi senzori ca si cei ai ABS pentru a detecta patinarea unei roti
ASR este acelasi lucru cu traction control (TC) si cam acelasi lucru cu EDL ( electronic differential lock). diferentialele autoblocabile sunt insa mai flexibile si directioneaza cuplul catre roata(ile) cu tractiune mai eficient. EDL e un mod electronic de a controla ceva care nu s-ar intampla daca ar fi diferential autoblocabil. In general daca ai tractiune integrala (AWD) nu ai nevoie asa de mult de TC deoarece cuplul motor la fiecare roata e mai mic, deci e mai greu sa pierzi tractiunea. daca esti pe gheata lucie ai mai multe sanse sa patinezi cu ESP decat cu AWD. Din experienta proprie ( eu am pe Golf ABS+EBD+ASR+EDL mai putin stability control) pe gheata lucie ( aderenta minima pe ambele roti tractante) toata electronica nu face 2 bani... AWD beneficiaza insa mult de EBD si stability control... chiar daca la Subaru sistemul AWD dirijeaza cuplul motor la franari catre rotile din fata (deci aplica frana de motor) chestiile astea ar fi binevenite si pe masinile Subaru (unde din pacate de multe ori lipsesc; sper ca Subaru le va adauga macar ca optiuni) ESP se aplica la toate rotile chiar daca sunt de tractiune sau nu. in esenta ESP este ABS cu traction control, stability control, electronic diferential lock si electronic brakeforce distribution. e bine sa ai ESP?... DESIGUR! -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Jun 6 2005, 08:17 AM
Post
#12
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
QUOTE(Iulian HondaFan) toate chestiile astea sunt adausuri la ABS si folosesc aceiasi senzori ca si cei ai ABS pentru a detecta patinarea unei roti
! .... din pacate. In plus, folosesc si aceleasi cabluri impreuna cu regulatorul de viteza, airbagul sau stergatoarele de parbriz si alte nimicuri, pentru a trasmite date si instructiuni prin multiplexaj. Deh, trebuie sa iasa ieftin, nu? Niste sarme costa o avere... Problema e ca o problema aparuta la un senzor chinezesc de abs sau o linie de cod gresita iti poate "ingheta" toate sistemele alea interconectate. TE trezesti fara frana (nu te lasa abs-ul sa franezi), cu regulatorul de viteza blocat si fara posibilitatea de a opri motorul (vezi renault laguna sau vel satis) iar daca ai ghinionul si ajungi in pom sunt mari sanse sa nu ti se declanseze nici airbagul, gratie economiei la cabluri si multiplexajului (toyota corolla) E bun ESP-ul? Da, cand functioneaza. Da' parca tot e mai bine sa nu ajungi la mana lui si sa-ti repare masina greselile de pilotaj. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 15th May 2024 - 05:09 AM |