Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ESP
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
alex46383
Salut

Ce este ESP si este indispensabil ?
Mai ales in cazul unei masini sportive , am o oferta la un coupe care nu are esp in dotare si vreau sa aflu niste pareri?

Multumesc
adi45619
Intra aici:
http://www.bosch-esperience.co.uk/uk/language1/index.html

Sunt explicatii pe larg inclusiv filmuletze: cu si fara ESP.
HalbaSus
Evident ca nu e indispensabil... ca doar masinile mergeau foarte bine si fara... dar ajuta... mai ales iarna... si nu numai... mie mi s-a parut foarte util si ASR-ul (un sistem care impiedica invartirea rotilor in gol)... defapt mi s-a parut mai util decat ESP-ul, mai ales daca masina e una cu tenta mai sportiva...
James Kilowatt
Subscriu la ce ce spune Halba cu ASR-ul.

Interesant e ca unii constructori vorbesc acum de "ESP de generatie noua" care nu mai are "problemele" celor vechi.... seamana cu declaratia lui gates cand spunea ca XP-ul a rezolvat cam 1000 buguri ale versiunilor anterioare.... care totusi au fost comercializate biggrin.gif
adi45619
QUOTE(HalbaSus)
mie mi s-a parut foarte util si ASR-ul (un sistem care impiedica invartirea rotilor in gol).


Pai asta face si ESP-ul.
G e o r g e
ESP+ (controleaza pana la 3 roti ) a fost lansat pe vectra C wink.gif
TC + dido wink.gif lansat tot pe vectra C

tc ~ asr
James Kilowatt
TC - ASR pana la urma au acelasi efect ca diferentialele autoblocabile sau cu alunecare limitata, nu? :angel: Care au fost lansate acu' 1000 ani smile.gif
G e o r g e
1100 :angel:
Watcher
Din cate am citit eu de-a lungul timpului, ESPul (TC) vine peste tractiunea integrala. El are in plus posibilitatea de a frana una / mai multe roti pe cand diferentialele transfera cuplul de la rotile fara aderenta la cele cu.
G e o r g e
esp este una , tc este alta . si se echipeaza si 4x2 cu ele wink.gif
Iulian HondaFan
toate chestiile astea sunt adausuri la ABS si folosesc aceiasi senzori ca si cei ai ABS pentru a detecta patinarea unei roti

ASR este acelasi lucru cu traction control (TC) si cam acelasi lucru cu EDL ( electronic differential lock). diferentialele autoblocabile sunt insa mai flexibile si directioneaza cuplul catre roata(ile) cu tractiune mai eficient. EDL e un mod electronic de a controla ceva care nu s-ar intampla daca ar fi diferential autoblocabil. In general daca ai tractiune integrala (AWD) nu ai nevoie asa de mult de TC deoarece cuplul motor la fiecare roata e mai mic, deci e mai greu sa pierzi tractiunea. daca esti pe gheata lucie ai mai multe sanse sa patinezi cu ESP decat cu AWD. Din experienta proprie ( eu am pe Golf ABS+EBD+ASR+EDL mai putin stability control) pe gheata lucie ( aderenta minima pe ambele roti tractante) toata electronica nu face 2 bani...

AWD beneficiaza insa mult de EBD si stability control... chiar daca la Subaru sistemul AWD dirijeaza cuplul motor la franari catre rotile din fata (deci aplica frana de motor) chestiile astea ar fi binevenite si pe masinile Subaru (unde din pacate de multe ori lipsesc; sper ca Subaru le va adauga macar ca optiuni)

ESP se aplica la toate rotile chiar daca sunt de tractiune sau nu. in esenta ESP este ABS cu traction control, stability control, electronic diferential lock si electronic brakeforce distribution.

e bine sa ai ESP?... DESIGUR!
James Kilowatt
QUOTE(Iulian HondaFan)
toate chestiile astea sunt adausuri la ABS si folosesc aceiasi senzori ca si cei ai ABS pentru a detecta patinarea unei roti
!



.... din pacate. In plus, folosesc si aceleasi cabluri impreuna cu regulatorul de viteza, airbagul sau stergatoarele de parbriz si alte nimicuri, pentru a trasmite date si instructiuni prin multiplexaj. Deh, trebuie sa iasa ieftin, nu? Niste sarme costa o avere...

Problema e ca o problema aparuta la un senzor chinezesc de abs sau o linie de cod gresita iti poate "ingheta" toate sistemele alea interconectate. TE trezesti fara frana (nu te lasa abs-ul sa franezi), cu regulatorul de viteza blocat si fara posibilitatea de a opri motorul (vezi renault laguna sau vel satis) iar daca ai ghinionul si ajungi in pom sunt mari sanse sa nu ti se declanseze nici airbagul, gratie economiei la cabluri si multiplexajului (toyota corolla) biggrin.gif

E bun ESP-ul? Da, cand functioneaza. Da' parca tot e mai bine sa nu ajungi la mana lui si sa-ti repare masina greselile de pilotaj.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.