QUOTE(Iulian HondaFan)
toate chestiile astea sunt adausuri la ABS si folosesc aceiasi senzori ca si cei ai ABS pentru a detecta patinarea unei roti
!
.... din pacate. In plus, folosesc si aceleasi cabluri impreuna cu regulatorul de viteza, airbagul sau stergatoarele de parbriz si alte nimicuri, pentru a trasmite date si instructiuni prin multiplexaj. Deh, trebuie sa iasa ieftin, nu? Niste sarme costa o avere...
Problema e ca o problema aparuta la un senzor chinezesc de abs sau o linie de cod gresita iti poate "ingheta" toate sistemele alea interconectate. TE trezesti fara frana (nu te lasa abs-ul sa franezi), cu regulatorul de viteza blocat si fara posibilitatea de a opri motorul (vezi renault laguna sau vel satis) iar daca ai ghinionul si ajungi in pom sunt mari sanse sa nu ti se declanseze nici airbagul, gratie economiei la cabluri si multiplexajului (toyota corolla)
E bun ESP-ul? Da, cand functioneaza. Da' parca tot e mai bine sa nu ajungi la mana lui si sa-ti repare masina greselile de pilotaj.