IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Alternative la benzina

This topic is about Alternative la benzina, the author, James Kilowatt, wrote about: Exista o clasa de dragstere care merg cu alcool... cea mai performanta, cred. Nu cred ca problema este performanta, si la ce pret poate fi scos combus ... To read more just scroll down

8 Pages V  « < 4 5 6 7 8 >  
Reply to this topicStart new topic
> Alternative la benzina
Alternative la benzina
Diesel [ 65 ] ** [78.31%]
GPL [ 18 ] ** [21.69%]
Total Votes: 164
Guests cannot vote 
James Kilowatt
post Mar 24 2005, 10:14 AM
Post #101


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Exista o clasa de dragstere care merg cu alcool... cea mai performanta, cred. Nu cred ca problema este performanta, si la ce pret poate fi scos combustibilul.
La fel, nu am idee la ce pret iese diesterul, combustibilul pentru diesel obtinut din rapita.

Daca nu ma insel, metanolul e chiar mai caloric decat benzina, insa nu l-am vazut folosit decat la motoare de aeromodele.

Tehnologia hibrida in sine nu ocoleste problema unui combustibil alternativ, ci doar o amana poate.

Eu sunt de parere ca perfectionarea tehnologiei nucleare, eventual spre fuziune, si mariajul cu pila de combustibil poate fi o solutie interesanta, insa nu este aplicabila prea curand. Pentru reactoare de fuziune care ne sunt cat de cat la indemana la tehnologia actuala, nu avem cobustibil pe pamant...

Apropo de hidrogen, am citit un articol intr-o revista si spuneau ca unii au facut progrese in a obtine hidrogen printr-un procedeu chimic, mult mai putin energofag decat prin hidroliza. Din pacate nu pot sa dau prea multe detalii ca nici io n-am priceput mare lucru, chimia ma cam depaseste.. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Mar 26 2005, 12:44 AM
Post #102


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(lucian14)
am cautat in dex si nu am gasit :
idiosincrazic - e o figura de stil sau un neologism ceva?


...e un termen medical:

din DEX:

IDIOSINCRASÍ//E ~i f. Reacție a organismului unor persoane, provocată de sensibilitatea sporită a acestuia față de unele substanțe sau senzații și manifestată prin urticarie.

totul e corect mai putin ca se manifesta prin urticarie... se poate manifesta in orice fel... inclusiv cum m-am manifestat eu... lui Vasile ii e teribil de greu sa discute normal... imi pare rau sa fi contribuit din nou indirect la excluderea sa de pe forum...

cat despre disputa Toyota vs. Fiat as putea incepe din nou dar nu mai am cu cine... si nu e locul aici


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Mar 26 2005, 01:03 AM
Post #103


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(MR28673)
Exista o clasa de dragstere care merg cu alcool... cea mai performanta, cred. Nu cred ca problema este performanta, si la ce pret poate fi scos combustibilul.
La fel, nu am idee la ce pret iese diesterul, combustibilul pentru diesel obtinut din rapita.

Daca nu ma insel, metanolul e chiar mai caloric decat benzina, insa nu l-am vazut folosit decat la motoare de aeromodele.

Tehnologia hibrida in sine nu ocoleste problema unui combustibil alternativ, ci doar o amana poate.

Eu sunt de parere ca perfectionarea tehnologiei nucleare, eventual spre fuziune, si mariajul cu pila de combustibil poate fi o solutie interesanta, insa nu este aplicabila prea curand. Pentru reactoare de fuziune care ne sunt cat de cat la indemana la tehnologia actuala, nu avem cobustibil pe pamant...

Apropo de hidrogen, am citit un articol intr-o revista si spuneau ca unii au facut progrese in a obtine hidrogen printr-un procedeu chimic, mult mai putin energofag decat prin hidroliza. Din pacate nu pot sa dau prea multe detalii ca nici io n-am priceput mare lucru, chimia ma cam depaseste.. smile.gif


metanolul ( ca toti alcoolii, mai ales cei cu numa scazut de atomi de carbon) au puetere calorica mai mica decat hidrocarburile ( GPL, benzina, motorina). are avantajul ca necesita mai putin oxigen pentru ardere de aceea cred ca dragsterele cele mai rapide sunt pe alcool.

colindand netul dupa masini vad ca in Brazilia exista masini adaptate pt. consumul de alcool... iar bio-dieselul este deja folosit cu modificari mici ale motoarelor pe motorina.

hidrogenul ars in pila de combustibil ( fuel cells) este cel mai eficient proces de ardere cunoscut pana in prezent. GM, BMW, Toyota si Honda au toate tehnologia necesara. problema este ca tehnologia e scumpa si hidrogenul este de asemenea mai scump, ar fi nevoie si de infrastructura total diferita de cea petroliera pt. a face statii de aprovizionare cu hidrogen. iar din cate stiu eu pana in prezent cel mai ieftin hidrogen se obtine tot din petrol...

oricum tehnologiiile exista dar trebuie sa apara si conditiile economice in care sa devina rentabile...

tehnologia hibrid este revolutionara prin introducerea brake energy regenerative system prin care se conserva o parte din energie cinetica a vehicului ( care acum o pierdem sub forma de caldura oridecate ori franam)... sigur e loc sa fie perfectata... dar toate masinile vor folosi aceasta tehnologie in viitor indiferent ce combustibil vor arde.

Toyota sunt cei mai avansati in acest domeniu ( Ford le-a cumparat patentul, Nissan va achizitiona sistemele de la Toyota).

Honda este si ea bine plasata in acest domeniu cu propriul sau sistem. GM este in faza avansata de a-si crea propriul sistem...


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lucian14
post Mar 28 2005, 07:18 PM
Post #104


specialist
******

Group: Membri
Posts: 837
Joined: 7-March 04
From: Bucuresti
Member No.: 22.113



bicycle.gif
mercic iuliane,,, m-am linistit


--------------------
Feritzi-va de cei saraci cu duhul!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Mar 28 2005, 07:35 PM
Post #105


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



Eu am gasit in Dex-ul de pe computer: IDIOSINCRASII-reactie a unor persoane provocata de unele substante sau senzatii si manifestata prin urticarie(din franceza:idiosyncrasie).Putem sa-l credem pe Iulian,ca doar e doctor...


--------------------
Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P.

,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 29 2005, 01:02 PM
Post #106


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



QUOTE(Marius-Iulian)
tehnologia hibrid este revolutionara prin introducerea brake energy regenerative system prin care se conserva o parte din energie cinetica a vehicului ( care acum o pierdem sub forma de caldura oridecate ori franam)... sigur e loc sa fie perfectata... dar toate masinile vor folosi aceasta tehnologie in viitor indiferent ce combustibil vor arde.
.



Sistemul asta nu e revolutionar... e folosit in transportul feroviar de multi ani, desi e mai complicat decat in auto pentru ca trebuie mentinuta strict frecventa si faza curentului debitat in retea. Pana si celebrii ingineri romani au incercat sa o faca, insa si-au prins urechile si au cumparat-o de la iugoslavi inca de pe vremea comunismului....

Parerea mea (de inginer renumit biggrin.gif ) este ca franarea cu regenararea de energie este la inceput de drum din alt motiv. Ca sa fie puternica si sa absoarba puteri mari, trebuie creeat un camp magnetic foarte puternic -> curenti mari in infasurari -> necesitatea unor conductori cu rezistenta mica sau chiar supraconductori calzi... Iar supraconductibilitatea la cald e o chestie care arde multi neuroni la nivel mondial. Din pacate nu prea am idee cand o sa si fie realizata, insa se lucreaza la ea.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lucian14
post Mar 30 2005, 06:23 AM
Post #107


specialist
******

Group: Membri
Posts: 837
Joined: 7-March 04
From: Bucuresti
Member No.: 22.113



Bai da voi va dati seama ca ati luat-o pe aratura?
potolitzi=va ca va da sangele pe NASA tongue.gif


--------------------
Feritzi-va de cei saraci cu duhul!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Mar 30 2005, 01:10 PM
Post #108


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



lucica.. tu crezi ca mesajul de mai sus denota bogatie de duh?


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
V l a d
post Mar 30 2005, 01:48 PM
Post #109


Guest Star
******

Group: Membri
Posts: 1.453
Joined: 1-April 04
From: Bucuresti
Member No.: 23.282



lucian14 are un avertisment de la mine pentru repetate postari aiurea si mistocareala fara rost


--------------------
Suzuki Sx4 1.6 4WD - 2008, Aprilia SR50 Factory - 2008, Subaru Legacy 2.0D - 2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Mar 31 2005, 02:31 AM
Post #110


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



iata o lectura de 10 minute foarte informativa la subiectul diesel vs. hibrid:

http://www.caranddriver.com/article.asp?se...p;page_number=1

pentru cine are numai 2 minute la dispozitie condensez aici:

test facut de ingineri, un singur pasager pe masina, la temperaturi de 10-15 grade Celsius ( fara AC deci), fara incarcatura:

regimuri:
1) autostrada, la viteze intre 100 si 130km/h
2) oras in trafic moderat ( autorii au evitat ora de varf) si condus cu gandul la eficienta
3) suburban ( cred ca se suprapune bine pe regimul " in afara localitatii" la nivelul drumurilor din Ro)
4) "forja" la maxim pe circuit inchis... rezultatele pentru toate masinile se incadreaza in 13-15l%, nu mai economic decat un V6 de peste 200CP folosit cu rezultate similare...

A) Toyota Prius 1,5l VVTi 77CP + 67CP ai motorului electric=144CP, transmisie variabila continua ( CVT) acceleratia la suta in 10,5sec, coef. de aerodinamicitate 0,26:
1= 4,75l%
2= 4,6l%
3= 4,4l%

cool.gif Toyota Echo este varianta sedan a Yarisului prezenta pe piata de aici si dotata cu motorul 1,5VVTi cu 108CP, transmisie manuala, acceleratie la suta in 9,5sec
1= 5,8l%
2= 5,6l%
3- nu e mentionat, dupa testul ConsumerReports (CR) 6,3l%

C) VW Jetta=Bora 1,9TDI 100CP, transmisie manuala, acceleratie la suta in 12,6 sec:
1= 5,7l% (4,4l% in testul CR al Gofului TDI de 90CP)
2= 7,2l% (8,2l% dupa CR)
3- nu e mentionat, dupa CR 5,8l%

D) Honda Civic Hybrid cu 1,3l 8 valve VTEC cu 88CP+ 18CP ale motorului electric= 106CP, acceleratie la suta in 11,6sec., coef de aerodinamicitate de 0,28. (In Europa Civic IMA are motorul 1,3 iDSI 8 valve de 83CP, care e o idee mai economic decat cel VTEC.):
1= 5,3l%
2= 4,5% in modul economic ( care permite oprirea automata a motorului la stopuri dar care iti taie si aerul conditionat) si 5,9l% in modul normal (care tine motorul pornit tot timpul)
3= 4,4l%

de notat ca motoarele pe benzina ale hibrizilor sunt concepute specific pentru economicitate, transmisiile continue variabile sunt de asemenea mai economice decat cele manuale, iar coeficietii de aerodinamicitate sunt top pentru masini sub 50000$... These are Toyota and Honda at their best.

singura problema a hibrizilor este pretul... care si la nivelul de aici de aprox 25000$ pentru Prius si 20000$ pentru Civic nu le face si economic de exploatat per total... asta cu atat mai mult la preturile din Europa 22000euro Civic IMA si 25500euro pt. Prius.

dezamagitoare datele obtinute de Jetta/Golf TDI, chiar si daca ponderez rezultatele CarAndDriver cu cele ale CR.

In concluzie daca tinem cont ca economia sta mai ales in talpa noastra un motor bun pe benzina de 1,3-1,6l condus cu grija ramane la preturile actuale o alternativa economica...


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Mar 31 2005, 04:41 AM
Post #111


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Iuliane...duminica de Pastele LOR am facut o plimbare de vreo...40 de milutze cu masina. Fiindca tot romanul...pardon americanul iesise pe autostrada, se mergea cu vreo 60...drept pt care m-am resemnat, am resetat computerul de bord si m-am pus pe mers lejer. Am avut un consum mediu de 29.2 mpg , cu viteze in jurul a 100 kph (55...65 max) fara depasiri, acceleratzii bruste. Asta de la o masina cu 1800 de mile (motorarele Subaru se pare ca devin mai puternice si mai economicoase dupa ce ruleaza ceva mii de mile) cu o masina care a avut 250 de cai putere.

29.2 mpg @ 100 kph vine cam 46.6 km cu 3.8 L da cam 8.15 L% adica 8.5 L la suta (cu rotunjiri etc). Dar parca totusi nu am stat nici inghesuit ca in Prius si nici nu am crezut ca omor masina cu piciorul la fund, mai sa gauresc podeaua.

PS...asta ca sa ma laud cu minivanul pe ultimele 270 de mile am ars 18.6 galoane de benzina...adica...14.6 mile la galon. Adica...17 L% prin Chicago prin traficul cel mai imbecil posibil. Similar...scoate 25...26 mpg daca ai trafic decent si se conduce civilizat.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Mar 31 2005, 04:44 AM
Post #112


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Ah ... a-pro-pos...la 2.40 (87 octane), 2.50 (89 octane) si 2.60 (93 octane) pretzul la benzina...spune-mi si mie cine cumpara diesel cu 2.80 galonul in Chicago ? Doar aia care nu au ce face altceva. Cred ca am mai vehiculat ideea de 'jde ori...in USA pretzul la diesel il face complet neatractiv.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 31 2005, 10:11 AM
Post #113


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Nu ai datele si pentru Honda Accord 2.2 diesel? Are tot un cx de 0.26, 140CP, ar trebui sa fie comparabil pe autostrada. La catalog scrie 4.8 afara 7.5 oras, sunt curios cat e de real.

De unde e atat de mare diferenta intre datele testului de pe site si cel al CR la VW? De la 4.4 la 5.7 diferenta e "enorma", mai ales pentru mersul pe autostrada.

Apropo, autostratda in state inseamna 110 Km/h? Eu as fi curios sa vad rezultatele la mers constant la 150, sau chiar si 130, acolo unde motorasul termic de pa Prius se apropie de limita. Ma oftica faptul ca europenii nu prea se ocupa cu asemenea teste, iar atunci cand o fac, de multe ori sunt tendentioase.

Regimul de "forja maxima" la prius nu poate dura decat pana se termina bateriile, apoi, forja maxima inseamna niste performane foarte modeste in comparatie cu celelalte din test. De fapt, asta cred ca este regimul cel mai dezavantajos pentru prius, pentru ca motorul termic este slab, recuperarea de energie ineficienta in asemenea conditii (nu poate frana doar prin recuperare incat sa lase cauciucurile pe asfalt, asta am verificat personal) si pe deasupra greutatea bateriilor (care devin inutile) e un handicap in plus. Chiar daca consumul e de 15%, la fel ca celelalte, timpii scosi pe turul de circuit sunt in mod sigur mult mai mari decat celelalte. Chiar si in oras, scoate consumuri mici fiind condusa elegant, de cineva care se pricepe, iar cazul in care e pilotata de o blonda care o calca la podea si dupa 10 metri franeaza de te da cu capul de geam face inutila toata tehnologia aia de varf...
Oricum, asta e un dezavantaj minor in comparatie cu avantajele pe care le ofera. Singura mare problema e intr-adevar pretul.... in Europa, e pe la 28.000€. Francezii spun ca e scutita de taxe si impozite fiind "verde", insa chiar si asa e exorbitant de scumpa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Mar 31 2005, 01:47 PM
Post #114


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



nu sunt date pentru dieselul Hondei pt. ca nu se vand aici...

diferentele intre consumul Jettei si cel al Golfului tin numai de varianta de TDI, Jetta are TDI-ul mai nou de 100CP pe cand Golful pe cel mai vechi de 90CP. motoarele sunt facute undeva in Polonia ca si celelate TDI-uri de 1,9 si 2,0l, dar stiu ca au ceva modificari fata de cele din Europa pt. ca motorina din USA este mai impura si cu continut mai mare de sulf. VW atrebuit sa faca ce a trebuit sa le scoata compatibile cu normele de poluare din USA... poate de aici diferentele... CR testeaza in zona NY unde limita de viteza pe autostrada este 90km/h (55mph) si poate ca ei nu sar de 100km/h in testele lor...

autostrada zic cei de la caranddriver ca au mers "vioi" la 110-130KM/h, si asta e de fapt regimul de viteza mediu pe autostrazile americane. testul l-au facut in Michigan unde limita de viteza este 110km/h.

oricum ideea e ca hibrizii sunt mai atractivi inca aici, sa vedem ce vor face VW si DCX odata ce la anul si americanii trec la motorina tip euro...

da, e adevarat ca regenerarea energiei de franare nu intra in functie la frane bruste. pe circuit inchis la forja e clar ca motoarele hibrizilor nu merg rezonabil decat pana se consuma bateriiile dupa care singura sursa de putere vor fi motoarele lor setate la parametri de economie... deci vor fi astmatice rau... dar masinile acestea sunt concepute pt. economie.

Accordul american Hibrid are 240CP ai V6-lui si inca 15 electrici si consuma 13,2l% in oras si 6,5l% pe autostrada in testul CR, coef de aerodinamicitate este 0,29 si demarajul este 6,8sec pana la suta cu transmisia hidramata in 5 trepte care e singura disponibila. pret fara taxe 32.500$ ( Accordul de 240CP normal e insa numai 24.500$, din nou hibridul nu prea se merita, dar macar aduce ceva performante in plus).


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Apr 1 2005, 11:42 AM
Post #115


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



si prius, cat costa in state?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Apr 1 2005, 02:11 PM
Post #116


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



pai, am spus mai sus: intre 21 si 25k $ in functie de dotari...


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Apr 2 2005, 08:58 AM
Post #117


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Pai e simtitor mai ieftina in state. Unde si venitul e simtitor mai mare.... e si normal ca acolo are mare succes. Oricum, daca devine moda in state, poate o sa devina moda si in europa, dupa un numar de ani. In europa pretul de achizitie atat de mare anuleaza toate avantajele econimicitatii
Sa asteptam cu interes si urmatoarea generatie, cu motoare termice cu injectie directa si supraalimentate (fie ele diesel sau benzina). Sau poate, chiar cu turbine de gaz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Jun 13 2005, 02:35 AM
Post #118


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



SURPRIZA !!!

Americanii au receptionat Priusul excelent:

vanzari 2005 primele 5 luni 43850 buc fata de 17550 anul trecut in aceeasi perioada... si locul 16 intre modelele sedan inaintea Mazda6, Legacy/Outback, BMW3, VW Jetta...

surprinzator ( pt. ca nu vad diferenta f. mare la capitolul eficienta) Civic Hybrid s-a vandut numai in 7900buc in primele 5 luni ale anului fata de 4800 anul trecut...


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Apr 21 2006, 08:06 PM
Post #119


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



un sumar foarte interesant despre bio-combustibili:

http://www.theglobalist.com/DBWeb/printSto...px?StoryId=5077

conform acelui articol Brazilia este liderul mondial in bio-combustibili:

QUOTE
Brazil, using sugarcane as the feedstock for ethanol, is producing some 4 billion gallons a year, satisfying 40 percent of its automotive fuel needs. Producing ethanol at 60 cents per gallon, Brazil is in a strong competitive position in a world with $70-a-barrel oil.


si inca un wannabe in lumea biocombustibilor: CANEPA

http://www.fuelandfiber.com/Hemp4NRG/Hemp4NRG.htm


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Apr 21 2006, 11:27 PM
Post #120


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Interesanta chestia cu canepa.

Ideile celuilalt articol s-au mai spus pe aici, intr-un topic sau altul. Brazilienii au o lunga traditie in materie de biocombustibili si nu fac nici mofturile europenilor in ceea ce privesc organismele modificate genetic.

Tipii nu spun o problema esentiala cu biodieselul in Europa: care e necesarul, care e productia la hectar si care e suprafata maxima disponibila.... Din cifrele vehiculate, pe intreaga suprafata arabila disponobila in UE nu se poate produce nici nici pe departe biodieselul necesar.... Pur si simplu nu exista suficient teren pentru colza. Trebuie gasite o solutie sa creasca productivitatea, sau o alta abordare.. alge, ape uzate etc, si masina care merge cu un consum de 1.5l/100km.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Pages V  « < 4 5 6 7 8 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 4th May 2024 - 08:14 PM