Cand ati calatorit ultima data cu trenul..., ... si in ce conditii ? |
This topic is about Cand ati calatorit ultima data cu trenul..., the author, iHondafan, wrote about: io zic ca in America, asa cum e 90% din ea, masina + avion e si cel mai economic, mai practic si mai comod ( mai ales la calatoritul in grup de 2-3 pe ... To read more just scroll down
Cand ati calatorit ultima data cu trenul..., ... si in ce conditii ? |
Mar 13 2013, 10:31 PM
Post
#61
|
|
specialist Group: Membri Posts: 874 Joined: 3-October 12 From: PA Member No.: 139.632 |
In Indiana era o briza. aeroportul cel nou din indianapolis e printre cele mai eficiente din tzara, parcarea e ieftina, totul merge la minut. traficul e in mare parte relaxat. din momentul in care am iesit de la poarta pana la 80 de mile unde lucram/stateam imi lua nu mai mult de 90 de minute. la intors idem; tinteam sa ajung la aeroport cu 45min inainte si imi iesea +/- 5 min in 90% din cazuri. aveam timp la fix sa rad o bere si sa ma sui in avion. Phila e mult mai congestionata desi inca un pas in urma NYC - LaGuardia e de cele mai multe ori un cosmar, JFK e oleaca mai bine. Foarte lejere si bine puse la punct sunt si aeroporturile din Tampa si Orlando ( tot asa am zburat de 7-8 ori deja acolo); This post has been edited by iHondafan: Mar 13 2013, 10:34 PM -------------------- 235i, S60, MDX
|
|
|
Mar 13 2013, 10:50 PM
Post
#62
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
La Bruxelles parcarea e cam 40€/zi. E facut in asa fel incat sa fie mai interesant sa iei taxiul. Taxi care evident ca e furt pe fata, tariful se schimba din 5 in 5 m, ca se schimba tara (din Flandra in Regiunea Bruxelles si viceversa)
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 13 2013, 11:07 PM
Post
#63
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
ozz... cum adica de ce mergem cu masina in loc sa luam trenul ?
1. Top Gear a demonstrat ca masina este mereu mai rapida decat mijloacele de transport in comun.... si Top Gear nu a facut teste in Romania. 2. Oradea-Bucuresti cu trenul dureaza undeva pe la 12 ore... Bucuresti-Oradea dureaza undeva intre 12 si 16 pentru ca trenul pleaca de la constanta si ruta constanta-bucuresti e in renovari din cuaternal, acelasi drum cu masina dureaza sub 10 ore chiar daca mergi extrem de legal si cu pauze la fiecare 2 ore. In general orice distanta vrei sa parcurgi trenul e mai lent, semnificativ mai lent. 3. Presupunand ca trenul nu ar fi mai lent decat masina, trenul are un orar, care poate se potriveste cu al tau... sau poate nu... eu ma duc des in judete apropiate la procese, trebuie sa ajung acolo intre 8:30 si 9:00, pornesc la ~6, bag destinatia tribunaului in gps, si in general mai am timp si de o cafea. Cu trenul fie trebuie sa pornesc cu o zi inainte (deci maresc costurile cu o camera de hotel), fie ajung acolo in toiul noptii, fie am noroc chior sa nimeresc un tren care sa se potriveasca orarului meu pe DUS INCOLO... de terminat nu stiu exact cand termin, din nou sunt lasat la mila trenurilor... poate prind o zi cu martori la tribunal si termin la ora 13, si tocmai a plecat un tren la 12... sau poate am noroc si la 9:30 am terminat... lipsa de flexibilitate e totusi criminala in domeniul asta. 4. "dar coaie, cum ramane cu drumurile mai lungi, cand oricum trebuie sa innoptezi, gen bucuresti-oradea"... aici exista un singur avantaj al trenului: vagonul de dormit. Adica daca ai merge cu masina atunci fie ai pierde o zi pe drum (conduncand), fie ai merge noaptea si ai ajunge dimineata ca un zombie si probabil nu ai fi in stare sa legi 2 vorbe. Cu trenul, in teorie te urci seara, te culci, si te trezesti la destinatie... nu pierzi nimic... asta daca poti dormi in vagon de dormit... eu am incercat de vreo 4-5 ori. E oribil! Adorm greu, dorm prost, si ma trezesc transpirat si slinos (intr-un mod neobisnuit, zici ca nu m-am spalat de un an) fara posiblitatea sa fac dus... Unele persoane nu au problemele mele, acele persoane ar trebui sa foloseasca trenul cu vagon de dormit pt astfel de calatorii, eu prefer orice alta varianta. Deci ca sa folosesti trenul in romania fie trebuie sa ai foarte mult timp de pierdut, fie sa nu ai probleme cu dormitoul in tren, fie sa fii nebun. P.S: Exista oameni carora trenul li se potriveste, spre exemplu navetistii, care stiu la ce ora incep si la ce ora termina, si dupa o vreme isi mai adapteaza si CFR-ul orarul dupa ei.. insa e vorba de nise pe care le poate acoperi transportul feroviar in mod eficient, pt restul lumii e un chin. P.S.2: Ahhh.. sau dati-mi un tren care face de la oradea 6 ore pana la bucuresti, chiar daca timpul asta il poti scoate si cu masina (daca mergi pe principiul "drive it like you stole it" si ai o masina peste medie) e mult mai comod sa o faci intr-un tren... dar 12+ ore si sa ma bazez pe orarul CFR ? bitch please... prefer masina. This post has been edited by Seri: Mar 14 2013, 02:26 PM -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Mar 13 2013, 11:36 PM
Post
#64
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Daca pleci "la orele de birou" in 1h20 nici nu iesi de pe centura bruxelles-ului cu masina, darmite sa ajungi la Paris. Sau, daca ajungi la orele alea, stai 2h blocat pe "peripherique" la ailalti. Eu am fost o data cu masina la salonul aeronautic de la paris (care de fapt e la bourget, la periferie). Mi-am ales niste ore tampite ca sa evit nebuneala cu traficul, si am ajuns intr-un timp rezonabil. Insa cum am vrut sa vad si ultimul surub si looping din salonul ala, am stat pana la sfarsit. Proasta idee... ar fi trebuit sa plec cu 20 minute mai devreme. A durat 2h30 sa ies din parcare, si inca 2h30 ca sa fac cei ~300km pana acasa... This post has been edited by James Kilowatt: Mar 13 2013, 11:36 PM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 13 2013, 11:49 PM
Post
#65
|
|
specialist Group: Membri Posts: 874 Joined: 3-October 12 From: PA Member No.: 139.632 |
daca inca se fac cele 4-5000km de autostrada care trebuiau terminati acum 5-10 ani trenul pierde big time. oricum masina e mai flexibila, desi are si ea dezavantaje. La Bruxelles parcarea e cam 40€/zi. E facut in asa fel incat sa fie mai interesant sa iei taxiul. Taxi care evident ca e furt pe fata, tariful se schimba din 5 in 5 m, ca se schimba tara (din Flandra in Regiunea Bruxelles si viceversa) si aici taxiul e piperat rau. afara de cele 5-6 orase dense unde merita banii ca sa eviti aglomeratia in rest iesi mai ieftin sa inchiriezi o masina pt o zi decat sa iei taxiul mai mult de 15-20km. -------------------- 235i, S60, MDX
|
|
|
Mar 14 2013, 02:08 AM
Post
#66
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.055 Joined: 9-May 11 Member No.: 132.239 |
Da ma Halba, TU, dar nu ma refeream la tine. Nici la Iulian in vacanta si nici la altii asemenea.
Ma refeream la intersectia intre oamenii care nu au absolut nevoie de o masina si nici nu au cine stie ce venituri. Nu-mi spune ca nu exista. Asa cum amsterdamul e plin de buiciclete si parisul de smarturi si scutere sint sigur ca nici toti romanii nu au nevoie sa fie cu masina pe strada in acelasi timp, mai ales cind au aceeasta alternativa foarte buna: TRENUL! Trenul nu satisface nevoile tuturor (nici macar pe ale mele care vin in Romania citeva saptamini pe an) dar e suficient pentru foarte multi. Pe linga asta cum am mai zis, exisa pina si taxiuri intre orase. Pentru un om normal 80% din nevoile de calatorit sint satsifacute cu costuri mult mai mici decit masina de tren + maxi taxi si ocazional un taxi d-asta interurban. Si nici mai incomod nu e. QUOTE Deci ca sa folosesti trenul in romania fie trebuie sa ai foarte mult timp de pierdut, fie sa nu ai probleme cu dormitoul in tren, fie sa fii nebun. Sau sa ai de mers pe orare nu foarte stricte si nu foarte des intre rute decent acoperite ca numar de trenuri si viteza medie. QUOTE daca inca se fac cele 4-5000km de autostrada care trebuiau terminati acum 5-10 ani trenul pierde big time. Cred ca ai pus in 0 in plus . Cind Romania o sa aiba mii de km de autostrada o sa aiba si mii de km de tren d-ala chinezesc de 500kmh. QUOTE de ce unii viseaza la tren cand ai un sistem mai bun/adecvat nu prea pot sa pricep. Pai sint niste motive de visat la tren: 1. naveta de zi cu zi. 100-200 de km nu poti sa zbori si sint foarte scumpi si neplacuti de condus. 2. traficul!!! Vitezele cu masina sint doar teoretice, pot sa fie 0. Viteza cu trenul e pe bune. 3. Orice distanta care ia sub 3-4h cu trenul (la 500km/h poate sa fie si 2000km ) pentru ca aeroportul are problemele lui cu controale, parcari, taxiuri, dependenta de vreme, intizieri, furtuni, viscole etc. 4. Fluctuatiile de pret ale biletelor la avioane sint foarte enervante. Biletul la avion e ieftin cind nu-mi trebuie si foarte scump cind imi trebuie. Ma rog, nimeni nu spune ca pretul la biletele de tren nu poate fi stabilit in acelasi fel, dar la tren e mult mai usor sa adaugi capacitate. 5. Nu in ultimul rind, mortalitatea. Sansele sa fii ori mort ori ramas cu sechele dupa un milion de km de condus cred ca sint destul de importante. Evident intre a visa si a putea e distanta mare... sint citeva motive foarte clare si imposibil de trecut cu vederea de ce trenul nu e fezabil. |
|
|
Mar 14 2013, 08:47 AM
Post
#67
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
QUOTE Sau sa ai de mers pe orare nu foarte stricte si nu foarte des intre rute decent acoperite ca numar de trenuri si viteza medie. Deci faci parte dintr-o nisa subtire. QUOTE Da, da' exista si altfel de trenuri. De exemplu Bruxelles-Paris Pai in tari cu apa calda exista multe, autostrazi, trenuri rapide, etc... noi nu avem nici autostrazi nici trenuri rapide. Cu maxi-taxi as avea mari indoieli sa merg, in general sunt conduse de dubari... in spirit de dubar... si numarul accidentelor cu maxi-taxi-uri confirma acest lucru. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Mar 14 2013, 01:53 PM
Post
#68
|
|
Around Group: Membri Posts: 1.476 Joined: 6-November 07 From: Timisoara Member No.: 115.360 |
On topic
anul trecut am fost in toamna cu trenul pe aici: http://www.oravita-anina.home.ro/ F faine locuri si peisaje. Trenul avea 2 vagoane antice, primul cu o soba in care se bagau lemne pt caldura si al2lea vagon era pt pozat Se putea deschide usa din spate si chiar ai ce poza pe acolo. -------------------- G,RAV,5,4
|
|
|
Mar 14 2013, 02:32 PM
Post
#69
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.551 Joined: 15-July 09 From: Costa del Sol Member No.: 120.468 |
On topic .. Trenul avea 2 vagoane antice, primul cu o soba in care se bagau lemne pt caldura si al2lea vagon era pt pozat Se putea deschide usa din spate si chiar ai ce poza pe acolo. Daca mai ramane CFR la stat multa vreme asa vor ajunge toate trenurile! Acum 100 de ani pe ruta Bucuresti-Ploiesti-Sinaia se mergea mai repede ca acum. Cred ca am mai povestit odata niste drumuri antologice. Cel mai ticalos moment de mers cu trenul era 1 Mai. Incredibil cum putea sa se inghesuie lumea catre si inapoi de la mare. Apoi tin minte ca am prins niste vagoane care aveau gresie (sau ceva ceramica) pe jos in closete. Un model "in patratele" alb-negru pe care il mai vazusem in niste vile vechi, interbelice. Tot de 1 Mai erau scoase de la naftalina vagoane vechi. Am mers odata cu unele decupate din schitele lui Caragiale - banchete de lemn, aerisite, spatioase, un miros placut in ele, cam inconfortabile dar cu un aer retro placut. This post has been edited by solmar: Mar 14 2013, 02:33 PM -------------------- Skoda, Subaru, Noul Tucson...
|
|
|
Mar 15 2013, 04:38 PM
Post
#70
|
|
Pãcat de acest forum ... Group: Moderator Posts: 4.288 Joined: 26-March 05 From: D Member No.: 43.171 |
On topic anul trecut am fost in toamna cu trenul pe aici: http://www.oravita-anina.home.ro/... Mi-am adus aminte de o întâmplare de acum ... ~ 15 ani. Am avut de lucru în staþia Gârliºte ºi, pt cã trenul de la Oraviþa la Anina întârzia, l-am întrebat pe impegatul de miºcare despre motiv, spunându-mi cã sunt unele restricþii de vitezã, parcã de 30 km/h. La care, eu, surprins, îl întreb "pãi merge ºi cu 30 la orã ???" la care IDM-istul îmi zice aproape cu titlu de glorie "Daaaaa, merge ºi cu 40 la orã". Adevãrul este cã acea secþie este una cu un rang special în transportul feroviar, în primul rând datoritã declivitãþii, decãzând enorm în urma închiderii minei din Anina. Nu pot spune prea multe ... Restul e can-can ... |
|
|
Mar 18 2013, 09:10 PM
Post
#71
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Anul trecut, de Craciun am mers si cu mocanita asta La unul din capete e Sucevita, la capatul alalat un sat unde te asteapta unii cu oala de sarmale pe foc de lemne si friptura de mistet, in aer liber
Iar asta e trenul rusesc de care spuneam, care leaga moscova de aeroportul Domododevo. Mai e unul la fel care merge la Sherementievo, insa ala era albastru ultima oara.
Attached File(s)
DSC_0100.JPG ( 1.11MB )
Number of downloads: 7
DSC_0117.JPG ( 1.08MB ) Number of downloads: 8 IMG_2670.JPG ( 382.31K ) Number of downloads: 5 IMG_2673.JPG ( 419.41K ) Number of downloads: 7 IMG_2676.JPG ( 523.49K ) Number of downloads: 6 -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 19 2013, 03:41 PM
Post
#72
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.071 Joined: 23-August 05 From: Timisoara (Timis) Member No.: 53.969 |
-------------------- Ford cu motor de Skoda
Citroen cu motor de BMW |
|
|
Mar 19 2013, 11:35 PM
Post
#73
|
|
Pãcat de acest forum ... Group: Moderator Posts: 4.288 Joined: 26-March 05 From: D Member No.: 43.171 |
Dupã cum vãd aici:
http://www.mersul-trenurilor.iturism.ro/bi...20Jos%20hc.html ºi în poza ataºatã, DA
Attached File(s)
|
|
|
Mar 22 2013, 04:43 PM
Post
#74
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 13 Joined: 13-March 13 Member No.: 141.130 |
Pffff, nici nu imi mai aduc aminte cand a fost ultima oara, dar oricum a fost prin generala sau liceu, ceva de genul si erau niste conditii nu prea bune in orice caz, acum nu stiu daca as mai merge cu trenul, depinde si in ce zona m-as duce si cu cine si depinde si pretul si multe altele..
-------------------- Vand ieftin Samsung S3 display-ul zgariat, pe alb, detalii PM
|
|
|
Apr 6 2013, 04:18 PM
Post
#75
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
In ultimile trei zile am mers cu trenul de 3 ori, fiecare exotic in felul lui.
Primul e cel de la fratii de la rasarit de care v-am povestit data trecuta. Acum am reusit sa fac o poza mai buna si cu interirorul. Cu celelalte doua, poze si povesti mai incolo...
Attached File(s)
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Apr 7 2013, 09:19 AM
Post
#76
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Apoi a urmat un nou episod din serialul "Eu nici in tren nu ma dau jos din masina", intitulat "Traversarea Canalului cu gume de iarna". Capitolul asta se va incheia azi.
Si pe insula, am mers cu un tren... miniatura. Cum s-ar spune, de jucarie. Insa chiar si de jucarie fiind, e al naibii de functional, nu se jeneaza sa atinga 35-40km/h cu vreo 70-80 de pasageri la bord. Asta e deci in stare sa faca Galati-Barlad mai repede decat trenul "adevarat" al CFR-ului, care acum am inteles ca nu mai e al CFR-ului ci al unui privat. Totul de un realism surprinzator, nu doar trenul in sine, ci si garile, depourile, semnalele, macazele... au si trenuri de marfa sau tehnice.... tare de tot! This post has been edited by James Kilowatt: Apr 7 2013, 09:21 AM
Attached File(s)
IMG_0605.JPG ( 319.72K )
Number of downloads: 7
IMG_0610.JPG ( 373.5K ) Number of downloads: 8 IMG_0614.JPG ( 361.46K ) Number of downloads: 8 DSC_0023.JPG ( 1.14MB ) Number of downloads: 5 DSC_0028.JPG ( 1.02MB ) Number of downloads: 9 -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Sep 23 2013, 04:53 PM
Post
#77
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 4 Joined: 23-September 13 Member No.: 142.371 |
n-am mai urcat intr-un tren de cand am fost mic
-------------------- |
|
|
Sep 24 2013, 12:28 AM
Post
#78
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.055 Joined: 9-May 11 Member No.: 132.239 |
E pacat sa traiesti intr-o tara cu trenuri si sa nu le folosesti.
Eu am fost in iunie cu trenul. Mi-a placut, am inceput si o carte din alea legate cu lant, pe care a trebuit sa o cumpar de pe amazon ca sa o termin dupa aia. Daca am de ales intre tren si altceva in conditii similare (timp mai ales, pretul e relevat numai in europa de vest) prefer oricind trenul. Din pacate CFR-ul a decazut, ce dura inainte 3.5 ore acum e 4.5. |
|
|
Sep 24 2013, 10:47 PM
Post
#79
|
|
mashinutza Group: Membri Posts: 2.410 Joined: 30-April 05 From: Internet Member No.: 45.702 |
am fost acum o saptamana si ceva intr o zi in Essen si una in Duisburg sa le vizitez cu trenul. Merg cu RE ul (regional cred) si senzatia e excelenta din cauza silentiozitatii la rulaj, curateniei si faptului ca pe zone scurte e pe baza abonamentului lunar in weekend si seara dupa 7.
Vreau in Ro sa iau copiii sa ma duc cu ei pana la Arad poate si sa ne intoarcem de dragul trenului. -------------------- Laureate 1.4 aproape PLUS
|
|
|
Nov 9 2013, 10:57 AM
Post
#80
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.469 Joined: 2-September 05 From: Timisoara Member No.: 54.800 |
Ai vrea tu!
Ultima data cu trenu... 2008 Sept. TM-BUC-TM |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 6th May 2024 - 03:03 AM |