IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Subaru Boxer Diesel

This topic is about Subaru Boxer Diesel, the author, V_I_C_T_O_R, wrote about: /woot.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":woot:" border="0" alt="woot.gif" /> /yes.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":yes:" border="0" ... To read more just scroll down

12 Pages V  < 1 2 3 4 5 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Subaru Boxer Diesel
V_I_C_T_O_R
post Jan 24 2009, 07:16 PM
Post #41


specialist
******

Group: Membri
Posts: 590
Joined: 5-December 08
From: ARAD, ROMANIA
Member No.: 118.699



woot.gif yes.gif Eu tai biletele starwars.gif

This post has been edited by V_I_C_T_O_R: Jan 24 2009, 07:18 PM


--------------------


BMW 530XD MY2007
BMW 320i MY 2006
Ex: SUBARU OUTBACK 2.0D - NS - MY09
Ex: SUBARU IMPREZA 2.0 R - 2006

Afraid of the Apocalypse? Come to Romania!! We are 50 years behind...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
padurarul
post Jan 24 2009, 07:59 PM
Post #42


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 9
Joined: 19-January 09
Member No.: 119.017



QUOTE (hdi @ Jan 24 2009, 06:03 PM) *
QUOTE (Colonelu' @ Jan 24 2009, 05:43 PM) *
Motorul diesel Subaru este construit in colaborare cu Toyota. PUNCT.


Asa da! Asta este exact genul de argument care pe mine ma convinge! yes.gif
De ce sa ma supar? Nu avem toti dreptul la un punct de vedere? Ar fi culmea sa ma supar!
Ceea ce am scris eu este oarecum documentat si nicidecum nu este rezultatul unor reflectii profunde care sa-mi apartina.
Si continui sa ma documentez (si cu ajutorul acestui forum) asa ca este posibil sa ajung si eu la concluzia ca Boxer Diesel este rodul colaborarii Subaru-Toyota insa pentru asta (si acum te rog pe tine Colonele sa nu te superi) este nevoie de mai mult decat cuvantul tau.
arigato.gif


HDI,
tu ai pus o intrebare normala. Stim cu totii de modelul JUSTY. Este Subaru, da? Ce motor are, boxer sau linie? Linie, de ce? nu imi spuneti ca are platforma comuna cu Daihatsu, care este divizie Toyota etc.. Ce vreau sa spun este ca asa cum Subaru a pus un motor ce nu ii este caracteristic pe un model al ei, asa si multe alte modele, marci, procedeaza. Viitorul proiect comun Subaru-Toyota, unul din ele, este un coupe cu mecanica Subaru, restul fiind Toyota.
Alt exemplu, mai indepartat, Land Rover cu motor Peugeot, fostul Rover cu motor Honda si multe altele. Subaru putea foarte simplu sa puna un alt motor diesel pe masinile ei. Era mai comod, mai ieftin chiar, insa nu mai era asa cum spun unii, posibil cel mai bun motor la clasa lui, asa cum a fost 2,5 turbo. Au vrut sa faca ceva unic si au reusit. Viitorul ne va confirma daca s-au orientat bine ori nu. Mai ales acum cand viata grea a constructorilor auto ii va impinge la tot felul de fuziuni. Hai sa ne dam cu parerea, dupa Fiat-Chrysler-Peugeot, cine urmeaza? posibil si Toyota-Subaru-Lexus-Daihatsu? Atunci sa vezi incurcaturi de matze,
de nu mai stii ce masina iei. In concluzie, nu mai acceptati pumni in gura, nimeni nu detine adevarul absolut, aici ne antrenam in discutii amicale, nu ne tragem la raspundere, altfel se inchide repede dialogul si nu castigam nimic. Cu cat mai multi isi spun parerea cu atat suntem cu totii mai documentati si mai multumiti de masinile noastre, actuale si viitoare.
Cu stima
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jan 24 2009, 08:00 PM
Post #43


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE (Colonelu' @ Jan 24 2009, 10:43 AM) *
Motorul diesel Subaru este construit in colaborare cu Toyota. PUNCT.

hdi, pui problema colaborarii Toyota-Subaru in mod gresit. Iarta-ma ca iti spun, dar intrebarea ta: "De ce nu il monteaza atunci si Toyota pe niciun model?" este de-a dreptul simplista. Fiecare constructor are modul sau propriu de abordare a solutiei constructive generale a unei masini. Toyota nu produce decat motoare linie sau in "V", cu dispunere transversala sau longitudinala, pe cand Subaru are doar motoare boxer. Cum poti sa spui ca de ce nu au pus cei de la Toyota un motor boxer pe masinile lor?

Transferul de know-how s-a facut in cazul motoarelor diesel dinspre Toyota spre Subaru, pentru ca Toyota avea deja experienta in domeniul constructiei motoarelor diesel, in special la cele de ultima generatie, iar Subaru nu trebuia decat sa rezolve dispunerea in sistem boxer a pistoanelor. Problema cea mai mare a lui Subaru a fost rezolvarea fortelor din interiorul motorului la actionarea in sistem boxer a vilbrochenului. Toyota a venit cu tehnologiile de turnare a blocului motor, a pistoanelor, a sistemului de injectie commonrail si a injectoarelor piezo.



Un argument impresionant. Dar nefondat atita vreme cit nu este sprijinit cu dovezi.

Subaru Australia
http://www.subaru.com.au/about-subaru/boxer-diesel-engine-/

QUOTE
Another outcome from Toyota?s shareholding has been FHI?s ability to concentrate on developing their first diesel engine.

Subaru CEO Mr Takenaka said: Because we are a small company, we had to choose between hybrid and diesel. Now that we have this arrangement with Toyota,diesel engine development and production are going to be our priorities.


Eu interpretez in felul acesta Ma rog, nici nu trebuie interpretat: se traduce direct. Am avut de ales intre diesel si hibrid. Avem aranjamentul cu totoya - deci am facut o prioritate dezvoltarea si productia motorului diesel. Adica - urmind logica, aranjamentul cu Toyota va permite Subaru folosirea tehnologiei hibride. Motorul Diesel a fost facut de Subaru cum i-a dus capul. ca se fura unii pe alti e alta treaba.

Revin cu o completare. Nu ma dau eu specialist, ca nu sint. Dar am invatat ca la un anumit nivel, in lumea asta, se recunoaste contributia altora. Daca Toyota ar fi ajutat Subaru la motorul diesel, atunci cuvintele ar fi fost de genul "Cu ajutorul specialistilor de la Toyota, am facut, am dres am aia si ailalta". Dar cind seful spune: colaboram cu aia; da, si am avut de ales intre asta si asta. Am ales sa ne punem eforturile pe tehnologia diesel - insamna ca primesc ajutor cu problema ailalta. Restul este chestii pe auzite, raportate pe internet una alta. Eu am dat link la pozitia oficiala a firmei si o iau de buna.

Ca fapt divers Toyota Camry (care este oferita hibrid) se asammbleaza la Subaru of Indiana Automotive in Lafayette, Indiana - in uzina Subaru.
http://www.subaru-sia.com/
Tot acolo se asambleaza Outback; Legacy si Tribeca. Din cite am inteles eu, acum citiva ani Fuji Heavy Industries gasise ceva revolutionar in domeniul acumulatorilor, dupa care s-a facut liniste. Iar mai nou rapoartele indica faptul ca Toyota si Subaru colaboreaza la un nou motor hibrid, Subaru urmind sa foloseasca varianta oferita pe RWD Lexus pentru ca varianta FWD Prius nu prea merge sa fie incorporata cu motorul boxer (si de 4 si de 6 cyl) - care este pina la urma un motor longitudinal (cu inghiul de 180 grade). Lexus-ul are V8 (care sint doar longitudinale).
Poftim link-ul
http://www.subaru-sia.com/Company/sia_outl...nglish_2007.pdf
QUOTE
2007
147,148
A-Line: Legacy/Outback 84,960 Tribeca 24,218
B-line: Camry 37,970
2008 Projected
190,000
A-Line: Legacy/Outback 79,000 Tribeca 19,000
B-line: Camry 92,000

March 13, 2006
Announcement of production of the Toyota Camry at SIA
February 28, 2007
Start of Toyota Camry production
September 9, 2008
Production of 100,000th Camry


This post has been edited by f1anatic: Jan 24 2009, 08:32 PM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
padurarul
post Jan 24 2009, 08:02 PM
Post #44


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 9
Joined: 19-January 09
Member No.: 119.017



QUOTE (V_I_C_T_O_R @ Jan 24 2009, 07:16 PM) *
woot.gif yes.gif Eu tai biletele starwars.gif



Victor,

intrarea e gratis, cum am zis mai sus, cat mai multi.

Noroc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Jan 24 2009, 08:18 PM
Post #45


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



QUOTE (padurarul @ Jan 24 2009, 07:59 PM) *
Hai sa ne dam cu parerea, dupa Fiat-Chrysler-Peugeot, cine urmeaza? posibil si Toyota-Subaru-Lexus-Daihatsu? Atunci sa vezi incurcaturi de matze,
de nu mai stii ce masina iei. In concluzie, nu mai acceptati pumni in gura, nimeni nu detine adevarul absolut, aici ne antrenam in discutii amicale, nu ne tragem la raspundere, altfel se inchide repede dialogul si nu castigam nimic. Cu cat mai multi isi spun parerea cu atat suntem cu totii mai documentati si mai multumiti de masinile noastre, actuale si viitoare.
Cu stima


Padurare, perfect de acord ca principiu. Nu stiu daca e topicul potrivit poate cineva deschide altul, "Originea boxer Diesel", sau "colaborari Subaru".....

Totusi nu se pot compara colaborarile de mai sus. Una este cand companii care nu au nici o legatura dezvolta impreuna modele de masini sau motoare (PSA-Ford, PSA-BMW, GM-Fiat....) si alta este Toyota cu diviziile ei Lexus si Daihatsu...eventual Subaru unde sunt actionari si unde deocamdata colaborarea nu este asa de evidenta, neexistand modele/motoare comune.

Un motor performant cum e si al nostru rolleyes.gif de pe Outback Diesel implica uriase costuri si toti vor sa vanda milioane de motoare ca sa le amortizeze. Daca il fac impreuna se vor produce cam dublu, implicit se vor amortiza mai repede costurile. Toyota pana acum s-a tinut tare dar fabrica lor din Europa comuna PSA face Aygo, 107 si C1 iar motorul mic pe benzina este comun de origine Toyota.

Boxer Diesel nu apare inca pe site nici in America, nici in Australia... cate oare vor vinde in Europa?


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hdi
post Jan 24 2009, 08:58 PM
Post #46


subarugeot
******

Group: Membri
Posts: 1.484
Joined: 11-December 08
Member No.: 118.741



Sa consideram micul derapaj democratic ca fiind un accident nefericit.
Sper ca sunt in asentimentul tuturor cand spun ca parerea fiecaruia conteaza, inclusiv a Colonelului.
Daca si reusim sa ne-o exprimam cum trebuie, atunci e parfum!
arigato.gif

Sa continuam deci:
Subscriu la cele spuse de f1anatic, mai ales ca citam aceleasi surse
QUOTE (hdi @ Jan 24 2009, 12:20 PM) *
Din ce spune CEO Subaru inteleg ca s-au inteles sa se foloseasca si ei de tehnologia hybrid Toyota, lucru care le va permite sa se concentreza asupra propriului proiect diesel. ( http://www.theautochannel.com/news/2006/03/24/001912.html )
Sau aici: http://hybridreview.blogspot.com/2007/10/s...ll-be-late.html


Proiectele comune sunt altele:
http://www.automarket.ro/stiri/dezvoltarea...nata-17337.html


Padurare, observ ca ai hotarat sa devi activ. Bun venit! Sunt convins ca vei aduce +valoare forumului!

PS: ma gandeam sa deschid un topic nou in care fiecare nou venit sa se prezinte da' iar o sa faceti misto' de mine confused.gif ; face-ti-l unul din voi!


--------------------
スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ...
"Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
V_I_C_T_O_R
post Jan 24 2009, 09:06 PM
Post #47


specialist
******

Group: Membri
Posts: 590
Joined: 5-December 08
From: ARAD, ROMANIA
Member No.: 118.699



E o idee f faina de topic. Creeaza-l, dar sa se prezinte si memnrii activi nu doar cei nou veniti. tongue.gif


--------------------


BMW 530XD MY2007
BMW 320i MY 2006
Ex: SUBARU OUTBACK 2.0D - NS - MY09
Ex: SUBARU IMPREZA 2.0 R - 2006

Afraid of the Apocalypse? Come to Romania!! We are 50 years behind...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colonelu'
post Jan 24 2009, 09:18 PM
Post #48


specialist
******

Group: Membri
Posts: 630
Joined: 11-December 03
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 19.067



@padurarul,

Subaru a rezolvat problema dispunerii boxer a pistoanelor in urma cu multi ani, dar pentru motoarele pe benzina si nu pentru cele diesel. Nu am nici timp si nici nu este aici locul unde sa explic toata problematica functionarii unui motor diesel de ultima generatie, dar daca esti cu adevarat interesat poti gasi si singur aceste raspunsuri.
Apropo, stiai ca Subaru a avut o incercare de a produce motoare pe tehnologie ceramica undeva prin anii '86?
Prin 2001 am participat la un training de specialitate in Germania care a cuprins si vizita la una din fabricile Mahle, unde se fabricau pistoane auto. Vizita a inceput in atelierul scoala, apoi prin turnatorie samd si a sfarsit in camera de temperatura constanta unde se faceau masuratori de inalta precizie. Cu acea ocazie am putut afla foarte multe amanunte de culise la care multi nu au acces. Toate acele informatii primite atunci, plus multe altele primite cu ocazia altor traininguri de specialitate si a studiilor personale cred ca imi pot da voie sa fac unele afirmatii corecte deoarece se bazeaza pe date concrete. De cele mai multe ori aduc si probe in sprijinul afirmatiilor pe care le fac, dar sunt dati cand raspund mai repede si nu mai am timp sa caut dovada.

hdi cred ca a inteles perfect ce am vrut sa spun mai sus si sper ca nu s-a suparat, pentru ca eu nu am atacat persoana ci doar afirmatiile.


@Victor,
Atata timp cat confruntarea ramane la nivel de idei, raman pe scena. Daca se trece la atacuri la persoana, atunci imi iau traista si plec imediat.
Era sa uit: vezi ca trebuie sa dai cota parte din vanzarea biletelor la participantii la confruntare, adica mie, lui hdi, padurarul si cine se mai baga. tongue.gif



--------------------
Toyota Avensis 2.0 D-4D nov. 2007

Ex: Dacia 1410 Sport, Renault 20 diesel, Dacia 1410 Break, Dacia 1300, Citroen Berlingo 1.9D, Citroen Xantia 2.0i, Audi 100 2.0D, Toyota Yaris 1.0i, Mercedes Vito 2.3TD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M A R I A N
post Jan 24 2009, 10:08 PM
Post #49


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.274
Joined: 9-February 06
From: Between VT & MA
Member No.: 67.555



QUOTE (GLC120 @ Jan 23 2009, 07:42 PM) *
QUOTE (M A R I A N @ Jan 23 2009, 10:54 PM) *
In alta ordine de idei, am pus
-folie protectoare pe faruri (inclusiv ceata), stopuri si bara spate = 430 RON


Interesant asta. Cum arata? Si pe bara din spate acelasi tip de folie?


Da, folia este Llumar si se poate pune pe faruri si/sau pe caroserie.
Arata...transparent. biggrin.gif
Deocamdata nu pot face poze pentru ca masina este atat de murdara incat nici nu se mai vad placutele de inmatriculare.


--------------------
Toyota Prius
Subaru Legacy 2016
Subaru Outback 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colonelu'
post Jan 24 2009, 10:40 PM
Post #50


specialist
******

Group: Membri
Posts: 630
Joined: 11-December 03
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 19.067



No, si daca tot am fost provocat sa aduc dovada, va redau mai jos (din pacate in engleza si imi cer scuze pentru aceasta) afirmatiile facute de CEO Kyoji Takenaka in martie 2006 unui grup restrans de reporteri:

<<TOKYO -- Fuji Heavy Industries Ltd., the maker of Subaru cars, is developing a diesel engine with an eye to mounting it on its flagship model in Europe as early as the end of next year, its president said.

CEO Kyoji Takenaka told a small group of reporters on Friday that Fuji Heavy would bring the engine to production at full throttle after agreeing last week to borrow Toyota Motor Corp.'s technology for hybrid cars.

"Because we're a small company, we had to choose between hybrid and diesel. Now that we have this arrangement with Toyota, diesel engine development and production are going to be our priority," Takenaka said, adding that the fuel-efficient engine, which powers half of Europe's cars, was also gathering momentum in major markets such as the United States and China.>>

De aici se intelege foarte clar si fara dubii ca dezvoltarea motorului diesel a fost facuta impreuna cu Toyota si a fost prioritara inaintea tehnologiei hibride.

Sursa din care am citat si unde puteti gasi si alte informatii valoroase:
http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/arti...S/60324034/1003
De asemenea, acelasi lucru il gasiti exprimat si aici: http://www.channel4.com/4car/news/news-sto...p?news_id=14266



Pe de alta parte, pentru cei care inca nu ati citit articolul urmator, aveti acum posibilitatea sa va informati cu privire la istoria dezvoltarii motorului diesel Subaru: http://www.boxerdiesel.com/engineering/en/01.html
Chiar de la inceput veti afla problemele cu care s-au confruntat in dezvoltarea acestui motor. Pentru carcotasi redau doar doar un scurt pasaj:

"Consequently, at the beginning of our project, when Subaru discussed the development of the BOXER DIESEL with allied automakers or a research institute specialized in diesel engines, they concluded that the boxer configuration is not structurally suitable for diesel engines. Subaru then also considered the possibilities of developing a new inline diesel engine or purchasing a diesel engine from another manufacturer."



Sper ca acum am reusit sa lamuresc treburile si sa-mi iertati exprimarea din posturile anterioare.


Cu stima,



P.S. Nu sunt perfect, dar tind spre perfectiune, iar atunci cand ma pasioneaza ceva reusesc sa aflu toate amanuntele.




--------------------
Toyota Avensis 2.0 D-4D nov. 2007

Ex: Dacia 1410 Sport, Renault 20 diesel, Dacia 1410 Break, Dacia 1300, Citroen Berlingo 1.9D, Citroen Xantia 2.0i, Audi 100 2.0D, Toyota Yaris 1.0i, Mercedes Vito 2.3TD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Jan 24 2009, 10:56 PM
Post #51


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



E foarte bine, tot de idei discut si eu.

Ce legatura are cu Outback diesel chestiile astea? Nu stiu inca sigur ce diferential am pe spate la masina si se umplu pagini cu declaratii usor in coada de peste ale CEO-ului.

Nu am citit toate articolele enuntate dar:

- daca acordul este pentru hibrid si atunci Subaru si-a concentrat toate fortele (si fondurile) spre Diesel?
- daca Toyota i-a ajutat asa mult, ar avea tot interesul sa amortizeze costurile, deci ce motiv ar fi sa nu foloseasca si ei motorul minune? De ce ar pune pe noul Avensis motorul vechi de 126 CP?

Eu cred ca ce discuta CEO-ii de la Toyota si Subaru nu sunt subiecte care pot fi CLARICATE citind articole indiferent din ce surse. Nu e un subiect unde sa se dea verdicte categorice sau sa se puna punct. Va rog mult sa creati un topic separat.

Cred ca si subiectul si modul de abordare sunt cam nepotrivite cu acest forum Subaru.


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JohnSA
post Jan 25 2009, 05:30 AM
Post #52


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 256
Joined: 20-November 08
From: Bucuresti
Member No.: 118.585



QUOTE (Colonelu' @ Jan 24 2009, 09:40 PM) *
No, si daca tot am fost provocat sa aduc dovada, va redau mai jos (din pacate in engleza si imi cer scuze pentru aceasta) afirmatiile facute de CEO Kyoji Takenaka in martie 2006 unui grup restrans de reporteri:


P.S. Nu sunt perfect, dar tind spre perfectiune, iar atunci cand ma pasioneaza ceva reusesc sa aflu toate amanuntele.


Nu te supara Colonele, dar sa crezi in reporteri... Si ce inteleg ei... Ce naiba, nu facem parte din cei ce cred stirile interpretate de categoria asta profesionala.
Daca sunt in engleza nu stiu daca au mai mare credibilitate decat can-canurile noastre.

Bafta maxima


--------------------
Mrrrr = Outback 2.0T-D NS
backyard inv.: Astra H, VW , Mitsu Pajero Sport
----------------------------------------------------------------------------
Armula indecisa intre concluziile auto-psihanalizei si paiul din ochiul celorlalti :
"Sincer (impaciuitor dar sincer cu el insusi -n.b.), sugerez anumitor participanti pasivi ai acestui forum care sunt in cautarea de informatii sa nu ia in considerare toate dizertatiile postate pe acest forum intrucat anumite postari sunt total paralele cu subiectul si sunt furnizate de personaje care in afara lipsei unei baze elementare de cunostinte in domeniu, nu sunt capabile decat sa posteze ineptii si aberatii. Insa, in spiritul dreptului de a ne exprima liberi, trebuie sa acceptam si monologurile prin care unii isi poarta propriul razboi imaginar sau isi refuleaza frustrarile."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jan 25 2009, 09:12 AM
Post #53


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Nu ma pun nici Gogu Contra, si nici ca vara-su Gica.

Dar interpretarea mea, si restul de cunostiinte, nu indica decit ca Subaru a ales sa isi continue eforturile in tehnologia Diesel deoarece contractul cu Toyota le-a permis accesul la tehnologia hibrida. Oricum sursa Colonelului este...acelasi citat pe care l-am dat si eu, cu exact acelasi text redat tot in engleza.

http://www.autoobserver.com/2008/01/subaru...-of-a-kind.html
QUOTE
Wouldn?t it have been far easier, cheaper and more normal to have bought a diesel engine, maybe from Toyota which holds an 8.7 percent share in Fuji Heavy Industries, Subaru?s parent company?

True, that could have been one route but that?s not the Subaru way, the engineers and management being determined instead to build an engine that fits in with the unique flat-engine/all-wheel-drive DNA and low center of gravity of Subaru?s cars.

http://www.carpoint.com.au/news/2006/mediu...-on-the-way-894
QUOTE
FHI and Toyota have also confirmed that Subaru will develop Toyota vehicles in the future. The collaboration will initially focus on hybrid vehicles using Toyota's existing Hybrid System.

Meantime in Europe Subaru has confirmed it is developing a diesel version of its trademark boxer (horizontally-opposed) four-cylinder engine.

http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?mn...cy+Boxer+Diesel
QUOTE
The Boxer Diesel engine has been designed in-house;


http://www.boxerdiesel.com/engineering/en/index.html

Si acum fault by omission.

http://www.boxerdiesel.com/engineering/en/01.html
[quote]The initial development work for the world?s first BOXER DIESEL for passenger cars began in 1999 with a team of only four engineers.

Consequently, at the beginning of our project, when Subaru discussed the development of the BOXER DIESEL with allied automakers or a research institute specialized in diesel engines, they concluded that the boxer configuration is not structurally suitable for diesel engines. Subaru then also considered the possibilities of developing a new inline diesel engine or purchasing a diesel engine from another manufacturer.

The first BOXER DIESEL prototype was completed in 2004. In November of that year, a trial model was placed on the test bench and started.

Alianta Toyota - Subaru a fost anuntata public in Octombrie 2005
http://money.cnn.com/2005/10/05/news/inter...gm.dj/index.htm


The first BOXER DIESEL trial model was a 1.3-liter displacement engine, which was then expanded to 1.7 liters after numerous improvements, including placing the injector in the cylinder head at an angle. The challenge was to develop a 2-liter model, since Subaru wanted to make inroads into the popular 2-liter diesel engine market in Europe. In fact, 80% of diesel cars there are 2 liter models.[quote]

I don't know...dar eu unul nu sint convins ca Toyota a ajutat cu ceva. Allied automakers nu inseamna si-au mutat tehnologia de la unii la altii sa ca aici cumperi vanuri Dodge care sint practice Mercedes cu alte insemne. Allied automakers poate fi oricine, inclusiv Toyota, inclusive firme precum "Denso" sau Bosch sau Cosworth sau Prodrive. Alianta Subaru-Toyota a fost anuntata pt Octombrie 2005; munca la motorul boxer a inceput in 1999, in 2004 aveau primele prototipuri care sa functioneze.

Oricum nu are rost sa ne certam. Este un motor reusit indiferent cine l-a facut.

This post has been edited by f1anatic: Jan 25 2009, 09:12 AM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hdi
post Jan 25 2009, 09:28 AM
Post #54


subarugeot
******

Group: Membri
Posts: 1.484
Joined: 11-December 08
Member No.: 118.741



Culmea este ca discutia a pornit de la afirmatiile mele care citau fix acelasi interviu.... wacko.gif
QUOTE (hdi @ Jan 24 2009, 12:20 PM) *
Din ce spune CEO Subaru inteleg ca s-au inteles sa se foloseasca si ei de tehnologia hybrid Toyota, lucru care le va permite sa se concentreza asupra propriului proiect diesel. ( http://www.theautochannel.com/news/2006/03/24/001912.html )

Explicatia e ceva mai simpla: traducem din lb. engleza in mod diferit. Si eu am inteles acelasi lucru ca si f1anatic si anume ca acordul cu Toyota privind motorul hybrid a facut ca Subaru sa se poata concentra la turatie maxima pe propriul lor proiect Diesel.
Si pana la urma, Toyota-neToyota, ceea ce ne intereseaza pe noi este rezultatul final.
Si pentru ca afirmatia mea a nascut aceasta maaaaaare paranteza, va rog sa-mi permiteti sa o inchid tot eu cu invitatia de a reveni asupra ei numai daca se vor gasi argumente (nu pareri) care sa demonstreze altceva.


--------------------
スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ...
"Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Jan 25 2009, 09:33 AM
Post #55


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



Am creat un topic separat. Cu siguranta sunt multi interesati.

QUOTE (hdi @ Jan 25 2009, 09:28 AM) *
Culmea este ca discutia a pornit de la afirmatiile mele care citau fix acelasi interviu.... wacko.gif
QUOTE (hdi @ Jan 24 2009, 12:20 PM) *
Din ce spune CEO Subaru inteleg ca s-au inteles sa se foloseasca si ei de tehnologia hybrid Toyota, lucru care le va permite sa se concentreza asupra propriului proiect diesel. ( http://www.theautochannel.com/news/2006/03/24/001912.html )

Explicatia e ceva mai simpla: traducem din lb. engleza in mod diferit. Si eu am inteles acelasi lucru ca si f1anatic si anume ca acordul cu Toyota privind motorul hybrid a facut ca Subaru sa se poata concentra la turatie maxima pe propriul lor proiect Diesel.
Si pana la urma, Toyota-neToyota, ceea ce ne intereseaza pe noi este rezultatul final.


Si eu sunt de acord cu interpretarea de mai sus. Evident sunt companii care si-au adus aportul dar nu se poate spune ca e un motor dezvoltat de Subaru impreuna cu Toyota. Alte argumente pro sau contra sau detalii despre cum a aparut acest motor sunt binevenite. Self-learning cu acele manifestari exista si la alti producator?

This post has been edited by GLC120: Jan 25 2009, 09:34 AM


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vlademir
post Jan 30 2009, 09:30 AM
Post #56


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 338
Joined: 5-October 07
From: Suceava/Bucuresti
Member No.: 114.935



Atat de multi ingineri! Ma simt depasit de situatie si as dori cat mai rapid o clarificare ca sa stiu ce le spun curiosilor despre istoria crearii acestui motor.

P.S. In legatura cu problema motorului, sper sa nu ajungeti la concluzia ca a fost dezvoltat impreuna cu Ford! O vand, serios. wink.gif

This post has been edited by vlademir: Jan 30 2009, 09:34 AM


--------------------
Actual Subaru Outback Diesel ZS
Fost Toyota AVENSIS 2.0 D-4D SOL din 2006 de pe Iuliu Maniu, sector 6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Mar 5 2009, 02:06 AM
Post #57


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



Boxer diesel de 200CP pe Impreza WRX ?
http://www.auto.ro/stiri/subaru-wrx-diesel-pentru-anglia-


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hdi
post Mar 5 2009, 10:15 PM
Post #58


subarugeot
******

Group: Membri
Posts: 1.484
Joined: 11-December 08
Member No.: 118.741



QUOTE (pista @ Mar 5 2009, 02:06 AM) *
Boxer diesel de 200CP pe Impreza WRX ?
http://www.auto.ro/stiri/subaru-wrx-diesel-pentru-anglia-

Se vorbea mai demult. La Geneva nu au prezentat nimic de genul asta.

http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/...Impreza/231717/


--------------------
スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ...
"Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hdi
post Mar 9 2009, 07:09 PM
Post #59


subarugeot
******

Group: Membri
Posts: 1.484
Joined: 11-December 08
Member No.: 118.741



http://server2.gs-shop.de/200/cgi-bin/shop...N&PKEY=E2E9

Car database--> etc


--------------------
スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ...
"Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hdi
post Mar 17 2009, 08:51 PM
Post #60


subarugeot
******

Group: Membri
Posts: 1.484
Joined: 11-December 08
Member No.: 118.741



Duminica m-am uitat la emisiunea Automobile pe National TV si tocmai se decernau niste premii (ma rog, premiile emisiunii). Printre ele si premiul pentru inovatie tehnologica (ceva de genul asta), premiu atribuit motorului boxer diesel Subaru. yup.gif
Nu am cunostinta ca BD sa fi castigat vreun premiu la nivel international, asa cum s-a intamplat la vremea sa cu primul diesel Honda. Am cautat si cu Google si nimic...


--------------------
スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ...
"Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Pages V  < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 13th May 2024 - 10:29 PM