QUOTE (Colonelu' @ Jan 24 2009, 10:43 AM)
Motorul diesel Subaru este construit in colaborare cu Toyota. PUNCT.
hdi, pui problema colaborarii Toyota-Subaru in mod gresit. Iarta-ma ca iti spun, dar intrebarea ta: "De ce nu il monteaza atunci si Toyota pe niciun model?" este de-a dreptul simplista. Fiecare constructor are modul sau propriu de abordare a solutiei constructive generale a unei masini. Toyota nu produce decat motoare linie sau in "V", cu dispunere transversala sau longitudinala, pe cand Subaru are doar motoare boxer. Cum poti sa spui ca de ce nu au pus cei de la Toyota un motor boxer pe masinile lor?
Transferul de know-how s-a facut in cazul motoarelor diesel dinspre Toyota spre Subaru, pentru ca Toyota avea deja experienta in domeniul constructiei motoarelor diesel, in special la cele de ultima generatie, iar Subaru nu trebuia decat sa rezolve dispunerea in sistem boxer a pistoanelor. Problema cea mai mare a lui Subaru a fost rezolvarea fortelor din interiorul motorului la actionarea in sistem boxer a vilbrochenului. Toyota a venit cu tehnologiile de turnare a blocului motor, a pistoanelor, a sistemului de injectie commonrail si a injectoarelor piezo.
Un argument impresionant. Dar nefondat atita vreme cit nu este sprijinit cu dovezi.
Subaru Australia
http://www.subaru.com.au/about-subaru/boxer-diesel-engine-/QUOTE
Another outcome from Toyota?s shareholding has been FHI?s ability to concentrate on developing their first diesel engine.
Subaru CEO Mr Takenaka said: Because we are a small company, we had to choose between hybrid and diesel. Now that we have this arrangement with Toyota,diesel engine development and production are going to be our priorities.
Eu interpretez in felul acesta Ma rog, nici nu trebuie interpretat: se traduce direct. Am avut de ales intre diesel si hibrid. Avem aranjamentul cu totoya - deci am facut o prioritate dezvoltarea si productia motorului diesel. Adica - urmind logica, aranjamentul cu Toyota va permite Subaru folosirea tehnologiei hibride. Motorul Diesel a fost facut de Subaru cum i-a dus capul. ca se fura unii pe alti e alta treaba.
Revin cu o completare. Nu ma dau eu specialist, ca nu sint. Dar am invatat ca la un anumit nivel, in lumea asta, se recunoaste contributia altora. Daca Toyota ar fi ajutat Subaru la motorul diesel, atunci cuvintele ar fi fost de genul "Cu ajutorul specialistilor de la Toyota, am facut, am dres am aia si ailalta". Dar cind seful spune: colaboram cu aia; da, si am avut de ales intre asta si asta. Am ales sa ne punem eforturile pe tehnologia diesel - insamna ca primesc ajutor cu problema ailalta. Restul este chestii pe auzite, raportate pe internet una alta. Eu am dat link la pozitia oficiala a firmei si o iau de buna.
Ca fapt divers Toyota Camry (care este oferita hibrid) se asammbleaza la Subaru of Indiana Automotive in Lafayette, Indiana - in uzina Subaru.
http://www.subaru-sia.com/Tot acolo se asambleaza Outback; Legacy si Tribeca. Din cite am inteles eu, acum citiva ani Fuji Heavy Industries gasise ceva revolutionar in domeniul acumulatorilor, dupa care s-a facut liniste. Iar mai nou rapoartele indica faptul ca Toyota si Subaru colaboreaza la un nou motor hibrid, Subaru urmind sa foloseasca varianta oferita pe RWD Lexus pentru ca varianta FWD Prius nu prea merge sa fie incorporata cu motorul boxer (si de 4 si de 6 cyl) - care este pina la urma un motor longitudinal (cu inghiul de 180 grade). Lexus-ul are V8 (care sint doar longitudinale).
Poftim link-ul
http://www.subaru-sia.com/Company/sia_outl...nglish_2007.pdfQUOTE
2007
147,148
A-Line: Legacy/Outback 84,960 Tribeca 24,218
B-line: Camry 37,970
2008 Projected
190,000
A-Line: Legacy/Outback 79,000 Tribeca 19,000
B-line: Camry 92,000
March 13, 2006
Announcement of production of the Toyota Camry at SIA
February 28, 2007
Start of Toyota Camry production
September 9, 2008
Production of 100,000th Camry