Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Subaru Boxer Diesel
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Colonelu'
Primele date oficiale cu noul motor in echiparea Legacy/Outback:
http://www.subaru.fr/special/pdf/technique_diesel_lo_08.pdf

cat si primele preturi:
http://www.subaru.fr/tarifs_legacy_boxerdiesel.html
In Franta, versiunea de baza este doar cu 1.400 euro mai scumpa decat cea de 2.0 benzina.

http://www.subaru-globalws.com/s015/images/e011498_img.jpg
iulian_1976
Interesanta motorizare! Boxter cu diesel ,este ceva nou ptr mine cel putin . Mi-as dori sa dea o lovitura pe piata auto
nu prea am informatii despre cum merge .Cineva si-a cumparat?
G e o r g e
2.0 diesel - 150cp , 8.7 demaraj pe legacy si 9.0 demaraj pe outback.

consum in oras declarat 7 pe legy si 7.1 pe outback
Colonelu'
Daca ar mai atasa o pereche de pistoane la acest motor si l-ar face H6, ar fi numai bun de pus pe Tribeca si sa vezi atunci detronarea lui Tuareg & Co.
Deocamdata astept cu deosebit interes actualul 2.0D care va veni in echiparea cu cutia in 5 trepte, iar prin toamna se asteapta si cea in 6 tr.
xx46564
Da, un H6 ar fi ceva, si probabilc a va veni, dar dupa ce vor experimenta pe H4.
Probabil vor fi destule dureri de cap la prima serie, mai ales cand tehnologia e noua pt. producator.

Oricu, nu este ideajuns inc ao pereche de pistone pt a detrona Touareg & Co.
Mai ai nevoie la prima vedere de: garda la sol reglabila si diferentiale blocabile.
Mircea104901
QUOTE(xx46564 @ Mar 26 2008, 09:28 AM) *
Oricu, nu este ideajuns inc ao pereche de pistone pt a detrona Touareg & Co.
Mai ai nevoie la prima vedere de: garda la sol reglabila si diferentiale blocabile.

he he
la noi? in Romania? esti prea optimist. nici daca ar avea punti fixe si garda de 50cm, "specialistii" de la noi tot l-ar scoate invingator pe Touareg in off-road. toate revistele sunt "sponsorizate" pt a supravietui, si atunci normal ca nu mai sunt impartiale.
hai sa fim seriosi. romanii sunt prea infectati cu virusul "made in germany" si pe buzele multora vw-audi este raspunsul la intrebarea "ce masina?" ca sa mai vada ca exista si alte marci care sunt mult mai avansate(tehnologic vorbind) si mai fiabile.
si de "japoneze" nici nu vor sa auda, sunt prea exotice si ... " nu prea gasesti piese...." smile.gif)) si ."..daca comanzi din japonia vin in cateva luni si sunt foaaaarte scumpe" .... smile.gif))
deh, mecanicul de dacie nu mai poate segmenta el in garaj, ca n-are scule si nu se pricepe, ca-s prea avansate. "... motor capsulat..." smile.gif)
la porsche romania stai pe bara cu vw-ul 2-3 luni pt o revizie sa te programeze si costa mai mult ca la "japoneze" de ex.
fishbone
QUOTE(iulian_1976 @ Mar 14 2008, 04:32 PM) *
Interesanta motorizare! Boxter cu diesel

Boxer
Boxter este de fapt un model Porsche.
xx46564
QUOTE(Mircea104901 @ Mar 26 2008, 05:09 PM) *
QUOTE(xx46564 @ Mar 26 2008, 09:28 AM) *
Oricu, nu este ideajuns inc ao pereche de pistone pt a detrona Touareg & Co.
Mai ai nevoie la prima vedere de: garda la sol reglabila si diferentiale blocabile.

he he
la noi? in Romania? esti prea optimist. nici daca ar avea punti fixe si garda de 50cm, "specialistii" de la noi tot l-ar scoate invingator pe Touareg in off-road. toate revistele sunt "sponsorizate" pt a supravietui, si atunci normal ca nu mai sunt impartiale.
hai sa fim seriosi. romanii sunt prea infectati cu virusul "made in germany" si pe buzele multora vw-audi este raspunsul la intrebarea "ce masina?" ca sa mai vada ca exista si alte marci care sunt mult mai avansate(tehnologic vorbind) si mai fiabile.
si de "japoneze" nici nu vor sa auda, sunt prea exotice si ... " nu prea gasesti piese...." smile.gif)) si ."..daca comanzi din japonia vin in cateva luni si sunt foaaaarte scumpe" .... smile.gif))
deh, mecanicul de dacie nu mai poate segmenta el in garaj, ca n-are scule si nu se pricepe, ca-s prea avansate. "... motor capsulat..." smile.gif)
la porsche romania stai pe bara cu vw-ul 2-3 luni pt o revizie sa te programeze si costa mai mult ca la "japoneze" de ex.


Ca si ei exagerezi in exact acelasi mod.
Masinile japoneze, in special Subaru, sunt adesea un compromis foarte bun, dar un COMPROMIS.

O zic ca fost/actual posesor de masini Fr, Jp si DE.

Subaru este aproape minimalistic. Chiar si in versiunea de top, am "avut piele ecologica" si multe astfel de premii.
Da, outback costa 35000 EUR, iar All Road cam 70000 EUR
Diferenta e mare, dar nu este doar de pret, ci si de functionalitate si confort.

Pe AllRoad gasesti gadgeturi demne de SF, care cand se vor afla pe Subaru... probabil ca oameni au colonizat niste planete.
Totusi, toate au 4 roti... sa nu exageram.

Fiecare masina are un target si un cumparator.

Nu toate masinille germane sunt proaste, dar cam toate sunt supraevaluate !

Btw: Touareg si ML, cu diferentiale si garda la sol reglabila.. sunt exceptionale la offroad (peste orice Subaru), dar sa faci zob min 50 000 euro.. e impotriva firii.
fishbone
QUOTE(xx46564 @ Mar 28 2008, 04:21 PM) *
Btw: Touareg si ML, cu diferentiale si garda la sol reglabila.. sunt exceptionale la offroad (peste orice Subaru)

Better get your flamesuit ready after that statement whistling.gif
Mircea104901
QUOTE(xx46564 @ Mar 28 2008, 06:21 PM) *
Btw: Touareg si ML, cu diferentiale si garda la sol reglabila.. sunt exceptionale la offroad (peste orice Subaru), dar sa faci zob min 50 000 euro.. e impotriva firii.


Daca citesti mai atent, o sa vezi ca nu faceam referire la Subaru. Touareg si ML NU sunt off-roadere !!!. PUNCT.
Daca nu stii, exista Toyota Landcruiser, LandRover Defender, Mitsubishi Pajero, Nissan Patrol, Suzuki Samurai (of course modded), Mercedes G-Klasse, Jeep Wrangler Rubicon, etc, etc, sa nu includ Hilux, Navara, L200. etc. offroadere veritabile, nu SUV-uri ca Touareg si ML cu toate gadget-urile pe ele. Si diferentialul de pe Touareg e un amarat de Haldex care confused.gif nu e prea recomandat in off-road greu.

"..Pe AllRoad gasesti gadgeturi demne de SF, care cand se vor afla pe Subaru... probabil ca oameni au colonizat niste planete.
Totusi, toate au 4 roti... sa nu exageram.
..
"

...mdah.... praguri inscriptionate... insertii de lemn(fake) ... jenti nush de care... piele nush de care.... navigatie la care harta Romania pauza (si care BTW nu are touchscreen ca la Subaru) .... MMI (good laugh) ... toate nu-s decat mofturi pt care platesti.
Si exista libertatea de a alege.

Si cand va invata romanul ca masina nu reprezinta statutul persoanei si ca este doar un mijloc de transport.....
Deh, cu garsoniera/apartamentul/vila nu poti iesi pe bulevard, asa ca e buna kiria, traiasca S-Klasse smile.gif))

Eu imi pun intrebarea cati dintre posesorii de Range Rover Sport sau Discovery 3 (care e off-roader in esenta) sa nu zic alte SUV-uri de peste 30.000 le-au scos in off-road-ul de care sunt capabile??? smile.gif) Puteau sa-si cumpere alta masina linistiti?

Ca tot ai amintit de AllRoad (asta nou mai ales care e mai scump ca alta gaselnita Q7) - cati crezi ca-l vor mai scoate de pe sosea la cat e de scump? Poate peste cativa ani cand va scadea la second undeva pe la vreo 20.000. Si cand ii vei rupe bara sau il vei zgaria de vreo tufa .... smile.gif) ... cine va mai rade?
iulian_1976
Corect Fishbone Boxer este corect ,oricum nu am habar cu ce se mananca nici unul.
Mircea 104901 nu trebuie sa te inflamezi este doar o parere whistling.gif
Cu respect pentru toti :
1. Incepand cu Tuareg,ML,Q7,Santa Fe,Subaru Forester,Outback etc toate fac un compromis in ceea ce priveste
notiunea de tOt-teren dar ce conteaza daca se vand bine,chiar si Dacia va produce ceva de genul din 2009.
2.Daca discutam de un Mitshubishi Pajero,Toyota LC,Mercedes G doar pentru cunoscatori..... repect de la Zaraza si sanatate teehee.gif






Off topic
1.timpul de asteptare la piesele ptr japoneze este mai mare,recunosc si posesorii .
(Informativ:Firmele japoneze au inventat ,,just in time ,, adica lucrul stoc 0 si asta cu multi ani in urma)
2.este o traditie in Romania pentru automobilele germane,se faceau odata chiar fiabile iar ce se intampla la ora actuala
e alta poveste. De aici a rezultat si succesul Tuaregului,ML sau Q7.
Mihai63349
Eu nu stiu cat trebuie sa astepti la alte piese, dar la bara spate am stat vreo 7-8 zile. Cred ca o aveau pe stoc.
Colonelu'
La emisiunea de azi AutomobileTV, de pe National TV, au spus ca este in lucru un motor diesel de cca 3.000 cmc si pentru Tribeca. Astept cu interes lansarea lui.
andrei5130
salutare

dupa ce am batut drumurile mai pe la toate reprezentantele auto in cautare de" masina perfecta" su dupa indelungi parlamentari cu diversi vanzatori auto care dineau cu tot dinadinsul sa ma puna in tema ca daca sed intampla ceva cu masina in timpul testului sunt direct raspunzator am ajuns si la SUBARU
GLC120
Si..... Ai pierdut conexiunea?
andrei5130
Salutare

Dupa ce am batut drumurile mai pe la toate reprezentantele auto in cautare de" masina perfecta" pentru nevoile mele si dupa indelungi parlamentari cu diversi vanzatori auto care tineau cu tot dinadinsul sa ma puna in tema ca daca sed intampla ceva cu masina in timpul testului sunt direct raspunzator am ajuns si la SUBARU, pentru a testa noul motor boxer diesel de pe Outback primul meu gand a fost sa gasesc un loc unde sa o scot in camp (mocirla, pietre, etc), moment in care am intrebat ce se intampla daca masina pateste ceva.... Raspuns: daca se strica inseamna ca nu merita sa o cumparati !!! , Reprezentantul a fost foarte incantat si a venit cu ideea sa mergem in spate la baneasa shoping bla bla (fiind vorba despre reprezentanta din Baneasa) pe unde se munceste de zor si se schimba relieful in fiecare zi, pentru a testam masina. Am urcat si am coborat pe toti munti de pamant pe care i-am gasit am fost frapat de puterea pe care o dezvolta motorul (350 Nm la 1800rpm) si de modul in care se comporta in off road. Masina este mai spartana (nu foarte accesorizata) lucru care mi-a placut sunt de parere ca nu in accesori stau performantele motorului si acomportamentul masini. Am condus si un Allroad pe drumul spre babele, avantajul lui este suspensia reglabila pe 3 trepte dar am fost putin dezamagit de modul in care distribuia forta pe fiecare roata nu zic ca nu a facut fata drumului ci doar ca pe acelasi drum Outback a avut un comportament mai bun, amandoua masinile avand aceiasi capacitate cilindrica de 2000cc in consecinta am optata pentru Subaru Outbac (precizez ca pentru mine conteaza mai putin brizbrizurile), dupa ce am cumparat masina a inceput adevarata aventura si am vazut ce inseamna ca o masina sa fie perfect echilibrata sunt fan disel si spun cu mana pe inima ca motorul boxer disel are cel mai frumos "tors" (cunoscatori stiu) .....


cu respect
Andrei

QUOTE (GLC120 @ Jan 16 2009, 06:09 PM) *
Si..... Ai pierdut conexiunea?

Dap ce repede ai vazut wink.gif
Dan52141
Pai sa o stapanesti sanatos si te asteptam cu mai multe impresii pentru ceilalti care nu sunt inca hotarati ... daca poti sa ne spui de partile rele ca pe cele bune le cam stim smile.gif
andrei5130
cu siguranta am sa revin si cu partile rele astept sa se topeasca zapada sa o scot de pe asfalt pentru a ma obisnui cu ea si pe urma am sa storc tot de la ea pentru ca asa merita smile.gif


pana acum pe asfalt se comporta impecabil singuru lucru care nu imi place este consumul care in loc de 7,1 cat spune producatorul este 9(acceptabil spre deosebire de allrod 11-12) in oras (bucuresti) in rest nu ma pot plange ...
GLC120
Cel mai mic motor la Allroad este 2.7 Diesel. Este o masina mai mare, mai accesorizata si mult mai scumpa.

Se considera totusi concurent pentru OBK, pe langa XC70. As mai adauga cu riscul sa va supar, Octavia Scout.
Pentru cunoscatori alegerea este evidenta, daca vrei un break inaltat cu tractiune integrala, mai ales acum dupa aparitia primului boxer Diesel.

Nu cred ca e facuta sa mearga la Babele, dar e bine sa stii ca, in caz de forta majora poti sa te refugiezi acolo cu tot cu masina rolleyes.gif
andrei5130
QUOTE (GLC120 @ Jan 16 2009, 07:29 PM) *
Cel mai mic motor la Allroad este 2.7 Diesel. Este o masina mai mare, mai accesorizata si mult mai scumpa.

Se considera totusi concurent pentru OBK, pe langa XC70. As mai adauga cu riscul sa va supar, Octavia Scout.
Pentru cunoscatori alegerea este evidenta, daca vrei un break inaltat cu tractiune integrala, mai ales acum dupa aparitia primului boxer Diesel.

Nu cred ca e facuta sa mearga la Babele, dar e bine sa stii ca, in caz de forta majora poti sa te refugiezi acolo cu tot cu masina rolleyes.gif




am avut octavia 2 si am iesit cu ea pe drumurui forestiere si nu am avut surprize neplacute cat despre Scout jos palaria numai ca la momentul achizitiei subaru avea discaunt de 6300 euro din pretul fara taxe iar cei de la Skoda imi faceau cadou covorasele. eu sunt de parere ca subaru este peste scoda di punct de vedere al tehnologiei si totusi Scout-ul(4*4) este o masina reusita...
andrei5130
QUOTE (andrei5130 @ Jan 16 2009, 07:50 PM) *
QUOTE (GLC120 @ Jan 16 2009, 07:29 PM) *
Cel mai mic motor la Allroad este 2.7 Diesel. Este o masina mai mare, mai accesorizata si mult mai scumpa.

Se considera totusi concurent pentru OBK, pe langa XC70. As mai adauga cu riscul sa va supar, Octavia Scout.
Pentru cunoscatori alegerea este evidenta, daca vrei un break inaltat cu tractiune integrala, mai ales acum dupa aparitia primului boxer Diesel.

Nu cred ca e facuta sa mearga la Babele, dar e bine sa stii ca, in caz de forta majora poti sa te refugiezi acolo cu tot cu masina rolleyes.gif




am avut octavia 2 si am iesit cu ea pe drumurui forestiere si nu am avut surprize neplacute cat despre Scout jos palaria numai ca la momentul achizitiei subaru avea discaunt de 6300 euro din pretul fara taxe iar cei de la Skoda imi faceau cadou covorasele. eu sunt de parere ca subaru este peste scoda di punct de vedere al tehnologiei si totusi Scout-ul(4*4) este o masina reusita...



P.S. ai dreptate allroad-ul avea 2,7 l
GLC120
La OBK Diesel ai incercat sa testezi cum functioneaza controlul tractiunii, pe zapada sau gheata? Inca nu sunt sigur ca, atunci cand rotile din dreapta se impotmolesc in zapada mare (de exemplu) ele vor fi franate ca sa ajunga cuplu si in stanga un rotile au aderenta.

Cum ti se pare masina comparand cu ce ai avut inainte?
andrei5130
QUOTE (GLC120 @ Jan 16 2009, 08:29 PM) *
La OBK Diesel ai incercat sa testezi cum functioneaza controlul tractiunii, pe zapada sau gheata? Inca nu sunt sigur ca, atunci cand rotile din dreapta se impotmolesc in zapada mare (de exemplu) ele vor fi franate ca sa ajunga cuplu si in stanga un rotile au aderenta.

Cum ti se pare masina comparand cu ce ai avut inainte?

am stat pana acum si am citit topicul cu diferentialele si sunt curios daca are sau nu nu am supuso la teste ca nu sunt obisnuit cu ea dar dupa ce am urcat cu un tico la Sarmissegetusa Regia si la pestera Scarisoara sunt convins ca Scubi (Outback-ul meu)nu va avea viata usoara dupa cum ziceam astept sa ma obisnuiesc cu masina pentru ca inca imi mai omare ocazional motoru la plecare (e mult diferita de un disel nodmal) am sa o supun la teste wink.gif
GLC120
E bine ca mai citeste cineva ce scrie la "diferentiale".... Pneuri de iarna? Sau merg cele originale? Consum? Cred ca ar fi mai bine sa continuam pe topicul cu OBK diesel.
andrei5130
QUOTE (GLC120 @ Jan 16 2009, 09:04 PM) *
E bine ca mai citeste cineva ce scrie la "diferentiale".... Pneuri de iarna? Sau merg cele originale? Consum? Cred ca ar fi mai bine sa continuam pe topicul cu OBK diesel.

tocmai citeam si acolo si in curand am sa ma mut acolo cred ca puteti sa imi urati bun venit ca nu mai scapati de mine smile.gif
GLC120
Bun venit! Eu am o mare vechime de cateva ... zile! Ne mutam pe OBK Diesel?
hdi
Draga Andrei, welcome!
Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea.
Esti cam zgarcit in privinta detaliilor: ce versiune de echipare este, culoare, cand ai luat-o, cati km are, care sunt primele impresii?
Care au fost finalistele?
I-ai pus gume de iarna si de care? Be inspired!
Nu astepta sa se topeasca zapada ca pierzi tot farmecul. Eu nu stiu unde sa ma mai duc ca sa o gasesc... drive.gif

andrei5130
QUOTE (hdi @ Jan 16 2009, 10:31 PM) *
Draga Andrei, welcome!
Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea.
Esti cam zgarcit in privinta detaliilor: ce versiune de echipare este, culoare, cand ai luat-o, cati km are, care sunt primele impresii?
Care au fost finalistele?
I-ai pus gume de iarna si de care? Be inspired!
Nu astepta sa se topeasca zapada ca pierzi tot farmecul. Eu nu stiu unde sa ma mai duc ca sa o gasesc... drive.gif

finalistele au fost scout si outback
varianta de echipare cred ca AC prima de la disel fara trapa si xenon
culoare gri inchis
nu am pus gume de iarna dar urmeaza multe accesori
modul de inchidere geamuri scuturi metalice tavita portbagaj senzori de ploaie si daca se va putea si comenzi audio pe volan
ma mut pe outback diesel
M A R I A N
Eu stiu un lucru pe care l-am invatat de la Toyotele pe care le-am avut de-a lungul timpului: cand pare ca este o problema, de fapt nu (prea) este o problema. Totul se regleaza de la sine. Asta vis a vis de tremuraturi la ralanti si de "fum". Motorul asta este facut in colaborare cu Toyota, este exclus sa fie probleme.

In alta ordine de idei, am pus
-folie protectoare pe faruri (inclusiv ceata), stopuri si bara spate = 430 RON
-bare transversale+portbagaj tip grilaj Thule Xplorer=1800 RON
hdi
QUOTE (M A R I A N @ Jan 23 2009, 10:54 PM) *
Motorul asta este facut in colaborare cu Toyota, este exclus sa fie probleme.


Sigur? De ce nu il monteaza atunci si Toyota pe niciun model?
Eu stiu de colaborarea Subaru-Toyota insa pt. un motor hibrid si pt. un model sport de masina.
GLC120
QUOTE (M A R I A N @ Jan 23 2009, 10:54 PM) *
In alta ordine de idei, am pus
-folie protectoare pe faruri (inclusiv ceata), stopuri si bara spate = 430 RON


Interesant asta. Cum arata? Si pe bara din spate acelasi tip de folie?
V_I_C_T_O_R
QUOTE (hdi @ Jan 23 2009, 10:15 PM) *
QUOTE (M A R I A N @ Jan 23 2009, 10:54 PM) *
Motorul asta este facut in colaborare cu Toyota, este exclus sa fie probleme.


Sigur? De ce nu il monteaza atunci si Toyota pe niciun model?
Eu stiu de colaborarea Subaru-Toyota insa pt. un motor hibrid si pt. un model sport de masina.


Sa stii ca si eu am auzit acelasi lucru. Sursa nu este 100%, dar sigur nu e aceeasi cu cea a lui Marian. Deci poate totusi exista un sambure de adevar. Oricum mi-e greu sa cred ca Subaru, cu experienta 0 la motoare diesel, s-a hotarat asa intr-o zi sa construiasca un motor diesel si hop tzop dupa un an de cercetari si teste, sa scoata primul boxer diesel. Ok, sigur isi au si ei meritele care trebuie recunoscute, dar parerea mea e ca sigur au fost ajutati de cineva cu multa experienta in spate.
pista
La motor s-a lucrat ani de zile. Numai testele in vivo au durat mai mult de un an.
hdi
QUOTE (pista @ Jan 24 2009, 02:15 AM) *
La motor s-a lucrat ani de zile. Numai testele in vivo au durat mai mult de un an.


Mai precis, se lucreaza la el inca din 1999.
Toyota detine 16,6 % din actiunile Subaru (o achizitie importanta a avut loc abia in vara anului trecut). Asta nu inseamna automat ca au colaborat la dezvoltarea motorului Boxer Diesel. Eu cred ca este 100% Subaru si eventualul transfer al sau pe vreun model Toyota se va face doar in urma unui acord comercial si nu implicit, in virtutea drepturilor date de coproprietate.

Din ce spune CEO Subaru inteleg ca s-au inteles sa se foloseasca si ei de tehnologia hybrid Toyota, lucru care le va permite sa se concentreza asupra propriului proiect diesel. (http://www.theautochannel.com/news/2006/03/24/001912.html)
Sau aici: http://hybridreview.blogspot.com/2007/10/s...ll-be-late.html


Proiectele comune sunt altele:
http://www.automarket.ro/stiri/dezvoltarea...nata-17337.html
Marius30562
Asa stiam si eu - la motorul boxer diesel se lucreaza de vre-o 9 ani.
Initial era proiectat sa produca cca. 170 CP, dar din motive ”ecologice” puterea a fost redusa pana la 150 CP.

Cat despre colaborarea cu Toyota, citisem si eu pe undeva ca au ceva proiecte comune, dar pentru un model sport si tehnologii hibride, asa cum s-a mai spus.
Colonelu'
Motorul diesel Subaru este construit in colaborare cu Toyota. PUNCT.

hdi, pui problema colaborarii Toyota-Subaru in mod gresit. Iarta-ma ca iti spun, dar intrebarea ta: "De ce nu il monteaza atunci si Toyota pe niciun model?" este de-a dreptul simplista. Fiecare constructor are modul sau propriu de abordare a solutiei constructive generale a unei masini. Toyota nu produce decat motoare linie sau in "V", cu dispunere transversala sau longitudinala, pe cand Subaru are doar motoare boxer. Cum poti sa spui ca de ce nu au pus cei de la Toyota un motor boxer pe masinile lor?

Transferul de know-how s-a facut in cazul motoarelor diesel dinspre Toyota spre Subaru, pentru ca Toyota avea deja experienta in domeniul constructiei motoarelor diesel, in special la cele de ultima generatie, iar Subaru nu trebuia decat sa rezolve dispunerea in sistem boxer a pistoanelor. Problema cea mai mare a lui Subaru a fost rezolvarea fortelor din interiorul motorului la actionarea in sistem boxer a vilbrochenului. Toyota a venit cu tehnologiile de turnare a blocului motor, a pistoanelor, a sistemului de injectie commonrail si a injectoarelor piezo.



hdi
QUOTE (Colonelu' @ Jan 24 2009, 05:43 PM) *
Motorul diesel Subaru este construit in colaborare cu Toyota. PUNCT.


Asa da! Asta este exact genul de argument care pe mine ma convinge! yes.gif
De ce sa ma supar? Nu avem toti dreptul la un punct de vedere? Ar fi culmea sa ma supar!
Ceea ce am scris eu este oarecum documentat si nicidecum nu este rezultatul unor reflectii profunde care sa-mi apartina.
Si continui sa ma documentez (si cu ajutorul acestui forum) asa ca este posibil sa ajung si eu la concluzia ca Boxer Diesel este rodul colaborarii Subaru-Toyota insa pentru asta (si acum te rog pe tine Colonele sa nu te superi) este nevoie de mai mult decat cuvantul tau.
arigato.gif
Colonelu'
Recunosc, am fost mai dur in exprimare, dar sincer, am facut eforturi sa nu fiu si mai dur cand vad cum se fac tot felul de afirmatii nedocumentate. Nu sunt si nici nu ma consider atoatecunoscator, dar ma documentez temeinic inainte de a vorbi. Forumurile sunt un punct de plecare, dar nu trebuie luate ca surse perfecte pentru ca nu sunt discutii doar intre specialisti si din cate vad,chiar in acest topic este o poluare masiva din partea necunoscatorilor care fac care mai de care afirmatii cu titlu de absolut si indubitabil.

Si daca tot vreti informatii "de ultima ora" uitati mai jos calendarul aparitiilor (cine nu ma crede, sa faca cercetari sau sa astepte confirmarile oficiale):
- este deja la vanzare in RO Impreza diesel in 6 tr.
- in curand va fi lansata varianta Impreza WRX diesel cu motor de cca. 200 caluti
- in toamna se lanseaza pe piata noua Legacy, desi la Detroit i-au zis ca e concept
- tot in toamna apare si Tribeca diesel cu motor de 2.7
padurarul
QUOTE (Colonelu' @ Jan 24 2009, 05:43 PM) *
Motorul diesel Subaru este construit in colaborare cu Toyota. PUNCT.

hdi, pui problema colaborarii Toyota-Subaru in mod gresit. Iarta-ma ca iti spun, dar intrebarea ta: "De ce nu il monteaza atunci si Toyota pe niciun model?" este de-a dreptul simplista. Fiecare constructor are modul sau propriu de abordare a solutiei constructive generale a unei masini. Toyota nu produce decat motoare linie sau in "V", cu dispunere transversala sau longitudinala, pe cand Subaru are doar motoare boxer. Cum poti sa spui ca de ce nu au pus cei de la Toyota un motor boxer pe masinile lor?

Transferul de know-how s-a facut in cazul motoarelor diesel dinspre Toyota spre Subaru, pentru ca Toyota avea deja experienta in domeniul constructiei motoarelor diesel, in special la cele de ultima generatie, iar Subaru nu trebuia decat sa rezolve dispunerea in sistem boxer a pistoanelor. Problema cea mai mare a lui Subaru a fost rezolvarea fortelor din interiorul motorului la actionarea in sistem boxer a vilbrochenului. Toyota a venit cu tehnologiile de turnare a blocului motor, a pistoanelor, a sistemului de injectie commonrail si a injectoarelor piezo.


salut!

am si eu o mica neintelegere, apropo de duritatea colonelului. ceva suna neclar. cum adica' subaru nu trebuia decat sa rezolve dispunerea in sistem boxer a pistoanelor...samd'. nu asta a facut subaru acum 36 ani si continua sa imbunatateasca? Problema cea mare a fost cum sa puna turbo chargerul, d-nul colonel, nu turnarea si restul de muraturi. te rugam frumos sa nu mai pui PUNCT.
V_I_C_T_O_R
woot.gif yes.gif Eu tai biletele starwars.gif
padurarul
QUOTE (hdi @ Jan 24 2009, 06:03 PM) *
QUOTE (Colonelu' @ Jan 24 2009, 05:43 PM) *
Motorul diesel Subaru este construit in colaborare cu Toyota. PUNCT.


Asa da! Asta este exact genul de argument care pe mine ma convinge! yes.gif
De ce sa ma supar? Nu avem toti dreptul la un punct de vedere? Ar fi culmea sa ma supar!
Ceea ce am scris eu este oarecum documentat si nicidecum nu este rezultatul unor reflectii profunde care sa-mi apartina.
Si continui sa ma documentez (si cu ajutorul acestui forum) asa ca este posibil sa ajung si eu la concluzia ca Boxer Diesel este rodul colaborarii Subaru-Toyota insa pentru asta (si acum te rog pe tine Colonele sa nu te superi) este nevoie de mai mult decat cuvantul tau.
arigato.gif


HDI,
tu ai pus o intrebare normala. Stim cu totii de modelul JUSTY. Este Subaru, da? Ce motor are, boxer sau linie? Linie, de ce? nu imi spuneti ca are platforma comuna cu Daihatsu, care este divizie Toyota etc.. Ce vreau sa spun este ca asa cum Subaru a pus un motor ce nu ii este caracteristic pe un model al ei, asa si multe alte modele, marci, procedeaza. Viitorul proiect comun Subaru-Toyota, unul din ele, este un coupe cu mecanica Subaru, restul fiind Toyota.
Alt exemplu, mai indepartat, Land Rover cu motor Peugeot, fostul Rover cu motor Honda si multe altele. Subaru putea foarte simplu sa puna un alt motor diesel pe masinile ei. Era mai comod, mai ieftin chiar, insa nu mai era asa cum spun unii, posibil cel mai bun motor la clasa lui, asa cum a fost 2,5 turbo. Au vrut sa faca ceva unic si au reusit. Viitorul ne va confirma daca s-au orientat bine ori nu. Mai ales acum cand viata grea a constructorilor auto ii va impinge la tot felul de fuziuni. Hai sa ne dam cu parerea, dupa Fiat-Chrysler-Peugeot, cine urmeaza? posibil si Toyota-Subaru-Lexus-Daihatsu? Atunci sa vezi incurcaturi de matze,
de nu mai stii ce masina iei. In concluzie, nu mai acceptati pumni in gura, nimeni nu detine adevarul absolut, aici ne antrenam in discutii amicale, nu ne tragem la raspundere, altfel se inchide repede dialogul si nu castigam nimic. Cu cat mai multi isi spun parerea cu atat suntem cu totii mai documentati si mai multumiti de masinile noastre, actuale si viitoare.
Cu stima
f1anatic
QUOTE (Colonelu' @ Jan 24 2009, 10:43 AM) *
Motorul diesel Subaru este construit in colaborare cu Toyota. PUNCT.

hdi, pui problema colaborarii Toyota-Subaru in mod gresit. Iarta-ma ca iti spun, dar intrebarea ta: "De ce nu il monteaza atunci si Toyota pe niciun model?" este de-a dreptul simplista. Fiecare constructor are modul sau propriu de abordare a solutiei constructive generale a unei masini. Toyota nu produce decat motoare linie sau in "V", cu dispunere transversala sau longitudinala, pe cand Subaru are doar motoare boxer. Cum poti sa spui ca de ce nu au pus cei de la Toyota un motor boxer pe masinile lor?

Transferul de know-how s-a facut in cazul motoarelor diesel dinspre Toyota spre Subaru, pentru ca Toyota avea deja experienta in domeniul constructiei motoarelor diesel, in special la cele de ultima generatie, iar Subaru nu trebuia decat sa rezolve dispunerea in sistem boxer a pistoanelor. Problema cea mai mare a lui Subaru a fost rezolvarea fortelor din interiorul motorului la actionarea in sistem boxer a vilbrochenului. Toyota a venit cu tehnologiile de turnare a blocului motor, a pistoanelor, a sistemului de injectie commonrail si a injectoarelor piezo.



Un argument impresionant. Dar nefondat atita vreme cit nu este sprijinit cu dovezi.

Subaru Australia
http://www.subaru.com.au/about-subaru/boxer-diesel-engine-/

QUOTE
Another outcome from Toyota?s shareholding has been FHI?s ability to concentrate on developing their first diesel engine.

Subaru CEO Mr Takenaka said: Because we are a small company, we had to choose between hybrid and diesel. Now that we have this arrangement with Toyota,diesel engine development and production are going to be our priorities.


Eu interpretez in felul acesta Ma rog, nici nu trebuie interpretat: se traduce direct. Am avut de ales intre diesel si hibrid. Avem aranjamentul cu totoya - deci am facut o prioritate dezvoltarea si productia motorului diesel. Adica - urmind logica, aranjamentul cu Toyota va permite Subaru folosirea tehnologiei hibride. Motorul Diesel a fost facut de Subaru cum i-a dus capul. ca se fura unii pe alti e alta treaba.

Revin cu o completare. Nu ma dau eu specialist, ca nu sint. Dar am invatat ca la un anumit nivel, in lumea asta, se recunoaste contributia altora. Daca Toyota ar fi ajutat Subaru la motorul diesel, atunci cuvintele ar fi fost de genul "Cu ajutorul specialistilor de la Toyota, am facut, am dres am aia si ailalta". Dar cind seful spune: colaboram cu aia; da, si am avut de ales intre asta si asta. Am ales sa ne punem eforturile pe tehnologia diesel - insamna ca primesc ajutor cu problema ailalta. Restul este chestii pe auzite, raportate pe internet una alta. Eu am dat link la pozitia oficiala a firmei si o iau de buna.

Ca fapt divers Toyota Camry (care este oferita hibrid) se asammbleaza la Subaru of Indiana Automotive in Lafayette, Indiana - in uzina Subaru.
http://www.subaru-sia.com/
Tot acolo se asambleaza Outback; Legacy si Tribeca. Din cite am inteles eu, acum citiva ani Fuji Heavy Industries gasise ceva revolutionar in domeniul acumulatorilor, dupa care s-a facut liniste. Iar mai nou rapoartele indica faptul ca Toyota si Subaru colaboreaza la un nou motor hibrid, Subaru urmind sa foloseasca varianta oferita pe RWD Lexus pentru ca varianta FWD Prius nu prea merge sa fie incorporata cu motorul boxer (si de 4 si de 6 cyl) - care este pina la urma un motor longitudinal (cu inghiul de 180 grade). Lexus-ul are V8 (care sint doar longitudinale).
Poftim link-ul
http://www.subaru-sia.com/Company/sia_outl...nglish_2007.pdf
QUOTE
2007
147,148
A-Line: Legacy/Outback 84,960 Tribeca 24,218
B-line: Camry 37,970
2008 Projected
190,000
A-Line: Legacy/Outback 79,000 Tribeca 19,000
B-line: Camry 92,000

March 13, 2006
Announcement of production of the Toyota Camry at SIA
February 28, 2007
Start of Toyota Camry production
September 9, 2008
Production of 100,000th Camry
padurarul
QUOTE (V_I_C_T_O_R @ Jan 24 2009, 07:16 PM) *
woot.gif yes.gif Eu tai biletele starwars.gif



Victor,

intrarea e gratis, cum am zis mai sus, cat mai multi.

Noroc
GLC120
QUOTE (padurarul @ Jan 24 2009, 07:59 PM) *
Hai sa ne dam cu parerea, dupa Fiat-Chrysler-Peugeot, cine urmeaza? posibil si Toyota-Subaru-Lexus-Daihatsu? Atunci sa vezi incurcaturi de matze,
de nu mai stii ce masina iei. In concluzie, nu mai acceptati pumni in gura, nimeni nu detine adevarul absolut, aici ne antrenam in discutii amicale, nu ne tragem la raspundere, altfel se inchide repede dialogul si nu castigam nimic. Cu cat mai multi isi spun parerea cu atat suntem cu totii mai documentati si mai multumiti de masinile noastre, actuale si viitoare.
Cu stima


Padurare, perfect de acord ca principiu. Nu stiu daca e topicul potrivit poate cineva deschide altul, "Originea boxer Diesel", sau "colaborari Subaru".....

Totusi nu se pot compara colaborarile de mai sus. Una este cand companii care nu au nici o legatura dezvolta impreuna modele de masini sau motoare (PSA-Ford, PSA-BMW, GM-Fiat....) si alta este Toyota cu diviziile ei Lexus si Daihatsu...eventual Subaru unde sunt actionari si unde deocamdata colaborarea nu este asa de evidenta, neexistand modele/motoare comune.

Un motor performant cum e si al nostru rolleyes.gif de pe Outback Diesel implica uriase costuri si toti vor sa vanda milioane de motoare ca sa le amortizeze. Daca il fac impreuna se vor produce cam dublu, implicit se vor amortiza mai repede costurile. Toyota pana acum s-a tinut tare dar fabrica lor din Europa comuna PSA face Aygo, 107 si C1 iar motorul mic pe benzina este comun de origine Toyota.

Boxer Diesel nu apare inca pe site nici in America, nici in Australia... cate oare vor vinde in Europa?
hdi
Sa consideram micul derapaj democratic ca fiind un accident nefericit.
Sper ca sunt in asentimentul tuturor cand spun ca parerea fiecaruia conteaza, inclusiv a Colonelului.
Daca si reusim sa ne-o exprimam cum trebuie, atunci e parfum!
arigato.gif

Sa continuam deci:
Subscriu la cele spuse de f1anatic, mai ales ca citam aceleasi surse
QUOTE (hdi @ Jan 24 2009, 12:20 PM) *
Din ce spune CEO Subaru inteleg ca s-au inteles sa se foloseasca si ei de tehnologia hybrid Toyota, lucru care le va permite sa se concentreza asupra propriului proiect diesel. ( http://www.theautochannel.com/news/2006/03/24/001912.html )
Sau aici: http://hybridreview.blogspot.com/2007/10/s...ll-be-late.html


Proiectele comune sunt altele:
http://www.automarket.ro/stiri/dezvoltarea...nata-17337.html


Padurare, observ ca ai hotarat sa devi activ. Bun venit! Sunt convins ca vei aduce +valoare forumului!

PS: ma gandeam sa deschid un topic nou in care fiecare nou venit sa se prezinte da' iar o sa faceti misto' de mine confused.gif ; face-ti-l unul din voi!
V_I_C_T_O_R
E o idee f faina de topic. Creeaza-l, dar sa se prezinte si memnrii activi nu doar cei nou veniti. tongue.gif
Colonelu'
@padurarul,

Subaru a rezolvat problema dispunerii boxer a pistoanelor in urma cu multi ani, dar pentru motoarele pe benzina si nu pentru cele diesel. Nu am nici timp si nici nu este aici locul unde sa explic toata problematica functionarii unui motor diesel de ultima generatie, dar daca esti cu adevarat interesat poti gasi si singur aceste raspunsuri.
Apropo, stiai ca Subaru a avut o incercare de a produce motoare pe tehnologie ceramica undeva prin anii '86?
Prin 2001 am participat la un training de specialitate in Germania care a cuprins si vizita la una din fabricile Mahle, unde se fabricau pistoane auto. Vizita a inceput in atelierul scoala, apoi prin turnatorie samd si a sfarsit in camera de temperatura constanta unde se faceau masuratori de inalta precizie. Cu acea ocazie am putut afla foarte multe amanunte de culise la care multi nu au acces. Toate acele informatii primite atunci, plus multe altele primite cu ocazia altor traininguri de specialitate si a studiilor personale cred ca imi pot da voie sa fac unele afirmatii corecte deoarece se bazeaza pe date concrete. De cele mai multe ori aduc si probe in sprijinul afirmatiilor pe care le fac, dar sunt dati cand raspund mai repede si nu mai am timp sa caut dovada.

hdi cred ca a inteles perfect ce am vrut sa spun mai sus si sper ca nu s-a suparat, pentru ca eu nu am atacat persoana ci doar afirmatiile.


@Victor,
Atata timp cat confruntarea ramane la nivel de idei, raman pe scena. Daca se trece la atacuri la persoana, atunci imi iau traista si plec imediat.
Era sa uit: vezi ca trebuie sa dai cota parte din vanzarea biletelor la participantii la confruntare, adica mie, lui hdi, padurarul si cine se mai baga. tongue.gif

M A R I A N
QUOTE (GLC120 @ Jan 23 2009, 07:42 PM) *
QUOTE (M A R I A N @ Jan 23 2009, 10:54 PM) *
In alta ordine de idei, am pus
-folie protectoare pe faruri (inclusiv ceata), stopuri si bara spate = 430 RON


Interesant asta. Cum arata? Si pe bara din spate acelasi tip de folie?


Da, folia este Llumar si se poate pune pe faruri si/sau pe caroserie.
Arata...transparent. biggrin.gif
Deocamdata nu pot face poze pentru ca masina este atat de murdara incat nici nu se mai vad placutele de inmatriculare.
Colonelu'
No, si daca tot am fost provocat sa aduc dovada, va redau mai jos (din pacate in engleza si imi cer scuze pentru aceasta) afirmatiile facute de CEO Kyoji Takenaka in martie 2006 unui grup restrans de reporteri:

<<TOKYO -- Fuji Heavy Industries Ltd., the maker of Subaru cars, is developing a diesel engine with an eye to mounting it on its flagship model in Europe as early as the end of next year, its president said.

CEO Kyoji Takenaka told a small group of reporters on Friday that Fuji Heavy would bring the engine to production at full throttle after agreeing last week to borrow Toyota Motor Corp.'s technology for hybrid cars.

"Because we're a small company, we had to choose between hybrid and diesel. Now that we have this arrangement with Toyota, diesel engine development and production are going to be our priority," Takenaka said, adding that the fuel-efficient engine, which powers half of Europe's cars, was also gathering momentum in major markets such as the United States and China.>>

De aici se intelege foarte clar si fara dubii ca dezvoltarea motorului diesel a fost facuta impreuna cu Toyota si a fost prioritara inaintea tehnologiei hibride.

Sursa din care am citat si unde puteti gasi si alte informatii valoroase:
http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/arti...S/60324034/1003
De asemenea, acelasi lucru il gasiti exprimat si aici: http://www.channel4.com/4car/news/news-sto...p?news_id=14266



Pe de alta parte, pentru cei care inca nu ati citit articolul urmator, aveti acum posibilitatea sa va informati cu privire la istoria dezvoltarii motorului diesel Subaru: http://www.boxerdiesel.com/engineering/en/01.html
Chiar de la inceput veti afla problemele cu care s-au confruntat in dezvoltarea acestui motor. Pentru carcotasi redau doar doar un scurt pasaj:

"Consequently, at the beginning of our project, when Subaru discussed the development of the BOXER DIESEL with allied automakers or a research institute specialized in diesel engines, they concluded that the boxer configuration is not structurally suitable for diesel engines. Subaru then also considered the possibilities of developing a new inline diesel engine or purchasing a diesel engine from another manufacturer."



Sper ca acum am reusit sa lamuresc treburile si sa-mi iertati exprimarea din posturile anterioare.


Cu stima,



P.S. Nu sunt perfect, dar tind spre perfectiune, iar atunci cand ma pasioneaza ceva reusesc sa aflu toate amanuntele.


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.