IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Despre ceasuri

This topic is about Despre ceasuri, the author, mircanu, wrote about: QUOTE (former_ozz Mar 10 2012, 0954 PM) Am un prieten care are reverso, si evident merge numai daca ai o caamsa pe tine /smile.gif" style="vertical-al ... To read more just scroll down

11 Pages V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Despre ceasuri
mircanu
post Mar 10 2012, 09:49 PM
Post #101


specialist
******

Group: Membri
Posts: 785
Joined: 24-September 11
From: Macondo
Member No.: 135.609



QUOTE (former_ozz @ Mar 10 2012, 09:54 PM) *
Am un prieten care are reverso, si evident merge numai daca ai o caamsa pe tine smile.gif. Eu un ceas frumos, nu-i stilul meu insa. Imi place mai mult planet ocean ca ceas de purtat.


da, asa e. e un ceas elegant, care merge cu o tinuta eleganta.
de nautilus ce ziceti? alt ceas emblematic si asta. pacat insa ca au cazut in boala diamantelor si astia si au facut niste nautilus-uri pline de bling-bling.

Rue, foarte misto seiko-ul tau. e prima data cand vad modelul asta cu numere arabe.

Attached File(s)
Attached File  PIC1029O.jpg ( 66.12K ) Number of downloads: 7
 


--------------------
festina lente.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
former_ozz
post Mar 10 2012, 11:13 PM
Post #102


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.055
Joined: 9-May 11
Member No.: 132.239



Pai Halba, s-a discutat deja. Ceasul e inutil si frivol, si totusi poate fi foarte frumoas. O mica bucata de arta si tehnica. O sculptura cinetica. O metoda prin care arati ca ai bani si gust smile.gif. Ca o bijuterie, sau mai simplu ca o masina frumoasa, scumpa si fara scop practic. Care e rostul unei masini de epoca, unui muscle car din 1960, unui ferrari/lambo/alfa romeo vechi de 30 de ani? Chiar si o masina sport moderna si scumpa... la urma urmei un STi cu modificat de 10k face muci multe masini triple la pret.

La urma urmei daca ceasul era o chestie pur functionala, nu mai exista topicul deloc, nici pentru casio sau seiko. De ce iti trebuie ceas? N-ai celular? n-ai ceas la masina? la calculator?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Mar 10 2012, 11:25 PM
Post #103


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Am vazut ca niciunul n-a discutat aici despre Rado. Astea cum sunt?


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 11 2012, 12:00 AM
Post #104


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



@Ozz
O masina de epoca e si o bucatica de istorie. Nu toate masinile ajuns de colectie, trebuie sa fie in general modele deosebite.
Analogia e nitel fortata intrucat alea chiar sunt vechi, nu sunt masini noi facute cu tehnologia din 1900 toamna. Tu ai cumpara un R12 nou?
Eu as cumpara un MB 190 E Evo 2 (2.5 cosworth) W201 wink.gif Sau un E500, W124. Daca MB s-ar pune pe facut modele alea acum, probabil ar iesi la pret de Hyundai, si ar fi foarte meritat, si sunt convins ca ar avea clienti la ele.

Insa ai da pe un W124 sau W201 facute in 2012, noi, mai mult decat pe un 63AMG sau M5?

Eu il inteleg pana la un punct pe halba, care nu e de acord sa subventioneze un artizanat desuet. El zice ca o arde proletar, insa in realitate o arde ultracapitalist. biggrin.gif Daca robotul' da mai bine cu ciocanul decat omul, si mai ieftin... vin vremuri naspa pentru lucrul manual biggrin.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
former_ozz
post Mar 11 2012, 04:19 AM
Post #105


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.055
Joined: 9-May 11
Member No.: 132.239



Rado's ok daca iti place genul. Midrange, elvetiene, probabil calitate buna sau chiar foarte buna.

@JK analogia e putin fortata cu masini dar e tot obiectiv vs. subiectiv. O "bucatica de istorie" e o aiureala in capul unora. Nu exista nimic concret care sa se lege de asta. Pentru altii e o vechitura ineficienta si proasta. Realitatea e ca aia e valoarea obiectiva. Bucatica de istorie e o constructie falsa, artificiala si complet subiectiva. E un criteriu inventat. La fel de aiuristic ca si motivele de a purta bijuterii "pentru ca-s frumoase" ...aiurea... ia fa-le din crom si zirconia in serie mare cu 3E bucata sa vezi cum brusc isi pierd frumusetea.

Oamenii au pitici. La unii sint niste masini fara scop practic (inventeaza ei niste justificari .... serie mica... bucatica de istorie... senzatii ... acceleratii... timpi de circuit). Altii cumapara tzoale si posete scumpe. Altii cumpara tablouri. Altii cumpara ceasuri. Altii bijuterii.

This post has been edited by former_ozz: Mar 11 2012, 04:22 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 11 2012, 10:34 AM
Post #106


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



In principiu sunt de acord, insa cred ca mai sunt mici diferente de proportie intre diferiti factori.

Foarte putini din cei care isi cumpara o masina veche o fac ca sa impresioneze publicul. DE ex W201 pe care l-am dat de exemplu mai sus probabil putini sunt capabili sa-l recunoasca pe strada, pentru multi ar fi doar un cazan rablagit salvat din cimitir de un capsunar debutant.
Majoritatea cred ca isi cumpara in primul rand pentru EI masina, si mai putin pentru ceilalti. Marea majoritate a masinilor vechi sunt relativ ieftine. Insa lumea le cumpara pentru ca aveau un poster cu ea cand erau copiii, sau salivau la surpriza de la gumele turbo, sau poate o iau ca hobby, vor sa le restaureze sau sa le surubareasca cu mana lor, etc.
Exista si in domeniul asta snobism, insa e un procentaj foarte mic.
Plus ca o masina veche e rara pentru ca e rara, s-au facut si au supravietuit putine. Un ceas NOU rar e rar pentru ca e o manevra de marketing. Exista aici o problema de... autenticitate a raritatii daca vrei.

Ca sa cumperi insa un ceas NOU la 15k€ e alta treaba, chiar si daca e justificat dpdv al costurilor de productie (e facut manual din kryptonita, si e alimentat cu un minicazan cu aburi model 1850). Nu e istorie, nu e modelul la care salivai acum 100 ani cand nu ti-l permiteai, nu iti petreci timpul reglandu-l sau admirandu-l, e intr-o proportie mult mai mare marketing si imagine. Daca ar fi facut tot de Yoda si tot din dilitium si kryptonita insa ar scrie Y&P (Yoda & Padawans) pe el nu l-ar lua nimeni la banii aia.

This post has been edited by James Kilowatt: Mar 11 2012, 10:50 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
former_ozz
post Mar 11 2012, 11:22 AM
Post #107


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.055
Joined: 9-May 11
Member No.: 132.239



QUOTE
Majoritatea cred ca isi cumpara in primul rand pentru EI masina,


Asta e o exagerare. Cuvintul imagine apare prea des pe forumul asta ca sa cred asta.

QUOTE
Marea majoritate a masinilor vechi sunt relativ ieftine.


Marea majoritate a ceasurilor noi sau vechi sint ieftine.

QUOTE
Ca sa cumperi insa un ceas NOU la 15k€ e alta treaba, chiar si daca e justificat dpdv al costurilor de productie (e facut manual din kryptonita, si e alimentat cu un minicazan cu aburi model 1850). Nu e istorie, nu e modelul la care salivai acum 100 ani cand nu ti-l permiteai, nu iti petreci timpul reglandu-l sau admirandu-l, e intr-o proportie mult mai mare marketing si imagine.


Simplifici. Adica da, ai dreptate dar nu 100%. Sint oameni care dau o caruta de bani pentru un tablou si nu ca investitie, il baga in casa si nu-l poarta pe strada. Exista ceva in natura umana privind posesiunea obiectelor frumoase, si frumosul asta poate fi si un mecanism.
Interesant e ca multe din ceasurile astea scumpe au gravuri in parti pe care nici ceasornicarul nu le vede la o chestie de rutina. Si gravurile alea sint facute in ore multe si sint scumpe.


Nu incerc sa apar viciul asta... imi plac ceasurile dar sper sa nu ajung vreodata sa dau zeci de mii de $ pe unul, nici macar mii, pentru ca sint constient ca e o prostie si un lux absurd pentru cineva ca mine (neatent, stricator, care nu e imbraca elegant si fara prea multi bani). Deci nu ma intereseaza "imaginea" atita vreme cit nici nu am un ceas din asta. Dar imi plac. Pot sa stau in magazine o ora sa ma holbez la ceasuri. Pentru mine e mult smile.gif. Ii inteleg pe aia care si le cumpara.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 11 2012, 01:17 PM
Post #108


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Cu arta si cu frumosul intram pe teren alunecos. Care-i frumusetea tabloului ala celebru cu un patrat de Kazimir Malevich?

Cu ceasurile te inteleg, si mie imi plac smile.gif Tu insa cand te zgaiesti la ele in vitrina salivezi la mecanism, sau la design, ori la numele inscris pe ele sau la pret?

Cu masinile ma refeream la alea vechi nu in general. La mine in cartier sunt cateva bucati: un Volvo model 1900 toamna (cel cu motor de dacie), un Beetle, un Fiat 500, un Mini, un Peugeot 104, si cel mai "bengos" e un Pontiac Deville. Majoritatea sunt undeva la sub 5000€, deci cu greu putem discuta aici de imagine.
Nici 190 E W201 sau E500 W124 la care salivez eu nu-s extraordinar de scumpe, cu putin noroc le prinzi sub 10k€ in stare buna spre foarte buna. N-ar cadea pe spate nicio gagica (sau partener de afaceri) cand le-ar vedea. Insa sunt capabile sa ajunga foarte confortabil de la Bruxelles la Budapesta si sa si scoata niste timpi interesanti pe euroring, deci nu e vorba doar de raritate sau de aspectul colectionar.

This post has been edited by James Kilowatt: Mar 11 2012, 01:18 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mircanu
post Mar 11 2012, 02:47 PM
Post #109


specialist
******

Group: Membri
Posts: 785
Joined: 24-September 11
From: Macondo
Member No.: 135.609



QUOTE (former_ozz @ Mar 11 2012, 01:22 PM) *
Nu incerc sa apar viciul asta... imi plac ceasurile dar sper sa nu ajung vreodata sa dau zeci de mii de $ pe unul, nici macar mii, pentru ca sint constient ca e o prostie si un lux absurd pentru cineva ca mine (neatent, stricator, care nu e imbraca elegant si fara prea multi bani). Deci nu ma intereseaza "imaginea" atita vreme cit nici nu am un ceas din asta. Dar imi plac. Pot sa stau in magazine o ora sa ma holbez la ceasuri. Pentru mine e mult smile.gif. Ii inteleg pe aia care si le cumpara.


Ozz, eu sper ca intr-o zi sa ajung sa dau zeci de mii de euro pe un ceas. asta ar insemna ca am deja in cont cateva milioane de euro, batranetea mi-e asigurata, am cateva case etc etc etc.
si nu pentru imagine ci pentru pur si simplu ca imi plac, sa ma uit la ele, sa le port, sa le colectionez etc.

daca-mi permiteti, mi se pare ca prea multa morala si judecati pe topicul asta. daca vreti o ardeti asa proletar vindeti-va masinile si luati-va cate un Clio sau un Sandero. atunci o sa aiba sens pledoaria ptr lucruri ieftine si eficiente.
pana atunci, eu imi continui seria deliranta, burghezo-mosiereasca cu un alt ceas.
Patek Philippe Sky Moon Tourbuillon. se zice ca ar fi cel mai complicat ceas facut vreodata. nu stiu daca e asa insa e acolo printre primele. pretul este undeva la 1.5mil dolari, dupa ce de nou a costat cateva sute de mii de dolari doar. s-a dublat pretul in cativa ani. Se fac doar 2 bucati pe an.
are doua fete si printre caracteristici se numara: movement consists of 686 parts, some of which are microscopically small, a minute repeater with tourbillon escapement, chime with two “cathedral“ gongs activated by a slide piece in the case, perpetual calendar with retrograde date hand, hours and minutes of mean solar time, day, month, leap year by hands and moon age(valeleu). The platinum case measures 42.8 mm.
cateva poze sa ne clatim ochii: (pe o parte e nebunia aia albastra desprinsa din star wars si pe cealalta e ceasul propriu-zis).
ce parere aveti de el?

This post has been edited by mircanu: Mar 11 2012, 02:49 PM
Attached File(s)
Attached File  5102_1.jpg ( 111.14K ) Number of downloads: 2
Attached File  5102_2.jpg ( 156.99K ) Number of downloads: 7
Attached File  patek_philippe_sky_moon_tourbillon_ref._5002_expensive_watch.jpg ( 241.36K ) Number of downloads: 7
 


--------------------
festina lente.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 11 2012, 03:57 PM
Post #110


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Man, n-ai inteles... cine predica proletarismul, nu-l practica biggrin.gif Si nici viceversa, in general...

E cool ceasul ala, mie imi place. Mai putin gravura aia de pe lateral.

Eu nu cred ca doar milionarii isi cumpara ceasuri de cateva zeci de k€. E drept, nici proletarii, insa in principiu unul care isi permite o masina noua si-ar permite si un ceas de 20k€, daca e cu adevarat pasionat.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Mar 11 2012, 04:06 PM
Post #111


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Nu-mi place de nicio culoare. Acum nu ca sunt eu buricul pamantului in materie de ceasuri dar in principiu trebuie sa-ti placa chestia aia pe care platesti banii de 3-4 Ferrariuri. Si pe care o poti uita pe policioara din buda vreunui hotel.

Oricum de cand va tot straduiti voi aici sa definiti snobismul ca necesitate am inceput si eu sa studiez diversele site-uri pe care le-ati postat aici. Am descoperit ca sunt extrem de clasic in gusturi, mi-au placut mult cateva modele dar toate fiind simple si genul "de costum". Oricum ar trebui sa am al naibii de multi bani pentru a cumpara o bijuterie de cateva mii sau zeci de mii de coco.


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mircanu
post Mar 11 2012, 08:04 PM
Post #112


specialist
******

Group: Membri
Posts: 785
Joined: 24-September 11
From: Macondo
Member No.: 135.609



si mie imi place ceasul ala, ma fascineaza fata aia albastra cu luna si ce-o mai arata acolo ca nu am inteles prea bine. e un ceas cu totul si cu totul deosebit, unic, fascinanat. nu s-a mai facut niciodata asa ceva. nu e un ceas pe care mi-ar placea sa-l port insa mi-as pune manusi, l-as studia si m-as holba la el ore-ntregi sa inteleg macar ce arata si cum ajunge sa arate toate alea.

dar, de acord cu Tudor. trebuie sa-ti si placa un ceas cand il cumperi, indiferent cat de bun e. asta daca intetionezi sa porti ceasul. in cazul de fata, ceasul asta e cumparat de colectionari f bogati care nu-l iau sa-l poarte (decat poate asa o data la 2-3 ani, imi inchipui). fiind un ceas atat de rar si de complicat, daca ajungi sa cumperi unu dintre cele 2 piese facute anual, faci o groaza de bani cu el garantat. dar ca de obicei tre sa ai bani sa faci bani.

mie imi plac cceasurile simple, fara cronografe insa mai sunt si exceptii. sunt cateva mode de astea rare si deosebite pe care le admir. sunt ceasuri pe care, desigur, nu o sa ajung niciodata sa le detin, insa nu ma costa nici un ban sa ma uit la pozele lor si sa vb despre ele. e ca si cum am vb de masini deosebite de care nu o sa avem niciodata bani.

un alt ceas din categoria aia cu multe coclendere este si Ulysse Nardin Minute Repeater-Ghengis Khan.
asta e singurul ceas din lume care are smecheria aia de pe cadran numita Westminster chime. de cate ori ajunge ca gongul ala sa bata, luptatorii aia mongolii se iau la bataie cu sabiile incercand sa prinda inelul ala. la fiecare jumatate de ora si la fix bate on gong, patru mici ciocanele intra in actiune.
acum trebuie spus ca U.Nardin foloseste de obicei mecanisme ETA, pe care le modifica. ceasul de mai sus e una dintre exceptiile lor, e un turbion, bazat pe mecanismul produs de james pellaton ptr UN.
sunt mai multe modele de Ghengis Khan, pretul lor se invarte in jur de 400-600.000 de dolari.
cateva poze sa ne clatim ochii. prima poza e de la modelul Ulysse Nardin Minute Repeater Westminster Carillon Tourbillon Jaquemarts. din acelasi registru.

This post has been edited by mircanu: Mar 11 2012, 08:08 PM
Attached File(s)
Attached File  ulyssenardin_image.2191668.jpg ( 176.59K ) Number of downloads: 2
Attached File  9578565_15fd_01940226_.jpg ( 33.72K ) Number of downloads: 2
Attached File  124250c2_a280_4fa2_b544_f79761aecf49.jpg ( 521.84K ) Number of downloads: 2
Attached File  9578572_ac84_01F401F9_.jpg ( 80.22K ) Number of downloads: 2
 


--------------------
festina lente.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
former_ozz
post Mar 11 2012, 11:52 PM
Post #113


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.055
Joined: 9-May 11
Member No.: 132.239



Asta-i o piesa pe care eu mi-o imaginez intr-un muzeu, nu la mina mea:).

Ma, eu nu inteleg de ce nu va relaxati si tot protestati atit. Ca doar nu va obliga nimeni sa va luati ceasuri scumpe smile.gif. Ce tot vorbim de snobism aici, n-are voie sa-ti placa un ceas ca esti snob daca se intimpla sa fie scump? Voi sinteti snobi, snobii ieftinului smile.gif.

QUOTE
Tu insa cand te zgaiesti la ele in vitrina salivezi la mecanism, sau la design, ori la numele inscris pe ele sau la pret?


O combinatie. Evident inainte de mecanism te uiti la design. Mecanismul insa poate fi foarte interesenat in ceasurile astea cu mecanismul la vedere, cu tourbillion etc. Uite mai pun odata siteul ala al lui A Lange, te uiti la suruburile alea din otel albastru, si gravurile, nu poti sa spui ca nu e ceva artistic in mecanism:

http://www.alange-soehne.com/cms/en/manufa...ship/index.html

Apoi miscarea mecanica in sine, uite aici:
http://www.youtube.com/watch?v=AWdlPMQlig4...feature=related
sau
http://www.youtube.com/watch?v=LOve0pdQZJQ...feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=c1B7L1Klj8s...feature=related

sau asta comemorativ pentru gagarin:

http://www.youtube.com/watch?v=pkCia6i8rzE

etc etc


Firma si pretul in combinatie au importanta pentru ca ofera ideea aia de exclusivitate, imagine, calitate, cool. Ceva in genul o masina de lux Hyunday sau Kia vs. Mercedes, desi dublu la pret oamenii tot cumpara Mercedes. Cind dai o caruta de bani parca vrei si asta. Ti-ai lua un Hyunday la 100k?

QUOTE
Cu arta si cu frumosul intram pe teren alunecos. Care-i frumusetea tabloului ala celebru cu un patrat de Kazimir Malevich?


Slava domnului ca se fac ceasuri pentru toate gusturile, de la modern abstract la clasic.



Si acum, sa nu va enervati, un ceas care "are legatura" cu masinile:


Bugatti supersport facut de Parmigiani Fluerier:



This post has been edited by former_ozz: Mar 11 2012, 11:55 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mircanu
post Mar 12 2012, 12:20 AM
Post #114


specialist
******

Group: Membri
Posts: 785
Joined: 24-September 11
From: Macondo
Member No.: 135.609



nu sunt mare fac A. Lange in sensul ca nu ma impresioneaza cu designul. fac cele mai smekere ceasuri insa mai trebuie sa-mi si placa. insa le admir ptr ca ma impresioneaza prin mecanismele lor uluitoare. sunt in top 10.
si mai imi place ca pe site-ul lor iti da posibilitatea sa te uiti la fiecare mecanism in detaliu sub lupa. superb!

imi vine in minte modelul Zeitwerk, care a castigat premiul "L' Aiguille d'Or" (“Golden Hand“) la "Grand Prix de Genève" in 2009. asta e primul ceas mecanic care are " jumping numeral display", o inovatie e lor. au mai fost incercari insa nu cu succesul inregistrat de A. Lange.


Attached File(s)
Attached File  RTEmagicC_7e995e2429_01.jpg.jpg ( 43.09K ) Number of downloads: 1
 


--------------------
festina lente.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Mar 12 2012, 12:21 AM
Post #115


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



@ Ozz: OMFG, chestia asta presupun ca e si o caruta de bani, nu? unsure.gif Bai, acum gusturi si gusturi dar cui ii poate placea "exercitiul" asta de design?! Asta ca sa ma exprim frumos cu cuvinte din dictionar ca primul impuls a fost altul. biggrin.gif

Habar n-am cum e cu snobismul asta cu ceasurile dar sunt sigur ca e la fel cum e si in pictura, sculptura si similare. Adica e mai putin important ce reprezinta pentru tine o opera anume, o cumperi (colectionezi, whatever) pentru ce reprezinta ea pentru ceilalti. Ce conteaza ca un tablou e frumos, ti-e pe gust, te incanta, bla bla bla cand e lucrat de un neica nimeni din clasa a 7-a de la scoala generala de arte si meserii din Dorohoi?! Orasul meu e plin de kkturi sinistre pictate de ilustri maestri locali, am refuzat sa pun o astfel de magarie "artistica" pe un perete din casa. Si nu vreti sa stiti cat costa o astfel de lucrare... ok, nu va ganditi la prostii dar e mult mai scumpa decat panza+uleiurile cu care e facuta. biggrin.gif

This post has been edited by T u d o r : Mar 12 2012, 12:22 AM


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
former_ozz
post Mar 12 2012, 03:49 AM
Post #116


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.055
Joined: 9-May 11
Member No.: 132.239



Habar n-am cit e, ceva cu 6 cifre...
Mie imi place ceasul chiar destul de mult, si are cica un aspect practic: ecranul ala lateral e bun cind conduci masina sport, vezi cit e ceasul fara sa iei mina de pe volan. Da parca mai conteaza.
In general sint de acord ca numele nu compenseaza ceva care nu-ti place, dar e imposibil sa nu-ti placa nici unul.
Cu picioarele pe pamint, Bell & Ross sa-l enervez pe KLM biggrin.gif



Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 12 2012, 10:09 AM
Post #117


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Mie imi plac si cel pus de Mircanu si cel pus de ozz smile.gif Ar trebui sa incep sa joc la loto, sau sa muncesc mai mult whistling.gif

@Ozz
Nu face nimeni apologia ieftinului, nu tot ce-i scump e si snob. E snob doar nu dai doi bani pe el pana cand afli cat costa si ce scrie pe el.
Eu as cumpara un Hyundai de 100k€ (presupunand ca as fi dispus sa dau atat pe o masina).... cu conditia sa fie peste un Ferrari sau un Porsche la toate capitolele, cu exceptia brandului.

Intrebarea care se pune e insa alta. Ai da 100k€ pe un Porsche 924 de 125CP, fabricat in serie limitata, de Pischetsrieder cu mana lui, in 2012?


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klm
post Mar 12 2012, 10:18 AM
Post #118


Asa?!
******

Group: Membri
Posts: 3.821
Joined: 10-January 08
From: Galati
Member No.: 116.021



CITAT(mircanu @ Mar 9 2012, 05:10 PM) *
sunt doar un pasionat ca si tine, dar imi plac sa fiu in tema de obicei.
[...]
PS: nu cred ca Panerai e buricul pamantului in materie de ceasuri insa nici de nivelul Longines nu sunt. sunt si peste Omega in opinia mea.

De obicei pasiunile nasc discordii si e bine sa trecem peste ele mai ales intr-o discutie care are un subiect atat de captivant smile.gif.
Ai facut-o din nou...
CITAT(former_ozz @ Mar 10 2012, 03:02 AM) *
Daca ar fi singurul meu ceas probabil as prefera unul din astea 2.
[...]
Intrebarea e mult mai simpla daca ar fi al doilea sau al treilea ceas. Pentru ca atunci sansa ar fi mult mai mare sa fie panerai.
La 3000 de ceasuri pe an, se acopera numai din cerintele colectionarilor care au citeva ceasuri.

Aici se reduce toata discutia despre Panerai: nu sunt o prima alegere ori in aceste conditii nici nu au ce cauta langa baietii mari, indiferent cu ce mecanisme sunt dotate (iar 3 mii de bucati reprezinta mult prea multe dupa ce cateva zeci de ani nu le-a bagat nici dracu in seama).
CITAT(mircanu @ Mar 10 2012, 02:36 PM) *
JLC, fara nici o ezitare. modelul reverso.

CITAT(former_ozz @ Mar 10 2012, 07:54 PM) *
Am un prieten care are reverso, si evident merge numai daca ai o caamsa pe tine smile.gif.

Reverso are o poveste interesanta: in India coloniala, ceasurile britanicilor care jucau polo se trezeau foarte des cu ecranele sparte; intors in Elvetia dupa ce a asistat la un astfel de supliciu un elvetian (al carui nume imi scapa - de fapt nu l-am stiut niciodata smile.gif) i-a propus lui Jacques LeCoultre sa creeze un ceas care sa reziste unui joc de polo.
Deci, chiar daca vorbim despre unul dintre cele mai elegante ceasuri create vreodata, Reverso se poate asorta cu succes la o tinuta lejera.
CITAT(HalbaSus @ Mar 10 2012, 08:50 PM) *
trebuie sa foloseasca mecanisme greu de facut, preferabil facute manual de un batran ceasornicar elvetian cu tehnologii stravechi (nimic mai nou de 10 ani)... sincer cu cat citesc mai mult acest topic cu atat devin mai dezgustat de ceasurile scumpe pe care pana acum le consideram o forma acceptabila de snobism...
[...]
Faptul ca un ceas foloseste o tehnologie ineficienta dar foarte greu de produs si extrem de scumpa mi se pare extrem de irelevant.
[...]
La fel si faptul ca pe aici am auzit ca erau laudate ceasuri certificate COSC care au o toleranta de vreo 4 secunde (in 1800 mi s-ar fi parut acceptabil, in 2012 nu prea) si costa 5000 de euro mi se pare revoltator...

Privind superficial, ti s-ar putea da dreptate: ce plm ne pasa ca Hans - un mos elvetian - face cu ciocanul niste chestii care o iau inainte (mecanismele elvetiene nu raman in urma), costa cat o masina si se strica la prima lovitura cu parul?!
Privind in profunzime, gasim destule detalii care sa contrazica aceast punct de vedere.
Ai observat ca am folosit de acteva ori cuvantul manufactura si nu degeaba; unul dintre aspectele care confera valoare unui ceas este unicitatea sa (este un produs manual) insa nu cu ciocanul; un ceas are sute de bucati - taiate cu o precizie micrometrica - care, imbinate, formeaza un mecanism ce functioneaza (aproape) ireprosabil; unele indica ora (+-cateva secunde/zi) altele luna, ziua din luna, anotimpurile, fazele lunii, rasaritul si apusul soarelui, batalia de la Rovine, Calea Lactee etc; toate astea se fac prin maiestria cu care un ceasornicar (batran sau tanar) proiecteaza sutele alea de bucatele apoi le imbina astfel incat sa afiseze toate alea nu o zi, nu o luna, nu un an ci - teoretic - pana la sfarsitul timpului; n-avem decat sa umblam cu universul la incheietura iar universul va functiona tot timpul.
Ti se pare mult sa platesti 4 secunde/zi in schimbul unei minuni a indemanarii umane?
CITAT(James Kilowatt @ Mar 11 2012, 12:00 AM) *
O masina de epoca e si o bucatica de istorie. Nu toate masinile ajuns de colectie, trebuie sa fie in general modele deosebite.

Morgan smile.gif.
CITAT(former_ozz @ Mar 12 2012, 03:49 AM) *
Cu picioarele pe pamint, Bell & Ross sa-l enervez pe KLM biggrin.gif

36182451.gif, daca nu m-am enervat pana acum, e greu s-o mai fac.

Dar sa urcam iar cu capetele in nori: una dintre cele mai captivante aparitii la Baselworld este Opus XII a lui Harry Winston (ati putut vedea in paginile trecute O XI):


--------------------
"Ai, n-ai mingea, tragi la poarta!" - Mircea Radulescu

Nu mai fumez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mircanu
post Mar 12 2012, 02:27 PM
Post #119


specialist
******

Group: Membri
Posts: 785
Joined: 24-September 11
From: Macondo
Member No.: 135.609



@Ozz
si mie imi plac Bell@Ross, insa sunt overpriced. folosesc numai mecanisme ETA, care costa maxim 300 de dolari bucata. marketingul lor este noi vindem un "look cool". eram prin singapore si am intrat intr-un butic al lor. vanzatorul a scos pe masa poze si mi-a aratat ce vedete poarte un ceas de la ei. a fost foarte dezamagit de intrebarea mea: "ce mecanisme folositi?". pe urma am citit despre net care e treaba cu ceasurile lor.

ptr ca si Panerai face ceasuri mari, multi au incercat sa le bage pe cele doua in aceeasi categorie. insa e de-ajuns sa citesti cateva articole ca se te edifici care e diferenta.

@Klm
welcome back. scuze daca am fost prea acid la adresa ta. sa continuam insa.....
Panerai a fost si este o manufactura, daca tocmai ai adus vorba despre cuvantul asta si ce presupune.
Panerai au facut si ei un ceas cu mecanism turbion tocmai sa demonestreze ca sunt capabili de orice. nu numai ca au facut un "turbulion" d-asta, dar au facut si o inovatie in materie.
uite citeste aici dintr-un articol:

"Officine Panerai has taken up this challenge and it has even managed to make innovations in this field, putting its imprint on a horological speciality which has been substantially unchanged since it was first invented.
In the Luminor 1950 GMT the cage rotates on an axis parallel to the base of the movement at right angles to the axis of oscillation of the balance; in addition, the cage makes two rotations per minute. These two innovations make the Panerai design better at compensating for errors arising from changes in position, which are much more numerous with a wristwatch than a pocket watch. Operating through a series of gear trains comparable to those of an automobile’s differential, the device is the distinctive feature of the P.2005 calibre, which differs from all the other tourbillons currently in production in several other details."

articolul complet aici:
http://www.thewatchquote.com/No_6181.htm

si cateva poze sa vada lumea despre ce vorbim:

This post has been edited by mircanu: Mar 12 2012, 02:28 PM
Attached File(s)
Attached File  23199.jpg ( 58.21K ) Number of downloads: 4
Attached File  1207058586968_PAM306_fond.jpg ( 95.58K ) Number of downloads: 4
Attached File  1207058582954_PAM306_dett2.jpg ( 157.18K ) Number of downloads: 1
 


--------------------
festina lente.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klm
post Mar 12 2012, 04:34 PM
Post #120


Asa?!
******

Group: Membri
Posts: 3.821
Joined: 10-January 08
From: Galati
Member No.: 116.021



Imi place ca insisti smile.gif.
Tie ti se pare ca ceasul ala arata de 80k euro? Mie nu. Omega DeVille Tourbillon pleaca tot de pe acolo ca bani insa este dotat cu mecanismul 26xx (ala co-axial de care vorbeai mai sus).
Daca ii scoti tourbillon-ul si mai puni 500 euro, cumperi un Zenith El Primero (care cu tourbillon si din aur se opreste la 30-40k euro).

O fi bune Paneraiurile alea dar prea se arunca in liga mare fara plasa de siguranta.


--------------------
"Ai, n-ai mingea, tragi la poarta!" - Mircea Radulescu

Nu mai fumez
Go to the top of the page
 
+Quote Post

11 Pages V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 14th May 2024 - 08:42 AM