IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Criza economica

This topic is about Criza economica, the author, f1anatic, wrote about: Normal ca ma fecteaza direct si indirect. direct: acum 3.5 ani cind am luat Legacy, finantarea diferentei intre down payment si costul masinii a fost ... To read more just scroll down

29 Pages V  « < 3 4 5 6 7 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Criza economica, explicata de sa inteleg pina si io
f1anatic
post Oct 24 2008, 04:36 PM
Post #81


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Normal ca ma fecteaza direct si indirect. direct: acum 3.5 ani cind am luat Legacy, finantarea diferentei intre down payment si costul masinii a fost cu APR 2.9% Acum cel mai bun a fost 5.9%. Dolarul cumpara din ce in ce mai putin.

Lumea care e afectata nu va fi in Romania sau Estul Europei ci in mai ales in USA, urmat de Vestul Europei, si tarile dezvoltate din Asia (Korea si Japonia).


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post Oct 24 2008, 07:31 PM
Post #82


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



QUOTE (Tiberiu61940 @ Oct 23 2008, 02:10 PM) *
Peste noapte se poate ca locul tau de munca sa aiba de suferit [...] e imposibil de prevazut ce se va intimpla saptamina viitoare


Cand va avea de suferit locul meu de munca, sa stii ca va avea de suferit toata populatia tarii, inclusiv TU biggrin.gif Oricum, principial iti dau dreptate, dar aici nu era vorba de prevazut ce se va intampla in viitor, ci daca criza asta ne-a afectat cu ceva pana in prezent....


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Oct 24 2008, 08:00 PM
Post #83


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Serviciul meu infloreste in perioadele de criza. biggrin.gif Doamne, am zis-o de suna ca si cum as fi duhu' negru. Si nu, nu sunt cioclu, nici "descarcerator" sau pompier. teehee.gif


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M A R I A N
post Oct 24 2008, 10:45 PM
Post #84


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.274
Joined: 9-February 06
From: Between VT & MA
Member No.: 67.555



QUOTE ( T u d o r @ Oct 24 2008, 03:00 PM) *
Serviciul meu infloreste in perioadele de criza. biggrin.gif Doamne, am zis-o de suna ca si cum as fi duhu' negru. Si nu, nu sunt cioclu, nici "descarcerator" sau pompier. teehee.gif


Alo, domnu' functionar public, se pare ca inflorirea e destul de consistenta de vreme ce se traduce pe viitor (cat de indepartat?) in achizitionarea unei japoneze adevarate... biggrin.gif (ma uit la avatar si nu-mi vine sa cred... banana.gif )


--------------------
Toyota Prius
Subaru Legacy 2016
Subaru Outback 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Oct 25 2008, 09:59 AM
Post #85


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Lumea rea.... ermm.gif Invidia.... teehee.gif


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 25 2008, 04:35 PM
Post #86


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Ce-s alea futures? unsure.gif

Pana acum, singurul efect direct si concret al crizei bursiere (bursiere, nu economice) pe care l-am inteles e scaderea consumului (plecand de la cel pe datorie, si prin cascada a consumului in general). Pentru noi astia din tarile cu apa calda e naspa, e usor de priceput, mai ales ca o parte semnificativa a economiei noastre are la baza supraconsumul.

Legatura intre cotatia la bursa si angajatul de rand tot nu mi-a explicat-o nimeni, fara sa umble la ipoteze. Ipotezele sunt urmatoarele: Compania a mers din plin acum 6 luni, facea suruburi cu 1E si le vindea cu 1.7 USD, la 100% din capacitate, la un raport euro dolar de 1.6. Azi le face tot cu 1E si le vinde tot cu 2USD, are de lucru pentru urmatorul cincinal, la o paritate E usd insa mai avantajoasa. Diferenta e ca unii de la celalalt capat al lumii (care habar n-au unde e fabrica pe harta) s-au kkt pe ei si-si vand actiunile, ducand la scaderea pretului. Care e impactul asupra mea?
Eu NU am actiuni.
Am prime, destul de simbolice, insa si alea legate de profit, nu de cotatia in bursa.
Daca se schimba patronul (in loc sa fie un francez e un corean) care e problema mea? Oricum nu-l vad la ochi pe nici unul. Si oricum produc, firma merge, de ce ar restructura unii ceva care merge din plin?


Simplificand si mai mult, daca am o livada si vand mere, ma afecteaza criza? Merele se vor vinde oricum, nu le ia nimeni pe credit iar consumul ar scadea doar daca e un razboi atomic. Iar daca Doamne-ajuta dau faliment importatorii si supermarketurile, m-am scos.... ca gangsterii aia le cumpara de la mine cu 10 centi si le vand cu 2euroi. Chiar si daca scade puterea de cumparere europeana de 5 ori, eu le voi vinde cu 20 centi iar cumparatorului i s-ar parea ca s-au ieftinit la jumatate fata de azi in termeni REALI....


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Oct 25 2008, 07:24 PM
Post #87


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



James, pare ca nu trebuie sa te ingrijorezi din cauza crizei smile.gif

Companiile cel mai bine pozitionate sa treaca printr-o recesiune spuneam ca sunt cele care:
a) nu sunt imprumutate, nu au nevoie de imprumuturi pentru a-si desfasura activitatea
cool.gif nu depind de existenta finantarii pentru a-si vinde produsele (constructori de case, de masini, etc - unde clientii nu cumpara cu banii jos)
c) nu produc bunuri de lux (omul, consumator final, cand e criza nu mai merge in oras la film, nu mai isi cumpara ceas de 10 000 euro, dar aprinde lumina, mananca paine, merge cu autobuzul, etc)


Pana aici pare ca firma ta sta bine. S-ar mai putea, nu stiu exact situatia ca nu urmaresc piata, sa aibe de castigat daca scade pretul de achizitie al materiei prime (fier? otel?) scade pe piata pentru ca alti 'achizitori' scad cererea...

QUOTE
Ce-s alea futures?

Era greu? tongue.gif
Functioneaza exact ca instrumentul pe care l-am descris in relatia cu banca (FRA), dar, spre deosebire de acestea, sunt standardizate si se tranzactioneaza pe o piata dedicata, deci nu iti trebuie sa fii mare client la banca sau sa ai contracte prea mari, sau sa platesti prea mult la banca...


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 25 2008, 11:23 PM
Post #88


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Tot n-am priceput cum e cu futures si cum te pot proteja de un curs de schimb defavorabil.... singurul mod pe care il inteleg e ca banca sa ia teapa, sa-ti dea tie euroii azi pentru dolarii de peste 6 luni, la cursul de azi, si cand ii vin dolarii peste 6 luni sa nu mai faca nici o ceapa degerata. Asta nu mi se pare insa "afacere", mi se pare ca unii risca si iau plasa.... in cazul asta, banca. Sau eu, daca dolarii se apreciaza, as fi putut castiga mai mult.
Inteleg si ca sistemul ar functiona ca sa te protejeze de fluctuatiile pe termen scurt (adica banca iese in pierdere azi daca dolarul se depreciaza, insa castiga poate maine daca se apreciaza la loc), insa cand tendinta e constanta pe termen lung cineva plateste diferenta... fie eu, fie banca, insa amandoi facem parte din aceeasi economie.

Ca sa nu ia teapa banca, ar trebui sa cumpere ceva in dolari cu futures-ul de la mine, pe care sa revanda eventual peste 6 luni fie pe euroi fie pe dolari mai multi (si mai devalorizati). Insa asta i-ar avantaja in continuare pe aia din zona dolar.... Iar daca acel "ceva" pe care il cumpara e tot un produs financiar, nu ma mira ca dispar bancile la prima suflare de vant.

This post has been edited by James Kilowatt: Oct 25 2008, 11:26 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Oct 26 2008, 01:07 AM
Post #89


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Nici pe departe smile.gif
FRA este contract cu banca, futuresurile se tranzactioneaza liber, repet, se tranzactioneaza liber pe piata, ca si actiunile, poti sa participi ca persoana fizica, juridica, banca, producator de suruburi, etc.

Gandeste-te asa: firma ta cumpara fier in euro , face suruburi si le vinde in dolari cu incasarea peste 3 luni.
Cu alte cuvinte tu ai nevoie sa stii cati euro vei incasa pe milionul de dolari.
Ei bine, acum gandeste-te la un importator, el are nevoie sa stie cat o sa il coste peste 3 luni milionul de dolari pe care trebuie sa il plateasca furnizorului lui de plasme. Aveti un deal.

Asta e pe scurt mecanismul futuresului pe curs valutar.

Iar legat de ideea ca banca ar pierde bani din contractul FRA, gandeste-te ca si banca are 2 clienti, un importator si un exportator, banca ia pozitii inverse fata de cei doi clienti (cumpara de la unul si vinde la celalalt) timp in care ii taxeaza pe amandoi prima de contract ;-)

Reiau explicatia modului cum functioneaza contractul futures:

esti producator / exportator. Cumperi materie prima in lei, platesti salarii in lei si vinzi in euro.
iti este frica de faptul ca peste 3 luni de zile cand faci incasarea euro scade si in loc de 3.6 x 1 milion primesti 3.5x 1 milion, deci nu iti mai acoperi costurile.

Fara a explica tehnic mecanismul (pasii), ceea ce faci este ca vinzi contracte futures in valoare de 1 milion euro la un pret fix (care e pretul pietei la momentul cand faci tranzactia). Sa zicem ca e tot 3.6 ca si in prezent.

Acum ne mutam peste 3 luni: incasezi un milion euro. asta e clar.
cazul a) eur / ron creste la 3.7. tu vinzi euro la casa de schimb si incasezi 3.7 milioane. dar trebuie sa executi contractul futures. contractele nu sunt cu livrare efectiva, ci doar se marcheaza castigul sau pierderea. Adica trebuie sa dai 100 000 la contraparte. ai ramas cu 3.6 milioane.

cazul cool.gif eur / ron scade la 3.5 Vinzi la casa de schimb euro si primesti 3.5 milioane. executi contractul futures si mai incasezi 100 000 de la contraparte. ai tot 3.6 milioane.

Asta inseamna hedging - asigurarea riscurilor. Tu ramai cu 3.6 milioane INDIFERENT ce face cursul.

Sigur ca te costa ceva, dar preturile sunt MICI MICI MICI. Spre exemplu la euro/ron pe piata de la sibiu, contractul de 1000 euro costa 0.6 ron. daca ai vrea sa iti asiguri milionul ai cumpara 1 000 000 / 1000 = 1000 contracte, la pretul de 1000 x 0.6 ron = 600 ron !


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Oct 26 2008, 08:13 AM
Post #90


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Preturile la futures nu sint mici mici mici ci sint corecte corecte corecte si se obtin matematic.
Ca sa-l rezum pe Watcher, atit futures cit si options au 2 valente. Valenta traditionala e una de asigurare. Poti sa te asiguri, pentru o anumita suma, impotriva riscului ca o anumita valuta, actiune, moneda, marfa, sa-si schimbe pretul intr-o anumita directie nedorita de tine. Pretul lor e fixat foarte corect si e legat de probabilitatea de a se intimpla acest nefast eveniment, probabilitate intrevazuta la momentul respectiv.
Valenta a 2a e speculativa, de leverage, dar asta alta data.
@JK: Ipotezele tale sint gresite. Problema esentiala e ca fabrica ta de suruburi nu mai are cerere si nici de unde sa impruumute bani pentru materia prima... in plus nu-si mai primeste banii de la cei care au primit suruburile.
Cit despre nedetinerea actiunilor, mi-e greu sa inteleg cum se poate asta in ziua de azi. Evident cine n-are nici un ban si nici nu e in pericol de a-si pierde jobul va suferi repercursiuni minore.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 26 2008, 12:45 PM
Post #91


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



@Ozz
Ipotezele nu sunt gresite, sunt corecte, pentru ca le stabilesc eu smile.gif Ma intereseaza doar impactul bursier asupra firmei in sine, nu impactul crizei economice, a declinului consumului, a incalzirii globale, etc. Pentru asta putem specula pe alt exemplu cu alte ipoteze. Cand spui "un tren pleaca de la Galati la Braila cu 80km/h...." e o ipoteza, nu poti spune ca e gresit ca in Romania trenu' merge cu 40km/h biggrin.gif

Intamplator pana acum ipoteza a fost destul de coerenta cu realitatea, clientul la "suruburile" noastre e GE si pana acum nu s-a intamplat sa nu plateasca, chiar daca clientul lor, Boeing, a mai pus de cate o greva si a mai intarziat niste programe (asta fara prea mare legatura cu criza). Domeniul aeronatic pare in continuare in crestere.... daca e criza scade si petrolul, ceea ce e bine, daca nu e criza si creste petrolul creste si presiunea companiilor pentru modernizarea flotei (pentru a scadea consumul), ceea ce iar e bine. Se pare ca nici specialistii nu sunt in stare sa priceapa mare lucru, e destula confuzie si indicatorii contradictorii. Destui analisti s-au facut de kko cu previziunile lor in ce priveste nisa asta de piata si acum se cam abtin de la extrapolari si alte viziuni prea categorice.

Si chestia cu actiunile e destul de reala in Europa cea socialista. Personal desi am castig peste mediu singura investitie pur financiara pe care am facut-o e intr-un COMPLEMENTAR de pensie (adica nu din asta o sa traiesc eu la 80 ani, ci e doar o cireasa de pe tort). E vorba de un cont de economie, nu de un fond investitii, care deocamdata e protejat de stat de falimentul bancii pana la 50.000 euroi. Randamentul in sine e scazut, marele avantaj e doar faptul ca il platesc din brut si nu din net. Chiar cu dobanda 0% tot castig aproape 45% din simplul fapt ca nu platesc ipozit pe ei... Singura diferenta fata de un cont obisnuit e faptul ca daca ii scot acum sunt impozitati (tare), daca ii scot la 65 ani voi plati doar 1% impozit pe dobanda si nu pe intreaga suma. Majoritatea belgienilor fac cam la fel. Mai sunt unii care au actiuni la firma la care lucreaza, in conditii preferentiale (gen le cumperi tot din brut sau suporta compania impozitul pe plus valoare), insa reprezinta in general destul de putin din venitul lor, nu se ruineaza daca actiunea pica. Omu' obisnuit care face cate o inginerie financiara o face pentru a evita impozitele, nu pentru a-si cumpara iahturi din asta.
Francezii de exemplu nu fac nici macar atat, ei asteapta sa faca statul tot. E oarecum normal, intr-o tara unde venitul median e 1300 euroi, iar jumatate din cei care muncesc o fac pe salariul minim pe economie (sub 1000 euroi net) lumea nu prea de unde baga bani in actiuni. Cei care o fac sunt "bogatii" care oricum nu traiesc din asta.

@Watcher
Ma bucur ca nu am ales domeniul asta, pentru ca tot nu pricep mare lucru. Cei 100.000 din exemplul tau tot sunt platiti de cineva.... de tine daca euroiul se depreciaza, de contraparte daca se apreciaza. Insa unul din doi tot plateste diferenta de curs.

This post has been edited by James Kilowatt: Oct 26 2008, 12:50 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Oct 26 2008, 02:52 PM
Post #92


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Da, cineva ii plateste, dar scopul firmei nu era sa 'faca profit din operatiile cu futures' ci 'sa stiu exact cati bani incasez peste 3 luni in schimbul a 1 milion de euro'. De aia am zis 'acoperirea riscurilor' si nu 'castig' sau 'speculatie'.

QUOTE
Preturile la futures nu sint mici mici mici ci sint corecte corecte corecte si se obtin matematic.
Ca sa-l rezum pe Watcher, atit futures cit si options au 2 valente. Valenta traditionala e una de asigurare. Poti sa te asiguri, pentru o anumita suma, impotriva riscului ca o anumita valuta, actiune, moneda, marfa, sa-si schimbe pretul intr-o anumita directie nedorita de tine. Pretul lor e fixat foarte corect si e legat de probabilitatea de a se intimpla acest nefast eveniment, probabilitate intrevazuta la momentul respectiv.

Ozz, nu sunt complet de acord smile.gif
Si anume: pretul la futures e standard, si nu are de-a face cu probabilitatea de a se intampla evenimentul.
Pretul optiunilor, conform celui mai faimos model de evaluare (Black-Scholes) depinde intr-adevar de risc, dar futures sunt standardizate. Mic, Mare, Corect sunt toate relative smile.gif, adica depind de cum evaluezi. Daca te gandesti ca produci suruburi si ai de incasat 3 600 000 ron si ti-i asiguri cu 600 ron cred ca e un cost mic (167 de basis points)...


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adrian_flavius
post Oct 27 2008, 09:54 AM
Post #93


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.230
Joined: 4-January 08
From: Pitesti
Member No.: 115.965



QUOTE (Watcher @ Oct 26 2008, 01:07 AM) *
Sigur ca te costa ceva, dar preturile sunt MICI MICI MICI. Spre exemplu la euro/ron pe piata de la sibiu, contractul de 1000 euro costa 0.6 ron. daca ai vrea sa iti asiguri milionul ai cumpara 1 000 000 / 1000 = 1000 contracte, la pretul de 1000 x 0.6 ron = 600 ron !


Daca esti persoana fizica, costurile pe Sibex sunt ceva mai mari...eu am un comision negociat cu broker-ul din Pitesti, de 1.8 lei/contract...si tot imi convine, pentru ca este foarte putin...cu 120 lei/contract marja+3.6 lei/contract comision de deschidere+comision de inchidere a pozitiei (sunt de fapt 2 tranzactii...deci comisionul se plateste de 2 ori), ajungi sa securizezi un anumit curs viitor pentru 1000 de euro cu numai 123.6 lei...ca sa fac o precizare, eu nu ma pozitionez ca hedger (nu am de ce nu incasez nimic in valuta), ci ca speculator...eu as reprezenta contra-partida lui James, daca el este hedger...

Intr-adevar, piata la termen este o piata cu rezultat nul, adica ceea ce castiga unii pierd altii...numai ca avantajul major este ca se intalnesc hedgerii cu speculatorii, unii cedand riscul, ceilalti preluandu-l...


--------------------
Adrian Flavius

Toyota Avensis 2.0 D-4D Luna Gri Inchis Metalizat - un Totos sexos!!!
Logan 1.6 MPI 8v Ambition

Am sufletul rupt in doua...cu un ochi plang si cu unul rad...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klm
post Oct 27 2008, 10:00 AM
Post #94


Asa?!
******

Group: Membri
Posts: 3.821
Joined: 10-January 08
From: Galati
Member No.: 116.021



CITAT(Watcher @ Oct 23 2008, 04:06 PM) *
Viziunea e trista - insitutiile financiare iti dau seva vietii economice - capitalul.
Fa o afacere, orice afacere, fara capital.
[...]
Firmele financiare au un rol foarte important in mersul economiei.

Lucrez pentru o astfel de firma si ii cunosc importanta pentru economie insa, in 2007 cand a facut mult profit, eu mi-am luat banoiul din contract, in 2008 e pe pierdere (a fost si pana la inceperea crezei) si eu tot imi iau acelasi banoi din contract cu care imi cumpar tot atatea plasme cate mi-as fi cumparat in 2007.
Daca jumatate din banci o sa dea faliment sper sa se exercite o presiune pe Romania ca sa promulge mai repede cadrul legal in care cetatenii sa poata lua credite din alte tari europene si uite-asa punem umarul la restabilizarea institutiilor care ofera produse bune si care merita sa existe pe piata.
Dupa cum vad eu lucrurile, vor rezista cei care si-au cladit afaceri durabile si asta n-are cum sa fie rau.


--------------------
"Ai, n-ai mingea, tragi la poarta!" - Mircea Radulescu

Nu mai fumez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adrian_flavius
post Oct 27 2008, 10:06 AM
Post #95


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.230
Joined: 4-January 08
From: Pitesti
Member No.: 115.965



LE: nu reusesc sa editez post-ul anterior, asa ca scriu aici: piata la termen, prin instrumentele ei derivate, este cea care iti permite sa castigi atunci cand toata lumea pierde...un exemplu foarte bun, si actual, pe piata din Romania: piata SIF-urilor...pe BVB ele au scazut, ca si cotatii, enorm...dar, daca ai fi avut grija acum vreo cateva luni sa te pozitionezi short pe piata la termen de la Sibiu, pe derivatele avand ca suport SIF-urile (DESIF 2 si DESIF 5), atunci la ora actuala ai fi marcat un profit extraordinar...mai mare decat tot castigul facut de investitorii pe piata SPOT de la BVB in cativa ani de zile...

Deci, revin: daca esti destul de inteligent (financiar vorbind), atunci stii ca piata iti ofera instrumentele necesare pentru a te proteja...si o faci, pentru ca piata avand o componenta emotionala foarte importanta, atunci cand scade o face mult mai repede decat atunci cand creste, deci profiturile marcate pe scadere, de cele mai multe ori, sunt mai consistente decat cele marcate pe crestere...me dixit...


--------------------
Adrian Flavius

Toyota Avensis 2.0 D-4D Luna Gri Inchis Metalizat - un Totos sexos!!!
Logan 1.6 MPI 8v Ambition

Am sufletul rupt in doua...cu un ochi plang si cu unul rad...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adrian_flavius
post Oct 27 2008, 10:43 AM
Post #96


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.230
Joined: 4-January 08
From: Pitesti
Member No.: 115.965



Invidia ca invidia, da' pe mine curiozitatea ma omoara...zi mai repede ceva de japoneza aia, ca murim aicea, pe baricadele tastaturii...


--------------------
Adrian Flavius

Toyota Avensis 2.0 D-4D Luna Gri Inchis Metalizat - un Totos sexos!!!
Logan 1.6 MPI 8v Ambition

Am sufletul rupt in doua...cu un ochi plang si cu unul rad...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Oct 27 2008, 11:10 AM
Post #97


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Nu.. ninja.gif

Stii, ca in bancul ala cu sado-masochistii... biggrin.gif


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DRAGOS
post Oct 27 2008, 02:25 PM
Post #98


PGM-FI
******

Group: Membri
Posts: 2.877
Joined: 2-March 07
From: Bucuresti/Ploiesti (Prahova)
Member No.: 100.675



daca intrebi pe cine trebuie si oferi un pret corect s-ar putea sa afli teehee.gif


--------------------
Honda Accord 2.0 MT Executive Arctic Blue Pearl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin55503
post Oct 27 2008, 03:04 PM
Post #99


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.462
Joined: 11-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.496



tudor vreau si eu: si accord si jobul care te ajuta sa prosperi in timp ce restul omenirii face coada la fast fooduri


--------------------
ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv

opel astra 1.7 cdti-101CP 2006

opelul si pejeul vandute
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adrian_flavius
post Oct 27 2008, 03:26 PM
Post #100


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.230
Joined: 4-January 08
From: Pitesti
Member No.: 115.965



Dragos, pai baga pe tzeava, daca stii ceva...sau pe PM, cum vrei tu... dry.gif ...ca vad ca in public deocamdata suntem in faza de "teasing"...Tudore, ia spune, ai facut ceva cursuri de marketing in ultima perioada, si vrei sa exersezi tehnica pe noi?!?...


--------------------
Adrian Flavius

Toyota Avensis 2.0 D-4D Luna Gri Inchis Metalizat - un Totos sexos!!!
Logan 1.6 MPI 8v Ambition

Am sufletul rupt in doua...cu un ochi plang si cu unul rad...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

29 Pages V  « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 1st May 2024 - 09:15 PM