Citroen C5, Model 2008 |
This topic is about Citroen C5, the author, hdi, wrote about: Copiez si aici impresiile mele in urma unui drive test cu C5 2.2HDI pe care le-am scris pt Aria Subaru, in ideea de a completa profilul acestui model ... To read more just scroll down
Citroen C5, Model 2008 |
Mar 9 2009, 09:58 PM
Post
#61
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
Sambata trecuta am avut programare la un drive-test cu Citroen C5. Este vorba de un C5 2.2HDI in echiparea Exclusive cu pack business, 173cp/4000rpm si 370Nm/1500rpm. Masa proprie: 1804kg 0-100km/h-9.2sec (identic cu OBD) Pret de lista 32118TTI cu pack business/29738TTI fara pack business. Dar acum si numai acum, pentru primii 5 cumparatori, oferta speciala: discount de 4000EU TTI in limita stocului disponibil. Nu cred ca asta e reclama, nu? Mi-a placut masina atunci cand am vazut-o desi nu este chiar stilul meu. Ma gandesc ca la masina aia se potriveste mai bine costumul decat o pereche blugi iar eu costumele nu le deranjez cu anii! Cand mi-am luat 307-le mi-am dorit de fapt un C4 insa era abia intrat pe piata si mi-a fost putin frica. Asa ca si pentru Citroen nutresc o oarecare afectiune. Mai mult decat atat, ma inclin in fata spiritului lor inovativ si a solutiilor tehnice indraznete. Citroen are o identitate de marca absolut distincta si modelele actuale ar trebui sa fie urmasele demne ale unui 2CV sau DS. Asa ca m-am dus sa verific daca este asa cum cred eu sau nu. Si cum puteam sa o fac mai bine daca nu luand-o la plimbare pe coana mare (C5) care teoretic ar fi trebuit sa inglobeze tot ce are Citroen mai bun de oferit pe o masina de serie. C6-le este deja un experiment exotic vandut in 4 exemplare pe an unor tipi cu probleme de adaptare, celelate 3 modele ce intregesc productia anuala fiind conduse de cei 2 directori de filiale zonale si de Ioana Tariceanu. Masina astepta in fata showroomului. I-a aruncat o privire de o indiferenta superioara breakului murdar cu care venisem dupa care a cazut in letargia din care o deranjasem. Trebuie inteles ca nu e usor sa fii masina de drive test. Viata unei masini de drive test este la fel cu a unei prostituate care este obligata sa aiba raporturi cu oricine se inscrie sa beneficieze de serviciile ei, dupa care, atunci cand incepe sa imbatraneasca prematur, se muta in alt oras si se marita in sfarsit insa cicatricele tineretii tumultoase nu ii vor disprea niciodata. Sa ma intorc insa din sfera filozofala in care m-am lasat absorbit si sa discutam concret. Tipul de la Citroen este un baiat citit, pasionat de masini care a ochit imediat utilajul din dotare si m-a intampinat cu un zambet larg: -Ce e, motorul ala nou, boxer diesel? -Da, fac eu rosind...Da' te pricepi! -Daaa, zise si rosi el de data asta. -Hai sa te dau o tura, il invit eu. Mi-a acceptat incantat invitatia si l-am plimbat putin explicandu-i defectele dar si calitatile OBD-ului. Motorul i-a placut mai ales ca l-am lasat sa asculte aria Boxer din Subaru cantata la 4500rpm Ne-am intors, eu mandru cu ce am si el incantat de ce vazuse. Am luat cheile C5-lui si m-am dus sa il astept in masina pana termina nu stiu ce cu niste clienti. Apropos, cat am stat eu pe acolo au venit 2 potentiali clienti (un domn in varsta si o familie) M-am apropiat de masina si am descuiat-o din telecomanda. Silentios. Imi place atunci cand masinile nu tin neaparat sa iasa in evidenta cu flashuri, sunete stridente samd. Doamna parea sa aiba clasa. M-am suit in masina si usa grea s-a trantit in urma mea. Zgomotele strazii s-au atenuat brusc si au devenit doar un vuiet indepartat. Prima impresie pe care am avut-o stand pe scaunul soferului a fost ca sunt in vizita in casa unui om cu stare si fata in casa m-a pus sa-l astept pe stapan in salon. Am realizat destul de rapid ca nu va aparea nimeni cu cafeaua, asa ca am pornit motorul si am inceput sa studiez interiorul. Pielea bej-eu ma pricep mai degraba sa apreciez pielea de la o pereche de pantofi sau o geaca dar banuiesc ca si cea din C5 era OK; cusaturile sunt bine facute iar senzatia generala este de fotoliu de buna calitate. Fotoliul are in mod evident reglare electrica cu memorarea a nu-stiu-cate setari, incalzire si masaj lombar (adica iti intra ceva in rinichi si apoi iti iese, iar iti intra, iar iti iese samd). Ceva nou pt. mine: cand opresti motorul, scaunul se retrage pentru a-ti facilita iesirea in caz ca in ultimii 10 ani ai uitat sa te mai ridici de la masa. Linia audio este de buna calitate cu sunete clare si bass profund. Bordul este copus din materiale moi si placute la atingere, imbinate bine. Am fost mandru sa constat ca maneta de semnalizare si cea de la stergatoare sunt cele de pe 307 (C4). Instrumentele de bord sunt cele clasice dar parametrii sunt afisati in mod original (se putea altfel?) Volanul este mare, cam prea mare insa probabil ca este asa ca sa incapa pe miezul fix butoanele pt CB,audio, Cruise, Telefon, Fax, Scanner, storcator de citrice etc. Tipul de la reprezentanta s-a suit in dreapta intrerupand periplul meu printre gadgeturile masinii. Cu siguranta sunt multe altele despre care nu am spus si nu voi spune nimic pt. simplul fapt ca nu stiu de ele. Am scos masina din locul de parcare (cand dai cu spatele oglinda din dreapta coboara si iti arata bordura) si inainte de a porni mi-a fost demonstrat ce inseamana suspensie Hydractive III, cu n!(factorial) setari predefinite, cu self-leveling in functie de viteza si caracteristicile terenului pe care rulezi si inca vreo alt 4-5 functii pe care nu le-am inteles. Am pornit la drum. Prima impresie in rulare a fost ca sunt calare pe o balena. Maiestuos, de neatins, mare si greoi. Vorbim de impresii pt. ca motorul propulseaza balena de la 0 la 100km/h in 9.2sec. Daca e mult sau putin, judecati voi ca fiecare are termenii lui de comparatie. Pentru mine, teoretic e la fel.... Practic e mai lenta. Motorul este un demn membru al familiei HDI. Economic, elastic, rafinat, silentios, puternic raportat la cilindreea lui, trage pana pe la 4000rpm insa nu are exuberanta lui 1.6HDI care se incapataneaza sa mai vrea sa traga chiar si in zona rosie(pastrand proportiile). Nu am putut face teste de stabilitate pentru ca am rulat pe sosele in aliniament si cu trafic insa nu-mi inchipui ca sunt probleme. Suspensia este mooaaale (prea moale) insa baiatu' s-a jurat ca daca ma dau la ea se intareste de frica. N-am avut ocazia sa verific. De fapt nici nu stiu daca este important intrucat eu nu vad masina asta mergand in ritm alert si sporty ci mai degraba cu viteza mare, pe autostrada, in linie drepta si ducandu-si pasagerii ori la un meeting de afaceri ori la mama soacra in vizita. M-as simti ridicol sa apar cu asa ceva pe partia de schi sau la gratar. Este ca si cum l-ai pune pe Herbert von Karajan sa dirijeze Taraful din Clejani. Daca ceva nu mi s-a parut din acelasi film, aceea este precizia cutiei de viteze. Cam sleampata, cel putin in comparatie cu precizia cutiei de la OBD. Una peste alta, nu sut convins ca Citroen mai reuseste sa produca DS-uri insa C5 este o masina foarte buna, cu aspiratii premium destul de indreptatite si care se adreseaza celor care iubesc confortul si care au in sifonier cel putin 3 camasi albe calcate. Nici de data asta nu voi da un verdict in comparativul C5-OBD pentru ca nici macar nu mi-am propus asta insa voi incerca o concluzie ca intre baieti: C5 este o femeie foarte frumoasa, cu ochii mari, par matasos, buze senzuale si trup sculptural insa are un mare defect: nu reuseste sa-ti provoace o erectie! HDI -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Mar 9 2009, 10:14 PM
Post
#62
|
|
PGM-FI Group: Membri Posts: 2.877 Joined: 2-March 07 From: Bucuresti/Ploiesti (Prahova) Member No.: 100.675 |
excelent, in stilul caracterisc!
am vazut C5 doar pe afara si mi-a placut mult. cand o sa am ceva timp o sa ma duc sa-l studiez si eu mai detaliat -------------------- Honda Accord 2.0 MT Executive Arctic Blue Pearl
|
|
|
Mar 9 2009, 11:30 PM
Post
#63
|
|
Garfield Group: Moderator Posts: 3.307 Joined: 19-November 06 From: Otopeni Member No.: 92.772 |
Astia de la Citroen mereu au facut masini frumoase iar noul C5 nu iese din tipar
-------------------- Toyota Yaris 1.4 D4D
Dacia Logan 1.5 DCI |
|
|
Mar 11 2009, 09:25 AM
Post
#64
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
excelent, in stilul caracterisc! am vazut C5 doar pe afara si mi-a placut mult. cand o sa am ceva timp o sa ma duc sa-l studiez si eu mai detaliat merci republicane! -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Mar 11 2009, 09:42 AM
Post
#65
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.204 Joined: 19-September 02 From: Bucuresti Member No.: 6.478 |
Am intrat cam acum doua saptamani intr-un C5 si mi-a placut. Scaunele mi s-au parut confortabile (as putea zice chiar fotolii), ergonomia buna iar imbinarile au fost facute cu grija. In privinta designului, C5 si Delta mi se par unele dintre cele mai frumoase masini ale momentului. -------------------- Opel Astra F 1.6 75 CP (Das Auto), VW New Beetle 1.4 75 CP
|
|
|
Mar 11 2009, 10:44 AM
Post
#66
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.880 Joined: 21-November 04 From: Ploiesti (Prahova) Member No.: 36.169 |
Fruoms articol HDI
C5 este o masina splendida cu un singur minus major (dupa mine cel putin) - precizia cutiei de viteze - sau a timonierei mai precis. Ai descris foarte bine cum se comporta |
|
|
Mar 11 2009, 10:47 AM
Post
#67
|
|
Garfield Group: Moderator Posts: 3.307 Joined: 19-November 06 From: Otopeni Member No.: 92.772 |
Este vorba de un C5 2.2HDI in echiparea Exclusive cu pack business, 173cp/4000rpm si 370Nm/1500rpm. Masa proprie: 1804kg 0-100km/h-9.2sec (identic cu OBD) Am intrat pe site-ul Citroen si am vazut ce performante au motoarele lor Acest 2.2 hdi de 173cp are 10 sec iar ce ma uimeste este motorul de 3 litrii benzina v6 cu 215 cp are o acceleratie de 9.6 sec! Ce le-au facut de au performante asa micute, si ce au pus pe masina aia de are 1.7 t? -------------------- Toyota Yaris 1.4 D4D
Dacia Logan 1.5 DCI |
|
|
Mar 11 2009, 11:07 AM
Post
#68
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Iti raspuns eu. Cutii slabe si masa foarte mare a masinilor.
Hdi e un adevarat scriitor, fara urma de ironie. Imi place foarte mult stilul lui. -------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
Mar 11 2009, 11:10 AM
Post
#69
|
|
Garfield Group: Moderator Posts: 3.307 Joined: 19-November 06 From: Otopeni Member No.: 92.772 |
Hdi este pe drumul cel bun
Daca am ajus sa intru pe site-ul lor sa vad preturi Mai avea un pic si ma convingea sa-l cumpar -------------------- Toyota Yaris 1.4 D4D
Dacia Logan 1.5 DCI |
|
|
Mar 11 2009, 11:11 AM
Post
#70
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
Iti raspuns eu. Cutii slabe si masa foarte mare a masinilor. Hdi e un adevarat scriitor, fara urma de ironie. Imi place foarte mult stilul lui. Bine ca ai precizat ca tocmai imi pregatisem o ploaie de injuraturi Multumesc, apreciez generozitatea voastra. Datele tehnice sunt cele din oferta primita de la Citroen. Am vazut ca pe siteul nostru acc 0-100 este de 10s insa pe citroen.fr e de 9.2. In privinta masei....cica suspensia aia hoata ar cantari nitelush. -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Mar 11 2009, 11:45 AM
Post
#71
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.880 Joined: 21-November 04 From: Ploiesti (Prahova) Member No.: 36.169 |
Ce mai conteza o sec. in sus si-n jos.... Masina este foarte reusita per ansamblu. Nu inteleg de ce nu modifica timonierele macar (daca nu cutiile)...asta fiind o bola veche PSA.
|
|
|
Mar 11 2009, 03:24 PM
Post
#72
|
|
sofer Group: Membri Posts: 79 Joined: 17-January 08 From: GALATI Member No.: 116.091 |
Desi nu am mers cu noul c5 pot spune urmatoarele:
1. cutiile se stie ca sunt slabute la PSA, ma intreb daca le fac ei sau daca le cumpara, poate ar trebui sa le cumpere de undeva(ZF de exemplu); 2. masa este mare deoarece cred ca masina este bine facuta, inchegata, cam cum se faceau masini acum 5-10 ani; 3. 1-2 poate chiar 3 secunde in plus la asemenea masina nu conteaza, este o masina executive, comfortabila (smooth), eleganta in care sa mergi cu partenerii de afaceri sau familia toata Europa fara sa-ti lipseasca ceva de la o masina, nu un accord, bmw. etc. cu care sa vrei o mai faci si pe macho. |
|
|
Mar 12 2009, 09:17 AM
Post
#73
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Teorie despre ce fac astia de la Citronel
Greutatea mai mare(decat media) a automobilelor Citroen este o "problema" generala, la mai toate modelele se pare. Motivele inca nu le-am aflat, oficial, n-am pe cine sa intreb. Din ce am studiat eu pe la C4, au obiceiul sa foloseasca montanti mari/grosi si reducand vizibilitatea, cresc rezistenta la impact. Hai sa detaliem cum e cu greutatile 1. C4 1.6i are aprox 1250kg, lucru normal pentru clasa sa 2. C4 1.6HDI, acelasi nivel de dotari, are 1400kg. Exact! Si o Toyota Avensis spre exemplu are cam tot atat, cu mici diferente in functie de motorizare. 3. Daca cele doua exemple de mai sus sunt de inteles, cine imi explica si mie cum naiba un C3 cu 1.1i are 1100kg si are dimensiunile pe care le are? Unde or fi kilogramele alea??? Din ce poze cu C4 lovite, sau C5, am vazut, niciuna nu m-a speriat. Recent am vazut unul la vanzare, lovit frontal, probabil la o viteza destul de mare si urmarile erau asa: Directia functiona perfect, rotile din fata erau intregi, motorul nu parea a fi afectat, farurile atarnau, era afectata in principiu doar partea din fata, pana la stalpul A De unde deduc eu ca se "pierd" multe kg in ranforsari si diverse elemente de siguranta. Tabla nu e groasa, sau mai bine zis, nu e mai groasa ca la altii(s-a si dovedit ca ideea de avea tabla mai groasa nu rezolva nimic ) dar eu tind sa cred ca ei au vrut sa obtina 5 stele la testele Euro N Cap nu doar dracovenii care fac piu-piu ca nu ti-ai pus centura Cu noul C5 nu am mers, doar m-am urcat in el cand s-a lansat, intamplator imi recuperam vaporul din service si prima data m-am oprit in C5. Am scris si atunci, o afirm si acum: e un vis! Am apasat/deschis pe tot felu de chestii care exista si la C4 si care fac zgomot(spre exemplu sertarele din laterale), eh la C5 zgomotul a disparut. PS: cu toata timoneria asta pe care lumea o blameaza, mie nu mi s-a intamplat sa ratez vreo treapta de viteza. Nu zic ca sta bine la capitolul asta sau ca o fi vreun etalon, doar ca nu primeste nota maxima -------------------- |
|
|
Mar 12 2009, 11:29 AM
Post
#74
|
|
Captain Obvious. Group: Moderator Posts: 1.312 Joined: 3-August 05 From: Oradea/Cluj Member No.: 52.535 |
Mai proasta decat timoneria de pe Opel Antara nu are cum sa fie. Agata in toate vitezele, cel mai greu intra in a 3-a, daca fortam mai tare rupeam levierul. Culmea, cel mai usor intra in marsarier. Aici dau vina pe GM ca au proiectat de mantuiala Antara si Captiva, si pe dealerul nesimtit din Cluj.
-------------------- 1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp 2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp |
|
|
Mar 12 2009, 11:35 AM
Post
#75
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
Mai proasta decat timoneria de pe Opel Antara nu are cum sa fie. Agata in toate vitezele, cel mai greu intra in a 3-a, daca fortam mai tare rupeam levierul. Culmea, cel mai usor intra in marsarier. Aici dau vina pe GM ca au proiectat de mantuiala Antara si Captiva, si pe dealerul nesimtit din Cluj. Inseamna ca au reparat marsarierul de la Astra H (primele modele) si au stricat celelalte viteze Oricum, nu se poate spune ca Citroen a pus o cutie dezastru pe C5; spun doar ca nu este la inaltimea generala a masinii. Aceeasi cutie pe un C4 (sau 307 ca sa nu fiu banuit..) ar fi f. buna. -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Mar 12 2009, 11:38 AM
Post
#76
|
|
Garfield Group: Moderator Posts: 3.307 Joined: 19-November 06 From: Otopeni Member No.: 92.772 |
Acum intelegeti de ce mi-am luat eu automata?
Sa nu mai imi fac probleme ca imi agata -------------------- Toyota Yaris 1.4 D4D
Dacia Logan 1.5 DCI |
|
|
Mar 12 2009, 01:40 PM
Post
#77
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.880 Joined: 21-November 04 From: Ploiesti (Prahova) Member No.: 36.169 |
Inseamna ca au reparat marsarierul de la Astra H (primele modele) si au stricat celelalte viteze Nu cred Subscriu la ideea conform carei cutia de pe C5 nu este una rea dar ca nu se ridica la nivelul masinii per ansamblu. This post has been edited by ncristi: Mar 12 2009, 01:43 PM |
|
|
Mar 15 2009, 12:58 AM
Post
#78
|
|
TeDeI-st cocalar Group: Membri Posts: 3.956 Joined: 30-May 05 From: Bucuresti (Romania) Member No.: 48.029 |
si ford focus este greu.
cu 1.6tdci/hdi dar 90 cp masina are 1354 kg care inseamna destul de mult. confirm si eu ca imi agata cutia de viteze(de provenienta PSA) in proportie de 99% doar la introducerea in treapta a 3-a in aproximativ 1 o data din 100 incercari. This post has been edited by AZAZEL: Mar 15 2009, 12:58 AM -------------------- |
|
|
Nov 18 2010, 09:55 PM
Post
#79
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 7 Joined: 18-November 10 Member No.: 130.160 |
buna seara tuturor,
semi-off: hdi, pur si simplu, stilul in care ai realizat caracterizarea masini este deosebit. on: de cateva luni bune sunt in cautarea unei masini sh pana in 15k euro. Dupa mai multe cercetari am gasit un citroen c5, 2009, 50 000 km, full (Suspnsie pneumtica, senzori ploaie, lumini, senzori parcare, oglinzi escamotabile, electrice si incalzite, suspensie hydractive III, cu garda la sol reglabila, faruri directionale, bluetooth, USB, oglinzi rabatabile electric, jante aliaj 18, scaune ergonomice reglaj lombar, dublu climatronic, senzori parcare si computer fata spate) care s-ar incadra in banii disponibili. Din pacate are cutie automata, stie cineva mai multe despre aceasta? cum se comporta? La banii astia am gasit si un 320d insa cu mult mai putine dotari si care nu are design-ul placut la c5-ului. Astept un sfat, va rog. Va multumesc si o seara placuta in continuare. This post has been edited by nclsamy: Nov 18 2010, 09:56 PM |
|
|
Nov 20 2010, 07:36 PM
Post
#80
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
Din pacate are cutie automata, stie cineva mai multe despre aceasta? cum se comporta? La banii astia am gasit si un 320d insa cu mult mai putine dotari si care nu are design-ul placut la c5-ului. Incearca sa renunti la parerile baietilor de cartier si la ideile preconcepute. Cutia automata are si ea avantajele ei si s-ar putea chiar sa iti placa. "Din pacate" trebuie folosit doar in cazul in care esti un impatimit al mestecaului; altfel, daca doar ideea preconceputa ca e automata este cea care te tine pe loc, atunci te pot linisti ca nu-i asa cum se spune. -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 15th May 2024 - 04:25 AM |