IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Viitorul sigurantei rutiere!!!

This topic is about Viitorul sigurantei rutiere!!!, the author, HalbaSus, wrote about: Petronela, Alex-f1... merci de urari dar dupa cum ziceam "mai e mult pana departe"... pana atunci mai am de luat licenta 'n stuff :bash: Oricum in aug ... To read more just scroll down

9 Pages V  « < 5 6 7 8 9 >  
Reply to this topicStart new topic
> Viitorul sigurantei rutiere!!!
HalbaSus
post Jun 28 2006, 10:02 AM
Post #121


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Petronela, Alex-f1... merci de urari dar dupa cum ziceam "mai e mult pana departe"... pana atunci mai am de luat licenta 'n stuff :bash: Oricum in august sper sa fiu la mare beer.gif

Oricum intr-un oras mare aglomerat foarte rar se intampla accidente mortale (daca mergi bara la bara nu prea ai cum sa prinzi viteza)... mult mai multe se intampla in comune care sunt strabatute de drumuri nationale/europene. Din nou cea mai eficienta solutie ar fi schimbarea infrastructurii... o autostrada nu mai trece prin localitati si nu mai trebuie sa ai grija lui badea gheorghe care iese din carciuma si se apuca sa mearga pe 4 carari (toate pe mijlocul drumului).

Prin radare desigur se limiteaza viteza si se poate reduce oarecum viteza din localitati, dar e ca si cum ai lupta impotriva cancerului cu aspirina... am auzit ca ajuta si aia... dar solutia e operatia (care desigur e mult mai costisitoare si complicata)... asta ar trebui sa faca si autoritatile, sa construiasca autostrazi, sa elimine sursa acestor accidente din localitati.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
booneK9
post Jun 28 2006, 11:43 AM
Post #122


Boier
******

Group: Membri
Posts: 580
Joined: 12-January 06
From: Buc
Member No.: 65.131



Perfect. Incet-incet ajungem la un numitor comun.
Sunt gata sa accept ca putem exista si fara autostrazi si fara asfalt chiar...
De acord ca omu' tine covrigu' si tot el apasa pe pedale.
Rezulta ca el e vinovat.
Nu am sa continui cu cazuri in care chiar soseaua e cauza accidetelor (desi sunt suficiente) pentru ca in final si la urma urmei administratorul drumului e vinovat pentru neintretinerea sectorului respectiv de drum... etc.
Deci MR, corect, omul e principalul daca nu chiar singurul vinovat.
Si daca admitem ca educatia si disciplina sunt cele mai eficiente metode pentru a reduce numarul de accidente si pentru diminuarea efectelor lor, ce e de facut? (nu cred ca putem reduce la zero numarul de accidente) Cum facem sa crestem gradul de civilizatie? O solutie ar fi "prin metode coercitive" -- pe romaneste cu batul. Ca daca omu' nu intelege de cuvant ... asta e.

Si totusi, cand sustin ca cine "greseste" trebuie ars -- nu e bine. Pentru ca asa suntem noi gata oricand sa sesizam scama din ochiul altuia. Dar fereasca sfantu' sa ramanem la aceleasi principii cand chiar noi am gresit.
Mai mult, de ce exista categorii "privilegiate" de participanti la trafic? De ce daca un taximetrist face numai tampenii nu i se ia permisul? Raspunsul "pentru ca i-ai lua painea de la gura" nu tine. Ia sa-l lasi pieton trei luni de zile, sa vezi ce cuminte se face. Pentru ca atunci cand Doamne feri acelasi taximetrist provoaca un accident isi cheama prin statie un batalion de colegi gata-gata sa linseze pe oricine le sta in drum.
Da, recunosc, m-am saturat de soferi care nu semnalizeaza, care trec pe rosu, care depasesc coloana la semafor, care circula cu faruri care te orbesc si tot asa.
Ce e de facut? Sa incepem cu totii sa circulam doar cu faza lunga si sa trecem constant pe rosu? Thanks, but no, thanks...
Si, ca sa nu ma acuze nimeni de fariseism, as fi meritat mai multe amenzi decat am platit.


--------------------
Astra Caravan 1.8i 16v
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jun 28 2006, 01:26 PM
Post #123


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Eu sunt gata sa admit ca este vinovata soseaua de un accident, atunci cand toti sau macar jumatate + 1 din soferii care trec pe acolo fac accident. Dar daca majoritatea reuseste sa evite accidentul atunci nu voi putea fi convins nicicum ca pentru ceilalti era inevitabil.

In ceea ce priveste educatia si ghioaga, asa a fost peste tot la inceput. Intai a fost frica, apoi a aparut obisnuinta sau in unele cazuri chiar intelegerea. Unii au aplicat metoda asta acum cateva zeci de ani si acum sunt dati de exemple de civilizatie, altii o aplica chiar acum (Franta de exemplu) si desi infrastructura e aceeasi numarul de accidente scade.

Problema cu acceptarea pedepselor vine exact de la ce ai spus tot tu. De ce eu sa accept resemnat ca am gresit mergand cu 15km/h peste limita, cand un smecher merge cu 50 peste limita si nu pateste nimic? In plus, organul trebuie sa dea dovada de o anumita flexibilitate si intelepciune daca vrea sa fie privit ca cineva preocupat de siguranta si nu de indeplinit planul de amenzi. Amenda trebuie sa o iau atunci cand fac o prostie reala, si nu atunci cand sunt prins de un militian care sta la panda.

Tot la francezi se face un experiment: pe autostrada esti fotografiat de radar, si apoi la prima bariera "peage" ti se arata poza si primesti avertisment. Se pare ca are un efect de sensibilizare mult mai puternic decat o amenda. Politaii nu trebuie doar sa aplice orbeste regulamentul, ci sa dea avertismente sau amenzi cu adevarat proportionale cu pericolul pe care il provoci. De exemplu, mie mi se pare o idiotenie sa iau amenda ca am mers cu 140 pe o autostrada goala limitata la 120 si sa fiu lasat in pace daca merg cu 120 la 2m in spatele altei masini.
Insa sa ceri atatea de la politai e de-a dreptul utopic... insa odata cu educatia noastra, n-ar fi rau sa fie educati si ei.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jun 28 2006, 02:15 PM
Post #124


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



MR, nu e chiar asa cu drumurile. Daca pe un anumit tip de drum (drum european cu 2 benzi) constati ca in medie au loc 10 accidente pe luna si pe alt tip de drum (autostrada sau drum cu 4 benzi) au loc 2 accidente pe luna... tu ca autoritate publica preocupata de siguranta cetatenilor nu ar trebui sa incerci macar sa faci cat mai multe autostrazi si cat mai putine drumuri cu 2 benzi ?
Desigur, soferul e devina pt accident, poate era cascat, era obosit sau pur si simplu inconstient, dar asta nu inseamna ca trebuie sa lucram doar la educarea si civilizarea lui pt ca e un obiectiv utopic... nu o sa avem niciodata 100% soferi corecti si prudenti, e mult mai usor sa faci un drum pe care sansele accidentelor sa fie mai mici.

Chestia cu "n-avem bani" nu o cred nici picurat cu ceara. Cum alte tari din zona au si noi nu avem ? Cum e posibil ca in 16 ani sa construim 100 de km de autostrada ? Asta vine 6.25 km de autostrada pe an... :bash:

Prima data sa faca autostrazi, chestie care ar reduce drastic numarul accidentelor si dupa aceea sa puna radare unde vor ei... ca sa reduca si mai mult numarul accidentelor. Guvernantii ar trebui sa trateze siguranta publica la fel ca si sanatatea proprie, spre exemplu basescu putea scapa de hernie si fara operatie, trebuia sa doarma pe scandura sa ia nu stiu ce medicamente si in cativa ani isi revenea... poate. Deci si el avea in fata doua variante: una simpla, ieftina dar nu foarte eficienta si una complicata, mai scumpa dar eficienta. Eu zic ca ar trebui sa se puna si in cazul nostru mana pe bisturiu (sau mai precis pe lopeti) si sa se treaca la constructia de autostrazi (dar noi o frecam melodios pt ca nu stim exact la cine trebuie sa mearga spaga)... Sincer pe mine nu ma intereseaza cine si cat ia spaga, pe mine ma intereseaza sa se faca cat mai multi km de autostrada cat mai repede.

Stiu ca sunt obsedat de ideea constructiei autostrazii, cu toate ca nici macar nu imi place foarte mult sa merg pe autostrada, dar daca ma uit la un drum oradea-bucuresti spre exemplu (care e un drum destul de bun in comparatie cu altele)... nu trebuie sa fii un idiot inconstient care merge cu 200 km/h ca sa faci un accident... ajunge sa te intalnesti cu doua tiruri care fac liniute, sau cate o dubitza mai vitezomana care nu poate lua curba, sau o caruta nesemnalizata, sau un biciclist beat, sau un papuc lansat fara frane si cu soferu' beat, sau alte bucurii ale plaiurilor mioritice. Daca se va face autostrada Brasov-Bors atunci acest drum va putea fi parcurs mult mai repede, mai usor, fara prea mult stres si in mult mai mare siguranta (ca daca o sa vad si pe autostrada carute si biciclisti promit ca ma opresc si ii bat cu levierul din dotare :bash: biggrin.gif)... Dar termenul de executie pt aceasta autostrada era 2012... acum 3 ani... de atunci s-au tot negociat si renegociat contractele cu bechtel si nu s-a pus un metru de asfalt...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Petronela80904
post Jun 28 2006, 03:06 PM
Post #125


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 26-June 06
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 80.897



nu cred ca e cineva pe forum care sa te contrazica in privinta autostrazilor. daca iesi cu masina spre vest si apoi te intorci acasa trebuie sa ai nervi tari ca sa ajungi cu bine si cu masina intreaga (mai ales in cazul meu, care trebuie sa strabat distanta oradea- iasi via reghin....). dar la ritmul in care lucreaza astia, vorba lui stefan: autostrazile vor fi ale urmasilor urmasilor nostri... sad.gif
adevarul ca probabilitatea cea mai mare de accident e prin satele noastre interminabile situate pe drumurile nationale. daca e sa fac un top al mijloacelor de deplasare pe care le urasc din inima pe drumurile publice asta ar fi:
- animalele (am avut norocul sa intalnesc cirezi intregi manate frumos pe drum european...)
- carutele nesemnalizate (desi nici alea semnalizate nu-s mai bune)
- tractoarele care ocupa toata banda si merg cu 5 km/h
- daciile din 1970 in panta
- camioanele super-incarcate care scot un fum de abia mai vezi strada
etc, etc
cred ca as mai avea de pomenit da' ati inteles ideea. adevarul e ca o autostrada ar elimina toate problemele de mai sus si, pe langa usurarea traficului, ar reduce considerabil sai riscul de accidente.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
booneK9
post Jun 29 2006, 12:55 PM
Post #126


Boier
******

Group: Membri
Posts: 580
Joined: 12-January 06
From: Buc
Member No.: 65.131



Hai sa facem altfel. De ce sa ne agitam pe tema "care e principalul motiv de accident"? Pana la urma se pare ca suntem de acord (mai mult sau mai putin) ca sunt lucruri de facut ca sa beneficiem de siguranta. La urma urmei, asta e tema. Nu are neaparat rost sa prioritizam, pentru ca inevitabil vom ajunge sa batem apa in piua...
Deci: modernizat drumuri, educatie, verificari tehnice.
Mai e ceva?
Sa incercam sa punem in fiecare categorie cateva idei principale?
Cine stie? Poate chiar ne vin idei bne...


--------------------
Astra Caravan 1.8i 16v
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jun 29 2006, 01:09 PM
Post #127


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Propuneri (in oras):
- Eliminarea totala (daca e posibil) a trecerilor de pietoni nesemaforizate. Exista o specie de pieton care trece strada numai si numai cand o masina se afla la mai putin de 3 m de trecere. Daca ar fi semaforizate lucrurile ar fi mai clare. Cand e rosu stai, cand e verde mergi...

- Construirea de pasaje subterane pt pietoni.

- Delimitarea carosabilului de trotuar (printr-un gard viu... cu multi spini... si un pic de sarma ghimpata... electrificata biggrin.gif) pt a descuraja traversarile nepermise.

In afara orasului:
- Eliminarea totala a pomilor si stalpilor de pe marginea drumului (multi mor fiindca ies in decor si se opresc intr-un copac secular care le curma viata... daca ar iesi pe aratura nu ar pati nimic... chiar si un sant nu foarte inalt e mai bun.
- Interzicerea (si controlul strict) al carutelor care circula pe drumurile europene.
- Construirea de drumuri pt biciclisti (delimitate printr-un sant de sosea) am vazut in alte tari o gramada de astfel de poteci.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Jun 29 2006, 01:27 PM
Post #128


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



QUOTE(booneK9)
Cine stie? Poate chiar ne vin idei bne...


pacat ca nu e nici un dep sau vreun sen pe aici, ca ar pune de un proiect de lege cu ce propun unii stimabili colegi. si nici n-ar trebui sa munceasca (cred ca ne-am gasi cativa sa facem munca pro-bono si sa scriem la proiectul ala ca sa fluidizam traficul).
dar e mai bine daca stau la un spritz de vara :bash:


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jun 29 2006, 01:31 PM
Post #129


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Mi se pare ca un deputat sau senator de la PRM a avut o propunere legislativa despre "plantarea copacilor pe carosabil" biggrin.gif ma rog, proiectul cred ca se referea la plantarea pomilor pe marginea acestuia dar ca norocul nu a fost aprobat. De altfel cred ca ar fi inutila initiativa unui deputat sau senator, initiativele individuale rar sunt votate, ele vin deobicei de la guvern sau uneori din partea partidelor politice (desigur ca proiectul e prezentat de un membru al partidului, dar are suportul intregului partid... care trebuie sa fie bineinteles la putere).

Ah... si daca strangem 100.000 de semnaturi putem sa facem si noi o initiativa legislativa. It's really no big deal biggrin.gif.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jun 29 2006, 01:33 PM
Post #130


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



In orasele si mai ales in satucele vestice se pun in mijlocul drumului spatii verzi, care creeaza niste adevarate sicane. Sunt ale naibii de eficiente in a reduce viteza in localitati.

Eu sunt de acord ca autostrazile reduc numarul de accidente, insa pana se vor construi la noi, accidente se vor produce DEGEABA, cum spuneam mai devreme. Pana atunci, nu putem trece peste factorul uman. Iar pe tronsonul ala unde spunea Halba ca se produc de doua ori mai multe accidente decat normal, pun radar + camera video pe care le si semnalizez dinainte, scopul fiind sa conving bizonii sa incetineasca, si nu sa dau amenzi. Insa mai dureaza pana prinde si militia spilul la filozofia asta. Nu ma refer doar la militia romaneasca, mai sunt si unele occidentale cu aceeasi filozofie.

dar daca ma uit la un drum oradea-bucuresti spre exemplu (care e un drum destul de bun in comparatie cu altele)... nu trebuie sa fii un idiot inconstient care merge cu 200 km/h ca sa faci un accident... ajunge sa te intalnesti cu doua tiruri care fac liniute, sau cate o dubitza mai vitezomana care nu poate lua curba, sau o caruta nesemnalizata, sau un biciclist beat, sau un papuc lansat fara frane si cu soferu' beat, sau alte bucurii ale plaiurilor mioritice

E mult mai usor, mai ieftin si mai sigur sa elimini de pe drum asemenea specimene, si se poate aplica in seara asta, in timp ce autostrada vine abia in 2012. Cele doua metode trebuie sa se completeze, nu sa se elimine reciproc.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Jun 29 2006, 01:34 PM
Post #131


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



100.000... ori 2 lei berea.... nici nu e mult smile.gif care are 200.000 RON de donat? Cred ca asa castigam si alegerile laugh.gif laugh.gif

acum serios, are vreunu habar cum se scrie un proiect de lege? ca am putea face o chestie :angel:


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jun 29 2006, 01:44 PM
Post #132


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Pt o lada de bere iti fac un proiect de lege beton (cu expunere de motive si tot ce trebuie... ). Exista o lege destul de simpla care reglementeaza tehnica legislativa... it's really no big deal. Problema e ce faci cu el ? Il poti da unui deputat/senator ahtiat dupa atentie mediatica care sigur il va prezenta in parlament unde va fi respins inca din comisii.
Il poti trimite guvernului care probabil il va arunca la cosul de gunoi.
Il poti mediatiza pt a obtine semnaturi... dar dupa cum ziceai tu berea costa mult biggrin.gif.
Il poti trimite ACR-ului care e destul de activ in domeniu asta dar din pacate nici ei nu sunt foarte eficienti.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
booneK9
post Jun 29 2006, 02:14 PM
Post #133


Boier
******

Group: Membri
Posts: 580
Joined: 12-January 06
From: Buc
Member No.: 65.131



Nu stiu daca a aparut lege despre lobby, dar o solutie foarte eficienta ar fi sa convingi un membru al parlamentului. Cred ca e mai usor decat un membru al guvernului.
Catch-ul e ca acea persoana tre' sa fie convinsa. Si daca e un proiect inchegat are sanse reale sa treaca (desigur, cu oarece amendamente, ca nimeni nu-i perfect). Iar daca alesul mai este si dintre cei influenti, sansele cresc exponential.
Ce vis frumos...
Guerilla, Halba, ia mai ziceti de berea aia.


--------------------
Astra Caravan 1.8i 16v
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Jun 29 2006, 02:36 PM
Post #134


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



mai halba, eu dau berea, dar tu iti misti audi-ul pana in bucuresti, ca dhl-ul refuza sa transporte lichide din astea biggrin.gif
il luam si pe boonek, chemam si vreo doi senatori si poate mere de o lege mai de doamne-ajuta.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jun 29 2006, 02:42 PM
Post #135


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



De acord... eu redactez proiectul... tu dai berea... dar ce sa contina ? Ca majoritatea ideilor vehiculate pe acest topic nu o sa treaca niciodata de parlament.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Jun 29 2006, 02:58 PM
Post #136


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



QUOTE(HalbaSus)
De acord... eu redactez proiectul... tu dai berea... dar ce sa contina ?


cu apa, malt si hamei e buna? beer.gif
special pentru tine nu o filtrez


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
booneK9
post Jun 29 2006, 03:15 PM
Post #137


Boier
******

Group: Membri
Posts: 580
Joined: 12-January 06
From: Buc
Member No.: 65.131



La asa invitatie pe parola ca ma combin.
Daca avem rechizite* rezolvam afacerea in doua zile.


*rechizite:= computer cu program legislativ sau net + 2,3 lazi de br rc.


--------------------
Astra Caravan 1.8i 16v
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post Jun 30 2006, 09:45 AM
Post #138


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



QUOTE(HalbaSus)
Pt o lada de bere iti fac un proiect de lege beton (cu expunere de motive si tot ce trebuie...


Man, da' ce ieftin esti...!!! blink.gif Mai ziceam pt. o lada CU bere, dar pt. o lada DE bere....hmmm...ma dezamagesti.... biggrin.gif No, daca pt. o lada DE bere faci un proiect beton, io dau de la mine 100 de lazi (sa traiasca nashu la multi ani biggrin.gif ) ca sa faci un proiect care sa ne scape de accidente pt. totdeauna!!! arigato.gif
Acuma pe bune, io-s de acord cu "factorul uman" al lui MR....asa e...capu face, capu trage, dar...dar....cum omul io cred ca va fi tot mai greu de facut sa constientizeze chestiunea asta a sigurantei rutiere (sa nu mai vorbim de roman), altundeva va trebui umblat....adica omul va trebui obligat....ca sa n-aiba de ales, nu? Pai nu vedeti ca cu (ignorati cacofonia :bash: ) vorba nu merge, cu legi + semne de circulatie nu merge....atunci omu va trebui obligat, daca nu pricepe de vorba buna....ca si copiii neascultatori.... :bash: MR zicea ca "educatia si disciplina nu costa nimic si pot teoretic sa scada la ZERO numarul de accidente"....de acord, dar intrebarea e: ai cu cine? Ai pe cine sa educi si sa disciplinezi? Mai ales in Romania? Vreau sa vad si io ziua aia....dar tare mi-e ca n-o voi apuca... :evil: Halba zicea de "autoritate publica preocupata de siguranta cetatenilor".... biggrin.gif ....ma faci sa rad man....asta e teoretic, dar in realitate pe ei ii doare la parizer de cetateni...din pacate....asa stau treburile la noi....de aia treburile merg cum merg la noi....stiti vorba aia "ce poti face azi, nu lasa pe maine, ci lasa pe poimaine, ca poate ori se rezolva de la sine, ori nu mai trebuie facut" :bash:
Halba, chiar asa, vorba lui MR....ai tu o obsesie cu litoralul romanesc? Io am prieteni, cunostinte care de cativa ani nici nu vor sa mai auda de Marea Neagra (inclusiv io)....timisorenii iubitori de mare si/sau munte merg la Adriatica, in Muntenegru sau Croatia.....nu se compara cu litoralul romanesc, chiar si la preturi....noi am fost prima oara in 2002 in voiajul de nunta....si nu pot sa-ti spun ce frumos a fost....munte & mare la un loc....ce vrei mai mult?....sa te plimbi cu masina pe serpentine la peste 1000m altitudine si jos sa vezi marea.... :notworthy: ....la conditia noastra de romani simpli, e tot ce ne-am putea dori in materie de concediu....plus ca distanta Timisoara - Marea Adriatica e cu ~ 200 km mai scurta ca Timisoara - Marea Neagra....deci...pa pa litoral romanesc cu "coji de banane, pungi din plastic, ciocane de porumb si alte delicatese"....bine spus MR....as mai adauga io apa mizerabila cu "diverse chestii" care se lipesc pe tine, aia cu seminte & stuff care trec printre paturi pe plaja si-ti arunca cu slapul o kila de nisip in gura (io odata la unu de asta i-am imprasitat semintele pe jos pt. chestia asta :boxing: ), preturi de-a dreptul nesimtite....etc, etc... Deci, si din Oradea la Adriatica cred ca e mai putin ca pana la Marea Neagra....in august 2 prieteni pleaca in Muntenegru si Croatia....drumul e brici....toate ingredientele pt. un endless summer feeling adevarat.... deci...poate pt. la anu te mai gandesti....asteptam impresiile tale de pe litoral anul asta.... (scuze de off topic offtopic.gif ) Vorbeamos....


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jun 30 2006, 10:00 AM
Post #139


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Alex-F1 pai toti imi zic ca sunt idiot ca vreau sa merg la marea neagra... sunt constient ca nu sunt tocmai normal blush.gif .
Croatia are litoralul stancos, right ? eu vreau nisip (cu tot riscul ca o sa-mi bage vanzatorii de semninte nisip in gura) in plus niste prieteni imi ziceau de niste scoruri de bere infernale (trebuie specificat ca eu la mare beau in medie +10 beri/zi... deci conteaza diferenta... in plus nu stiu cum sunt berile croate).
Ma tenteaza in schimb turcia (efesul e OK), grecia (din cate stiu au fabrici de amstel si heineken) si chiar bulgaria (am auzit ca mai nou ar avea conditii super si preturi mici)...

on-topic: desigur era vorba de o lada plina cu sticle pline de bere (si toate reci tongue.gif)... si era vorba de REDACTAREA proiectului, despre continut nu am nici cea mai mica idee... adica idei am dar sunt utopice/nerealizabile/scumpe/etc... voi veniti cu ideile bune, eu le redactez sub forma unei legi, guerilla vine cu berea... si cu totii suntem fericiti, right ? biggrin.gif


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Jun 30 2006, 10:02 AM
Post #140


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



tu dupa ce bei o lada cu bere sigur vei fi fericit beer.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Pages V  « < 5 6 7 8 9 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 2nd May 2024 - 07:29 AM