IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Despre clasamente

This topic is about Despre clasamente, the author, Vasile26083, wrote about: Exista mai multe moduri de a intocmi clasamente. Ideea e ca poti intocmi un clasament avand in vedere sa iasa castigator cine trebuie. Marius iulian n ... To read more just scroll down

4 Pages V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Despre clasamente
Vasile26083
post Mar 7 2005, 01:44 PM
Post #1


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 375
Joined: 21-May 04
Member No.: 26.076



Exista mai multe moduri de a intocmi clasamente.
Ideea e ca poti intocmi un clasament avand in vedere sa iasa castigator cine trebuie.

Marius iulian ne-a servit pana acum clasamente in care avantajate erau masinile asiatice, desi exista o multime de altfel de clasamente in care europenele sa dea fum orezarilor.

De exemplu am citit mai demult un clasament in quattroruote in care erau erau clasificate masinile din clasa mica dupa criteriul cost/km. Erau luate in considerare consumul, costul de achizitie, costul de intretinere, pretul asigurarilor si al taxelor, pretul la revanzare etc. Era considerat ca faci 20000km anual si ca o tii 5 ani. Toate masinile erau pe benzina cu motoare de aprox 60CP.
Castigator era Punto. Urma la mica distanta Clio, Corsa, Fiesta etc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vasile26083
post Mar 7 2005, 01:45 PM
Post #2


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 375
Joined: 21-May 04
Member No.: 26.076



Ce face marius-iulian cu ale lui clasamente este doar o forma de manipulare. Sa luam de exemplu toyota vs fiat. La fel de bine putea sa fie de exemplu honda vs renault.

La fiat sa zicem ca iti pica mai des cate ceva (desi nu sunt convins). Dar sunt lucruri minore care nu afecteaza bunul mers al masinii. In nici un caz masina nu te lasa cu ochii in soare (pe mine nu m-a lasat niciodata).

Probleme avute de mine de-a lungul anilor cu fiatul:
1) garnitura dintre motor si galeria de esapament. S-a rupt, prima data am pus una contrafacuta de vreun SRL- m-a tinut doar cateva sute de km. Apoi am pus una italiana-si asta m-a tinut doar cateva mii de km. M-am enervat si am confectionat eu una din tesatura de fibra de sticla. De atunci n-am mai avut probleme.
Aceasta problema desi mi-a dat ceva dureri de cap, n-a afectat bunul mers al masinii. Atata doar ca era putin mai zgomotoasa masina (scapau gaze pe langa galerie).

2)halogenii se ard destul de repede. Masina este facuta ca la schimbarea fazei, vreo jumate de secunda ard amandoua fazele (in felul asta vezi mai bine in fata la intalnirea cu alta masina). Dezavantajul este ca se uzeaza becurile si tin doar vreo 20000-30000km. Dar la pretul halogenilor, imi permit.
Defectele pe care le-am scris au fost remediate de mine cu bani putini (pana in 20 de euro).


Sa luam cazul toyotei. Sa zicem ca nu ti se ard halogenii decat pe la vreo 50000km. Si nici garniturile nu trebuie schimbate niciodata. Asta inseamna o economie de vreo 50 de euro la 200000km. Tinand cont ca un Stilo incepe de la 12000 si o corolla de pe la 16000, in cat timp iti scoti banii platiti in plus datorita "diferentei de fiabilitate"?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vasile26083
post Mar 7 2005, 01:46 PM
Post #3


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 375
Joined: 21-May 04
Member No.: 26.076



V-am dat doar un exemplu prin care poti sa scoti in avantaj masinile italiene. La fel de bine poti sa gasesti clasamente in care sa scoti in avantaj masinile frantuzesti sau germane.
Marius-Iulian le prezinta doar pe cele in care japonezii ies mai bine. De ce oare?

Parerea mea este ca la ora actuala producatorii auto seriosi scot masini apropiate calitativ.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Mar 7 2005, 04:05 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



Banuiesc ca nu are el o firma de masini japoneze... :angel: Pur si simplu, piata de desfacere a masinilor japoneze si asiatice de acolo din Tara Tuturor Posibilitatilor ocupa 30 %(si asta acum 2 ani) din totalul masinilor existente,deci poate si are ce compara.... :argue:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Han.solo
post Mar 7 2005, 06:25 PM
Post #5


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 219
Joined: 5-February 05
Member No.: 39.882



Curat murdar nenica!
Dupa logica fara cusur, poti fi sigur ca decat sa cumperi o masina de marca noua, mai bine cumperi doua second-hand si-ti mai raman eventual si bani de piese (daca sh-urile sunt Dacia).
Cea mai buna chestie de a combate un clasament statistic este de a spune ,,fratilor, eu sunt meserias si am experienta in masini, am avut urmatoarele probleme sau urmatoarele lucruri minunate".
Asa cum am raspuns pe alt forum, daca mie imi apar probleme la masina asta nu va afecta clasamentele respective; pentru o cat mai buna apreciere sunt intervievati cat mai multi soferi.
Parerea mea este ca fiecare este liber sa aleaga masina dupa cum doreste si noi, din comunitate, sa-l ajutam cu un sfat daca are probleme.
Eu am ales atat masina cat si aparatul foto strict pe baza acestor statistici si a unui test-drive (care insa n-a contat prea mult). Toate parerile personale le-am inclus in aceste statistici pentru a fi mai obiectiv.
Si Vasile, poate nu e mult 50Euro sa schimbi ceva la 6-12luni; la mine pe langa banii astia se adauga in cel mai fericit caz 150Euro doar costul personal (de business) al zilei pierdute in service; gandeste-te ca sunt oameni la care acest cost ajunge usor la 700Euro/zi.


--------------------
Toyota Corolla 1.4D4D sedan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Han.solo
post Mar 7 2005, 06:28 PM
Post #6


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 219
Joined: 5-February 05
Member No.: 39.882



Si inca o chestie: arata si tu un top sau un forum unde Toyota iese nasol la fiabilitate. Eu am cautat inclusiv pe forumurile straine iar numarul de incidente nu este zero, insa este semnificativ mai mic decat la multe alte marci.
Si cine ti-a spus ca o Corolla incepe de la 16000? Poate doar versiunea diesel si pretul DDP.


--------------------
Toyota Corolla 1.4D4D sedan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Mar 7 2005, 06:46 PM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



Pretul unei Toyota Corolla 1,4 benzina,sedan,varianta Terra,aia fara jenti si clima automata,este de 14.700 de euro DDP,din surse sigure(zilele astea o ridica).Ca e facuta pe la turci,asta e alta treaba....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Mar 7 2005, 06:48 PM
Post #8


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



marius iulian are un GOLF GTI , deci nu vad de ce si-ar da cu firma in cap biggrin.gif

baieti , daca nu stiati FIAT ul este cea mai tare marca de pe pamant si vasile cel mai infocat suporter. ciocu' mic si joc de glezne va rog biggrin.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Mar 7 2005, 06:50 PM
Post #9


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



recomand cu caldura folosirea informatiilor de pe situl oficial .ro

www.toyota.ro


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vasile26083
post Mar 7 2005, 06:50 PM
Post #10


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 375
Joined: 21-May 04
Member No.: 26.076



George logica ta scartie rau.
Eu am zis ca economisesti 50 de euro la 200000km, daca ar fi sa ne luam dupa ce spui tu inseamna ca-i faci in 6-12 luni.
Problemele pe care le-am zis am zis eu despre fiat sunt operatii marunte pe care le fac fara sa merg la service. Cu ocazia asta economisesc cei 700Euro biggrin.gif .
Si daca tu castigi 150 de Euro intr-o zi, poti sa te intinzi la mai mult decat la o de toyota.

Iar daca tu iti iei masina dupa clasamente in genul celor date de Marius-Iulian, atunci eu ce sa mai zic...Noroc sa ai... :cheers:

Ideea pe care am afirmat-o este ca poti face clasamente care sa avantajeze o marca de masini sau alta. Depinde de interese...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Mar 7 2005, 07:08 PM
Post #11


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



majoritatea oamenilor o sa-si aleaga masina dupa un singur criteriu: "cat de pasionati sunt ?" cei care nu vad in masina decat un mijloc de locomotie de la A la B vor fi tentati sa isi ia o masina cat mai economica din punct de vedere: "pret/combustibil/persoane transportate" si vor sfarsi probabil cu ceva de genu Dacia Logan sau alta masina care are acest raport foarte bun, aceasta probabil va avea jenti de tabla si maxim un radio-casetofon.
Cei pasionati de masini dar in acelasi timp rationali isi vor lua ceva mai pretentios dar care inca poate asigura transportul familiei si al bagajelor (sunt prea mult masini din aceasta categorie ca sa dau exemple)... vor avea probabil jenti din aluminiu (eventual after-market), un sistem audio cat de cat si eventual cateva chestii in plus (tapiterie de piele, scaune incalzite, pneuri iarna/vara, etc...)
Maniacii vor tinde sa ignore aspectele practice si vor tinde catre ceva cat mai sportiv/luxos/dur... depinde de gusturi... deci vor prefera un M3 din 90 unui renault clio nou... sau daca au mai multi bani probabil ca ii vor baga pe toti in ceva racheta pe 4 roti care asigura 0 comfort, si e destul de greu de folosit pe carosabilul de la noi...

iata un top care nu l-a facut nimeni... si totusi cred ca pe baza lui se decid majoritatea vanzarilor de masini...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Mar 7 2005, 07:36 PM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Vasile,nu te supara,dar din majoritatea posturilor tale eu am tras concluzia ca Fiatul (ca marca,nu un model anume) e o super masina.Poate chiar o masina ideala...


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vasile26083
post Mar 7 2005, 07:56 PM
Post #13


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 375
Joined: 21-May 04
Member No.: 26.076



QUOTE(Andrei Suzuki)
Vasile,nu te supara,dar din majoritatea posturilor tale eu am tras concluzia ca Fiatul (ca marca,nu un model anume) e o super masina.Poate chiar o masina ideala...


Din contra, din posturile unora eu am observat ca Toyota ar fi masina ideala.
Nu ma supar,consider fiatul e o masina buna pentru o anumita categorie de pret.
Daca ai mai multi bani sunt alegeri mai bune: Alfa Romeo, Mercedes, BMW. biggrin.gif
Daca ai si mai multi,poti merge cu incredere pe Porsche, Maserati sau Ferrari. band.gif

Fiecare are isi alege masina in functie de buget. Iar mie bugetul imi permite sa ma intind doar spre fiat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Mar 7 2005, 07:59 PM
Post #14


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Bun.Hai sa o luam altfel.Ce Fiat ai? Si cam ce buget iti permite tie sa te intinzi numai dup Fiat?In banii aia nu poti sa gasesti altceva mai bun,si de ce nu,mai frumos?


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Mar 7 2005, 08:22 PM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



Vasile, te rog sa vii cu studiile respective, da-ne linkrui sau pune-le va atare ( le poti scana daca ai reviste si nu link-uri).

Nu ma deranjeaza ca tu nu crezi in statistici, dar daca le respingi trebuie sa vii si cu argumente: cred ca statistica X este masluita pt. ca X care a fost seful colectivului care a facut studiul are actiuni la Toyota de 1 mil $... sau metodologia studiului Y a fost defectuoasa.

fiecare statistica facuta de o organizatie respectabila cuprinde munca a zeci de oameni si se bazeaza de regula pe intervievarea a mii pana la sute de mii de posesori auto. Statisticile sunt un mod de a reflecta realitatea care merge dincolo de anecdotica ( ex. tu ai un Fiat cu care nu ai avut probleme). Statistica este un element important si in medicina moderna, fiecare medicament sau procedura este testat acum in acest fel... nu mai merge cu Maglavit, ca X a vindecat pe Y de cancer. X trebuie sa dovedeasca ca a tratat n patienti cu metoda/medicamentul sau si ca din n atatia au trait 5 ani dupa tratament in timp ce tratati cu metodele vechi numai atatia ar fi trait...

daca intr-adevar un Stilo 1,6 este 12000Euro iar o Corolla 1,6 este 16000 euro si eu recomand oricui Stilo, daca insa Stilo este 15000Euro eu as spune ca 1000 de euro in plus se merita. Daca vorbim de diesel poate ca as alege stilo si in aceeasi bani, depinde de caracteristicile modelului...

Eu am introdus aceste studii in atentia forumistilor pentru ca sunt relativ sigur ca reprezinta o informatie de calitate si un consumator educat trebuie sa fie la curent cu aceste rezultate.

diferentele de fiabilitate sunt e drept mici dar cum spuneam in alt loc dupa 5 ani de exploatare sunt semnificative si mult mai costisitoare decat estimezi tu. poti citi cu atentie cele postate de mine pe topicul de fiabilitate a marcilor si poti verifica link-urile.

Repet daca ai dovezi si contra-argumente vino cu ele si le vom discuta.

Eu am ignorat problemele de fiabilitate cand am luat Golful dar am stiut ca imi asum un risc si am ales dand mai multa greutate altor criterii...

Apreciez ca esti atat de atasat de FIAT si sunt de acord ca si masinile lor au unele avantaje si chiar unele calitati pe care alte marci nu le au, dar in ceea ce priveste fiabilitatea majoritatea dovezilor spun ca masinile lor ( inclusiv Alfa) au probleme la acest capitol.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vasile26083
post Mar 7 2005, 08:25 PM
Post #16


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 375
Joined: 21-May 04
Member No.: 26.076



QUOTE(Andrei Suzuki)
Bun.Hai sa o luam altfel.Ce Fiat ai? Si cam ce buget iti permite tie sa te intinzi numai dup Fiat?In banii aia nu poti sa gasesti altceva mai bun,si de ce nu,mai frumos?



Eu bani am mai multi biggrin.gif dar nu vreau sa-i investesc pe toti in masina.
Am avut un Tipo din '90, 1372cmc, 72CP, carburator, caroserie galvanizata, tobe de inox si alte minunatii . Stare impecabila desi avea cam vreo 300000km. L-am vandut cam de un an- big mistake :minigun: . Si acum oftez dupa el.

Pt viitoarea masina eu m-am orientat spre un albea. Daca si albea se apropie macar de fibilitATEa lui Tipo, ar fi grozav. Daca stii tu ceva mai convenabil la bani relativ putini te rog sa-mi zici. Nu ma refer la SH.

Eu sunt adeptul masinilor SH dar nu luate din romania. Iar sa aduci una inmatriculabila de dincolo, te costa cu totul , aproape cat una noua.
Daca legea ar permite inmatricularea masinilor fara euro 3, eu maine m-as duce in strainatate pt un SH.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Mar 7 2005, 08:42 PM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



masina nu e o investitie ci o cheltuiala.

o investitie este ceva din care poti pierde sau castiga dupa noroc si inspiratie. achizitionarea unei masini inseamna dpdv financiar pierdere... dar inseamna si o crestere a calitatii vietii, o placere. in engleza e termenul de commodity, nu am un sinonim in romaneste...

si eu sfatuiesc pe oricine sa cumpere o masina astfel:

1) stabileste-ti nevoile. trebuie sa stii ce vei face cu masina si cum o vei exploata. este un obiect de agatat gagici si dus la discoteca alege ce e mai cool din acest pdv si fii gata sa dai cat trebuie.

2) cerceteaza masinile din clasa si pretul care te intereseaza. fa-ti un clasament dand greutate diferita caracteristicilor care te intereseaza: comfort, sportivitate, spatiu, fiabilitate, siguranta, design,
etc...

3) testetaza primele 3-4 modele de pe lista

4) apoi negociaza pretul la cel putin 2 dealeri la cele ramase pe lista si alege pe cea cu raportul pret calitate cel mai bun.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Mar 7 2005, 09:41 PM
Post #18


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



QUOTE
masina nu e o investitie ci o cheltuiala.


foarte adevarat... asta desigur daca nu esti taximetrist sau iti castigi banii din masina... daca ti-e doar necesara (adica nu te poti duce la servici altfel) atunci tot cheltuiala se numeshte... doar ca e o cheltuiala necesara.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
madalina
post Mar 7 2005, 11:21 PM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.566
Joined: 17-October 03
From: Bucuresti
Member No.: 17.205



Vasile, pentru o persoana banata de 2 ori, il ataci cam mult Marius-Iulian.

Daca vrei s ademosntrezi ca nua re dreptate, posteaza tu studii serioase, in care se spun alte lucruri decat in aceste clasamente.

Experienta lui X sau a lui Y cu o masina a unei marci nu este relevanta pentru a stabili fiabilitatea.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Mar 7 2005, 11:24 PM
Post #20


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



QUOTE(Marius-Iulian)
masina nu e o investitie ci o cheltuiala.


e o investitie care duce la cheltuiala.
ma intreb daca exista vreun clasament al ROI (return of investment) al masinilor laugh.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 15th May 2024 - 10:55 AM