Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Despre clasamente
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
Vasile26083
Exista mai multe moduri de a intocmi clasamente.
Ideea e ca poti intocmi un clasament avand in vedere sa iasa castigator cine trebuie.

Marius iulian ne-a servit pana acum clasamente in care avantajate erau masinile asiatice, desi exista o multime de altfel de clasamente in care europenele sa dea fum orezarilor.

De exemplu am citit mai demult un clasament in quattroruote in care erau erau clasificate masinile din clasa mica dupa criteriul cost/km. Erau luate in considerare consumul, costul de achizitie, costul de intretinere, pretul asigurarilor si al taxelor, pretul la revanzare etc. Era considerat ca faci 20000km anual si ca o tii 5 ani. Toate masinile erau pe benzina cu motoare de aprox 60CP.
Castigator era Punto. Urma la mica distanta Clio, Corsa, Fiesta etc.
Vasile26083
Ce face marius-iulian cu ale lui clasamente este doar o forma de manipulare. Sa luam de exemplu toyota vs fiat. La fel de bine putea sa fie de exemplu honda vs renault.

La fiat sa zicem ca iti pica mai des cate ceva (desi nu sunt convins). Dar sunt lucruri minore care nu afecteaza bunul mers al masinii. In nici un caz masina nu te lasa cu ochii in soare (pe mine nu m-a lasat niciodata).

Probleme avute de mine de-a lungul anilor cu fiatul:
1) garnitura dintre motor si galeria de esapament. S-a rupt, prima data am pus una contrafacuta de vreun SRL- m-a tinut doar cateva sute de km. Apoi am pus una italiana-si asta m-a tinut doar cateva mii de km. M-am enervat si am confectionat eu una din tesatura de fibra de sticla. De atunci n-am mai avut probleme.
Aceasta problema desi mi-a dat ceva dureri de cap, n-a afectat bunul mers al masinii. Atata doar ca era putin mai zgomotoasa masina (scapau gaze pe langa galerie).

2)halogenii se ard destul de repede. Masina este facuta ca la schimbarea fazei, vreo jumate de secunda ard amandoua fazele (in felul asta vezi mai bine in fata la intalnirea cu alta masina). Dezavantajul este ca se uzeaza becurile si tin doar vreo 20000-30000km. Dar la pretul halogenilor, imi permit.
Defectele pe care le-am scris au fost remediate de mine cu bani putini (pana in 20 de euro).


Sa luam cazul toyotei. Sa zicem ca nu ti se ard halogenii decat pe la vreo 50000km. Si nici garniturile nu trebuie schimbate niciodata. Asta inseamna o economie de vreo 50 de euro la 200000km. Tinand cont ca un Stilo incepe de la 12000 si o corolla de pe la 16000, in cat timp iti scoti banii platiti in plus datorita "diferentei de fiabilitate"?
Vasile26083
V-am dat doar un exemplu prin care poti sa scoti in avantaj masinile italiene. La fel de bine poti sa gasesti clasamente in care sa scoti in avantaj masinile frantuzesti sau germane.
Marius-Iulian le prezinta doar pe cele in care japonezii ies mai bine. De ce oare?

Parerea mea este ca la ora actuala producatorii auto seriosi scot masini apropiate calitativ.
eddie
Banuiesc ca nu are el o firma de masini japoneze... :angel: Pur si simplu, piata de desfacere a masinilor japoneze si asiatice de acolo din Tara Tuturor Posibilitatilor ocupa 30 %(si asta acum 2 ani) din totalul masinilor existente,deci poate si are ce compara.... :argue:
Han.solo
Curat murdar nenica!
Dupa logica fara cusur, poti fi sigur ca decat sa cumperi o masina de marca noua, mai bine cumperi doua second-hand si-ti mai raman eventual si bani de piese (daca sh-urile sunt Dacia).
Cea mai buna chestie de a combate un clasament statistic este de a spune ,,fratilor, eu sunt meserias si am experienta in masini, am avut urmatoarele probleme sau urmatoarele lucruri minunate".
Asa cum am raspuns pe alt forum, daca mie imi apar probleme la masina asta nu va afecta clasamentele respective; pentru o cat mai buna apreciere sunt intervievati cat mai multi soferi.
Parerea mea este ca fiecare este liber sa aleaga masina dupa cum doreste si noi, din comunitate, sa-l ajutam cu un sfat daca are probleme.
Eu am ales atat masina cat si aparatul foto strict pe baza acestor statistici si a unui test-drive (care insa n-a contat prea mult). Toate parerile personale le-am inclus in aceste statistici pentru a fi mai obiectiv.
Si Vasile, poate nu e mult 50Euro sa schimbi ceva la 6-12luni; la mine pe langa banii astia se adauga in cel mai fericit caz 150Euro doar costul personal (de business) al zilei pierdute in service; gandeste-te ca sunt oameni la care acest cost ajunge usor la 700Euro/zi.
Han.solo
Si inca o chestie: arata si tu un top sau un forum unde Toyota iese nasol la fiabilitate. Eu am cautat inclusiv pe forumurile straine iar numarul de incidente nu este zero, insa este semnificativ mai mic decat la multe alte marci.
Si cine ti-a spus ca o Corolla incepe de la 16000? Poate doar versiunea diesel si pretul DDP.
eddie
Pretul unei Toyota Corolla 1,4 benzina,sedan,varianta Terra,aia fara jenti si clima automata,este de 14.700 de euro DDP,din surse sigure(zilele astea o ridica).Ca e facuta pe la turci,asta e alta treaba....
G e o r g e
marius iulian are un GOLF GTI , deci nu vad de ce si-ar da cu firma in cap biggrin.gif

baieti , daca nu stiati FIAT ul este cea mai tare marca de pe pamant si vasile cel mai infocat suporter. ciocu' mic si joc de glezne va rog biggrin.gif
G e o r g e
recomand cu caldura folosirea informatiilor de pe situl oficial .ro

www.toyota.ro
Vasile26083
George logica ta scartie rau.
Eu am zis ca economisesti 50 de euro la 200000km, daca ar fi sa ne luam dupa ce spui tu inseamna ca-i faci in 6-12 luni.
Problemele pe care le-am zis am zis eu despre fiat sunt operatii marunte pe care le fac fara sa merg la service. Cu ocazia asta economisesc cei 700Euro biggrin.gif .
Si daca tu castigi 150 de Euro intr-o zi, poti sa te intinzi la mai mult decat la o de toyota.

Iar daca tu iti iei masina dupa clasamente in genul celor date de Marius-Iulian, atunci eu ce sa mai zic...Noroc sa ai... :cheers:

Ideea pe care am afirmat-o este ca poti face clasamente care sa avantajeze o marca de masini sau alta. Depinde de interese...
HalbaSus
majoritatea oamenilor o sa-si aleaga masina dupa un singur criteriu: "cat de pasionati sunt ?" cei care nu vad in masina decat un mijloc de locomotie de la A la B vor fi tentati sa isi ia o masina cat mai economica din punct de vedere: "pret/combustibil/persoane transportate" si vor sfarsi probabil cu ceva de genu Dacia Logan sau alta masina care are acest raport foarte bun, aceasta probabil va avea jenti de tabla si maxim un radio-casetofon.
Cei pasionati de masini dar in acelasi timp rationali isi vor lua ceva mai pretentios dar care inca poate asigura transportul familiei si al bagajelor (sunt prea mult masini din aceasta categorie ca sa dau exemple)... vor avea probabil jenti din aluminiu (eventual after-market), un sistem audio cat de cat si eventual cateva chestii in plus (tapiterie de piele, scaune incalzite, pneuri iarna/vara, etc...)
Maniacii vor tinde sa ignore aspectele practice si vor tinde catre ceva cat mai sportiv/luxos/dur... depinde de gusturi... deci vor prefera un M3 din 90 unui renault clio nou... sau daca au mai multi bani probabil ca ii vor baga pe toti in ceva racheta pe 4 roti care asigura 0 comfort, si e destul de greu de folosit pe carosabilul de la noi...

iata un top care nu l-a facut nimeni... si totusi cred ca pe baza lui se decid majoritatea vanzarilor de masini...
Andrei Suzuki
Vasile,nu te supara,dar din majoritatea posturilor tale eu am tras concluzia ca Fiatul (ca marca,nu un model anume) e o super masina.Poate chiar o masina ideala...
Vasile26083
QUOTE(Andrei Suzuki)
Vasile,nu te supara,dar din majoritatea posturilor tale eu am tras concluzia ca Fiatul (ca marca,nu un model anume) e o super masina.Poate chiar o masina ideala...


Din contra, din posturile unora eu am observat ca Toyota ar fi masina ideala.
Nu ma supar,consider fiatul e o masina buna pentru o anumita categorie de pret.
Daca ai mai multi bani sunt alegeri mai bune: Alfa Romeo, Mercedes, BMW. biggrin.gif
Daca ai si mai multi,poti merge cu incredere pe Porsche, Maserati sau Ferrari. band.gif

Fiecare are isi alege masina in functie de buget. Iar mie bugetul imi permite sa ma intind doar spre fiat.
Andrei Suzuki
Bun.Hai sa o luam altfel.Ce Fiat ai? Si cam ce buget iti permite tie sa te intinzi numai dup Fiat?In banii aia nu poti sa gasesti altceva mai bun,si de ce nu,mai frumos?
Iulian HondaFan
Vasile, te rog sa vii cu studiile respective, da-ne linkrui sau pune-le va atare ( le poti scana daca ai reviste si nu link-uri).

Nu ma deranjeaza ca tu nu crezi in statistici, dar daca le respingi trebuie sa vii si cu argumente: cred ca statistica X este masluita pt. ca X care a fost seful colectivului care a facut studiul are actiuni la Toyota de 1 mil $... sau metodologia studiului Y a fost defectuoasa.

fiecare statistica facuta de o organizatie respectabila cuprinde munca a zeci de oameni si se bazeaza de regula pe intervievarea a mii pana la sute de mii de posesori auto. Statisticile sunt un mod de a reflecta realitatea care merge dincolo de anecdotica ( ex. tu ai un Fiat cu care nu ai avut probleme). Statistica este un element important si in medicina moderna, fiecare medicament sau procedura este testat acum in acest fel... nu mai merge cu Maglavit, ca X a vindecat pe Y de cancer. X trebuie sa dovedeasca ca a tratat n patienti cu metoda/medicamentul sau si ca din n atatia au trait 5 ani dupa tratament in timp ce tratati cu metodele vechi numai atatia ar fi trait...

daca intr-adevar un Stilo 1,6 este 12000Euro iar o Corolla 1,6 este 16000 euro si eu recomand oricui Stilo, daca insa Stilo este 15000Euro eu as spune ca 1000 de euro in plus se merita. Daca vorbim de diesel poate ca as alege stilo si in aceeasi bani, depinde de caracteristicile modelului...

Eu am introdus aceste studii in atentia forumistilor pentru ca sunt relativ sigur ca reprezinta o informatie de calitate si un consumator educat trebuie sa fie la curent cu aceste rezultate.

diferentele de fiabilitate sunt e drept mici dar cum spuneam in alt loc dupa 5 ani de exploatare sunt semnificative si mult mai costisitoare decat estimezi tu. poti citi cu atentie cele postate de mine pe topicul de fiabilitate a marcilor si poti verifica link-urile.

Repet daca ai dovezi si contra-argumente vino cu ele si le vom discuta.

Eu am ignorat problemele de fiabilitate cand am luat Golful dar am stiut ca imi asum un risc si am ales dand mai multa greutate altor criterii...

Apreciez ca esti atat de atasat de FIAT si sunt de acord ca si masinile lor au unele avantaje si chiar unele calitati pe care alte marci nu le au, dar in ceea ce priveste fiabilitatea majoritatea dovezilor spun ca masinile lor ( inclusiv Alfa) au probleme la acest capitol.
Vasile26083
QUOTE(Andrei Suzuki)
Bun.Hai sa o luam altfel.Ce Fiat ai? Si cam ce buget iti permite tie sa te intinzi numai dup Fiat?In banii aia nu poti sa gasesti altceva mai bun,si de ce nu,mai frumos?



Eu bani am mai multi biggrin.gif dar nu vreau sa-i investesc pe toti in masina.
Am avut un Tipo din '90, 1372cmc, 72CP, carburator, caroserie galvanizata, tobe de inox si alte minunatii . Stare impecabila desi avea cam vreo 300000km. L-am vandut cam de un an- big mistake :minigun: . Si acum oftez dupa el.

Pt viitoarea masina eu m-am orientat spre un albea. Daca si albea se apropie macar de fibilitATEa lui Tipo, ar fi grozav. Daca stii tu ceva mai convenabil la bani relativ putini te rog sa-mi zici. Nu ma refer la SH.

Eu sunt adeptul masinilor SH dar nu luate din romania. Iar sa aduci una inmatriculabila de dincolo, te costa cu totul , aproape cat una noua.
Daca legea ar permite inmatricularea masinilor fara euro 3, eu maine m-as duce in strainatate pt un SH.
Iulian HondaFan
masina nu e o investitie ci o cheltuiala.

o investitie este ceva din care poti pierde sau castiga dupa noroc si inspiratie. achizitionarea unei masini inseamna dpdv financiar pierdere... dar inseamna si o crestere a calitatii vietii, o placere. in engleza e termenul de commodity, nu am un sinonim in romaneste...

si eu sfatuiesc pe oricine sa cumpere o masina astfel:

1) stabileste-ti nevoile. trebuie sa stii ce vei face cu masina si cum o vei exploata. este un obiect de agatat gagici si dus la discoteca alege ce e mai cool din acest pdv si fii gata sa dai cat trebuie.

2) cerceteaza masinile din clasa si pretul care te intereseaza. fa-ti un clasament dand greutate diferita caracteristicilor care te intereseaza: comfort, sportivitate, spatiu, fiabilitate, siguranta, design,
etc...

3) testetaza primele 3-4 modele de pe lista

4) apoi negociaza pretul la cel putin 2 dealeri la cele ramase pe lista si alege pe cea cu raportul pret calitate cel mai bun.
HalbaSus
QUOTE
masina nu e o investitie ci o cheltuiala.


foarte adevarat... asta desigur daca nu esti taximetrist sau iti castigi banii din masina... daca ti-e doar necesara (adica nu te poti duce la servici altfel) atunci tot cheltuiala se numeshte... doar ca e o cheltuiala necesara.
madalina
Vasile, pentru o persoana banata de 2 ori, il ataci cam mult Marius-Iulian.

Daca vrei s ademosntrezi ca nua re dreptate, posteaza tu studii serioase, in care se spun alte lucruri decat in aceste clasamente.

Experienta lui X sau a lui Y cu o masina a unei marci nu este relevanta pentru a stabili fiabilitatea.
guerilla
QUOTE(Marius-Iulian)
masina nu e o investitie ci o cheltuiala.


e o investitie care duce la cheltuiala.
ma intreb daca exista vreun clasament al ROI (return of investment) al masinilor laugh.gif
Iulian HondaFan
Halba are dreptate, e o investitie daca esti taximetrist...

Am postat un clasament al valorilor reziduale ale masinilor. daca il intorci pe dos poti spune ca e al ROI, numai ca ROI va fi negativ... in acest caz cele mai bune investitii in USA sunt BMW si Honda pt. ca ele se devalorizeaza cel mai putin... dar bunul simt ne spune ca tot cheltuieli sunt...

Oricum asta e off-topic.

Clasamentele astea sunt imperfecte dar sunt cea mai buna estimare a realitatii... Please, prove me wrong...
zefir34016
Dom'le, eu respect pe cei care admira Fiat, ca si pe cei care lauda Toyota.

Giovanni Agnelli (1886-1945) a fondat Fabbrica Italiana Automobili Torino inca de la 1899, Fiat fiind, din 1906, succesorul acesteia. Agnelli tatal a fost un intelectual socialist care a vazut industria auto nu numai ca un mijloc de asigurare a transportului pentru mase dar si ca furnizor de locuri de munca pentru muncitori. Deja in 1910 era cea mai mare firma din Italia (si continua sa fie) iar la 1920 producea 80% din automobilele vandute in Italia - un qvasi-monopol care a fost mentinut decenii la rand chiar si dupa al doilea razboi mondial. In 1986 a cumparat muribunda Alfa Romeo (masini sport), iar Lancia si Ferrari sunt alte doua nume vestite legate de Fiat.

Toyota Motor Corporation s-a nascut un pic mai tarziu, pe la 1933, ca o divizie a Toyoda Automatic Loom Works Ltd. In anii '60-'70 a cunoscut o expansiune rapida mai ales ca urmare a exporturilor. Achizitii: Hino Motors (1966, autobuze, camioane), Nippondenso (componente auto electrice), Daihitsu Motor Co (1967). Iar Ohno Taiichi (1912-1990) cel care si-a legat numele inca din 1932 timp de 50 de ani de Toyota - a ajuns chiar vicepresedinte intre 1975-78 - a ramas in istorie ca cel mai bun expert in controlul productiei - sistemul kanban ce a revolutionat metodele de productie. Sistem care a contribuit decisiv ca Toyota, la un moment dat ajunsa in pragul falimentului, sa ajunga al treilea producator mondial de automobile dupa GM si Ford.

Istoria Fiat si Toyota - demna de toata stima.
Iulian HondaFan
QUOTE(Vasile26083)
Ce face marius-iulian cu ale lui clasamente este doar o forma de manipulare. Tinand cont ca un Stilo incepe de la 12000 si o corolla de pe la 16000, in cat timp iti scoti banii platiti in plus datorita "diferentei de fiabilitate"?


studiu de caz hatchback compact:

Corolla 5 usi 1,4 16V VVTi Terra
14780 Euro DDP cu TVA
95CP@6000rpm si 125Nm@4400rpm, masa proprie 1130kg, 0-100km/h in 12 sec, consum 6,7l% mixt,
are in plus fata de Stilo Activ airbaguri laterale (130euro optional la Fiat) si CD player (78euro) + 3 ani revizii gratuite.
28 puncte in crash-testul NCAP.
Valoare reziduala la 3 ani si 36000mile( aprox 58000km) 52% dupa tiscali.co.uk/motoring.
cost pe mila in UK 35 pence

Stilo 5usi 1,4 16V MPI Activ
12846 Euro DDP cu TVA
95CP@5800rpm si 128Nm@4500rpm, masa proprie 1090kg, 0-100km/h in 12sec, consum 6,7l% mixt,
are in plus faruri de ceata...
nu e testat de NCAP
Valoarea reziduala nu este citata pe tiscali...
cost pe mila in UK 30pence

Megane 5usi 1,4 16V MPI Authentique +AC manual
13475 Euro DDP cu TVA
98CP@6000rpm, 127Nm@3750rpm, masa proprie 1165kg, 0-100km/h in 12,5sec., consum 6,8l%mixt
33puncte la crash-testul NCAP
valuare reziduala la 3 ani si 36000mile 50%
cost pe mila in UK 29 pence.

La preturile astea as alege, in ordine, intre cele 3: Megane, Corolla, Stilo...
Si parerea mea e ca Toyota ar trebui sa mai lase din pret vreo 1000 de Euro ca sa ma convinga sa cumpar aceasta masina acum.

De aceea e important sa urmaresti si promotiile si sa vezi cine lasa mai mult in negociere directa. ducandu-te cu o oferta a unui dealer la celalalt ajuta intotdeauna...
f1anatic
Domnul Marius Iulian este un falsificator de informatzii si date care lucreaza pt. FIA - aceeasi organizatzie care de 10 ani ni-l vinde pe Michael Schumacher drept cel mai bun sofer din lume. Vezi tu Vasilica ce a facut Micahel Duminica ? Pai cum sa fie el cel mai bun ? Cel mai bun este Fisichella...

Sint convins ca Domnul Marius Iulian te minte cu informatzii, manipuleaza adevarul si tzi-l prezinta distorsionat din motive numai de el cunoscute. Cred ca este in slujba "agenturilor straine" care vor sa destabilizeze Fabrica Italiana di Automobili Torino.

Apreciez gestul tau de erou pt. a expune acest balamuc instigat de Domnul Marius Iulian si te rog Vasilica sa nu te lasi intimidat.

Be brave ! Be strong ! Be a statistician ! Ofera-ne tu realitatea ta bazata pe opinii partizane dar infocate si realitatzi imaginare, experientze unice nereprezentative pt intregul grup dar generalizate oricum. Be our leader ! Go Vasilica !

Un om de-al nostru pentru noi: Vasilica. Un leader, un erou, un om cu idei putzine in domeniul auto. Dar fixe.
James Kilowatt
Parererea mea e ca se ajunge din nou la o problema de filozofie si de mentalitate... si ca adevarul e undeva la mijloc, chiar daca mai aproape de Iulian smile.gif Adica clasamentele astea sunt bune, insa ar fi si mai bune (pentru mine) daca ar fi pe componente, nu pe modele sau marci intregi.

Problema de mentalitate e alta. Daca consideri masina un obiect strict util, practic, si o cumperi la fel cum ai cumpara un mixer de bucatarie, atunci o alegi pe cea care costa cu 1cent/km mai putin si gata. Castigi o pizza la 1000km, poti spune ca e o promotie smile.gif.
Pacat ca iulian nu a bagat in calculul de mai devreme si Dacia.

Pe de alta parte daca esti un motorhead si pasionat de masini, sau de o marca, atunci un clasamentele alea sunt mai putin importante decat designul sau imaginea unei marci sau alta... Pe mine strict personal toyota yaris sau corolla VERSO nu ma vor convinge sa le cumpar cu asemenea design indiferent de toate statisticile din lume. Or fi ele fiabile si practice, insa sunt urate dupa gustul meu :puke: . As prefera sa risc cu un punto sau un stilo. Pe de alta parte, o corolla sedan nu mi-ar displace smile.gif
Pana acum am avut doar rable cu peste 100.000 km(Moskwich si Seat) si cu putin surubarit cate o duminica la doua luni nu m-au lasat in drum nici una, desi adunat am facut cam 80.000km cu ele... Nu cred ca o masina noua m-ar lasa, indiferent de marca.

Credeti ca Vasilica al nostru e singurul care-si cumpara masina de o anumita marca din pasiune, ca sa nu spun din obsesie?! Hehe... el reprezinta cred un segment mult mai larg de motorheads decat pare smile.gif Nu toti sunt atat de fanatici ca el dar totusi... Sunt printre noi o groaza de baieti simpatici care au masini sportive si pe care ii invidiez, ca vreau si io (golf GTI sau subaru, sa spunem smile.gif ) Daca ar fi sa conteze doar rentabilitatea economica nu cred ca ar avea cineva o masina de peste 100 cai... smile.gif

Pe de alta parte, mie imi sunt mult mai simpatici cei care cumpara o marca din obsesie decat cei care o cumpara din snobism....
madalina
MR, criteriile de alegere a unei masini sunt personale, dar sa spui ca toate clasamentele sunt falsificate pentru a avantaja o marca, e cu totul altceva.
Esti de acord cu criteriile clasamentului, ilstudiezi cu atentie, nu esti de acord cu criteriile, il ignori.
HalbaSus
Cred ca in afara de companii care cumpara cate 100+ masini nimeni nu se bazeaza pe statistici cand cumpara o masina personala... cred ca e mai important unde e amplasat cup-holderul si ce culoare are bordul decat cate puncte a luat in statistici...

Si, desi nu sustin ca ar fi false clasamentele prezentate de marius-iulian, daca se vrea fiecare dealer poate sa vina cu clasament realizat pe criterii proprii... spre exemplu dealerii dacia probabil o sa vina cu clasament care ia in considerare spatiul interior superior unor masini chiar de clasa mai mare. Oricum pt cei care isi pierd timpul liber pe un forum dedicat masinilor cred ca e imposibil sa aleaga o masina in mod rational... probabil o vor alege subiectiv (adica: "stiu ca pt a merge la servici nu am nevoie de un V8 supra-alimentat.... but c'mon... it looks good" smile.gif)
madalina
Studiile facute de producari n-au nici-o valoare, numai cele independente merita a fi citite. Conteaza foarte mult cine le face.

Producatorii fac si ei studii, dar cele negative pentru imaginea proprie sunt secrete, nu sunt date publicitatii!
James Kilowatt
QUOTE(madalina)
MR, criteriile de alegere a unei masini sunt personale, dar sa spui ca toate clasamentele sunt falsificate pentru a avantaja o marca, e cu totul altceva.
Esti de acord cu criteriile clasamentului, ilstudiezi cu atentie, nu esti de acord cu criteriile, il ignori.


Da, evident smile.gif Asta am spus si eu smile.gif N-am spus ca sunt de acord cu vasile, cu falsificatul clasamentelor, ci ca mai exista si alte criterii cand alegi o masina:)
Pe criteriile dupa care sunt facute clasamentele am insistat si eu.. din pacate nu sunt intotdeauna foarte evidente.
madalina
Eu as vrea sa am o baza de date cu raspusurile la chestionare, cu itemii din chestionare si sa fac propriile analize. Din pacate, bazele de date costa si costa foarte mult!
James Kilowatt
... sau macar, cum arata chestionarul, cum se calculeaza punctajul si pe care cazuri s-au facut.
Iulian HondaFan
relevanta studiilor este f. mare. In USA ConsumerReports si J.D. Powers au rezonanta mare, as spune cel putin 30% din vanzari sunt influentate...

am mai intrat pe Forum-ul celor de la CR si sunt multe discutii similare. Ce masina sa-mi iau noua sau SH? si dezbateri sunt... dar nimeni nu vine sa spuna ca statisticile sunt manarite. Piata e fluida- sunt promotii si modele noi sau upgradate lunar, oamenii se uita dupa diferite lucruri la masinele lor... listele CR se schimba lunar, unele urca altele scad: ex. Civic era a2-a anul trecut pe lista masinilor compact, acum este a5-a, Corolla fiind promovata de pe 6 pe 3 pentru introducerea optionala a VSC ( stability control) si modificarea suspensiilor la modelul 2005. Focus 2005 revine primul dupa ce mazda3 a fost in frunte aproape un an. Oamenii nu au clar parti-pris-uri. Poti sa nu fii de acord cu anumite chestii dar in mare opiniile lor mi se par informate si neutre...

chiar si la masini fun to drive sunt dezbateri... eu am considerat cateva modele:

1) Civic Si 160CP- design perfect, sufletul imi e la Honda... dar nu sunt Knuckle head... modelul asta nu e reusit, as fi luat SIGUR Civic Type R daca era aici; exista o varianta coupe Acura RSX de 200CP dar nu imi plac coupe de nici o culoare... deci am picat-o pe motiv de design...

2) Focus SVT 180CP ( si cam regret ca nu am luat-o, era prima recomandare a CR si intre timp m-am convins si eu dupa ce am condus vreo 700km un Focus stock 2005 in vacanta de Craciun),

3)Mini Cooper 1,6T- 5000$ mai scump pt. aceleasi performante ca GTI-ul,

4)Impreza WRX si aici m-a respins designul care e prea exuberant de "high-school parking lot" precum si consumul care din cauza AWD este mult peste celelalte, la peste 20000km pe an asta 200$ pe an in plus ( in 3 ani vine cat un set de boxe Bose ...)

5) GTI-ul designul mi-a placut, clar o aparitie sobra dar originala in peisajul auto american, interiorul cel mai dragut dintre toate, e suficient de rapid, consuma cat Dacia lu' tata la o putere de 3 ori mai mare, stiam ca as putea avea probleme de fiabilitate. E cam greoi si cam lipsit de agilitate ( mama ... mama, cum e Focusul fata de asta... acum as renunta la toate plasticele de calitate ale VW pentru feeling-ul ala...)
Iulian HondaFan
ah, si Focusul l-am picat din motive de fiabilitate ( mai tarziu s-a dovedit insa ca la modelele 2003 Ford a corectat bubele) si ca la Dealer uitandu-ma la aparatoarea de plastic a oglinzii din aparatoarea de soare am ramas cu ea in mana fara sa ii fac nimic... si mai erau si alte plastice aiurea...
Vasile26083
QUOTE(madalina)
Vasile, pentru o persoana banata de 2 ori, il ataci cam mult Marius-Iulian.


Madalina, de cand esti tu avocata lui Marius iulian? In acest topic eu i-am atacat ideile si nu persoana.

Parerea mea este ca te oftici ca ma iau de toyota si cauti nod in papura.
Si ce-o sa-mi faci? Imi dai ban? Mare paguba, de parca n-ar mai fi si alte forumuri pe net.
Vasile26083
QUOTE(G e o r g e)
baieti , daca nu stiati FIAT ul este cea mai tare marca de pe pamant si vasile cel mai infocat suporter. ciocu' mic si joc de glezne va rog biggrin.gif


La fel si george, este ironic, dar daca ma iau de el se supara rapid si imi da ban (a mai facut-o). :ban:
madalina
George nu-ti poate da ban, indiferent cat de mult ar vrea! Numai adminii si super-moderatorii pot da ban!
Nazareno Gabrielli
Cand imi iau masina........ma gandesc asa:

Pe clasamenete ma bazez 50%.
Restul pe bazez pe parerile celor care detin masinile care ma intereseaza
Si mai e un procent de subiectivism ce tine de gust/preferinta.....

Conteaza insa foarte mult pentru mine ce zic cei care folosesc o masina deja.......

PS: A devenit cam aiurea modul in care Vasile este privit......Omul isi spune parerile si in utlima vreme nu mi se pare ca a jignit pe cineva.....Si credeti-ma ca citesc cam tot ce se scrie.....

Sunt de acord c? nimeni nu e obligat sa inghita parerile celorlalti.

Mi se pare ca se duce munca de lamurire prea mare ca fiecare sa-si impuna parerile....in disputele cu Vasile........
James Kilowatt
Cam asa e... la urma urmei fanatismul lui nu face rau decat cel mult tot lui smile.gif E drept, eu imi permit sa fiu tolerant ca pe mine nu m-a insultat inca smile.gif

Oricum, ar fi de-a dreptul imoral sa facem un top al celor mai antipatici forumisti... smile.gif
madalina
Daca doriti sa dicutati despre Vasile sau despre deciziile ale moderatorilor/adminilor, folositi ariile speciale, continuati aici discutiile despre clasamente.
krysty
fanatismul lui este echivalent cu al celor care nu au altceva in cap decat "german car rulz". diferenta apare atunci cand iti argumentezi afirmatiile. unii reusesc sa o faca, altii nu.
Iulian HondaFan
asta e.. cum reusesti sa argumentezi. si MR are rezerve asupra clasamentelor de fiabilitate... si ii respect opinia. nu sunt exhaustive, pana la componente, dar unele dau destule date. dar cateodata daca pica injectoarele sau directia e cam tot aia n termeni de cost. iar pentru cei care trebuie sa duca masina la service si pentru probleme minore si sa plateasca manopera de n euro/$ pe ora... ajunge sa conteze si mai putin.

dar a afirma ca toate clasamentele sunt manarite si ca nu sunt decat bune de aruncat la gunoi inainte de a vedea cum sunt facute este clar o pozitie extrema si fara nici un merit pentru dezbaterea echilibrata a subiectului.

personal si faptul ca Vasile si-a exprimat de cateva ori suspiciunea asupra intentiilor mele este deranjant... si eu il consider cel putin partial un atac la persoana si nu la idee/ demers. declar solemn ca nu am actiuni la nici o companie auto iar daca o sa achizitionez ceva o sa ma abtin la a face aprecieri la acea marca/producator...
f1anatic
QUOTE(Marius-Iulian)
asta e.. declar solemn ca nu am actiuni la nici o companie auto iar daca o sa achizitionez ceva o sa ma abtin la a face aprecieri la acea marca/producator...


Nu te credem ! Impostorule...Esti un acolit de-al lui Bob Lutz si ai conspirat cu el impotriva lui Luca di Montezemolo si ai mijlocit vinderea firmei FIAT de catre GM.

Vasilica, Mircica...nu va lasatzi intimidatzi !

________

Mai Iuliane, here Consumer Reports "can make or break" a car, and are considered a standard of objectivity and consumer appraisal. What can you do about it...if these gentlemen blatantly accuse you of manipulation ? ...perhaps nothing...perhaps...feeding them more statistics 'till they choke !
eddie
Mai,mai.....noi care mai stim ceva limbi...straine va intelegem perfect,dar ceilalti ce fac ?Freaca menta(dictionarul)?
Han.solo
Aici totusi apare o exagerare. Nu cred ca trebuie sa ne ferim a ne exprima parerea daca suntem posesorii unei marci de masini sau sa ne fie cumva rusine de parerea noastra.
Atac personal inseamna in cazul de fata interpretarea unor posturi generale drept afronturi si aruncarea de contra-argumente la persoana.
Cel mai mare rau pe care-l fac posturile incendiare e ca provoaca o reactie nedorita in cel mai bun caz la marca ,,fanatizata".
Un exemplu e cel de fata: in fata unor statistici atacate de Vasile s-a conturat o reactie in unele cazuri anti-Fiat, ceea ce e nedrept fata de marca respectiva.
La naiba Vasile, nimeni de aici cu care te-ai contrazis nu a aruncat din start cu gunoaie in Fiat, nu a spus ca sucks, etc; statisticile au fost comparative iar tu le-ai adus ca fiind anti-Fiat si ai provocat uneori o reactie de obicei ironica anti-Fiat. Am incercat sa purtam discutii rationale; statisticile se fac si se prezinta si ele pentru informare altfel decat in mod personal. Daca e sa aperi Fiat, desi iti spun ca nu ai impotriva cui, vino si tu cu argumentele pro-Fiat nu anti-restul; nimeni nu face masina perfecta si pentru unii balanta poate inclina in favoarea Fiat sau a altei marci. Desi sunt dificile, topicurile de tip versus pot fi purtate cu argumente pro si mai putin impotriva.
Iulian HondaFan
QUOTE(f1anatic)
here Consumer Reports "can make or break" a car, and are considered a standard of objectivity and consumer appraisal. What can you do about it...if these gentlemen blatantly accuse you of manipulation ? ...perhaps nothing...perhaps...feeding them more statistics 'till they choke !


in traducere:

CR pot face sau desface un nou model pe piata americana fiind un standard de obiectivitate si evaluare dpdv al consumatorului.

Iar F1anatic imi da 2 optiuni daca sunt acuzat de manipulare: sa nu fac nimic sau sa le arunc mai multe statistici pana imi ingrop detractorii... ceea ce sunt hotarat s-o fac pana ma plictisesc... cum profesional trebuie sa explic aceleasi lucruri de n ori la n persoane va anunt ca sunt antrenat sa am rabdare....
Nazareno Gabrielli
QUOTE(f1anatic)
QUOTE(Marius-Iulian)
asta e.. declar solemn ca nu am actiuni la nici o companie auto iar daca o sa achizitionez ceva o sa ma abtin la a face aprecieri la acea marca/producator...


Nu te credem ! Impostorule...Esti un acolit de-al lui Bob Lutz si ai conspirat cu el impotriva lui Luca di Montezemolo si ai mijlocit vinderea firmei FIAT de catre GM.

Vasilica, Mircica...nu va lasatzi intimidatzi !




Glumetule, nu stiu de unde ai dedus tu ca eu am facut front comun cu Vasile!!!????

Eu nu am acuzat clasamentelor ci am spus ca atunci cand imi iau masina ma ghidez dupa ele doar in proportie de 50%.....

Te rog sincer, sa fii mai atent daca mi te adresezi mie.........si pastreazati sarcasmul pentru alte ocazii.......
Vasile26083
f1anatic si-a gasit un stil sarcastic.
In posturile sale se prosteshte ca un copil. Mare atentie, f1anatic, ca s-ar putea sa nu-ti mai revii.
Vasile26083
Eu explicam cateva lucruri in acest topic.
Tot ce au inteles unii din topic este ca eu laud fiatul. Puteam foarte bine (asa cum am scris la inceput) sa iau cazul renault vs honda.
Am luat cazul fiat vs toyota pentru ca fiatul mi-e mai cunoscut si nu vorbesc din auzite.
Laur007
Iata aici un clasament al vanzarilor pe 2004 si dau un paragraf:

...Daca se ia in calcul intregul an 2004, cele mai vandute modele sunt in ordine Skoda Fabia si Octavia, Fiat Panda, Dacia Solenza si Peugeot 206...


http://www.wall-street.ro/articol/Industri...o-est-europene/
f1anatic
Bai meserie Vasilie...de cind am inceput eu sa ofer insulte adresate tzie ? Ma rog...daca tu atita potzi...sa faci atacuri la persoana si declaratzii fulminante ? Daca atita potzi, nu putem sa itzi cerem mai mult.

In general esti amuzant si de fapt fiecare sat are nevoie de...un "entertainer".

Cred ca aceleasi comentarii (de mai jos privitoare la statistici) pot fi adresate si lui Mircica. Cu mentziunea ca in general nu primesc amenintzarile foarte bine. Nu ca m-as speria...dar am un "threshold" foarte scazut pentru "retaliation". Sint la fel ca corpul uman...ALL OR NONE response...ca sistemul imunitar...daca mi-ai cauzat o inflamatzie/infectzie mica; eu raspund cu fortze mai mari decit trebuie. Hai sa zic ca de data asta sint pe "immunosuppresants".

Daca avetzi ceva sa imi spunetzi...putetzi sa-mi datzi un PM sau pe general chat. Momentan discutam statistici si rostul lor.
________
Statistica - ca stiintza - este o stiintza FOARTE EXACTA; fiind bazata pe matematica. Daca doi oameni aplica corect acelasi set de reguli - in cazul nostru evaluarea unor masini - atunci lucrind separat si independent ei vor ajunge la aceleasi concluzii. Poate ca statisticile lui Mr. Iulian sint mai adevarate pt. piatza americana; dar fii convins...el nu le manipuleaza si nici nu are vreun interes ascuns. La noi, Consumer Reports reprezinta adevarata parere a pietzii. Ai consumer reports pt. masini, electronice, aparate foto si lame de ras. Si "everything in between". Noi doi traim intr-un mediu stiintzific in care totul trebuie argumentat...si dovezi de la altzii furnizate...asa ca Marius isi face datoria profesionala si aici pe forum...aduce dovezi statistice care sa ii sustzina punctul de vedere. Sint foarte multe pe care le potzi invatza de la Dr. Marius-Iulian N. dar macar retzine acest lucru: lasa atacurile la persoana si daca ai un punct de vedere contrar, argumenteaza-l cu dovezi si S T A T I S T I C I.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.