AIR-BAGURI o amagire a SIGURANTEI. |
This topic is about AIR-BAGURI o amagire a SIGURANTEI., the author, HalbaSus, wrote about: Cand cumperi o masina te gandesti ca e sigura "din fabrica" adica majoritatea masinilor (nu ma refer aici la dacie) au macar 2 airbaguri standard si A ... To read more just scroll down
AIR-BAGURI o amagire a SIGURANTEI. |
Nov 18 2004, 11:31 AM
Post
#21
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
|
|
|
Nov 18 2004, 12:42 PM
Post
#22
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 103 Joined: 14-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.486 |
Oamenii trebuie sa controleze natura si nu invers atunci consider ca am evoluat un pas in cucerirea altor varfuri.
Ma gandeam la 140/h in pom. (spunei tu) Secretul consta si in luarea masurilor preventive nu numai cuceritive.. este clar ca nu poti bate natura de fiecare data dar poti face meci EGAL pana la infrangerea ei. (vezi Iordanescu) Ce cauta pomul acolo ?(preventiv nu?) Mai glumim... Americanii opteaza pentru jeep-uri mari (in general toate sunt in exces)si pentru ca au mai multe sanse de supravietuire in caz de accident, nu pentru Matiz-uri..- astora chiar le pasa de pielea lor- |
|
|
Nov 18 2004, 03:19 PM
Post
#23
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Daca te aude Marius-Iulian cu jeepurile americane te bate cu bullbarul de la truckurile GM in cap... despre siguranta acestor vehicule s-a discutat mult in topicurile:
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=2404 http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=2188 E adevarat ca matiz-ul e sicriu ambulant, dar nici o masina "mai mare" nu iti garanteaza sanse mai bune de supravietuire... cat despre copaci... ai dreptate, de ce se planteaza copaci pe marginea drumului ? mama lor de ecologisti... nu puteau sa lase macar 50 de metri intre drum si copaci... ca atunci cand nu nimeresti curba la 140 sa intrii intr-un santz sau un lan de porumb... nu in stejarul batran de 200 de ani... |
|
|
Nov 18 2004, 03:53 PM
Post
#24
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Ideea e sa se investeasca si in sofer nu doar in masini.... Degeaba dai sute sau mii de euro niste airbaguri eficace sau doar comerciale, daca nu dai eventual niste zeci sau cel mult sute de euro si faci un stagiu de pilotaj in care sa inveti sa controlezi un derapaj, sa mergi pe polei sau sa te descurci cu o explozie de cauciuc la 130km/h... Parerea mea ca a reusi sa reduci cativa zeci de km/h din delta v-ul unui soc sau sa reusesti sa stergi un pom in loc sa te infigi in el e mai important decat cate airbaguri ai. Plus ca intr-un asemenea stagiu poti fi invatat pe pielea ta cat e de important sa nu mergi ca tampitul fara vizibilitate sau alte reguli elementare de conduita preventiva. Pana la urma toata lumea e de acord ca periculosi sunt totusi soferii nu masinile. Insa in asta nu prea investeste nimeni.... Cate dintre accidente sunt chiar inevitabile? poti fi prins intr-un accident in care nu a fost vina ta, insa de foarte multe ori l-ai fi putut evita daca aveai nervi tari, experienta sau intuitie. Ori astea se pot forma, nu? Nu vreau sa spun ca airbagurile sunt inutile, insa vreau sa spun ca nu sunt singurulul sau cel mai important element de siguranta, desi costa destul de mult. Insa sunt de acord ca securitatea nu are pret :cheers: |
|
|
Nov 18 2004, 04:47 PM
Post
#25
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.566 Joined: 17-October 03 From: Bucuresti Member No.: 17.205 |
Dar tot cred ca oamenii sunt mult prea putini interesati cand cumpara o masina de siguranta: nu face nimeni comparatii intre distanta de franere la 2 masini de la o anumita viteza, mult mai multi isi pun ca optionale geamuri electrice decat air-baguri. |
|
|
Nov 18 2004, 06:42 PM
Post
#26
|
|
sofer Group: Membri Posts: 96 Joined: 9-November 04 From: Bucuresti Member No.: 35.531 |
Un client de-al meu doreste sa traduca si sa puna in circulatie (gratuit) o brosura de safe-driving.
Citesc in ea si ma minunez: conform studiilor efectuate de Transport Research Laboratory (UK) soferii care vorbesc la telefon sunt mai periculosi decat soferii bauti!! Handsfree-ul nu remediaza situatia, fiind la fel de periculos ca si telefonul mobil. Studiile au demonstrat ca vorbind la mobil viteza de reactie scade in medie cu 30% fata de viteza de reactie a unui sofer baut si cu mai bine de 50% fata de un sofer treaz.Soferii s-au confruntat de asemenea cu dificultati in a mentine o viteza constanta si o distanta sigura fata de cel din fata. Datele de mai sus se traduc astfel: la o viteza de 70 mile/ora, distanta de franare a fost de 31m si a crescut la 35m cu alcool si la 39m cu un handsfree si la 45m cu un telefon mobil.[/b] |
|
|
Nov 18 2004, 06:45 PM
Post
#27
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.566 Joined: 17-October 03 From: Bucuresti Member No.: 17.205 |
Prin aprilie-mai, un raport al politiei romane demonstra ca prima cauza a accidentele este vorbitul la telefon, nu stiucat la suta petrecandu-se in timp ce cel putin unul dintre cei implicati vorbeau la mobil.
|
|
|
Nov 18 2004, 07:18 PM
Post
#28
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 103 Joined: 14-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.486 |
sunt interesante ideile ...
- 4 roti -tractiune 4x4 sau spate -+sau - 20cm din 5 m - abs,ebd,dsc,drr,msp,arr,pcr,psd+pur si pnl pd..PRM apropo ...cat om mai trai cu cine votati fratilor? de data asta pentru nivelul nostru de trai. 28673...interesant |
|
|
Nov 19 2004, 09:37 AM
Post
#29
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 17 Joined: 22-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.745 |
Eu zic ca airbagurile sunt mai mult decat necesare...oricum centurile de siguranta sunt baza. Cand am iesit din masina, nu mi-a venit sa cred ca sunt intreg. Airbagurile au fost decat sofer si pasager, dar si-au facut treaba. Pe mine m-a ars putin pe fata, dar m-a scapat de altele mai rele.
Puteti vedea ce s-a intamplat... http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...sc&start=45 |
|
|
Nov 19 2004, 11:09 AM
Post
#30
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Artistule, ai "tunat-o" cu simt de raspundere:) Totusi asta si este ideea. Sa se distruga masina si sa ramai tu intreg... energia de impact trebuie absorbita de deformatia fiarelor si nu de freza soferului...
Totusi din studiile postate mai sus pare mai eficienta montarea unui aparat de bruiaj al telefoanelor mobile decat airbagurile... si sunt convins ca ar iesi mai ieftin:) SAu si mai bine, si una si alta :colors: |
|
|
Nov 19 2004, 11:24 AM
Post
#31
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Desigur ar fi mai putine accidente daca toata lumea ar merge cu viteza legala, nu ar vorbi la celular in timpul mersului, nu ar bea, nu ar fuma, nu schimba casetele/cd-urile in timpul mersului, si ar face revizii tehnice lunare... desigur macar odata pe saptamana s-ar duce la antrenamentul de pilotaj unde ar invatza secretele safe-driving-ului.
Dar daca ar fi atat de preocupati de siguranta pe drumuri atunci probabil ca ar merge zilnic la sala de fitness, ar manca de 5 ori pe zi portii mici de vegetale crude cu carne slaba de peste, s-ar lasa de fumat si ar bea doar sucuri naturale si ar face o vizita saptamanala la un cabinet medical pt un control de rutina... Toate acestea sunt idei utopice... nu vom fi niciodata asa... ceea ce putem face (fara eforturi supraomenesti) ar fi: - sa ne alegem o masina care sa inspire macar un pic de siguranta (deci iese din discutie Tico, Damas & co.) - sa nu neglijam starea tehnica a masinii (macar odata pe an sa o ducem la "medic") - sa nu incalcam regulile de circulatie mai mult decat e necesar (adica uman vorbind nu poti circula cu 49 km/h pe un drum cu 2 benzi pe sens, noaptea, cand nu e nici o masina pe strada... dar totusi nu trebuie sa mergi cu 200 km/h doar pt ca potzi ) - sa nu intram in depasiri fara vizibilitate, mai bine ne oprim si bem o bere... un sofer beat e mai bun decat un sofer care a intrat in camionul care venea pe contrasens . [/quote] |
|
|
Nov 19 2004, 11:35 AM
Post
#32
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Mie nu mi se pare inuman sa nu vorbesc la mobil cand merg pe autostrada la blana. E chiar atat de greu? Inteleg cand esti blocat in trafic, insa nu la viteze mari sau noaptea....
Eu cred ca multe din accidente se intampla la prima situatie neprevazuta prin care trece cineva... merge noaptea cu 90 la ora asa cum a mers de multe ori si nu s-a intamplat nimic, intr-un viraj ia prima balta inghetata pe care a luat-o in viata lui sau are prima explozie de cauciuc si ajunge in pom.Cei care trec printr-o chestie din asta si scapa neatinsi, casca apoi ochii cat cepele pe unde merg sau verifica de doua ori pe zi cauciucurile... asta presupunand ca nu-s chiar atat de tampiti incat sa nu-si dea seama prin ce au trecut. Personal cred ca ar fi bine ca prin genul asta de situatii sa treci in cadrul unui curs si nu a unei situatii reale, cand pe marginea drumului sunt copaci sau prapastii. Pretul n-ar fi exagerat iar castigul potential greu de masurat in bani. |
|
|
Nov 19 2004, 09:43 PM
Post
#33
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
[quote]Mie nu mi se pare inuman sa nu vorbesc la mobil cand merg pe autostrada la blana[/quote]
Pai mersul blana implica (in opinia mea) viteze mai mari de 130 cat e limita legala in cele mai multe tari pe autostrada , si pana la urma daca mergi pe autostrada nu e chiar asa periculos sa vorhesti la celular.... mai periculos mi se pare sa vorbesti la celular pe serpentine... (daca nu chiar imposibil fara handsfree)... Cat despre acele cursuri de care zici tu... ar fi o idee f buna... mai ales pentru cei care abia au terminat scoala de soferi (cei mai vulnerabili deobicei la accidente de circulatie)... [/quote] |
|
|
Nov 20 2004, 12:25 AM
Post
#34
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Eu cred ca e mai sigur sa merg cu 160-170km/h si cu ambele maini pe volan decat cu 130 si sa ma cert cu prietena la mobil . Mai ales in tari unde de multe ori traficul este destul de dens si uneori distanta de doua linii intre masini nu se respecta....
Cu masini (fara servo) nici nu prea ai cum sa vb la mobil pe serpentine Oricum, o dam in off topic. Eu voiam doar sa spun ca poate nu airbagul e cea mai inteligenta investitie in siguranta, cred ca un curs din ala ar costa mai putin si ar salva (poate) mai multe capete sparte. |
|
|
Nov 20 2004, 04:58 PM
Post
#35
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
Problema cu astfel de cursuri este ca 'esti sigur ca ceilalti participanti o sa mearga la el si o sa inteleaga ceva?'
De fapt, daca toata lumea ar respecta regulile de circulatie nu ar mai fi accidente de loc(regulile spun sa fii atent la condus, sa ai masina in stare buna, sa adaptezi viteza la conditiile de drum, sa conduci preventiv, etc). Din moment ce nu se respecta regulile 'banale' obisnuite, pe care toata lumea ar trebui sa le invete ca sa isi ia carnetul , ce te face sa crezi ca s-ar respecta lectiile suplimentare... Airbagul este protectie pasiva, te apara si daca altcineva greseste, nu numai daca gresesti tu (ceea ce poate s-ar preveni daca ai urma un astfel de curs) Plus ca sunt multe persoane care n-au pic de talent, de intelegre a fenomenelor, a masinilor, dar care nu se lasa de condus, nici nu le trece prin cap ce se poate intampa daca fac una sau alta si totusi o tin pe a lor...[/i] |
|
|
Nov 20 2004, 06:18 PM
Post
#36
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Eu nu cred ca exista prea multe accidente cu adevarat inevitabile. Sa fi familiarizat cu cateva situatii limita nu strica, indiferent daca intri in ele din cauza ta sau a altuia. Chiar si daca esti implicat intr-un accident, de multe ori poti minimiza efectele lui daca ai sange rece si experienta.
Eu nu ma refeream la cursuri de conduita preventiva.... ma refeream la cursuri de condus in situatii limita. Primele ar trebui sa fie obligatorii. celelalte sa spunem doar optionale, ca si airbagurile. |
|
|
Nov 20 2004, 10:20 PM
Post
#37
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 103 Joined: 14-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.486 |
cele mai tari foto cu accidente vazute de mine in ultima saptamana, pot spune ca sunt un fan al acestora...nu intelege ca sunt sadic dar din greselile altora invat EU, co0nsider ca este cel mai important sa nu repeti greselile altora...comedia devine tragedie .
Nu avem cum scapa de accidente, spun unii, dar 90 % le putem evita prin : - prevenirte - intuitie - experienta Atunci cand mergi cu 190 /h mergi in siguranta doar daca ai capacitatea de a - preveni - intui - experienta de a gandi cu 1 secunda inaintea intrarii in VRIE..toate astea la un loc te fac un pic clarvazator...deci cunosti viitorul in fuctie de - prevenirte - intuitie - experienta Atunci cand o cifra iti scapa din calcul la 190/h se poate intampla ce nu ai avut capacitatea de a prevedea...(ex.O CARUTA hai sa fie si noapte)....esti PA! supra clarvazator ... deci mergeti fratilor cu cat va duce CIP-ul sau RAm-ul sau ECU sau PC=ul nu sperati ca vasile cu caruta nu este pe sosea...CA VA FI! |
|
|
Nov 21 2004, 03:48 AM
Post
#38
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 103 Joined: 14-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.486 |
care misloc de transport mai este sigur pe lumea asta..
Se pare ca nu am ajuns la perfectiunea de a reusi sa ne deplasam cu altceva decat mersul pe jos , in siguranta. nici nu dorim sa fie sigure: cum a aprut radarul a inventat unu anti radarul cum au aparut camerele pe autostrade cum a aparut spraiul pentru numar s.a.m.d... ca specie nu ne prea ocrotim....poate din cauza faptului ca suntem cam multi si oricand cineva ne poate lua rolul...locul. |
|
|
Nov 21 2004, 04:14 AM
Post
#39
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 103 Joined: 14-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.486 |
CE VITEZA SA FIE 55 KM / H?
CUM DE MAI MISCA PILOTUL? A AVUT AIR BEGURI ?Ce parere aveti de asta http://67.19.224.146/files03/japancrash.wmv [color=red][/color][size=18][/size] -------------------- OMEGA - tractiune spate - coool
|
|
|
Nov 22 2004, 08:17 AM
Post
#40
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 104 Joined: 23-March 04 From: sect 2(Bucureshti) Member No.: 22.833 |
QUOTE(Halba-2) ... cat despre copaci... ai dreptate, de ce se planteaza copaci pe marginea drumului ? mama lor de ecologisti... nu puteau sa lase macar 50 de metri intre drum si copaci... ca atunci cand nu nimeresti curba la 140 sa intrii intr-un santz sau un lan de porumb... nu in stejarul batran de 200 de ani...
Stiu ca sunt pe linga subiect...dar copacii au rol de protectie fonica (e ce mai mare pacaleala - protejezi fonic animalele?!!!!!!) si de protectie vizuala (convoaiele militare care se deplaseaza nu sunt vazute de sus din cauza coroanlor)...... -------------------- *Renault R19 1.4e 90CP / Powerd by DLS Sound
*Audi A6 2.5TDI 150CP /Powerd by BOSSE *VW Transporter 2.5 TDI 90CP *Compactor de Pamint 5KW (alias Berbec) ;) *Future Owner : God knows !!! ---------------------------------------- The man who "SHOW" the World ! |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 15th May 2024 - 09:08 AM |