Help - Search - Members - Calendar
Full Version: AIR-BAGURI o amagire a SIGURANTEI.
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2, 3
gabriel32493
o tema de rumegat- daca autovehiculele pot fi programate sa porneasca la o anumita ora sa zicem dimineata cand pleci la munca? cum primiti ideea? cu huuuaaa? (desigur ideea este mai veche dar neaplicata in masa)

de ce autoturismele nu sunt ramforsate din constructie in praguri usi stalpi laterali formand o cusca de supravietuire in caz de impact precum in raliuri, am spus ca barele sunt incastrate, ascunse... centuri de siguranta in 4 sau 5 puncte tip rucsac si gata.. oare masinile de curse F1 rally DTM-ul toAte acestea au air-baguri....si totusi sunt cele mai rezistente la impact rezulta ca nu se face totul pentru siguranta....celor care platesc aceste cutii de tabla...frumos finisate
Andrei-287
Airbegurile...sunt fffff. bune cu o conditie-sa ai centura pusa! Ranforsari exista la orice masina...ca de aia se num stilpi &co...Intr-adevar ce-il Raly-uri e acolo...costa prea mult sa ai pe mashina ta de duzina....Vrei super sisteme de siguranta ..ia-ti cel putzin BMW...
In concluzie....toate sunt din pur motiv economic, comercial...si estetic :albino:
James Kilowatt
LA un raliu nu esti in acelasi pericol de accident ca atunci cand ai asemenea accesoriu langa tine... sa-mi spui si mie cu ce model se livreaza :albino: Din motivul asta nu au nevoie de airbaguri laugh.gif
madalina
Mai exista un topic in care se dicuta despre air-baguri.
gabriel32493
VEZI ; Stii raspunsul LOR costa prea mult...
Sa-ti raspund eu andrei: Sa poti suda 30-40 m de teava de aluminiu intredevar costa nu ?
La BMW-ul tau factura a marcat 30.000 E ? stii ce inseamna aceasta teava raportat la ....la tapiteria ta de piele? nici 15 % dar DVD-ul TV se vinde mai bine nu? NU VEDETI CAT DE MESCHINA ESTE POLITICA COMERCIALA?

tU STII cati oameni au murit in accidente pana acei conducatori ai industriilor auto sa introduca centura de siguranta? sa investeasca intr-un rezervor mai sigur?

NU mai credeti fratilor vorbele lor!! GANDITI SINGURI !

Airbegurile...sunt fffff. bune cu o conditie-sa ai centura pusa! Ranforsari exista la orice masina... ZICI TU


EUZIC CA ACESTEA SE ADRESEAZA DOAR PERSOANELOR INVARSTA, SLABE FIZIC BOLNAVE...ok

uNUI om sanatos voinic ii sunt necesare doar niste centuri in 5 puncte si un scaun profilat, restul este meritul fiarelor de a nu te "inghesui".
Sa nu-mi spui ga G-urile sunt fatale...poti rezista la sute de G-uri pentyru o perioada de timp scurta...


INTREB DE CE NIMENI NU OFERA ALTE VALORI ALE SIGURANTEI..poate s-au vorbit intre ei.......

Stiu ce vrei sa-mi raspunzi ...am avut si eu un accident frontal la 70 Km H dar sprijinul in volan, pedala frana ,podea, si cu centura pusa iti spun ca nu am remarcat sa fi avut nevoie de centura(deci la viteze mai mari este utila) socul, zgomotul imposibil de descris a fost cea mai mare problema... In fine masina m-a salvat..dar daca aveam 130 /h?


"
gabriel32493
CE VITEZA AM !!!
CZY
cu ce aparat ai fotografiat? ca-ti spun poanta pe urma :violent3:
Andrei-287
Ai drepatate..... :roll:
gabriel32493
FOTOGRAFIA A FOST REDUSA LA CAPACITATE DAR ATUNCI CAND A PLECAT ERA CLARA...
madalina
Esti dragut sa nu mai scrii numai cu majuscule? Multumesc!
Watcher
QUOTE(gabriel32493)
VEZI ; Stii raspunsul LOR costa prea mult...
Sa-ti raspund eu andrei: Sa poti suda 30-40 m de teava de aluminiu intredevar costa nu ?
La BMW-ul tau factura a marcat 30.000 E ? stii ce inseamna aceasta teava raportat la ....la tapiteria ta de piele? nici 15 % dar DVD-ul TV se vinde mai bine nu? NU VEDETI CAT DE MESCHINA ESTE POLITICA COMERCIALA?

NU mai credeti fratilor vorbele lor!! GANDITI SINGURI !

Airbegurile...sunt fffff. bune cu o conditie-sa ai centura pusa!
uNUI om sanatos voinic ii sunt necesare doar niste centuri in 5 puncte si un scaun profilat, restul este meritul fiarelor de a nu te "inghesui".

Sa nu-mi spui ga G-urile sunt fatale...poti rezista la sute de G-uri pentyru o perioada de timp scurta...


Stiu ce vrei sa-mi raspunzi ...am avut si eu un accident frontal la 70 Km H dar sprijinul in volan, pedala frana ,podea, si cu centura pusa iti spun ca nu am remarcat sa fi avut nevoie de centura(deci la viteze mai mari este utila) socul, zgomotul imposibil de descris a fost cea mai mare problema... In fine masina m-a salvat..dar daca aveam 130 /h?


"



In primul rand vreau sa te felicit pentru stapanirea de sine si clarviziunea pe care ai avut-o in timpul accidentului in cat poti sa bagi mana in foc ca n-ai avut nevoie de centura. Multi piloti nu isi dau seama exact ce se intampla in timpul accidentelor, dar tu ai reusit sa te concentrezi sa vezi daca e eficienta centura sau nu...
De asemenea cred ca esti FOARTE puternic, caci greutatea p[e care ai sutinut-o cu bratele e una foarte foarte mare, de mai multe ori mai amre decat corpul tau. Apropos, poti sa stai in maini? Sau sa ridici deasupra capului 200 kg macar?

Cat despre politica comerciala, nu sunt sigur ca este atat de meschina cum zici tu... Ce ai prefera, o masina gen NASCAR sau WRC adica cu un scaun si multe tevi prin inanuntru in care intri pe geam si scaune nereglabile, daca iti iei alte haine mai groase sa nu incapi in scaun, sai daca vrei sa iesi cu o tipa sa o infigi prin geam printre bare, sa nu ai casetofon , airbag, sa trebuie sa vorbesti prin casca ca sa te auzi sau o maisna cu scaune reglabile, casetofon, etc...

De asemnea, o masina de curse se construieste la fiecare cursa, si costa multe sute de mii...
Daca vrei sa gandesti singur si sa nu crezi ce minte toata lumea (e un nume pt chestia asta), apuca-te sa-ti faci singur maina de WRC, sa vezi cat te costa...

Si unde ai auzit tu chestia cu SUTE de g-uri?[/i]
gabriel32493
am 100 Kg la 1.85 m sa-ti fac un desen?

Cu siguranta nu m-am sepriat ca tine in momentul impactului, sa-ti expic de ce totul a fost OK..Am intrat in spatele unei dacii oprite ..nu in capula pod.

2. Conduceam o LADA preparata pentru rally
3. Nu a fost primul accident
4. Am participat la curse ORG.
5. MADALINA DRAGA, SCRIU CUM VREAU, TU NU STII SA CITESTI MAJU SCULE...LE?
6. Opinii ca ale tale nu fac altceva decat sa traga progresul in jos, esti extrem de NEGATIVISTA( T ?)
NU-TI PLACE IMPARTASIREA EXPERIENTEI MELE CAT SI PROPUNERILE PENTRU SIGURANTA NOASTRA A TUTUROR ESTI LIBERA SA:
- SCHIMBI CANALUL
- ITI VEZI DE TREABA (ORICUM ESTI PE DINAFARA SUBIECTULUI)
- INVETI DI EXPERIENTA ALTUIA - ALTFEL O VEI REPETA -

SA FII FRUMOASA NU-I SUFICIENT PA!
Watcher
In general majusculele inseamna tipat, atunci cand este vorba despre scrisul pe forumuri. De-aia ti s-a atras atentia...Prevad ca urmeaza un avertisment, (pe alte forumuri e suficient si pt ban permanent-vezi getfit)
Oricum, datele prezentate la punctele 1-4 schimba putin problema. Sa admitem ca nu te-a afectat deloc accidentul si ai pututu urmari exact si ai simtit ca nu te-ai atins de centura. Constatarea 'esti f puternic' ramane, caci probabil a trebuit sa sustii cu bratele o greutate de cateva ori mai mare decat a corpului (x>=2, de aceea am zis 200). wink.gif
Oricum, daca tu esti atat de convins ca nu te-a ajutat centura, nu e nici o problema. eu personal am simtit centura la frane foarte puternice (bruste), but again, eu nu sunt powerlifter...
madalina
Punctul 4 din anexa la Regulament (pe care l-ai acceptat in momentul in care ai devenit membru):

"Nu folositi caractere mari. Desi unii dintre noi purtam ochelari va asiguram ca vedem si textele cu caractere mici"

Faci afirmatii fara baza reala si jignitoare. Cu atitudini de genul "eu detin adevarul absolut, voi restul nu stiti nimic, nu obtii nimic.

Ai un avertizment.
G e o r g e
gabriel de la mine ai al doilea avertisment. sunt jigniri si conform aceluiasi regulament pe care te-ai angajat sa-l respecti :

se ataca idei si nu persoane !!! :evil:

stii vorba , "inca unu' si ma duc!"
HalbaSus
Apropo de siguranta masinilor de curse vs siguranta celor de stranda... am vazut si eu un documentar pe discovery despre siguranta curselor from de begining pana la senna si pana in zilele noastre. Au tot bagat astia la sisteme de siguranta si acum s-a ajuns ca un tip din indycar sau de unde a intrat frontal cu 330 km/h in zid (tipul nu a luat piciorul de pe acceleratie) si nu a avut nimic... am exclamat si io: "de ce naiba nu se fac si masinile de strada asa, macar o marca sa faca si sa o vanda la 500.000 de euro dar daca ar fi garantata ca nu mori nici la 330 km/h in zid atunci ar avea un oarecare succes"... apoi mi-am imaginat si eu cum te-ai duce la servici:
- te imbraci frumos
- iti pui casca pe cap,
- intrii in masina (nu stiu daca prin geam sau nu, poate s-ar gasi solutie si sa poti deschide usa)
- iti pui centurile de siguranta
- iti prinzi casca de scaunul profilat cu un arc (ca sa nu-ti rupi gatul in caz de impact)
- pornesti de acasa peste 1 km incepe ploaia intrii la prima vulcanizare si iti schimbi cauciucurile cu unele de ploaie...
- etc

si toti pasii viceversa... eu degeaba as avea o asemenea masina ca nu as folosi-o... ce dreaqu, cand ma duc la servici mi-e lene sa-mi pun si centura (+ ca mi se pare incomoda)...
CZY
hi, hi....poate ca, totusi...l-a afectat accidentul ? laugh.gif
malin34426
Revin la titlul topicului . Mi se pare o ineptie ....
gabriel32493
Mai copii, sa lamurim problema odata. Daca din ce am scris eu nu ati inteles ca nu am impus nimic nimanui, mi-am exprimat o parere sustinuta de experienta traita daca voi din incapatanare si deschidere ingusta percepeti asa lucrurile atunci va contrasalut parerile.
Nimeni nu detine adevarul absolut, dar toti putem contribui la schimbarea in bine a lucrurilor, opiniile voastre imi spun contrariul, mai putin halba-2 care are o viziune asupra viitorului...cam plastica dar de aici putem dezvolta subiectul.

Unii reactioneaza la ideile altora de parca EI STIU TOTUL, anormal.
Lucrez cu astfel de oameni cu ideile lor despre viata si nu apreciez acesti oameni care incep cu NU in fata.

REPET : VIATA ESTE CEL MAI DE PRET DAR CU CARE NE NASTEM, am deschis un subiect care trebuie sa apara in paginile revistelor de specialitate, emisiunilor tv etc.
Nu cumva ne afundam in detalii pufoase (DVD,piele,jante etc) detalii pe care producatorii pun un mai mare accent decat pe dezvoltarea sigurantei... ex.: Testele europene de siguranta au dovedit ca poti circula cu o masina in siguranta pana la 55 Km / h !! NU ESTE CAM PUTIN ?
madalina
Problema este ca trebuie sa lucrat cu mentalitatea oamenilor: cati sunt interesati de siguranta masinii si cati sunt interesati de dotarile "pufoase", cum le numesti tu.

Citeste numai pe acest forum: cati oameni intreaba de sisteme de franare, de sguranta si cati intreaba de aer conditionat, mp3 playere si altele.
HalbaSus
Cand cumperi o masina te gandesti ca e sigura "din fabrica" adica majoritatea masinilor (nu ma refer aici la dacie) au macar 2 airbaguri standard si ABS (uneori chiar EBD sau ESP) standard... si mi se pare normal ca la aceste lucruri sa nici nu ai voie sa renunti... cum ar fi sa te intrebe: "doriti centura de siguranta ?" in romania cred ca 90% din cumparatori ar raspunde "NU" ... daca premisa "producatorul a facut masina asta sigura, doar de aia a luat 4-5 stele NCAP" atunci nu e cazul sa te gandesti la produse de siguranta after-market, gen: instalarea unor bare de protectie in habitaclu, schimbarea centurilor de siguranta cu unele in 5 puncte, etc... Cat despre ce se intampla momentul impactului depinde foarte mult de noroc, cunosc o tipa care a intrat cu golf 3 intr-un stalp cu 140 la ora (fara sa franeze) cu inca 3 oameni in masina si a scapat cu un cucui si 2-3 coaste rupte iar un pasager din spate cu o glezna luxata... so... poate ca daca s-ar monta inca 200 de sisteme de siguranta si am purta casti de protectie 'n stuff... tot s-ar intampla accidente mortale, la urma urmei cand a murit Sena se credea ca masinile F1 sunt extrem de sigure...
gabriel32493
Oamenii trebuie sa controleze natura si nu invers atunci consider ca am evoluat un pas in cucerirea altor varfuri.

Ma gandeam la 140/h in pom. (spunei tu)

Secretul consta si in luarea masurilor preventive nu numai cuceritive.. este clar ca nu poti bate natura de fiecare data dar poti face meci EGAL pana la infrangerea ei. (vezi Iordanescu)

Ce cauta pomul acolo ?(preventiv nu?)

Mai glumim...

Americanii opteaza pentru jeep-uri mari (in general toate sunt in exces)si pentru ca au mai multe sanse de supravietuire in caz de accident, nu pentru Matiz-uri..- astora chiar le pasa de pielea lor-
HalbaSus
Daca te aude Marius-Iulian cu jeepurile americane te bate cu bullbarul de la truckurile GM in cap... despre siguranta acestor vehicule s-a discutat mult in topicurile:

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=2404
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=2188

E adevarat ca matiz-ul e sicriu ambulant, dar nici o masina "mai mare" nu iti garanteaza sanse mai bune de supravietuire... cat despre copaci... ai dreptate, de ce se planteaza copaci pe marginea drumului ? mama lor de ecologisti... nu puteau sa lase macar 50 de metri intre drum si copaci... ca atunci cand nu nimeresti curba la 140 sa intrii intr-un santz sau un lan de porumb... nu in stejarul batran de 200 de ani...
James Kilowatt
Eu zic sa nu exageram acum cu atata protectie.... o sa ajungem punem perne de puf la marginea drumului, facem masini care sa nu treaca de 50km/h... la urma urmei daca esti ghinionist te ineci cu alune si dai coltul iar daca esti beat cazi pe scari...iar daca esti prost te prinde barbatul amantei si tot la spital ajungi laugh.gif

Ideea e sa se investeasca si in sofer nu doar in masini.... Degeaba dai sute sau mii de euro niste airbaguri eficace sau doar comerciale, daca nu dai eventual niste zeci sau cel mult sute de euro si faci un stagiu de pilotaj in care sa inveti sa controlezi un derapaj, sa mergi pe polei sau sa te descurci cu o explozie de cauciuc la 130km/h... Parerea mea ca a reusi sa reduci cativa zeci de km/h din delta v-ul unui soc sau sa reusesti sa stergi un pom in loc sa te infigi in el e mai important decat cate airbaguri ai. Plus ca intr-un asemenea stagiu poti fi invatat pe pielea ta cat e de important sa nu mergi ca tampitul fara vizibilitate sau alte reguli elementare de conduita preventiva.
Pana la urma toata lumea e de acord ca periculosi sunt totusi soferii nu masinile. Insa in asta nu prea investeste nimeni.... Cate dintre accidente sunt chiar inevitabile? poti fi prins intr-un accident in care nu a fost vina ta, insa de foarte multe ori l-ai fi putut evita daca aveai nervi tari, experienta sau intuitie. Ori astea se pot forma, nu?
Nu vreau sa spun ca airbagurile sunt inutile, insa vreau sa spun ca nu sunt singurulul sau cel mai important element de siguranta, desi costa destul de mult. Insa sunt de acord ca securitatea nu are pret :cheers:
madalina
Ganditi-va cat ar scadea riscul de a face un accident daca toata lumea ar merge cu viteza legala si starea tehnica a masinii ar fi buna....


Dar tot cred ca oamenii sunt mult prea putini interesati cand cumpara o masina de siguranta: nu face nimeni comparatii intre distanta de franere la 2 masini de la o anumita viteza, mult mai multi isi pun ca optionale geamuri electrice decat air-baguri.
CZY
Un client de-al meu doreste sa traduca si sa puna in circulatie (gratuit) o brosura de safe-driving.

Citesc in ea si ma minunez:

conform studiilor efectuate de Transport Research Laboratory (UK) soferii care vorbesc la telefon sunt mai periculosi decat soferii bauti!!

Handsfree-ul nu remediaza situatia, fiind la fel de periculos ca si telefonul mobil. Studiile au demonstrat ca vorbind la mobil viteza de reactie scade in medie cu 30% fata de viteza de reactie a unui sofer baut si cu mai bine de 50% fata de un sofer treaz.Soferii s-au confruntat de asemenea cu dificultati in a mentine o viteza constanta si o distanta sigura fata de cel din fata.

Datele de mai sus se traduc astfel: la o viteza de 70 mile/ora, distanta de franare a fost de 31m si a crescut la 35m cu alcool si la 39m cu un handsfree si la 45m cu un telefon mobil.[/b]
madalina
Prin aprilie-mai, un raport al politiei romane demonstra ca prima cauza a accidentele este vorbitul la telefon, nu stiucat la suta petrecandu-se in timp ce cel putin unul dintre cei implicati vorbeau la mobil.
gabriel32493
sunt interesante ideile ...


- 4 roti
-tractiune 4x4 sau spate
-+sau - 20cm din 5 m
- abs,ebd,dsc,drr,msp,arr,pcr,psd+pur si pnl pd..PRM


apropo ...cat om mai trai cu cine votati fratilor?

de data asta pentru nivelul nostru de trai.
28673...interesant
Garbu34752
Eu zic ca airbagurile sunt mai mult decat necesare...oricum centurile de siguranta sunt baza. Cand am iesit din masina, nu mi-a venit sa cred ca sunt intreg. Airbagurile au fost decat sofer si pasager, dar si-au facut treaba. Pe mine m-a ars putin pe fata, dar m-a scapat de altele mai rele.
Puteti vedea ce s-a intamplat...
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...sc&start=45
James Kilowatt
Artistule, ai "tunat-o" cu simt de raspundere:) Totusi asta si este ideea. Sa se distruga masina si sa ramai tu intreg... energia de impact trebuie absorbita de deformatia fiarelor si nu de freza soferului...
Totusi din studiile postate mai sus pare mai eficienta montarea unui aparat de bruiaj al telefoanelor mobile decat airbagurile... si sunt convins ca ar iesi mai ieftin:) SAu si mai bine, si una si alta :colors:
HalbaSus
Desigur ar fi mai putine accidente daca toata lumea ar merge cu viteza legala, nu ar vorbi la celular in timpul mersului, nu ar bea, nu ar fuma, nu schimba casetele/cd-urile in timpul mersului, si ar face revizii tehnice lunare... desigur macar odata pe saptamana s-ar duce la antrenamentul de pilotaj unde ar invatza secretele safe-driving-ului.

Dar daca ar fi atat de preocupati de siguranta pe drumuri atunci probabil ca ar merge zilnic la sala de fitness, ar manca de 5 ori pe zi portii mici de vegetale crude cu carne slaba de peste, s-ar lasa de fumat si ar bea doar sucuri naturale si ar face o vizita saptamanala la un cabinet medical pt un control de rutina...

Toate acestea sunt idei utopice... nu vom fi niciodata asa... ceea ce putem face (fara eforturi supraomenesti) ar fi:
- sa ne alegem o masina care sa inspire macar un pic de siguranta (deci iese din discutie Tico, Damas & co.)
- sa nu neglijam starea tehnica a masinii (macar odata pe an sa o ducem la "medic")
- sa nu incalcam regulile de circulatie mai mult decat e necesar (adica uman vorbind nu poti circula cu 49 km/h pe un drum cu 2 benzi pe sens, noaptea, cand nu e nici o masina pe strada... dar totusi nu trebuie sa mergi cu 200 km/h doar pt ca potzi smile.gif)
- sa nu intram in depasiri fara vizibilitate, mai bine ne oprim si bem o bere... un sofer beat e mai bun decat un sofer care a intrat in camionul care venea pe contrasens smile.gif.

[/quote]
James Kilowatt
Mie nu mi se pare inuman sa nu vorbesc la mobil cand merg pe autostrada la blana. E chiar atat de greu? Inteleg cand esti blocat in trafic, insa nu la viteze mari sau noaptea....

Eu cred ca multe din accidente se intampla la prima situatie neprevazuta prin care trece cineva... merge noaptea cu 90 la ora asa cum a mers de multe ori si nu s-a intamplat nimic, intr-un viraj ia prima balta inghetata pe care a luat-o in viata lui sau are prima explozie de cauciuc si ajunge in pom.Cei care trec printr-o chestie din asta si scapa neatinsi, casca apoi ochii cat cepele pe unde merg sau verifica de doua ori pe zi cauciucurile... asta presupunand ca nu-s chiar atat de tampiti incat sa nu-si dea seama prin ce au trecut. Personal cred ca ar fi bine ca prin genul asta de situatii sa treci in cadrul unui curs si nu a unei situatii reale, cand pe marginea drumului sunt copaci sau prapastii. Pretul n-ar fi exagerat iar castigul potential greu de masurat in bani.
HalbaSus
[quote]Mie nu mi se pare inuman sa nu vorbesc la mobil cand merg pe autostrada la blana[/quote]

Pai mersul blana implica (in opinia mea) viteze mai mari de 130 cat e limita legala in cele mai multe tari pe autostrada smile.gif, si pana la urma daca mergi pe autostrada nu e chiar asa periculos sa vorhesti la celular.... mai periculos mi se pare sa vorbesti la celular pe serpentine... (daca nu chiar imposibil fara handsfree)...

Cat despre acele cursuri de care zici tu... ar fi o idee f buna... mai ales pentru cei care abia au terminat scoala de soferi (cei mai vulnerabili deobicei la accidente de circulatie)... [/quote]
James Kilowatt
Eu cred ca e mai sigur sa merg cu 160-170km/h si cu ambele maini pe volan decat cu 130 si sa ma cert cu prietena la mobil laugh.gif. Mai ales in tari unde de multe ori traficul este destul de dens si uneori distanta de doua linii intre masini nu se respecta....
Cu masini (fara servo) nici nu prea ai cum sa vb la mobil pe serpentine laugh.gif
Oricum, o dam in off topic. Eu voiam doar sa spun ca poate nu airbagul e cea mai inteligenta investitie in siguranta, cred ca un curs din ala ar costa mai putin si ar salva (poate) mai multe capete sparte.
Watcher
Problema cu astfel de cursuri este ca 'esti sigur ca ceilalti participanti o sa mearga la el si o sa inteleaga ceva?'
De fapt, daca toata lumea ar respecta regulile de circulatie nu ar mai fi accidente de loc(regulile spun sa fii atent la condus, sa ai masina in stare buna, sa adaptezi viteza la conditiile de drum, sa conduci preventiv, etc).
Din moment ce nu se respecta regulile 'banale' obisnuite, pe care toata lumea ar trebui sa le invete ca sa isi ia carnetul , ce te face sa crezi ca s-ar respecta lectiile suplimentare...
Airbagul este protectie pasiva, te apara si daca altcineva greseste, nu numai daca gresesti tu (ceea ce poate s-ar preveni daca ai urma un astfel de curs)

Plus ca sunt multe persoane care n-au pic de talent, de intelegre a fenomenelor, a masinilor, dar care nu se lasa de condus, nici nu le trece prin cap ce se poate intampa daca fac una sau alta si totusi o tin pe a lor...[/i]
James Kilowatt
Eu nu cred ca exista prea multe accidente cu adevarat inevitabile. Sa fi familiarizat cu cateva situatii limita nu strica, indiferent daca intri in ele din cauza ta sau a altuia. Chiar si daca esti implicat intr-un accident, de multe ori poti minimiza efectele lui daca ai sange rece si experienta.
Eu nu ma refeream la cursuri de conduita preventiva.... ma refeream la cursuri de condus in situatii limita. Primele ar trebui sa fie obligatorii. celelalte sa spunem doar optionale, ca si airbagurile. smile.gif
gabriel32493
cele mai tari foto cu accidente vazute de mine in ultima saptamana, pot spune ca sunt un fan al acestora...nu intelege ca sunt sadic dar din greselile altora invat EU, co0nsider ca este cel mai important sa nu repeti greselile altora...comedia devine tragedie .
Nu avem cum scapa de accidente, spun unii, dar 90 % le putem evita prin : - prevenirte
- intuitie
- experienta

Atunci cand mergi cu 190 /h mergi in siguranta doar daca ai capacitatea de a - preveni
- intui
- experienta
de a gandi cu 1 secunda inaintea intrarii in VRIE..toate astea la un loc te fac un pic clarvazator...deci cunosti viitorul in fuctie de
- prevenirte
- intuitie
- experienta

Atunci cand o cifra iti scapa din calcul la 190/h se poate intampla ce nu ai avut capacitatea de a prevedea...(ex.O CARUTA hai sa fie si noapte)....esti PA! supra clarvazator ... deci mergeti fratilor cu cat va duce CIP-ul sau RAm-ul sau ECU sau PC=ul nu sperati ca vasile cu caruta nu este pe sosea...CA VA FI!
gabriel32493
care misloc de transport mai este sigur pe lumea asta..
Se pare ca nu am ajuns la perfectiunea de a reusi sa ne deplasam cu altceva decat mersul pe jos , in siguranta.

nici nu dorim sa fie sigure:
cum a aprut radarul a inventat unu anti radarul
cum au aparut camerele pe autostrade cum a aparut spraiul pentru numar
s.a.m.d...

ca specie nu ne prea ocrotim....poate din cauza faptului ca suntem cam multi si oricand cineva ne poate lua rolul...locul.
gabriel32493
CE VITEZA SA FIE 55 KM / H?

CUM DE MAI MISCA PILOTUL? A AVUT AIR BEGURI ?Ce parere aveti de asta



http://67.19.224.146/files03/japancrash.wmv
[color=red][/color][size=18][/size]
Andrei-287
QUOTE(Halba-2)
... cat despre copaci... ai dreptate, de ce se planteaza copaci pe marginea drumului ? mama lor de ecologisti... nu puteau sa lase macar 50 de metri intre drum si copaci... ca atunci cand nu nimeresti curba la 140 sa intrii intr-un santz sau un lan de porumb... nu in stejarul batran de 200 de ani...


Stiu ca sunt pe linga subiect...dar copacii au rol de protectie fonica (e ce mai mare pacaleala - protejezi fonic animalele?!!!!!!) si de protectie vizuala (convoaiele militare care se deplaseaza nu sunt vazute de sus din cauza coroanlor)......
gabriel32493
copacii plantati pe marginea drumului au rol de stabilizare a terasamentului asta pe vremea cand drumurile aveau nevoie de asa ceva..tehnologie depasita....cu vremea pe ici pe colo au aparut terasamentele solide...dar oamenii bastinasii locului au ramas aceeasi cu aceleasi obiceiuri de pe vremea cand carutele faceau LINIUTE.

Altii pot spune ca iarna au un rol decisiv in protejarea drumului de viscol...dar au aparut alte tehnologii de protectie in caz de viscol, inundatii, vant etc...

Pentru moment pomii "seculari" de dupa marginea drumului servesc doar producerii de oxigen naturii si celor care atunci cand vor sa "iasa" la iarba verde parcheaza pasagerii la mezanin cu tot cu masina...si de aici se ia liftul care al 9-lea cer sau catre un pavilion de spital ....
Concluzie :

Traim intr-o tara SORA cu evul mediu...noroc ca am introdus semafoarele!!!
robert constantin31470
Sa va spun eu cum sta treaba cu accidente si vitezomani in orase.

Am facut un test cu un prieten al meu in Bucuresti de la Cora pana la Nicolae Grigorescu

La cora am plecat amandoi eu am mers cu maxim 55 km/ora si el cum a putut mai bine, cu depasiri, viteza etc. Surpriza a fost ca am ajuns in acelasi timp. Va ganditi cum e posibil; aici intra in rol semafoarele, el pleca de la semafor ca nebunu iar eu cat se poate de normal, la urmatorul semafor el pune frana iar eu vin din spate, si asa s-a intamplat tot traseul, bine odata a trecut el pe galben dar pana la sfarsit l-am prins la penultimul semafor. in orce caz va sfatuiesc pe multi sa cititi ce am scris aici si sa trageti concluziile, sa invatati din ce am zis.

Deci:) Daca nu crede nimeni sa faca testul. Poate asa o sa mergem cu viteza legala in Bucuresti toti ca oricum timp nu castigam. SI sa nu mai punem si consum ridicat risc de accident. El la 80 km/h clar nu putea sa evite un accident dar eu la 50 puteam evita orice.
Repet am ajuns in acelasi timp.


Am facut acest test deoarece eram curios de ce fug tampitii aia cu masini de firma prin Bucuresti ca pe autostrada, chiar ajung mai repede? ma gandeam eu si am tras concluzia: Ei nu fac altceva decat sa consume benzina mai multa si sa strice masina mai repede, sa una vieti in pericol etc.

De atunci nu ma grabesc nu depasesc viteza legala

Hai sa punem problema altfel, sa zicem ca doua masini pleaca din punctul A spre B pe drumul national x, prima masini in portiuni mici merge cu viteze de peste 150 kmh iar cea de-a doua cu viteza legala 90, soseaua logic ca nu este libera sunt si masini. Cu cat timp credeti ca ajunge prima masina inaintea celei de-a doua?

Astept raspunsuri.
HalbaSus
QUOTE
Hai sa punem problema altfel, sa zicem ca doua masini pleaca din punctul A spre B pe drumul national x, prima masini in portiuni mici merge cu viteze de peste 150 kmh iar cea de-a doua cu viteza legala 90, soseaua logic ca nu este libera sunt si masini. Cu cat timp credeti ca ajunge prima masina inaintea celei de-a doua?


Raspunsul e simplu: masina mai puternica ! deoarece o masina mai puternica (cuplu si cai mai multi) va avea nevoie de mult mai putin timp pentru a depasi camioanele, carutele, tractoarele, daciile care merg cu viteze mai mici decat oricare din cei doi. Cu alte cuvinte, daca masina care merge (respectiv ar merge) cu 150 km/h e o dacie supernova si cea care merge cu 90 km/h e un SLK atunci SLK va fi avantajat pt ca el va merge CONSTANT cu 90 km/h in timp ce dacia va merge cu 150 km/h doar pe distanta dintre 2 camioane iar apoi va merge cativa km cu 60 la ora pana va gasi un loc suficient pt depasire.

Referitor la primul test efectuat de tine, cel cu semafoarele, nu e chiar asa (oricat am dori noi sa educam publicul sa circule cu viteza legala), din cateva motive:
- depinde de frecventa semafoarelor, daca exista macar cateva intersectii nesemaforizate cel cu viteza mai mare va avea un avantaj considerabil, cu alte cuvinte depinde de raportul drum-drept/semafoare/intersectii nesemaforizate de pe traseu si bineinteles de lungimea traseului, oricum cel care va merge cu cat il duce masina va avea un avantaj relativ mic, in functie de cat de lung e traseul, de la cateva secunde pana la cateva minute... oricum nu merita sa mergi chiar ca debilul.
- daca el in drumul lui catre semafor depaseste toate masinile si ajunge primul la stop, iar tu ajungi ultimul, exista sanse ca el sa treaca iar tu nu.... asta bineinteles in cazul orasul e "suficient" de aglomerat.
- semafoarele sunt sincronizate la 50 km/h, o masina cu o acceleratie 0-100 foarte sub 9 secunde, care porneste prima de la stop are sanse mari sa prinda verde accelerand pana la 100 km/h sau ceva de genul ala, OK, nu tot timpul, depinde cum sunt sincronizate semafoarele, stiu ca este unul la noi in oras unde ca sa prinzi urmatorul semafor verde trebuie ori sa mergi incet cu pana la 50 km/h ori sa pornesti ca debilul cu talpa la fund si cu o masina buna si sa accelerezi pana la 90-100 si prinzi semaforul (ce-i drept undeva la limita).
- ultimul argument, pe care in schimb nu il recomand e un fel de teorema care am descoperit-o (fara sa vreau): cu cat regula de circulatie pe care o incalci e mai grava cu atat timpul economisit e mai mare (ex: mersul peste limita de viteza = economie de 30 de secunde, depasitul pe contrasens = 60 secunde, trecut pe rosu = 2 minute, etc...) desigur aceste incalcari au deobicei consecinte grave, si nu le recomand nimanui.
gabriel32493
mai fratilor, totul este imprevizibil indiferent de drum, oras su extra oras, totul este probabil dar un probabil mai mic pentru masina mai puternica care poate face mai multe lucruri intr-un timp mai mic de asemenea depinde de sofer care trebuie sa decida riscurile pentru timpul castigat.

Un drum ca Bucuresti Urziceni este un drum scurt 60 km, nu exista sanse pentru un mers economic vs. mers disperat.

Din experienta pot sune ca am prins acest drum liber acum vreo 2 ani si l-am "facturat" in 17 min, ceas pornit pe primul pod Buc. ceas oprit in dreptul borcanului de politie Urziceni.

Standardul de siguranta a scazut si pt.mine si pentru localnicii satelor tranzitate nu as mai face fara o motivatie sanatoasa
Altii o pot face si le spun ca puteti cobora pana la aprx. 12-13 min.

Acest drum te conduce in siguranta pana la 150-160-170 aglomerat si peste 220 cand este liber( portiuni )

De asemenea va recomand sa va cautati foarte atent MOTIVATIA vs RISCURI asumate inutil atunci cand o faceti...
Echo
OK, eu sunt adeptul unui condus sigur si economic. Prefer o intarziere de 15 minute decat un consum cu 50% mai mare si riscul mult mai mare de producere a unui accident. Nu vreau sa spun ca conduc ca si o babuta dar prefer constanta (90 KMH mi se pare o viteza mai mult decat rezonabila atat pentru consum cat si pentru siguranta) unui regim de stop and go. Nu intru in discutii privind toate relele pe care un astfel de stil le poate provoca. Degeaba incerci sa dovedesti tuturor ca esti regele soselelor pentru ca asa cum se spune pe la noi "domnia si prostia se platesc"
James Kilowatt
Eu cred ca viteza trebuie adaptata. Pe unele e-uri se poate merge cu 130 fara probleme, iar pe altele 90 e deja la limita. Acolo unde poti merge sa mergi, acolo unde nu, stai in banca ta.... alfel o singura chestie "credeam ca n-o sa fie un tractor acolo si a fost" si te-ai dus....
Tudor B
Vorbim atat de mult despre masini, sisteme de siguranta, tehnici de conducere dar uitam un lucru: drumurile pe care circulam.
Sunt pline de gropi, inguste, prost marcate si semnalizate, MURDARE!!! (cand ploua se face o mazga deosebit de alunecoasa, iar daca circuli in coloana se murdareste parbrizul groaznic).
Aici e problema! In loc sa fi atent la condus, esti atent la gropi, balega, noroi lasat de tractoare, caini vagabonzi, oameni beti si carute.
Am fost dincolo si nu am avut stress-ul asta! Dupa 400 km eram fresh! Aici dupa 250 km trebuie sa bei un Redbull daca nu vrei sa prinzi aripi la propriu!
Autostrada va rezolva problema, dar pana atunci mai este si vor mai fi victime....
James Kilowatt
"Acolo" pericolul e altul. Blocajele. Eu am facut 1500km intr-o zi fara probleme. Alta data aveam de facut 700 si am fost prins intr-o serie de blocaje.... am facut mai mult timp, si am ajuns mult mai obosit si mai nervos. Daca iti programezi sa faci o distanta lunga si te trezesti ca pierzi cateva ore intr-un ambuteiaj risti apoi sa faci tampenii datorita nervilor sau grabei....
gabriel32493
se pare ca pe nimeni nu doare de siguranta atunci cand cumpara un auto nou... ne uitam cu totii sa fie TRENDY cool sexy in cazul domnelor dar de voi nu va pasa ?????????????

Cand ai banii sa cumperi un porche iti pui intrebarea : OARE CAT DE SIGURA este aceasta 'Scoda' cu portbagajul in fata ??????

A vazut cineva teste NCAP sau alte teste cu aceasta masina??

2. Cand ai 5000 E si vrei TICO te gandesti ca procentul de supravietuire in el este foarte mic...NU ! Te gandesti ca devii mai economic...dar DUPA nu mai ai ce economii sa faci.

STITI ca Tico si Matiz este interzis spre vanzare in anumite tari !!!!!!!

Un anumit nivel de siguranta il avem in momentul in care optam pentru achizitia unei masini, de acolo pornesc sansele noastre sa MURIM.

Cu tico nivel de sig. 1 sub 50 Km/ora in asta s-ar putea sa mori daca te loveste un mertan si stand pe loc !!!!

Am vazut un accid. intre un ascona care a lovit in plin usile laterale ale tilicoului intr-o intersectie, fara mare viteza----rezultat----- tico s-a ridicat in portbagaj a faccut o piruieta artistica si a cazut pe plafon...consecinte: -doi raniti grav(nu stiu mai departe pana la spital) si soferul aflat in partea opusa care era tumefiat la fata de cioburi probabil dar se tinea in picioare.
Ocupantii asconei OK, masina avea 20 Cm turtiti din bot.
HalbaSus
Tico, matiz si damas sunt masini care emana nesigurantza... nu trebuie sa fii expert in automobile ca sa iti dai seama ca nu esti in siguranta in asa ceva... dar neah, asta e... traim in romania... companii zgarcite care vor agenti comerciali "ieftini", oameni care vor masina noua la 5000 de euro, etc...

Cat despre porsche-ul si testul NCAP... who cares ? adica se presupune ca daca faci accident la volanul unui porsche il vei face la o viteza la care nu va mai conta testul NCAP (care e facut la viteze "penibile" pentru un porsche)... singura masina sport care e facuta cu gandul la securitate cred ca e F400-le de mercedes (nu stiu daca a intrat in productie sau inca e concept car)...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.