0-100 km/h? |
This topic is about 0-100 km/h?, the author, frunzamihai, wrote about: Salut. Mi-am achizitionat de curand un BMW 325i e90 din 2005 cu 80.000 km (din Germania) la bord. Am incercat astazi de dimineata sa vad in cat timp p ... To read more just scroll down
0-100 km/h? |
Jul 19 2009, 12:14 PM
Post
#1
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 19-July 09 Member No.: 120.492 |
|
|
|
Jul 19 2009, 12:59 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Bine ai venit pe forum !
Chiar daca masina are toti caii prezenti la datorie e destul de greu sa obtii timpul de accelerare 0-100 dat in carte (mai ales daca masina e cu schimbator manual). Trebuie sa pornesti perfect, sa schimbi exact la turatia potrivita in plus trebuie sa ai parte de conditii perfecte: asfalt aderent, cauciucuri performante, temperatura potrivita, etc... Pe de alta parte o masina poate sa piarda foarte multi cai si in 20-30k km, depinde de regimul de exploatare al motorului si in special de starea tuturor componentelor/consumabilelor (filtru de aer, ulei, filtru de benzina, injectoare, etc). La Top Gear a fost o emisiune in care au masurat pe dyno puterea unui renault VelSatis (parca) cu motor de 3.5 si a iesit cu vreo 40 de cai in minus fata de datele de pe hartie. Dupa o revizie completa (filtre, ulei, bujii, etc) masina si-a recastigat toti caii. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jul 19 2009, 03:31 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Masuratorile pe dyno pot fi influentate de mai multi factori, de modul de calcul al pierderilor, de temperatura ambianta, etc. Mie la 60k km mi-au iesit 3 cai in plus fata de carte
0-100 e destul de greu de masurat cu cronometrul in mana. Mai degraba incearca sa filmezi bordul si sa anlizezi filmul cu movie maker sau ceva de genul asta. Insa verifica daca indicatiile sunt corecte (de ex bord vs GPS). Poti incerca sa faci masuratoarea si cu GPS-ul. In plus poti vedea daca ai fost la deal, sau la vale, etc. Un softulet acceptabil e chronoGPS desi mie mi-a dat rezultate cam alandala, unora le-a iesit destul de repetitiv testul. Incearca si masuratoare 80-120 in treptele 3-4-5, mi se pare o indicatie mai buna despre performantele masinii, si in plus nu e influentata de schimbatul vitezelor si nici de aderenta. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jul 19 2009, 08:56 PM
Post
#4
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 19-July 09 Member No.: 120.492 |
|
|
|
Jul 19 2009, 10:50 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
si cel mai important: vezi care au fost conditiile in care au facut testul cei de la uzina. bafta si sa ne spui daca ai reusit sa atingi 7 sec. -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Jul 20 2009, 04:58 AM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Dumane ce oameni...
Una la mina e ca n-ai nici o sansa sa faci 0-100 ca un profesionist. Niciodata. Nu-i vorba numai de schimbat dar si de plecatul propriuzis d epe loc, e greu sa nimeresti optimul de patinat la cauciucuri, de patinat la ambreiaj etc. Doi la mina e ca stau sa ma gindesc cite 0-100 (serioase) iti trebuie ca sa prajesti un ambreiaj. 10 incercari? 20? Stii cit e un ambreiaj de BMW? Se pare ca o sa afli in curind. Minim 1000E. -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Jul 20 2009, 05:58 PM
Post
#7
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Factori importanti, pe langa cei amintiti de colegii mei, sunt si urmatorii:
- suspensie in stare tehnica buna - directie bine setata (atat mecanic cat si gemetrie roti) - anvelope in buna stare Totusi, tii asa mult sa omori masina de cateva ori cat sa incerci sa obtii cifrele de fabrica? E adevarat, am facut-o si eu, dar... nu o recomand decat o data pe an, pt a se putea testa starea tehnica generala a masinii. Succes ! -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jul 20 2009, 10:01 PM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.135 Joined: 9-May 06 From: Bucuresti Member No.: 76.040 |
Dom'le, Albea mea prinde suta in 13.5secunde. In realitate, fara soacra-mea, doar cu subsemnatul, masina prinde suta in 20 de secunde, daca schimb la 3000rpm.
E adevarat, masina o am de noua, asa a facut de la inceput, recunosc ca mi-a luat ceva timp sa ma obisnuiesc cu faptul ca macaronarii m-au tras pe sfoara si mi-au vandut un jaf, dar pot sa traiesc cu ideea asta ca una scrie in carte si alta e realitatea! La fel s-a intamplat si cu consumul: mi-au dat 8.7/5.5/6 si in realitate e 8.5/4.9/5.5. Ce fac, ii dau in judecata? -------------------- FIAT Albea Dynamic 2006
|
|
|
Jul 20 2009, 10:08 PM
Post
#9
|
|
Garfield Group: Moderator Posts: 3.307 Joined: 19-November 06 From: Otopeni Member No.: 92.772 |
masina prinde suta in 20 de secunde, daca schimb la 3000rpm. trebuie pana la 6000 rpm -------------------- Toyota Yaris 1.4 D4D
Dacia Logan 1.5 DCI |
|
|
Jul 20 2009, 10:11 PM
Post
#10
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.135 Joined: 9-May 06 From: Bucuresti Member No.: 76.040 |
La 6000 cred ca piticul inchide gazul! N-am avut curiozitatea, 4000 e deja prea mult pentru talpa mea fina de 45!
This post has been edited by Cipp: Jul 20 2009, 10:11 PM -------------------- FIAT Albea Dynamic 2006
|
|
|
Jul 20 2009, 10:33 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
La benzinare, piticul se baga in seama ceva mai tarziu de obicei, pe la 6500 sau 7000rpm.
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jul 21 2009, 12:54 AM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.204 Joined: 19-September 02 From: Bucuresti Member No.: 6.478 |
Eu nu vad rostul de ce sa verifici sprintul pana la 100 km/h. Chestia asta nu prea ii face bine motorului si mai ales ambreiajului. Din mandrie personala? Ma rog... sunt de acord cu ozz. Chestia asta e o distractie care te poate costa scump. Si pentru ce?!
-------------------- Opel Astra F 1.6 75 CP (Das Auto), VW New Beetle 1.4 75 CP
|
|
|
Jul 21 2009, 01:16 AM
Post
#13
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
A, si inca nici nu m-am bagat in chestiile de precizie. Cronometru e usor de gasit dar e cam greu sa-l pornesti si opresti cind trebuie. Si 100kmh cum ii masori? Ca vitezometrul e pur orientativ. Daca ti se tocesc cauciucurile sau ai alta presiune deja ai erori.
-------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Jul 22 2009, 08:25 PM
Post
#14
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 19-July 09 Member No.: 120.492 |
Vad ca toata lumea m-a admonestat ca am incercat sa vad in cat timp prind 100km/h. La momentul respectiv a fost metoda cea mai rapida si convenabila de a testa performatele masinii fara sa am pe cineva calificat cu instalatie speciala care sa imi masoare cai putere pe care masina ii mai are. Oricum nu fac asta ca un disperat in mod constant. Poate ma ajutati totusi si imi spuneti unde pot testa caii putere ai masinii. Multam.
|
|
|
Jul 22 2009, 08:29 PM
Post
#15
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Pe cont propriu, daca folosesti un Beltronics de ex
Sau daca apelezi la un stand Dyno, in Bucuresti exista 3, parca si in Ploiesti a aparut unul. Sau, daca vrei sa fii mai ortodox ca papa, in Ungaria. -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jul 22 2009, 08:32 PM
Post
#16
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 19-July 09 Member No.: 120.492 |
Pai ia zi unde-s alea 3 in Bucuresti?
|
|
|
Jul 22 2009, 08:56 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
Toata lumea ti-a dat un sfat insa cu totii au uitat un element foarte important: Benzina. Pune cea mai buna benzina pe care o poti gasi cu cea mai mare cifra octanica.
Eu sunt de acord cu testul, si eu le-am facut la masinile mele si chiar am scos timp mai bun decat fabrica (BMW de ex.). Mentionez insa ca toate consumabilele (ulei, filtre, bujii, anvelope) le schimb intotdeauna inainte de termenul stabilit. This post has been edited by Rebel: Jul 22 2009, 08:57 PM -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Jul 23 2009, 07:20 PM
Post
#18
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Pai ia zi unde-s alea 3 in Bucuresti? Computest 2000 (Autovit) Metrotehnica (dealer Seat) Master Tuner This post has been edited by DORU: Jul 24 2009, 12:28 PM -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jul 23 2009, 08:50 PM
Post
#19
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
. Din ce am citit de pe forumul combat din discutiile despre Subaru, am invatat multe lucruri. 1) Vara nu-i ca iarna si nici Dyno nu e ca Dyno. Adica cifrele de pe Dyno A nu vor fi aceleasi cu cele de pe Dyno B nici macar daca sint acelasi model; nu mai zic daca compari 2 modele diferite, unul la ses unul la deal, intr-o zi rece si in una calda. Dyno se foloseste doar pt a aprecia cresterile de putere; nu este o cifra exacta si universala. 2) Pe dyno NU se masoara acceleratia. Da, obtii o cifra daca chiar vrei dar este eronata. De ce ? Pentru ca NU poti simula pe Dyno rezistenta aerului decit daca o faci in wind tunnel. 3) Revistele de specialitate si producatorii au alt stil de testat decit tine. Ei tureaza masina la 5000 rpm si pe urma dau drumul la ambreiaj FARA mila; pe ei nu ii intereseaza ce se intimpla cu masina si cit "rezista". Te asigur ca tu, ca persoana privata, vei fi cuprins de mila cind va incepe ambreiajul sa "miroasa". 4) Mai importanta este acceleratia de la 60 kph la 120 kph daca chiar tii la numere. 5) Dyno nu masoara decit WHEEL horsepower. Poti estima pierderile perderile prin transmisie si pe urma estimezi puterea la flansa, si compari valoarea aceea cu cea raportata de producator. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Jul 23 2009, 09:02 PM
Post
#20
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 19-July 09 Member No.: 120.492 |
Multumesc pentru raspunsuri. Cred ca am sa incerc totusi un Dyno ca altfel mor de curiozitate.
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 04:37 AM |