Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 0-100 km/h?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
frunzamihai
Salut. Mi-am achizitionat de curand un BMW 325i e90 din 2005 cu 80.000 km (din Germania) la bord. Am incercat astazi de dimineata sa vad in cat timp prinde suta. In carte scrie 7.0 sec. Eu n-am reusit decat minim 8.2 s(asta cu o mana pe volan si cu schimbatorul si cu ceasul cu cronometru in mana cealalta. Este in regula? A fost oare ca nu puteam cronometra cum trebuie cu ceasul in mana sau asta e timpul pe care il scoate masina? Dupa cat timp(sau km) incepe sa isi piarda motorul din putere? In alta ordine de idei tot dupa plimbarea asta am observat ca a inceput sa imi scartzaie volanul. De la ce oare? Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
HalbaSus
Bine ai venit pe forum !

Chiar daca masina are toti caii prezenti la datorie e destul de greu sa obtii timpul de accelerare 0-100 dat in carte (mai ales daca masina e cu schimbator manual). Trebuie sa pornesti perfect, sa schimbi exact la turatia potrivita in plus trebuie sa ai parte de conditii perfecte: asfalt aderent, cauciucuri performante, temperatura potrivita, etc...
Pe de alta parte o masina poate sa piarda foarte multi cai si in 20-30k km, depinde de regimul de exploatare al motorului si in special de starea tuturor componentelor/consumabilelor (filtru de aer, ulei, filtru de benzina, injectoare, etc).

La Top Gear a fost o emisiune in care au masurat pe dyno puterea unui renault VelSatis (parca) cu motor de 3.5 si a iesit cu vreo 40 de cai in minus fata de datele de pe hartie. Dupa o revizie completa (filtre, ulei, bujii, etc) masina si-a recastigat toti caii.
James Kilowatt
Masuratorile pe dyno pot fi influentate de mai multi factori, de modul de calcul al pierderilor, de temperatura ambianta, etc. Mie la 60k km mi-au iesit 3 cai in plus fata de carte whistling.gif

0-100 e destul de greu de masurat cu cronometrul in mana. Mai degraba incearca sa filmezi bordul si sa anlizezi filmul cu movie maker sau ceva de genul asta. Insa verifica daca indicatiile sunt corecte (de ex bord vs GPS).
Poti incerca sa faci masuratoarea si cu GPS-ul. In plus poti vedea daca ai fost la deal, sau la vale, etc. Un softulet acceptabil e chronoGPS desi mie mi-a dat rezultate cam alandala, unora le-a iesit destul de repetitiv testul.

Incearca si masuratoare 80-120 in treptele 3-4-5, mi se pare o indicatie mai buna despre performantele masinii, si in plus nu e influentata de schimbatul vitezelor si nici de aderenta.
frunzamihai
Multam pentru raspunsuri. O sa incerc sa o urc pe un Dyno sa vedem cati cai mai are. Vreo recomandare? Am auzit de centre diverse care dau rezultate uneori tocmai pentru a te convinge sa iti tunezi masina in locul respectiv.
air_wolf
la 0-100 mai contribuie si cutia de viteze + diferentialul spate. testul se face cu motorul cald. inainte de test fa un mic burnout ca sa incalzesti pneurile, dar lasa circa 0.3 din presiune inainte. cel mai bine iei pe cineva cu o greutate similara cu a ta sa stea pe locul din dreapa spate cu cronomoetrul, astfel incit sa vada cind ai atins suta si sa opreasca turometrul. incearca si asa inainte de a merge la tester.
si cel mai important: vezi care au fost conditiile in care au facut testul cei de la uzina. thumbsup.gif

bafta si sa ne spui daca ai reusit sa atingi 7 sec.
ozz86651
Dumane ce oameni...
Una la mina e ca n-ai nici o sansa sa faci 0-100 ca un profesionist. Niciodata. Nu-i vorba numai de schimbat dar si de plecatul propriuzis d epe loc, e greu sa nimeresti optimul de patinat la cauciucuri, de patinat la ambreiaj etc.
Doi la mina e ca stau sa ma gindesc cite 0-100 (serioase) iti trebuie ca sa prajesti un ambreiaj. 10 incercari? 20? Stii cit e un ambreiaj de BMW? Se pare ca o sa afli in curind. Minim 1000E.
DORU
Factori importanti, pe langa cei amintiti de colegii mei, sunt si urmatorii:
- suspensie in stare tehnica buna
- directie bine setata (atat mecanic cat si gemetrie roti)
- anvelope in buna stare

Totusi, tii asa mult sa omori masina de cateva ori cat sa incerci sa obtii cifrele de fabrica? E adevarat, am facut-o si eu, dar... nu o recomand decat o data pe an, pt a se putea testa starea tehnica generala a masinii. Succes !
Cipp
Dom'le, Albea mea prinde suta in 13.5secunde. In realitate, fara soacra-mea, doar cu subsemnatul, masina prinde suta in 20 de secunde, daca schimb la 3000rpm.

E adevarat, masina o am de noua, asa a facut de la inceput, recunosc ca mi-a luat ceva timp sa ma obisnuiesc cu faptul ca macaronarii m-au tras pe sfoara si mi-au vandut un jaf, dar pot sa traiesc cu ideea asta ca una scrie in carte si alta e realitatea! La fel s-a intamplat si cu consumul: mi-au dat 8.7/5.5/6 si in realitate e 8.5/4.9/5.5.

Ce fac, ii dau in judecata?
22nst
QUOTE (Cipp @ Jul 20 2009, 10:01 PM) *
masina prinde suta in 20 de secunde, daca schimb la 3000rpm.



trebuie pana la 6000 rpm
Cipp
La 6000 cred ca piticul inchide gazul! N-am avut curiozitatea, 4000 e deja prea mult pentru talpa mea fina de 45!
James Kilowatt
La benzinare, piticul se baga in seama ceva mai tarziu de obicei, pe la 6500 sau 7000rpm.
laurentiu
Eu nu vad rostul de ce sa verifici sprintul pana la 100 km/h. Chestia asta nu prea ii face bine motorului si mai ales ambreiajului. Din mandrie personala? dry.gif Ma rog... sunt de acord cu ozz. Chestia asta e o distractie care te poate costa scump. Si pentru ce?!
ozz86651
A, si inca nici nu m-am bagat in chestiile de precizie. Cronometru e usor de gasit dar e cam greu sa-l pornesti si opresti cind trebuie. Si 100kmh cum ii masori? Ca vitezometrul e pur orientativ. Daca ti se tocesc cauciucurile sau ai alta presiune deja ai erori.
frunzamihai
Vad ca toata lumea m-a admonestat ca am incercat sa vad in cat timp prind 100km/h. La momentul respectiv a fost metoda cea mai rapida si convenabila de a testa performatele masinii fara sa am pe cineva calificat cu instalatie speciala care sa imi masoare cai putere pe care masina ii mai are. Oricum nu fac asta ca un disperat in mod constant. Poate ma ajutati totusi si imi spuneti unde pot testa caii putere ai masinii. Multam.
DORU
Pe cont propriu, daca folosesti un Beltronics de ex

Sau daca apelezi la un stand Dyno, in Bucuresti exista 3, parca si in Ploiesti a aparut unul. Sau, daca vrei sa fii mai ortodox ca papa, in Ungaria.
frunzamihai
Pai ia zi unde-s alea 3 in Bucuresti?
Rebel
Toata lumea ti-a dat un sfat insa cu totii au uitat un element foarte important: Benzina. Pune cea mai buna benzina pe care o poti gasi cu cea mai mare cifra octanica.

Eu sunt de acord cu testul, si eu le-am facut la masinile mele si chiar am scos timp mai bun decat fabrica (BMW de ex.). Mentionez insa ca toate consumabilele (ulei, filtre, bujii, anvelope) le schimb intotdeauna inainte de termenul stabilit.
DORU
QUOTE (frunzamihai @ Jul 22 2009, 09:32 PM) *
Pai ia zi unde-s alea 3 in Bucuresti?


Computest 2000 (Autovit)
Metrotehnica (dealer Seat)
Master Tuner
f1anatic

.
Din ce am citit de pe forumul combat din discutiile despre Subaru, am invatat multe lucruri.

1) Vara nu-i ca iarna si nici Dyno nu e ca Dyno. Adica cifrele de pe Dyno A nu vor fi aceleasi cu cele de pe Dyno B nici macar daca sint acelasi model; nu mai zic daca compari 2 modele diferite, unul la ses unul la deal, intr-o zi rece si in una calda. Dyno se foloseste doar pt a aprecia cresterile de putere; nu este o cifra exacta si universala.

2) Pe dyno NU se masoara acceleratia. Da, obtii o cifra daca chiar vrei dar este eronata. De ce ? Pentru ca NU poti simula pe Dyno rezistenta aerului decit daca o faci in wind tunnel.

3) Revistele de specialitate si producatorii au alt stil de testat decit tine. Ei tureaza masina la 5000 rpm si pe urma dau drumul la ambreiaj FARA mila; pe ei nu ii intereseaza ce se intimpla cu masina si cit "rezista". Te asigur ca tu, ca persoana privata, vei fi cuprins de mila cind va incepe ambreiajul sa "miroasa".

4) Mai importanta este acceleratia de la 60 kph la 120 kph daca chiar tii la numere.

5) Dyno nu masoara decit WHEEL horsepower. Poti estima pierderile perderile prin transmisie si pe urma estimezi puterea la flansa, si compari valoarea aceea cu cea raportata de producator.

frunzamihai
Multumesc pentru raspunsuri. Cred ca am sa incerc totusi un Dyno ca altfel mor de curiozitate.
f1anatic
QUOTE (frunzamihai @ Jul 23 2009, 01:02 PM) *
Multumesc pentru raspunsuri. Cred ca am sa incerc totusi un Dyno ca altfel mor de curiozitate.



Dai banii degeaba daca nu ai de gind sa faci si ceva cu informatia aceea.
Spre exemplu, daca ai de gind sa te apuci de un tuning etc, e bine sa faci acum, sa ai un "baseline" si apoi dupa ce (sa zicem) adaugi un filtru, o evacuare, re-softezi motorul o mai pui o data pe dyno.
frunzamihai
Da-mi un exemplu. Cam cat de mult pot varia caii putere intre roata si flansa?

QUOTE (f1anatic @ Jul 23 2009, 09:50 PM) *
.
Din ce am citit de pe forumul combat din discutiile despre Subaru, am invatat multe lucruri.

1) Vara nu-i ca iarna si nici Dyno nu e ca Dyno. Adica cifrele de pe Dyno A nu vor fi aceleasi cu cele de pe Dyno B nici macar daca sint acelasi model; nu mai zic daca compari 2 modele diferite, unul la ses unul la deal, intr-o zi rece si in una calda. Dyno se foloseste doar pt a aprecia cresterile de putere; nu este o cifra exacta si universala.

2) Pe dyno NU se masoara acceleratia. Da, obtii o cifra daca chiar vrei dar este eronata. De ce ? Pentru ca NU poti simula pe Dyno rezistenta aerului decit daca o faci in wind tunnel.

3) Revistele de specialitate si producatorii au alt stil de testat decit tine. Ei tureaza masina la 5000 rpm si pe urma dau drumul la ambreiaj FARA mila; pe ei nu ii intereseaza ce se intimpla cu masina si cit "rezista". Te asigur ca tu, ca persoana privata, vei fi cuprins de mila cind va incepe ambreiajul sa "miroasa".

4) Mai importanta este acceleratia de la 60 kph la 120 kph daca chiar tii la numere.

5) Dyno nu masoara decit WHEEL horsepower. Poti estima pierderile perderile prin transmisie si pe urma estimezi puterea la flansa, si compari valoarea aceea cu cea raportata de producator.

air_wolf
QUOTE (Cipp @ Jul 20 2009, 10:11 PM) *
La 6000 cred ca piticul inchide gazul! N-am avut curiozitatea, 4000 e deja prea mult pentru talpa mea fina de 45!


stai linistit ca nu inchide nimic. albeea ca si palio are linia rosie sus, de la 6500 la 8500. motorul de 1.2 16V e un motor de turatie. la mine distractia maxima era sa trec prin pasajul unirii, intr-a 2, turat la 7500 - facea super biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2018 Invision Power Services, Inc.