Drive Test cu Hover Cuv, un 4x4 controversat |
This topic is about Drive Test cu Hover Cuv, the author, adi.mitrea, wrote about: În primul rând vreau să vă zic că am postat aici pentru că marca Great Wall nu are o secțiune în rândul celorlalte mărci. Încă de când am văzut primel ... To read more just scroll down
Drive Test cu Hover Cuv, un 4x4 controversat |
Dec 10 2007, 05:04 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.067 Joined: 1-August 05 From: Bucuresti Member No.: 52.371 |
Încă de când am văzut primele fotografii oficiale, de când l-am văzut pe străzile din România și mai ales de când am citit primele impresii negative, am vrut să-l testez. Ziua a venit și ca să îmi confirm / infirm repede și definitiv prejudecățile despre mașinile chinezești, l-am pus pe teren greu. Am ales să merg la peștera Ialomița (din DN 1, imediat după intrarea în Sinaia, se face un drum la stânga – spre Târgoviște –, după care urmează 39 de kilometri de drum forestier) pentru că acum un an am mai făcut drumul și mi-a plăcut tare mult. Încă de când m-am urcat în Cuv am remarcat cofortul și ergonomia. Surprinzător, nu? Am stat în mașină cam 8 ore pe drum și nu m-am simțit obosit deloc. Cotiera centrală la locul ei, cotiera de pe fața de ușă la fel. Tot la capitolul ergonomie aș pune și instrumentele de bord, foarte lizibile și bine iluminate (unii mai sofisticați ar spune că sunt banale...). Recunosc că mi-a fost destul de greu să mă obișnuiesc cu gabaritul, dar după vreo 2 ore de condus am făcut REPEDE și întoarceri din trei mișcări - direcția se acționează foarte ușor. Tracțiunea spate (2H) trage bine, dar pe zăpadă, mai ales cu gume allseason, spatele pleacă destul de ușor la plimbare. Lucururile se schimbă radical cu 4H, când deja mi s-a făcut poftă de hârjoneală prin zăpadă. Cu 4L nu am apucat să merg, pentru că pe zăpadă / gheață reductorul nu e util deloc. Pe drumul forestier am mers numai cu 4H, iar pe asfallt doar cu 2H. Motorul e departe de unul de ultim răcnet, la o cilindree de 2.400 și doar 134 de cai, însă turat cum trebuie poate face rezonabil depășiri. Antifonarea este bună, chiar și pe la 120 km/h. În cazul accelerărilor puternice, spre 5.000 rpm se aude un “răcnet” de la cutia de viteze, respectiv tracțiunea spate care fac să-ți amintești că totuși mergi cu o mașină de teren, nu cu una de stradă. Fiindcă tot am amintit de cutia de viteze, ei bine, în afară de cursa relativ lungă a levierului, nu am altceva de obiectat. Cele 5 rapoarte sunt precise și potrivite motorului și gabaritului mașinii. Cum poate vă așteptați, sunt și ceva minusuri. Primul merge la consum, care nu știu exact cât de mare e, dar cred că undeva la 10% extraurban la mers potol. E oarecum normal pentru cele 1.800 de kilograme pe care trebuie să le împingă motorul Mitsubishi de 2.400 cmc. Pentru amatori, există varianta GPL, care mai atenuează costurile pentru carburant. Un alt minus l-aș da consolei centrale, care e iluminată contrastant (în albastru) față de vitezometru și turometru (cum se va vedea și în poze). Prejudecățile de care am scăpat: - în Hover Cuv NU miroase a teneși chinezești (cum spunea un coleg de forum) - Hover Cuv NU are o calitate a fabricației sub alte mașini care costă între 16.000 și 20.000 de euro. - Hover Cuv NU are frâne proaste Preudecăți confirmate: + mașina are ceva greierași, dar nu mult peste medie + consumul este relativ mare + siguranța nu am apucat s-o testez Una peste alta, în drumul de întoarcere, ascultând muzică și jucându-mă cu magazia de CD-uri, mă gândeam că i-aș da Hover Cuv-ului nota 7 din 10. Sincer, mi-aș cumpăra o asemenea mașină, pe GPL sau diesel, pentru ieșirile la munte cu prietenii. Hover Cuv este un fel de Logan în rândul mașinilor 4x4, mai trebuie să și confirme ca vânzări. Pentru sceptici, nu pot decât să recomand Drive Test! -------------------- Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL |
|
|
Dec 10 2007, 05:07 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.067 Joined: 1-August 05 From: Bucuresti Member No.: 52.371 |
Hover Cuv
This post has been edited by adi.mitrea: Dec 10 2007, 05:10 PM
Attached File(s)
DSCF4904.JPG ( 1.82MB )
Number of downloads: 90
DSCF4927.JPG ( 1.71MB ) Number of downloads: 64 DSCF4902.JPG ( 1.79MB ) Number of downloads: 71 DSCF4949.JPG ( 1.74MB ) Number of downloads: 79 DSCF4952.JPG ( 1.54MB ) Number of downloads: 92 DSCF4937.JPG ( 1.78MB ) Number of downloads: 48 DSCF4922.JPG ( 1.81MB ) Number of downloads: 35 -------------------- Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL |
|
|
Dec 11 2007, 09:15 AM
Post
#3
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
interesant ... cam cat costa varianta 4x4 ?
eu am impresia ca e la pret de forester caz in care , sa avem pardon ... un forester basic pleaca pe la 17500-18000 si unul dotat ok este in jur de 19-20k cip. daca platesc 1000 E in plus pentru a avea un subaru si nu un GW ... hac parerea mea dau 1000 E in plus. -------------------- |
|
|
Dec 11 2007, 10:07 AM
Post
#4
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
-------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Dec 11 2007, 10:53 AM
Post
#5
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
-------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
Dec 11 2007, 11:46 AM
Post
#6
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
Da mah... da cu foresterul ala care e doar putin mai mare decat masina mea nu impui respect pe strada... nu privesti lumea de la inaltimea potrivita, si cand parcheaza vaporul langa tine si soferul se uita la tine de sus... o sa-ti vina sa arunci foresterul la gunoi dar nu ai greerasi , ai motor de ultima generatie si tractiune integrala permanenta . in plus piesele nu se vand la kg -------------------- |
|
|
Dec 11 2007, 07:23 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 550 Joined: 14-October 05 From: Montreal,Ca Member No.: 58.382 |
arata chair bine masina
sigur nu cred ca m-as baga sa cumpar asa ceva...dar le vad ca pe o alternativa in 2-3 ani cand vor fi testate pe terman mai lung masinile astea. Asa pe hartie suna binisor insa sunt prea noi ca sa poti avea incredere in ele pe termen mediu-lung. Comparatia cu Forester nu-i normala pt ca Forester e un SUV mult mai mic. Din cate vad eu din poze acest Hover e de marimea unui Tribeca sau aproape (poate ar putea cineva sa confirme) This post has been edited by Dany_s: Dec 11 2007, 07:25 PM -------------------- Mercury Cougar V6 - 2.5 - 170 hp, stock for now.... - prima masina manuala, pt joaca on/off track
Subaru Legacy Outback - 2.5 - 165hp, 16"s, Alpine, Infiniti - winter fun :D Lexus GS 400-4.0, 300hp, Alpine, Nakamichi, Kaption, JL - Sold (amazing car that will be missed) http://www.masini.ro/forum/content/Totul-d...9/Lexus-GS-400/ Lexus Es250 - 2.5 156hp, Alpine, Limited Alloys 17", American Legacy, Pyramid - Sold - my 1st car, will always have a special place in my heart |
|
|
Dec 11 2007, 07:34 PM
Post
#8
|
|
pilot Group: Membri Posts: 388 Joined: 19-January 06 From: BT Member No.: 65.872 |
E mareee.....oricum Ssangyong Korando inca mai vad pe sosele , cred ca prefer asta decat troaca aia si nici aia nu era ieftina.
This post has been edited by BRAC: Dec 11 2007, 07:39 PM -------------------- 330ci
|
|
|
Dec 12 2007, 11:08 AM
Post
#9
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
arata chair bine masina sigur nu cred ca m-as baga sa cumpar asa ceva...dar le vad ca pe o alternativa in 2-3 ani cand vor fi testate pe terman mai lung masinile astea. Asa pe hartie suna binisor insa sunt prea noi ca sa poti avea incredere in ele pe termen mediu-lung. Comparatia cu Forester nu-i normala pt ca Forester e un SUV mult mai mic. Din cate vad eu din poze acest Hover e de marimea unui Tribeca sau aproape (poate ar putea cineva sa confirme) sa nu exageram e intre forester si tribeca ca dimensiuni , da' prefer o masina -------------------- |
|
|
Dec 12 2007, 11:13 AM
Post
#10
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
-------------------- |
|
|
Dec 12 2007, 11:18 AM
Post
#11
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Fix asta eram eu pe cale sa fac, dar mi-a luat-o inainte George.
-------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
Dec 12 2007, 11:37 AM
Post
#12
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
-------------------- |
|
|
Dec 13 2007, 04:42 PM
Post
#13
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.067 Joined: 1-August 05 From: Bucuresti Member No.: 52.371 |
După ce ați postat voi linkurile către topicul despre mașinile chinezești, am căutat pe youtube un filmuleț cu Hover Cuv. Nu am găsit nici măcar unul.
Nu spun că Hover Cuv e sigur, nu spun că oferă securitate zero, dar spun că nu există teste oficiale făcute și până atunci nu putem decât să presupunem. Atâta timp cât Jeep Grand Cherokee (2005), Jeep Cherokee (2003), Land Rover Discovery (2006), Land Rover Range Rover (2002) și Audi Q7 au fiecare câte patru stele la protecția pasagerilor, atunci ce pretenții să ai de la un Hover Cuv care costă la jumătate față de cea mai ieftină dintre cele enumerate. Poate că are tot patru stele, sau poate că are una. Oricum e destul de greu să faci o mașină mare și sigură... Prețul pentru Hover Cuv 4x4 e de circa 19.000-20.000 de euro DDP în variantele superioare de echipare. De fapt nici nu cred că poți să-l cumperi prea chel... Varianta cea mai scumpă are în plus tapițerie din piele, magazie de CD-uri și trapă față de un Hover Cuv normal. În rest, toate au ABS, 2 Airbag-uri, climatronic, servo, geamuri electrice (cel puțin pe față), MP3, proiectoare, oglinzi reglabile electric și încălzite, faruri reglabile electric și închidere centralizată. După mine, lui Hover Cuv îi trebuie 3 elemente să vândă bine în România: 1. Motor diesel 2. Garanție mare (minim 3 ani) 3. Calitate a asamblării un pic mai ridicată (pentru că materialele nu sunt slabe calitativ) Comparația cu Forester e un pic forțată pentru că Hover Cuv e un pic mai mare. Ca dimensiuni, l-aș pune lângă BMW X5 modelul vechi, Mercedes ML modelul vechi, Mitsubishi Pajero, etc... -------------------- Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL |
|
|
Dec 13 2007, 05:42 PM
Post
#14
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.067 Joined: 1-August 05 From: Bucuresti Member No.: 52.371 |
Am mai dat peste niște fotografii drăguțe făcute de un prieten în timpul drive test-ului cu Hover Cuv și le atașez și pe astea.
Attached File(s)
Image044.jpg ( 369.94K )
Number of downloads: 88
Image045.jpg ( 470.52K ) Number of downloads: 62 Image048.jpg ( 522.19K ) Number of downloads: 44 Image054.jpg ( 314.7K ) Number of downloads: 35 Hover_Cuv.jpg ( 611.53K ) Number of downloads: 56 -------------------- Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL |
|
|
Dec 14 2007, 09:19 AM
Post
#15
|
|
novice Group: Membri Posts: 22 Joined: 4-October 07 Member No.: 114.903 |
Dupa ce am vazut atatea teste oficiale cu diferite masini nu-mi mai vine sa-mi iau masina neverificata oficial nici in ruptul capului. In primul rand 4 stele la teste inseamna siguranta foarte buna, aproape de maxim. Chiar si masinile cu 3 stele sunt suficient de sigure pentru strada.
Referitor la CUV, 2 mentiuni: - are doar 2 airbag-uri in conditiile in care orice masina noua vine cu cel putin 4 intr-o varianta de echipare decenta??? - Chiar daca e copiata dupa o masina buna din occident nu inseamna ca e sigura. Calitatea materialelor folosita la elementele de siguranta si mai ales detaliile sunt cele mai importante in caz de deformare controlata. Se vede din filmuletele de teste cum se rup pragurile la masinile chinezesti si se duce motorul peste sofer, chiar daca la inceput se deformeaza exact ca o masina sigura. -------------------- Suzuki Samurai 88'
|
|
|
Dec 18 2007, 11:20 AM
Post
#16
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.067 Joined: 1-August 05 From: Bucuresti Member No.: 52.371 |
Păi așa e, nici eu nu aș cumpăra o mașină pentru care nu s-au făcut teste oficiale.
Două airbag-uri sunt suficiente pentru a avea o mașină cât de cât sigură. Hover Cuv este totuși un 4x4 budget, și dacă te uiți la mașini de categorie inferioară, tot budget, ai să vezi că tot două airbaguri au. Hover Cuv este mai mult o mașină japoneză, începând cu motor și terminând cu unele elemente de design. Iar faptul că la niște sedanuri de mici dimensiuni li se rup pragurile, asta nu înseamnă că TOATE mașinile chinezești se comportă la fel. E ciudat și incorect să compari sedan cu vehicul de teren, la fel cum este ciudat și incorect să compari un 4x4 al unei mărci cu un sedan al unei alte mărci. Pe logica asta, hai să comparăm ultimul model de Aro cu Dacia Logan. Până nu vor fi făcute teste oficiale cu mașinile chinezești, părerea mea este că tot ce scriem noi pe aici ține de prejudecăți. -------------------- Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL |
|
|
Dec 18 2007, 12:37 PM
Post
#17
|
|
novice Group: Membri Posts: 22 Joined: 4-October 07 Member No.: 114.903 |
Păi așa e, nici eu nu aș cumpăra o mașină pentru care nu s-au făcut teste oficiale. Două airbag-uri sunt suficiente pentru a avea o mașină cât de cât sigură. Hover Cuv este totuși un 4x4 budget, și dacă te uiți la mașini de categorie inferioară, tot budget, ai să vezi că tot două airbaguri au. Hover Cuv este mai mult o mașină japoneză, începând cu motor și terminând cu unele elemente de design. Iar faptul că la niște sedanuri de mici dimensiuni li se rup pragurile, asta nu înseamnă că TOATE mașinile chinezești se comportă la fel. E ciudat și incorect să compari sedan cu vehicul de teren, la fel cum este ciudat și incorect să compari un 4x4 al unei mărci cu un sedan al unei alte mărci. Pe logica asta, hai să comparăm ultimul model de Aro cu Dacia Logan. Până nu vor fi făcute teste oficiale cu mașinile chinezești, părerea mea este că tot ce scriem noi pe aici ține de prejudecăți. Nu incercam sa compar un 4x4 cu un sedan. Referirea la dotari era ca pana si o masina de buget noua vine cu mai mult de 2 airbaguri intr-o varianta de echipare decenta. La probleme de siguranta poti sa compari orice clase de masini vrei, pana la urma e important daca mai traiesti sau nu dupa accident indiferent daca ai tico sau Landcruiser. Dar daca asta nu te convinge: http://youtube.com/watch?v=DZWy_fASSiQ ... asa se comporta un 4x4 chinezesc la crashtest. Faptul ca masina are piese japoneze pe ea inseamna ca acele componente sunt probabil mai fiabile. Nu prea ajuta la siguranta daca ai un motor bun si fiabil, poate doar la buzunar. -------------------- Suzuki Samurai 88'
|
|
|
Dec 18 2007, 03:30 PM
Post
#18
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.067 Joined: 1-August 05 From: Bucuresti Member No.: 52.371 |
Se pare că am rămas noi singuri să ne persuadăm unul pe celălalt.
Ok, ai găsit un 4x4 chinezesc Jiangling Landwind bușit de ADAC. Din nou, nu spun că Hover Cuv e sigur, dar nici nesigur. Dacă îmi arăți un Opel Antara care se comportă jalnic la crash test, nu o să cred că și Tuareg va avea același rezultat. Chiar aș vrea să văd un Hover Cuv lovit frontal... -------------------- Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL |
|
|
Dec 19 2007, 10:07 AM
Post
#19
|
|
novice Group: Membri Posts: 22 Joined: 4-October 07 Member No.: 114.903 |
Se pare că am rămas noi singuri să ne persuadăm unul pe celălalt. Ok, ai găsit un 4x4 chinezesc Jiangling Landwind bușit de ADAC. Din nou, nu spun că Hover Cuv e sigur, dar nici nesigur. Dacă îmi arăți un Opel Antara care se comportă jalnic la crash test, nu o să cred că și Tuareg va avea același rezultat. Chiar aș vrea să văd un Hover Cuv lovit frontal... Nu, evident. Problema mea e ca daca pana acum nu am vazut nici un crashtest la care o masina chinezeasca sa se comporte bine, nu ma astept ca CUV-ul sa se comporte mai bine, si statistic vorbind am dreptate, nu? Si eu vreau sa-l vad in crash test. Nu mai stiu sigur, dar nu era o lege care nu permitea vanzarea masinilor in europa daca nu sunt testate de cineva oficial? -------------------- Suzuki Samurai 88'
|
|
|
Dec 19 2007, 10:43 AM
Post
#20
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
http://www.videowize.com/video_O8m9XQ-UVUg.html
Nu stiu ce si cum, l-am gasit si l-am postat. Masina nu pare distrusa ca "jucariile" chinezesti testate oficial, dar poti sa stii? -------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 07:19 AM |