IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Schimbator de FIAT in LADA

This topic is about Schimbator de FIAT in LADA, the author, k.68177, wrote about: Din nefericire, am luat decizia sa montez in scurt timp cutia de viteze de la Fiatul lu batranu' care a fost recent scos din circulatie. E modelul Mir ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Schimbator de FIAT in LADA
k.68177
post Mar 13 2006, 04:49 PM
Post #1


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 208
Joined: 13-February 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 68.170



Din nefericire, am luat decizia sa montez in scurt timp cutia de viteze de la Fiatul lu batranu' care a fost recent scos din circulatie. E modelul Mirafiori, motor asemanator cu cel de Laditza. Chiar daca batranul e mecanic auto, totusi are ceva ezitari fata de mine, cand vb. cu el pe tema asta. El initial a vrut sa-mi modifice ambreiajul, sa-mi puna ambreiaj be cablu (bleah). Am avut o discutie cu el prin care l-am facut sa inteleaga ca nu renunt nici mort la ambreiajul hidraulic. Deci prin urmare, se potriveste "clopotul" de la schimbatorul de Laditza ( pe ala ii montat pistonul de la ambreiaj)? Ar fi fain sa potriveasca, ca atunci am impuscat cu un foc 2 iepuri: nu trebuie sa-mi schim ambreiajul, si electomotorul nu o sa stea prins in 2 suruburi + colier , ci o sa stea normal, prins in 3 suruburi. Gaura din podea nu prea ma inspaimanta, pt ca si la schimbatorul cu 5 de Laditza, a fost modificata un pic gaura (marita inspre manerul de la frana de mana, cu 3-4 cm, pus pe el masca din plastic cu burduful din cauciuc, sudat o buc. de tabla+izolat antifonic). Ma inspaimanta gandul ca schimbatorul de Fiat vine si mai aproape de frana de mana. Ii fain ca o sa poti sa schimi vitezele mai comod, ai un "feel" mai sportiv smile.gif. Deci cum pot sa scurtez manerul de la frana de mana, fara sa-l mut mai in spate, sau sa stric manerul? Chestia e ca nu prea se poate gasi maner nou, numai la dezmembrari, si nu as vrea sa am dureri de cap din cauza asta. Acum urmeaza partea a 2-a. Cum trebuie facut cuplajul dintre cutie de vit. si axul ala care merge la dif? Ii un cuplaj flexibil ( cuplajul Hardy ), si acela trebue modificat? Cum se poate prinde cutia de vit. pe caroserie ? Potrivesc punctele de prindere de la Lada cu cele de Fiat ? Daca nu, se pot da gauri in bucata aia de metal ce prinde cutia de vit. de caroserie (bucata ce trece sub consola, nu prea stiu cum ii se zice)? Nu prea as avea chef sa dau gauri IN CAROSERIE. As vrea sa pot sa fac modificarea fara multe alte modificari, si eventual pe cat se poate cu piesele ce le am. M-am documentat, si schimbatorul de la Fiat are treptele mai lungi decat la sch. de 5 de la Lada.
Eu as vrea sa ma apuc de lucru cam asa peste 2-3-4 sapt, daca va fii o vreme mai buna. Am 2 posibilitati: ori ridic masina, si o pun pe ceva, ori pot s-o rastorn. Batranu are set pt rasturant Dacia, si la care a facut "extensie" ca sa se potriveasca pe Lada. Am si scule necesare in garaj ( polizor, ap. de sudura, bormasina, flex biggrin.gif). Fiatul ii inca neatins, dupa cam asa un an de sedere in garaj. Cutia de vit. de la Fiat ii in perfecta stare, fara defecte.
Astept sa-mi raspundeti................
Ps: am citit aici despre aceasta modificare, da nimic concret, numa generalitati. :wave:

Edit: am auzit ca ambreiajul de la Fiat merge in sens invers?!?!?!?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k.68177
post Mar 13 2006, 05:32 PM
Post #2


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 208
Joined: 13-February 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 68.170



Am primit vesti imbucuratoare: Fiatul nostru e model 131 mirafiori. Un prieten care a facut modificarea asta mi-a spus ca sunt 2 modele de cutii de vit. de la 131: cele care se potrivesc ca o manusa, fara nevoie de modificari (exceptie ambreiajul) , si ii un model care are nevoie de modificarile la care astept raspuns!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dan54198
post Mar 13 2006, 10:29 PM
Post #3


novice
**

Group: Membri
Posts: 44
Joined: 25-August 05
From: Braila (Braila)
Member No.: 54.191



Salut K! Eu am cutie de viteze de Fiat 125 s (5 tr.). Este mai comoda dar cite am patit cu ea numai eu stiu. Am scris cite ceva in acest sens si citeva date tehnice pe topicil "tuning Lada......" :wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k.68177
post Mar 14 2006, 05:54 PM
Post #4


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 208
Joined: 13-February 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 68.170



Mersi Dan pt raspuns! Am citit topicul !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k.68177
post Mar 14 2006, 06:49 PM
Post #5


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 208
Joined: 13-February 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 68.170



Dan, am ceva intrebari: ai avut dificultati in prinderea cutiei, pe suporturile cutiei de Lada?
Electromotorul cum l-ai prins?
Ambreiajul- cum l-ai modificat ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dan54198
post Mar 14 2006, 08:23 PM
Post #6


novice
**

Group: Membri
Posts: 44
Joined: 25-August 05
From: Braila (Braila)
Member No.: 54.191



Salut K! De la inceput iti spun ca nu stiu cum arata o cv.de fiat mirafiori. Cea pe care am montat-o eu pe rusoaica mea ca aspect exterior si ca imensiuni este copie cu cea de lada cu 5tr. Ce-i diferit?.....1) Carcasa ambreiaj-(la fiat electromotorul este pe partea opusa fata de lada) deci a trebuit sa iau tot ambreiejul de lada care-i foarte fiabil fie vorba intre noi eu nu i-am facut nimic pina acum(80000km) din care 75% oras. Eu am fost nevoit sa confectionez o traversa din cornier cu un amortizor de cauciuc in locul celei de la cv. lada. Si a mai trebuit sa tai gaura aia despre care ai citit deja. A fost cam mult de lucru dar am lucrat cu placere si pot sa spun acum ca a meritat. Cutia merge impecabil si e foarte comoda. Dar retine ca aceasta cutie (cred eu ca-i cea dupa care rusi au facut-o pe cea de lada) este identica la exterior cu cea de lada. :wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k.68177
post Mar 14 2006, 09:08 PM
Post #7


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 208
Joined: 13-February 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 68.170



Normal sa semene... ca dupa Fiat 125 a fost fabricata Laditza. Pana si volanul are aspect asemanator ( volanul de la 1500), ca sa nu mai vb. de caroserie. Sper ca am nimerit cutia de vit. care se potriveste cel mai bine dintre modelele de 131. Asta are electromotorul montat pe aceeasi parte, ca si al Laditza, si cam la acelasi inaltime. Cel mai bine ar fi sa potriveasca si gaura de la levier. Mai am o nelamurire. Ai avut probleme cu cuplajul dintre cutie si restul transmisiei ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dan54198
post Mar 16 2006, 08:57 PM
Post #8


novice
**

Group: Membri
Posts: 44
Joined: 25-August 05
From: Braila (Braila)
Member No.: 54.191



La dimensiuni nu dar am luat de la cutia de lada cupla elastica (chestia aceea din cauciuc dintre cardan si c.v.) pt. ca acea de fiat nu o avea deloc(daca ai citit in topicul care ti-am spus mai inainte stii ca am cumparat-o demontata si incompleta) :wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k.68177
post Aug 24 2006, 09:16 PM
Post #9


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 208
Joined: 13-February 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 68.170



Revin... dupa multe ezitari, saptamana viitoare daca o sa am noroc, o sa fie montata biggrin.gif
Asa arata :
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k.68177
post Aug 24 2006, 09:18 PM
Post #10


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 208
Joined: 13-February 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 68.170



Acum urmeaza clopotul + sistemul de ambreiaj
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k.68177
post Aug 24 2006, 09:20 PM
Post #11


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 208
Joined: 13-February 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 68.170



Ca sa nu trebuiasca sa modific ambreiajul, o sa montez clopotul de la cutia de viteze de lada. Dupa o scurta comparatie cu cutia cealalta pe care o posed ( lada 2107 5 trepte), suruburile potrivesc la fix.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel82595
post Aug 24 2006, 09:52 PM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 660
Joined: 17-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 82.588



hmm....tentanta treaba :angel: . Spor la treaba
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel82595
post Sep 2 2006, 09:33 PM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 660
Joined: 17-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 82.588



Vreau sa schimb rulmentul de presiune pentru ca face zgomot si azi m-am uitat pe sub masina si m-am cam descurajat. Ce sfaturi aveti pt unul care face asta pt prima data, la ce ar trebui sa fiu atent? Cat cantareste cutia in sine ca stiu la ce sa ma astept?
Multumesc :wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dragos56563
post Sep 2 2006, 10:26 PM
Post #14


specialist
******

Group: Membri
Posts: 543
Joined: 23-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.556



Salut,

Cutia nu cintareste mare lucru. Maxim 10 kile, daca imi aduc bine aminte. Asta fara pilnie. Cu pilnie, mai pui vreo 5-10 kile. Tre' sa desfaci bridele de sub cutie, cablu de la vitezometru, si cele 8 suruburi in care se prinde cutia de motor. Plus arborele cardanic. Tragi un pic cutia spre diferential, dai bridele de tot jos si gata....

Mentionez ca treaba asta o faci cel mai usor daca ai elevator ca pe dedesubt e crima...

Spor !

:wave:


--------------------
Lada 1200s - 1982 - 200k+ km
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariustom
post Sep 3 2006, 11:23 AM
Post #15


Păcat de acest forum ...
******

Group: Moderator
Posts: 4.288
Joined: 26-March 05
From: D
Member No.: 43.171



Salutare :wave:
Daniel, singur nu vei reuși. Trebuie cel puțin 2 persoane la demontare și montare.
La montare, când bagi cutia pe ghidajul motorului (rulmentul de presiune + ambreiaj) e bine ca un altul, cu un levier să ridice partea din față a motorului, pentru a coborâ partea din spate, ca să-ți fie mai ușor să bagi cutia.
Atenție: e bine ca la cutie să fie 2, deoarece poziția e foarte nasoală, și să eviți producerea de accidente!
De asemenea, după ce ai băgat-o pe ghidaj, unul trebuie să împingă cutia în sus, iar altul trebuie să prindă brida cu suportul de cutie, de partea de dinjos a mașinii.
Spor la lucru ! :wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
asalsa83929
post Sep 16 2006, 08:23 AM
Post #16


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 14
Joined: 5-August 06
From: Bucuresti
Member No.: 83.922



k.1677 , scuze dar nu shtiu cum te cheama, ce faci cu vechea cutie de viteze? eshti cumva interesat s-o vinzi?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel82595
post Sep 17 2006, 05:01 PM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 660
Joined: 17-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 82.588



am vazut un anunt pe net in care cineva zicea ca dezmembreaza un fiat 131. Care sunt seriile care au cutie ce se potriveste pe laditza sau se potrivesc toate? :wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k.68177
post Sep 17 2006, 06:45 PM
Post #18


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 208
Joined: 13-February 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 68.170



Cutia veche inca nu o vind. Modificarea inca nu a avut loc. A intervenit ceva si a trebuit sa plec in pic din cluj, deci am lipsit cat timp taica-meu avea concediu. Daniel, sincer eu atat stiu ca exista 2 modele de fiat 131: una de la care potriveste, si alta care nu potriveste (necesita taiere in podea, etc). Tot ce pot sa zic ca asta e de pe Fiat 131 mirafiori parca din '79. Tot ce trebuie sa modific la ea e sistemul de ambreiaj, si asta o sa fac prin scoatearea palniei de pe cutia de lada si montarea pe cutia de fiat (potriveste la fix). Daca ai chef de modificari, si cutia e in stare buna, atunci ce sa zic, apuca-te de lucru, ca n-ai nimic de pierdut. O poti adapta in asa fel incat sa nu ai probleme, si daca o sa fie ceva necaz o s-o poti pune pe aia originala innapoi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 16th May 2024 - 09:01 AM