Din nefericire, am luat decizia sa montez in scurt timp cutia de viteze de la Fiatul lu batranu' care a fost recent scos din circulatie. E modelul Mirafiori, motor asemanator cu cel de Laditza. Chiar daca batranul e mecanic auto, totusi are ceva ezitari fata de mine, cand vb. cu el pe tema asta. El initial a vrut sa-mi modifice ambreiajul, sa-mi puna ambreiaj be cablu (bleah). Am avut o discutie cu el prin care l-am facut sa inteleaga ca nu renunt nici mort la ambreiajul hidraulic. Deci prin urmare, se potriveste "clopotul" de la schimbatorul de Laditza ( pe ala ii montat pistonul de la ambreiaj)? Ar fi fain sa potriveasca, ca atunci am impuscat cu un foc 2 iepuri: nu trebuie sa-mi schim ambreiajul, si electomotorul nu o sa stea prins in 2 suruburi + colier , ci o sa stea normal, prins in 3 suruburi. Gaura din podea nu prea ma inspaimanta, pt ca si la schimbatorul cu 5 de Laditza, a fost modificata un pic gaura (marita inspre manerul de la frana de mana, cu 3-4 cm, pus pe el masca din plastic cu burduful din cauciuc, sudat o buc. de tabla+izolat antifonic). Ma inspaimanta gandul ca schimbatorul de Fiat vine si mai aproape de frana de mana. Ii fain ca o sa poti sa schimi vitezele mai comod, ai un "feel" mai sportiv . Deci cum pot sa scurtez manerul de la frana de mana, fara sa-l mut mai in spate, sau sa stric manerul? Chestia e ca nu prea se poate gasi maner nou, numai la dezmembrari, si nu as vrea sa am dureri de cap din cauza asta. Acum urmeaza partea a 2-a. Cum trebuie facut cuplajul dintre cutie de vit. si axul ala care merge la dif? Ii un cuplaj flexibil ( cuplajul Hardy ), si acela trebue modificat? Cum se poate prinde cutia de vit. pe caroserie ? Potrivesc punctele de prindere de la Lada cu cele de Fiat ? Daca nu, se pot da gauri in bucata aia de metal ce prinde cutia de vit. de caroserie (bucata ce trece sub consola, nu prea stiu cum ii se zice)? Nu prea as avea chef sa dau gauri IN CAROSERIE. As vrea sa pot sa fac modificarea fara multe alte modificari, si eventual pe cat se poate cu piesele ce le am. M-am documentat, si schimbatorul de la Fiat are treptele mai lungi decat la sch. de 5 de la Lada.
Eu as vrea sa ma apuc de lucru cam asa peste 2-3-4 sapt, daca va fii o vreme mai buna. Am 2 posibilitati: ori ridic masina, si o pun pe ceva, ori pot s-o rastorn. Batranu are set pt rasturant Dacia, si la care a facut "extensie" ca sa se potriveasca pe Lada. Am si scule necesare in garaj ( polizor, ap. de sudura, bormasina, flex ). Fiatul ii inca neatins, dupa cam asa un an de sedere in garaj. Cutia de vit. de la Fiat ii in perfecta stare, fara defecte.
Astept sa-mi raspundeti................
Ps: am citit aici despre aceasta modificare, da nimic concret, numa generalitati. :wave:
Edit: am auzit ca ambreiajul de la Fiat merge in sens invers?!?!?!?