IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

MADE IN URSS

This topic is about MADE IN URSS, the author, dan54198, wrote about: Salut ! Am si eu o "natasha" (LADA 1200 COMBI an 1982) de care sa fiu sincer sunt tare multumit. O am de 8 ani si am facut cu ea cca.70 000 km si vrea ... To read more just scroll down

4 Pages V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> MADE IN URSS
dan54198
post Aug 28 2005, 12:01 AM
Post #1


novice
**

Group: Membri
Posts: 44
Joined: 25-August 05
From: Braila (Braila)
Member No.: 54.191



Salut ! Am si eu o "natasha" (LADA 1200 COMBI an 1982) de care sa fiu sincer sunt tare multumit. O am de 8 ani si am facut cu ea cca.70 000 km si vreau sa spun ca in afara de 1 acumulator ,1 set de tobe, n-filtre de ulei si bineinteles ulei masima asta n-a vrut decit drum si combustibil. Dar i-am oferit eu pt ca-mi este foarte credincioasa. Nu ca n-as sti ce sa-i fac dar masina asta nu m-a lasat niciodata in drum. Oricind am avut nevoie de ea s-a auzit din garaj :"PREZENT". Inaintea ei am avut o dacie noua care m-a imbolnavit de nervi. Si am tinut-o doar un an. Dar cu rusoaica asta se pare ca am avut noroc. Si pt. ca m-am simtit "dator" fata de "absenta apetitului pt. reparatii " i-am oferit o cutie de viteze cu 5+1 trepte de la un fiat 124 special. ca sa nu se mai tureze motorul prea tare peste 100km/ora. Modificarea am facut-o singur acasa in garaj. Si pt. ca rezultatele au fost mai mult decit incurajatoare (a scazut consumul interurban cu aprox.1l) am cumparat si montat (tot in garaj, singur) o instalatie GPL. Dupa ce am montat-o am ramas uimit de cit de bine poate sa mearga. I-am scos pompa de benzina pt.ca mergind fara benzina se tot rupeau membranele. Oricum carburatorul are paianjeni in el ca de 3 ani prin el n-a mai trecut nici 1 ml de benzina. Acum ma misc prin oras cu 170 000 lei / 100 km si afara cu 140 000 lei / 100 km. Mentionez ca masina asta n-a avut mecanic 8 ani si cred ca o s-o mai tin destul de mult timp . Are in total 150 000 km si pot sa spun ca nu am ce sa-i reprosez. Si la capitolul "aspect" toti cei care au vazut-o au spus ca-i ca si noua. Dupa cum am spus as mai vrea s-o tin ceva timp si am citit aici pe forum ca aveti un manual de intretinere si reparatii pt. lada 1200. Daca se poate deranja cineva si il trimite si la adresa ( untea_dan@yahoo.com ) eu pot inca de pe acum sa-i multumesc mult. Daca pot sa ajut pe cineva il ajut.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrei27237
post Aug 28 2005, 10:18 AM
Post #2


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 348
Joined: 5-June 04
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 27.230



no comment.....
cand va putea un posesor de dacia sa scrie asa ceva ?!?!? biggrin.gif


--------------------
Filtre sport K&N - Accesorii Tuning - Discuri Frina Brembo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian52125
post Aug 28 2005, 12:28 PM
Post #3


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 103
Joined: 27-July 05
From: Bucuresti
Member No.: 52.118



Felicitari pentru Ladita.Si eu am cumparat o Lada 1500 Combi de curind dar mai am mult pina o pun la punct.Mai am o 1200 si asa este nu m-a lasat in 2 ani niciodata in drum.Singurele lucruri schimbate,becuri ,filtru de ulei,o curea.In rest zboara.Acum insa trebuie sa schimb setul motor.Cit despre Dacia adevarul e ca cele dupa '89 au fost foarte proaste.Piesele sunt de vina.Ai mei au avut o 1300 din '73 care mergea super bine insa dupa revolutie cu piesele astea...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
horatiu53660
post Aug 28 2005, 05:33 PM
Post #4


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 7
Joined: 19-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 53.653



Ce sa zic": ai noroc. Daca te apuci sa bagi piese in ea mai bine lipsa.L-au prostit si rusii, la fel ca noi si la Lada sint de doua ctg. originale care pe cutii, au holograma,iar piesa are pansonat pe ea nr din codificator sau marca si costa dublu fata de cele ukrainiene. biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariustom
post Aug 29 2005, 06:13 AM
Post #5


Păcat de acest forum ...
******

Group: Moderator
Posts: 4.288
Joined: 26-March 05
From: D
Member No.: 43.171



Salutare. :wave:
Pentru a intra în posesia unui manual de Lada 1200 în română, vă recomand adresa awinternitz@masini.ro sau nr.de tel. 0 7 2 2 379263, de unde mi-am cumpărat și eu un CD foarte complet și foarte util, cu foarte multe descrieri amănunțite.
Dan, mă bucur că și tu ești de aceeași părere cu mine, că o Lada, chiar și mai veche, este mai fiabilă decât o Dacie, chiar și mai nouă. Posesorii de Dacii să nu se supere, dar cazurile care ne întăresc credința se înmulțesc.
offtopic.gif Sper ca adminii+moderatorii să nu interpreteze ca reclamă acest sfat, el fiind pur gratuit și general, în caz contrar îmi cer scuze anticipat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Aug 29 2005, 06:58 AM
Post #6


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



cand va scrie un posesor de dacia ca si-a montat singur GPL in garaj ?

ba tu esti cu capul ?blink.gif esti normal ? GPL ul se instaleaza undeva cu oameni care sunt instruiti sa faca asa ceva.

imi pare rau ca tu , un inconstient, traiesti pe aceleasi strazi cu mine . :evil:


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Aug 29 2005, 09:06 AM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



150 000 km si nu s-a umblat la motor? excelent!!!
si la mai mare beer.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariustom
post Aug 29 2005, 12:02 PM
Post #8


Păcat de acest forum ...
******

Group: Moderator
Posts: 4.288
Joined: 26-March 05
From: D
Member No.: 43.171



O întrebare offtopic.gif : după montarea unei instalații GPL (teoretic de o firmă autorizată), nu trebuie verificată această montare de către alții? Sau simpla montare de către firma autorizată certifică buna funcționare?!
Dacă Dan se duce la o firmă pentru omologarea instalației GPL, va fi în regulă?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian52125
post Aug 29 2005, 04:15 PM
Post #9


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 103
Joined: 27-July 05
From: Bucuresti
Member No.: 52.118



Parerea mea e ca daca omul stie sa o monteze singur nu are rost sa bage banul in buzunar unui snapan care sa-l puna in batjocura si sa-i si ceara o gramada de bani manopera + spaga.Ce crezi ca aia au nu stiu ce scoli de mecanica sau facultati?Dupa ureche.2 ani de ucenicie si asta-i tot.Nu inseamna ca daca scrie pe el "meserias" e mai destept.Unii sunt prosti de bubuie.Eu odata am fost la un service sa-mi curat radiatorul si mi-au cerut o gramada de bani.I l-am dat lui nea'Nelu instalatorul blocului si l-a curatat pe 100 de mii la perfectie.Asa ca nu meseriasul nu e intotdeauna solutia cea buna.Daca omul a montat instalatia la fix bravo lui.Inca o data asta e parerea mea. :wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dan54198
post Aug 29 2005, 05:14 PM
Post #10


novice
**

Group: Membri
Posts: 44
Joined: 25-August 05
From: Braila (Braila)
Member No.: 54.191



Bafta! domnu' constientu ! (George) daca dumneata crezi ca pt. a monta o instalatie GPL iti trebuie facultate atunci te compatimesc daca ai de facut vreo pana de cauciuc si nu ai macar postliceu. Spre stupefactia dumneavoastra pot sa va anunt ca a fost "vizionata" de un "MESERIAS " din service si ochii nu-i mai intrau in orbite. Este o amestecatura de 3 instalatii de la care am luat ce am gasit mai fiabil. Ex: inst MARINI are vaporizatorul f. fiabil dar restul e varza, rezervorul cu tot cu supape de siguranta sunt STEFANELI iar electrovalvele sunt------------- bineinteles ca ai ghicit din prima: RUSESTI. Am facut acest amalgam in urma a zeci de intrebari catre taximetristi si instructori pe masini de scoala stiut fiind ca ei chiar folosesc masinile. Deci ceea ce s-a stricat cel mai des la ei nu am vrut eu sa cumpar. Aceasta amestecatura pe linga faptul ca nu mi-a facut nici o problema in 3 ani (cca. 35 000 km) fie iarna fie vara si-a amortizat costul din primul an. Stii cumva cit la suta din GPL-urile de pe sosele sunt "pe bune" . Am sa-ti spun tot eu : mai putin de 50%. Eu unul nu cred ca-mi puneam viata in joc daca nu ma bazam pe ceva. (macar din egoism). Am vazut instalatii montate in service (de catre meseriasi) ale caror conducte erau prinse in 2 locuri pe 1,75 m teava. Dupa 6 luni unul a cedat si conducta s-a ros de asfalt imediat. Eu am pus din 25 in 25 de cm cite o clema si am instalat-o ca la carte. Am lucrat ca pt.mine daca intelgi ce vreau sa zic. In tarile mai dezvoltate decit noi ai voie sa-ti faci chiar si o masina intreaga daca respecti niste reguli poti chiar sa ti-o inmatriculezi. Aici toate se invirt in jurul unor "certficate de conformitate" si omul care mai si gindeste cauta mereu ceva mai bun si mai fiabil macar pt. el
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Aug 29 2005, 05:15 PM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



CORRRRECT!
sunt meseriasi care mai bine n-ar mai fi :bash:
mai ales pe aia care zic: "nu ma bag la Lada, frate, ca astea le-a facut rusu' cu smen, daca era Dacie..." :puke:
de-asa meseriasi "mono-marca" e plina lumea
si vorba aceea: daca prostia ar durea...
:wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dan54198
post Aug 29 2005, 05:32 PM
Post #12


novice
**

Group: Membri
Posts: 44
Joined: 25-August 05
From: Braila (Braila)
Member No.: 54.191



Imi pare rau daca am fost prea "acid" dar pur si simplu nu cred ca un produs cu certificat este neaparat fiabil. Eu unul sunt adeptul gindirii germane: oricarui produs oricit de bun i se pot aduce imbunatatiri asta daca actionezi mereu asupra subansamblelor care se strica.(in garantie sau dupa) revenind la GPL cei de la MARINI vad ca multivalvele sunt f proaste dar nu fac nimic in acest sens .Le schimba in garantie si se roaga la DUMNEZEU ca urmatoarea schimbare sa fie postgarantie (pe bani).Oricit ai incerca sa convingi pe cineva ca ai o idee mai buna daca n-ai o diploma in domeniu esti pur simplu respins. E pacat. Dogmele ne vor trage mereu inapoi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian52125
post Aug 29 2005, 05:59 PM
Post #13


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 103
Joined: 27-July 05
From: Bucuresti
Member No.: 52.118



Bravo tie neica Dane!Asa este.Pina la urma instalatia de GPL nu este ceva care daca se strica nu iti pare rau.Si mai e si placerea lucrari daca esti pasionat de mecanica.Eu de exemplu nu imi spal niciodata masina la spalatorie.Imi face placere s-o spal singur.Este o activitate relaxanta.Plus ca bag si ceva bani in buzunar(in jur de 500 de mii pe luna),nu risc sa raman fara ceva din ea,ati vazut stirea de la Pro TV,si nu intra iin ea aia nespalati de 3 saptamani cu mirosul ala de transpiratie si ceapa clocita.Ai drepatate si cu strainii.La ei exista cluburi de masini Do-It-Yourself,magazine specializate in kitt-uri auto.Era pe Discovery un serial in care un tip Mark Evans invata oamenii cum sa reconditioneze,sa construiasca masini.Numai la noi cei care isi repara masinile singuri sunt luati drept nebuni,neciopliti,zgirciti sau alte alea.Chiar si la mine au iesit vorbe ca-mi spal masina in fata blocului,de la tipi care se cred culmea civilizatiei.Ca cica de ce o spal noaptea?Logic era raspunsul,sa nu ud pe nimeni.Dar mie mi se falfaie de ei.Pe mine ma intereseaza buzunarul meu si placerea mea,stii.De mecanici destepti care rad de Lada dar nu stiu nici cum arata pe dinauntru am avut si eu parte.Adevarul e ca unii nici nu sunt mecanici de meserie.Unul de la mine din bloc care a lucrat hamal la Cesarom acum e mecanic la un service de la Brincoveanu.El in viata lui nu a facut curs de mecanica.Dar stia sa cirpaceasca la masini.Plus ca era si un betiv notoriu. beer.gif Cam asa sunt 50% din mecanici.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Aug 29 2005, 09:00 PM
Post #14


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



esti adeptul gandirii germane si conduci o masina ruseasca . mdea .

si mie imi place sa fac lucruri de unul singur la masina , doar ca ceea ce necesita un meserias, care in caz de ceva sa fie responsabil , se va face la acel meserias.

de ce sa dea bani ? ahhhh aici ajungem . pai mi se pare normal , ca in orice tara cu apa calda , pentru evolutia noastra pe acest pamant , ca sa ne specializam pe un domeniu. matale faci x lucru , castigi bani , si platesti un meserias , cu o diploma in domeniu, o specializare ... , sa iti presteze un serviciu contra cost. acel serviciu va veni alaturi de o garantie a muncii lui si cu posibilitate din partea ta sa il dai in judecata .

greu cu capitalismul asta, tot in comunism era mai bine nu ?

eu as zice sa dai masina, sa pui banii de avans si sa iei o masina din secolul nostru. de ce? pentru ca o masina noua inseamna siguranta, garantia vietii tale , vad ca nu prea va intereseaza acest capitol , si o siguranta mai mare a vietilor noastre .


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
madalina
post Aug 29 2005, 09:04 PM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.566
Joined: 17-October 03
From: Bucuresti
Member No.: 17.205



QUOTE(Adrian52125)
Bravo tie neica Dane!Chiar si la mine au iesit vorbe ca-mi spal masina in fata blocului,de la tipi care se cred culmea civilizatiei.Ca cica de ce o spal noaptea?.



"Nespalatii" aia sunt niste oameni ce castiga in mod cinstit banii! Era mai bine sa fure?

Cat despre spalat in fata blocului, numai un necivilizat poate face asa ceva! Ai canalizare? Ai robinet cu apometru pentru spalarea masinii? Sau o speli cu o galeata de apa, in care se aduna tot praful si toate mizeriile din atmosfera? Ai spuma activa? De ce sunt obligata eu sa trec prin zoaiele tale?

Iar despre montarea unei instalatii GPL singur, sunteti inconstienti! In '94-'95 cineva m-a convins ca nu are rost sa cumpar o centrala supersofisticata pentru casa cand un om priceput imi poate face una! Am acceptat, iar in iarna aia de 3ori am chemat pompierii din cauza ca imi luase centrala foc! Tot asa am gandit si eu: ce rost are sa platesc comisioane si specialisti, cand ma rezolva un bun prieten?


--------------------
mazda 3 2.0 GTA Titanium grey
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dan54198
post Aug 29 2005, 10:15 PM
Post #16


novice
**

Group: Membri
Posts: 44
Joined: 25-August 05
From: Braila (Braila)
Member No.: 54.191



Chiar nu-mi dau seama de ce v-ati agitat atit .Eu gindesc asa cum vreau dar de condus nu pot ce vreau (bugetul ). Si de aceea sunt atit de scirbit de specialisti facuti la apelul bocancilor ca nici nu vreau sa ma gindesc la ei si la tarifele lor . Eu nu-mi aduc aminte sa fi auzit de vreun accident cauzat de o instalatie GPL "neomologata" si te rog sa ma crezi ca sunt tare multe pe sosele. In ceea ce priveste problema cu cantrala termica aceea s-ar numi fara nici o ezitare :TEAPA primita de la niste specialisti (de care si eu fug dar nu mereu suficient de repede)specializati si pe care poti sa-i dai in judecata. Problema acestui popor fie ca-i sofer , detinator de centrala ternica , specialist sau unul care nu-si permite sa arunce cu bani (in diferiti pusti de 16 ani de la o scoala de mecanici auto pt.ca ei sa invete sa monteze o instalatie pe masina) este ca nu putem sa ne orientam multilateral si daca cel de peste strada face printre altele si treaba la care ma pricep eu cel mai bine gata ma duc la el si-l iau la intrebari cu hirtoage. Birocratia in tara asta-i boala veche. Va doresc sa luati cit mai putine TEPE dar stiti cum e :intii trebuie sa iei ca sa ai dupa aceea de unde da si tu la rindul tau mai departe :wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dan54198
post Aug 29 2005, 10:17 PM
Post #17


novice
**

Group: Membri
Posts: 44
Joined: 25-August 05
From: Braila (Braila)
Member No.: 54.191



Fara suparare noi suntem recunoscuti ca un popor unde TEAPA e la ea acasa. Acuma ca i-am disperat si pe alti din tari cu"apa cada" asta-i bonus fiindca noi tragem tepe si la prieteni. Nici macar uniti ca tigani nu suntem, ne pasa mereu de celalant si de legalitatea lui.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
madalina
post Aug 29 2005, 10:18 PM
Post #18


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.566
Joined: 17-October 03
From: Bucuresti
Member No.: 17.205



Un caz il stiu eu: Sinaia, masina arsa complet de la o instalatie GPL! Nu am citit in presa, eram acolo cand a ars! Ma intreb cate altele or fi fost!

Cred ca nu ai inteles: cineva, un prieten, "pricepuT" mi-a facut o centrala termica! M-a costat 10% din pretul uneia cumparate de pe piata! Din diverse componente, neomologata, verificata de un inginer! Evident totul fara omologari, testari oficiale! Am chemat de 3 ori pompierii!


--------------------
mazda 3 2.0 GTA Titanium grey
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dan54198
post Aug 29 2005, 10:30 PM
Post #19


novice
**

Group: Membri
Posts: 44
Joined: 25-August 05
From: Braila (Braila)
Member No.: 54.191



I-a afectat in vreun fel pe ceilanti participanti la trafic? Din cite stiu eu si se poate verifica Oltcitul este masina care se aprinde cel mai repde.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dan54198
post Aug 29 2005, 10:43 PM
Post #20


novice
**

Group: Membri
Posts: 44
Joined: 25-August 05
From: Braila (Braila)
Member No.: 54.191



S-a dovedit ca masina de la Sinaia a ars din cauza instalatiei GPL? Era montata oficial? Din putina fizica pe care am invatat-o si o aplic in fiecare zi referitor la foc acesta apare nu numai datorita unei scurgeri de gaz ,el mai are neaparata nevoie de o scinteie sau de ce nu o flacara. Asa ca GPL doar a intretinut arderea la fel de bine cum putea s-o intretina si un rezervor cu benzina. Deci hai sa fim serosi scinteia (sau flacara) n-a venit de la instalatia de gaz. Masina aia ar fi ars oricum dar spre norocul proprietarului a ars mai ieftin pe gaz decit pe bezina.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 16th May 2024 - 08:07 PM