IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Balbaieli ( sau bilbiieli )

This topic is about Balbaieli ( sau bilbiieli ), the author, Dragos56563, wrote about: Salutare ! De vreo luna de zile, mi se intimpla urmatoarea chestie. Merge masinutza frumos, dar cind opesc la semafor, scade turatia la relanti si da ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Balbaieli ( sau bilbiieli )
Dragos56563
post Jun 20 2006, 11:35 AM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 543
Joined: 23-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.556



Salutare !

De vreo luna de zile, mi se intimpla urmatoarea chestie. Merge masinutza frumos, dar cind opesc la semafor, scade turatia la relanti si da semne sa se aprinda becul de pe bord responsabil cu presiunea la ulei. Daca o las asa, zici ca are 5-600 rpm, si pina la urma se opreste. Daca o tin din acceleratie usor, nu se intimpla nimic. Nu intrerupe dpdv electric. Adica, i-am schimbat platina, bujii, condesator, capac delco, rotor si cam tot ce trebuie schimbat. I-am curatat frumos si carburatorul... Ideea e ca atunci cind sta la relanti, curentul mai are putin si dispare. Adica, tzacanitul de la semnalizator, tzacane odata la 1 sau 2 secunde. Daca accelerez, accelereaza si el... Despre lumini... Albe cind merg, daca e la relanti zici ca i-am pus faruri de ceata galbene....

Sa fie oare de la baterie ? E cam veche si se cere schimbata... De incarcat, alternatorul incarca, adica, cu toti consumatorii porniti, la 2000 rpm am cam 14.5 V. De la ce sa fie ?

Mi-am cumparat carbunii de la aletrnator si puntea de diode, dar nu am apucat inca sa le schimb...

HELP !

PS: La relanti, claxonul e o pisica uda si batuta biggrin.gif

PPS: Sa fie problema de electrica, sau de carburatie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Meditatorul
post Jun 20 2006, 12:09 PM
Post #2


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 163
Joined: 13-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 53.181



daca la relanti nu ai curent, ai probleme electrice!


--------------------
Logan Laureate 1.4 - 75 CP
Ford Scorpio 2.0i cutie automata - 123 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Jun 20 2006, 12:50 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



parerea mea: daca inca mai ai claxon la ralanti, (macar ca o pisica uda ha ha) nu e din aprindere
aia functioneaza pana la 11 V fara probleme
pe de alta parte, daca scade ralantiul asa rau logic ca nu mai incarca alternatorul
oricum la ralanti nu trebuie stat cu faza mica, mare sau stergatoare pornite
cea mai buna dovada ca nu e de la electrica e ca la accelerare se remediaza: intre 700 si 1000 rot/min de ex nu e mare diferenta de incarcare eelctrica
parerea mea(pt ca am patit-o si eu) e ca e de la carburator: nici mie nu-mi statea deloc, pana am umblat la...surubul al treilea de sus de la carburator, ala de zice sa nu-l atingi, numai asa s-a rezolvat...


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dragos56563
post Jun 20 2006, 01:06 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 543
Joined: 23-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.556



Stiu.. numai ca de cind am schimbat carburatorul ( adica de 5 ani ) nu am umblat la carburator deloc. Da' deloc !!! Surubul de care zici tu, e surubul de relanti, care inca mai are vopseaua aia care se pune sa-l asigure din fabrica. Cred ca o sa umblu putin la el... biggrin.gif Deh, poate s-a mai uzat motorul si trebuie "ajutat" putin.

:wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariustom
post Jun 20 2006, 01:37 PM
Post #5


Păcat de acest forum ...
******

Group: Moderator
Posts: 4.288
Joined: 26-March 05
From: D
Member No.: 43.171



Salutare :wave:
Eu cred că la tine sunt două aspecte:
1. Odată cu trecerea la vară, trebuie să reglezi carburatorul (amestec), din cauza aia cred că, la relanti, îți "moare" motorul. Deci, schimbă poziția capacului filtrului de aer, reglează amestecul de aer/benzină din șurubul respectiv, precum și turația de relanti, astfel încât, la relanti, să-ți toarcă frumos. Poate trebuie umblat puțin și la unghiul de aprindere, slăbind șurubul de strângere al delcoului, și rotind ușor de el, până obții turația cea mai mare și "rotundă", fără explozii sau bâjbâieli;
2. La relanti, sub 1.000 rot/min, alternatorul nu debitează, astfel încât, la relanti, consumatorii iau tensiune doar de pe baterie. Din cauza asta, când turezi, totul e OK. Deci, bateria trebuie schimbată. Și apropo, dacă bateria e în halul ăsta, iarna cum ai pornit?

Deci rezolvă aceste lucruri, și dup-aia să ne spui cum se manifestă.
Spor la lucru. :wave:

Eu te sfătuiesc să nu umbli la șurubul al treilea, că dereglezi carburatorul de tot.
Sfatul meu: reglează de unde ți-am zis, și spune-ne cum se manifestă.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Jun 20 2006, 04:36 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



asta asa e, nu e bine sa se umble la ala, macar daca umbli pune semn cum a fost original
dar la mine va spun ca pana nu s-a umblat la surubul al treilea nu mergea de nici un fel...dar la mine are 122 000 km si nu cred sa se fi umblat la motor...


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dragos56563
post Jun 20 2006, 08:14 PM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 543
Joined: 23-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.556



Salut ! Multam de sfaturi...

Ideea e ca dupa ce mi-a "explodat" rotoru si capacu de delco, care au fost schimbate si dupa ce s-au "dezlipit" contactele de la platina, care a fost schimbata si ea, am refacut reglajul la aprindere, cu tot cu avans si unghi Duell [ fix 57 de grade ]. Capacu' de la filtrul de aer l-an intors de mult... Eu pina anu' asta ( de 5 ani incoace - de cind am schimbat carburatoru ) nu am umblat deloc la carburator. Deci, nu am schimbat deloc proportia amestecului aer/combustibil vara sau iarna.

Despre baterie... o s-o schimb cit de curind, dupa ce imi fac articulatiile - saptamina asta cred. Asta iarna, cred ca mai avea ceva curent in ea. Dar oricum nu o lasam in masina ( stiam ca e pe duca ) si inainte sa dau la automat, foloseam acea unealta indispensabila si anume manivela. Dadeam vreo 10 ture si abia dupa aia dadeam la automat. Soc tras si gata. Pleca. Invirtea de 2-3 ori si pornea... Da' ma rog... O sa vad... Urmatoarea investitie : baterie.

Multam de sfaturi.. Va tin la curent ( de care n-am biggrin.gif )

PS: De care baterie ma sfatuiti sa iau ? Eu am de 55 Ah. Numai ca i-am schimbat becurile la faruri. Cele de fabrica erau de 40W / 45 W si eu i-am pus 55W / 60W ( halogen ). Ma gindeam la un 66 Ah. Sau 72 ? blush.gif

:wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrei27237
post Jun 20 2006, 08:21 PM
Post #8


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 348
Joined: 5-June 04
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 27.230



verifica jiglerul de relanti,nu e infundat sau ceva mizerie pe el?


--------------------
Filtre sport K&N - Accesorii Tuning - Discuri Frina Brembo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dragos56563
post Jun 20 2006, 08:42 PM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 543
Joined: 23-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.556



Nope... Done that. De mai multe ori... Degeaba. Dupa ce porneste, in 10-15 secunde isi face iar de cap. Miine o sa umblu la carburator... O sa vad.

Keeping you posted...

:wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k.68177
post Jun 20 2006, 09:31 PM
Post #10


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 208
Joined: 13-February 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 68.170



Apropo, mie imi face alta figura. Porneste bine, tine stabil 900 rot. , ma duc cu ea 25km, pana se incalzeste odata la 90 Grade. Dupa ce se incalzeste, incepe sa se clatine in ralantiu, chiar daca se raceste motorul dupa aia (a da si in timp ce se clatina se tot aprinde becul de la martorul de presiune ulei). Figura dispare daca il las 3 ore, sa se raceasca complet, dar dupa ce se incalzeste iara apare. Presupun ca e ceva la aprindere. Nu pot sa-l repar, pt ca batranu' ii inca in spital, si singur nu prea am chef sa ma apuc. Apropo de manivela, am ceva intamplari faine cu el.... smile.gif odata am ramas (aproape) fara curent in munti smile.gif si am pornit-o cu manivela, ca automatul nu mai invartea.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariustom
post Jun 20 2006, 09:52 PM
Post #11


Păcat de acest forum ...
******

Group: Moderator
Posts: 4.288
Joined: 26-March 05
From: D
Member No.: 43.171



Salutare :wave:
@ k.68177
Din cele spuse de tine, înseamnă că amestecul aer/combustibil nu este reglat bine, părerea mea.
De ce, pentru că acest reglaj se face cu motorul cald, cum i-am scris lui Dragoș mai sus. Deci, la motorul cald, la relanti, motorul trebuie să "toarcă" frumos. Când e rece, nu poți să ai tot aceleași pretenții.
Becul de la martorul de presiune ulei se aprinde din cauza turației oscilante.
:wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Corhana77862
post Jun 21 2006, 05:49 AM
Post #12


sofer
***

Group: Membri
Posts: 67
Joined: 27-May 06
From: Piatra Neamt (Neamt)
Member No.: 77.855



Verifica daca nu cumva merge numai pe alternator, adica daca nu cumva ai un fir intrerupt, si totul functioneaza numai pe curentul generat de alternator, ca normal trebuie sa iti functioneze toate comenzile chiar si cu motorul oprit.
Becul la ulei imi mai clipeste si mie cand e la relanti. Se aprinde doar cand turatia este prea mica. Grav este daca se aprinde cu motorul accelerat, dar daca nu, nu e nici o problema.


--------------------
Lada 2104
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Jun 21 2006, 08:43 AM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



corect, relgajul se face la cald
si la balbaieli dintr-astea nu va apucati sa schimbati aprinderea, sa dati o gramada de bani pe platine etc. , e din carburator clar...

he he, de manivela stie si a mea - oricum iarna pe ger mare dau intai la manivela sa rupa filmul de ulei si apoi la automat
dar anul trecut in primavara nu aveam baterie deloc, daca nu mergeam in fiecare zi se descarca
si porneam la manivela mereu, culmea e ca la rece pornea mai bine decat la cald
si intr-o zi la billa, cu motorul cald n-a mai vrut sa porneasca, am dat pana am asudat si abia a pornit, asa ca mia-am luat baterie caranda 55 Ah si sunt foarte multumit (eu am becuri de 40/45W)


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gabriel cretu
post Jun 21 2006, 09:04 AM
Post #14


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 404
Joined: 23-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 66.200



si eu cred ca se impune un acumulator ceva mai maricel........bine parerea e subiectiva.....dar macar un 66.....72 nu cred ca incape in suport mi se pare cam maricica,dar daca ar incapea,pe aia as alege-o........acum depinde si de diferenta de pret.........si inca un lucru foarte important,sa te uiti la amperajul pe care il are la pornire ca sunt valori diferite, cauta sa fie cat mai mare......... :wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k.68177
post Jun 21 2006, 07:53 PM
Post #15


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 208
Joined: 13-February 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 68.170



Pai nu stiu ce sa cred........ Faza e ca inainte mergea bine, fara sa faca figuri. Chestia asta mi-a aparut recent.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Jun 22 2006, 08:28 AM
Post #16


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



pai poate aparea si brusc
de fapt la mine asa a fost: mers perfect, cand intr-o zi, nu a mai stat, pur si simplu, si a trebuie reglat din nou...


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dragos56563
post Jun 22 2006, 09:52 AM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 543
Joined: 23-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.556



S-a rezolvat... Am invirtit un pic de surubul ala de la carburator ( de fapt tata a facut chestia asta ca el are drept de umblat la carburator blush.gif ). Un sfert de tura ( sau juma' ) si toarce ca o pisicutza. Nu mai e nici o problema... Scuze daca v-am batut la cap cu o problema asa "minora", dar eu nu vroiam sa umblu la surubu ala, ca asa era din fabrica... Ma rog. Done.

:wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Jun 22 2006, 10:01 AM
Post #18


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



ehe, deci n-am spus prostii:)
de paft mie mi-a spus si Dl. Patru de la Bujoreni: ia gandeste-te, daca era sa nu umbli la el toata viata de ce mai faceau surub?! puneau un jicler calibrat acolo si gata" biggrin.gif


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dragos56563
post Jun 22 2006, 10:03 AM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 543
Joined: 23-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.556



M-am gindit si la asta, dar daca am mers cu el 5 ani.... Stii cum e... Reticenta asta...

:wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th April 2024 - 11:04 AM