IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Care-i faza cu turatiile?

This topic is about Care-i faza cu turatiile?, the author, Robert42666, wrote about: CZY, ce ai zis matale de schimbarea vitezei sub 3 mii? Ca io tot la 2 mii o schimb, si tot o KIA am si io.Si asa e, cam papapcioasa la benzina, mai al ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Care-i faza cu turatiile?
Robert42666
post Mar 31 2005, 12:54 AM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 19-March 05
From: Bacau
Member No.: 42.659



CZY, ce ai zis matale de schimbarea vitezei sub 3 mii? Ca io tot la 2 mii o schimb, si tot o KIA am si io.Si asa e, cam papapcioasa la benzina, mai ales iarna cand nu ai timp s-o incalzesti, si da, cam zgomotoasa...le zice cam tare.Ma cam seaca faza asta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Mar 31 2005, 09:27 AM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Daca schimbi la 2000,masina o sa fie mai mereu sub-turata,ceea ce nu-i bine.


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sandman
post Mar 31 2005, 01:21 PM
Post #3


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 212
Joined: 21-March 04
From: Bucuresti
Member No.: 22.770



Cum poti sa schimbi vitezele la 2000?? se schimba la 3000sau peste. de aia iti consuma asa mult. de aiai e masina sa faca zgomot motoru! altfel de ce sa mai conduci??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Mar 31 2005, 01:43 PM
Post #4


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Inca nu inteleg discutia asta: cum sa consume mai mult masina daca schimbi mai jos? Este vorba numai despre KIA sau despre orice masina?

Intreb pentru ca intotdeana cand am citit despre reducerea consumului se spune sa schimbi in jurul lui 2000 rpm, si cand am facut exercitii cu DSNul am scos consum mai mic decat cel oficial cu pana la 1% (7.3 in oras) mergand asa (depasind 2000 rpm doar cu treapta 5).

Imi aduc aminte si de un concurs facut de Opel la lansarea unei din generatiile ecotec: ziaristi din multe tari au fost dotati cu opeluri cu benzina pusa intr-un bidon (ca sa evalueze exact consumul) si s-au dat premii. Cei care au castigat erau romanai si spunea aceeasi chestie: schimbat la MAX 2000 rpm...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nazareno Gabriel...
post Mar 31 2005, 02:56 PM
Post #5


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 470
Joined: 29-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 33.451



Si eu stiu la fel. Daca mergi cu masina subturata consumi mai mult.

De obicei, la diesel se schimba la 2000-2500. La benzinare, intre 2500-3500, in functie de marimea motorului si putere.

Ideea e sa schimbi cand ai suficient cuplu, pentru ca altfel tre sa accelerezi mai mult pana motorul functioneaza la parametri lui in treapta de viteza respectiva.

Daca mergi in a cincea cu 2000 de ture inseamna ca ai in jur de 70km. Nu stiu exact ce masina ai. De obicei, a cincea o dai la min 80 de km/h.


Comsumul mic il obtii mergand constant cu o viteza. Poti sa mergi in a patra cu 60km'h sau in a cincea cu 90km/h ca sa consumi putin.


--------------------
Kadett fun...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Mar 31 2005, 06:57 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



QUOTE(Mircea KDT)
Ideea e sa schimbi cand ai suficient cuplu, pentru ca altfel tre sa accelerezi mai mult pana motorul functioneaza la parametri lui in treapta de viteza respectiva.


Ai dreptate,cu o singura precizare:nu schimbi cand ai suficient cuplu.Schimbi dintr-o viteza inferioara intr-una superioara astfel incat atunci cand ai schimbat-o,sa ai suficient cuplu pt a merge normal;adica sa nu fie nevoie sa accelerezi ca sa nu pierzi din viteza pt ca automat ai consuma mai multa benzina. Am dreptate?


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nazareno Gabriel...
post Apr 1 2005, 12:06 PM
Post #7


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 470
Joined: 29-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 33.451



Citeste mai atent! ceea ce am spus eu in in doua randuri tu ai spus in patru......


--------------------
Kadett fun...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZY
post Jun 25 2005, 02:25 AM
Post #8


sofer
***

Group: Membri
Posts: 96
Joined: 9-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 35.531



Raspund tarziu si-mi cer scuze, nu am mai intrat de ceva vreme pe forum.
Citisem chiar pe aici, nu mai stiu sa indic exact topicul ceea ce am considerat a fi o opinie de bun simt. Spunea respectivul despre motoarele pe benzina ca cele de capacitate mare (1.6 si peste) consuma mai putin daca schimbi vitezele in turatii mici (~2000) in timp ce motoarele de capacitate mica, optimizate pentru oras au tendinta la rotatii mici sa "bage" mai multa benzina pentru a compensa lipsa de putere.

Eu personal am sesizat dupa un an cu Rio ca dintr-un plin la buza (41 de litri) merg exact 400 de km in oras. Cam putin desi niste cunoscuti pasionati de masini (si care din BMW si din SAAB nu coboara) mi-au spus sa stau linistit ca asta-i consumul de oras.
Am inceput sa pun aditivi cam la fiecare al doilea plin (sticlutele de ~100.000 de lei din metro sau selgros) ceea ce a mai redus din consum dar nu extraordinar. Pe urma am umflat rotile peste indicatiile oficiale. Buba la Rio (si nu numai) ca vine cu niste cauciucuri absolut ordinare, coreene (sinucidere curata la cea mai mica zapada/gheata) care vara din cauza lipsei ranforsarii laterale se lasa (butoaie) si degeaba ai 2.2 atm cate cere producatorul, profilul de rulare e mult mai lat ceea ce creste consumul. Umfland la 2.3 sau 2.4 mai scazi un pic din profil si din consum.
De asemenea schimbarea vitezelor e bine sa se faca intre 2000 si 2500 (foarte usor de sesizat, la Rio acolo este chiar pragul de zgomot, peste aceste turatii masina incepe sa necheze). Am acum 420 de km cu un plin de 41 de litri in conditii de oras (moderate, adica evit Stefan cel Mare in ora de varf)
Pe de alta parte in afara, i-am facut consumul chiar acum o luna si sunt foarte multumit! Din Sovata pana in Bucuresti (cu masina goala) am avut un cosnum de 6l in conditiile in care de la Brasov a trebuit sa pornesc aerul conditionat ca frigea soarele rau. Eu zic ca e foarte bine.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adi45619
post Jun 25 2005, 02:48 PM
Post #9


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 267
Joined: 27-April 05
From: Turnu Severin
Member No.: 45.612



QUOTE(CZY)
Pe urma am umflat rotile peste indicatiile oficiale. degeaba ai 2.2 atm cate cere producatorul, profilul de rulare e mult mai lat ceea ce creste consumul. Umfland la 2.3 sau 2.4 mai scazi un pic din profil si din consum.


Mai e ceva. In manual ei spun de 2/2,2 'la rece'. Ca sa fie reci cauciucurile trebuie sa nu mergi cu masina cel putin 3 ore inainte de a verifica presiunea sau sa mergi mai putin de o mila(1,6km). Altfel cauciucurile sunt considerate calde si depasesc presiunea la rece cu 0,28-0,41.
Nu stiu cum as putea sa fac mai putin de 1,6km pana la vulcanizare. Poate o las acolo seara si verific presiunea a doua zi dimineata. biggrin.gif


--------------------
C220
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZY
post Jul 24 2005, 12:33 AM
Post #10


sofer
***

Group: Membri
Posts: 96
Joined: 9-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 35.531



cel mai simplu e sa nu te zgarcesti pe cat posibil si sa o incalti cum trebuie (poate pireli) In fond nu vorbim numai de consum ci si de siguranta, cauciucurile alea Power Star sunt niste CIURUCURI! :evil:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BandiT
post Aug 12 2005, 02:19 PM
Post #11


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 12-July 05
From: Brasov (Brasov)
Member No.: 51.045



eu am hyungai elantra ( vezi poza) de 115cp .
ca sa obtii un consum mai mic , mergi la 2000...2500 ture in fiecare viteza.
schimbi intradevar pe la 3000 ...3200 , dar dupa ce schimbi iti scade turatia la 2500 si mergi asa...din experinta proprie va spun ca asa se poate micsora consumul...
nu foarte mult , dar se micsoreaza...cam 1/2 l in oras si pana la 1 litru in minus afara.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZY
post Sep 9 2005, 11:09 PM
Post #12


sofer
***

Group: Membri
Posts: 96
Joined: 9-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 35.531



Este posibil sa fie formula de motor coreeana. In fond Hyundai este firma mama a Kia.
Eu am schimbat cauciucurile alea de rahat, originale si parca e alta masina.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics40545
post Sep 10 2005, 04:38 PM
Post #13


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 298
Joined: 16-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 40.538



Scuzati-mi ignoranta, da ce au caucioacele alea PowerStar? (Kumho, right?)

Nu de alta, dar exact alea le am si eu pe Accent. Mi se par suficient de silentioase, am mers pina la 195 cu ele, si au si indice ridicat (H = 210km/h)

Eu nici nu merg la limita, si mi se par OK. Nu ca as sti la ce sa ma uit :angel:


--------------------
Daewoo Matiz E A/C 0.8 6v (!) :) 48CP '06;
Hyundai Accent 1.6 16v 105CP '05;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Catalin60365
post Nov 12 2005, 04:10 AM
Post #14


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 3
Joined: 9-November 05
From: Brasov (Brasov)
Member No.: 60.358



Ma uitam si io p-aici si mi-am adus aminte de cursul de motoare de la faculta. Era acolo un grafic din care reiesea ca daca schimbi vitezele la turatia cuplului maxim, consumul se mentine cel mai scazut.
Dar eu am terminat acum vreo zece ani.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Catalin60365
post Nov 12 2005, 04:14 AM
Post #15


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 3
Joined: 9-November 05
From: Brasov (Brasov)
Member No.: 60.358



Ma uitam si io p-aici si mi-am adus aminte de cursul de motoare de la faculta. Era acolo un grafic din care reiesea ca daca schimbi vitezele la turatia cuplului maxim, consumul se mentine cel mai scazut.
Dar eu am terminat acum vreo zece ani.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adi45619
post Nov 12 2005, 03:17 PM
Post #16


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 267
Joined: 27-April 05
From: Turnu Severin
Member No.: 45.612



Posteaza-l aici sa-l vedem si noi.


--------------------
C220
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciprian92033
post Jan 26 2007, 06:41 PM
Post #17


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 16
Joined: 10-November 06
From: Bucuresti
Member No.: 92.026



QUOTE(CZY)
Este posibil sa fie formula de motor coreeana. In fond Hyundai este firma mama a Kia.
Eu am schimbat cauciucurile alea de rahat, originale si parca e alta masina.


KIA este firma mama a Hyunday. Este prima fabrica de masini din Korea. (Daca nu ma insel, 1948)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciprian92033
post Mar 2 2007, 06:39 PM
Post #18


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 16
Joined: 10-November 06
From: Bucuresti
Member No.: 92.026



QUOTE(sandman)
Cum poti sa schimbi vitezele la 2000?? se schimba la 3000sau peste. de aia iti consuma asa mult. de aiai e masina sa faca zgomot motoru! altfel de ce sa mai conduci??


tataie, tu ai o problema mare....
La trei mii de rotatii ai 120 la ora. Vrei sa-mi spui ca acesta este momentul in care schimbi in treapta a cincea??????????????????????
Ai noroc ca mai ai masina
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cody-man
post Mar 2 2007, 08:41 PM
Post #19


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 115
Joined: 8-November 06
From: Piatra Neamt (Neamt)
Member No.: 91.851



Poate ar trebui sa te uiti mai atent la ceasul de km .
In vit a4-a la 3000 de ture ai aprox 90 km /h.
Viteza variaza in functie de masina , dar nu foarte mult .


--------------------
Ford Focus II 1.6i 100cp hatch
ex Matiz
ex Dacia Nova
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciprian92033
post Mar 5 2007, 12:07 AM
Post #20


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 16
Joined: 10-November 06
From: Bucuresti
Member No.: 92.026



QUOTE(cody-man)
Poate ar trebui sa te uiti mai atent la ceasul de km .
In vit a4-a la 3000 de ture ai aprox 90 km /h.
Viteza variaza in functie de masina , dar nu foarte mult .


Normal ca in viteza a patra la trei mii de rotatii ai doar 90 km/h. Incearca intr-a cincea si mai vorbim.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th April 2024 - 07:25 AM