Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Care-i faza cu turatiile?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Kia
Robert42666
CZY, ce ai zis matale de schimbarea vitezei sub 3 mii? Ca io tot la 2 mii o schimb, si tot o KIA am si io.Si asa e, cam papapcioasa la benzina, mai ales iarna cand nu ai timp s-o incalzesti, si da, cam zgomotoasa...le zice cam tare.Ma cam seaca faza asta.
Andrei Suzuki
Daca schimbi la 2000,masina o sa fie mai mereu sub-turata,ceea ce nu-i bine.
sandman
Cum poti sa schimbi vitezele la 2000?? se schimba la 3000sau peste. de aia iti consuma asa mult. de aiai e masina sa faca zgomot motoru! altfel de ce sa mai conduci??
Watcher
Inca nu inteleg discutia asta: cum sa consume mai mult masina daca schimbi mai jos? Este vorba numai despre KIA sau despre orice masina?

Intreb pentru ca intotdeana cand am citit despre reducerea consumului se spune sa schimbi in jurul lui 2000 rpm, si cand am facut exercitii cu DSNul am scos consum mai mic decat cel oficial cu pana la 1% (7.3 in oras) mergand asa (depasind 2000 rpm doar cu treapta 5).

Imi aduc aminte si de un concurs facut de Opel la lansarea unei din generatiile ecotec: ziaristi din multe tari au fost dotati cu opeluri cu benzina pusa intr-un bidon (ca sa evalueze exact consumul) si s-au dat premii. Cei care au castigat erau romanai si spunea aceeasi chestie: schimbat la MAX 2000 rpm...
Nazareno Gabrielli
Si eu stiu la fel. Daca mergi cu masina subturata consumi mai mult.

De obicei, la diesel se schimba la 2000-2500. La benzinare, intre 2500-3500, in functie de marimea motorului si putere.

Ideea e sa schimbi cand ai suficient cuplu, pentru ca altfel tre sa accelerezi mai mult pana motorul functioneaza la parametri lui in treapta de viteza respectiva.

Daca mergi in a cincea cu 2000 de ture inseamna ca ai in jur de 70km. Nu stiu exact ce masina ai. De obicei, a cincea o dai la min 80 de km/h.


Comsumul mic il obtii mergand constant cu o viteza. Poti sa mergi in a patra cu 60km'h sau in a cincea cu 90km/h ca sa consumi putin.
Andrei Suzuki
QUOTE(Mircea KDT)
Ideea e sa schimbi cand ai suficient cuplu, pentru ca altfel tre sa accelerezi mai mult pana motorul functioneaza la parametri lui in treapta de viteza respectiva.


Ai dreptate,cu o singura precizare:nu schimbi cand ai suficient cuplu.Schimbi dintr-o viteza inferioara intr-una superioara astfel incat atunci cand ai schimbat-o,sa ai suficient cuplu pt a merge normal;adica sa nu fie nevoie sa accelerezi ca sa nu pierzi din viteza pt ca automat ai consuma mai multa benzina. Am dreptate?
Nazareno Gabrielli
Citeste mai atent! ceea ce am spus eu in in doua randuri tu ai spus in patru......
CZY
Raspund tarziu si-mi cer scuze, nu am mai intrat de ceva vreme pe forum.
Citisem chiar pe aici, nu mai stiu sa indic exact topicul ceea ce am considerat a fi o opinie de bun simt. Spunea respectivul despre motoarele pe benzina ca cele de capacitate mare (1.6 si peste) consuma mai putin daca schimbi vitezele in turatii mici (~2000) in timp ce motoarele de capacitate mica, optimizate pentru oras au tendinta la rotatii mici sa "bage" mai multa benzina pentru a compensa lipsa de putere.

Eu personal am sesizat dupa un an cu Rio ca dintr-un plin la buza (41 de litri) merg exact 400 de km in oras. Cam putin desi niste cunoscuti pasionati de masini (si care din BMW si din SAAB nu coboara) mi-au spus sa stau linistit ca asta-i consumul de oras.
Am inceput sa pun aditivi cam la fiecare al doilea plin (sticlutele de ~100.000 de lei din metro sau selgros) ceea ce a mai redus din consum dar nu extraordinar. Pe urma am umflat rotile peste indicatiile oficiale. Buba la Rio (si nu numai) ca vine cu niste cauciucuri absolut ordinare, coreene (sinucidere curata la cea mai mica zapada/gheata) care vara din cauza lipsei ranforsarii laterale se lasa (butoaie) si degeaba ai 2.2 atm cate cere producatorul, profilul de rulare e mult mai lat ceea ce creste consumul. Umfland la 2.3 sau 2.4 mai scazi un pic din profil si din consum.
De asemenea schimbarea vitezelor e bine sa se faca intre 2000 si 2500 (foarte usor de sesizat, la Rio acolo este chiar pragul de zgomot, peste aceste turatii masina incepe sa necheze). Am acum 420 de km cu un plin de 41 de litri in conditii de oras (moderate, adica evit Stefan cel Mare in ora de varf)
Pe de alta parte in afara, i-am facut consumul chiar acum o luna si sunt foarte multumit! Din Sovata pana in Bucuresti (cu masina goala) am avut un cosnum de 6l in conditiile in care de la Brasov a trebuit sa pornesc aerul conditionat ca frigea soarele rau. Eu zic ca e foarte bine.
adi45619
QUOTE(CZY)
Pe urma am umflat rotile peste indicatiile oficiale. degeaba ai 2.2 atm cate cere producatorul, profilul de rulare e mult mai lat ceea ce creste consumul. Umfland la 2.3 sau 2.4 mai scazi un pic din profil si din consum.


Mai e ceva. In manual ei spun de 2/2,2 'la rece'. Ca sa fie reci cauciucurile trebuie sa nu mergi cu masina cel putin 3 ore inainte de a verifica presiunea sau sa mergi mai putin de o mila(1,6km). Altfel cauciucurile sunt considerate calde si depasesc presiunea la rece cu 0,28-0,41.
Nu stiu cum as putea sa fac mai putin de 1,6km pana la vulcanizare. Poate o las acolo seara si verific presiunea a doua zi dimineata. biggrin.gif
CZY
cel mai simplu e sa nu te zgarcesti pe cat posibil si sa o incalti cum trebuie (poate pireli) In fond nu vorbim numai de consum ci si de siguranta, cauciucurile alea Power Star sunt niste CIURUCURI! :evil:
BandiT
eu am hyungai elantra ( vezi poza) de 115cp .
ca sa obtii un consum mai mic , mergi la 2000...2500 ture in fiecare viteza.
schimbi intradevar pe la 3000 ...3200 , dar dupa ce schimbi iti scade turatia la 2500 si mergi asa...din experinta proprie va spun ca asa se poate micsora consumul...
nu foarte mult , dar se micsoreaza...cam 1/2 l in oras si pana la 1 litru in minus afara.
CZY
Este posibil sa fie formula de motor coreeana. In fond Hyundai este firma mama a Kia.
Eu am schimbat cauciucurile alea de rahat, originale si parca e alta masina.
Zetics40545
Scuzati-mi ignoranta, da ce au caucioacele alea PowerStar? (Kumho, right?)

Nu de alta, dar exact alea le am si eu pe Accent. Mi se par suficient de silentioase, am mers pina la 195 cu ele, si au si indice ridicat (H = 210km/h)

Eu nici nu merg la limita, si mi se par OK. Nu ca as sti la ce sa ma uit :angel:
Catalin60365
Ma uitam si io p-aici si mi-am adus aminte de cursul de motoare de la faculta. Era acolo un grafic din care reiesea ca daca schimbi vitezele la turatia cuplului maxim, consumul se mentine cel mai scazut.
Dar eu am terminat acum vreo zece ani.....
Catalin60365
Ma uitam si io p-aici si mi-am adus aminte de cursul de motoare de la faculta. Era acolo un grafic din care reiesea ca daca schimbi vitezele la turatia cuplului maxim, consumul se mentine cel mai scazut.
Dar eu am terminat acum vreo zece ani.....
adi45619
Posteaza-l aici sa-l vedem si noi.
Ciprian92033
QUOTE(CZY)
Este posibil sa fie formula de motor coreeana. In fond Hyundai este firma mama a Kia.
Eu am schimbat cauciucurile alea de rahat, originale si parca e alta masina.


KIA este firma mama a Hyunday. Este prima fabrica de masini din Korea. (Daca nu ma insel, 1948)
Ciprian92033
QUOTE(sandman)
Cum poti sa schimbi vitezele la 2000?? se schimba la 3000sau peste. de aia iti consuma asa mult. de aiai e masina sa faca zgomot motoru! altfel de ce sa mai conduci??


tataie, tu ai o problema mare....
La trei mii de rotatii ai 120 la ora. Vrei sa-mi spui ca acesta este momentul in care schimbi in treapta a cincea??????????????????????
Ai noroc ca mai ai masina
cody-man
Poate ar trebui sa te uiti mai atent la ceasul de km .
In vit a4-a la 3000 de ture ai aprox 90 km /h.
Viteza variaza in functie de masina , dar nu foarte mult .
Ciprian92033
QUOTE(cody-man)
Poate ar trebui sa te uiti mai atent la ceasul de km .
In vit a4-a la 3000 de ture ai aprox 90 km /h.
Viteza variaza in functie de masina , dar nu foarte mult .


Normal ca in viteza a patra la trei mii de rotatii ai doar 90 km/h. Incearca intr-a cincea si mai vorbim.
cody-man
Citeste-ti postul anterior si spune-mi : tu schimbi intr-a cincea tot dintr-a cincea ? ; nu dintr-a patra ? ; nu cand ajungi la 3000 ture intr-a patra schimbi a cincea ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.