IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

AWD vs RWD vs FWD

This topic is about AWD vs RWD vs FWD, the author, pista, wrote about: Vad ca toata lumea e de acord... Va rog frumos sa explicati cum e posibil ca una cu AWD cu anvelope de vara Bridgestone Potenza RE050 urca o panta aco ... To read more just scroll down

17 Pages V  « < 14 15 16 17 >  
Reply to this topicStart new topic
> AWD vs RWD vs FWD, si alte chestii de genu' asta
pista
post Dec 21 2010, 10:10 PM
Post #301


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



Vad ca toata lumea e de acord...
Va rog frumos sa explicati cum e posibil ca una cu AWD cu anvelope de vara Bridgestone Potenza RE050 urca o panta acoperita de zapada sensibil mai usor decat alta cu RWD cu anvelope de iarna Goodyear Ultragrip7+ ?

P.S. RE050 e una dintre cele mai bune anvelope de vara pe sosea uscata iar Ultragrip7+ printre cele mai bune pe zapada.

This post has been edited by pista: Dec 21 2010, 10:11 PM


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Dec 21 2010, 10:55 PM
Post #302


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



La RWD nu stiu. Da la FWD n-avea cum.
Apoi si zapada aia.. poate n-aluneca smile.gif.
Mai e problema de masa si cit de inguste sint cauciucurile, o masina usoara cu caucicucuri late are mai multe probleme.

Ce insemna mai usor? RWD pleaca de fund pe laterala sau invirte roata in loc?

This post has been edited by ozz86651: Dec 21 2010, 10:57 PM


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Dec 21 2010, 11:26 PM
Post #303


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



N-am verificat zapada, eram prea obosit. Oricum era sub 0 grade C.
AWD(Mazdaspeed) are 1660kg si anvelope de vara 215/45/18 iar RWD(120d) are 1430kg si anvelope de iarna 195/55/16.

Da, la RWD se invarte destul de usor roata pe loc. Probabil si cuplul de 400Nm reprezinta o problema.


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian107416
post Dec 22 2010, 01:24 AM
Post #304


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.042
Joined: 1-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 107.409



probabil se rupea aderenta. Teoretic nu trebuia lasat bmw-ul sa se tureze. dieselul are cuplu mic pana intra turbina. Cred ca trebuia urcat cu pana in 1500-1700 rpm

This post has been edited by Lucian107416: Dec 22 2010, 01:24 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Dec 22 2010, 01:36 AM
Post #305


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Cuplul sigur e o problema. Cele mai bune masini de zapada sint benzinare NA de 1.6-1.8 smile.gif. Cel putin din experienta mea, motoarele mari care vin si cu roti late sint un chin de condus pe zapada fata de motoare mici cu roti inguste.
Inteleg ca la tine ala a fost un caz, nu incercari repetate.
Una peste alta, nu-mi explic. Da AWDuri impotmolite pe linga care trec cu FWD sau care nu pot sa iasa din parcare vad destule iarna de iarna. Motivele esentiale sint cauciucurile si cutia automata.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Dec 22 2010, 03:50 AM
Post #306


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



Lucian, bmw-ul rupe aderenta la urcare. E o panta de ~80m dupa o curba intr-o straduta care duce spre casa.
Practic iarna poti lua curba max. in trepta 2-a putin peste 1000rpm sau in treapta 1-a intre 1500-2000rpm.
La BMW de multe ori intra DTC-ul, taie gazul si se opreste masina. Cu DTC-ul partial decuplat(se poate decupla in 2 trepte) cand permite patinarea rotilor pana la ~3000rpm a motorului se urca mai usor si nu ramai impotmolit.

Ozz, avantajele motorului benzinar NA pe timp de iarna si eu am remarcat la Subaru chiar daca a avut 2.5 . smile.gif
In schimb ieri seara a fost un chin sa ajung acasa cu noua masina Mazda6 MPS(Mazdaspeed) pe drum acoperit cu zapada si gheata. Principala problema au fost anvelopele de vara combinate cu motorul puternic. A trebuit sa tin turatia pe cat posibil sub 2000-2500rpm. In schimb urcarea pantei respective spre casa nu a ridicat absolut nici o problema.

Maine dimineata voi urca panta cu ambele masini una dupa alta in mod repetat inainte de a monta anvelopele de iarna pe Mazda. Am sa revin cu impresii dupa.


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Dec 22 2010, 10:04 AM
Post #307


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Deci ti-ai schimbat masina si nu ai pus poze ? huoooo !

Revenind... Eu am urcat pante inzapezite inclusiv cu FWD si anvelope de vara... totul tine de noroc si abordarea corecta a pantei (fie slow & easy, desi la gume de vara nu prea e folositoare) fie TC decuplat si powaaaaaaaahhh... caz in care te ajuta si inertia sa treci peste zonele unde aderenta ta este zero.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
getodac
post Dec 23 2010, 08:19 AM
Post #308


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.029
Joined: 2-December 08
From: Ramnicu Valcea
Member No.: 118.674



Ozz, ideea ca o cutie automata este un handicap pe zapada o consider gresita, ba dincontra cel putin la plecarea de pe loc dintr-o parcare inzapezita eu o consider un avantaj, atata timp cat dupa ce levierul este pus pe drive fara ca motorul sa fie turat, masina va pleca usor fara sa rupa aderenta, iar daca stratul de zapada este ceva mai mare si masina tinde sa incetineasca/opreasca o accelerare usoara sub 1,5krpm ofera masinii un impuls suficient cat sa se deplaseze fara riscuri printr-un strat de 10-15 cm. Pai sa vezi bezmetici cu cutie manuala care tureaza motorul ca turbatii sa isi ia elan sa treaca peste un damb de zapada cum raman inzapezitii si se mira cum alti trec, si vorbesc strict de masini cu tractiune fata. Parerea mea e ca anvelopele de iarna cumulate cu abordarea corecta a soferului fac diferenta pe zapada nu AWD, FWD sau RWD-ul.


--------------------
G4 - simplu si eficient.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Dec 24 2010, 12:20 AM
Post #309


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



La cutia automata nu prea poti balansa masina sa o scoti din locul de parcare, iar cuplajul intre motor si roti poate fi controlat mai usor si mai precis din ambreiaj. De exemplu la cutia automata poti sa stai cu motirul la ralanti, fara sa apesi nici o pedala, si rotile tot sa se invirta in gol pe gheata. E o limta minima a cuplului pe care il pui jos sub care nu poti sa scazi. La ambreiaj, daca e unul care prinde pe o cursa mai lunga, poti pune forte mai mici pe roata.

O data ce ai iesit din parcare e drept ca cutia automata are si avantaje (frina de motor mai salaba e unul din ele).


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Dec 24 2010, 08:47 AM
Post #310


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Stiu ca am vazut la un moment dat un interviu cu unii care mergeau pe muuulta zapada si in locuri fara drumuri (off-road adica, nu era vorba de romania) si spre surprinderea mea (si a celui care facea interviul) spuneau ca pentru off-road in zapada cea mai buna este cutia automata (bine evident aveau niste off-roadere d-alea mari si preparate, cu multe diferentiale, gume speciale, etc... nu FWD-uri sau RWD-uri cu automate). Eu inca nu am ramas blocat cu automata ca sa incerc sa o balansez dar in principiu nu vad de ce nu as putea sa o fac, adica balansatul nu e "din ambreaj" el se datoreaza faptului ca rotile primesc putere, apoi sunt lasate la liber, apoi iar primesc putere, iar liber... acest lucru se poate face si din acceleratie si atat... la manuale ai nevoie de ambreaj pentru ca daca ai apasa doar acceleratia atunci ar muri motorul sau ai obtine frane de motor violente.



--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Dec 24 2010, 10:17 AM
Post #311


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



E drept ca nu-s mare expert in automata dar nu vad cum balansezi masina cu automata. Ca sa alunece inapoi trebuie ori sa decuplezi rotile de motor, ori daca ai timp sa-i dai putin marsarier. Poti sa dai R-D la automata fara sa pui piciorul pe frina si sa treci prin P?
Cu caciciuri smechere, roti mari si diferentiale inchise s-ar putea sa n-ai nevoie de balans. Cutia automata se foloseste cu succes in off road.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
getodac
post Dec 24 2010, 10:22 AM
Post #312


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.029
Joined: 2-December 08
From: Ramnicu Valcea
Member No.: 118.674



Da poti sa dai R-D fara sa treci prin P, de la R la D treci prin N, si poti sa faci asta fara sa apesi frana dar nu e indicat, in timp cutia capata uzura mai mare decat in mod normal.


--------------------
G4 - simplu si eficient.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Dec 24 2010, 11:08 AM
Post #313


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Pai ca sa decuplezi rotile de motor treci in N, apoi D, apoi iar N... Ca sa le cuplezi treci in D... iar daca aderenta e suficient de mica (adica lipsa) si e si un pic de panta e suficient sa apesi D iar de alunecat inapoi aluneca si cu rotile cuplate smile.gif. Apasarea franei e necesara doar pentru a trece din P in orice alta pozitie (ca sa se evite o pornire accidentala) intre R-N-D poti misca liber levierul (cel putin la automatele conduse de mine).

P.S: mi se pare ca la masinile automate care au doar padele nu poti trece din D in R fara sa opresti masina... cel putin asa ziceau aia de la fifth gear despre... mhm... porsche boxster parca...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Dec 24 2010, 08:41 PM
Post #314


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



OK, o sa am ocazia saptamina viitoare sa incerc ce spuneti voi aici. Probabil ca nu o sa am nevoie, dar tot o sa o fac smile.gif.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Eu_Simplu
post Dec 25 2010, 12:34 PM
Post #315


novice
**

Group: Membri
Posts: 27
Joined: 25-December 07
From: Timisoara
Member No.: 115.892



Eu am 3 masini cu cutie automata.

Acum 3 ierni am avut proasta inspiratie de a incerca sa ajung la Muntele Mic cu Tiida, cutie automata.
Desigur, am ramas impotmolit (langa o Navara impotmolita si ea biggrin.gif )
Am facut balans si am iesit. Apoi am parcat masina pe marginea drumului si am continuat cu snowmobil-ul.

E usor sa faci balans la orice automatica. cu ESP decuplat, treceam de pe N pe D ca sa-i fac balans.
La orice cutie automata, poti trece din N in D fara sa apesi frana si fara sa apesi clapeta de pe maneta schimbatorului.
Trebuie sa apesi pedala de frana doar cand scoti din P (park).
Poti sa treci prin toate celelalte trepte, fara sa apesi frana, doar apasand clapeta de deblocare de pe maneta schimbatorului.

La celelalte 2 masini (infiniti G37) am cutie cu 7 trepte si padele pe volan.
Nici la alea nu e nevoie sa apesi frana intre trepte. doar cand o scoti din park.
Imi place sa trec rapid din R in D apoi sa accelerez cand ies din parcare smile.gif
E misto cand masina trece de la miscarea in spate la miscarea in fata intr-o secunda biggrin.gif

Dupa ce conduci o saptamana cu cutie automata, nu-ti mai trebuie manuala decat eventual pt o distractie de 20 de minute de 2-3 ori pe an.

AWD face MAAARE diferenta.
Am un G37 cabrio (RWD) si un G37x sedan (AWD)
Cand e zapada, cu RWD e greu si sa o scot din parcare.
cea cu AWD n-are nici o problema la demaraje.
Totusi AWD, cu cauciucuri de iarna e muuuult mai bine.


--------------------
Infiniti G37 Cabrio 3.7L 7AT
Infiniti G37 sedan 3.7L 7AT
Nissan Primera 2.0
Nissan Tiida 1.6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Titi1988
post Dec 25 2010, 01:39 PM
Post #316


disperat..dupa masini
******

Group: Membri
Posts: 1.395
Joined: 4-November 07
From: Cluj
Member No.: 115.339



pentru sezonul rece cauciucurile de iarna fac diferenta. Cu cele de vara nici nu poti porni de pe loc in zapada (a patit tatal meu in fata casei). Nu cred ca un AWD cu cauciucuri de vara poate urca o panta plina de zapada (poate din cauza inertiei+ cateva sisteme electronice) altfel no way!!



--------------------
Nissan Primera Acenta 1.6i 109 cp 2007
Dacia Logan MCV Ambiance 1.5 dCi 70 cp 2007
Dacia Logan MCV Laureate 1.5 dCi 85 cp 2009
Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 110 cp 2014
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Eu_Simplu
post Dec 25 2010, 09:56 PM
Post #317


novice
**

Group: Membri
Posts: 27
Joined: 25-December 07
From: Timisoara
Member No.: 115.892



QUOTE (Titi1988 @ Dec 25 2010, 11:39 AM) *
pentru sezonul rece cauciucurile de iarna fac diferenta. Cu cele de vara nici nu poti porni de pe loc in zapada (a patit tatal meu in fata casei). Nu cred ca un AWD cu cauciucuri de vara poate urca o panta plina de zapada (poate din cauza inertiei+ cateva sisteme electronice) altfel no way!!



Aici, in timisoara, in afara de poduri8le peste bega si cateva viaducte, nu prea avem pante.
Toate sistemele AWD actuale sunt controlate electronic.


--------------------
Infiniti G37 Cabrio 3.7L 7AT
Infiniti G37 sedan 3.7L 7AT
Nissan Primera 2.0
Nissan Tiida 1.6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Dec 26 2010, 10:27 AM
Post #318


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



CITAT(Titi1988 @ Dec 25 2010, 11:39 AM) *
pentru sezonul rece cauciucurile de iarna fac diferenta. Cu cele de vara nici nu poti porni de pe loc in zapada (a patit tatal meu in fata casei). Nu cred ca un AWD cu cauciucuri de vara poate urca o panta plina de zapada (poate din cauza inertiei+ cateva sisteme electronice) altfel no way!!



--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Dec 26 2010, 10:46 AM
Post #319


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



Da, anvelopele de iarna sunt necesare si pe AWD.
Sa stii ca un AWD cu cauciucuri de vara poate urca o panta plina de zapada. Depinde cat de inclinata e panta si de grosimea zapezii. Aderenta pe zapada depinde foarte mult de temperatura exterioara, la -10C e una iar la peste 0C e alta.

Marti am urcat panta catre casa cu anvelope de vara in treapta I, panta care e mai inclinata fata de ce intalnesti in mod normal pe un drum public. De regula nu experimentez asa ceva dar masina am luat cu anvelope de vara si cele de iarna comandate au sosit ziua urmatoare.

This post has been edited by pista: Dec 26 2010, 10:48 AM


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AZAZEL
post Dec 27 2010, 01:38 PM
Post #320


TeDeI-st cocalar
******

Group: Membri
Posts: 3.956
Joined: 30-May 05
From: Bucuresti (Romania)
Member No.: 48.029



nu stiam unde sa pun poza si, cred ca aici este cel mai potrivit loc.

This post has been edited by AZAZEL: Dec 27 2010, 01:38 PM
Attached File(s)
Attached File  BMW_201_20Serie_20met_20sneeuwkettingen_20FAIL.jpg ( 24.4K ) Number of downloads: 31
 


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

17 Pages V  « < 14 15 16 17 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 27th April 2024 - 01:23 PM