Lamaile, important semnelor de incepator, avantaje si dezavantaje |
This topic is about Lamaile, the author, Mircea104901, wrote about: QUOTE (air_wolf Jul 20 2009, 0106 PM) si lamiia cu ce ajuta intr-o situatie de genul asta? el are 50, eu am 50, intr-o fractiune de secunda e la mine ... To read more just scroll down
Lamaile, important semnelor de incepator, avantaje si dezavantaje |
Jul 20 2009, 07:16 PM
Post
#21
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
si lamiia cu ce ajuta intr-o situatie de genul asta? el are 50, eu am 50, intr-o fractiune de secunda e la mine pe banda. sint de acord ca lamiia ar ajuta in conditiile unui trafic civilizat, cu soferi disciplinati. dar la iesirea din pasaj de la bucur obor chiar nu vad cum ajuta lamiia, cind se merge oglinda in oglinda si bara la bara. nu sint gica contra, doar realist. Lamaia nu il ajuta, aia e clar. Si nici nu il disculpa. Te ajuta pe tine, cel experimentat, in sensul sa ii acorzi mai multa atentie, si, eventual, daca poti, faci manevra care sa-i contracareze manevra gresita. -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Jul 20 2009, 07:23 PM
Post
#22
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
Am votat si eu pentru lamaie. Argumentele mele sunt, in mare, cele expuse de @Rebel. Oricum, in prima perioada de sofat pe cont propriu, proaspatul sofer se va misca un pic mai rau decat in masina de scoala. Daca vreau ca masina de scoala sa fie semnalizata atunci vreau aceleasi lucru si la proaspatul sofer. Asta ma face mai rabdator, mai intelegator si il si ajut daca pot. Poate ca 1 an e prea mult desi sunt multi care la 18 ani fac un credit la banca pt. scoala de soferi si reusesc sa-si ia masina pe la vreo 40. E discutabil si cu anul asta.
-------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Jul 20 2009, 08:08 PM
Post
#23
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.278 Joined: 22-February 07 From: in traffic Member No.: 100.009 |
Ca principiu.. nu depasesc in scurt , nu flashuiesc si nu pun frane razbunatoare (= frana aia scurta, fara efect motric ci doar vizual, determinata sa-l incurajeze pe "amicul" din spatele masinii sa lase ceva mai mult de 20 de centimetri intre bara lui din fata si bara mea din spate) cand vad incepatori in zona... mai intai trebuie sa-ti spun ca iti respect parerea dar am o problema cu ce am citat. sa inteleg ca fata de o masina care nu are semne de incepator e ok sa faci parada pe care o descrii? in cazul asta, ti-as recomanda sa porti semne de incepator, sau si mai bine, "baby an bord" atunci cind esti singur in masina. This post has been edited by 20krpm: Jul 20 2009, 08:09 PM -------------------- allinol IS EVIL!
2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL |
|
|
Jul 20 2009, 10:36 PM
Post
#24
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
-------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Jul 21 2009, 12:10 AM
Post
#25
|
|
sofer Group: Membri Posts: 64 Joined: 3-July 09 From: Ploiesti Member No.: 120.373 |
Raman la parerea mea. Prefer sa ma apar eu de incepator daca-l vad ca are lamaie. Am o singura intrebare - ce te faci cu un incepator caruia i se sparge parbrizul in trafic (nu din vina lui), pentru o fractiune de secunda nu vede nimic (ca la stranut). Dupa ce auzi poc si vezi alb instinctiv lasi capul in jos si pui frana, iar daca rotile nu sunt echilibrate masina ia o traiectorie care numai dreapta nu e. Ce poti sa-i ceri unui incepator si nu numai lui? Te trezesti cu el pe contrasens sau ca iti taie fata .... si lamiia cu ce ajuta intr-o situatie de genul asta? el are 50, eu am 50, intr-o fractiune de secunda e la mine pe banda. sint de acord ca lamiia ar ajuta in conditiile unui trafic civilizat, cu soferi disciplinati. dar la iesirea din pasaj de la bucur obor chiar nu vad cum ajuta lamiia, cind se merge oglinda in oglinda si bara la bara. nu sint gica contra, doar realist. La statu la coada nu cred ca ne diferentiem unii de altii .. no offense.. purtatul lamailor priveste traficul nu statul pe loc (sau la coada) -------------------- |
|
|
Jul 21 2009, 12:27 AM
Post
#26
|
|
sofer Group: Membri Posts: 64 Joined: 3-July 09 From: Ploiesti Member No.: 120.373 |
Ca principiu.. nu depasesc in scurt , nu flashuiesc si nu pun frane razbunatoare (= frana aia scurta, fara efect motric ci doar vizual, determinata sa-l incurajeze pe "amicul" din spatele masinii sa lase ceva mai mult de 20 de centimetri intre bara lui din fata si bara mea din spate) cand vad incepatori in zona... mai intai trebuie sa-ti spun ca iti respect parerea dar am o problema cu ce am citat. sa inteleg ca fata de o masina care nu are semne de incepator e ok sa faci parada pe care o descrii? in cazul asta, ti-as recomanda sa porti semne de incepator, sau si mai bine, "baby an bord" atunci cind esti singur in masina. ne suparam... cum adica parada ?? hai sa ma fac mai usor de inteles.. ca am senzatia ca ti-ai facut o parere proasta despre stilu meu de condus (si nu te condamn.. ca poate si eu as fi inteles la fel daca as fi vrut neaparat sa caut partea negativa din ce-a spus cineva ) Eu cand intru in depasire, dau flash si/sau claxon (asta pe langa semnal stanga). Ca sa fiu sigur ca am fost vazut.. daca vad incepator in fata mea, ori evit sa-l depasesc, ori il depasesc mai larg si NU ii dau flash sau claxon ca sa nu-l sperii si sa-l determin sa ia brusc (nevoit) dreapta de volan si sa-l am pe constiinta. Depasirile in scurt, la fel.. prefer sa fac o depasire mai larga in cazul unui incepator decat in alte cazuri.. Spre exemplu, daca am timp sa fac o data si jumatate manevra, ma bag.. si asta inseamna la mine "in scurt". In conditiile in care as depasi un incepator, fii sigur ca mi-as face altfel calculele.. pentru ca stiu ca in momentul in care m-ar vedea brusc intr-o situatie "delicata" .. s-ar speria si nu ar stii ce sa faca.. Si chestia cu franele razbunatoare.. te invit doar sa ma presezi .. si cu asta cred ca am fost destul de clar.. daca pe unu il tine coloana (m-am cenzurat) sa ma preseze.. atunci inseamna ca-l tin si franele (sau e inconstient). In schimb daca ai lamaia in geam.. iti dau avarii .. sau accelerez ca sa ma departez de tine considerabil si apoi franez ca sa te fac sa intelegi.. gasesc io metode.. dar sigur nu pun frana direct In rest.. hai sa incercam sa vorbim despre lamai si nu despre stilu unuia si altuia de condus (macar pana vedem live despre ce e vorba) .. sunt sigur ca pentru astfel de discutii exista un topic de conducere preventiva -------------------- |
|
|
Jul 21 2009, 12:36 AM
Post
#27
|
|
PGM-FI Group: Membri Posts: 2.877 Joined: 2-March 07 From: Bucuresti/Ploiesti (Prahova) Member No.: 100.675 |
Defapt de ce se poarta semnele astea? Nu se presupune ca daca ai terminat o scoala, esti apt de iesit pe strazi? De ce e nevoie sa presupunem ca in trafic exista unii care "misca volanul cand schimba viteza" sau "iau mainile de pe volan cand franeaza brusc" (wtf?! )? Lucrurile astea de ce nu se verifica la examen? Practic semnele alea sunt un fel de "asta a luat examenu, dar habar n-are, asa ca ai grija"
Eu as scoate semnele din folosinta, dar in paralel as inaspri examenul si as dubla orele de practica. La examen as transforma "orasul" in proba de noapte, proba de zi, poligon, mers inafara orasului. Am purtat semnele fix 2 ore, cat am dus-o pe bunicamea la gara. In astia 10km facuti mi-au taiat calea 1000 de tampiti pe principiul "asta merge incet, am timp sa ma bag si oricum se sperie de mine cand ma vede aproape de intersectie si franeaza" Singura greseala de incepator pe care o faceam la inceput a fost faptul ca aveam tendinta uneori sa "alunec" de pe banda. De ce? simplu! in timp scolii am mers inafara orasului cu peste 80kmh o singura data, vreo 5 km. Atat! Problema s-a rezolvat cu multa concentrare pe chestia asta dupa ce am mers 120 km inafara orasului. (buc-ploiesti si retur) Inca ceva..cum definim termenul de incepator? eu am facut 1500km in 2 saptamani de cand am permisul. maicamea a facut primii 1500 km dupa 15 ani de permis In rest, absolut de accord cu airwolf! This post has been edited by DRAGOS: Jul 21 2009, 12:40 AM -------------------- Honda Accord 2.0 MT Executive Arctic Blue Pearl
|
|
|
Jul 21 2009, 12:46 AM
Post
#28
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.204 Joined: 19-September 02 From: Bucuresti Member No.: 6.478 |
Sunt total de acord cu folosirea lamailor, cel putin pana esti stapan pe volan si reactionezi cat mai bine in orice situatie. In legatura cu modul in care se folosesc, am ramas surpins (in modul negativ, bineinteles) atunci cand instructorul mi-a zis ca avand lamaile ceilalti participanti la trafic trebuie sa fie mai "ingaduitori" cu tine. Personal nu prea sunt de acord cu asta, pentru ca iti va fi mult mai greu sa te obisnuiesti cu un trafic infernal, asa cum e in Bucuresti de exemplu.
O problema mai grava as zice ca e atunci cand dupa ce faci scoala nu mai conduci decat dupa cel putin un an. Am patit-o, motiv pentru care, atunci cand am inceput sa conduc ca lumea, 3 luni am avut lamaile puse in geamuri. Stiu, am incalcat legea, insa am facut-o pe propria raspundere pentru siguranta mea si a celorlati din trafic. -------------------- Opel Astra F 1.6 75 CP (Das Auto), VW New Beetle 1.4 75 CP
|
|
|
Jul 21 2009, 01:23 AM
Post
#29
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
Dragos, eu vad la tine deja, asa niste aere de superioritate... Da' era o vorba :" nu-i nimic, dupa ce o trosnesti o data iti trece". Incepator esti inca, contrar bunei pareri pe care o ai despre tine insuti. Trebuie sa treci prin cateva stadii, cateva ierni, ploi grele, ceata, chiciura, polei si alte situatii cu care te vei familiariza in timp castigand astfel experienta.
De acord cu scoala, eu cand am dat de examen am dat scoala, poligon, oras si in afara orasului. Cand eu eram incepator, legea cerea ca lamaia sa fie purtata obligatoriu (de fapt doua, una in parbriz , una in spate, vizibil asezate) un an de zile de la data obtinerii permisului; daca nu aveai lamaia luai amenda. Nu stiu daca mai exista aceasta reglementare insa sunt intru totul de acord cu ea. Eu iti sugerez prieteneste sa iti pui lamaia in geam si sa incerci sa inveti in timp, atitudinea asta de "eu deja stiu totul" o sa iti treaca cand vei fi in situatii mai complexe... This post has been edited by Rebel: Jul 21 2009, 01:31 AM -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Jul 21 2009, 01:44 AM
Post
#30
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.551 Joined: 15-July 09 From: Costa del Sol Member No.: 120.468 |
si lamiia cu ce ajuta intr-o situatie de genul asta? el are 50, eu am 50, intr-o fractiune de secunda e la mine pe banda. sint de acord ca lamiia ar ajuta in conditiile unui trafic civilizat, cu soferi disciplinati. dar la iesirea din pasaj de la bucur obor chiar nu vad cum ajuta lamiia, cind se merge oglinda in oglinda si bara la bara. nu sint gica contra, doar realist. Teoretic sansele inclina in favoarea ta daca ai reperat lamaia. Eu zic ca proportia este 40/60. Eu unul incetinesc "just in case" ca sa evit orice reactii imprevizibile si cand ma simt in siguranta il depasesc larg, pt a nu-l stanjeni si evident a tine si o distanta. Hai sa abordam altfel subiectul. Ce putem "reprosa" incepatorilor, mai ales ca am trecut toti prin asta: - atentia distributiva deficitara - condusul crispat - lipsa anumitor reflexe - evaluarea gresita a distantelor intr-o depasire - frica de a gresi - rusinea lamaii din geam This post has been edited by solmar: Jul 21 2009, 01:46 AM -------------------- Skoda, Subaru, Noul Tucson...
|
|
|
Jul 21 2009, 01:46 AM
Post
#31
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.278 Joined: 22-February 07 From: in traffic Member No.: 100.009 |
In rest.. hai sa incercam sa vorbim despre lamai si nu despre stilu unuia si altuia de condus (macar pana vedem live despre ce e vorba) .. sunt sigur ca pentru astfel de discutii exista un topic de conducere preventiva nu stiu sa fie vreunul - dar ai putea sa deschizi unul cu toate recomandarile tale despre cum se face o depasire si cum se indeparteaza un tailgater, poate nuantata dupa existenta sau inexistenta semnelor de incepator. tu conduci cum vrei tu, eu si-asa sint un nimeni pentru tine, n-are sens sa te superi pentru ce spun eu. si eu conduc cam la fel, atita ca nu-mi face placere sa ma bag in seama cind depasesc, iar daca unul e jenant de aproape de mine ma dau pe dreapta si-l las sa treaca. peace. -------------------- allinol IS EVIL!
2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL |
|
|
Jul 21 2009, 01:59 AM
Post
#32
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.551 Joined: 15-July 09 From: Costa del Sol Member No.: 120.468 |
si lamiia cu ce ajuta intr-o situatie de genul asta? el are 50, eu am 50, intr-o fractiune de secunda e la mine pe banda. sint de acord ca lamiia ar ajuta in conditiile unui trafic civilizat, cu soferi disciplinati. dar la iesirea din pasaj de la bucur obor chiar nu vad cum ajuta lamiia, cind se merge oglinda in oglinda si bara la bara. nu sint gica contra, doar realist. Teoretic sansele inclina in favoarea ta daca ai reperat lamaia. Eu zic ca proportia este 40/60. Eu unul incetinesc "just in case" ca sa ma evit orice reactii imprevizibile si cand ma simt in siguranta il depasesc larg, pt a nu-l stanjeni si evident a tine si o distanta. Hai sa abordam altfel subiectul. Ce putem "reprosa" incepatorilor, mai ales ca am trecut toti prin asta: - atentia distributiva deficitara - condusul crispat - lipsa anumitor reflexe - evaluarea gresita a distantelor intr-o depasire - frica de a gresi - rusinea lamaii din geam - nu-si cunosc masinile -------------------- Skoda, Subaru, Noul Tucson...
|
|
|
Jul 21 2009, 02:36 AM
Post
#33
|
|
sofer Group: Membri Posts: 64 Joined: 3-July 09 From: Ploiesti Member No.: 120.373 |
atita ca nu-mi face placere sa ma bag in seama cind depasesc, iar daca unul e jenant de aproape de mine ma dau pe dreapta si-l las sa treaca. Sa spunem ca n-ar trebui sa "ma simt" la chestia cu bagatu in seama, da' imi asum riscu. Daca as vrea sa ma bag in seama i-as da si avarii dupa ce l-as depasi.. eventual as scoate si-o mana pe geam sa-i arat ca sunt mai tare decat el. Obiceiurile mele privind depasirea sunt pur preventive, pentru ca prefer sa imi fac depasirea linistit decat sa ma trezesc cu dobitocu in fata mea doar pentru ca nu i-a stralucit nimic in oglinda. In general, incerc sa fac tot posibilul ca cel depasit sa stie ca sunt in preajma lui si sa ia masurile necesare (legale) pentru a-mi facilita mie depasirea (sa se dea mai pe dreapta, sa nu accelereze etc.) Cat despre restul spuselor tale .. nu pot decat sa admir fina ironie In rest, absolut de accord cu airwolf! honda addiction ? ai inceput sa scrii "acord" cu 2 "c" ? ) -------------------- |
|
|
Jul 21 2009, 08:41 AM
Post
#34
|
|
Asa?! Group: Membri Posts: 3.821 Joined: 10-January 08 From: Galati Member No.: 116.021 |
Suntem nesimtiti!
Defapt de ce se poarta semnele astea? Nu se presupune ca daca ai terminat o scoala, esti apt de iesit pe strazi? Cred ca e mai bine sa nu presupui asa ceva! -------------------- |
|
|
Jul 21 2009, 08:49 AM
Post
#35
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
semnele trebuie purtate . punct . eu le-am purtat cand am fost incepator !
de ce ? ca restul sa te poata evita , sa nu ti-o iei prea tare cand iti moare motorul si alte motive. daca nu faci cele enumerate mai sus , cu atat mai bine pentru tine ! trebuie sa capeti experienta , iar experienta se capata in timp , nu in 1000-2000-10 000 km ... ci mai mult de la persoana la persoana. sunt unii inapti si cu mii de km la bord, asta e viata , nu toti pot sofa asa cum nu toti pot fi pictori. -------------------- |
|
|
Jul 21 2009, 12:27 PM
Post
#36
|
|
PGM-FI Group: Membri Posts: 2.877 Joined: 2-March 07 From: Bucuresti/Ploiesti (Prahova) Member No.: 100.675 |
Dragos, eu vad la tine deja, asa niste aere de superioritate... Da' era o vorba :" nu-i nimic, dupa ce o trosnesti o data iti trece". Incepator esti inca, contrar bunei pareri pe care o ai despre tine insuti. Trebuie sa treci prin cateva stadii, cateva ierni, ploi grele, ceata, chiciura, polei si alte situatii cu care te vei familiariza in timp castigand astfel experienta. De acord cu scoala, eu cand am dat de examen am dat scoala, poligon, oras si in afara orasului. Cand eu eram incepator, legea cerea ca lamaia sa fie purtata obligatoriu (de fapt doua, una in parbriz , una in spate, vizibil asezate) un an de zile de la data obtinerii permisului; daca nu aveai lamaia luai amenda. Nu stiu daca mai exista aceasta reglementare insa sunt intru totul de acord cu ea. Eu iti sugerez prieteneste sa iti pui lamaia in geam si sa incerci sa inveti in timp, atitudinea asta de "eu deja stiu totul" o sa iti treaca cand vei fi in situatii mai complexe... imi pare rau ca asta ai vazut se intampla frecvent chestia asta cand discuti in scris. te asigur ca nu este vorba de asa ceva legea a ramas la fel. imi asum riscul de a capata punctele aferente in caz ca sunt oprit uiti insa o chestie, tu conduci intr-o tara civilizata, si chiar daca ai fost incepator aici(presupun) traficul si mentalitatile s-au schimbat mult de atunci. specia ceafa groasa+chiusapte era mult mai slab reprezentata atunci. Suntem nesimtiti! Defapt de ce se poarta semnele astea? Nu se presupune ca daca ai terminat o scoala, esti apt de iesit pe strazi? Cred ca e mai bine sa nu presupui asa ceva! din fericire e doar o presupunere stiu exact cum se face scoala la noi si cum se ia examenul...asa ca sunt absolut convins ca o proportie covarsitoare dintre posesorii de permis nu au ce cauta la volan semnele trebuie purtate . punct . eu le-am purtat cand am fost incepator ! de ce ? ca restul sa te poata evita , sa nu ti-o iei prea tare cand iti moare motorul si alte motive. daca nu faci cele enumerate mai sus , cu atat mai bine pentru tine ! trebuie sa capeti experienta , iar experienta se capata in timp , nu in 1000-2000-10 000 km ... ci mai mult de la persoana la persoana. sunt unii inapti si cu mii de km la bord, asta e viata , nu toti pot sofa asa cum nu toti pot fi pictori. George, iti spun aceeasi chestie pe care i-am spus-o si lui rebel: incepator acum 10 ani <> incepator in 2009 si cu asta am incheiat. nu urmaresc sa ma scuz pentru asta, pentru ca eu am impresia ca fac bine. Poate voi incerca, de dragul experientei, o zi intreaga cu lamaile. Dar nu cu masina mea, o sa imprumut una din masinile alor mei, pentru ca mi-e mila de a mea This post has been edited by DRAGOS: Jul 21 2009, 12:28 PM -------------------- Honda Accord 2.0 MT Executive Arctic Blue Pearl
|
|
|
Jul 21 2009, 02:28 PM
Post
#37
|
|
JapaneseFreaks Group: Membri Posts: 2.345 Joined: 20-June 06 From: Bucuresti / Craiova Member No.: 80.350 |
Dar nu cu masina mea, o sa imprumut una din masinile alor mei, pentru ca mi-e mila de a mea Tie iti atrag baietii atentia si aci o dai in rashini d-astea? -------------------- |
|
|
Jul 21 2009, 02:33 PM
Post
#38
|
|
ZEUS Group: Membri Posts: 5.581 Joined: 9-March 06 From: Bucuresti Member No.: 70.400 |
io in anul Lamaii am mers cam 35-37 mii de km .... si am tinut-o tot acest timp , regulamentar ... e bine sa stii ca infatza ta sau in spate e un incepator sa stii cum sa te feresti sau cum sa abordezi o depasire ceva ...
dragos tu de ce nu pui semnele ??? stii ca indiferent de mashina tre sa ai alea in geam ... io ti as retrage carnetu de tot daca as fi politist , deja vad ca esti pericol public . .. sau pe honda nu se pune semne .. tztztztztz .. This post has been edited by vio: Jul 21 2009, 02:33 PM -------------------- daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
|
|
|
Jul 21 2009, 02:36 PM
Post
#39
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.355 Joined: 9-July 07 From: timisoara Member No.: 109.935 |
Fara rezerve DA !!!
e bine atat pentru incepator cat si pentru ceilalti -------------------- HONDA ACCORD 2.0 i-VTEC SE
|
|
|
Jul 21 2009, 03:03 PM
Post
#40
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
@Dragos,
Eu intalnesc incepatori zilnic si nu mi s-a parut ca sunt persecutati. In general se intampla sa mai fie sicanati de flacaii aia care ar trebui sa intre cu viza in oras insa astia nu-s chiar asa multi. Cu prima ocazie imi cumpar si eu 2 lamai si le pun in geam ca sa ma conving personal. @FwoRD Stilul ala de depasire l-ai invatat de undeva sau te-ai gandit tu la el? -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 13th May 2024 - 11:24 AM |