Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Lamaile
Masini.ro Forum > Discutii generale > Combat zone
Pages: 1, 2
SorynZ
de curand am avut multe dispute cu cineva asupra deciziei de a "purta" semnele de incepator in geam, asa ca m-am gandit sa vad ce parere aveti si voi referitor la aceasta. sleep.gif

sunt de parere ca (sa fiu ingaduitor) cel putin 4-5000km trebuie purtate, sa se formeze reflexele aferente, sa fie totu' ok. asta pro.. contra ar fi faptu' ca taranu de pe strada cand vede lamaia zice "asta merge incet, e incepator, trec eu inainte chiar daca n-am timp" banned.gif .

luandu-le pe toate in considerare votez pro dar parca as sustine doar semnul din spate.. excl.gif
FwoRD
Eu am purtat lamaile vreo 4-5 luni (cam tot atatea mii de km .. poate chiar mai mult). Am renuntat initial la semnu de pe fata.. punandu-l in consola centrala (unde inca il mai tin) , lasand ventuza in geam ca in caz de belea sa pot repede sa-l pun. Cel de pe spate a picat singur (f. serios) dupa cateva saptamani dupa ce am scos semnu pe fata.

Avantaje : 1.Restu participantilor la trafic stiu ca exista o posibilitate mare ca tu , indiferent cat de sofer esti sau te crezi, sa faci o ghidusie si astfel pot previziona mai usor problemele din trafic.
2.Esti lasat mai mult (gen incadrari, parcari, ti se da voie sa treci cand n-ar trebui.. d-astea), soferii sunt mai ingaduitori cu tine, au mai multa rabdare, iti primesti mai putine claxoane cand iti moare motoru la semafor.
3. Daca te opreste politia si n-ai nimic (alcool, centura lipsa etc.) , n-au motiv sa te taxeze ca nu porti lamaile

Dezavantaje : 1. Sunt marlani care au uitat ca au fost si ei incepatori. Pentru astia exista , de asemenea, un alt semn , posedat de majoritatea oamenilor atasat palmelor. (a se folosi cu discretie, mai ales cand suparatul are ceafa groasa si q7/x5/x6)
2. Din 10 masini care depasesc viteza, incepatorii sunt culesi cu precadere de politisti .
3. Exista o posibilitate sa te jeneze vizual semnele..

Rezumand, cred ca e bine ca macar in primele luni, incepatorii sa poarte lamaia-n geam. Nu stiu cat spre binele lor, dar macar spre binele celorlalti soferi.

StefanVVTi
Eu sunt pro. Motivele le-a expus deja FwoRD
NGZ
S-au mai purtat discutii pe tema asta p-aici.
Chiar daca mai sunt si marlani care iti fac tot felul de neplaceri pentru ca esti incepator, consider ca sunt si avantaje daca porti semnele.
Si ar mai fi un motiv pro semn, pentru unii poate minor, asa spune legea.
T u d o r
Dar nu era obligatoriu sa le porti 1 an indiferent daca-ti place sau nu? Cand am fost eu incepator asa era, nu aveai de ales.
StefanVVTi
1 an de zile e obligatoriu..eu asa stiu! Si mai era o chestie...sa circuli cu 10 sau 20 km/h mai putin decat viteza legala pe segmentul de drum.
Diesel
Eu n-am purtat lamaile decat vreo cateva luni. Uitandu-ma acum in perspectiva, nu eram un sofer grozav, dar macar stiam ca orice as face, e important sa nu stanjenesc traficul. Stiind ce stiu acum, le-as fi purtat.

Regula de viteza se aplica doar cand faci scoala, dar mi se pare stupida. Toata ideea traficului urban e ca toti participantii sa mearga cu aceeasi viteza. Potrivirea vitezei cu ceilalti din trafic e una din chestiile pe care le-am invatat imediat.
FwoRD
QUOTE (StefanVVTi @ Jul 17 2009, 10:25 PM) *
1 an de zile e obligatoriu..eu asa stiu! Si mai era o chestie...sa circuli cu 10 sau 20 km/h mai putin decat viteza legala pe segmentul de drum.


Da, e obligatoriu sa le porti un an.. dar nu te opreste politia pentru ca te vede tinerel si ca sa te intrebe ce mai faci.. adica faza cu lamaile o pot invoca ei ABIA DUPA ce te-au oprit. Pe de alta parte, faza cu viteza se aplica, in afara localitatii pe toate sectoarele de drum. Teoretic incepatorii trebuie sa mearga cu 20km sub limita max. 70 in afara, 80 pe DN si 110 pe autostrada.

Eu sunt ploiestean (daaaaa.. o sa-mi fac si io profilu ..) si am fac in buc. Deci o data pe sapt tre' sa fac bucuresti-ploiestiu cu masina. Am facut de cateva ori drumu asta cu semnele.. apoi am stat si m-am gandit. Toata lumea mergea cu 90-100 in afara loc.. daca merg si eu la fel , fara semne n-o sa ma opreasca .. in schimb daca am 90 in afara si am lamaia-n geam.. e posibil sa ma traga pe dreapta. Am ales deci sa merg fara , dar mai incet.. adica sa nu le dau motiv sa ma opreasca oricum.. Centura port tot timpul.. nu depasesc aiurea.. faruri pornite full-time.. deci n-ar avea de ce sa ma opreasca ca sa vada ca ar fi trebuit sa port semnele. Si totusi, chiar daca nu am anu .. prefer ACUM sa merg fara ele doar pentru a putea sa merg linistit in afara localitatii. Asta nu inseamna ca-mi tai craca de sub fund (craca bine crescuta la postul anterior) si-mi dau singur peste bot la ceea ce-am spus mai devreme. E bine ca macar o perioada, pana te inveti cu masina, cu dimensiunile ei , cu ambreiaju si alte pedale adiacente.. sa porti totusi semnele..
20krpm
nu stiu ce sa votez, pro sau contra, pentru ca parerea mea e ca un incepator care-si stie dezavantajele ar face bine sa le poarte atita vreme cit simte nevoia, si cind incepe sa se simta comfortabil, sa le dea jos. daca nici macar atita responsabilitate nu ai cit sa stii cind trebuie sa porti semne galbene si cind nu, n-ar trebui sa conduci o masina in the first place.
air_wolf
eu am votat clar contra. nu de putine ori am vazut soferi "experimentati" sicanind "lamiia" in trafic. cred ca daca nu aveau lamiia nu ar fi avut parte e un asemenea tratament. pe sosele ideea este ca toti sintem egali ca drepturi. nu ma ajuta cu nimic sa stiu ca ala de linga mine e mai putin experimentat atita timp cit regulile sint la fel pentru amindoi.
FwoRD
QUOTE (air_wolf @ Jul 19 2009, 11:11 AM) *
eu am votat clar contra. nu de putine ori am vazut soferi "experimentati" sicanind "lamiia" in trafic. cred ca daca nu aveau lamiia nu ar fi avut parte e un asemenea tratament. pe sosele ideea este ca toti sintem egali ca drepturi. nu ma ajuta cu nimic sa stiu ca ala de linga mine e mai putin experimentat atita timp cit regulile sint la fel pentru amindoi.


Mai intai trebuie sa-ti spun ca iti respect parerea, dar te rog da-mi voie sa te intreb ceva referitor la ce ai spus tu in partea a doua a mesajului.

Nu te ajuta deloc sa stii ca incepatorul din fata/spatele/lateralul masinii tale e posibil sa faca o ghidusie ? eu cred ca tine de condusul preventiv al celorlalti.. Sincer iti spun, eu cand vad lamaia in geamu altuia brusc ma incarc cu doua bidoane de rabdare si cu alte 4 de atentie. Pentru ca stiu ca el , neexperimentat fiind, poate sa se "emotioneze" si sa faca vreo prostie. Ca principiu.. nu depasesc in scurt , nu flashuiesc si nu pun frane razbunatoare (= frana aia scurta, fara efect motric ci doar vizual, determinata sa-l incurajeze pe "amicul" din spatele masinii sa lase ceva mai mult de 20 de centimetri intre bara lui din fata si bara mea din spate) cand vad incepatori in zona... pentru ca stiu ca se poate speria, stiu ca n-are experienta si daca pe mine nu ma va afecta lipsa lui de experienta.. poate pe altii ii va afecta..

Repet, iti respect punctul de vedere , ti-l accept dar nu ti-l sustin smile.gif
air_wolf
la adapostul lamii am constatat ca incepatorul nu este la fel de atent. am vazut asta la destui incepatori care vad in lamiie un soi de scut personal ca in sf-uri.
am vazut o faza acum ceva timp, doi care s-au atins usor iar incepatorul, care nuacordase prioritate, tipa de mama focului: "baaaa, esti chior, nu vezi lamiia?" iar celalat "ba, eu lamiia o vad, dar tu nu vezi semnul de stop?" laugh.gif
solmar
QUOTE (air_wolf @ Jul 19 2009, 10:11 AM) *
eu am votat clar contra. nu de putine ori am vazut soferi "experimentati" sicanind "lamiia" in trafic. cred ca daca nu aveau lamiia nu ar fi avut parte e un asemenea tratament. pe sosele ideea este ca toti sintem egali ca drepturi. nu ma ajuta cu nimic sa stiu ca ala de linga mine e mai putin experimentat atita timp cit regulile sint la fel pentru amindoi.


Salut tuturor!

Am intrat sa citesc despre Subaru (greu subiect pe combat nuke.gif ) si am ajuns si aici. Total de acord cu "regulile sunt la fel pt amandoi" dar deprinderile si reflexele sunt absolut diferite si nu in ultimul rand in constatare/aplicarea legii intervine si un militian.

Uiti ca un incepator trage usor si de volan cand schimba viteza, cand pune brusc frana are uneori tendinta sa ia mainile de pe volan sau i se opreste motorul.
Si apoi protejandu-te pe tine il protejezi si pe incepator, pana la urma asta e toata filozofia. Cu ce te incanta ca intr-un potential acrosaj, din vina unui incepator ai si tu si el masina zgariata in contextul in care regulile sunt la fel. Sau prin definitie incepatorii conduc masini mici cu tabla moale/elastica si nu pot indoi tabla noastra, a celor care au terminat de multi ani scoala de soferi!?
Apropos, in drumul meu spre birou e scoala de soferi din Ctza si dimineata au ore si cei cu camioane, camioane cu remorca, autobuze, etc. Uite ca astora chiar daca vrei nu poti sa le ignori semnul de incepator ...

Vor pentru.

Lucian
FAR EASTERN
Pro si de acord cu americanu' wink.gif, daca depasesti perioada obligatorie.

Rebel
Si eu sunt pentru lamaie.
Chiar apreciez faptul ca cineva poarta lamaia, asta imi spune ca este neexperimentat -toti am trecut prin asta- si ma ajuta sa il protejez si sa ma protejez. Nu in ultimul rand, este O MARE dovada de bun simt din partea respectivului/respectivei intrucat imi face cunoscut ca are inca reflexe stangace sau poate face manevre gresite si ca ar trebui sa fiu ingaduitor.
Din pacate este multa prostime care crede ca a purta lamaia este rusinos sau degradant fara sa realizeze ca in fapt se joaca cu propria siguranta. Exista insa magari si de cealalta parte a baricadei, tarani care atunci cand vad un incepator il depasesc in tromba aruncandu-i o privire superioara, sau mai rau, tratandu-i ca pe niste paria ai strazii. Sa nu uitam ca toti am trecut prin asta si nimeni nu se naste invatat.
air_wolf
QUOTE (solmar @ Jul 20 2009, 05:05 PM) *
Apropos, in drumul meu spre birou e scoala de soferi din Ctza si dimineata au ore si cei cu camioane, camioane cu remorca, autobuze, etc. Uite ca astora chiar daca vrei nu poti sa le ignori semnul de incepator ...


eu n-am vazut incepatori la scoala pentru C. dupa 5 ani de B poate... wink.gif

si soferii experimentati pot sa opreasca motorul in mijlocul intersectiei sau sa ia mai ciudat de volan. este normal si uman sa gresesti. nu mi se pare normal sa ascund greseala printr-un semn. de asta sint si atitea accidente, pentru ca multi care n-ar trebui sa aibe permis sint pe sosele.

dovada cea mai clara aici - ala crede ca trenul va tine cont ca e incepator. sau poate crede in scut.
solmar
QUOTE (air_wolf @ Jul 20 2009, 06:10 PM) *
QUOTE (solmar @ Jul 20 2009, 05:05 PM) *
Apropos, in drumul meu spre birou e scoala de soferi din Ctza si dimineata au ore si cei cu camioane, camioane cu remorca, autobuze, etc. Uite ca astora chiar daca vrei nu poti sa le ignori semnul de incepator ...


eu n-am vazut incepatori la scoala pentru C. dupa 5 ani de B poate... wink.gif

si soferii experimentati pot sa opreasca motorul in mijlocul intersectiei sau sa ia mai ciudat de volan. este normal si uman sa gresesti. nu mi se pare normal sa ascund greseala printr-un semn. de asta sint si atitea accidente, pentru ca multi care n-ar trebui sa aibe permis sint pe sosele.

dovada cea mai clara aici - ala crede ca trenul va tine cont ca e incepator. sau poate crede in scut.


OK. Si ei unde vor invata sa conduca in conditii de trafic normal? Ca alte sosele n-avem sa le facem conditii speciale un an de zile pana se rodeaza si incepatorii.

Cat despre carnetul de sofer... e un primar de sector care a luat tot ce se putea intr-o zi. Ala a fost incepator avansat... Suntem totusi in Romania unde totul e posibil. Poate ar trebui sa schimbata tema, nu incepatorii cu lamaie sunt buba, a) cei care nu stiu inca sa citeasca si au carnet sunt buba desi unii au reflexe formidabile sau cool.gif cum excludem bizonii din trafic. Deja complicam un topic simplu. In alta ordine de idei dupa 5 sau 10 sau 15 ani de condus sunt putini soferi care sunt in stare sa treaca grila de examen la prima vedere. Multi au uitat o parte din semne, unele semne nu existau cand au dat ei examen.

Raman la parerea mea. Prefer sa ma apar eu de incepator daca-l vad ca are lamaie. Am o singura intrebare - ce te faci cu un incepator caruia i se sparge parbrizul in trafic (nu din vina lui), pentru o fractiune de secunda nu vede nimic (ca la stranut). Dupa ce auzi poc si vezi alb instinctiv lasi capul in jos si pui frana, iar daca rotile nu sunt echilibrate masina ia o traiectorie care numai dreapta nu e. Ce poti sa-i ceri unui incepator si nu numai lui? Te trezesti cu el pe contrasens sau ca iti taie fata ....


Rebel
@Air Wolf

Da-mi voie sa fac o mica observatie: tu spui ca acel incepator ascunde greseala printr-un semn (deci vorbesti de o greseala deja comisa), pe cand eu ma refer la actul de preventie prin care noul sofer aduce la cunostinta celor din jur ca VA FACE greseli datorate lipsei sale de experienta. In fapt semnul este destinat ambelor parti: atat celor care il poarta si isi exprima in putina experienta si POSIBILITATEA de a face greseli cat si celor experimentati care trebuie sa ii acorde atentie si sa il protejeze, ajutandu-l sa se integreze in aceasta noua famile a conducatorilor auto.
solmar
sau de fapt ce vi se pare mai grav: - incalcarea legii (bizonul de trafic) sau neaplicarea ei (militianus vulgaris) ?
in conditiile in care nu suntem egali in fata legii decat pe hartie.
air_wolf
QUOTE (solmar @ Jul 20 2009, 06:40 PM) *
Raman la parerea mea. Prefer sa ma apar eu de incepator daca-l vad ca are lamaie. Am o singura intrebare - ce te faci cu un incepator caruia i se sparge parbrizul in trafic (nu din vina lui), pentru o fractiune de secunda nu vede nimic (ca la stranut). Dupa ce auzi poc si vezi alb instinctiv lasi capul in jos si pui frana, iar daca rotile nu sunt echilibrate masina ia o traiectorie care numai dreapta nu e. Ce poti sa-i ceri unui incepator si nu numai lui? Te trezesti cu el pe contrasens sau ca iti taie fata ....


si lamiia cu ce ajuta intr-o situatie de genul asta? el are 50, eu am 50, intr-o fractiune de secunda e la mine pe banda.
sint de acord ca lamiia ar ajuta in conditiile unui trafic civilizat, cu soferi disciplinati. dar la iesirea din pasaj de la bucur obor chiar nu vad cum ajuta lamiia, cind se merge oglinda in oglinda si bara la bara.
nu sint gica contra, doar realist.
Mircea104901
QUOTE (air_wolf @ Jul 20 2009, 01:06 PM) *
si lamiia cu ce ajuta intr-o situatie de genul asta? el are 50, eu am 50, intr-o fractiune de secunda e la mine pe banda.
sint de acord ca lamiia ar ajuta in conditiile unui trafic civilizat, cu soferi disciplinati. dar la iesirea din pasaj de la bucur obor chiar nu vad cum ajuta lamiia, cind se merge oglinda in oglinda si bara la bara.
nu sint gica contra, doar realist.


Lamaia nu il ajuta, aia e clar. Si nici nu il disculpa. Te ajuta pe tine, cel experimentat, in sensul sa ii acorzi mai multa atentie, si, eventual, daca poti, faci manevra care sa-i contracareze manevra gresita.
hdi
Am votat si eu pentru lamaie. Argumentele mele sunt, in mare, cele expuse de @Rebel. Oricum, in prima perioada de sofat pe cont propriu, proaspatul sofer se va misca un pic mai rau decat in masina de scoala. Daca vreau ca masina de scoala sa fie semnalizata atunci vreau aceleasi lucru si la proaspatul sofer. Asta ma face mai rabdator, mai intelegator si il si ajut daca pot. Poate ca 1 an e prea mult desi sunt multi care la 18 ani fac un credit la banca pt. scoala de soferi si reusesc sa-si ia masina pe la vreo 40. E discutabil si cu anul asta.
20krpm
QUOTE (FwoRD @ Jul 19 2009, 05:21 PM) *
Ca principiu.. nu depasesc in scurt , nu flashuiesc si nu pun frane razbunatoare (= frana aia scurta, fara efect motric ci doar vizual, determinata sa-l incurajeze pe "amicul" din spatele masinii sa lase ceva mai mult de 20 de centimetri intre bara lui din fata si bara mea din spate) cand vad incepatori in zona...


mai intai trebuie sa-ti spun ca iti respect parerea wink.gif dar am o problema cu ce am citat. sa inteleg ca fata de o masina care nu are semne de incepator e ok sa faci parada pe care o descrii? in cazul asta, ti-as recomanda sa porti semne de incepator, sau si mai bine, "baby an bord" atunci cind esti singur in masina.
ozz86651
Pai daca unul te urmeaza pe de aproape ai numai 2 variante sa scapi de el: 1. te dai pe alta banda daca ai alte benzi 2. Ii sicanezi cu frina sa stea mai departe.
FwoRD
QUOTE (air_wolf @ Jul 20 2009, 08:06 PM) *
QUOTE (solmar @ Jul 20 2009, 06:40 PM) *
Raman la parerea mea. Prefer sa ma apar eu de incepator daca-l vad ca are lamaie. Am o singura intrebare - ce te faci cu un incepator caruia i se sparge parbrizul in trafic (nu din vina lui), pentru o fractiune de secunda nu vede nimic (ca la stranut). Dupa ce auzi poc si vezi alb instinctiv lasi capul in jos si pui frana, iar daca rotile nu sunt echilibrate masina ia o traiectorie care numai dreapta nu e. Ce poti sa-i ceri unui incepator si nu numai lui? Te trezesti cu el pe contrasens sau ca iti taie fata ....


si lamiia cu ce ajuta intr-o situatie de genul asta? el are 50, eu am 50, intr-o fractiune de secunda e la mine pe banda.
sint de acord ca lamiia ar ajuta in conditiile unui trafic civilizat, cu soferi disciplinati. dar la iesirea din pasaj de la bucur obor chiar nu vad cum ajuta lamiia, cind se merge oglinda in oglinda si bara la bara.
nu sint gica contra, doar realist.


La statu la coada nu cred ca ne diferentiem unii de altii .. no offense.. purtatul lamailor priveste traficul nu statul pe loc (sau la coada)
FwoRD
QUOTE (20krpm @ Jul 20 2009, 09:08 PM) *
QUOTE (FwoRD @ Jul 19 2009, 05:21 PM) *
Ca principiu.. nu depasesc in scurt , nu flashuiesc si nu pun frane razbunatoare (= frana aia scurta, fara efect motric ci doar vizual, determinata sa-l incurajeze pe "amicul" din spatele masinii sa lase ceva mai mult de 20 de centimetri intre bara lui din fata si bara mea din spate) cand vad incepatori in zona...


mai intai trebuie sa-ti spun ca iti respect parerea wink.gif dar am o problema cu ce am citat. sa inteleg ca fata de o masina care nu are semne de incepator e ok sa faci parada pe care o descrii? in cazul asta, ti-as recomanda sa porti semne de incepator, sau si mai bine, "baby an bord" atunci cind esti singur in masina.


ne suparam... cum adica parada ??

hai sa ma fac mai usor de inteles.. ca am senzatia ca ti-ai facut o parere proasta despre stilu meu de condus (si nu te condamn.. ca poate si eu as fi inteles la fel daca as fi vrut neaparat sa caut partea negativa din ce-a spus cineva )

Eu cand intru in depasire, dau flash si/sau claxon (asta pe langa semnal stanga). Ca sa fiu sigur ca am fost vazut.. daca vad incepator in fata mea, ori evit sa-l depasesc, ori il depasesc mai larg si NU ii dau flash sau claxon ca sa nu-l sperii si sa-l determin sa ia brusc (nevoit) dreapta de volan si sa-l am pe constiinta.

Depasirile in scurt, la fel.. prefer sa fac o depasire mai larga in cazul unui incepator decat in alte cazuri.. Spre exemplu, daca am timp sa fac o data si jumatate manevra, ma bag.. si asta inseamna la mine "in scurt". In conditiile in care as depasi un incepator, fii sigur ca mi-as face altfel calculele.. pentru ca stiu ca in momentul in care m-ar vedea brusc intr-o situatie "delicata" .. s-ar speria si nu ar stii ce sa faca..

Si chestia cu franele razbunatoare.. te invit doar sa ma presezi .. si cu asta cred ca am fost destul de clar.. daca pe unu il tine coloana (m-am cenzurat) sa ma preseze.. atunci inseamna ca-l tin si franele (sau e inconstient). In schimb daca ai lamaia in geam.. iti dau avarii .. sau accelerez ca sa ma departez de tine considerabil si apoi franez ca sa te fac sa intelegi.. gasesc io metode.. dar sigur nu pun frana direct

In rest.. hai sa incercam sa vorbim despre lamai si nu despre stilu unuia si altuia de condus (macar pana vedem live despre ce e vorba) .. sunt sigur ca pentru astfel de discutii exista un topic de conducere preventiva
DRAGOS
Defapt de ce se poarta semnele astea? Nu se presupune ca daca ai terminat o scoala, esti apt de iesit pe strazi? De ce e nevoie sa presupunem ca in trafic exista unii care "misca volanul cand schimba viteza" sau "iau mainile de pe volan cand franeaza brusc" (wtf?! blink.gif )? Lucrurile astea de ce nu se verifica la examen? Practic semnele alea sunt un fel de "asta a luat examenu, dar habar n-are, asa ca ai grija"

Eu as scoate semnele din folosinta, dar in paralel as inaspri examenul si as dubla orele de practica. La examen as transforma "orasul" in proba de noapte, proba de zi, poligon, mers inafara orasului.

Am purtat semnele fix 2 ore, cat am dus-o pe bunicamea la gara. In astia 10km facuti mi-au taiat calea 1000 de tampiti pe principiul "asta merge incet, am timp sa ma bag si oricum se sperie de mine cand ma vede aproape de intersectie si franeaza"

Singura greseala de incepator pe care o faceam la inceput a fost faptul ca aveam tendinta uneori sa "alunec" de pe banda. De ce? simplu! in timp scolii am mers inafara orasului cu peste 80kmh o singura data, vreo 5 km. Atat! Problema s-a rezolvat cu multa concentrare pe chestia asta dupa ce am mers 120 km inafara orasului. (buc-ploiesti si retur)

Inca ceva..cum definim termenul de incepator? eu am facut 1500km in 2 saptamani de cand am permisul. maicamea a facut primii 1500 km dupa 15 ani de permis smile.gif

In rest, absolut de accord cu airwolf!
laurentiu
Sunt total de acord cu folosirea lamailor, cel putin pana esti stapan pe volan si reactionezi cat mai bine in orice situatie. In legatura cu modul in care se folosesc, am ramas surpins (in modul negativ, bineinteles) atunci cand instructorul mi-a zis ca avand lamaile ceilalti participanti la trafic trebuie sa fie mai "ingaduitori" cu tine. Personal nu prea sunt de acord cu asta, pentru ca iti va fi mult mai greu sa te obisnuiesti cu un trafic infernal, asa cum e in Bucuresti de exemplu.
O problema mai grava as zice ca e atunci cand dupa ce faci scoala nu mai conduci decat dupa cel putin un an. Am patit-o, motiv pentru care, atunci cand am inceput sa conduc ca lumea, 3 luni am avut lamaile puse in geamuri. Stiu, am incalcat legea, insa am facut-o pe propria raspundere pentru siguranta mea si a celorlati din trafic.
Rebel
Dragos, eu vad la tine deja, asa niste aere de superioritate... Da' era o vorba :" nu-i nimic, dupa ce o trosnesti o data iti trece". Incepator esti inca, contrar bunei pareri pe care o ai despre tine insuti. Trebuie sa treci prin cateva stadii, cateva ierni, ploi grele, ceata, chiciura, polei si alte situatii cu care te vei familiariza in timp castigand astfel experienta.

De acord cu scoala, eu cand am dat de examen am dat scoala, poligon, oras si in afara orasului.

Cand eu eram incepator, legea cerea ca lamaia sa fie purtata obligatoriu (de fapt doua, una in parbriz , una in spate, vizibil asezate) un an de zile de la data obtinerii permisului; daca nu aveai lamaia luai amenda. Nu stiu daca mai exista aceasta reglementare insa sunt intru totul de acord cu ea.

Eu iti sugerez prieteneste sa iti pui lamaia in geam si sa incerci sa inveti in timp, atitudinea asta de "eu deja stiu totul" o sa iti treaca cand vei fi in situatii mai complexe...
solmar
QUOTE (air_wolf @ Jul 20 2009, 08:06 PM) *
si lamiia cu ce ajuta intr-o situatie de genul asta? el are 50, eu am 50, intr-o fractiune de secunda e la mine pe banda.
sint de acord ca lamiia ar ajuta in conditiile unui trafic civilizat, cu soferi disciplinati. dar la iesirea din pasaj de la bucur obor chiar nu vad cum ajuta lamiia, cind se merge oglinda in oglinda si bara la bara.
nu sint gica contra, doar realist.


Teoretic sansele inclina in favoarea ta daca ai reperat lamaia. Eu zic ca proportia este 40/60.
Eu unul incetinesc "just in case" ca sa evit orice reactii imprevizibile si cand ma simt in siguranta il depasesc larg, pt a nu-l stanjeni si evident a tine si o distanta.

Hai sa abordam altfel subiectul. Ce putem "reprosa" incepatorilor, mai ales ca am trecut toti prin asta:
- atentia distributiva deficitara
- condusul crispat
- lipsa anumitor reflexe
- evaluarea gresita a distantelor intr-o depasire
- frica de a gresi
- rusinea lamaii din geam
20krpm
QUOTE (FwoRD @ Jul 20 2009, 07:27 PM) *
In rest.. hai sa incercam sa vorbim despre lamai si nu despre stilu unuia si altuia de condus (macar pana vedem live despre ce e vorba) .. sunt sigur ca pentru astfel de discutii exista un topic de conducere preventiva

smile.gif nu stiu sa fie vreunul - dar ai putea sa deschizi unul cu toate recomandarile tale despre cum se face o depasire si cum se indeparteaza un tailgater, poate nuantata dupa existenta sau inexistenta semnelor de incepator. tu conduci cum vrei tu, eu si-asa sint un nimeni pentru tine, n-are sens sa te superi pentru ce spun eu. si eu conduc cam la fel, atita ca nu-mi face placere sa ma bag in seama cind depasesc, iar daca unul e jenant de aproape de mine ma dau pe dreapta si-l las sa treaca.

peace.
solmar
QUOTE (air_wolf @ Jul 20 2009, 08:06 PM) *
si lamiia cu ce ajuta intr-o situatie de genul asta? el are 50, eu am 50, intr-o fractiune de secunda e la mine pe banda.
sint de acord ca lamiia ar ajuta in conditiile unui trafic civilizat, cu soferi disciplinati. dar la iesirea din pasaj de la bucur obor chiar nu vad cum ajuta lamiia, cind se merge oglinda in oglinda si bara la bara.
nu sint gica contra, doar realist.


Teoretic sansele inclina in favoarea ta daca ai reperat lamaia. Eu zic ca proportia este 40/60.
Eu unul incetinesc "just in case" ca sa ma evit orice reactii imprevizibile si cand ma simt in siguranta il depasesc larg, pt a nu-l stanjeni si evident a tine si o distanta.

Hai sa abordam altfel subiectul. Ce putem "reprosa" incepatorilor, mai ales ca am trecut toti prin asta:
- atentia distributiva deficitara
- condusul crispat
- lipsa anumitor reflexe
- evaluarea gresita a distantelor intr-o depasire
- frica de a gresi
- rusinea lamaii din geam
- nu-si cunosc masinile
FwoRD
QUOTE (20krpm @ Jul 21 2009, 01:46 AM) *
atita ca nu-mi face placere sa ma bag in seama cind depasesc, iar daca unul e jenant de aproape de mine ma dau pe dreapta si-l las sa treaca.


Sa spunem ca n-ar trebui sa "ma simt" la chestia cu bagatu in seama, da' imi asum riscu. Daca as vrea sa ma bag in seama i-as da si avarii dupa ce l-as depasi.. eventual as scoate si-o mana pe geam sa-i arat ca sunt mai tare decat el. Obiceiurile mele privind depasirea sunt pur preventive, pentru ca prefer sa imi fac depasirea linistit decat sa ma trezesc cu dobitocu in fata mea doar pentru ca nu i-a stralucit nimic in oglinda. In general, incerc sa fac tot posibilul ca cel depasit sa stie ca sunt in preajma lui si sa ia masurile necesare (legale) pentru a-mi facilita mie depasirea (sa se dea mai pe dreapta, sa nu accelereze etc.)

Cat despre restul spuselor tale .. nu pot decat sa admir fina ironie smile.gif



QUOTE (DRAGOS @ Jul 21 2009, 12:36 AM) *
In rest, absolut de accord cu airwolf!


honda addiction ? ai inceput sa scrii "acord" cu 2 "c" ? smile.gif)
klm
Suntem nesimtiti!
CITAT(DRAGOS @ Jul 21 2009, 12:36 AM) *
Defapt de ce se poarta semnele astea? Nu se presupune ca daca ai terminat o scoala, esti apt de iesit pe strazi?

Cred ca e mai bine sa nu presupui asa ceva!
G e o r g e
semnele trebuie purtate . punct . eu le-am purtat cand am fost incepator !
de ce ? ca restul sa te poata evita , sa nu ti-o iei prea tare cand iti moare motorul si alte motive. daca nu faci cele enumerate mai sus , cu atat mai bine pentru tine !
trebuie sa capeti experienta , iar experienta se capata in timp , nu in 1000-2000-10 000 km ... ci mai mult de la persoana la persoana. sunt unii inapti si cu mii de km la bord, asta e viata , nu toti pot sofa asa cum nu toti pot fi pictori.
DRAGOS
CITAT(Rebel @ Jul 21 2009, 01:23 AM) *
Dragos, eu vad la tine deja, asa niste aere de superioritate... Da' era o vorba :" nu-i nimic, dupa ce o trosnesti o data iti trece". Incepator esti inca, contrar bunei pareri pe care o ai despre tine insuti. Trebuie sa treci prin cateva stadii, cateva ierni, ploi grele, ceata, chiciura, polei si alte situatii cu care te vei familiariza in timp castigand astfel experienta.

De acord cu scoala, eu cand am dat de examen am dat scoala, poligon, oras si in afara orasului.

Cand eu eram incepator, legea cerea ca lamaia sa fie purtata obligatoriu (de fapt doua, una in parbriz , una in spate, vizibil asezate) un an de zile de la data obtinerii permisului; daca nu aveai lamaia luai amenda. Nu stiu daca mai exista aceasta reglementare insa sunt intru totul de acord cu ea.

Eu iti sugerez prieteneste sa iti pui lamaia in geam si sa incerci sa inveti in timp, atitudinea asta de "eu deja stiu totul" o sa iti treaca cand vei fi in situatii mai complexe...


imi pare rau ca asta ai vazut smile.gif se intampla frecvent chestia asta cand discuti in scris. te asigur ca nu este vorba de asa ceva smile.gif

legea a ramas la fel. imi asum riscul de a capata punctele aferente in caz ca sunt oprit smile.gif

uiti insa o chestie, tu conduci intr-o tara civilizata, si chiar daca ai fost incepator aici(presupun) traficul si mentalitatile s-au schimbat mult de atunci. specia ceafa groasa+chiusapte era mult mai slab reprezentata atunci.

CITAT(klm @ Jul 21 2009, 08:41 AM) *
Suntem nesimtiti!
CITAT(DRAGOS @ Jul 21 2009, 12:36 AM) *
Defapt de ce se poarta semnele astea? Nu se presupune ca daca ai terminat o scoala, esti apt de iesit pe strazi?

Cred ca e mai bine sa nu presupui asa ceva!

din fericire e doar o presupunere smile.gif stiu exact cum se face scoala la noi si cum se ia examenul...asa ca sunt absolut convins ca o proportie covarsitoare dintre posesorii de permis nu au ce cauta la volan

CITAT(G e o r g e @ Jul 21 2009, 08:49 AM) *
semnele trebuie purtate . punct . eu le-am purtat cand am fost incepator !
de ce ? ca restul sa te poata evita , sa nu ti-o iei prea tare cand iti moare motorul si alte motive. daca nu faci cele enumerate mai sus , cu atat mai bine pentru tine !
trebuie sa capeti experienta , iar experienta se capata in timp , nu in 1000-2000-10 000 km ... ci mai mult de la persoana la persoana. sunt unii inapti si cu mii de km la bord, asta e viata , nu toti pot sofa asa cum nu toti pot fi pictori.


George, iti spun aceeasi chestie pe care i-am spus-o si lui rebel: incepator acum 10 ani <> incepator in 2009 smile.gif

si cu asta am incheiat. nu urmaresc sa ma scuz pentru asta, pentru ca eu am impresia ca fac bine. Poate voi incerca, de dragul experientei, o zi intreaga cu lamaile. Dar nu cu masina mea, o sa imprumut una din masinile alor mei, pentru ca mi-e mila de a mea smile.gif
StefanVVTi
QUOTE (DRAGOS @ Jul 21 2009, 12:27 PM) *
Dar nu cu masina mea, o sa imprumut una din masinile alor mei, pentru ca mi-e mila de a mea smile.gif

Tie iti atrag baietii atentia si aci o dai in rashini d-astea? confused.gif
vio
io in anul Lamaii am mers cam 35-37 mii de km .... si am tinut-o tot acest timp , regulamentar ... e bine sa stii ca infatza ta sau in spate e un incepator sa stii cum sa te feresti sau cum sa abordezi o depasire ceva ...

dragos tu de ce nu pui semnele ??? stii ca indiferent de mashina tre sa ai alea in geam ... io ti as retrage carnetu de tot daca as fi politist , deja vad ca esti pericol public . .. sau pe honda nu se pune semne .. tztztztztz ..
OCTAN_95
Fara rezerve DA !!!
e bine atat pentru incepator cat si pentru ceilalti
hdi
@Dragos,
Eu intalnesc incepatori zilnic si nu mi s-a parut ca sunt persecutati. In general se intampla sa mai fie sicanati de flacaii aia care ar trebui sa intre cu viza in oras insa astia nu-s chiar asa multi. Cu prima ocazie imi cumpar si eu 2 lamai si le pun in geam ca sa ma conving personal.

@FwoRD
Stilul ala de depasire l-ai invatat de undeva sau te-ai gandit tu la el?
air_wolf
discutia este un pic inutila: legislatia spune clar: lamiiiiiiiieeeee. dar tot legislatia spune 110 pe autostrada si 70 pe nationale pentru lamii... asa ca, daca tot nu respecti astea, de ce ai purta lamiile? ba din contra, la 130 cu lamii te ia, la 90 cu lamii te ia. asa ca: ori o porti si te comporti ca atare, ori n-o porti si te comporti ca un sofer obisnuit.

eu as face altceva, mult mai logic si care pe termen lung duce la niste sosele mai sigure: limita de puncte pentru lamii sa fie de 5 puncte. le iei in primul an, adio carnet si faci iar scoala cu examen si tot tacimul ca sa redobindesti permisul. l-ai suspendat si pe al doilea, pa, la revedere, nu mai ai dreptul sa conduci masina pe drumurile publice.

tin sa precizez ca nu ma intereseaza ca toti prostii sa aibe permis. cu cit mai putini cu atit mai bine.
StefanVVTi
QUOTE (air_wolf @ Jul 21 2009, 03:13 PM) *
ori o porti si te comporti ca atare, ori n-o porti si te comporti ca un sofer obisnuit.

La felul in care se face la noi scoala de soferi, sau de exemplu in Bucuresti, unde mai mult stai la semafoare, crezi ca atunci cand iesi cu plasticul din curtea politiei te poti considera sofer obisnuit...la acelasi nivel cu un sofer cu 20 de ani de experienta la volan?
air_wolf
QUOTE (StefanVVTi @ Jul 21 2009, 04:19 PM) *
QUOTE (air_wolf @ Jul 21 2009, 03:13 PM) *
ori o porti si te comporti ca atare, ori n-o porti si te comporti ca un sofer obisnuit.

La felul in care se face la noi scoala de soferi, sau de exemplu in Bucuresti, unde mai mult stai la semafoare, crezi ca atunci cand iesi cu plasticul din curtea politiei te poti considera sofer obisnuit...la acelasi nivel cu un sofer cu 20 de ani de experienta la volan?


pai nu te opreste nimeni sa-ti iei ore de scoala in plus. nevasta-mea, desi le are cu volanul, a facut pina acum circa 70 de ore pentru ca-i place sa conduca. unde-i problema? mai ales ca ea o sa iasa pe strada cu... ati ghicit... un landcruiser. biggrin.gif

si nu inteleg de ce desprindeti frazele din context:
QUOTE
discutia este un pic inutila: legislatia spune clar: lamiiiiiiiieeeee. dar tot legislatia spune 110 pe autostrada si 70 pe nationale pentru lamii... asa ca, daca tot nu respecti astea, de ce ai purta lamiile? ba din contra, la 130 cu lamii te ia, la 90 cu lamii te ia. asa ca: ori o porti si te comporti ca atare, ori n-o porti si te comporti ca un sofer obisnuit.

- adica ori pune lamiile si merge cu 110 si cu 70, ori nu pune lamiile si merge cu 130 si 90. scurt si clar.
FwoRD
QUOTE (hdi @ Jul 21 2009, 03:03 PM) *
@FwoRD
Stilul ala de depasire l-ai invatat de undeva sau te-ai gandit tu la el?


cam jumi-juma .. Are vreo importanta ?
Diesel
QUOTE (hdi @ Jul 21 2009, 03:03 PM) *
In general se intampla sa mai fie sicanati de flacaii aia care ar trebui sa intre cu viza in oras insa astia nu-s chiar asa multi.


Pe aceeasi linie, incepatorii derutati din alte judete ar trebui sa stea departe de litoral. Avem destui turisti dezorientati. Putem face o exceptie pentru incepatorii din Bucuresti smile.gif

PS: abia azi am vazut ca topicul e la combat, puteti da drumul la flame biggrin.gif
FwoRD
QUOTE (Diesel @ Jul 21 2009, 06:32 PM) *
QUOTE (hdi @ Jul 21 2009, 03:03 PM) *
In general se intampla sa mai fie sicanati de flacaii aia care ar trebui sa intre cu viza in oras insa astia nu-s chiar asa multi.


Pe aceeasi linie, incepatorii derutati din alte judete ar trebui sa stea departe de litoral. Avem destui turisti dezorientati. Putem face o exceptie pentru incepatorii din Bucuresti smile.gif

PS: abia azi am vazut ca topicul e la combat, puteti da drumul la flame biggrin.gif


hahahahahhaha buna asta smile.gif) bag seama ca ai chef de harjoneala smile.gif)
hdi
QUOTE (Diesel @ Jul 21 2009, 05:32 PM) *
QUOTE (hdi @ Jul 21 2009, 03:03 PM) *
In general se intampla sa mai fie sicanati de flacaii aia care ar trebui sa intre cu viza in oras insa astia nu-s chiar asa multi.


Pe aceeasi linie, incepatorii derutati din alte judete ar trebui sa stea departe de litoral. Avem destui turisti dezorientati. Putem face o exceptie pentru incepatorii din Bucuresti smile.gif

PS: abia azi am vazut ca topicul e la combat, puteti da drumul la flame biggrin.gif


No-no-no....aici e vorba de atitudine, nu de dezorientare. Chiar asa confuz am fost????
Diesel
ok ok, imi cer scuze daca am sicanat vreun turist dezorientat in trafic, dar zau ca sunt unii care n-au ce cauta laugh.gif

Hdi, nici macar n-am intentionat sa comentez ce ai scris, doar am vrut sa continui discutia pe alt sens: e recomandat pentru incepatori sa se aventureze pe portiuni de trafic intens? exemplele ar fi Bucurestiul si litoralul. Eu am avut retineri sa conduc in Bucuresti si dupa trei ani de carnet, dintre care unul de condus zilnic prin Constanta cu o Dacie.

FwoRD, tu ai pus topicul la Combat, deci trebuie sa discutam aprins smile.gif
hdi
Threadul asta e rusinea Combatului. Sa-i dam un mic boost.
@Diesel,
Tu care ai panorama traficului de litoral pe timp de vara, ai putea sa faci un clasament al celor mai "ce vrei tu" soferi in functie de judet? Si ca sa mascam chestia toata treaba in "on topic" in loc de soferi zici si tu incepatori.
Te bagi?

Daca fac un thread nou pe tema asta mi-e ca bat recordul de la Subaru si mai iau si premiu... laugh.gif
Diesel
Nu am stat sa numar care judet trimite cei mai "incepatori" soferi pe litoral. De baza sunt cei cu B si IF evident, ca sunt cei mai multi. Eu nu pot memora evenimentele de pe sosea, asa ca nu am povesti savuroase, desi in ultimele doua saptamani a trebuit sa merg pana la Neptun de vreo patru ori. Ideea e ca sunt suficienti soferi nesiguri si imprevizibili cat sa nu poti conduce relaxat.

Ca sa incingem un pic spiritele, am intalnit smecheri din VL cu S-Klasse, X5 si alte asemenea chestii. Albe bineinteles. Cu impresia ca daca au platit taxa de bariera la intrare in Mamaia, au intrat in regim de timeshare si bulevardu e al lor.
Apoi din AG cateva Dacii Solenza sau Nova sau ceva intre... cu soacra in masina si cu multe papornite. Ei stau lipiti pe banda a 2-a ca au auzit bancul ala... daca mergi pe banda 1 cazi in mare. Dar merg doar cu 80kmh pe E87 ca sa nu deranjeze soacra. Eu n-am nimic cu ei, ca am curaj sa depasesc si prin dreapta cand am loc, dar ma distreaza cand apare un X5 sau un Passat din spate.
De fapt si eu as merge peste viteza legala pe E87 daca as avea treapta a 6-a smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.