Cum sa ne alegem un cauciuc, sfaturi, informatii... |
This topic is about Cum sa ne alegem un cauciuc, sfaturi, informatii..., the author, RUE, wrote about: as vrea sa merg iarna asta de sarbatori in austria dar nu am gume de iarna si acolo sunt obligatorii. nu vreau sa investesc mult pt a le folosi o sing ... To read more just scroll down
Cum sa ne alegem un cauciuc, sfaturi, informatii... |
Aug 19 2008, 02:28 PM
Post
#181
|
|
mashinutza Group: Membri Posts: 2.410 Joined: 30-April 05 From: Internet Member No.: 45.702 |
nu vreau sa investesc mult pt a le folosi o singura iarna pt ca poate la anu o sa vand longanul. ma gandeam sa iau cele mai ieftine gume de iarna de pe piata sau sa pun pt iarna asta niste gume sh care sa ma ajung putin ca pret. ma oftica legea aia ... -------------------- Laureate 1.4 aproape PLUS
|
|
|
Aug 19 2008, 02:52 PM
Post
#182
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Tu chiar crezi că alea trag pe zăpadă mare ? Cauciucurile all season sunt niște struțo-cămile mediocre vara, mediocre iarna, ce nu se vor ridica niciodată la nivelul unor cauciucuri dedicate. Sunt decente în general în zonele cu ierni foarte ușoare, însă pe zăpadă mare sau gheață foarte probabil vor fi săniuțe. PS: Azazel, tu vorbești de anvelope de vară, el de all season. Continental Extreme Contact Kumho Ecsta ASX Ambele Ultra High Performance All Season. Kumho am pe masina acum. Sint decente prin zapada. Care crezi ca e mai de iarna ? kumho sau Continental ? Uite unul de iarna. Cauciuc de iarna Bridgestone Blizzak -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Aug 19 2008, 03:18 PM
Post
#183
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.659 Joined: 7-January 08 From: Bucuresti Member No.: 115.994 |
Contează în primul rând tipul de cauciuc utilizat, cel folosit pe anvelopele de iarnă fiind mult mai moale și mai elastic, cu proprietăți ce ies în valoare sub 7 grade C, dar mai ales pe zăpadă și gheață. Apoi mai e profilul și suprafața de rulare aparte pe care le au gumele de iarnă. Cauciucul anvelopelor all season nu excelează în niciun mediu, iar suprafața de rulare e "corcită" pentru a face față cât mai multor condiții meteo.
Am folosit și eu mai mulți ani all season (Bridgestone B391 și Goodyear Eagle nu mai țin minte exact cât, unele standard, altele HP), însă ambele mi s-au părut slăbuțe și nesigure pe suprafețe alunecoase, iar pe zăpadă adâncă inutilizabile, așa că am preferat să am seturi dedicate de vară și iarnă. E o soluție mai costisitoare, însă mult mai sigură, performantă și care se amortizează în câțiva ani. Am acum Turanza ER300 pentru vară și Blizzak LM-25 de iarnă, ambele de la Bridgestone. Și ca să răspund și la întrebare, cele de la Continental par "mai de iarnă". This post has been edited by OvidiuH: Aug 19 2008, 03:19 PM -------------------- |
|
|
Aug 19 2008, 03:41 PM
Post
#184
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Contează în primul rând tipul de cauciuc utilizat, cel folosit pe anvelopele de iarnă fiind mult mai moale și mai elastic, cu proprietăți ce ies în valoare sub 7 grade C, dar mai ales pe zăpadă și gheață. Apoi mai e profilul și suprafața de rulare aparte pe care le au gumele de iarnă. Cauciucul anvelopelor all season nu excelează în niciun mediu, iar suprafața de rulare e "corcită" pentru a face față cât mai multor condiții meteo. Am folosit și eu mai mulți ani all season (Bridgestone B391 și Goodyear Eagle nu mai țin minte exact cât, unele standard, altele HP), însă ambele mi s-au părut slăbuțe și nesigure pe suprafețe alunecoase, iar pe zăpadă adâncă inutilizabile, așa că am preferat să am seturi dedicate de vară și iarnă. E o soluție mai costisitoare, însă mult mai sigură, performantă și care se amortizează în câțiva ani. Am acum Turanza ER300 pentru vară și Blizzak LM-25 de iarnă, ambele de la Bridgestone. Și ca să răspund și la întrebare, cele de la Continental par "mai de iarnă". Pai ce spui tu este perfect adevarat. Continental CEC sint insa exact cum spui tu, in comparatie cu Kumho. Noi avem zapada multa de 3-4 ori pe an si nu se justifica cauciucurile de iarna. Plus cu masina mea, pot compromite putin. Pot spune in felul urmator: daca scadeam putin presiunea in cauciucuri incit o aduceam la recomandarile fabricii (eu am 3-4 psi in plus fata de ce recomanda producatorul); atita vreme cit zapada nu depasea garda la sol a masinii astfel incit sa nu ma sui pe ea si sa ramin intepenit (fundul e cam plat), masina era super stabila si nu aveam probleme. Sint convins ca anvelopele de iarna sint incredibile dar nu am nevoie de ele. La primul fulg sint 200 de pluguri pe strada care incearca sa il prinda :-( -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Aug 19 2008, 03:53 PM
Post
#185
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.659 Joined: 7-January 08 From: Bucuresti Member No.: 115.994 |
-------------------- |
|
|
Aug 19 2008, 05:30 PM
Post
#186
|
|
TeDeI-st cocalar Group: Membri Posts: 3.956 Joined: 30-May 05 From: Bucuresti (Romania) Member No.: 48.029 |
mi-am dat si eu seama intr-un tarziu ca f1anatic vorbeste de allseazon. chiar nu am nici o parere despre care anvelope ar fi mai bune in acest caz. este pacat totusi ca vara in loc sa ai niste anvelope dedicate le folosesti pe alea allseazon.
-------------------- |
|
|
Aug 19 2008, 08:29 PM
Post
#187
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Aici ar putea sa semene cu discutia aia ca de ce sa-ti iei un hibrid doar ca sa ai un consum mic si care sa te coste mult cad poti sa-ti iei o masina ieftina care sa scoata un consum tot pe acolo, dar chiar daca e mai mare nu conteaza....
-------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Sep 1 2008, 03:17 PM
Post
#188
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
Si eu am fost in situatia de a alege anvelope pe care sa le folosesc si in iernile cu zapada foarte putina.
M-am gandit si eu initial la niste all season ultra high performance dar toate review-urile pe care le-am consultat dadeau performante mediocre atat la comportamentul pe uscat/ud vara cat si pe zapada/gheata. Am preferat sa-mi iau unele de vara UHP care sunt dedicate mersului sportiv pe ploaie (Uniroyal Rainsport 2) Se pare insa ca cele mai bune pentru conditiile pe care le-am amintit sunt Goodyear F1 Asymmetric si Dunlop SP Sport Maxx GT dar nu aveau dimensiunea pe care o doream eu. http://www.tyrereviews.co.uk/Grid/ Site englez destul de bun, zic eu. This post has been edited by M A R I A N: Sep 1 2008, 03:18 PM -------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
Sep 1 2008, 03:26 PM
Post
#189
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
Referitor la design, in momentul de fata mie mi se par "criminale" 2 anvelope:
-Vredestein Ultrac Sessanta http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Vredeste...ac-Sessanta.htm -BFGoodrich g-Force T/A KDW-2 http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?ti...rce+T%2FA+KDW+2 -------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
Mar 12 2009, 02:02 PM
Post
#190
|
|
sofer Group: Membri Posts: 55 Joined: 11-March 09 From: Bucuresti Member No.: 119.487 |
Si pentru a avea aderenta maxima, trebuie ca autoturismul sa fie echipat pe toate rotile cu aceiasi marca si model de anvelopa. La noi in tara, unii au pe fata marcile si modele diferite de anvelope fata de cele de pe rotile din spate.Ignoranta inca este foarte mare in Romania... citind pe aici am gasit aceste doua fraze cu care nu sunt de acord... eu am de ex atat anvelopele de iarna cat si cele de vara diferite pe puntile fata si spate de ex: acum 4 ani am luat 2 buc Nokian WR (de iarna)... am luat doar doua pt ca atatia bani am avut... anul urmator am luat inca 2 buc GY UG7 (tot pt iarna)... ideea pt care nu am luat aceeasi marca si model de anvelopa a fost pt ca ca am considerat ca UG7 sunt mai bune dpdv al performantelor decat Nokian WR-ul acum, in acceptiunea user-ului care a scris fraza de mai sus ce ar fi trebuit sa fac, sa iau si anul urmator inca doua Nokian-uri doar ca sa am anvelope la fel pe ambele punti? la fel s-a aintamplat si cu anvelopele de vara... s-au uzat cele de pe puntea fata mai repede si le-am schimbat cu unele GY F1 GS-D3 acum in primavara asta trebuie sa le schimb si pe celelalte doua care intre timp s-au uzat... de care ar trebui sa iau ceva mai performant sau tot GY F1 care intre timp nu mai sunt in top?! m-ar interesa niste opinii daca se poate... -------------------- VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008
Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008 |
|
|
Mar 12 2009, 02:20 PM
Post
#191
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
Chiar daca nu esti de acord, adevarul este ca nu e acelasi lucru sa ai anvelope diferite pe punti. Este recomandabil sa fie aceleasi dimensiuni si marca/tip. Sunt convins ca scrie si in carte.
Iat-ti ce mai ai deja si nu uita: anvelopele de top vor fi apreciate doar pe o masina de top. Pe un Peugeot 307 ca al meu pot pune GY F1 GS-D3 sau anvelopa no. in lume ca se vor comporta la fel. Nu investi inutil in ceva de care nu te poti bucura. Cheers. -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Mar 12 2009, 02:37 PM
Post
#192
|
|
sofer Group: Membri Posts: 55 Joined: 11-March 09 From: Bucuresti Member No.: 119.487 |
hai ca m-ai bagat in ceata... nu se comporta nimic la fel.... adica degeaba am luat GY F1 pt vara, pt ca trebuia sa iau ce aveam deja, adica niste jafuri de GY NCT5 (pe care le aveam stock) care imi supravireaza in fiecare curba abordata mai tare si imi pun viata in pericol... doar pt simplul fapt ca GY F1 sunt de top si sunt cu cel putin o clasa peste masina mea (renault megane).. fii serios!!
-------------------- VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008
Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008 |
|
|
Mar 12 2009, 02:47 PM
Post
#193
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
Anveopele OE sunt in general niste chestii de care vrei sa scapi. Si eu am luat OBK-ul cu Yokohama G900 si trebuie sa scap de ele rapid.
Ce spuneam eu era ca iti faceai probleme ca GY F1 GS-D3 nu mai sunt in top. Eu cred ca poti sa le iei linistit fara sa investesti in plus pt. 2 anvelope World's no.1 2009-2010. Pana la urma le pui pe un Megane, nu? Lasa-le pe cele mai bune din lume pt. cei cu M3, Aston Martin sau mai stiu ce nazdravanie. -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Mar 12 2009, 02:57 PM
Post
#194
|
|
sofer Group: Membri Posts: 55 Joined: 11-March 09 From: Bucuresti Member No.: 119.487 |
eu vreau sa iau ce e mai bun de pe piata chiar daca e diferit fata ce am deja (marca si model)... si chiar daca risc sa fiu ignorant
-------------------- VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008
Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008 |
|
|
Mar 12 2009, 03:12 PM
Post
#195
|
|
TeDeI-st cocalar Group: Membri Posts: 3.956 Joined: 30-May 05 From: Bucuresti (Romania) Member No.: 48.029 |
HDI ce este cu atitudinea asta resemnata?
daca nu am M3 asta inseamna ca nu am dreptul sau ca e in zadar sa pun o anvelopa premium pe masina? de ce anume nu ar avea dreptul sau nu ar fi normal ca cineva cu un matiz sa-si cumpere cea mai buna anvelopa existenta pe piata pt masina lui?! pe matiz nu ai voie sa incalti o anvelopa care sa-ti asigure un plus de siguranta si confort? -------------------- |
|
|
Mar 12 2009, 07:36 PM
Post
#196
|
|
Captain Obvious. Group: Moderator Posts: 1.312 Joined: 3-August 05 From: Oradea/Cluj Member No.: 52.535 |
Ai rotit cauciucurile periodic incat sa se uzeze uniform? Adica pe cele din spate sa le aduci in fata si invers. Daca faci asta nu mai ajungi in situatia in care ai 2 anvelope terminate si 2 bune pe jumatate.
Indiferent de masina, calitatea cauciucurilor este importanta. -------------------- 1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp 2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp |
|
|
Mar 12 2009, 10:37 PM
Post
#197
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
...niste jafuri de GY NCT5 (pe care le aveam stock) care imi supravireaza in fiecare curba abordata mai tare si imi pun viata in pericol... Cum s-a manifestat aceasta supravirare ? La ce viteze si pe ce suprafete ? Ce motor ai pe Megane ? Ma intereseaza raspunsul tau, fiindca urmeaza sa achizitionez 4 buc. GY NCT5 205/55/16. Tu ce dimensiuni ai avut ? -------------------- |
|
|
Mar 12 2009, 11:39 PM
Post
#198
|
|
TeDeI-st cocalar Group: Membri Posts: 3.956 Joined: 30-May 05 From: Bucuresti (Romania) Member No.: 48.029 |
Pista sa nu faci greseala asta.
NCT5 sunt printre cele mai proaste anvelope de pe piata. am avut si eu ocazia sa conduc NCT5 pt aprox 10.000km si sunt vai mama lor. la ce masina vrei sa pui aceste NCT-uri? PS meghitz a avut aceeasi dimensiune cu cea pe care vrei sa o cumperi tu. This post has been edited by AZAZEL: Mar 12 2009, 11:40 PM -------------------- |
|
|
Mar 13 2009, 08:22 AM
Post
#199
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Nu este GY o marca premium, sau numai NCT5 e mai slab la ei ?
Prin prost ce sa inteleg: slab pe suprafata uscata, umeda, la franare , zgomotoase sau se uzeaza rapid ? Aceste cauciucuri am gasit cu livrare rapida pe 205/55/16 RFT.(rezistenta la pana) Trebuie pe tractoras si nu doresc surprize de aderenta. P.S. ma mira faptul ca un Megane supravireaza cu aceste cauciucuri. This post has been edited by pista: Mar 13 2009, 08:25 AM -------------------- |
|
|
Mar 13 2009, 01:24 PM
Post
#200
|
|
sofer Group: Membri Posts: 55 Joined: 11-March 09 From: Bucuresti Member No.: 119.487 |
prost inseamna prost din toate punctele de vedere... oricum banuiesc ca e suficient ca un singur punct din cele enumerate de tine sa nu fie ok si ai sa renunti la ele
deci.. NU cumpara Good Year NCT5.. eu le-am avut pe echiparea stock la megane si 90 000 km mi-au mancat ficatii.. multa lume de pe forumul reno s-a plans de ele nu numai eu! ideea e ca se uzeaza si ff greu, iar daca au tinut atat (si inca mai merg) asta denota cat de proaste sunt - banuiesc ca se stie ca o anvelopa buna nu trebuie sa reziste atat! dupa ce am schimbat 2 buc dintre ele si am pus pe fata 2 buc GY Eagle F1 acum aproape am senzatia ca e lipita masina de asfalt pe puntea fata in comparatie cu NCT5-urile This post has been edited by meghitz: Mar 13 2009, 01:28 PM -------------------- VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008
Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008 |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 9th May 2024 - 10:48 PM |