Termeni Tehnici |
This topic is about Termeni Tehnici, the author, malin34426, wrote about: Motorul desmodromic denumeste sistemul de distributie ale caror supape sunt inchise fortat (mecanic - cu ajutorul altor came decat cele de deschidere ... To read more just scroll down
Termeni Tehnici |
Dec 6 2005, 12:25 AM
Post
#141
|
|
specialist Group: Membri Posts: 521 Joined: 16-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.419 |
Motorul in sase timpi este un motor cu combustie externa si doi timpi cu lucru mecanic. are in componenta 4 supape cu 4 functiuni diferite. Adica : T1: piston in coborare cu valva admisie deschisa si aspirare de aer din exterior; T2: pistonul urca si impige aerul printr-o supapa deschisa catreo camera de incalzire aer unde este comprimat. In acelasi timp intr-o alta camera (de combustie externa)este aprins amestecul din ciclul anterior imediat inainte ca pistonul sa ajunga sus. se inchide supapa camerei de incalzire si aproape simulta se deschide supapa de legatura cu camera de combustie ext. trecandu-se la .. T3: pistonul coboara impins de gazele arse venite di cam. de combustie externa (prima faza de L Mec) T4: pistonul urca impingand prin supapa de evacuare (valva 4=leg cu evacuarea) gazele arse. T5 : pistonul coboara fiind impins de aerul comprimat incalzit(dilatat) ce vine inapoi din camera de incalzire (faza 2 de Lmec) T6: pistonul urca impingand aerul incalzit in camera de combustie (unde urmeaza sa fie amestecat cu combustibilul si aprins) motorul in 6 T poate functiona si ca m.a.s. si ca m.a.c. avantaje : foarte nepoluant protejand bine caloric amestecul. Dezavantaje: complicatii tehnologice datorita diferentelor mari de temperatura in arii restranse. -------------------- Fericit cel sarac cu banul, caci n-are masina!
|
|
|
Dec 6 2005, 01:05 AM
Post
#142
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Malin, eu am o intrebare pe care e posibil sa o mai fi pus o data: De ce nu face nimeni in domeniul auto Diesel in doi timpi? In domeniul naval se fac la greu, si 2T si 4T (supraalimentate) si functioneaza in aceeasi gama de turatii. De ce nu se foloseste si la cele auto? In domeniul naval, scot niste consumuri specifice foarte bune (un motor rusesc din 1900 toamna avea 98g/kwh... sau erau CP h)? In fine, nu conteaza, chiar si asa ar surclasa actualul record detinut de tdi-ul de 170 CP de la vag...
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Dec 6 2005, 07:11 PM
Post
#143
|
|
specialist Group: Membri Posts: 521 Joined: 16-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.419 |
Poluarea, a fost principalul motiv , dar acum am inteles ca "e pe Vine " motorul in doi timpi in ambele variante (mas si mac). Mac-ul are dezavantajul cursei prea lungi pt comprimare pana la atingerea conditiilor necesare de autoaprindere.
-------------------- Fericit cel sarac cu banul, caci n-are masina!
|
|
|
Dec 6 2005, 07:19 PM
Post
#144
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Dec 6 2005, 07:31 PM
Post
#145
|
|
specialist Group: Membri Posts: 521 Joined: 16-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.419 |
-------------------- Fericit cel sarac cu banul, caci n-are masina!
|
|
|
Jun 11 2006, 03:45 PM
Post
#146
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Closed!
-------------------- |
|
|
Jun 11 2006, 03:51 PM
Post
#147
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Salutare!
Acest topic este destinat celor interesati de ce inseamna prescurtarile din domeniul auto(de ex. ABS sau ESP) sau orice alta intrebare despre termenii tehnici. Atentie! Aici nu incercam sa rezolvam probleme mecanice ci sa explicam anumite lucruri Ceea ce noi incercam sa creeam aici este un Glosar Tehnic pe care vream sa-l updatam zilnic si unde e liber oricine sa participe cu informatii sau intrebari Exemplu: FSI = fuel stratified injection(introduce benzina in camera de ardere printr-un injector la presiune mare in mai multe randuri in timpul unui ciclu de functionare a motorului) PS: nu va speriati de urmatoarele 4 posturi, le-am rezervat pt a cataloga toate infomatiile aduse de voi :help: -------------------- |
|
|
Jun 11 2006, 03:51 PM
Post
#148
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Rezervat pentru postarea de termeni tehnici
ABS = Sistem ce previne blocarea rotilor in timpul franarii astfel incat soferul are control in asupra directiei in timpul franarilor puternice si bruste cand fara ABS rotile masinii s-ar fi blocat; Airbag = în caz de accident (frontal, diagonal sau lateral), acest sistem trebuie să împiedice impactul capului cu volanul sau cu plansa bordului prin gonflarea unei perne de aer și să protejeze partea superioară al corpului. Airbagul se declanșează începând de la o viteză de 25 km/oră, sub această valoare airbagul nu se declanșează. Senzorii din automobil măsoară unde are loc impactul și declanșează airbagurile respective (în caz de impact lateral numai airbagurile laterale – vezi și “airbaguri laterale”, în caz de impact frontal numai airbagurile frontale); ASR (denumirea mai des folosita in EU) - Acceleration Slip Regulation = ASR functioneaza prin reducerea cantitatii de benzina/motorina injectata pentru miscorarea puterii motorului. De asemenea, se mai practica si varianta modificarii avansului injectiei/aprinderii din aceleasi mtive; Climatronic = Reprezinta denumire generica a inslatiei de climatizare automata, comandata electronic, care produce și menține temperatura dorită în habitaclu. În acest scop este modificata temperatura aerului evacuat, precum cantitatea și distribuția aerului, în mod automat. Instalatia are in vedere si intensitatea radiatiei solare, astfel devine inutilă reglarea manuală a acesteia; Diferential = diferentialul este dispozitivul situat intre axul de transmisie si rotile motrice, care a aparut din necesitatea de a asigura viteze diferite in curbe ( in curba roata exterioara trebuie sa se invarta mai repede decat cea interioara). de asemenea asigura ultima multiplicare a cuplului motor inainte de a fi transmis rotilor ( final drive ratio); Diferentialul autoblocabil ( limited slip differential) = este un fel de diferential care permite ca in cazul in care una dintre roti patineaza cuplul motor sa fie directionat catre cea care are tractiune mai buna. BMW are numai diferentiale autoblocabile ( desigur pe spate) de asemenea masinile AWD au astfel de diferentiale tot pe puntea din spate, cele mai performante ( ex. Subaru WRX STI, Mitsu Evo) au diferentiale autoblocabile si pe puntea din fata; DOHC=Double OverHead Camshaft = Reprezinta 2 arbori cu came, unul actionand valvele de admisie si celalat actionand valvele de evacuare; EBD =Electronic brake distribution-distribuie forta de franare optim pe fiecare roata(in functie de incarcare, viteza, aderenta si altele) si lucreaza in stransa colaborare cu ESP si ABS; ESP = Sistem ce ajuta la stabilizarea masinii in curbe , in conditii dificile , in priuncipiu in ceea ce presupune acceleratii laterale, prin franarea independenta a rotilor. semnalul este luat de la senzorii de ABS; Farurile Bi-Xenon = În cazul farurilor Bi-Xenon, sistemul Xenon este utilizat si pentru lumina de fază lunga. Trecerea de la faza scurtă la faza lungă are loc în 12 milisecunde, printr-o trecere continuă. Trecerea este blândă și nu afectează ochii. Schimbarea între fază scurtă și fază lungă se realizează prin deplasarea in interiorul farului a unei diafragme comandate electromagnetic. Functia Coming Home = Reprezinta lumina de fază scurtă care va ramane aprinsa pentru scurt timp după părăsirea automobilului și astfel luminează, de exemplu accesul spre casă sau drumul către locuință. HDI = HIGH pressure DIESEL direct INJECTION (motor pantentat de Groupe PSA) HDI : - un motor cu rampa comuna - common rail -deci o singura pompa care trimite combustibilul la toti cilindrii. -un motor destul de silentios -foarte economic -pierde la performante comparativ cu alte diesele -ajunge mai incet la cuplul maxim dar ramane la acelasi nivel mai mult timp. Isofix = Grupul de lucru organizat pe plan mondial ISO (Organizația Internațională pentru Standardizare), alcatuit din ingineri specialiști în autovehicule și producători de automobile precum și din cercetători, a creat un dispozitiv de prindere universală pentru scaunele pentru copii cu numele “Isofix”. Acest sistem, realizat conform unor norme stabilite, face posibilă manevrarea si fixarea usoara a scaunelor pentru copii și diminuarea riscului de ranire a copiilor în caz de accident. Între spătar si suprafața de șezut se află, pe ambele părți exterioare ale locurilor din spate, câte două inele de prindere pentru fixarea cate unui scaun pentru copii. Astfel scaunele pentru copii pot să fie montate în sistemul isofix cu mare rapiditate, aceste scaune fiind, nu in ultimul rand, și comode. SOHC=Single OverHead Camshaft = Reprezinta un singur arbore cu came care actioneaza atata valvele de admisie=intake si cele de evacuare=exhaust; MPI = Multipoint-Injection = Injectia multipunct este un sistem de alimentare cu combustibil, cu cate un injector pentru fiecare cilindru motor in parte. Prin acest sistem se creeaza posibilitatea controlarii mai riguroase a cantitatii de benzina injectate, si prin optimizarea procesului de ardere se poate obtine un consum mai scazut de carburant. Pompă – injector = sistemul prin care se realizeaza presiunea inalta si combustibilul este introdus, independent pentru fiecare cilindru, in camera de ardere. Comanda injectoarelor este realizata electronic, obtinandu-se astfel performate ridicate si un nivel redus de consum de combustibil. PSA = Peugeot Citroen Group Supraalimentare = Fie ca e vorba de motoare diesel sau benzina, aspiratia se refera la faptul ca motorul depune efort pentru a "inhala" aerul necesar arderii. Aspiratia se refera la faptul ca aerul rece este introdus in motor in mod natural (dif. de presiune). Puterea motorului este data de cantitatea de combustibil introdus pentru ardere. Acest volum este limitat de cantitatea de oxigen introdus in motor. Dar cantitatea de oxigen din cilindri este limitata de cantitatea de aer. Deci, daca vrem mai multa putere, fie marim volumul motorului obtinand astfel mai mult spatiu pentru aer si combustibil fie fortam aerul sa intre in motor, comprimandu-l. Comprimarea aerului este solutia adoptata la motoarele turbo sau supralimentate. In ambele cazuri e clar -> totul se reduce la un compresor. Cand vorbim de turbo, atunci avem de a face cu o turbina care forteaza aerul sa intre in camera de compresie. Actionarea turbinei se face de catre gazele de ardere rezultate in motor, iar debitul de aer introdus in camera de compresie este mult mai mare. La motoarele supercharged, compresorul e actionat prin curea de vibrochen, restul e la fel; Tempomat (cruise control) = e o optiune care pastreaza masina in viteza constanta ( pe care o alegi tu) fara sa mai ai nevoie sa tii piciorul pe acceleratie. se dezactiveaza cand apesi frana sau ambreiajul si o poti dezactiva si de la butonul ei. in general are si memorie in timpul aceleasi calatorii: daca a trebuit sa franezi usor si s-a dezactivat o poti reactiva din buton si masina revine la viteza de croaziera la care era inainte de frana; TDI = Turbo Diesel Intercooler(Injectie directa de motorina impreuna cu turbo cu racire printr-un intercooler); Tiptronic = Este cutia semiautomata de la VAG si ca avantaj este in 5+1 trepte fata de majoritatea cutiilor automate care sunt in 4+1 trepte. BMW si M-B si alti producatori de lux au deja cutii automate in 6+1 trepte; -------------------- |
|
|
Jun 11 2006, 03:54 PM
Post
#149
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Rezervat pentru postarea de termeni tehnici
-------------------- |
|
|
Jun 11 2006, 03:55 PM
Post
#150
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Rezervat pentru postarea de termeni tehnici
-------------------- |
|
|
Jun 11 2006, 03:55 PM
Post
#151
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Rezervat pentru postarea de termeni tehnici
-------------------- |
|
|
Jun 15 2006, 09:19 AM
Post
#152
|
|
Administrator Group: Root Admin Posts: 1.991 Joined: 23-April 04 Member No.: 2 |
Poate ne ajuta careva sa completam glosarul asta..sunt gramezi de specialisti p'aici:)
|
|
|
Jun 17 2006, 01:14 AM
Post
#153
|
|
novice Group: Membri Posts: 23 Joined: 5-June 06 From: Bucuresti Member No.: 78.825 |
salut
o idee super.poti sami spui te rog de la ce vine 'hdi'? multumesc |
|
|
Jun 17 2006, 08:05 AM
Post
#154
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.222 Joined: 30-January 04 From: Bucuresti Member No.: 20.522 |
HDI = HIGH pressure DIESEL direct INJECTION (motor pantentat de Groupe PSA)
PSA = Peugeot Citroen Group HDI : - un motor cu rampa comuna - common rail -deci o singura pompa care trimite combustibilul la toti cilindrii. -un motor destul de silentios -foarte economic -pierde la performante comparativ cu alte diesele -ajunge mai incet la cuplul maxim dar ramane la acelasi nivel mai mult timp. -------------------- Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P. ,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga |
|
|
Jun 17 2006, 12:48 PM
Post
#155
|
|
novice Group: Membri Posts: 23 Joined: 5-June 06 From: Bucuresti Member No.: 78.825 |
multumesc Eddie
|
|
|
Jun 20 2006, 12:22 PM
Post
#156
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.469 Joined: 2-September 05 From: Timisoara Member No.: 54.800 |
Farurile Bi-Xenon
În cazul farurilor Bi-Xenon, sistemul Xenon este utilizat si pentru lumina de fază lunga. Trecerea de la faza scurtă la faza lungă are loc în 12 milisecunde, printr-o trecere continuă. Trecerea este blândă și nu afectează ochii. Schimbarea între fază scurtă și fază lungă se realizează prin deplasarea in interiorul farului a unei diafragme comandate electromagnetic. Functia Coming Home Reprezinta lumina de fază scurtă care va ramane aprinsa pentru scurt timp după părăsirea automobilului și astfel luminează, de exemplu accesul spre casă sau drumul către locuință. Isofix Grupul de lucru organizat pe plan mondial ISO (Organizația Internațională pentru Standardizare), alcatuit din ingineri specialiști în autovehicule și producători de automobile precum și din cercetători, a creat un dispozitiv de prindere universală pentru scaunele pentru copii cu numele “Isofix”. Acest sistem, realizat conform unor norme stabilite, face posibilă manevrarea si fixarea usoara a scaunelor pentru copii și diminuarea riscului de ranire a copiilor în caz de accident. Între spătar si suprafața de șezut se află, pe ambele părți exterioare ale locurilor din spate, câte două inele de prindere pentru fixarea cate unui scaun pentru copii. Astfel scaunele pentru copii pot să fie montate în sistemul isofix cu mare rapiditate, aceste scaune fiind, nu in ultimul rand, și comode. |
|
|
Jun 20 2006, 12:24 PM
Post
#157
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.469 Joined: 2-September 05 From: Timisoara Member No.: 54.800 |
MPI = Multipoint-Injection
Injectia multipunct este un sistem de alimentare cu combustibil, cu cate un injector pentru fiecare cilindru motor in parte. Prin acest sistem se creeaza posibilitatea controlarii mai riguroase a cantitatii de benzina injectate, si prin optimizarea procesului de ardere se poate obtine un consum mai scazut de carburant. Pompă – injector este sistemul prin care se realizeaza presiunea inalta si combustibilul este introdus, independent pentru fiecare cilindru, in camera de ardere. Comanda injectoarelor este realizata electronic, obtinandu-se astfel performate ridicate si un nivel redus de consum de combustibil. |
|
|
Jun 20 2006, 02:06 PM
Post
#158
|
|
Administrator Group: Root Admin Posts: 1.991 Joined: 23-April 04 Member No.: 2 |
Am mutat noii termeni in primul post, cine mai poate sa faca completari este rugat sa presteze
|
|
|
Jul 3 2006, 02:12 PM
Post
#159
|
|
sofer Group: Membri Posts: 88 Joined: 26-May 06 From: Bucuresti Member No.: 77.779 |
ar fi mult de zis la capitolu termeni dar ii postam si noi pe cei mai de care ne lovim mai des, asadar :
CDI = denumire a firmei Mercedes (fiercare firma are o denumire a ei pt motoarele diesel, denumiri asupra carora au si drepturi de autor/folosire) pt Common-Rail-Diesel-Injektion-Direkteinspritzer. DI = injectie directa (direct injection in engleza) atat la motoarele pe benzina cat si al cele diesel. Combustibilul e injectat direct in camerele de ardere si ars f. bine, fara ca el sa mai fac un traseu de ocolire prin camerele laterale (colector de admisie la unele autoturisme). Fading = eficienta franei scade dupa ce a fost solicitate timp indelungat sau la dupa o solicitare ridicata. OHV = ax cu came in bloc (Dacia 1300) (la OHC axul cu came e in chiulasa), miscarea fiind transmisa la culbutori cu ajutorul unei tije si de acolo la supape. Sonda lambda = foarte importanta pt functionarea catalizatorului deoarece recunoaste oxigenul din gazele de esapament, care nu-si poate efectua activitatea de curatare optima decat in cadrul unei ferestre mici lambda. -------------------- LADA 1500 e alba si e din 1980
|
|
|
Jul 20 2006, 09:59 PM
Post
#160
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 4 Joined: 10-July 06 From: Craiova (Dolj) Member No.: 82.024 |
tdci ce inseamna?
-------------------- Semnatura cenzurata!
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 13th May 2024 - 05:51 AM |