IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Termeni Tehnici

This topic is about Termeni Tehnici, the author, malin34426, wrote about: Motorul desmodromic denumeste sistemul de distributie ale caror supape sunt inchise fortat (mecanic - cu ajutorul altor came decat cele de deschidere ... To read more just scroll down

12 Pages V  « < 6 7 8 9 10 > »   
Closed TopicStart new topic
> Termeni Tehnici
malin34426
post Dec 6 2005, 12:25 AM
Post #141


specialist
******

Group: Membri
Posts: 521
Joined: 16-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.419



Motorul desmodromic denumeste sistemul de distributie ale caror supape sunt inchise fortat (mecanic - cu ajutorul altor came decat cele de deschidere sau pneumatic). Intradevar este folosit mai mult la motociclete, in special de firma Ducati. Pe masini a fost folosit sistemul pe 300SL din anii '50 ,abandonat datorita costurilor, si se mai foloseste inca in formula 1.
Motorul in sase timpi este un motor cu combustie externa si doi timpi cu lucru mecanic. are in componenta 4 supape cu 4 functiuni diferite.
Adica :
T1: piston in coborare cu valva admisie deschisa si aspirare de aer din exterior;
T2: pistonul urca si impige aerul printr-o supapa deschisa catreo camera de incalzire aer unde este comprimat. In acelasi timp intr-o alta camera (de combustie externa)este aprins amestecul din ciclul anterior imediat inainte ca pistonul sa ajunga sus. se inchide supapa camerei de incalzire si aproape simulta se deschide supapa de legatura cu camera de combustie ext. trecandu-se la ..
T3: pistonul coboara impins de gazele arse venite di cam. de combustie externa (prima faza de L Mec)
T4: pistonul urca impingand prin supapa de evacuare (valva 4=leg cu evacuarea) gazele arse.
T5 : pistonul coboara fiind impins de aerul comprimat incalzit(dilatat) ce vine inapoi din camera de incalzire (faza 2 de Lmec)
T6: pistonul urca impingand aerul incalzit in camera de combustie (unde urmeaza sa fie amestecat cu combustibilul si aprins)
motorul in 6 T poate functiona si ca m.a.s. si ca m.a.c.
avantaje : foarte nepoluant protejand bine caloric amestecul.
Dezavantaje: complicatii tehnologice datorita diferentelor mari de temperatura in arii restranse.


--------------------
Fericit cel sarac cu banul, caci n-are masina!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 6 2005, 01:05 AM
Post #142


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Malin, eu am o intrebare pe care e posibil sa o mai fi pus o data: De ce nu face nimeni in domeniul auto Diesel in doi timpi? In domeniul naval se fac la greu, si 2T si 4T (supraalimentate) si functioneaza in aceeasi gama de turatii. De ce nu se foloseste si la cele auto? In domeniul naval, scot niste consumuri specifice foarte bune (un motor rusesc din 1900 toamna avea 98g/kwh... sau erau CP h)? In fine, nu conteaza, chiar si asa ar surclasa actualul record detinut de tdi-ul de 170 CP de la vag...


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin34426
post Dec 6 2005, 07:11 PM
Post #143


specialist
******

Group: Membri
Posts: 521
Joined: 16-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.419



Poluarea, a fost principalul motiv , dar acum am inteles ca "e pe Vine " motorul in doi timpi in ambele variante (mas si mac). Mac-ul are dezavantajul cursei prea lungi pt comprimare pana la atingerea conditiilor necesare de autoaprindere.


--------------------
Fericit cel sarac cu banul, caci n-are masina!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 6 2005, 07:19 PM
Post #144


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



La ce marca? Zi-ne si noua!


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin34426
post Dec 6 2005, 07:31 PM
Post #145


specialist
******

Group: Membri
Posts: 521
Joined: 16-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.419



Sunt in faza de teste pe la universitatile americane si canadiene.


--------------------
Fericit cel sarac cu banul, caci n-are masina!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Jun 11 2006, 03:45 PM
Post #146


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Closed!


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Jun 11 2006, 03:51 PM
Post #147


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Salutare!
Acest topic este destinat celor interesati de ce inseamna prescurtarile din domeniul auto(de ex. ABS sau ESP) sau orice alta intrebare despre termenii tehnici.

Atentie! Aici nu incercam sa rezolvam probleme mecanice ci sa explicam anumite lucruri biggrin.gif

Ceea ce noi incercam sa creeam aici este un Glosar Tehnic pe care vream sa-l updatam zilnic si unde e liber oricine sa participe cu informatii sau intrebari beer.gif

Exemplu: FSI = fuel stratified injection(introduce benzina in camera de ardere printr-un injector la presiune mare in mai multe randuri in timpul unui ciclu de functionare a motorului)

PS: nu va speriati de urmatoarele 4 posturi, le-am rezervat pt a cataloga toate infomatiile aduse de voi :help:


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Jun 11 2006, 03:51 PM
Post #148


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Rezervat pentru postarea de termeni tehnici biggrin.gif

ABS = Sistem ce previne blocarea rotilor in timpul franarii astfel incat soferul are control in asupra directiei in timpul franarilor puternice si bruste cand fara ABS rotile masinii s-ar fi blocat;

Airbag = în caz de accident (frontal, diagonal sau lateral), acest sistem trebuie să împiedice impactul capului cu volanul sau cu plansa bordului prin gonflarea unei perne de aer și să protejeze partea superioară al corpului. Airbagul se declanșează începând de la o viteză de 25 km/oră, sub această valoare airbagul nu se declanșează. Senzorii din automobil măsoară unde are loc impactul și declanșează airbagurile respective (în caz de impact lateral numai airbagurile laterale – vezi și “airbaguri laterale”, în caz de impact frontal numai airbagurile frontale);

ASR (denumirea mai des folosita in EU) - Acceleration Slip Regulation = ASR functioneaza prin reducerea cantitatii de benzina/motorina injectata pentru miscorarea puterii motorului. De asemenea, se mai practica si varianta modificarii avansului injectiei/aprinderii din aceleasi mtive;

Climatronic = Reprezinta denumire generica a inslatiei de climatizare automata, comandata electronic, care produce și menține temperatura dorită în habitaclu. În acest scop este modificata temperatura aerului evacuat, precum cantitatea și distribuția aerului, în mod automat. Instalatia are in vedere si intensitatea radiatiei solare, astfel devine inutilă reglarea manuală a acesteia;

Diferential = diferentialul este dispozitivul situat intre axul de transmisie si rotile motrice, care a aparut din necesitatea de a asigura viteze diferite in curbe ( in curba roata exterioara trebuie sa se invarta mai repede decat cea interioara). de asemenea asigura ultima multiplicare a cuplului motor inainte de a fi transmis rotilor ( final drive ratio);

Diferentialul autoblocabil ( limited slip differential) = este un fel de diferential care permite ca in cazul in care una dintre roti patineaza cuplul motor sa fie directionat catre cea care are tractiune mai buna. BMW are numai diferentiale autoblocabile ( desigur pe spate) de asemenea masinile AWD au astfel de diferentiale tot pe puntea din spate, cele mai performante ( ex. Subaru WRX STI, Mitsu Evo) au diferentiale autoblocabile si pe puntea din fata;

DOHC=Double OverHead Camshaft = Reprezinta 2 arbori cu came, unul actionand valvele de admisie si celalat actionand valvele de evacuare;

EBD =Electronic brake distribution-distribuie forta de franare optim pe fiecare roata(in functie de incarcare, viteza, aderenta si altele) si lucreaza in stransa colaborare cu ESP si ABS;

ESP = Sistem ce ajuta la stabilizarea masinii in curbe , in conditii dificile , in priuncipiu in ceea ce presupune acceleratii laterale, prin franarea independenta a rotilor. semnalul este luat de la senzorii de ABS;

Farurile Bi-Xenon = În cazul farurilor Bi-Xenon, sistemul Xenon este utilizat si pentru lumina de fază lunga. Trecerea de la faza scurtă la faza lungă are loc în 12 milisecunde, printr-o trecere continuă. Trecerea este blândă și nu afectează ochii. Schimbarea între fază scurtă și fază lungă se realizează prin deplasarea in interiorul farului a unei diafragme comandate electromagnetic.

Functia Coming Home = Reprezinta lumina de fază scurtă care va ramane aprinsa pentru scurt timp după părăsirea automobilului și astfel luminează, de exemplu accesul spre casă sau drumul către locuință.

HDI = HIGH pressure DIESEL direct INJECTION (motor pantentat de Groupe PSA) HDI :
- un motor cu rampa comuna - common rail -deci o singura pompa care trimite combustibilul la toti cilindrii.
-un motor destul de silentios
-foarte economic
-pierde la performante comparativ cu alte diesele
-ajunge mai incet la cuplul maxim dar ramane la acelasi nivel mai mult timp.

Isofix = Grupul de lucru organizat pe plan mondial ISO (Organizația Internațională pentru Standardizare), alcatuit din ingineri specialiști în autovehicule și producători de automobile precum și din cercetători, a creat un dispozitiv de prindere universală pentru scaunele pentru copii cu numele “Isofix”. Acest sistem, realizat conform unor norme stabilite, face posibilă manevrarea si fixarea usoara a scaunelor pentru copii și diminuarea riscului de ranire a copiilor în caz de accident. Între spătar si suprafața de șezut se află, pe ambele părți exterioare ale locurilor din spate, câte două inele de prindere pentru fixarea cate unui scaun pentru copii. Astfel scaunele pentru copii pot să fie montate în sistemul isofix cu mare rapiditate, aceste scaune fiind, nu in ultimul rand, și comode.

SOHC=Single OverHead Camshaft = Reprezinta un singur arbore cu came care actioneaza atata valvele de admisie=intake si cele de evacuare=exhaust;

MPI = Multipoint-Injection = Injectia multipunct este un sistem de alimentare cu combustibil, cu cate un injector pentru fiecare cilindru motor in parte. Prin acest sistem se creeaza posibilitatea controlarii mai riguroase a cantitatii de benzina injectate, si prin optimizarea procesului de ardere se poate obtine un consum mai scazut de carburant.

Pompă – injector = sistemul prin care se realizeaza presiunea inalta si combustibilul este introdus, independent pentru fiecare cilindru, in camera de ardere. Comanda injectoarelor este realizata electronic, obtinandu-se astfel performate ridicate si un nivel redus de consum de combustibil.

PSA = Peugeot Citroen Group

Supraalimentare = Fie ca e vorba de motoare diesel sau benzina, aspiratia se refera la faptul ca motorul depune efort pentru a "inhala" aerul necesar arderii. Aspiratia se refera la faptul ca aerul rece este introdus in motor in mod natural (dif. de presiune). Puterea motorului este data de cantitatea de combustibil introdus pentru ardere. Acest volum este limitat de cantitatea de oxigen introdus in motor. Dar cantitatea de oxigen din cilindri este limitata de cantitatea de aer. Deci, daca vrem mai multa putere, fie marim volumul motorului obtinand astfel mai mult spatiu pentru aer si combustibil fie fortam aerul sa intre in motor, comprimandu-l. Comprimarea aerului este solutia adoptata la motoarele turbo sau supralimentate. In ambele cazuri e clar -> totul se reduce la un compresor.
Cand vorbim de turbo, atunci avem de a face cu o turbina care forteaza aerul sa intre in camera de compresie. Actionarea turbinei se face de catre gazele de ardere rezultate in motor, iar debitul de aer introdus in camera de compresie este mult mai mare. La motoarele supercharged, compresorul e actionat prin curea de vibrochen, restul e la fel;







Tempomat (cruise control) = e o optiune care pastreaza masina in viteza constanta ( pe care o alegi tu) fara sa mai ai nevoie sa tii piciorul pe acceleratie. se dezactiveaza cand apesi frana sau ambreiajul si o poti dezactiva si de la butonul ei. in general are si memorie in timpul aceleasi calatorii: daca a trebuit sa franezi usor si s-a dezactivat o poti reactiva din buton si masina revine la viteza de croaziera la care era inainte de frana;

TDI = Turbo Diesel Intercooler(Injectie directa de motorina impreuna cu turbo cu racire printr-un intercooler);

Tiptronic = Este cutia semiautomata de la VAG si ca avantaj este in 5+1 trepte fata de majoritatea cutiilor automate care sunt in 4+1 trepte. BMW si M-B si alti producatori de lux au deja cutii automate in 6+1 trepte;


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Jun 11 2006, 03:54 PM
Post #149


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Rezervat pentru postarea de termeni tehnici biggrin.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Jun 11 2006, 03:55 PM
Post #150


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Rezervat pentru postarea de termeni tehnici biggrin.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Jun 11 2006, 03:55 PM
Post #151


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Rezervat pentru postarea de termeni tehnici biggrin.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
admin
post Jun 15 2006, 09:19 AM
Post #152


Administrator
******

Group: Root Admin
Posts: 1.991
Joined: 23-April 04
Member No.: 2



Poate ne ajuta careva sa completam glosarul asta..sunt gramezi de specialisti p'aici:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jimi78832
post Jun 17 2006, 01:14 AM
Post #153


novice
**

Group: Membri
Posts: 23
Joined: 5-June 06
From: Bucuresti
Member No.: 78.825



salut

o idee super.poti sami spui te rog de la ce vine 'hdi'?
multumesc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Jun 17 2006, 08:05 AM
Post #154


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



HDI = HIGH pressure DIESEL direct INJECTION (motor pantentat de Groupe PSA)

PSA = Peugeot Citroen Group

HDI :
- un motor cu rampa comuna - common rail -deci o singura pompa care trimite combustibilul la toti cilindrii.
-un motor destul de silentios
-foarte economic
-pierde la performante comparativ cu alte diesele
-ajunge mai incet la cuplul maxim dar ramane la acelasi nivel mai mult timp.


--------------------
Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P.

,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jimi78832
post Jun 17 2006, 12:48 PM
Post #155


novice
**

Group: Membri
Posts: 23
Joined: 5-June 06
From: Bucuresti
Member No.: 78.825



multumesc Eddie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skywalker
post Jun 20 2006, 12:22 PM
Post #156


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.469
Joined: 2-September 05
From: Timisoara
Member No.: 54.800



Farurile Bi-Xenon
În cazul farurilor Bi-Xenon, sistemul Xenon este utilizat si pentru lumina de fază lunga. Trecerea de la faza scurtă la faza lungă are loc în 12 milisecunde, printr-o trecere continuă. Trecerea este blândă și nu afectează ochii. Schimbarea între fază scurtă și fază lungă se realizează prin deplasarea in interiorul farului a unei diafragme comandate electromagnetic.
Functia Coming Home
Reprezinta lumina de fază scurtă care va ramane aprinsa pentru scurt timp după părăsirea automobilului și astfel luminează, de exemplu accesul spre casă sau drumul către locuință.
Isofix
Grupul de lucru organizat pe plan mondial ISO (Organizația Internațională pentru Standardizare), alcatuit din ingineri specialiști în autovehicule și producători de automobile precum și din cercetători, a creat un dispozitiv de prindere universală pentru scaunele pentru copii cu numele “Isofix”. Acest sistem, realizat conform unor norme stabilite, face posibilă manevrarea si fixarea usoara a scaunelor pentru copii și diminuarea riscului de ranire a copiilor în caz de accident. Între spătar si suprafața de șezut se află, pe ambele părți exterioare ale locurilor din spate, câte două inele de prindere pentru fixarea cate unui scaun pentru copii. Astfel scaunele pentru copii pot să fie montate în sistemul isofix cu mare rapiditate, aceste scaune fiind, nu in ultimul rand, și comode.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skywalker
post Jun 20 2006, 12:24 PM
Post #157


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.469
Joined: 2-September 05
From: Timisoara
Member No.: 54.800



MPI = Multipoint-Injection
Injectia multipunct este un sistem de alimentare cu combustibil, cu cate un injector pentru fiecare cilindru motor in parte. Prin acest sistem se creeaza posibilitatea controlarii mai riguroase a cantitatii de benzina injectate, si prin optimizarea procesului de ardere se poate obtine un consum mai scazut de carburant.
Pompă – injector
este sistemul prin care se realizeaza presiunea inalta si combustibilul este introdus, independent pentru fiecare cilindru, in camera de ardere. Comanda injectoarelor este realizata electronic, obtinandu-se astfel performate ridicate si un nivel redus de consum de combustibil.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
admin
post Jun 20 2006, 02:06 PM
Post #158


Administrator
******

Group: Root Admin
Posts: 1.991
Joined: 23-April 04
Member No.: 2



Am mutat noii termeni in primul post, cine mai poate sa faca completari este rugat sa presteze biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Borcan77786
post Jul 3 2006, 02:12 PM
Post #159


sofer
***

Group: Membri
Posts: 88
Joined: 26-May 06
From: Bucuresti
Member No.: 77.779



ar fi mult de zis la capitolu termeni dar ii postam si noi pe cei mai de care ne lovim mai des, asadar :
CDI = denumire a firmei Mercedes (fiercare firma are o denumire a ei pt motoarele diesel, denumiri asupra carora au si drepturi de autor/folosire) pt Common-Rail-Diesel-Injektion-Direkteinspritzer.
DI = injectie directa (direct injection in engleza) atat la motoarele pe benzina cat si al cele diesel. Combustibilul e injectat direct in camerele de ardere si ars f. bine, fara ca el sa mai fac un traseu de ocolire prin camerele laterale (colector de admisie la unele autoturisme).
Fading = eficienta franei scade dupa ce a fost solicitate timp indelungat sau la dupa o solicitare ridicata.
OHV = ax cu came in bloc (Dacia 1300) (la OHC axul cu came e in chiulasa), miscarea fiind transmisa la culbutori cu ajutorul unei tije si de acolo la supape.
Sonda lambda = foarte importanta pt functionarea catalizatorului deoarece recunoaste oxigenul din gazele de esapament, care nu-si poate efectua activitatea de curatare optima decat in cadrul unei ferestre mici lambda.


--------------------
LADA 1500 e alba si e din 1980
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fane82031
post Jul 20 2006, 09:59 PM
Post #160


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 10-July 06
From: Craiova (Dolj)
Member No.: 82.024



tdci ce inseamna?


--------------------
Semnatura cenzurata!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Pages V  « < 6 7 8 9 10 > » 
Closed TopicStart new topic
Tags

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 13th May 2024 - 05:51 AM