Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tu ce masina ai?...esti multumit de ea?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
guerilla
Bre tocmai te-ai facut de un ban.
o saptamana pe tusa.
sper sa te mai gandesti la chestiile cu tzaranii & co
HalbaSus
Parca topicul era... ce masini avem...

Bun... Eu am un Opel Vectra din '97, cu motor 2.0 DTL (am mai fost odata corectat ca ar fi DTI... NU... e DTL, nu stiu exact diferenta dintre DTI si DTL deci nu ma intrebati ce si cum dar e DTL... nu DTI).

Puncte tari:
- Stabila (am avut o supernova inainte in care la peste 130 tremuram (si eu si masina smile.gif)
- Consum relativ mic (in oras ia uneori si 9l/100 dar asta se datoreaza stilului meu de condus)
- incapatoare (portbagaj mare, locuri din spate decente)
- fiabila (nu am avut probleme la motor)

Puncte slabe
- DEMARAJ NASOOOOOOOOL (nu cred ca exista masina cu demaraj mai slab... sau daca exista... ar trebuii interzisa)... Ca sa va fac o idee despre cat de nasol e demarajul in aproape 2 ani de cand o am de 2 ori am reusit sa-i "scot" un scartzait de rotzi (stiu ca nu trebuie sa scartzaie rotile ca sa pornesti repede dar era un exemplu). Pana in a 3-a itzi mananca nervii... mai ales daca esti grabit (sau iti place sa conduci mai sportiv). Mentionez ca nu folosesc decat motorina aditivata de la OMV (ca sa nu zica cineva ca e de la combustibil).
- Interior modest
- Cuplul e relativ decent (in sensul ca se putea si mai rau) oricum aici sta mai bine ca la demaraj.

Sincer cred ca POATE fi o masina buna pentru cineva care nu se grabeste, nu vrea sa porneasca primul de la stop, etc... ci vrea o masina ieftina, fiabila, economica...

Am mai condus un Audi A4 din 2000 1.9 TDI cu 116 cp... SUPER MASINA. Impresionanta din toate punctele de vedere... Daca ar trebui sa aleg intre un A4 1.9 TDI si un BMW pe benzina nu ash lua BMW nici daca ar veni cu o blonda inclus smile.gif. Si nu pt ca nu respect BMW-ul (sunt masini super tari) dar eu nu am nevoie de performante mai mari ca la un A4 iar la restul capitolelor Audi e superior (a se citi CONSUM smile.gif.

Si daca tot s-a discutat de Subaru pe aici:

Subaru Impreza 1.6 (eventual 2.0):
Nu vreau performante de WRX dar o sa am un demaraj un demaraj bun ? (punct de referinta: Audi A4 1.9 TDI, Opel Omega 2.0i, VW passat 130 cp (la astea stiu demarajul smile.gif
Consum urban (in cazul in care te mananca pedala si o calci) ? (am auzit de 13% dar nu s-a zis nimic de motorizare)
performante 4wd ?
G e o r g e
toate AWD au un superdemaraj tocmai din cauza tractiunii .

subaru 1.6 se poate mai bine dar pt 1.6 mananca nori
2.0 deja alta mancare de peste face 1.9 tdi desi are cu 5 cai mai putin.
2.0 turbo. deja o clasa aparte
2.0 STI o masina de raliu in haine de strada
2.5 STI : nu ai vrea sa il superi wink.gif
Iulian8
subaru pe locu 2 in germania si mercedes pe 11???
asta e gluma serii....
nu ca n-as aprecia subaru insa totusi , lungul nasului...
nici n-are rost sa comentez
Marius26842
Skoda Octavia 1,9TDI DIN 2002; 90 CP; xenon, clima, pachet drumuri grele, jante aliaj, oglinzi electrice + incalzite, geamuri electrice, etc. Consum super mic (medie ras - afara = max 5,5, serios!). Parcurs peste 30.000 km, fara nici cea mai mica problema (un singur bec de semnalizare schimbat). Foarte confortabila si incapatoare. Pret foarte avantajos: 16.600 Euroi (DDP). Eu atat am dat pe ea (noua).
f1anatic
1997 Ford Taurus SHO 3.4 L V8 270 HP (modificat)
1999 Chevrolet Venture 3.4 L V6 (si asta e modificat, minivan, 240 HP)

Amindoua masinile: Superchip, priza aer, filtru aer curse, bujii bosch 4 platinium, fire splitfire dual, MSD Ignition module(multiple spark discharge) si 4 respectiv 3 bobine inductie (una pt 2 cyl). Minivan-ul are numai 4 locuri. Consum...minivan 16 mpg in oras 26 pe autostrada. Taurus-ul la fel dar unul cu V-6 scoate mult mai bine. Taurus-ul cu el am scos peste 140 mph iar cu minivanul am trecut de 110 mph. Taurus-ul din pacate este FWD dar frig multe nemtzarie si rice-burners - pierde insa la start. Minivan-ul nu e rau...frig cam tot ce e in aceeasi categorie de greutate/volum. DIn pacate nu am avut rabdare caci din 2000 au inceput sa fie oferite cu AWD. Nu am decit FWD cu TC si air suspension. Dar e solida - sasiu adevarat nu table indoite. Buna pentru excursii. DIn pacate la pretzurile de benzina actuale nici una nu mai corespunde.
Sklembe
Am Ford Focus 2002, 1.6 benzina, 100 cp, 4 usi, jante 14 toli, cauciucuri Michelin. 42000 km. Am cumparat-o in noiembrie la 32000 km. Benzina folosita - OMV EURO de 98 sau EURO de la Petrom. Face suta in 10 sec. Am mers cu ea cu 185km/h pe Bucuresti-Urziceni. Ajunge chiar repejor la viteza asta daca sunt doar doi oameni in masina. Ar fi mers mult mai tare dar n-aveam loc sa-i dau mai mult din cauza de trafic. Consumul e cam mare... Iarna ia si 15 in Bucuresti dar ia 7.5 in afara cu 80, pe umed... (Verificat cu metoda plinului)
Vara ia 6-6.5 daca mergi omeneste cu ea in afara (medie de 120-130km/h). Daca o bagi la reprize de 160 frecvente, cu 5 oameni in ea,se duce in 7.5-8.
In Bucuresti trage vara cam 9. Dar e de vina aici si stilul meu dement de condus...

Parti bune:
Stabilitate exceptionala - cred ca de la suspensiile independente de pe spate i se trage...
Directie precisa - ai siguranta ca se va duce pe directia pe care i-o dai, chiar daca incerci s-o duci la limita.
Nerv (pentru un motoras de 1.6 100 calutzi). O plaja interesant de larga pentru cuplul motor - senzatie pregnanta de motor elastic/suplu. Ii place sa se joace pe sosea la turatii maricele. smile.gif
Un sunet foarte "sport" al motorului (cu sistemul de evacuare original). Cand e cuplat aerul conditionat, nu se este suparatoare pierderea in putere a motorului. Te iei la intrecere si cu aerul in functiune.
Bordul foarte ergonomic. Totul e la indemana...
Pozitie excelenta in scaun. Cam tare bancheta din spate, totusi.
Caroserie solida.
Foarte fiabila sub raportul articulatiilor si motorului. Nu a avut nici o defectiune desi a cam fost alergata si a mers preponderent prin Bucuresti; nu zornaie absolut nimic in interiorul masinii.
Foarte versatil spatiul interior prin rabatarea 30-60 a banchetei spate. Schiurile incap excelent - 3 perechi - daca rabatezi perna mica. Am transportat chiar si o masa mare demontata (introdusa prin portbagaj) smile.gif
Apropo de portbagaj, e imens pentru clasa compacta.



Parti slabe:
Cadranele instrumentelor de bord sunt cam lipsite de personalitate, seci, comune...
Toba de esapament incepe deja sa dea primele semne ca nu mai e ca noua...
Sistemul de inchidere de la o portiera merge mai greu, dar merge.
Comutatorul de la stergatoarele de parbriz nu face contact bine in pozitia 1 (ritm mai rar).
Zgomotul cam mare din cauza trenului de rulare.
Farurile, cand ma opresc la semafor, palpaie putin - foarte foarte putin! - inainte de a se stabiliza turatia motorului la relenti.

Poate cel mai neplacut lucru este insa vizibilitatea precara datorata stalpilor laterali si a stalpilor din fata (foarte grosi). Destul de multe unghiuri moarte si din cauza oglinzilor retrovizoare. Si chiar stiu cum se regleaza acestea... smile.gif

O alta neplacere vine si din costurile mari ale consumabilelor (filtre de aer, polen, placute de frana) si din costurile mari ale manoperei la Romcar (masina e in garantie si trebuie sa merg la Ford pentru service). Si tot foarte neplacut este tratamentul la care esti supus de catre cei de la Romcar: astepti de ti se lungesc urechile si nu stii ce-ti fac aia la masina fiindca nu ai acces in atelier.



Am mai avut si:

Cielo GLE/AC. O masina de care am fost destul de multumit la vremea respectiva. Am luat-o de la 53000 si am mers pana la 83000.
Avea motor de 1.5, 75 cp. Consuma 10 in oras si 6.7-7 in afara. Iarna lua destul de mult in oras, nu mai faceam socoteala... Am mers cu el cu 170 maxim, insa sentimentul de nesiguranta era foarte mare. Are suspensiile moi si cam dansa pe autostrada. Insa pana la 150 se comporta foarte bine. Neplacuta era, tot legat de suspensiile moi, senzatia de nesiguranta din curbele luate cu viteza mai mare. Se inclina cam tare, insa nu se deplasa de la traiectorie.

Nu am avut probleme majore cu ea decat datorate unor accidente mici (o bascula schimbata din cauza unei gropi lmari uate la viteza mare si indoituri minore la caroserie).

Ce am schimbat la ea a fost cureaua de distributie la 60000 (conform cartii tehnice), garnitura capacului de la tacheti care zemuieste mereu (la toate cielo-urile), un semering de la delco (curgea ulei pe acolo) si - pentru ca nu stiam de unde e uleiul care provenea de la semering si se scurgea sub motor - am schimbat degeaba si garnitura de la baia de ulei. Costurile au fost nesemnificative.
Am mai schimbat la 70000 amortizoarele - masina a mers preponderent prin Bucuresti - si un pivot. Proprietarul de dinaintea mea schimbase si un cap de bara pe la 30000.

Printre micile necazuri cu ea s-au numarat "toanele" pe care le avea pe timp de iarna sistemul de inchidere a usilor si macaraua electrica de ridicare a geamului care s-a defectat dupa ce am inlocuit un geam lateral. Nici boxele din fata/bord ale sistemului audio original nu sunt fiabile...

Apoi mai este un simptom pe care il au toate masinile Cielo peste 30000 de km. O garnitura de cauciuc de la bratul timoneriei imbatraneste si se aude, pe la 2500 rpm, un barait care dispare o data cu cresterea turatiei spre 3000 sau cu scaderea sa spre 2000. Zgomotul dispare si daca atingi maneta schimbatorului de viteze. Acest simptom nu marcheaza absolut nimic grav pentru motor. Garnitura aceea nu se gaseste ca piesa separata (ar fi costat trei lei...) ci doar ca parte a intregului ansambl din cutia de viteze care costa vreo 60 de USD. Nu am schimbat piesa fiindca ar fi costat o multime si manopera.

Una peste alta, tinand cont de categoria din care face parte, Cielo e o masina buna. Un compromis bun pentru cineva care vrea calitate mai buna decat Dacia sau second hand-uri straine de generatie veche dar nu vrea sa plateasca mult pe intretinerea unui automobil. Merita cumparata ca second hand, de la o persoana de incredere. Noua... nu face banii.[/b]
M i h a i
Sklembe...acum ca s-a inaugurat trosonul bucuresti Fundulea o sa ai unde sa-i dai mai mult de 185 smile.gif

Si zi ca te iei la intrecere cu aerul in functiune? Cand facem o liniutza?
Sklembe
Mihai,

Facem, dar nu si daca vii cu un BMW... smile.gif

Cat despre autostrada, probabil ca la inceput poate fi folosita ca circuit. Insa dupa cum se prezinta circuitul spagii in Ministerul Constructiilor lui musiu Sergiu Sechelaru, nu cred ca mixtura asfaltica o sa reziste prea mult. Asa ca sa profitam in vara asta de cei 60 de km.
M i h a i
Nu Sklembe, am doar un Fiat Punto 1.2 16V...in mod normal ar trebui sa ma bati, dar sunt curios cu aerul in functiune cum sta treaba
Sklembe
Si pentru mine a fost o mare surpriza (venind de pe Cielo) sa descoper ce "zvac" are masina chiar si cu aerul conditionat pornit. Cred ca ti-as face fata. smile.gif La Cielo, insa, era dezastru cu aerul pornit. parca etai cu o dacie obosita din anii in 80...
M i h a i
stiu si eu cum e treaba cu Cielo smile.gif
Schipor27285
Salutare. Vroiam sa vorbesc si yo despre fiatul meu, model regata din 84, dar cred ca am gresit locul. Singurul de aici care mai are o masina asa veche era tipul cu aia din 87 care o folosea la camp.
V l a d
Renault Megane 2 Hatchback 1.6, 16v, 115cp

Masina e noua, am cu ea 1250km deci nu pot vorbi inca de fiabilitate, dar pot enumera ceva puncte forte si puncte slabe ale masinii.

Puncte forte:
1. in primul rand raportul calitate pret (adica pentru un pret nu prea mare primesti toate dotarile de care poti avea nevoie)

2. confort maxim (nu mai trebuie sa misc un deget, totul e automat: faruri, stergatoare, climatronic, etc)

3. motor puternic cu rapoarte in cutia de viteze foarte bune

4. stablilitate excelenta

5. finisaje de buna calitate (pentru modelul Dynamique cel putin, in Authentique finisajele erau destul de ieftine si prost prelucrate)

6. dezaburire excelent gandita, oricat de aburite ar fii geamurile in 6 secunde sunt perfect clare

7. frane cu o eficienta exceptionala

8. clima nu afecteaza deloc puterea motorului sau o afecteaza insesizabil pentru conducator

Puncte slabe:
1. De la 160 km/h motorul pare deja fortat (la 170km/h are 5000rpm si urla, zona rosie incepe de la 6200rpm) si se simte nevoia celei de a sasea viteze care lipseste la acest model

2. scrumiera incredibil de prost gandita, incomoda si fara lumina

3. stergatoarele automate pornesc cu intarziere datorita senzorului unic si mic care nu face fata in cazul unei ploi mai domoale si marunte (pana nu pica o picatura direct pe senzor acesta nu da drumul la stergatoare)

4. consum relativ ridicat in oras (in jur de 11.5l/100km) in cartea tehnica scrie 9.8l/100km, dar cu totii stim ca mint tongue.gif

5. modul impuls al geamurilor electrice, desi prezent pe toate cele 4 usi, functioneaza numai cand vrea el, punctul de impuls avand o plaja foarte mica e destul de greu sa-l nimeresti.

6. zgomot de zdranganit in portbagaj, foarte putin sesizabil dar prezent

In mare sunt foarte multumit de masina, deocamdata. Isi merita pe deplin banii si se comporta minunat la drum lung si in depasiri. Este extrem de comfortabila (scaune reglabile pe inaltime si lombar + cotiere fata si spate). Recomand masina. O sa vedem cum evolueaza tinuta de mers odata cu numarul de kilometrii. Promit sa vars totul pe forum :tongue3:
M i h a i
asa vladule era si timpul sa ne zici impresii smile.gif

zi mai multe despre modul ala impuls. Desi m-am dat cu megane nu stiu nimic de asa ceva. Atingi geamul cu degetul si se ridica sau cum? tongue.gif

Cat despre treaba cu zdranganitul, asa se intampla mai la toate hatchback-urile so relax smile.gif
griffonu
Clio 172. Vreo 22K Km. Zdrangane o gramada prin dansa cand mergi pe cine stie ce piatra cubica, suspensia fiind tare, dar masina este super fun. De departe cel mai simpatic aspect este ca aproape nimeni nu da doi bani pe dansa. Din punctul asta de vedere e mai fun decat un Porsche smile.gif

Demaraj bunicel, manevrabilitate buna, frane FOARTE bune. Servodirectie foarte precisa si cu un feedback bun care-ti comunica binisor ce se intampla cu rotile alea din fata.

-VVT
Viorel5
Salut!
Am un Cielo mai 2000, 61 000 km
L-am cumparat in dec.2003 cand avea 50 000km, si nu pot face comparatie cu Dacia berlina din 99 pe care o aveam inainte.
Cum spunea cineva inainte Cielo este o masina buna , cu demaraj multumitor , consum relativ mare , mai mare ca la Dacia, viteza cu care am mers cu ea este 160 Km/h pe autostrada Buc-Pitesti dar mai avea pedala.
I-am facut revizia la 60 000km : schimb ulei, filtru ulei, filtru bezina(care nu are rost sa spun cata mizerie putea sa fie din benzina!?!) curea de distributie, placute de frana si cam atat.
Apropo, sa schimb benzina Petrom pe ce? -sunt in Dambovita Gaesti-
V l a d
mihai, chestia cu impuls e ca cica daca dai o data repede pe buton geamul coboara singur la maxim si daca tragi de el o data repede urca singur. Daca tii apasat mai multicel il poti regla ca la orice geam electric. Sistemul asta ar trebui sa fie foarte comod, dar... mai da rateuri :albino:
M i h a i
aaaaaaaa m-am prins....am vazut asa ceva la un Punto I. Dar la ala functiona perfect. Chiar imi pare rau ca nu am si eu. Credeam c-o fi alta smecherie si mai sofisticata:)
Sklembe
QUOTE(V l a d)
mihai, chestia cu impuls e ca cica daca dai o data repede pe buton geamul coboara singur la maxim si daca tragi de el o data repede urca singur. Daca tii apasat mai multicel il poti regla ca la orice geam electric. Sistemul asta ar trebui sa fie foarte comod, dar... mai da rateuri :albino:




Si la Ford Focus exista sistemul asta si functioneaza bine. Insa nu conteaza viteza cu care apesi ci forta apasarii. daca apesi mai tare, se duce geamul pana la capat. daca apesi pai usor, merge pas cu pas, ca la orice geam electric.
Happy_Maker
Peugeot 307break.
Motor 1.6/110cai benzina. Cam 22.000km in 2 ani.
Plusuri:
-spatioasa
-directie precisa

Minusuri:
-de-a dreptul puturoasa, e foarte greoaie in reprize.
-consum mare la viteze mari (cam 13l pe autostrada la peste 140km/h)
-suspensie tare, sportiva.
-piese de schimb foarte scumpe. ex: 1surub=80.000 si asta acum 2 ani!
-usile de pe spate au mai nou un zdranganit la hartoape
Sklembe
Mihai,

BMW rules, indeed. AM avut recent ocazia sa ma dau cu un 745Li nou, 8 in V, 4398 cmc, 333/6100 cp/rpm, 450/3600 Nm/rp. S-a terminat cu smecheria...

Senzatia la demaraj nu se compara decat cu un singur lucru: decolarea cu un Boeing 737.
G e o r g e
ai cumva BMW? NU! atunci treci si posteaza la marci de masini / bmw .

aici povesteste despre masina TA ! :evil:
V l a d
Noutati de la Renault:

la 1275 km stergatorul spate nu mai functioneaza de nici o culoare. Ma duc azi la service sa vaz ce e si va tin la curent.

Deja a inceput sa pice? :cussing: :smt091 :angryfire:
G e o r g e
asa "face" toate sefu! ca e tabla smile.gif lasa asta sa fie cea mai mare problema a ta. eu asta iti urez smile.gif nu cred ca e grav si sa nu mai ai altele
Bmw
Am o solenza clima 1.4 de 11 luni cu 12 mii km.
Destul de multumit.
PLUSURI:- Consum f.f.f. mic daca va vine a crede ca e exact cel dat de constructor 6,7l/100km.Da' sa se stie ca conduc destul de economic si in proportie de 20%oras 80 afara.
-E silentioasa , confortabila (dupa masina asta nu m-as mai putea obisnui fara geamuri electrice , servodir si AC) si pret mic (zic eu smile.gif )
-motor f. bun adica eu apreciez la o masina faptul ca 'pleaca' fara sa o turezi peste 3200-3400 rpm, si a mea 'pleaca'.(am condus o vectra b 1.6 16v care fugea dar sub 3000rpm nu aveai nici o sansa).Asta e avantajul motoarelor in 8 supape.
MINUSURI:-peste 130 face ca toti dracii.Am mers si cu 160 dar nu mai vreau sa repet experienta.Nu are cas-ul volum destul de mare sa acopere sunetul(antifonaj 0).Daca o tii in 110-120 iese si consumu si sunetul.
-am avut pana acum vreo luna o SCARTZAIALA de imi venea sa ii dau foc. Am fost la service si nu si-au dat seama.....Pana la urma un vecin mecanic amator i-a dat de cap. Era de la repartitoru de franare de pe spate (cica...) care avea o tija si atinge o traversa in zona osiei spate.
Nici prin cap nu mi-a trecut ca ar putea fi de sub masina eu crezand ca era din masina (atat de tare se auzea).
Dupa ce am rezolvat problema asta pot spune ca am o 'Dacie silentioasa'
....greu de crezut dar adevarat.

In concluzie sunt multumit de ea. Pot spune ca am facut o alegere fericita.
NU trebuie insa generalizat.Dacia o cumperi cum ti-e norocul.Eu am avut...... :cheers:
Mihai27597
Salut pe toata lumea, felicitari pt forum si site.
Cu scuzele de rigoare as dori sa stiu de la posesori de BMW daca exista si alta alternativa la service bavaria, pt a verifica starea generala a unui bmw. Doresc sa achizitionez un bmw 320d, an 2000, 70000km rulati, pt verificare trebuie programare la bavaria, procedura de durata(dupa 22 luna asta).
Multumesc anticipat, si scuze pt postarea neadecvata a subiectului in discutie.
V l a d
asa e george, ai avut dreptate era o biata siguranta, in schimb mi-au furat semnalizatorul azinoapte, se pare ca nu a avut nevoie decat de unul si a fost foarte gentil si atent incat nu mi-a zgariat si vopseaua... ce amabili hotii astia domnule... sa traiasca si sa se bucure de semnal!
Sanatate
Happy_Maker
De curiozitate Vlad, cam cat costa semnalizatorul?
Sau te-au sunat sa ti-l vanda inapoi?
V l a d
:laughing3: inca nu am primit nici o oferta de la hot! Semnalul costa 1.500.000 lei si manopera cam inca pe atat caci au smuls totul, inclusiv fire si trebuie data aripa jos. Asa ca am sa-l fac pe casco! :crybaby:
stefan_ieu
Sorry daca intrebarea nu are legatura cu subiectul sau pare prosteasca, da' daca omu' nu s-a lovit de problema, nu are de unde sa stie.....
Chiar daca ar costa mai putin (1.000.000 sa zicem), de ce nu ai face asigurarea pe casco?
madalina
Tine de financiar intrebarea...

La orice reparatie pe care vrei sa o faci pe casco,afla cat te costa reparatia si cat trebuie sa platesti reintregirea de polita, cat pierzi din reducerea pe anul urmator etc!
V l a d
Societatea de asigurare practica o reducere de 10% din suma asigurata in fiecare an, asta in cazul in care nu ai avut incidente. De aici un calcul simplu: cat costa reparatia VS cu cat se reduce plata asigurarii/urmatorul an. Daca costul reparatiei e mai mic decat reducerea atunci faci reparatia cu banii jos, daca e mai mare sau egal bagi pe casco.
Sper ca nu am fost prea ambigu' :thumbup:
stefan_ieu
Merci de lamuriri. Oricum, ma gandesc ca tot e o loterie. La noi se practica "imprumutatul" de pe masina altuia la scara larga, asa ca daca mai ai probleme in acelasi an si i se mai lipesc cuiva ochii de masina ta (vorbesc in general - nu ma refer la cazul tau si iti doresc sa nu mai ai nici un incident) iti pare rau dupa banii pe care i-ai dat prima oara.
Ma rog, hai ca am deviat prea mult de la subiect. S-o stapanesti sanatos.
gabi4
QUOTE(Bmw)
MINUSURI:-peste 130 face ca toti dracii.Am mers si cu 160 dar nu mai vreau sa repet experienta.


ai mei au o tot o solenza si circula frecvent cu 140 cu ea.
si nu-i atat de zgomotoasa.
cel putin maica-mea atinsese peste 150 si habar n-avea cu ce viteza circula.
in schimb imi consuma 8%.


si eu sunt de parere ca este o masina f buna.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.