Am Ford Focus 2002, 1.6 benzina, 100 cp, 4 usi, jante 14 toli, cauciucuri Michelin. 42000 km. Am cumparat-o in noiembrie la 32000 km. Benzina folosita - OMV EURO de 98 sau EURO de la Petrom. Face suta in 10 sec. Am mers cu ea cu 185km/h pe Bucuresti-Urziceni. Ajunge chiar repejor la viteza asta daca sunt doar doi oameni in masina. Ar fi mers mult mai tare dar n-aveam loc sa-i dau mai mult din cauza de trafic. Consumul e cam mare... Iarna ia si 15 in Bucuresti dar ia 7.5 in afara cu 80, pe umed... (Verificat cu metoda plinului)
Vara ia 6-6.5 daca mergi omeneste cu ea in afara (medie de 120-130km/h). Daca o bagi la reprize de 160 frecvente, cu 5 oameni in ea,se duce in 7.5-8.
In Bucuresti trage vara cam 9. Dar e de vina aici si stilul meu dement de condus...
Parti bune:
Stabilitate exceptionala - cred ca de la suspensiile independente de pe spate i se trage...
Directie precisa - ai siguranta ca se va duce pe directia pe care i-o dai, chiar daca incerci s-o duci la limita.
Nerv (pentru un motoras de 1.6 100 calutzi). O plaja interesant de larga pentru cuplul motor - senzatie pregnanta de motor elastic/suplu. Ii place sa se joace pe sosea la turatii maricele.
Un sunet foarte "sport" al motorului (cu sistemul de evacuare original). Cand e cuplat aerul conditionat, nu se este suparatoare pierderea in putere a motorului. Te iei la intrecere si cu aerul in functiune.
Bordul foarte ergonomic. Totul e la indemana...
Pozitie excelenta in scaun. Cam tare bancheta din spate, totusi.
Caroserie solida.
Foarte fiabila sub raportul articulatiilor si motorului. Nu a avut nici o defectiune desi a cam fost alergata si a mers preponderent prin Bucuresti; nu zornaie absolut nimic in interiorul masinii.
Foarte versatil spatiul interior prin rabatarea 30-60 a banchetei spate. Schiurile incap excelent - 3 perechi - daca rabatezi perna mica. Am transportat chiar si o masa mare demontata (introdusa prin portbagaj)
Apropo de portbagaj, e imens pentru clasa compacta.
Parti slabe:
Cadranele instrumentelor de bord sunt cam lipsite de personalitate, seci, comune...
Toba de esapament incepe deja sa dea primele semne ca nu mai e ca noua...
Sistemul de inchidere de la o portiera merge mai greu, dar merge.
Comutatorul de la stergatoarele de parbriz nu face contact bine in pozitia 1 (ritm mai rar).
Zgomotul cam mare din cauza trenului de rulare.
Farurile, cand ma opresc la semafor, palpaie putin - foarte foarte putin! - inainte de a se stabiliza turatia motorului la relenti.
Poate cel mai neplacut lucru este insa vizibilitatea precara datorata stalpilor laterali si a stalpilor din fata (foarte grosi). Destul de multe unghiuri moarte si din cauza oglinzilor retrovizoare. Si chiar stiu cum se regleaza acestea...
O alta neplacere vine si din costurile mari ale consumabilelor (filtre de aer, polen, placute de frana) si din costurile mari ale manoperei la Romcar (masina e in garantie si trebuie sa merg la Ford pentru service). Si tot foarte neplacut este tratamentul la care esti supus de catre cei de la Romcar: astepti de ti se lungesc urechile si nu stii ce-ti fac aia la masina fiindca nu ai acces in atelier.
Am mai avut si:
Cielo GLE/AC. O masina de care am fost destul de multumit la vremea respectiva. Am luat-o de la 53000 si am mers pana la 83000.
Avea motor de 1.5, 75 cp. Consuma 10 in oras si 6.7-7 in afara. Iarna lua destul de mult in oras, nu mai faceam socoteala... Am mers cu el cu 170 maxim, insa sentimentul de nesiguranta era foarte mare. Are suspensiile moi si cam dansa pe autostrada. Insa pana la 150 se comporta foarte bine. Neplacuta era, tot legat de suspensiile moi, senzatia de nesiguranta din curbele luate cu viteza mai mare. Se inclina cam tare, insa nu se deplasa de la traiectorie.
Nu am avut probleme majore cu ea decat datorate unor accidente mici (o bascula schimbata din cauza unei gropi lmari uate la viteza mare si indoituri minore la caroserie).
Ce am schimbat la ea a fost cureaua de distributie la 60000 (conform cartii tehnice), garnitura capacului de la tacheti care zemuieste mereu (la toate cielo-urile), un semering de la delco (curgea ulei pe acolo) si - pentru ca nu stiam de unde e uleiul care provenea de la semering si se scurgea sub motor - am schimbat degeaba si garnitura de la baia de ulei. Costurile au fost nesemnificative.
Am mai schimbat la 70000 amortizoarele - masina a mers preponderent prin Bucuresti - si un pivot. Proprietarul de dinaintea mea schimbase si un cap de bara pe la 30000.
Printre micile necazuri cu ea s-au numarat "toanele" pe care le avea pe timp de iarna sistemul de inchidere a usilor si macaraua electrica de ridicare a geamului care s-a defectat dupa ce am inlocuit un geam lateral. Nici boxele din fata/bord ale sistemului audio original nu sunt fiabile...
Apoi mai este un simptom pe care il au toate masinile Cielo peste 30000 de km. O garnitura de cauciuc de la bratul timoneriei imbatraneste si se aude, pe la 2500 rpm, un barait care dispare o data cu cresterea turatiei spre 3000 sau cu scaderea sa spre 2000. Zgomotul dispare si daca atingi maneta schimbatorului de viteze. Acest simptom nu marcheaza absolut nimic grav pentru motor. Garnitura aceea nu se gaseste ca piesa separata (ar fi costat trei lei...) ci doar ca parte a intregului ansambl din cutia de viteze care costa vreo 60 de USD. Nu am schimbat piesa fiindca ar fi costat o multime si manopera.
Una peste alta, tinand cont de categoria din care face parte, Cielo e o masina buna. Un compromis bun pentru cineva care vrea calitate mai buna decat Dacia sau second hand-uri straine de generatie veche dar nu vrea sa plateasca mult pe intretinerea unui automobil. Merita cumparata ca second hand, de la o persoana de incredere. Noua... nu face banii.[/b]