Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ti-ai cumpara o masina simpla si fiabila de 900 cmc?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
Adrian
ozz, de ce sa consume mult? ii montam gpl!
James Kilowatt
In plus, cand cumperi o masina nu platesti pretul de la poarta fabricii. Mai platesti si dealeri, garantii, reclama, taxe, incat probabil ajungi sa dai de 10 ori pretul de productie, asa cum a spus Air mai devreme.
Au dat astia un reportaj aici despre cartile postale. Pret mediu de productie 5centi (care include platit fotograf, imprimat, amabalat, trasport, tot). Pret in chiosc 35 centi. Probabil la fel e si la masini.

@Ozz
Eu ma lipsesc oricand de Euro4-5 si de catalizator. Nu inseamna nici consum mai mic, nici performante sporite, ci dimpotriva. Ajungi uneori sa consumi mai mult mergand cu randament mai prost decat ai putea avea numai ca sa aiba gazele de esapament temperatura la care catalizatorul sa-si faca treaba. Asta mi se pare gandire cu ...esapamentul... pus caruta inaintea calului.

Electronica e utila, insa inca departe de a fi perfecta. Sistemele de diagnosticare sunt un pas inainte, insa faptul ca mecanicii sunt din ce in ce mai slabi si mai superficial unul inapoi incat pe asamblu tot trebuie sa stii unul bun ca sa rezolvi problema. OBD-ul iti spune efectul, nu cauza problemei.... Iar mecanicii pe de o parte nu au cum sa se priceapa la toate, si pe de alta parte sunt suprasolicitati de masinile superfiabile care stau la coada incat n-au chef sa stea sa caute cauza problemelor... te duci de 5 ori cu o siguranta arsa si ti-o schimba de 5 ori fara sa incerce sa afle DE CE s-a ars asa des.

In plus, unele chestii avansate tehnologic sunt datorata goanei dupa profit, insa nu inseamna neaparat calitate sau fiabilitate sporita. De multiplexaj m-as putea lipsi si prefer cablurile de acum un secol, care sunt insa mai scumpe. Si tot goana dupa profit duce uneori la chestii care in alte domenii sunt interzise. Acelasi senzor deserveste cruise control, ABS, ESP si TC... adica domenii vitale pentru siguranta. In aerospatial sau in naval sistemele vitale sunt fie supradimensionate, fie dublate sau triplate folosind daca se poate tehnologii diferite pentru "dubluri" incat sa impiedice o pana, insa in auto marketingii au gasit ca profitul e mai important decat siguranta. Nu e vina tehnologiei ci a desteptilor care nu vad dincolo de niste curbe in excell.

Nu vreau sa spun ca masinile de azi sunt mai proaste decat acum 20 ani, insa progresul mi se pare mult mai lent decat in alte domenii.
ozz86651
Pai reclama, stocatul, blocatul banilor etc fac parte din costuri. Ce conteaza cit e cartea postala pe poarta fabricii? du-te la fabrica si ia-o in vrac daca vrei asa pret. Nu inteleg de ce sint mai legitime costurile de fabricatie decit alea de reclama/chirie/trasport etc. Profitul e foarte necesar si normal, altfel nu ar mai face nimeni nici o meserie... si eu mi-as vinde munca/inverstitia etc la maximum care se poate. Voi nu?

Nimeni nu a zis ca euro xy face performante dar sigur contribuie la curatenia aerului. In afara de cazurilr foarte rare in care mergi cu masina 5 minute si o lasi o ora sa se raceasca si dupa aia mai mergi 5 minute, in restul de 99% din cazuri catalizatorul isi face treaba foarte onorabil.
De fapt e foarte simplu de vazut: in buricul NY daca stai in trafic jamm cu 200 de masini la 10 metri de tine nu miroase a nimic. In Bucuresti cind ma dau jos din avion deja pute, e drept ca in cea mai mare parte de la diesel dar uneori si de la motoare pe benzina din pe carburator (si uzate, neintretinute, nereglate, etc).
Electronica nu e utila nu pentru diagnostic ci ca sa-ti faca management la cantitatea de benzina care e bagata in cilindru si cind e bagata. Ideal ar fi s aavem si supapele comandate electric (electromagnetic de exemplu), s-a facut, dar se pare ca nu e simplu de bagat in productie.

Eu am avut prilejul sa lucrez la niste depanari de monitoare cind eram la sfirsitul facultatii. Pot sa spun ca service-ul e meserie destul de grea. Diagnosticarea in sine intr-un sistem complex e problema foarte grea care poate lua mult timp. Apoi gasesti ca e stricata i rezistenta sau condesator care costa 2 lei. Si clientul e nemultumit ca i-ai luat 100.000 pe o chestie care costa 2 lei. Vrei sa-si bata mecanicul capul? pai fii pregatit sa decartezi banul pe toate orele pe care le pierde la 90$/ora cit e pe aici. Ca dupa aia o sa spui ca ti-a inlocuit un cablu intrerupt de 5 euro da te-a costat 500 si vezi doamne nu merita, ca si cum timpul e gratis.
Cit despre solutiile tehnice mai eficiente sau ieftine, treaba e asa: masina se face ieftina nu numai pentru patron ci si pentru mine, ca nu vrea sa-mi dau viata muncind pe altarul unei masini. Eu vreua masina sa ma coste putin din venit. Anumite compromisuri tehnice si calitative sint gata sa le accept... pina la urma n-am auizt de nimeni mort de la probleme tehnice la o masina intretinuta cit de cit... oamenii mor din propria prostie (sau ca-i omoara altii) nu ca e senzorul comun cu nu stiu ce. Asta ma lasa rece.
James Kilowatt
Cum spuneam, in cei 5 centi pret de productie intra si transport, stocat etc... ma refeream la cartile postale smile.gif

Nu regulile de poluare sunt idioate, ci felul in care sunt implementate. Euro5 inseamna ca nu stiu ce substante sa nu depaseasca o anumita concentratie. Ardem cu 20% mai multa benzina decat e nevoie, bagam co2, terminam zeama de dinozauri insa nu scoatem pe asapament co si ce mai masoara regulile de poluare. Catalizatorul isi face treaba cu brio, insa datorita lui MOTORUL e departe de ce-ar putea face. Sunt interzise regimurile "lean" si avansul ridicat, se baga EGR si alte inginerii... de asta spuneam ca s-a gandit cu esapamentul. Adica in loc sa faca catalizatorul dupa motor, se face motorul dupa catalizator....N-ar fi insa singurul domeniu in care solutiile se aleg din alte considerente decat cele tehnice. Domeniul auto nu e original nici macar aici biggrin.gif. Daca NASA scoate proiecte gandite cu esapamentul, nu vad de ce fabricantii de masini ar fi mai deocheati...

Electronica de gestiune ar fi putut fi facuta si cu tehnologia de acum 50 ani... nu aici e marele avans tehnologic. Mie marea gaselnita mi se pare in continuare OBD-ul smile.gif
sorin37756
QUOTE(James Kilowatt)
Nu regulile de poluare sunt idioate, ci felul in care sunt implementate. Euro5 inseamna ca nu stiu ce substante sa nu depaseasca o anumita concentratie. Ardem cu 20% mai multa benzina decat e nevoie, bagam co2, terminam zeama de dinozauri insa nu scoatem pe asapament co si ce mai masoara regulile de poluare.


E clar ca obtinerea efectului de Apocalipsa asupra unei civlizatii date, este o chestie la care trebuie sa conlucreze si ecologistii.

In loc sa inventeze aceste discutabile EURO X, ar putea sa se puna taxa de poluare in pretul benzinei, si nu in functie de faptul ca ai EURO 1 sau EURO 3, pentru ca o masina cu EURO 3 care merge 50.000 km pe an polueaza si arde mai multa benzina decat o masina non Euro care face 5000 km pe an.

Iata inca un mod de a incuraja poluarea!

Un sofer de week end plateste taxa de poluare ca un taximetrist sau alt transportator.

Mizeria adunata in catalizator nu ajunge in final, tot in exterior? Sau este depusa in pestera?

Cred ca adevaratul indicator de poluare este CONSUMUL !
ozz86651
1. Nu se depune nici o mizerie in catalizator. Catalizatorul nu e un filtru. Chiar si asa important e sa nu ajnga in atmosfera.

2. Consumul si poluarea nu sint neaparat in relatie. Daca te referi strict la gaz de sera (CO2), da, dar ala nu e toxic. Altfel si un diesel mititel polueaza mai tare ca un V6 pe benzina.

3. Taximetrsitul SCADE poluarea nu o mareste si n-ar trebui sa plateasca nici o taxa. Fata de tinecare te plimbi singur in masina, el duce de multe ori masina plina, fiind mult mai eficient, si face un serviciu public, adica nu se plimba de placere. Daca lumea ar folosi numai taxiuri in loc de masini, ar fi mai putina poluare.
James Kilowatt
Cu taximetristii, eu parerea mea e undeva intre. Adica foloseste o resursa publica, deci trebuie sa plateasca. Insa la fel face si un sofer obisnuit, asa ca dupa parerea mea ar trebui sa plateasca la fel. La urma urmei nu conteaza ca poluezi in scopuri economice sau de divertisment.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.