Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Centura de siguranta
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2, 3
AlexTM
Si eu ma inscriu in marea masa a celor care nu o poarta in oras si o poarta afara.
Stiu ca este ilegal, nu e cazul sa pomeniti asta. Dar ma enerveaza legea care iti dicteaza ce sa faci in masina ta.
Nu contest utilitatea centurii, ci doar acest gen de "bine impus cu forta".
madalina
"bine impus cu forta" este obligativitatea ca o masina sa corespunda unor norme tehnice bine stabilite. Mie mi es pare aberant sa port centura de frica amenzi si nu datorita faptului ca in caz de accident, doamne fereste, ma apara.
malin34426
QUOTE(Vlad60979)
Desi sunt adeptul centurii de siguranta aproape 100%, stiu evenimente in care cel care a purtat centura a murit dar arata "de parca era viu" vorba politistului din banc, dar si cazuri care au scapat tocmai datorita faptului ca nu au purtat centura altfel erau morti.
Fiecare accident este unic chiar daca se desfasoara in aceleasi conditii climatice, cu aceeasi masina si la aceeasi viteza. Niciodata nu poti stii...
.

Vlad permite-mi sa iti spun ca te inseli. mortul din centura era mort oricum pt ca impactul a depasit limita de siguranta oferita de centura.
Daca ai sa-mi spui ca putea sari din masina , atunci iti spun ca cei ce fac asa ceva sunt doar cascadorii ( cred ca din 1 milion de oameni doi au puterea si stiinta de a face asa ceva)desi e pericolul mai mare de a te accidenta. chestia cu aplecatul spre mijlocul masinii o poti face si daca esti legat in centura. partea diagonala te tine la impactul frontal iar daca te apleci, sigur vei da cu capul in bord( consola e mai aproape si nu ai volan sa te sprijini, desi si asta e o prostie pt ca poti sa-ti fracturezi mana- miinile se strang la piept si se baga barba in piept). Intre 91 si 94 am fost sef bir. circulatie intr-un orasel din nord. Ce mi-a fost dat sa vad in acesti ani m-a facut sa ma gandesc serios si atunci cand ma urcam in masina de raliu ( fost copilot CNR) desi stiam ca sunt de 8-10ori mai protejat decat in cea de strada. Cel mai stupid a fost cu un tanar de 20 ani care in timp ce incerca sa-si aprinda tigarea la volan a trebuit sa vireze stg. tinea volanul doar cu trei degete in celelalte doua avind tigarea si in mana dr. bricheta masinii. neputind sa traga de volan bine, a agata acostamentul si iarba l-a tras in sant unde a izbit un stalp. L-am gasit la volan , fara nici o zgarietura , cu tigarea in stg si bricheta in dr..
mort (fractura de coloana cervicala cu dislocare). Dadu-se cu barbia in volan. restul. cele mai oribile se datorau vitezei excesive , unde centura si airbagul au fost inutile. pune centura de fiecare data, ramura orizontala reduce riscul fracturilor de bazin si a spargerii genuchiului, cea diagonala protejeaza capul (mai bine o clavicula rupta , care deja este prevenita la centurile pretensionate ) aste , daca tot am amintit de ele , te fixeaza in scaun si reduc riscul accidentarii la impacte ulterioare primului.

Halba a afirmat:
foarte important sa fie blocabila... la opel ca norocul e blocabila, la fel si la audi... la sharan din pacate e mobila (adica nu se poate bloca)... in cazul unui impact puternic nu iti opreste capul ci permite ruperea gatului... (dar pt asta trebuie sa fii lovit zdravan)...
ti constiincios si prevazator

Halba, nici tu nu ai dreptate ! tetierele care nu se blocheaza sunt construite ca un amortizor de soc, cu cat dai mai tare si mai rapid , cu atat franeaza mai bine, asa inlaturand dezavantajul care apare la cele care se blocheaza- pot produce comotii celebrale din cauza impactului puternic.
Si daca tot am abuzat de timpul vostru, chiar de imi veti da cu tilfla spunand ca fac pe desteptu' imi permit sa va dau si niste sfaturi legate de prevenirea accidentarii, (cine doreste brosura - vin iar in Capitala pe joi,
si am s-o pun si pe net dupa ce le dau pe ultimele - pt voi gratis).
sfaturi: folositi centura mereu si lasati centura si airbagul sa-si faca datoria, tineti un briceag aproape de voi pt a taia centurile pretensionate ce nu se mai desfac; nu puteti piciorele pe bord daca stati in dr; la volan in czul unui eventual impact vedeti-va de evitarea lui si nu claxonati sperand ceva de la celalalt pt ca mana in caxon la impact va fi fracturata mai ales la volanele cu claxonul pe airbag (apoi pumnul va zbura in nas si-l va rupe si pe acela); daca impactul frontal este inevitabil strange-ti mainile la piept si lasati totul pe centura si airbag; verificati mereu centurile sa nu fie taiate scamasate sau slab fixate; am vazut in pitesti o femeie care pe scaunul din dr tinea un copil in brate si avea centura peste amandoi- nu faceti asta- centura pretens sare si la impactul mai tare cu o groapă si poate rupe coastele firave ale copilului( nu mai vorbesc de tamponare ); nu va dati jos din masina imediat - puteti avea fracturi pe care nu le simtiti sau poate veni alt neatent din spate, faceti-o numai dupa ce v-ati asigurat de siguranta miscarii;- la impact lateral daca ii constientizati inevitabilitatea puneti bratele in jurul capului ( este a treia oara cand va indemn sa dati drumul la volan daca vedeti ca este inevitabil- deci centura trebuie sa fie pusa); acolo unde nu va vede nimeni , incercati exercitii pe aceste teme (stiu ca pare stupid dar, exercitiul este mama perfectionarii) , obisnuiti-va sa aveti ambele maini pe volan; si ultima : vorba americanilor "nu conduceti mai repede decat zboara ingerul dumneavoastra pazitor" Ajunge
petre 1
Eu sunt obligat sa o port la serviciu si a devenit obisnuinta si pentru masina personala ,la masina mea totusi am dezactivat airbagurile pe care le pun pe activ doar atunci cand ies afara din oras.
guerilla
am votat ca atat eu cat si pasagerii purtam centura. inclusiv cei din spate. in plus, dupa ce am vazut testele de la top gear cu ce se poate intampla cu bagajele din spate, eu avand hatch, mai nou umblu cu centura centru spate, fixata biggrin.gif

offtopic.gif
malin34426 sint impresionat.
felicitari si vorba unui "media" - ma inclin.
:clapping:
Luka
Intr-adevar, Malin, foarte bune si documentate pareri am citit de la tine...si nu numai pe acest topic. Felicitari si multumesc.

Cam complicata partea cu luatul mainilor de pe volan la aun accident inevitabil...Tot omul incearca fie sa mai salveze ceva, fie sa se tina de volan. Dar trebuie tinut minte sfatul tau smile.gif
guerilla
eu unul astept sa exersez ce a spus malin biggrin.gif
trebuie doar sa gasesc o parcare mare si putin curaj blush.gif
cristyyy
malin, adevarul e ca este greu sa iti iei mainile de pe volan in cazul unu accident frontal.
chiar vara asta era sa o patesc. cascam gura la un accident si nu am observat ca cel din fata mea s-a oprit. a trebuit sa franez de la 100 la 0.
tot ce pot sa spun e ca mi-am prins bine mainile de volan, in asteptarea izbiturii.
cred ca daca mi s-ar intampla din nou, tot nu as lua mainile de pe volan. e corect cea ce ai spus tu, da parca e mai safe cu mainile pe volan.
+ ca daca vrei sa eviti un accident, nu ai sa o faci cu 3 degete
madalina
QUOTE(guerilla)
eu unul astept sa exersez ce a spus malin biggrin.gif
trebuie doar sa gasesc o parcare mare si putin curaj blush.gif


Facem o intalnire masini.ro pentru exersare biggrin.gif
James Kilowatt
Malin, ce ai vrut sa spui ca intr-o masina de curse este de 8 ori mai protejat decat intr-una de strada? E vorba de centuri mai pretentioase sau simpla rigiditate crescuta? Sau casca + costum ignifug? Pentru ca banuiesc ca socul in sine nu poate fi diminuat de 8 ori indiferent de metoda.

In ce priveste masurile alea.... par de bun simt, insa au fost testate pe dummies sau sunt doar teorii? Statistic ma indoiesc ca exista date. Si la avioane exista masuri de securitate, insa au o eficacitate inspaimantator de mica....
Apropo de avioane, se pare ca ceva care chiar ar spori oarecum siguranta in caz de accident ar fi sa orienteze scaunele invers, adica sa stai cu fata spre coada avionului si cu spatele spre bot.
Andrey61093
de preferat ar fi sa purtam centuri pt ca in caz e accident poate sa ne salveze viata.........dar dak esti sigur pe calitatile tale de sofer.....poti sa nu o porti pt ca uneori este ffff neconfortabila[/img]
James Kilowatt
Daca nu esti sigur pe calitatile tale de sofer nu te urci la volan :evil: Chiar daca tu ai chef sa te sinucizi sau iti place adrenalina, nu ai voie sa-i pui pe ceilalti in pericol CONSTIENT.
madalina
QUOTE(Andrey61093)
de preferat ar fi sa purtam centuri pt ca in caz e accident poate sa ne salveze viata.........dar dak esti sigur pe calitatile tale de sofer.....poti sa nu o porti pt ca uneori este ffff neconfortabila[/img]


Eu am incredere in calitatile mele de sofer, insa nu am incredere in calitatile de sofer ale altora. Mai adaug si pietoni rataciti, biciclisti, carute (prin sate), gropi etc etc asa ca prefer sa port centura. Mi nu mi se pare deloc inconfortabila, eu ma simt mai bine cu centura decat fara.
sergiutruta
Centura e inconfortabila doar daca v-ati obisnuit sa nu o purtati. Da' orice invat are si dezvat biggrin.gif. Si pe mine ma deranja la inceput, si ii tot schimbam pozitia, dar acum m-am invatat cu ea incat din reflex imi pun centura, si daca merg numai 10 metri. In plus, nici macar nu o mai simt. Deci daca incercati sa va invatati cu ea, va asigur ca nu o sa mai fie inconfortabila. blush.gif
mike.omega
@MR: intr-o masina de copetitie ai centura in 4/6 punce si scaun de tip scoica. Toate astea te tin pe loc, eventual sa te alegi cu fracturi la membre in caz de accident.
Am vazut cum a cazut intr-o prapastie un 307coupe WRC(parca asta era) intr-o etapa (acum de curand) si pilotul impreuna cu copilotul erau ok. Daca erau intr-o masina normal probabil erau morti sau cu muult fracturi blush.gif
VECTOR
exista o varianta de a purta centura fara sa te incomodeze absolut de loc,si anume prinsa prin spatele scaunului...nu ati intalnit cazuri? in felul asta poti sa scapi si de bipaitul ala ingrozitor,iar daca iti face politia poza sau te filmeaza se vede ca si cum ai avea centura pusa :clapping:

off-topic : mike,felicitari pentru avansarea in functie. :romania:
Vlad6
QUOTE(VECTOR)
exista o varianta de a purta centura fara sa te incomodeze absolut de loc,si anume prinsa prin spatele scaunului...nu ati intalnit cazuri? in felul asta poti sa scapi si de bipaitul ala ingrozitor,iar daca iti face politia poza sau te filmeaza se vede ca si cum ai avea centura pusa :clapping:

...........dar nu-ti salveaza viata
VECTOR
e adevarat ca nu-ti salveaza viata,dar sunt destui soferi pe care nu prea ii intereseaza acest aspect dupa cate se vede,ci ii intereseaza mai mult confortul si faptul de a descoperi mai multe metode de a incalca legea. eu nu am spus ca sunt de acord cu aceasta practica ci doar am spus ca exista.
asa cum am spus si mai sus eu port centura tot timpul,in oras si afara,iar de acum inainte o sa-i rog si pe pasageri sa o foloseasca cu incredere.
AZAZEL
-nu port niciodata centura in oras si nu oblig pe pasageri sa-si puna centura in oras.daca vrea cineva este ok

-in afara orasului, obligatoriu port centura si eu si pasagerul fata dreapta

-in afara orasului daca conduc mai tare obligatoriu toata lmea din masina are centura. cred ca intreb de minim 2 ori pe fiecare in parte daca are centura

-ca pasager imi pun centura doar in afara orasului daca sunt pe locul din fata. daca soferul merge mai tare imi pun centura si in cazul in care sunt in spate.
James Kilowatt
Mike chestia aia cu centurile cruce si scaunele te salveaza daca te dai peste cap de exemplu... insa daca iei un pom sau un tir nu pot sa atenueze socul. Si nici barele suplimentare de protectie n-aum cum sa te ajute....

In Italia cand centura a devit obligatorie, se vindeau la greu tricouri cu centura desenata pe ele biggrin.gif
DragosS
Misto faza cu tricourile cu centura desenate pe ele.

Imi aduc aminte ca am auzit si o gluma referitoare la centura(parca de la Divertis sau Doru Oct Dumitru) in care soferul oprit de politist ca nu avea centura se scuza:"Cum domne',unde pune Armani dunga vrei sa pun eu diagonala???"
AlexTM
QUOTE(madalina)
"bine impus cu forta" este obligativitatea ca o masina sa corespunda unor norme tehnice bine stabilite. Mie mi es pare aberant sa port centura de frica amenzi si nu datorita faptului ca in caz de accident, doamne fereste, ma apara.

Era vorba de legea pentru oameni, nu masini.
Mie mi se pare aberant sa te OBLIGE sa o porti. De ce nu se interzice si fumatul?
James Kilowatt
Haha.... credeam ca sunt singurul. Eu port centura de fiecare data pentru ca sunt convins ca trebuie, insa mi se pare fascista legea care te OBLIGA sa o porti, atata timp cat foloseste doar pentru securitatea ta si nu a celorlalti. Am mai spus asta si in topicul ala cu electronica...
AlexTM
Exact. Si eu tot repet ca sint CONVINS de utilitatea centurii, dar ma deranjeaza legea privind obligativitatea.
Si replicile sint mereu aceleasi: "Poti sa mori, de ce sa n-o porti, uite cazul X si cazul Y ..." deci, pe linga subiect
E adevarat ca nu o port intotdeauna (mai ales prin oras).
Dupa cum e adevarat ca uneori o pun in oras daca e politie. O port EXACT ca sa nu ma opreasca politia. Ce e aberant in asta? Mai bine sa nu o port? LEGEA e aberanta, nu faptul ca o porti fara convingere.
malin34426
QUOTE
Mike chestia aia cu centurile cruce si scaunele te salveaza daca te dai peste cap de exemplu... insa daca iei un pom sau un tir nu pot sa atenueze socul. Si nici barele suplimentare de protectie n-aum cum sa te ajute....

MR... iti raspund pe rand: Cusca de securitate este calculata si construita astfel incat sa reziste la 10x greutatea masinii. FIA verifica proiectele exact asa (este o presa imensa care apasa pe cusca de securitate).
Scaunele scoica (cele omologate FIA ) sunt proiectate sa nu se deformeze deloc in cazul in care masina , fara cusca de securitate, cade pe pavilion de la o inaltime X(nu mai stiu cat este), si aici un exemplu , un pusti de 19 ani ,italian s-a rasturnat cu P106 la 120 /h. Avea scaune scoica OMP
ce nu au permis deformarea pavilionului , asa ca si el si prietena sa au scapat intregi. Centurile in 4,5 puncte (6 nu exista- peste umeri este cosiderant un sg punct) te fixeaza bine in scaunul scoica incat itimentin stabilitatea in viraje cu g-uri mari, permitand controlul bun al masinii si in caz de iesire in decor siguranta este mare. Fac exceptie crengile intrate prin geamuri si viteza excesiva (Michael Park (Beef) copilotul lui M Martin
a murit din cauza socului lateral imens la 160/h care i-a smuls inima din artere si i-a spart organele interne). Deci protectia are o limita data de inconstienta soferului in ceea ce priveste viteza.
intoarcerea scaunelor in avion este legat in primul rand de faptul ca 99,99% din avioane au impacte frontale.
Echo
QUOTE
Exact. Si eu tot repet ca sint CONVINS de utilitatea centurii, dar ma deranjeaza legea privind obligativitatea.
Si replicile sint mereu aceleasi: "Poti sa mori, de ce sa n-o porti, uite cazul X si cazul Y ..." deci, pe linga subiect
E adevarat ca nu o port intotdeauna (mai ales prin oras).
Dupa cum e adevarat ca uneori o pun in oras daca e politie. O port EXACT ca sa nu ma opreasca politia. Ce e aberant in asta? Mai bine sa nu o port? LEGEA e aberanta, nu faptul ca o porti fara convingere.


Chestia cu obligativitatea e discutabila. Corecteaza-ma daca gresesc, dar in RO NU esti obligat sa circuli noaptea decat cu pozitiile aprinse. Totusi lumea isi aprinde farurile ca sa vada pe unde mai dau (un pom, o caruta, indivizi in stare de ebrietate etc). Este oarecum reversul chestiei cu centura - te obliga sa o porti chiar daca poti sa o considerica nefiind necesara.
bogdanM
Off topic: Dupa cite stiu, referitor la lumini, in lege se specifica obligativitatea folosirii pe timp de noapte a "luminilor de intilnire", care cred ca inseamna "faza scurta", desi nu sint sigur...
madalina
QUOTE(Ghita53976)
Era vorba de legea pentru oameni, nu masini.
Mie mi se pare aberant sa te OBLIGE sa o porti. De ce nu se interzice si fumatul?


Fumatul este interzis in institutiile publice. Consumul drogurile este absolut interzis. este si fapt penal.

Esti obligat si sa declari un copil la nastere. Esti obligat si sa traversezi prin locurile special amenajate. Esti obligat sa respecti culoarea semaforului.

Nu stiuu cum e acum, insa cand eram eu bebelus parintii erau obligati sa faca anumite vaccinuri copiilor.
Ghita, eu sunt contra consumului de droguri. Si daca se legalizeaza consumul drogurilor, eu tot nu consum. Nu am nici-o problema cu obliogativitatea. Regulile sunt normale in orice societate daca vrem sa avem o oarecare ordine.

Daca esti convins de utilitatea centurii, de ce o porti doar de teama de a nu fi oprit?!?

Acum vad pe National TV urmatoarea stire: Romania pe primul loc din Europa in privinta numarului decedatilor in accidnete auto. Cauza: lipsa de educatie si nerespectarea regulilor rutiere.
Alex-F1
QUOTE(maryuskkk)
-nu port niciodata centura in oras si nu oblig pe pasageri sa-si puna centura in oras.daca vrea cineva este ok

-in afara orasului, obligatoriu port centura si eu si pasagerul fata dreapta

-in afara orasului daca conduc mai tare obligatoriu toata lmea din masina are centura. cred ca intreb de minim 2 ori pe fiecare in parte daca are centura

-ca pasager imi pun centura doar in afara orasului daca sunt pe locul din fata. daca soferul merge mai tare imi pun centura si in cazul in care sunt in spate.


IDEM.... biggrin.gif (ca sa nu mai scriu atata)! :angel: Si io am vazut tot in seara asta la TVR1 stirea de care zicea Madalina....nasooolllll :bash: Poate sunt un pic prea increzator, dar io in oras nu port centura deoarece din cauza mea e 100% exclus sa fac vreun accident, iar din cauza altora e extrem de scazuta sansa unei coliziuni, data fiind viteza mica cu care circul in oras (max. 50 km/h) + atentie si prudenta maxime (ochii-n toate partile), ceea ce imi ofera destul timp de reactie pt. evitarea unor posibile coliziuni cu alti dobitoci neatenti arigato.gif - deja am cateva faze la care am evitat tamponari care ar fi fost toate din vina celorlalti soferi :bash: Asa ca...nu stiu de ce, dar io chiar nu pot sa ma vad pe mine tamponat cu o alta masina....ever :angel: ......si sper asa sa si fie...... Uneori ziceam ca io daca fac vreodata un accident (indiferent daca e din vina mea sau a celuilalt), io ma duc singur la politie si-mi predau permisul de conducere si revin la bicicleta!!!! :ban: bicycle.gif Acuma o sa ziceti ca daca vine unul cu 90 km/h inspre mine, io ce mai pot sa fac? Se poate face si atunci ceva, cu conditia sa-l vad din timp....pot frana si/sau schimba brusc directia de mers, chiar de mai multe ori, ca doar n-o s-o schimbe si el dupa mine, nu? blink.gif ....dar in oras mai greu asemenea situatii, este? :brave: .....asa ca....io zic ca ar fi banal de usor sa se reduca drastic numarul accidentelor....ar trebui doar sa fie cat mai multi soferi ca mine si treaba ar fi ca si rezolvata :wave: ....dar uneori chiar si o chestie banala e al dracului de greu de pus in practica, este? C'est la vie.....

Vorbeamos
ALEX

P.S.: Desi atentia si prudenta la volan sunt la nivel maxim la mine, ele imi ocupa totusi destul de putin din capacitatile mele, adica daca sunt atent si cu ochii-n 4 la volan, asta nu inseamna ca nu mai pot sa fac nimic altceva....mai am resurse destule ca sa fac in paralel si alte activitati cum ar fi vorbit cu pasagerii, ascultat muzica, rontait un biscuit, dat cu ochiu la vreo tipesa misto sau o masina bengoasa pe strada etc....deci in nici un caz nu stau cu ochii lipiti de parbriz....sunt asa de relaxat in timpul condusului, ca unii chiar ar zice ca-s cam distrat, nicidecum cu atentia "setata" la maxim!!!! arigato.gif Odata conduceam prin oras cu niste cunostinte in masina, glumeam, radeam, io PAREAM total neatent la drum, iar unul la un moment dat zice "tu vezi acolo de volan", iar alt prieten din masina (care ma cunoaste f. bine) i-a raspuns "stai tu linistit, ca asta la volan poate sa vorbeasca cu tine non-stop si tot e atent la orice misca in jurul lui" biggrin.gif Deci DRIVE SAFE! :wave:

Hai pa
James Kilowatt
Ar fi mult mai bine daca n-ai fi evitat nici o "faza" in care erai sa fii tamponat de altii, ci ai fi avut intuitia sa te prinzi inainte ca "faza" sa se produca. Toti suntem niste McRai la volan, n-am auzit pe nici unul sa spuna "eu conduc ca o cizma si periculos" si cu toate astea, shit happens...
Alex-F1
QUOTE(MR28673)
Ar fi mult mai bine daca n-ai fi evitat nici o "faza" in care erai sa fii tamponat de altii, ci ai fi avut intuitia sa te prinzi inainte ca "faza" sa se produca.


Ce sa-ti spun?.....very funny.... :bash: In rest, ai dreptate, 99,99% dintre barbati se cred asi la volan, dar totusi accidente sunt cu duiumul.... Pana la proba contrarie si noi cei de aici de pe forum ne credem toti niste asi ai volanului, de aceea ar fi super sa se organizeze o competitie intre noi si atunci vom afla adevarul! O competitie nu trebuie privita ca o lupta :boxing: , ci pur si simplu ca un mod de a afla de exemplu din 10 persoane care e primul si care e ultimul la o anumita disciplina, nu? De exemplu daca 10 indivizi arunca fiecare o piatra cat de departe poate, cu siguranta toate distantele vor fi diferite, deci se va putea stabili cu usurinta care e cel mai bun si care e cel mai slab, nu? La noi ar fi ceva mai complicat decat aruncarea pietrei, dar nu imposibil, asa ca daca careva are vreo idee cat mai simpla de a stabili o ierarhie intre noi, SAY IT LOUD, io accept primul orice provocare, cu conditia sa nu fie cu masinile personale, ca nu-mi chinui io masinuta pt. asta..... Io zic ca cel mai simplu ar fi la karting, cu acelasi kart, fiecare singur pe pista, 3 ture de caciula, se ia cea mai buna tura (sau se face media celor 3 ture) si gata.....ierarhia ar fi ca si stabilita!!!! beer.gif Pacat ca la asa o intalnire n-ar putea veni decat cel mult 50% dintre cei care au de dovedit ceva si nu prea ar fi relevanta treaba, fiindca se vor gasi printre cei absenti unii care sa zica "daca eram si io acolo, va faceam pe toti"..... bicycle.gif Ce ziceti? Deschidem un topic nou pe tema asta, poate reusim s-o facem pana la urma?

Vorbeamos
ALEX
guerilla
unii dintre noi am facut o astfel de "competitie" biggrin.gif
James Kilowatt
Unii am facut-o chiar regulat...
In fine, nu era vorba de competitie in mesajul meu (desi ideea e tare buna biggrin.gif), ci de siguranta la volan. Toti avem nervi de otel, ochi de vultur si reflexe de cyborg, si totusi Romania este tara cu cele mai grave accidente din Europa. Unul din trei accidente se lasa cu morti.
sergiutruta
Parerea mea e ca numarul mare de accidente nu se datoreaza in totalitate neatentiei soferilor. La noi in general condusul este mult mai periculos decat in majoritatea tarilor europene, pentru ca aproape toti au autostrazi. Si pe autostrada trebuie sa fii chiar bolovan sa faci accident, sau eventual conditiile atmosferice sa fie mizerabile. In germania sau franta nu iesi in depasire cu sufletu la gura, sperand ca nu vine ceva din sensu opus. Acolo ai 2 sau 3 benzi pe sens, deci poti circula linistit. In plus, nu au gropi in asfalt, nu sunt carute pe drum, nu e plin de tractoare si alte ulilaje pe drum, etc etc. Asa ca, eventual ne putem compara cu restul tarilor europene, dar cu vestul, in nici un caz. arigato.gif
James Kilowatt
Corect.... insa partial. E mai greu sa faci accident pe autostrada, daca respecti regulile, e adevarat. Insa e de vina basescu si cu iliescu ca noi "iesim cu sufletul la gura in depasiri sperand ca nu vine nimic din sens opus". Bai fratilor, asta nu se face in nici o tara (in afara de Ungaria biggrin.gif)! Sau se face doar daca ai grand cherokee si barbata-tu e senator! Daca VEZI ca nu vine nimic te bagi, daca nu vezi, stai calm nu te bagi SPERAND ca nu vine nimic! Orice eveniment oricat de improbabil se va produce daca incerci de suficiente ori...
In Romania suntem (statistic vorbind, nu acuz pe nimeni individual) campioni la pierdut timpul si frecat menta, insa pe sosele brusc toti suntem presati si nu mai avem rabdare si timp de pierdut. Toti aia din coloana or avea timp de pierdut, eu chiar ma grabesc si trebuie musai sa depasesc coloana, mai ales ca eu sunt Senna reincarnat si pot sa-mi permit.
Speratul nu va dizolva obstacolul de dupa colt sau caruta neiluminata.
AlexTM
QUOTE(MR28673)
Sau se face doar daca ai grand cherokee si barbata-tu e senator!
...
In Romania suntem (statistic vorbind, nu acuz pe nimeni individual) campioni la pierdut timpul si frecat menta, insa pe sosele brusc toti suntem presati si nu mai avem rabdare si timp de pierdut. Toti aia din coloana or avea timp de pierdut, eu chiar ma grabesc si trebuie musai sa depasesc coloana...

Era Hyundai Terracan biggrin.gif
Legat de celelalte observatii, perfect adevarat. E vorba de lipsa noastra crasa de civilizatie rutiera care genereaza atitea accidente.
James Kilowatt
nu se vedea prea bine la TV pe internet.... mea culpa smile.gif Bine ca nu mi s-a parut ca era Oltcit biggrin.gif
sergiutruta
Corect...insa partial, vorba ta biggrin.gif
Era vorba strict de numarul de accidente in romania. In cazul in care traficul ar fi mult mai degajat prin folosirea unor autostrazi pe care probabil n-o sa le avem niciodata :bash: , numarul de accidente ar fi mult mai putine. Cazul cu "depasirea coloanei, nerespectare, etc etc", chiar daca probabil nu sunteti de acord, se pot vedea 99% doar in bucuresti sau facute de bucuresteni. Astia sunt oamenii fara rabdare, grabiti sa ajunga la servici unde sa stea la cafea sau la povesti. Nu fii asa sigur ca nemtii cu bmw-uri sau audi, daca nu ar avea autostrazi, ar sta in coloana pana cand incepatorul sergiutruta blush.gif care e in capul coloanei, se hotaraste sa depaseasca autobuzul sau raba care merge cu 40km/h.
Educatia intr-adevar, e o parte importanta, care face diferenta intre noi si ceilalti. Si mai avem multe de invatat. Probabil timpul necesar pentru romani sa se comporte civilizat e apropiat de timpul necesar guvernului sa ne faca niste autostrazi. Asa ca ambele cauze a numarului mare de accidente se vor rezolva cam in acelasi timp, poate intr-o suta de ani.
James Kilowatt
Ai fi uimit cati nemti nu incalca banda continua pentru simplul motiv ca este acolo.... asta este o alta extrema, insa mai putin daunatoare. Baietii cu Audi sau BMW isi pierd si ei rabdarea in spatele incepatorului care nu depaseste tirul, si ii depasesc pe amandoi odata, insa dupa ce s-au asigurat serios si o fac fara probleme, nu se baga orbeste sperand ca nu vine nimic din sens invers. Le e a naibii de scumpa viata si au invatat ca nici o problema nu e mai importanta decat asta.

Pana cand m-am obisnuit cu stilul lor, chiar ma enerva filozofia lor de a pune pe primul plan confortul si problemele personale, mi se parea nesimtire si chiar este uneori. Sunt de acord cu ei de exemplu cand considera o mica problema in familie e mai importanta decat una mare la job, insa nu sunt de acord cand pentru propriul confort opresc in mijlocul traficului ca sa-si cumpere o paine.

Nu-s perfecti nici ei, insa prostele lor obiceiuri sunt enervante, insa nu periculoase ca la noi....
Intre a ma enerva un bou holstein care blocheaza traficul ca sa-si cumpere tigari sau a adormit la semafor cu celularul la ureche discutand picanterii cu secretara, si a ma face praf o vaca baltata romaneasca care se duce la coafor cu tancul si e foarte grabita, ca sa nu se mute coaforul, prefer prima varianta.
mihai58026
vous sunteti tare hazliu. monsieur MR.

te asigur ca si boul de hollstein e la fel de periculos, depind edoar de circumstante. intr-adevar bucurestenii si-au pierdut rabdarea, si fac o gramada de chestii gresite la volan, etc, etc...educatia rutiera nu au avut-o nici strainii de la inceput o serie de boi hollstein si balate romanesti mai din vechime ajunsesera la concluzia ca niemni nu se naste invatat(tind sa fiu de acord cu ei, cu mentiune ca inca ma consider vitel, sau poate juncan)
aceasta educatie se formeaza si in alte conditii decat cele prezente in tara noastra: a se vedea cazul italiei: mergeti in Roma si numarati masinile cu urme d elovituri, sau mai bine zis, masinile fara urme, ca e mai usor asa...in al doilea rand.. nu poti cere rabdare si eductie rutiera unuia care are defacut slalom printre taximetristi si pietoni(in B0 sau carute si diverse alte ansambluri cu tractiune animala sau cu autopropulsate)
autostrazile sunt o parte importanta a culturii rutiere a oricarei tari
voi chiar credeti ca acele camere pe Bucuresti - Azuga vor ajuta mult?!?!
sincer ma indoiesc.. consideram mai utila o autostrada, cu garduri de protectie inaaaaaaaaaaalte(austria) si cu bariere la fiecare intrare si iesire(italia) chiar cu pretul unui "scor" mai ridicat pe kilometru parcurs, ptr ca doara sa te poti asigura ca nu vor intra Boi Hollstein si baltate cu doua si patru picioare( a s evedea cazul de acum 2 sapt cand un venerabil Bou Hollstein s-a gasit sa traverseze autostrada la fenomenala viteza de melc pensionar, pe o ceata de traiat cu cutitul, si urmarile acestei decizii a susnumitului animal cu 2 picioare

nu ma iau de nimeni, dar mi-a placut comparatia ta, drept pt care mi-am permis sa o folosesc(cam in exces,dar niemni nu este perfect) :angel: blush.gif
James Kilowatt
Asa e... nimeni nu se naste invatat. Insa pana facem mii de km de autostrada mai dureaza, si costa; insa o metoda foarte educativa care nu costa nimic ar fi sa se aplice pur si simplu legea.
Ai incalcat-o, platesti sau ramai fara carnet. Ai incalcat-o si omori pe cineva, faci puscarie. Faptul ca te grabesti sau ca nu avem autostrazi nu e o scuza.
Asta costa mult mai putin decat autostrazile si ar putea fi aplicata din seara asta. Vacile vor invata regulile de frica biciului, iar viteilor, imitandu-si mamele, li se vor parea naturale. Primul pas catre civilizatie este respectarea legii, nu crearea infrastructurii. Nemtii sunt civilizati si pe drumurile judetene, nu doar pe autostrazi.

Iar in marile orase aglomerate, lumea trebuie sa invete ca atunci cand mergi civilizat pana la urma traficul e mai fluid decat atunci cand toti incearca sa se strecoare care pe unde pot si intra in intersectii pe galben, raman blocati si blocheaza si pe altii. In plus, putini s-au prins ca nu ajuta sa claxonezi in ambuteiaje. Deh, toti boii vor sa aiba talanga, sa se simta capi de cireada...
AlexTM
MR, la noi avem din belsug si boi care opresc unde vor si vaci care se grabesc depasind fara sa se asigure. De multe ori sint aceleasi persoane...

Ati deviat de la subiect.
Purtatul centurii nu reduce numarul de accidente. Reduce poate doar numarul de morti.
Iar in orase nu se moare in masina (or fi ceva exceptii, probabil, dar care vin sa intareasca regula biggrin.gif )
Nefiind convins de utilitatea lor, nu o port. Dar in Romania politistii vigilenti se grabesc sa-ti dea amenda, luptind necrutator impotriva raufacatorilor care incalca aceasta lege imbecila. Prin strainatate m-au oprit de citeva ori, dar s-au multumit sa ma atentioneze.
Alex-F1
QUOTE(guerilla)
unii dintre noi am facut o astfel de "competitie" biggrin.gif


Siiiiiiiiiii???? .............zii si restul......care a fost rezultatul?????? blink.gif Unde ati facut-o? Cati ati fost? Cum ati procedat? Who's the best so far? Da si tu acolo niste amanunte.....sau deschide un topic nou pe tema asta daca vrei arigato.gif

ALEX
guerilla
sunt off topic rau de tot dar arunca un ochi aici
rezultatele de pe traseu erau puse parca in topicul astra h.
CruiSeR
Eu port centura doar in afara orasului, moment in care oblig si pasagerii sa faca la fel. Nu zic ca e bine total corect ceea ce fac dar pur si simplu in oras simt nevoia sa fiu "liber" la volan... in afara e altceva smile.gif
TLS-09
Nu o port in oras, o port intotdeauna in afara, pasagerii apreciaza ei daca e nevoie, nu le impun.
Conduc destul de ok, dar nu incet si nici exagerat de tare (120-130 depinde de drum, unde-i de franat franez (ca mai ieftin ies schimband placutele decat alt chestii).
Pana cum nimeni din spate nu a simtit nevoia sa-si puna centura de siguranta.
Daca si-ar pune-o careva in mod cert mi-ar da de gandit si mi-as revizui conduita rutiera la momentul respectiv si in viitor.
Skywalker
Eu in oras nu tot timpul, pasagerii tot timpul; afara tot timpul atat eu cat si pasagerii.
James Kilowatt
Paradoxal, centura de siguranta e mai utila in oras decat afara, eficienta ei fiind mult mai ridicata la coliziuni la viteze mici decat la viteze mari. La un impact la 120 la ora nu prea mai scapi indiferent daca ai sau nu centura, insa la 50km/h centura chiar face diferenta. In plus, airbagul fara centura face uneori mai mult rau decat bine, si din cauza asta la unele masini mai cu pretentii nici nu se declanseaza daca n-ai centura.
Vazusem pe un site niste cifre legate de eficienta centurii functie de viteza, imi pare rau ca nu mai am linkul... blush.gif Poate v-ar fi convins sa o purtati si in oras.
C Z R
da port centura de siguranta asa trebuie, asa e bine, asa e corect si nu plec de pe loc pana nu si-o pun si pasagerii, recunosc ca atunci cand nu eram obligat s-o port n-o purtam, dar de cand am avut un accident ceva mai grav mi-am dat seama ca in loc sa mor sau sa ma accidentez extrem de grav mi-am rupt clavicula si atat.
Mihai63349
Cum pana in martie n-am masina, sunt prin urmare pasager. Drept pentru care m-am tot dat cu diferiti prieteni pe scaunul din dreapta, cu care sunt asa de putin obisnuit...
Domnilor, sunt unii soferi la care simteam ca nu-mi ajungea o singura centura, un singur maner,... o singura frana virtuala pe care o tot apasam... Ar trebui sa se inventeze o celula de siguranta pentru pasagerii soferilor pasionati de slalom urias. Ca n-au nici o vina (pasagerii)...
Revenind la centurile de siguranta, si in Italia sunt obligatorii de vreo 5 ani. In prima zi de aplicare a legii respective, pietele din Napoli erau pline de tricouri cu dunga neagra in diagonala. Si se cumparau in draci... biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.