Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Motorina a ajuns mai scumpa decat benzina!
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
Davidinho
Adineaori am vazut la stiri. Benzina este 3,2 RON iar Motorina euro 4 este 3,3 RON. Pai in ritmul asta dieselurile or sa aiba numai dezavantaje. Bine, consuma ele putin dar daca motorina se scumpeste si ajungi tot acolo cu banii.
In cazul asta se merita sa dai 2000-3000 euro in plus pe un diesel, in loc sa bagi banii astia in niste optionale mult mai folositoare?
HalbaSus
Asta imi aduce aminte de un banc:
Ion il vede pe Gheorghe mergand la gara, il intreaba de ce merge la gara:
- Ma duc la oras ca acolo suta de votka e mai ieftina cu 1000 de lei.
- Pai si cat te costa drumul dus-intors ?
- 100.000
- Pai si atunci de ce te mai duci ?
- Beau pana se merita...

Avand in vedere ca in Romania majoritatea masinilor circula minim 50.000 de km inainte de a fi vandute (deobicei mai mult) motorina (chiar si scumpa) se amortizeaza... daca merita sau nu asta e alta intrebare...
VECTOR
din punct de vedere al consumului nu prea mai sunt rentabile de mult dieselurile.doar daca faci peste 50.000km pe an ,poate atunci sa se simta ceva ,vreo economie, altfel nu prea vad...
Andrei55037
Da dar tu Davidinho compari cea mai ieftina benzina cu cea mai scumpa motorina. Daca ai compara motorina euro 4 cu benzina de 98+, care e 3,9 ron litrul ai vedea ca nu ar mai fii chiar asa.
G e o r g e
update :
3.95 ron benzina euro 5 (cinci) la mol wink.gif
3.81 ron benzina euro 4 wink.gif
Davidinho
QUOTE(Andrei55037)
Da dar tu Davidinho compari cea mai ieftina benzina cu cea mai scumpa motorina. Daca ai compara motorina euro 4 cu benzina de 98+, care e 3,9 ron litrul ai vedea ca nu ar mai fii chiar asa.


Da, compar asa, dar gandeste-te ca acum ceva ani nici prin cap nu iti trecea ca motorina o sa fie mai scumpa decat benzina. Orice tip de benzina, tot benzina ramane.
Otto73
adevarul este ca in SUA motorina-i mai scumpa decat benzina si nici nu se gaseste in toate statiile
madalina
QUOTE(Davidinho)
QUOTE(Andrei55037)
Da dar tu Davidinho compari cea mai ieftina benzina cu cea mai scumpa motorina. Daca ai compara motorina euro 4 cu benzina de 98+, care e 3,9 ron litrul ai vedea ca nu ar mai fii chiar asa.


Da, compar asa, dar gandeste-te ca acum ceva ani nici prin cap nu iti trecea ca motorina o sa fie mai scumpa decat benzina. Orice tip de benzina, tot benzina ramane.


A disparut topicul respectiv din pacate, insa in urma cu doi ani un forumist afirma foarte hotarat ca se va ajunge la situatia ca benzina sa fie mai scuma decat motorina, iar alegerea motorizarii va tine strict de criterii subiective, nu economice.
Florin Ristei
Rompetrol - 3.89 Ron - Super 98
PETROM - 3.62 Ron - Top Premium 99+
Petrom - 3.36 Ron - Fara plumb 95

Deci voi lua de la Petrom... smile.gif
HalbaSus
QUOTE
A disparut topicul respectiv din pacate, insa in urma cu doi ani un forumist afirma foarte hotarat ca se va ajunge la situatia ca benzina sa fie mai scuma decat motorina, iar alegerea motorizarii va tine strict de criterii subiective, nu economice.


Cred ca s-a ajuns deja acolo... A spune ca cel care isi ia un A6 3.0 TDI sau un A8 4.0 TDI o face din motive de economie (vezi doamne, n-are bani sa bage benzina) este cel putin ridicol... cine poate da peste 60.000 euro pe un A6 (ca sa nu mai vorbesc de pretul platit pe un A8 V10 TDI) poate sa plateasca si consumul unui motor pe benzina... Cred ca pur si simplu unora le place stilul de condus "dieselar" care e mult mai comod decat cel pe benzina (este dovedit ca nivelul de zgomot la o anumita viteza dintr-un 535D e mai mic decat nivelul de zgomot la aceiasi viteza dintr-un 530i sau 545i). Sau pur si simplu le place autonomia oferita de diesel (La Top Gear, prezentatorul a mers 800 de mile (~1280 km) cu un singur plin de motorita la volanul unui A8 4.0 TDI - o ditamai limuzina cu aproape 300 de cp).
T u d o r
Intotdeauna a fost un echilibru intre masinile pe benzina si cele diesel (ma refer de 20-25 ani incoace, de cand se fac motoare diesel decente). Inainte pretul masinii era influentat de pretul extrem de scazut al motorinei fata de benzina. Acum de calitatile motoarelor diesel, care au evoluat in alt ritm decat cele pe benzina. iar pretul motorinei a urcat pe masura cererii de masini diesel.
Procesul de fabricare a motorinei este mult mai putin costisitor decat cel al benzinei. Castigul este de cateva ori mai mare la motorina pentru producator.
Asta e un alt motiv pentru care nu vreau un diesel, ca nu vreau sa platesc acest pret degeaba... biggrin.gif Oricum, tendinta este de echilibrare a cererii de diesele cu benzinare, si asta se face prin parghiile cereii/ofertei.
cosmin45741
sau au cateva sute de cai, la un consum echivalent cu un motor de 1.8 benzina...ca sa nu mai vb. de cuplu
geeoo30
Faceti o comparatie intre consum si performante,

bmw 525d
Consum (l/100km)
Urban 9.3 [10.6]
Extraurban 5.3 [6.2]
Mixt 6.7 [7.8]
Emisii CO2 179 [208] g/km
Motor
Cilindri / dispunere 6 in linie
Capacitate cilindrica 2497 cmc
Alezaj x cursa 75.1/ 84.0 mm
Putere 177/ 4000 cp/rpm
Cuplu 400/ 2000 Nm/rpm
Performante
Viteza maxima 230 [227] km/h
Acceleratie (0-100km/h) 8.1 [8.3] s
... si 525i
Consum (l/100km)
Urban 12.4 [13.5]
Extraurban 6.5 [7.0]
Mixt 8.7 [9.4]
Emisii CO2 210 [227] g/km
Motor
Cilindri / dispunere 6 in linie
Capacitate cilindrica 2497 cmc
Alezaj x cursa 78.8/82.0 mm
Putere 218/6500 cp/rpm
Cuplu 250/2750 Nm/rpm
Performante
Viteza maxima 245 [242] km/h
Acceleratie (0-100km/h) 7.5 [7.9] s
valorile din paranteze sunt pt cutii automate.

Dupa cum se vad diferentele de consum-performante sunt clar in favoarea dieselului.
DragosV
Dieselul tot e best-buy la pret. Eu la masina mea imi scot diferenta de la 1.8 benzina la motorul meu in 40.000 km dupa care sunt pe profit. Plus diferenta de putere. La alte marci e diferit dar la orice diesel ajungi sa recuperezi diferenta de bani in 30-40k km. Plus ca la revanzare pretul la diesel va fi sensibil mai mare, lucru care multi il uita.
Zetics40545
Da, dar cum ramine cu rpm-urile biggrin.gif ? Ia uitati-va la avatarul lui George, vedeti asa ceva la tractorase?
G e o r g e
long live gas muahahahaha

la benzina mea de 2.5l , doar 165cp , am un consum urban de 12% biggrin.gif asa ca ... sa tot scada benzinolul la pret biggrin.gif
DragosS
QUOTE(Zetics40545)
Da, dar cum ramine cu rpm-urile biggrin.gif ? Ia uitati-va la avatarul lui George, vedeti asa ceva la tractorase?


Puerila afirmatia ta!Poti sa cauti in Vitan turometre gen F1 care urca pana la 19.000 rpm.
T u d o r
E absurd sa pornim acum o disputa intre fanii menzina vs cei dieselari. biggrin.gif Nici unii nu vor renunta la calitatile motoarelor lor, la avantajele pe care le au in fata celorlalte motoare, nu? blush.gif
Andrei55037
QUOTE(Zetics40545)
Da, dar cum ramine cu rpm-urile biggrin.gif ? Ia uitati-va la avatarul lui George, vedeti asa ceva la tractorase?

Avatarul lui George nu este "live" ca sa zic asa. Eu la Avensis am zona rosie de la 5200 rpm deci doar cu 1000 rpm mai putin ca a lui George ceea ce nu e rau pt un "tractoras".
G e o r g e
e live tu ... am si filmuletul :angel:
Andrei55037
QUOTE(G e o r g e)
e live tu ... am si filmuletul :angel:

Adica nu e din acceleratie, e din chestia ai care chiar nu o inteleg de ce o face atunci cand pornesti masina.
G e o r g e
S-on , S-off ... belea biggrin.gif

dansul ala imi place wink.gif e o chestie care nu o au altele biggrin.gif
Andrei55037
QUOTE(G e o r g e)
S-on , S-off ... belea biggrin.gif

dansul ala imi place wink.gif e o chestie care nu o au altele biggrin.gif

Eu am vazut exact asa ceva ca are si Dodge Neon si un alt model de Pontiac, nu mai stiu care acum.
Zetics40545
QUOTE(DragosS)
Puerila afirmatia ta!Poti sa cauti in Vitan turometre gen F1 care urca pana la 19.000 rpm.


Puerila e gindirea ta, eu ma refeream la turatia reala a motorului, nu la nu stiu ce gauge de 2 lei din talcioc!

Si lasati-o mai moale acum ca mai are putintel dieselul si ajunge un benzinar, numa vreo 1000 de rpm ii mai lipsesc! In cazul asta va recomand Logan dci, ca nu are nici o dunga rosie, si are gradatii pina pe la 7000! Mai tare ca Outback-ul!

Are dieselul avantajele lui, dar hai sa fim realisti unde trebuie. Ca mai avem putin si dieselul face de kko si rotativul de pe Rx8 :bash:
Paul46623
QUOTE
Ca mai avem putin si dieselul face de kko si rotativul de pe Rx8

Pe ala nu-i nevoie sa-l faca nimeni de kko. Se face singur by default.
DragosS
QUOTE(Zetics40545)
QUOTE(DragosS)

Puerila afirmatia ta!Poti sa cauti in Vitan turometre gen F1 care urca pana la 19.000 rpm.


Puerila e gindirea ta, eu ma refeream la turatia reala a motorului, nu la nu stiu ce gauge de 2 lei din talcioc!

Si lasati-o mai moale acum ca mai are putintel dieselul si ajunge un benzinar, numa vreo 1000 de rpm ii mai lipsesc! In cazul asta va recomand Logan dci, ca nu are nici o dunga rosie, si are gradatii pina pe la 7000! Mai tare ca Outback-ul!

Are dieselul avantajele lui, dar hai sa fim realisti unde trebuie. Ca mai avem putin si dieselul face de kko si rotativul de pe Rx8 :bash:


Poate te mai documentezi un pic si intelegi cum functioneaza un motor diesel.Chiar daca nu functioneaza la turatii asa de inalte ca un motor pe benzina,la puteri apropiate dieselul poate fi mai performant.

Pe tine ce te incalzeste,performantele reale,sau faptul ca tii masina la 6-7 mii de rpm.

Apropo,nu ai inteles faza cu targul.Mai citeste o data si daca nu intelegi da-mi mesaj privat sa iti explic.Nu are rost sa ataci pe aici pentru ca nu ai tu de unde sa stii cat de pueril sunt eu in gandire.
Zetics40545
Nene Dragos,

Eu nu puneam in discutie ca dieselul are puteri mai mari, cuplu mai bun. Eu semnalam strict faza cu rotatiile, moment in care vii si imi spui sa iau din Vitan turometru a la F1 sa vad 19k rpm! Ce mai este de inteles aici? Explica pe forum, nu pe privat, ca poate mai sint si alti prosti ca mine.

Si in continuare sustin ca este o problema turatia maxima la diesel vs benzina! Presupun ca stii ca daca te duci cu un diesel la un centru autorizat de diagnosticare de la A la Z, nu iti face teste complete pe motor pina nu iti dai tu acordul sa duca motorul in turatia maxima! :ban:

Ce-ti spune tie asta?
cosmin45741
QUOTE(Paul46623)
QUOTE

Ca mai avem putin si dieselul face de kko si rotativul de pe Rx8

Pe ala nu-i nevoie sa-l faca nimeni de kko. Se face singur by default.


de unde stii??? :bandit: ia zi-mi si mie ca m-ai facut curios....stii tu ceva de motoarele alea??? sau facem afirmatii gratuite
Paul46623
Pai sa vedem......

1. Se strica repede/des (nu atat stricare brusca cat mai degraba dereglare treptata continua);
2. Mananca in prostie benzina/uley (mananca uley mai ceva ca TDI PD-urile, pt cunoscatori wink.gif tongue.gif );
3. Are o particularitate constructiva extrem de aiurea, si anume cu cat se creste puterea motorului cu atat scade cuplul. De asemenea cuplul scade destul de brusc dupa depasirea punctului de cuplu maxim (odata cu urcarea in turatii).

Una peste alta, motorul nu ma impresioneaza cu absolut nimic.
cosmin45741
QUOTE(Paul46623)
Pai sa vedem......

1. Se strica repede/des (nu atat stricare brusca cat mai degraba dereglare treptata continua);
2. Mananca in prostie benzina/uley (mananca uley mai ceva ca TDI PD-urile, pt cunoscatori wink.gif tongue.gif );
3. Are o particularitate constructiva extrem de aiurea, si anume cu cat se creste puterea motorului cu atat scade cuplul. De asemenea cuplul scade destul de brusc dupa depasirea punctului de cuplu maxim (odata cu urcarea in turatii).

Una peste alta, motorul nu ma impresioneaza cu absolut nimic.


am facut un topic nou pt ca suntem in afara aici...continuam acolo
DragosS
Nu inteleg care este problema cu turatia maxima.Am auzit de oameni care doresc acceleratia cat mai bun sau viteza maxima cat mai mare.Dar turatia cat mai mare nu am auzit.
Eduard RO
QUOTE
la benzina mea de 2.5l , doar 165cp , am un consum urban de 12% asa ca ... sa tot scada benzinolul la pret

Ia uita-te la un a6 sau allroad tdi de 2.5l si 180Cp sa vezi ce consum au.
Ei tot mai razi? blink.gif
Andrei Suzuki
Pai acum am ajuns sa comparam benzina cu motorina si la consum?!
G e o r g e
hmmmm motorina vs benzina ? nu e corect ? dar fie ca tine :

allroad 2.5TDI consum mediu 9
a mea janghine , 2.5 benzina : consum mediu 8.2


damn , cum se face ca un AWD benzinar consuma mai putin ca un dieselar blush.gif
T u d o r
George, masina ta consuma 8,2 medie? blink.gif Sau extraurban?
Te intreb pentru ca am mers cu un A8 2,5 TDI, de 180 CP, mai greu ca A6 si consuma afara ~8l/100km, asta in conditii de mers pe la 140 km/h, si chiar mai mult pe unde s-a putut.
Daca Legacy consuma in conditiile astea 8,2 jur ca ma fac luntre si punte si-mi iau una. Fac eu cumva sa o am... biggrin.gif
G e o r g e
sunt consumurile medii declarate de producator . al meu are mediu declarat 8.2 !
urban : 11.4
extraurban : 6.4

ai vazut filmuletele cu consumul meu ?

uite aici :
http://rapidshare.de/files/6685367/legacy_...m_film.rar.html

sa-mi spui ce parere ai .

eu 8 scot cu legacy afara daca merg destul de tare .
T u d o r
Hmmm, eu stiu? Cred ca pe la 140-150 km/h ar cam trebui sa urci peste 8, nu? Sau ma rog, pe acolo. Cred ca diferenta se face cand intri in oras, unde TDI-ul consuma cam tot 8.
Dar Legacy-ul nu are consum mediu pe calculator? Doar instantaneu? Ar fi mult mai edificator. Daca nu am mers cu tine cu masina nu pot sa fac comparatia doar din ce spune un instantaneu de consum. Omul cu A8-un facea mai putin de 2 ore drumul Rm. Valcea- Bucuresti, asta insemnand dealuri, talpa, autostrada cu viteza pe care ti-am spus-o. Btw, a mers o portiune si cu 220, sa vad ca poate... biggrin.gif

In orice caz, consumul masinii tale este mai mult decat ok. Ce pot eu sa-i reprosez este cilindreea mare pentru puterea dezvoltata. Motorul are CP cat un 2.0i si daca ne gandim bine si consumul tot asa. Necazul va fi la incadrarea in clasa de impozitare. smile.gif
G e o r g e
nu cred ca A6 2.5 TDI allroad cu un consum declarat mai mare , sa scoata mai putin ca mine in oras, in aceleasi conditii de exploatare .

consumul variaza in functie de viteza. clar !

am si consum mediu , doar ca am vrut sa il arat pe cel instant , la o anumita viteza pentru a nu deruta lumea . pentru a arata cat ar consuma masina daca s-ar merge la acea viteza .

a condus tata zilele trecute pentru vreo 40km prin bucuresti masina mea si mi-a urcat consumul mediu la un 18% ohmy.gif cica a vrut sa vada cat poate :-/

in bucuresti , acum , am un 12% mediu . ceea ce e ok . cu mers un pic sportiv. plec primul de la semafor , si o mai calc din cand in cand , sa vad ca nu uita unde incepe limitarea biggrin.gif

datele spun ca am consum mai bun decat un allroad 2.5TDI , desi el e motorina biggrin.gif SAC

edit : corect, motorul meu are cat noul 2.0i de pe legacy 2006. doar ca nu iei un lucru in calcul , cuplul dezvoltat la turatii mici wink.gif favorizeaza mersul in traficul infernal din bucuresti . mie imi convine sa fie asa . pentru ca 90% din timp merg prin bucuresti.

si o poza cu consumul mediu :
T u d o r
In privinta lui Allroad, desigur ca asa e. E o masina care intra "binisor" in categoria SUV, cu masa mai mare, aerodinamica mai slaba, etc. Iar consumurile SUV-urilor sunt peste cele ale berlinelor cu cativa litri bunicei. smile.gif
Eu comparasem cu A8, o masina extraordinara, dar care joaca in alta liga dpdv al pretului. blush.gif Am auzit eu pe undeva ca Subaru a schimbat motorul cu unul de 2.0l? Sau ma insel? Ceva tot cam pe la 150 CP?
G e o r g e
noul 2.0i dezvolta in functie de model urmatoarele puteri :

forester : 158cp
impreza : 160cp
legacy 165cp .
T u d o r
Scuze, am postat concomitent. blush.gif

In ceea ce priveste cuplul, ai dreptate. Subaru Legacy este o masina frumoasa dupa gustul meu, iar motorizarea asta e ok, vad ca si dpdv al consumului. Are un vecin de-al meu una, imi place foarte mult. Are un aer misterios, de putere ascunsa sub o infatisare blanda. biggrin.gif
Am vazut ca pe un topic alaturat cineva v-a desfiintat pe voi, subaristii. biggrin.gif Acum ma intelegi si pe mine cu jaful meu de masina? M-am simtit frustrat ca diversi colegi de forum au inceput sa dea din toate partile...biggrin.gif
G e o r g e
eu te-am inteles de la inceput wink.gif
T u d o r
Anyway, mi-a trecut si sunt gata sa mai iau iar de piept cu toti dusmanii.... devil.gif ...care este. biggrin.gif
Cat cantareste Legacy?
G e o r g e
Greutate gol, kg 1360, de ce ?
T u d o r
Pur si simplu. smile.gif A8 are 1,6t, sau ceva pe acolo. Ma gandeam ca motorul ala face ceva treaba pe masina cu pricina. E destul de puternic si consumul este in limite decente pentru clasa masinii. Nici nu vreau sa ma gandesc cat consuma unul pe benzina... blink.gif
Eduard RO
QUOTE
damn , cum se face ca un AWD benzinar consuma mai putin ca un dieselar

Nu stiu daca e adevarata afirmatia fiindca nu ma intereseaza subaru dar iti dau eu raspunsu: allroad are 180 de Cp si faimosul tau subaru(care nici nu se chinuie sa faca motoare pe motorina ca nu se merita biggrin.gif ) are doar 165.
damn , cum se face ca un AWD benzinar are putere mai putina ca un dieselar blush.gif
G e o r g e
pentru ca motorul de 2.5i este de pe vremea cand 2.5TDI avea 155cp ?

s-a renuntat la acest motor pe modelul 2006. noul legacy are 2.0i in diferite variante de putere in functie de piata careia i se adreseaza :
165CP EU
175cp SUA
180-190cp- ASIA
DragosS
Ma indoiesc de faptul ca A8 are doar 1,8tone.Masina mea are 1,6t!A8 diesel cred ca are in jur de 2t,probabil peste.

Deci eu cu 300kg in plus si 15cp in minus masina mea scoate performante aproapiate de cele ale lui George! biggrin.gif Si toate astea cu un consum urban de 7,8-7,9.DAMN!
G e o r g e
A8 are caroseria din AL .
DragosS
Da,m-am inselat!Am verificat pe audi.ro si A8 3.0TDI are 1830kg,iar A8 4.0TDI 1940kg.Ma asteptam sa fie ceva mai grea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.