Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleme si sfaturi pentru electrica la Lada
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
Pages: 1, 2, 3
Georgian40398
Azi ma duc prost dispus la masina mea, in care ma simt atit de bine. Dau cheie motorul porneste. Aprind farurile... fleosc. Ramin cu un sg far... ma refer la faza mica, eu am 2 becuri pe faza mica si 4 pe faza mare. Ce e mizeria asta ? Am ramas de 3 ori in drum din cauza UMEZELII din aer. Imi afecteaza drastic partea electrica a masinii si pot ramine f simplu pe drum. Ce defectiune de rahat e si asta ? Ca am schimbat panourile de sigurante degeaba, am crezut ca face arc electric blink.gif Imi vine sa o arunc la gunoi, masina jalnica... :bash:

Si sa mai adaug, de obicei una din sigurante era incinsa, iar in final nu mai aveam deloc curent in baterie, dadeam cheie si nu se mai aprindea nici bordul, nici vorba de invirtit electromotorul. Masina daca nu o opream inca mergea, dar cu lumina slaba, abia vedeam linia soselei... Venind pe varianta de la Ploiesti am iesit nitel de pe sosea... Ma rog, am impins si ma plecat iar la drum, cu felinarele in loc de faruri... S-a intimplat sa nu mai am nici claxon, nici semnalizare si a trebuit sa depasim si o masina de politie...

Azi nu am simtit vreo siguranta fierbinte, dar e de-a dreptul revoltator blink.gif Nu ai nici o baza in masina.
Horia49540
pai e foarte neplacut
se impune o verificare amanuntita a instalatiei electrice
ca altfel daca o iei cu carpeli etc. risti sa ramai in drum fara curent in pustietate si atunci...
succes :wave:

ps - ce masina e? din ce an? esti primul proprietar?
Horia49540
a la Lada erai ? mi se parea mie cunoscut numele...
pai eu zic ca tot varianta cu verificarea la service electric e buna
nu stiu sa iti recomand unul, doar poate un centru de baterii caranda acolo iti verifica si iti spun cam ce are)
in rest daca te pricepi ia cu un aparat de masurat (volt-, amper-, ohm-metru si vezi daca fura curent, daca are rezistenta nepermisa pe unele circuite etc.)
dar dat fiind faptul ca patesti si cu farurile si cu celelalte sisteme electrice problema trebuie cautata pe un circuit principal: baterie-alternator (te uiti la firele mai groase)
a cata siguranta din stanga numarand se incinge?
succes :wave:
Georgian40398
multumesc de sfat, am sa caut un service electric, desi nu imi convine, vreau sa lucreze simbata... eu lucrez de la 10 la 19...
de obicei siguranta a 4-a de la stinga se incingea.
Horia49540
daca nu a modificat nimeni vreodata instalatia electrica, siguranta aceeatine faza mare a farului din dreapta, si e legata si de siguranta 3, care tine faza mare a farului din stanga si alte multe chestii
atentie: asta la lada 1200 cu 2 faruri
la 1500 cu 4 faruri poate fi un pic diferit!
deci e bine de verificat traseul farurilor, in special imbinarile dintre fire (papuci, legaturi), duliile farurilor
si altele: daca nu iti fura curent: se desface borna de - si intre ea se intercaleaza un ampermetru( nu mili-ampermetru, ci ampermetru): daca eintensitate multishor peste 0 fura urent pe undeva si de aceea descarca si bateria
si mai ales de verificat cu motorul pornit cum incarca alternatorul: pune un voltmetru intre un + (la claxon e ok) si masa: trebuie sa fie vreo 13,5-14 Volti la ralanti, si 14-14,4 V turat pe la 3000 rot/min
cu toate farurile aprinse trebuie sa ai cam 14 V turat
daca nu e asa se poate regla indoind parghia releului regulator de tensiune
dar pentru toate astea mai bine la service ca sa nu se agraveze si mai rau
eu stiu un service electric care lucreaza si sambata, in Baneasa
dar doar STIU - nu am fost niciodata la ei (decat pt reglat faruri), nu stiu cat sunt de buni...
succes :wave: :bandit:
Horia49540
la borna de masa: a se citi "intre ea si masa se intercaleaza ..."
am scris cu viteza peste limita legala loooooooooool :wave:
Adrian52125
Nu este de la umezeala.Si eu am circulat pe aceeasi umezeala si nam avut nici o problema.Daca se incalzesc sigurantele,inseamna ca ai o mica inductie pe fir.Asta se rezolva usor la un service specializat,sau daca te pricepi ,ai cablu,timp o poti face tu singur.Problemele astea survin odata cu inbatranirea firului si a izolatiei care isi pierde flexibilitatea si se rupe.
Georgian40398
Da, vreau sa repar, dar prefer sa fac cuiva o cinste decit sa duc masina la service. Linga blocul meu e un service, am mers la ei sa imi schimbe toate 3 tobele, chiar m-am si uitat, dar zau daca stiu de ce acum imi hurducaie ceva la mers sau cu motorul pornit... Cind o sa gasesc si eu un service bun oare ? :bash:
Asa ca daca se incumeta cineva sa verifice niste circuite platesc berile cu placere beer.gif Am si un aparat de masura, din ala de 200 de mii, negru.

E vorba de service auto Baneasa ? Ala e deschis simbata ? Oricum, ce m-ar enerva ar fi sa imi ceara sa las acolo masina niste zile... Mereu am plecat cu alta chestie dupa reparatii.
Horia49540
smile.gif
nu e ciclopul baneasa
aia sunt niste hoti mari mie au vrut sa-mi ia acum 2 ani 140 000 pe reglat faruri asa "iau eu masina, ma duc in spate, si ti-o aduc dup-aia" (citat de la nenea mesteru' lol)
si m-am dus la astia de care zic (au vulcanizare si electrica) si mi-au facut cu 70 de mii ! si cum am vrut eu!
cand ne vedem (CAND???) ne uitam putin, poate ii dam de cap :bash: biggrin.gif bicycle.gif
:wave:

ps - si scrieti fratilor pt sait
ce ziceti, ar fi interesanta pe sait si cate o povestioara cu laditsa fiecaruia?
Adrian52125
Incearca Ciclop pe Magheru.
Marian46313
Salutare tuturor. Nu am mai scris de mult, dar se pare ca acum sunt nevoit sa o fac din nou. Am o Lada 1200s si se pare ca am probleme cu alternatorul.Clipeste becul de baterie de la bord, iar aseara mergand cu farurile aprinse am observat ca lumina farurilor fluctueaza...si ce e mai interesant ca in mod constant(nu depinde de accelerarea motorului). De la ce poate fi? Nu-mi dau seama..Ciudat ca am scos borna de la baterie si merge, deci incarca.Bateria e noua. Sa fie oare de la cureaua de transmisie sa fie ori prea stransa ori prea slaba... Va rog sa ma ajutati cu un sfat. Va multumesc[/code]
Horia49540
poate fi eventual de la cureaua de alternator muuult prea slaba (daca e prea stransa nu descarca, dar uzeaza rau lagarele alternatorului - au fost cazuri si de rupere a axului la unele masini si rulmentii pompei de apa)
dar mai degraba poate fi din alternator (perii uzate, praf de grafit intre perii...)sau din instalatie (fura curent etc...)
masoara cu un voltmetru daca ai, daca nu la o alta intalnire iti masor eu, asa ca sa vii lol
si nu mai scoate borna de la baterie cand merge motorul ca risti sa arzi diodele! :wave:
Dragos56563
Si eu zic la fel. Cred ca e ceva din alternator. Verifica ce a scris Horia si poate te lamuresti. Succes !

:wave:
Georgian40398
Mda, treaba cu becul care nu se aprindea a fost alta de data asta, se arsese becul blush.gif
Horia49540
[quote="Georgian40398"] Imi vine sa o arunc la gunoi, masina jalnica... :bash:

sa nu mai zici asa, ca nu te mai cred dupa ce am vazut-o lol
las' ca aflu eu zilele astea sper unde poti sa verifici electrica de la cap la coada si n-o sa mai ai probleme

ps- daca o arunci vreodata sa-mi zici la ce groapa ca ma duc s-o iau ha ha

succes :wave:
Georgian40398
Hihi, merci de complimente biggrin.gif

Mi-ar prinde f bine daca ai afla unde pot face partea electrica de la A la Z. Ramin dator ! beer.gif
Benu52314
mda... am patit si eu asa se tot aprindea becul de la baterie dar nu l-am am bagat in seama facea exact la fel. si duminica dimineata cand sa ma duc si eu la intalnirea de la mall nu am mai reusit sa pornesc masina. A trebuit sa pun o baterie buna pe masina, a pornit cu ea dar dupa ce am ajuns la benzinarie deja bateria era gata si bineinteles nu a mai pornit.
Apropo nici nu vreau sa mai imi bat capul cu alternatorul, l-am demontat se pare ca nu are nimika la diode dar cred ca rotorul este impuscat asa ca fac un anunt CINE ARE UN ALTERNATOR DE VANZARE??
Horia49540
ahaaaa, deci de-aia nu ai venit???smile.gif
pai e nasol ce ai
dar esti sigur ca e rotorul?l-ai masurat?
trebuie verificat in amanunt si vazut ce e defect, ca sa nu cumperi un alternator nou si scump degeaba
cum incarca ? ai masurat cat incarca in functie de turatie?
succes :wave:
Benu52314
crezi ca un alternator second este asa scump, nu cred ca este mai mult de 500 de mii vechi ??? :wave: asa cred yo nu stiu
Horia49540
...nici eu nu stiu
n-am apucat inca sa merg mla un centru de dezmembrari...
dar daca e ieftin,si merge bine pe probate poti sa-l iei
succes :wave:
Dragos56563
Incearca pe strada Antiaeriana, inspre Rahova. Pa partea stinga, e un centru de dezmembrari Lada si Skoda. Eu de acolo mi-am luat diferential cu 500k lei. Vechi.

Salutari !

:wave:
Dragos56563
Eu mi-am luat azi de la magazinul Atlas de pe cal. Grivitei amortizoare fata ( firma se numeste Master ) facute in Germania. Mi-am luat mai demult putin amortizoare fabricate de aceeiasi firma pentru spate si sunt multumit de ele. Deci, amortizoare fata + capete de bara scurte ( Made in Rusia - au si site ). Toata jucaria m-a dus la 1.800.000, adica 50 Euro.

Asta, ca sa stiti care sunt preturile pe acolo...

Scuze daca e off topic.

:wave:
Benu52314
ok merci sa vad cu ce ma duc pana acolo biggrin.gif
Georgian40398
Salut Benu,

Masina din poza e a ta ? Arata hmmm, traznet.
andrei27237
Salut, a pus careva pe lada arinderea elctronica?

Care e avantajul?
Cristian34561
Salutare tuturor !

Am o Lada 1300 si de vreo saptamina patesc ceva ciudat, si anume: dupa ce aprind faza scurta, in 5 minute se arde siguranta, mai bine zis se topeste ! Butonul pare in regula (am ambele faze pe acelasi buton), mai departe nu ma pricep. Mi-e frica sa mai merg asa, sa nu ia Doamne fereste ceva foc ! Stiu sigur ca nu s-a umblat la instalatia electrica, nu are modificari facute.
Ce parere aveti ?
Multam !
DORU
Da, eu am avut pe Lada mea 1200 (pe care am vandut-o in 1996) aprindere electronica, dar am adus-o din Germania la SH si o avea deja montata...ce-ti pot spune, avantajul pricipal era ca nu o mai porneam iarna la manivela, ci din cheie, caci pornea ceas la sfert de cheie.
Ionut45405
Pe langa pornirea la rece nu mai tre' sa schimbi platina si reglajele (distanta, avans) nu trebuie refacute mult timp. Cele capacitive (mai scumpe si mai bune) nu solicita nici bobina. Consumul nu stiu daca scade sensibil, dar arderea e mai buna asa ca nu ai decat avantaje.
Ionut45405
Sa nu fie contact imperfect si de aceea sa se incalzeasca si topeasca siguranta. Incearca sa cureti lamelele de contact si sa le arcuiesti nitel.
DORU
Da, trebuie umblat si la timpi si reglaje, adevarat. Insa Lada mea consuma 7% afara si intre 9-10 in oras.
Horia49540
e nasol...
dac ai aparat si te pricepi masoara rezistenta pe tot circuitul - pana la relee si dupa relee
verifica daca nu intra umezeala la circuite sau daca vreun fir nu atinge de masa, e taiat etc.
si daca nu se rezolva mergi la un service...
succes :wave:
Horia49540
mi-am amintit ca prin 83-84 scria intr-o rivista ca lada 1500 parca mai avea probleme cu butoanele de la bord pentru comanda farurilor...asa ca trebuie verificata si asta...desi alea cica se ardeau ...
Horia49540
subscriu la tot ce au zis ceilalti si am mai scris si eu de asta la alt post
e buna ca ridica voltajul scanteii pana la 20 000 V, nu se mai impusca platina (eu nu fac decat reglaj la 10 000 km si atat), pornire, putere, consum mai bune
deci merita
eu am una ruseasca excelenta, si dragos avea una si aia super buna
deci daca gasesti pune, merita :wave:
Benu52314
nu este a mea asa o sa arate si a mea in primavara


in legatura cu topicul am descoperit ca alternatorul nu are nimic in schimb era prajit releul, am cumparat unul nou si acum are altceva pur si simplu imi descarca bateria.... nu pot sa imi dau seama cum k nu am nici un consumator pornit...sau asa cred eu
Benu52314
spuneti-mi si mie ce avantaje are aprinderea electronica mai exact>> blink.gif serios chiar nu stiu
Benu52314
apropo poate stie cineva vreun alectrician mai pt buzunarele noastre asa ar putea sa il imparta cu si cu noi nu??pls
Georgian40398
Salut,

eu am avut o problema asemanatoare, mi se consuma rapid bateria, insa cred ca se auzea si un soi de pfzzzz cand umblam la semnalizare, oricum faza mica la fel era aprinsa... Acum tind sa cred ca s-a rezolvat, ca nu am mai patit de multa vreme. Intre timp am umblat la semnalizatoarele alea de pe aripi, cablurile erau f. roase si le-am infasurat complet in banda izolatoare. Apoi am schimbat panoul mare de sigurante, pt ca banuiam ca se face arc electric, niste lamele nu puteau fi stranse si erau si cam oxidate.

asta am facut, nu stiu daca bine, dar nu am mai avut probleme cu descarcarea, insa cine stie ... biggrin.gif
Mariustom
Salutare !!! :wave:
QUOTE(Dragoș)
Incearca pe strada Antiaeriana, inspre Rahova. Pa partea stinga, e un centru de dezmembrari Lada si Skoda. Eu de acolo mi-am luat diferential cu 500k lei. Vechi.

Dacă cineva mai trece pe la dezmembrări, sau știe în alt loc, vă rog să-mi spuneți și mie unde pot găsi și la ce preț, o aprindere electronică pt. 1500.
Că m-ați convins că merită!!!
Vă mulțumesc anticipat. :wave:
Horia49540
1. banuiesc ca ai montat firele la releu cum trebuie:)
2.daca iti descarca fura curent pe undeva si fura mult...
asta se verifica cu un ampermetru, dar mai bine mergi la service, ca altfel risti sa bajbai destul...
Horia49540
QUOTE(Benu52314)
spuneti-mi si mie ce avantaje are aprinderea electronica mai exact>> blink.gif serios chiar nu stiu


biggrin.gif pai: ardere mai buna, si de aici rezulta toate celelalte; pornese mai bine, fuge mai bine, consuma mai putin, nu se mai "pusca platinili" asa usor, masina devine mai moderna cu vreo 20 de ani ha ha ha
deci merita
acum sa nu te astepti sa fuga cu 200 sau sa consume cat o motocicleta, dar oricum e mult mai bine cu electronica:)
andrei27237
si merge aia de la magazinele de dacia? sau de unde ? si ce? sa-mi iau?
Horia49540
nu stiu cum sunt alea de dacie
in principiu merge orice aprindere electronica, pentru ca principiul e acelasi la toate, difera doar schita de montaj
Ionut45405
Alea de la magazin banuiesc ca sunt inductive, practic preiau semnal de la platina si comutatia se face static, fara contacte mecanice. Nu e asa performanta ca cea capacitiva (cum erau alea rusesti mari, negre si cu 2 tranzistori de putere cu radiator pe capac). Mai e un nene prin targul Vitan cu o 1500 alba care face niste device-uri destul de reusite, daca nu ma insel face si fara platina. Nu va complicati cu multiscanteie ca nu e pont.
Horia49540
[quote="Ionut45405"]cum erau alea rusesti mari, negre si cu 2 tranzistori de putere cu radiator pe capac

de-asta am eu :boxing:
si sunt super multumit :bandit:
Ionut45405
Costau 6-700 lei pe vremuri (>89), o palarie de bani, dar se pare ca faceu fiecare leu!
Georgian40398
Ehh, tot nu am scapat de o chestie, mi se incinge siguranta a 4-a numarand de la stanga... E destul de nou panoul de sigurante si culmea e ca singura se slabeste si se incinge siguranta asta... Dau cu mana un pic pe acolo si am iarasi faza mica pe dreapta aprinsa... Or fi de vina becurile mele ? Nu cred, am avut inainte din astea normale de ~ 40 w, iar acu am cu releu nioste halogene de vreo 50 w... Care o fi soparla ? Ca am fost acu cateva luni la service Dr Taberei si un electrician chiar a confirmat ca a masurat si nu am scurt circuit sau diversi consumatori... blush.gif
Horia49540
pai se incinge probabil de la un ocntact imperfect...poate este slabit (largit) locasul sigurantei
incearca si asa: schimb-o u o alta siguranta deaceeasi valoare, si pe asta pune-o in locul celeilalte
si vezi ce se intampla
succes :wave:
Gigi66198
QUOTE(Horia49540)
pai se incinge probabil de la un ocntact imperfect...poate este slabit (largit) locasul sigurantei
incearca si asa: schimb-o u o alta siguranta deaceeasi valoare, si pe asta pune-o in locul celeilalte
si vezi ce se intampla
succes :wave:


Nu cred ca e de la locas; daca era slabit, sigur pierdea siguranta cand dadea intr-o groapa...eu asa am patit...
Georgian40398
Pai nu e chiar de la locasul sigurantei, pt ca initial era foarte solid. Apoi cand a inceput iar sa se incinga s-a slabit nitel. E f ciudat.

Si am observat cu ajutorul voltmetrului meu de bord smile.gif ca dupa ce merg vreo 15 min incepe sa fluctueze curentul... Nu conteaza daca sting farurile sau nu, iar fluctuatia e mai mica de 1 Volt. Se aude un scartait nu prea puternic de la motor cand face asta...

Cele 2 probleme nu sunt legate zic eu, incingerea sigurantei 4 o aveam inainte de scartait... biggrin.gif
gabriel cretu
Sa stii ca am patit si eu aproape acelasi lucru.....cand puneam capacul la sigurante se aprindea becul ala rosu de la bord care semnaleaza probleme electrice.........
Ce chinuiala........nu ii dadeam de cap nicicum,e in fine dupa nenumarate incercari mi-am dat seama ca era de la intrerupatorul de la faruri,dar nuci pana azi nu stiu ce avea pt ca l-am scos si nu parea defect,pana cand s-a topit un piciorus de la intrerupator(sunt 2 picioruse cu 2 arcuri in interior)
Dar vreau sa spun ca exact aceleasi simptome cu siguranta incalzita,cu variatie de tensiune,in fine nici acum nu stiu daca e rezolvata ca n-am mai mers noaptea,dar sper sa fie ok.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.