Cosmin65397
Oct 12 2006, 06:51 PM
Geogiane poate sunt becurile de faruri distruse ca prea zici" cand pun becurile scade voltaju"....Ce becuri ai pe ea acuma?
Georgian40398
Oct 13 2006, 11:52 AM
Becurile sunt cam noi, Philips Premium 30% pe faza scurta si Narva pe faza lunga, toate halogen.
Cum se manifesta terminarea bateriei ? Adica epuizarea ei ca viata.
Horia49540
Oct 13 2006, 03:38 PM
o baterie moarta nu mai tine curentul
de ex opresti azi masina si daca o lasi trei zile (sau si mai rau, de pe o zi pe alta) nu mai invarte motorul aproape deloc sau deloc
eu am avut intr-un timp bateria asa moarta ca porneam masina la manivela!
deci daca invarte motorul bateria e inca buuuna
Georgian40398
Oct 13 2006, 06:10 PM
Da, motorul se invarte la cheie, dar tensiunea sta la 12 V si nu mai urca cand merg... Ah, ce minunatii
Poate o fi regulatorul de tensiune ? S-o fi apucat sa imi dea mai putin..
Horia49540
Oct 16 2006, 07:28 AM
a, da, uitasem, pai tu parca nu mai ai regulatorul original, nu? poate fi si de la asta atunci...
da' oricum chiar si asa fara curent nu ramai, atat ca o sa se uzeze mai repede bateria probabil
Georgian40398
Oct 16 2006, 08:11 AM
mda, dupa ce incarcasem bateria la redresor am mai mers cu masina cateva zile, cu observatia ca nu aveam deloc incarcare, curentul masurat de voltmetrul de bord nu crestea cand mergeam... si am ramas fara curent aseara pe intuneric, aveam cam 11 volti, motorul nu s-a mai invartit. A aparut un baiat de cartier
(proprietar de dacie 1976 mi-a zis) si m-a ajutat sa imping, a pornit repede masina si l-am dus si pe el 1 km pana unde trebuia sa ajunga...
Bun, deci desi nu am incarcare, nu am nici becul rosu de incarcare aprins !
Ce e asta ?
Nu mai aveam curent deloc spre casa, ca am mai aprins si faza mica... Iar cand sa semnalizez, au avut loc niste scurt-circuite foarte auzibile... Astea la baterie f f joasa... Scurt-urile se auzeau parca in zona manetei de semnalizare..
Horia49540
Oct 16 2006, 10:18 AM
aoleu, pai e nasol de tot, si mai nasol e ca nu face asa tot timpul, si e greu s-o "prinzi"
probabil ai niste fire care ating unde nu trebiie...si poate ar trebui revizie si la alternaotr (verificat rulmenti si carbuni si eventual inlocuit...)
oricum e rau, ca n-ai baza pe masina...
Georgian40398
Oct 16 2006, 01:19 PM
Dar nu vi se pare a fi o problema de regulator de tensiune ?
Mai am o problema la acest regulator, cand aprind farurile scade numarul de rotatii al motorului. Un mecanic bun mi-a zis ca e din regulator, ca trebuie umblat la el sa tina numarul de rotatii la acelasi nivel cand aprinzi luminile
Am un releu regulator de tensiune din ala de dacie... negru si inalt de 6-7 cm.
Georgian40398
Oct 20 2006, 09:21 AM
Ce ziceti, daca cand merg voltmetrul nu imi arata nici o incarcare inseamna ceva clar ca nu functioneaza ? Becul rosu de incarcare nu se aprinde. Daca aprind farurile atunci imi consuma direct din baterie, adica nu curent produs de alternator. O fi releul mecanic tip Dacie de vina ? O fi vreo dioda la alternator ? Cum s-ar manifesta astea ?
Georgian40398
Oct 21 2006, 06:56 PM
Ahaaa, am noutati despre problemele electrice ale masinii mele
Am pus bateria pe redresor, am dus-o la masina, am masurat si avea aproape 13 V. Am schimbat releul de incarcare cu unul bun, nimic. Voltmetrul pus pe bornele bateriei nu crestea deloc...
Am desfacut releul si am reglat nitel la rotita aia zimtata, ei bine, nimic... Curentul ramanea exact la fel ca dupa pornirea motorului... adica un pic sub 13 V...
Deci defectul nu e de la releu :wave:
Horia49540
Oct 23 2006, 08:28 AM
atunci si impune o demontare si revizie a alternatorului
daca nu ai vreun fir principal intrerupt pe traseu (fir care sa plece de la alternator spre electromotor, baterie sau releu) ar fi de la alternator (carbuni uzati etc.)
dar ia uite-te in coada alternatorului unde intre firele daca nu a iesit vreun papuc de la locul lui...
Georgian40398
Oct 23 2006, 09:25 AM
Imi revine memoria
Mai demult un mecanic tanar de cartier mi-a reparat ceva la alternator in sensul ca mi-a lipit cu fludor un fir acolo, dar care dupa vorba lui, se lipea greu, cine stie ce material o fi fost metalul ala, probabil ca s-o fi desprins de acolo acum... Nu ma mai bag, incerc sa o duc direct la service Bujoreni, imi place acolo ca pot sa duc masina si sa o las. Am si tramvai direct pana la serviciu (41)...
Sper doar ca nu ma vor taxa prea tare in caz ca e un fir dezlipit sau o fi de la carbuni.
Dragos56563
Oct 24 2006, 08:03 PM
Un coleg imi spunea ceva de un fir de la aletrnator care da curentul de excitatie ( whatever that is ). Si ca daca firu ala nu e lipit cum trebuie, sau e intrerupt, alternatoru nu stie daca trebuie sau nu sa bage curent de la el si deci, curentu' sa maninca din baterie.
Ar trebui sa desfac si eu alternatoru sa-l curat, sa-i schimb carbunii si sa vad cum se comporta... Sper ca mai bine.
:wave:
ionita56403
Oct 26 2006, 12:55 PM
excitatorul sau firul care vine pe carbuni daca nu face contact calumea iti mamnanca bateria dar uitate la siguranta 8 de la st spre dr
Georgian40398
Oct 28 2006, 06:29 PM
Hmmm, sa vezi faza... Am fost azi la un electrician auto (daca aveti nevoie va dau un nr de tel, mi s-a parut un tip serios, lucreaza si sambata si are atelier in zona unde se construieste Auchan, strada Bratarii sector 3) si m-a rezolvat cu totala lipsa de incarcare... Ei bine, de la ultima reparatie la mecanic, cand mi-a schimbat si cureaua de alternator... cureaua nu era bine intinsa ! :shock:
Parca o pipaisem si eu intre timp si parea o relaxare ok... Insa se pare ca e obligatoriu sa fie bine intinsa ca sa ai curent electric... Asta a fost marea reparatie
Daniel82595
Oct 28 2006, 06:55 PM
da, asa e cureaua trebuie sa fie intinsa ca alternatorul sa dea curent. La mine motorul este facut si banuiesc ca cureaua a fost intinsa prea tare,la ochi, fapt ce a stricat rulmentul si a crapat carcasa alternatorului in care se afla rulmentul....se auzea un pacanit destul de puternic. Acum am rezolvat treaba dar e intinsa tot la ochi. Ma gandeam sa caut un cantar din acela vechi, cu arc, de care agatai sacosa. In carte zice ca trebuie sa fie o sageata de 10-15 mm la 10 kgf. :wave:
gabriel cretu
Oct 28 2006, 08:27 PM
dar nu aveai"scartaituri",daca spui ca nu era bine intinsa cureaua??...eu stiu ca face un zgomot mare rau mai ales cand o pornesti prima data,de te si sperii.nu ma refer la Lada exclusiv,ci si la altele (vw de exemplu,dacia,si cred ca si altele)......
Georgian40398
Oct 28 2006, 10:56 PM
Nu facea scartaituri, nu stiu ce sa zic, era intinsa cat de cat :smokin:
TLS-09
Oct 28 2006, 11:31 PM
QUOTE(Daniel82595)
In carte zice ca trebuie sa fie o sageata de 10-15 mm la 10 kgf. :wave:
Poti sa verifici si cu mina. Apasa cu degetul pe ea. Curba trebuie sa fie de maxim 1.5 - 2 cm daca nu apesi tare. De regula se regleaza dupa ochi.
Daniel82595
Oct 29 2006, 10:56 AM
[quote="TLS-09Curba trebuie sa fie de maxim 1.5 - 2 cm daca nu apesi tare.[/quote]
Bine zis daca nu apesi tare. Acum fiecare apasa dupa 'puterile' lui.....yo nu prea am asa mare forta :angel: si ziceam sa fac treaba 'ca la carte'.....cred ca am prin camara un asemenea cantar
.
k.68177
Nov 11 2006, 10:55 AM
Salutare! .... Nu stiu daca am mai mentionat pe-aici, dar acum 2 sapt mi-a fost sparta masina... Au luat extinctorul, trusa de prim ajutor, de cd player nu s-au atins (avea fata demontata). Interesant e ca pe yala nu se vad urme de fortare.... Problema nu este asta, ci e ca au umblat sub bord la fire.... Dimineata am observat ca stergatoarele stau orizontal
si cand m-am apropriat am vazut ca in interior era miros de ars, sigurantele erau arse, cateva fire erau smulse din contact...... Am reusit sa remediez problema partial ( mi-au mai ramas stergatoralele de parbriz). Am gasit care e releul (temporizatorul) lui (se incalzea si scoatea fum). Am comandat un temporizator nou (300000 ROL), sper ca o sa-l primesc in weekendul asta. Acum ma tem ca nu cumva sa fie ars si motorasul...... Bateria e nefolosibila (l-am incarcat, dar un element nu "fierbe", presupun ca e scurt-circuitata,cand dau cu automatul nici macar click nu face), sper sa pot remedia cu garantia chestia asta. Cum as putea sa testez motorasul ?
Georgian40398
Nov 11 2006, 01:03 PM
Aoleu... ai tinut la vedere extinctorul si trusa de ajutor ? :dontgetit:
Eu tin sub luneta trusa doar, dar e un jaf, e trusa de acu 20 de ani... Extinctorul + trusa sa tot faca 60-70 RON... Dar daca au umblat la fire inseamna ca au vrut sa fuga cu masina cu tot ?
k.68177
Nov 11 2006, 01:33 PM
Sincer sa fiu, nu stiu ce sa cred... trusa era sub scaunul soferului, si exctinctorul sub celalalt scaun..... Am discutat cu vecinii, si eu spun ca nu au vazut/auzit nimic.... Acum ma gandesc sa schimb yalele, pt ca daca cineva mi l-o deschis odata, nu cred ca o sa se opreasca aici...... Faza e ca cheile astea noi sunt f.f. moi... am schimbat la prietenul meu, si dupa nici 2 sapt a rupt cheia....
Dragos56563
Nov 11 2006, 01:42 PM
Imi pare rau sa aud ce ti s-a intimplat. Ai putea sa schimbi yalele, si sa te duci la un mester care face dubluri de chei de masini. Eu zic ca sunt mai bune. Cel putin asa am facut eu cu cheia de contact care mi s-a rupt.
Sper sa nu mai patesti asa ceva.
Salut !
:wave:
CRISTI91516
Aug 6 2007, 12:54 PM
Dragi ladisti,am si eu o problema cu laditza.Mai exact sa dau un exemplu. Daca e noapte si am faza lunga pusa si sa zicem ca ploua stergatoarele se misca foarte incet uneori deloc.Daca sting lumina nici o problema.Sa inteleg ca e o problema la incarcarea bateriei....Horia zicea ca este vorba de o piesa sub capota in partea stanga care reguleaza curentul
Astept pareri va rog mai ales ca Sambata as vrea sa fac o tura cu ea la munte sau la mare.Mc.
Horia49540
Aug 6 2007, 01:59 PM
hehe rau te mai streseaza chestia asta:)
pai pana o rezolvam(daca o rezolvam) mergi si tu fara faruri... :wave:
Mihai103235
Aug 6 2007, 02:05 PM
QUOTE(CRISTI91516)
partea stanga care reguleaza curentul
pai din cate zici eu cred ca este doar releul (care costa 15 lei
)
ai verificat daca iti face la fel si cu faza scurta sau pozitiile ???
verifica si sigurantele (a4a din dreapta la stanga , si prima din stanga !!! astea mi-au facut mie exact aceleasi figuri coroborate cu releul mai sus mentionat)
bafta maxima :wave:
Mariustom
Aug 6 2007, 02:10 PM
QUOTE(CRISTI91516)
....Horia zicea ca este vorba de o piesa sub capota in partea stanga care reguleaza curentul...
Cristi, te rog fără cuvinte vulgare :coolspeak: :clapping:
Acea piesă de care zice Horia este releul de încărcare. Și da, și eu cred că nu îl ai reglat bine.
Crede-mă, nu e mare lucru.
Turația motorului pentru reglarea releului de încărcare trebuie să fie aprox de 2.500 rpm iar tensiunea furnizată de alternator de 14,2 +/- 0,3 V, fără consumatori. Cu consumatori (gen faza lungă, ventilația pornită) tensiunea trebuie să fie cu 0,2 până la 0,7 V mai mică decât valoarea măsurată fără consumatori.
CRISTI91516
Aug 6 2007, 02:46 PM
Vreau detalii va rog pentru reglarea lui.Mentionez ca nu sunt bata la electronica dar nu stiu la ce anume sa umblu.Sa inteleg ca trebuie desfacuta piesa aia si..mai departe unde ce si cum? :angel:
Horia49540
Aug 6 2007, 03:06 PM
daca zici ca nu-l arzi si ca nu faci ceva rau pe acolo
uite asa:
desfaci capacul
pui voltmetru pe baterie si pornesti motorul
tre sa ai:
14 v la ralanti
max 14.4 accelerat
cu faza mare vreo 13 la ralanti
14 accelerat
daca nu ai asa, de ex daca la ralanti sau cu faruri incarca mai putin reglezi in asa fel incat fara faruri la accelerare (cum zicea Marius la vreo 2500 ture) sa ai max 14.4
asta pana repari ce are defect...ori e releul (exclus dupa parerea mea la Lada) ori sunt carbunii uzati ori altceva ai urat...
cand desfaci o sa vezi o bobina pe acolo , un contact sus etc.
nu le atingi!
in dreapta jos ai o tabla de la care pleaca un arc pana la contactul mobil de sus
de tabla aia indoi fin de tot cu un cleste ascutit (fin adica la zecimi de mm, poate si mai fin) in sus in jos pana iti arata cat iti place tie (tine minte ca tie iti place valoarea de 14V
pui capacul lal loc si mai verifici o data, ca s-ar putea sa difere
daca difera si nu e bine mai reglezi odata scazand /adaugand diferenta care reiese...
succes dar ai grija ca daca nu faci bien poti sa distrugi bateria... :wave:
Mihai103235
Aug 6 2007, 03:07 PM
QUOTE(CRISTI91516)
Vreau detalii va rog pentru reglarea lui.Mentionez ca nu sunt bata la electronica dar nu stiu la ce anume sa umblu.Sa inteleg ca trebuie desfacuta piesa aia si..mai departe unde ce si cum? :angel:
parerea mea...desfaci piesa aia ...din cutie
adica pui un releu nou si stii ca ai terminat o treaba
cel putin asta e parerea mea
ca la asa piesa mica , si nici scumpa , nu merita sa te muncesti sau sa improvizezi :wave:
Horia49540
Aug 6 2007, 03:08 PM
si asta e o varianta
pui un releu electronic si daca alternaorul e cel putin ok o sa-ti mearga bine
masori cu voltmetrul si vezi :wave:
CRISTI91516
Aug 6 2007, 03:35 PM
Am cumparat acum vreo 4 luni o piesa asemanatoare din plastic de la magazin de la lada care face acelasi lucru.Insa am dat-o jos dupa 10 min ptr ca imi oprea casetofonul din 5 in 5 min.
.Deci sa cumpar una la fel ca prostia aia sau sa fie tot din metal ca cea actuala?
Mariustom
Aug 6 2007, 03:42 PM
Cristi, reglajul releului mecanic de încărcare la Lada se face după cum urmează:
- cu voltmetrul pus pe baterie, fără alți consumatori (lumini, radio, ventilatoare, etc), valoarea trebuie să fie între 13,9-14,5 V. Dacă nu se încadrează, cum a zis și Horia, trebuie să miști acea lamelă inferioară fixă care ține un arculeț. Prin ridicarea sau coborârea lamelei, slăbești sau întinzi arcul și, implicit, crește sau scade forța lamelei mobile. Aceste manevre se fac cu motorul oprit. Se pornește, și se verifică tensiunea, până ajunge la valorile recomandate;
- cu consumatorii cuplați (faza lungă și etc) se măsoară din nou tensiunea pe baterie (cu motorul pornit, bine-nțeles
), iar ea trebuie să fie între 13,2-14,3 V. Dacă nu ai această tensiune, atunci trebuie să slăbești piulița care este în capătul celălalt față de arc, care fixează suportul fix al contactelor și să miști foarte ușor în sus sau jos acel suport, mărind sau micșorând întrefierul, adică distanța dintre contacte. Deplasarea suportului fix al contactelor se face cu aprox 0,1-0,2 mm. Axele geometrice ale contactelor trebuie să coincidă. Se strânge piulița, dai cheie, și, turată ușor, să se încadreze în parametrii.
Cu mână fină și puțină răbdare, nu ai cum să nu reușești
:wave:
CRISTI91516
Aug 6 2007, 03:53 PM
Sper sa reusesc cu foile printate in fata.Daca nu am sa-l sun pe Horica sa ma ajute prin telefon.Oricum apreciez ca m-ati ajutat si la prima intalnire cei prezenti si se stiu cu musca pe caciula au o bere.
Daca nu reusesc unde ma sfatuiti sa caut?Sa iau tot electronic o fii defect?se mai gaseste mecanic?merge de la alte marci de masini?
Horia49540
Aug 6 2007, 04:48 PM
cica merge romanesc de dacie, si e vreo 30 RON
da inainte sa cumperi vezi cum incarca al tau
Mariustom
Aug 6 2007, 04:53 PM
QUOTE(CRISTI91516)
...Oricum apreciez ca m-ati ajutat si la prima intalnire cei prezenti si se stiu cu musca pe caciula au o bere.
Înseamnă că eu beau una ... virtuală
:wave:
CRISTI91516
Aug 6 2007, 04:59 PM
mda :angel:
Mihai103235
Aug 6 2007, 05:05 PM
QUOTE(CRISTI91516)
mda :angel:
:offtopic
Cristi...uite ca sa iti onorezi promisiunea facuta intra aici
http://beer.trash.net/ si ofera tuturor cate o
rece
cheers
CRISTI91516
Aug 6 2007, 11:01 PM
Asha cum am promis,luni seara pun pozele(cele mai importante) facute in urma calatoriei la Ruse ptr piese.Sper sa va placa si sa va pregatiti si de filmulete.
In prima poza avem o Lada Niva care arata impecabil,lucru des intalnit in Bulgaria.
Sula103604
Aug 7 2007, 08:22 PM
hihihihi...si acum tin minte cum am scurtcircuitat ptr prima data un releu, aveam incarcarea prea mica si hai dupa carte sa ridic voltajul..si ce ma pune michiduta sa fac, las motoru pornit si desfac capacul la releu,, iau o surubelnita plata, si incep sa ridic lamela..si parca totu e ok, creste voltaju..ma gandeam, hai sa mai ridic un pic, ca parca nu e de'ajuns....si atunci ma bag iar la lamela aia si din greseala ating peretele surubelnitei de caroserie...sfrrrrrrrrrrrr....fumigena..hihi, a iesit fum din sspatele releului, asta era printre piesele pe care le aveam de rezerva, am scos, am schimbat, am inchis motoru, am ridicat, am pornit, am verficat si iar asa...pe atunci nu stiam de forum, acum am diun ala de plastic, ca nici unu clasic nu mai functioneaza la parametri normali, mi se dereglau la drumurile noastre
....am cumparat la inceput unul nou, Made in Russia, tot din plastic, da cu ala mi-a fiert bateria, noroc ca am observat la timp...acuma am probleme ca imi mananca acidul stativul ala de fier, tre sa fac o licoare din vazelina si ulei, si sa ma azvarl cu pensula pe acolo, asta bineinteles dupa ce fac o spalare ca la carte.. si asta e povestea cu releul....acuma incarca nu chiar ca la carte dar foarte apropiat...aveti grija si voi la SC...electrotehnnica asta
Horia49540
Aug 8 2007, 08:25 AM
de-ai zic eu ca trebuie atentie mare acolo
si nu va mai luati de releele vechi rusesti ca alea n-au moarte!!!
:wave:
Matei93575
Aug 8 2007, 06:44 PM
Salut ! Aici dau dreptate lui Horica!Am avut proasta inspiratie sa schimb releul clasic cu unul electronic din Obor! Numai probleme imi facea asa ca am curatat cel clasic l-am montat la loc si acum are incarcare standard :wave:
nicolae112943
Aug 29 2007, 07:02 PM
Sunt nou pe acest forum si ma bucur sa va cunosc pe toti .Am si eu o lada 2107 de 2 ani si nu am avut probleme pana acum cu ea asa grave insa acum am ceva probleme cu incarcarea,ceva de genul lui Georgian40398 daca mai stiti.Nu stiu insa care naiba e acel releu de tensiune( unde e situat,pe ce parte si cam in ce zona acolo la motor).Eu m-am uitat dupa ceva gen releu de dacie si nu am gasit nimic,sar putea sa am releu electroni????? pt ca masina o am de la o ambasada cumparata si e mai pricopsita umpic fata de modelele normale.Puteti sa ma jutati cumva????[/b]
Georgian40398
Aug 29 2007, 08:01 PM
Misto masina ta !
Am aflat de la K locatia releului: releul de incarcare de la 2105/2107 e situat in alternator, daca s-a bulit, trebuie dat jos alternatorul
In orice caz, verifica mai intai cureaua de alternator sa fie bine intinsa ! Eu asa m-am dus la electrician, a intins-o bine si gata, aveam incarcare
nicolae112943
Sep 1 2007, 02:08 PM
MERSI MULT GEORGIAN,am sa verific iar cureeaua,poate nu e intinsa bine sau sa lasat ,vroiam azi sa fac asta dar ploua,ce naspa.Ma gandeam sa ii verific umpic si firele,ca poate nu am maa pe undeva sau vre un scurt.Sti ce e ciudat ???ca am pus si baterie moua pe masina si cand ii pun contactul(fara sa dau la cheie) imi arata bateria pe alb si nu pe verde,de ce oare?????,hai ca sunt probleme cu incarcarea,ok,dar de ce cand pun baterie incarcata sau noua tot pe alb imi indica(ca si cum nu as avea curent in ea)........ciudat.Daca vrei sa vorbim mai multe despre masinile noastre iti pot da adresa de messanger ca sa iti mai cer si eu o idee cand am o problema,ca pe acest site nu mereu e cineva(mai ales cand ai o problema grava si trebuie sa o rezolvi repede ,nu gasesti pe nimeni pe aici).ID MEU ESTE: nick_nebunul_2006 :wave:
Georgian40398
Sep 1 2007, 03:21 PM
salut, pai vezi si adresa noului forum lada
http://ladaclubro.homeip.net/forum/
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.