Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleme si sfaturi pentru electrica la Lada
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
Pages: 1, 2, 3
Georgian40398
Pai cred ca e f asemanatoare problema ! Ai modelul masinii tot cu 4 faruri, tu ai 2103 si eu am 2106. Daca am gasi o solutie ce bine ar fi... Sa stii ca te paste o oprire prin camp, daca te apuca asta la drum lung. Eu am ramas de 3 ori, insa a plecat impinsa, recunosc.
gabriel cretu
Problema aia electrica persista.....cu beculetul aprins,cand se stinge cand se aprinde,inaint e la turatie mai mare se stingea,acum nu mai are treaba cu asta,se aprinde si se stinge cand vrea el,nu mai conteaza turatia.....
Am fost la tipul de care v-am spus si mi-a masurat cat incarca si cica ar incarca putin pa la 12 volti,cand normal ar fi 14,2.....
Banuiala lui este ca releul de incarcare ar fi de vina dar n-a putut sa se ocupe de problema ca era ocupat si i-am dat CD-ul cu reparatii lada (pt care multumesc inca o data celui,de fapt celor care l-au pus) pentru a studia problema...
Am cumparat carbunii de alternator dar n-am catadicsit sa-i montez,poate o fi de acolo....
Aveti idee ca cat ar fi un releu de incarcare? si s-or mai gasi,daca nu s-o potrivi unul de dacie? totusi daca e defect si nu s-o putea face sa vrea unul de LADA , o sa ma duc pe grivita sa caut si va spun pretul
Georgian40398
Merge de dacie, un din ala am, o chestie de plastic negru inalta de vreo 7-8 cm, nu ?
Horia49540
releul se regleaza foarte usor, nu trebuie neaparat schimbat (doar daca e stricat...)
trebuie sa ai:
14 V la ralanti
maxim 14,4 la turatie
14V la turatie cu faruri - faza mare - aprinse
poate e si de la carbuni...
incerca sa reglezi releul doar dupa ce ai schimbat carbunii, ca sa nu muncesti degeaba:)
:wave:
marius69656
Salut
Eu am avut aceeasi problema cu exceptia ca nu se incalzea siguranta. Martorul din bord statea mereu pe rosu la relanti iar in mers dupa vreo 10 minute se aprindea iar ledul rosu .
Primul pas a fost sa schimb carbunii ceea ce nu a dat rezultate , dupa asta am schimbat si releul cu unul de dacie care se potriveste perfect doar ca am facut niste modificari la papucii care intra in releu caci aveau alte cote .
Dupa toate astea am observat ca merge perfect chiar si dupa cele 10 minute de mers , si mai mult , i-mi merge si la relanti .
Incearca sa schimbi astea si apoi mai vezi ce se intampla dar sa nu cumva sa pui firele de la releu invers si sa o pornesti ca e de rau .
Georgian40398
Tu-i porcaria ei... In fiecare seara merg cu siguranta incinsa acasa, deh, daca imi trebuie faruri blush.gif Nu stiu ce sa zic, nea ala electrician cica a masurat si nu am probleme electrice, inseamna ca mai are de invatat :bash:
Ma mai uit pe fundu masinii din fatza sa vad cate faruri am, daca am unu mai dau cu labutza pe la sigurante...
marius69656
Eu am masurat si nu-mi dadea nimic nelalocul lui cu exceptia ca incarca doar cu 12 V adica nu incarca , insa la mine nu se incalzea siguranta , ( cred , ca eu nu am pus mana pe ea sa vad ) si totusi daca ma gandesc bine se intampla ceva ciudat , adica mi se ardea siguranta care era pt casetofon si claxon , adica prima .
Felix60549
QUOTE(Georgian40398)
Tu-i porcaria ei... In fiecare seara merg cu siguranta incinsa acasa, deh, daca imi trebuie faruri blush.gif Nu stiu ce sa zic, nea ala electrician cica a masurat si nu am probleme electrice, inseamna ca mai are de invatat :bash:
Ma mai uit pe fundu masinii din fatza sa vad cate faruri am, daca am unu mai dau cu labutza pe la sigurante...


Din ciclul intamplari adevarate sa-ti spun ceva si tu verifica.
Pe partea dreapta a masinii ai cumva un contact mare plasticat? Este situat undeva intre acumulator si releul de pe aripa. Daca-l ai te rog verifica acele contacte. Intra 2 fire di ies 2 fire. Inauntru sunt niste papuci care mai tb. stransi. L-a mine se manifesta cu topirea sigurantei, fum din blocul de lumini si din contact. Am dat toata instalatia fata jos, am verificat fir cu fir si nimic. Pana cand am observat ca acei papuci de contact sunt verzi cu depuneri a trecut o saptamana de munca.

Eu nu spun ca asta ar putea fi, dar nu strica sa verifici.
Georgian40398
Multumesc Felix ! Am scos cele 4 fire din acel contact de plastic alb, lung de vreo 5 cm. Inauntru erau niste lamele intr-un spatiu cam ingust, nu prea le-am putut freca. Totusi nu cred ca la mine problema e la acel contact, ca parea cam ok... Mai nou pe lumina am luat sigurantele la rand si surpriza, nr 6 era topita la un capat... Eu credeam ca e naspa pe la 4 si 5, ca erau fierbinti, dar alea totusi sunt inca intregi... Las ca o duc eu la un electrician, sa ma scape de belea beer.gif
k.68177
Salut! Poate ca si voi ati avut aceasta problema, dar la mine acum a aparut doar. Nu am avut probleme cu partea electrica de vre-o 10 ani (si atunci "miezul" contactului a fost schimbat). Acum insa am o mica problema. Cand pun contactul mi se aprinde becul rosu de la incarcare, daca il pornesc mi se stinge, si cand il opresc imi da un "flash" scurt, de intensitate redusa. Presupun ca incarcarea e un pic mai mare decat normal (15 V ). Pana acuma, chiar de-am avut incarcarea mai mare, nu mi-o facut faza cu flashul de la bec.
Ionut45405
Asa face si la alte masini, cand iei contactul se aprinde becul din ce mai debiteaza alternatorul pana ajunge turatia la 0. Daca se aprinde mai mult cand tai contactul in ture decat in ralenti aia e.
Dragos56563
Apropo, si eu ! Nu ma deranjeaza foarte tare, dar vreau sa scap...

Deci... Seara. Noapte. Aprind farurile, si pornesc motoru. Daca accelerez intensitatea luminoasa creste. Daca iau piciorul de pe acceleratie, scade. Daca mai dau si drumul la ventilator si incerc sa pornesc stergatoarele, astea din urma imi dau cu flit. Adica nu se misca. Treaba se simte si in frecventa releului de la semnalizator. Adica, daca accelerez tzacane mai repde si invers. Mentionez ca treaba asta se intimpla numai daca am farurile aprinse. Ma rog... Ele nu mai sunt cele de fabrica 40W cu 45 W ci unele cu halogen, 55W cu 60W.

Nu am verificat inca carbunii ( cu virgula de rigoare ) o sa fac treaba asta, dar, e posibil oare sa trebuiasca sa-mi iau o bateria mai puternica ? Asta a mea are 55 Ah. Ma gindeam la una cu 66 sau 72.

Multam !
Horia49540
cand ti-am masurat incarcarea (la prima intalnire) era ok
asa ca nu pre aai de ce sa-ti faci griji
pe de o parte: la ralanti nu se sta cu fazele aprinse ca nu are debit mare de curent alternatorul
dar pe de alta parte nici chiar asa, sa nu mai mearga nici stergatoarele...ar trebui masurat (mai ales cu un ampermetru) ce se intampla cand ai toti consumatorii pusi... :wave:
gabriel cretu
Sa stii ca am avut si eu problema asta la un polo pe care l-am avut cu ceva timp in urma.......ii cumparasem baterie noua,nou nouta,si avea exact aceleasi simptome.......
Iti imaginezi ca problema cu acumulatorul o eliminasem din start ca de,era nou,mai mult "electricienii lu'peste imi spuneau nu dom-le e de la electromotor ca fura curent (am uitat sa-ti spun ca intre timp se agravase situatia si nici nu mai pornea ) iar afara nu erau decat -10,-15 grade.....
in fine,ma bag sub masina scot electromotorul,care la Ladite e super pozitionat comparetiv cu vw si incepe nenorocirea starter,schimbat.......pune-l la loc,nimic,da-l jos iar,carbuni,bucse,pune-l inapoi,nimic da-l jos iar,( era si nitica zapada,numai bine,cat sa simti gerul ala de doua ori mai puternic).....e in fine dupa ce l-am dat jos si l-am montat de nu mai stiu cate ori,ca de acum eram tatic in montat si demontat,nici nu mai faceam miscari in plus biggrin.gif ,ne dam seama ca acumulatorul avea un defect de fabricatie........si toata munca fusese in zadar
Deci chestia cu slabitul intensitatii luminoase este primul simptom de acumulator pe" cale de duca"...........nu stiu cum se face ca teoretic ar trebui ca alternatorul sa suplineasca treaba asta dar in practica nu se intampla deloc asa.......sau poate daca bateria nu e chiar descarcata de tot.....naiba stie....oricum pregateste-te de un acumulator nou :wave:
Horia49540
se poate sa fie si asa, dar eu n-am avut simptome dintr-astea nici cand aveam bateria moarta - asa de moarta ca porneam la manivela, nu mai putea sa invarta nici o turatie electromotorul, si am stat asa vreo luna
daca alternatorul este ok si instalatia la fel n-ar trebui sa faca...
Dragos56563
Sincer sa fiu, as vrea sa schimb instalatia electrica sau cel putin sa fac o revizie generala, dar nu stiu nici unde si nu stiu nici daca exista oameni priceputi la asa ceva. Ma gindesc ca totusi cablurile alea si-au mai pierdut din proprietati. Apropo, la magazin exista punte de diode. Nu am nimic la ele, dar ar merita schimbate ? Costa 320.000 lei vechi.

Salutare !
Horia49540
diodele daca nu sunt arse nu trebuiesc schimbate niciodata
si teoretic ele nu trebuie sa se arda, sunt ca aparatele electronice, merg o viata
dar se mai intampla
astea noi nu stiu cat de fiabile mai sunt (boala mea cu piesa ruseasca si nu urss-easca lol)
eu zic sa te duci mai intai sa faci o verificare electrica amnuntita
dar nu stiu unde sa te indrum...daca mecanicii buni sunt 10%, electricienii (mai ales sa fie dotati si cu dispozitive de calitate), cred ca 0,1%...
dar mai intai de toate verifica cu farurile aprinse si stergatoarele mergand la ralanti ce curent ai (V) si apoi cand accelerezi pe la 3000 rot/min ce curent ai
la 3000 rot tre sa ai 14 volti
acuma, se poate ca si izolatia firelor sa fi imbatranit, sau poate mofele de conectare oxidate etc., un specialist (mai exista asa ceva? ha ha) iti spune mai sigur
succes :wave:
Georgian40398
Daaa, sa imi ziceti si mie cand gasiti un electrician meserias, stiti ca sufar din motive de electrice lada beer.gif
Marcel73386
Va salut pe totzi ! Sunt Marcel din Fagaras, conduc o Lada 1200 de 11 ani - o viatza de sofer, adica de la 18 ani.
Ma bucur nespus ca v-am gasit !
Desi sunt nou aici - nu sunt specialist :angel: - dar asha cum eu invatz din tot ce postatzi voi aici, sper sa va fiu si eu de folos macar cu intamplarile si greshelile comise de mine biggrin.gif
Marcel73386
Va salut pe totzi ! Sunt Marcel din Fagaras, conduc o Lada 1200 de 11 ani - o viatza de sofer, adica de la 18 ani.
Ma bucur nespus ca v-am gasit !
Desi sunt nou aici - nu sunt specialist :angel: - dar asha cum eu invatz din tot ce postatzi voi aici, sper sa va fiu si eu de folos macar cu intamplarile si greshelile comise de mine biggrin.gif
Horia49540
salut
bine ai venit
pai esti ladist cu experienta - 11 ani beer.gif
si cum s-a comportat masina in tot acest timp?
ai fost multumit de ea?
ciao :wave:
Marcel73386
Iarna asta de exmplu aveam probleme cu faza lunga si scurta , m-au nenorocit , fara nic o logica :bash:
Adica ... se stingeau cand aveam nevoie mai mult si apoi se aprindeau cand ma apucam sa le dadacesc :minigun: Chestia era ca se mai intampla chiar sa ajung acasa fara fazele lunga si scurta pe un far si cand plecam a 2-a zi lipseau pe celalalt ....am schimbat becuri .. m-am necajit, cu contacte ... am ajuns le service si mi s-a spus ca aveam contactele de masa pe caroserie oxidate ... ma rog ... s-au mishcat becurile, firele . .. A MERS!!!! .. dupa o perioada din nou ..... acelasi tratament !!!
Ideea e ca in mare problemele Ladutzei le rezolvam - acolo unde ma simtzeam in stare - cu foarte mult tact, logica si rabdareeee
asha ca am luat taurul de coarne si m-am pus pe verificat masa cu contactele, becurile nu erau arse, curent era .... dar .... surpriza gresham intr-un loc .... becurile mele pe care le tot inlocuiam cred ca nu prea erau noi .. deci ma complacem in penibilitate ... si aveam vreo 3 care erau bune, dar in timp se pare ca le-am tot inlocuit unele cu altele .. ma rog ideea era ca ele erau oxidate ..la contacte, adica se depusese o pelicula de material din cauza umiditatzii si cum era un pic mai umed faceau masa si ..gata ramaneam pe intuneric !
Am aruncat tot ce aveam impresia ca ar mai fi fost folosit din cutia cu becuri .... si am inlocuit cu marfa noua si virgina !
Acum cu becuri noi ... totul e ok ...!!!! NU mai am nici oscilatii mari de tensiune cand merg cu luminile, nici nu am mai ramas pe intuneric.
Marcel73386
Eu sunt foarte multzumit de ea! totul mi se pare facut si pus acolo unde trebe pe ea ... asta da si accesibilitate la anumite componente de motor sau caroserie, iar tablaria .... si tot ce inseamna fiare ... fara cuvinte ... vb de piesele originale ... nu inlocuitori din piatza
Durerea mea este ca de vreo 5 ani otin in parcare in fatza blocului si a pierdut din stralucire ... ceea ce am de gand sa rezolv anul asta, dar mai intai sa gasesc un om cu mana buna la vopsit ...
Apropos ash vrea sa o vopsesc numai pe din afara, adica sa nu ma complic cu borduri date jos si instalatie electrica desfacuta ... asta ar insemna implicarea altor "meseriasi", care dupa cum vad mai bine fugi de ei .... cum ar fi mai simplu sa fac?
Marcel73386
Dar sa revenim la partea electrica .. imi va fi greu sa ma tot mut de pe un topic pe altul dar o sa incerc sa ma obisnuiec biggrin.gif
Am avut probleme cu circuitul electric .. in sensul ca ceva imi fura curentul, pierdeam din putere, mi se oprea masina in drum... si meseriasii ... au decis : schimba bobina, schimba platina, schimba condensatorul, .... le-am schimbat pe toate ... si nimik :evil:
pana cand intr-o noapte am ramas in drum ... blush.gif si ce sa vezi frate ... stelutze in jurul condensatorului ...parca era un minijoc de artificii, condensatorul meu asha cum era el pozitionat in locashul lui schimba scantei cu prima fisha, nu tot timpul dar era destul beer.gif
Asha ca .... grija mare la lucrurile marunte .... va spun sincer ... eu m-am dus in service si mi-am facut motorul si am zis ca daca am facut motorul sa-mi schimb si fishele si am avut buna inspiratzie sa le pastrez totisi pe cele vechi, care dupa o spatamana si-au reluat locul.
Mecanicul la care ma duc si pe care l-am gasit greu si tarziu de tot de 2 ani, mi-a zis un lucru mare NU SCHIMBAM PIESELE ORIGINALE NUMAI DACA E MUSAI! SI MARE DREPTATE ARE!
Horia49540
Mai intai – felicitari ! arata super-bine masina (a mea tot rosie e smile.gif)))))))
Si poza e de asemenea inspirata
Apoi, ma bucur nespus ca mai este cineva ca mine – care sa critice piesele noi care nu mai sunt ca cele vechi, incepusem sa ma gandesc ca poate am innebunit ha ha
Intr-adevar, daca o piesa veche merge, nu trebuie schimbata
Daca piesele noi ar mai fi cum au fost cele vechi lazile mai mergeau inca zeci de ani fara probleme, da’ uite ca nu mai sunt :bash: :evil:
Cat despre electrica, intr-adevar e mai nasol de reparat uneori decat mecanica :evil:
La mecanica vezi / auzi ca bate ceva, scartaie etc.
La electrica si la carburator de exemplu, nu vezi nimic, trebuie sa intuiesti si iti trebuie ceva experienta, talent si fler pentru asta :angel:
A propos de bec prost : hai sa va spun ce am patit eu asta-vara : se arde un bec la frana spate (pozitia nu era arsa)
Arunc eu becul si cumpar unul din cartier, mare lucru, un bec, tre’ sa mearga
E uite ca n-a mers ! :bash:
m-am chinuit destul, si n-a mers, schimb becurile intre ele, la fel, n-a mers (cel nou, ala vechi de pe partea cealalta mergea bine oriunde)
culmea era ca becul legat cu fire direct la baterie mergea si el ! :bash:
am zis ca e o vrajitorie ha ha
pana la urma ce a avut : nenorocitul avea piciorusele de contact asa scurte (cam cu 1 mm fata de un bec « normal ») ca nu ajungea la papuci
l-am aruncat cat mai departe si am luat altul de la al padrino si a mers din prima biggrin.gif
daca nici becuri nu se mai fac bune…
:bandit:
dar revenind la realitate smile.gif)))), la asa masini vechi se mai oxideaza si contactele, de-aia e bine ca firele legate la masa sa le ungem cu vaselina, sa nu mai avem probleme…
ciao :wave:
Georgian40398
Tovarasi, mare belea cu partea asta electrica, v-am mai zis, am aceeasi problema cu Marcel, adica din cand in cand ma lasa in plin drum un bec sau altul, faza scurta sau lunga... M-am uitat si sigurantele 4 si 6 erau fierbinti, 6 cel putin era topita... Nu stiu ce are brhe, as da bani de la mine... sa o stiu mergand cu bine... blush.gif Nu ma puneti sa "sap" la masina o saptamana, ca nu le am cu astea din pacate...
Marcel73386
Scurt ... Da becurile jos si pune unele noi .... si virgine ! Ai incercat ? La mine a dat rezultate beer.gif
Georgian40398
QUOTE(Marcel73386)
Scurt ... Da becurile jos si pune unele noi .... si virgine ! Ai incercat ? La mine a dat rezultate beer.gif


Da, cred ca am incercat biggrin.gif Am avut inainte becuri normale, iar de cateva luni am pus Philips Premium 30+ ... Si tot probleme, dar stai, am schimbat doar becele de faza scurta, la faza lunga am tot ceva vechi, galbene de ceata blush.gif Acum nu stiu ce sa zic, oare e obligatoriu sa folosesc faza lunga ca sa am iar patania electrica ? Nu mai stiu, sa vad.
Georgian40398
Stiti vreun electrician bun Fane care lucreaza la un service vizavi de Ciclop Drumul Taberei ? smile.gif Sau o fi vreunul de care sa ma feresc ? Dar atentie, vizavi de service-ul Ciclop, cica e un alt service.
Georgian40398
Dar in general un electrician bun stiti ? Care sa gaseasca precis cauza incalzirii sigurantelor de la masina mea, pare o problema pt un meserias bun blush.gif
Daniel82595
ar fi unul pe str. Baicului cum vi de la capatul lu 86 faci stanga treci de cele 2 sine de cale ferata si dupa 25m intri intr-o curte, cu poarta albastra parca. Arata de parca ar fi o fabricuta dar inauntru sunt niste service-uri auto si firme de termopan. Intrebi la poarta de dl.Dinu de la electrica si iti arata paznicu, e la dreapta. Personal nu am facut nimik la el, k nu a fost nevoie dar am fost cu mai multi prieteni de cateva ori si se pricepe. :wave:
Georgian40398
Merci !
Am fost totusi la service-ul electric auto recomandat de dl Patru, care a lucrat la service-ul Ciclop Lada din dr. Taberei.
O mica surpriza a fost ca acolo se deschide la ora 10 smile.gif E deci vizavi de service-ul Ciclop, in acelasi spatiu cu un service de Radio si TV. Masina nu se poate totusi lasa acolo sa o iei in alta zi, pentru ca acest service nu are ograda proprie.
Am dat acolo de dl Stefan. Impreuna cu alt electrician auto m-au diagnosticat foarte rapid beer.gif Problema mea cu sigurantele 5 si parca si 4 care se cam incing cand merg mai mult cu farurile era ... de la sigurante. Trebuie sa imi cumpar un set de sigurante CERAMICE, nu de plastic. Si recomandarea asta a zis sa v-o fac si voua, cei care mai folositi sigurante de plastic.
De la faruri cica oricum sigurantele alea se incalzesc, dar numai plasticul se topeste si permite diverse nazdravanii, precum arc electric intre siguranta si clama...
Stiti ceva de seturi ceramice de sigurante pt Lada ? Cat costa si de unde ?
Horia49540
ei vezi, la asta nu ne-am gandit nici unul:)
sincer si eu am cateva de plastic...
dar am fost mereu multumit de sigurantele cumparate de la Al Padrino (nu e reclama, nu stergeti!, chestia e ca astia au mereu piese bune)
dar si din cartier am luat si nici o problema...da' nici n-am pus vreodata mana pe ele in mers biggrin.gif :wave:
Georgian40398
Si unde e Al Padrino ? Oare au sigurante ceramice ? biggrin.gif
Horia49540
unul e langa universitate, langa cazinoul de pe balcescu la fantani si altul e pe stefan cel mare, intre perla si lizeanu
Georgian40398
Hihih, am reusit sa iau niste sigurante ceramice de la ei, 2 de 16A si 5 de 8 A... Nu aveau decat 7 la Intercontinental si inca cateva in Dr. Taberei, insa au sunat si le-au adus pe toate la Stefan cel Mare beer.gif
Insa... mi-au zis sa vin sambata la 12 - 12:30 sa le iau pe toate si nu era nimic la 13 si ceva... Cica, traficul... Asteptati juma de ora ca pleaca masina de la Intercontinental... Si mi-am dat seama, nici aia din Dr. Taberei nu plecase... Au fost cam enervanti la faza asta, in fine, tot cu nea Caise de soferi cred ca lucreaza sad.gif
Am plecat la 13 si ceva fara sa le am... Am avut noroc cu un amic care sta vizavi si a reusit sa imi ia, venise oricum numai o parte din ele...
Totusi, am luat ceva sigurante ceramice si sper ca voi fi multumit biggrin.gif
Nu stiu unde as mai fi putut gasi.

PS: mi-a zis amicul ca le-au scapat pe jos cele 2 cucoane biggrin.gif Cica s-a plictisit asteptand sa le adune de pe jos biggrin.gif

Horia, stai linistit, nu e nimic decat povestea mea la Al Padrino in weekend-ul asta extraordinar de urat si ploios... Am rabdat ca un animal cu lada in trafic pe strazile din preajma Obor...
Georgian40398
Ah... azi am ajuns pe la Al Padrino Universitate, tot dupa sigurante ceramice smile.gif Si doamna de langa usa mi-a zis ca nu, ei nu au ceramice, ca nu se mai fabrica asa ceva beer.gif Ma gandeam, atunci eu ce am cumparat de la filiala lor din Stefan cel Mare ? biggrin.gif
Mariustom
Siguranțe ceramice, în general, se găsesc la orice magazin cu piese auto. De orice tip.
Și, într-adevăr, siguranțele ceramice sunt cele mai bune!
Georgian40398
Uf, mai spuneti-mi va rog vreun magazin din asta, unde as putea gasi sigurante ceramice. De preferat zona 1 Mai - Victoriei - Romana - Dristor - Vitan. Oare in targul Vitan s-or gasi ? Cautam niste becuri halogen de firma si abia intr-un loc am gasit, in rest doar becuri de alea spoite...
Dragos56563
Incearca la benzinariile Agip. Acolo au becuri halogen Philips Vision plus. Sunt pentru sistemul H4.

:wave:
Daniel82595
aham....si ce pot si eu sa fac ca sa nu mai se abureasca farurl pe dinauntru?
Georgian40398
Azi am dat din intamplare peste sigurante ceramice.. La un magazin auto de la metrou Dristor 2, 20.000 o pungutza smile.gif
Georgian40398
Hmm, ma urc ieri pe la 22 in masina si vad ( gratie minunatului voltmetru auto cumparat de mine si montat pe consola smile.gif ) ca aveam cam 12 V... Ptiiii, ce mai e si asta ? Dau cheie, porneste, plec aprind farurile, tensiunea scade pe la 11 V si ceva... Si uite asa am mers Dristor - Victoriei si retur folosind mai mult luminile de pozitie, ca sa nu raman fara baterie... Nu mi se aprindea becul rosu de la incarcarea bateriei, deci probabil incarcarea functiona... Dar nu a trecut deloc indicatorul de 13 V.
Aseara la fel, cu precizarea ca am gasit seara cand am venit de la munca una din plafoniere aprinsa blink.gif
Ok, dau cheie, las motorul vreo 5 minute sa mearga ca sa imi incarce ceva curent, farurile erau stinse, indicatorul arata 12-13 V si deodata cand dau de maneta farurilor nu mai stiu daca in jos sau sus vad ca scade brusc curentul la 11-12 V blink.gif Farurile erau stinse !

Ghici ce poate fi ? blush.gif

Am pus bateria la redresor nitel ca astazi la 22 sa am curent mai mult...
Horia49540
mai, e nasol la tine...ori iti fura curent, ori nu incarca bine din cauza alternatorului...culmea e ca atunci cand ti-am masurat era totul in ordine...

ar trebui ceva ce nu exista: un electrician cu cap care sa ia toata masina cap-coada...
Georgian40398
Pai da, dupa ce mi-ai masurat tu am ajuns si la service-ul Bujoreni, unde am cerut si o investigare electrica. Nea ala a zis de asemenea ca ar fi ok, ca nu a depistat la masuratori ceva anormal.
Da, sa o ia un electrician la verificari serioase...
Horia49540
da' face asa in fiecare zi? sau numai din cand in cand? daca e din cand in cand atunci ai ori un fir care atinge unde nu trebuie uneori, ori o rugina ceva pe un circuit electric, oricum ceva care fura curent
daca ai avea un ampermetru s-ar vedea mai bine...
la ralanti si pana pe la 2000 rot/min e normal sa fie 12,5 V cu faza mare, dar la 3000-3500 tre sa ai 14 v cu toti consumatorii porniti...
Georgian40398
Am pus vreo 6 ore bateria pe redresor, o duc jos, voltmetrul arata peste 13V... Pornesc, aprind farurile, scade rapid la vreo 12V...
Brhe, cumva bateria m-a lasat ? biggrin.gif
O am de 3 ani, Caranda Calciu...
Tot drumul a fost la fel, sting farurile -> am 13 V, aprind -> 12 V... blush.gif
Horia49540
cum ziceam, la ralanti are voie sa scada...pe la 12,5 max, dar la 3000 rot tre sa creasca la 14 in cateva secunde
Ionut45405
Depinde de unde e alimentat voltmetrul ! Probabil e pe un circuit care mai hraneste si alti consumatori si exista cadere de tensiune pe traseu. Verifica tensiunea la bornele bateriei.
Georgian40398
Da, voltmetrul meu e alimentat cu un fir care ajungea prin dreptul ceasului de pe consola smile.gif Insa pana acum nu facea figuri, adica sa se duca atat de jos cand aprindeam farurile... Nu urca deloc tensiunea cand merg prin oras si am farurile aprinse. Cand sting de tot farurile urca rapid cu 1 V smile.gif
Cum se manifesta o baterie terminata ? Sa zicem ca pornesti masina si primeste curent.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.