QUOTE(Vlad60979)
Am si eu o intrebare pentru Dany58389 din Montreal:
Spuneai mai devreme ca ai un DVD in prtbagaj. Cum l-ai fixat in portbagaj si de ce? Care este ideea fixarii in portbagaj? Pentru ca Lexus nu este hatchback ci sedan. Din cate stiu eu, ES 250 2.5 s-a fabricat din 1990 pana in 1996 nu exista varianta hatchback.
De cate ori doresti sa schimbi filmul te opresti si te duci la portbagaj?
Ai playerul in portbagaj si ecranul in masina? Altfel nu imi explic cum te uiti la el...
Cele care sunt montate in portbagaj se adreseaza gamei de masini hatchback sau tot-teren al caror hayon se deschide larg si poti viziona un film la iarba verde.
Cu exceptia DVD-urilor montate de catre fabricant majoritatea DVD-urilor de pe piata sunt "monobloc" playerul si ecranul fiind in aceeasi unitate. Se elimina astfel si interferentele.
Pe de alta parte in acelasi portbagaj ai si doua amplificatoare si un sub. Subwooferul cu DVD-ul in acelasi loc?
Daca sunt separate, ce cabluri ai folosit pentru eliminarea pierderilor de semnal audio-video inerente si mai ales pentru evitarea interferentelor tinand cont ca ai doua amplificatoare -clasa A banuiesc- si un sub in acelasi loc?
Amplificatoarele auto mananca foarte mult curent si in afara de aceasta trebuie sa ai un foarte bun system de deparazitare.
Ce putere au si cat curent absorb cele doua amplificatoare ?(DVD-ul este nesemnificativ)
Daca folosesti doua amplificatoare inseamna ca ai modificat si sistemul audio. Fiecare canal este coordonat de un amplificator banuiesc. Daca da, ce folosesti ca unitate centrala de comanda pentru cele doua? Radio Cass-ul original al masinii? Lexus ES este model mai vechi si nu are cd player.
Din moment ce ai un subwoofer inseamna ca exista si o iesire audio pentru acesta deci ai schimbat si Radio-Cass-ul masinii. Doar daca nu folosesti aiurea vreunul dintre canale ca sursa de semnal.
Daca tot ai schimbat systemul audio de ce nu ai pus un DVD player in fata pentru ca mai toate citesc cd-urile inclusiv MP3-uri?
Folosesti alternatorul original?
Sau ai DVD-ul in Aveo - in cazul in care Aveo este Hatchback-?
Ai putea sa ne pui aici si o poza sa ne luminam?
Asa, n-am mai venit pe acest thread de asta nu ti-am vazut postul, domnule Vlad din Bucuresti, (sa precizezi locul e la moda acum cand te adresezi cuiva sau are alte intelesuri in acest context?) dar iti raspund acum
hai sa incepem cu greselile din postul tau:
ES250 s-a fabricat din 90 pana in 91. A mea e din 91.Din 92 incepe ES300. Seria ES se fabrica cu succes in continuare cu modelul ES330.
ES250 avea optional CD player si al meu este echipat cu asa ceva. CD-player cu casetofon (dublu din), 6 boxe (2 fatza, 2 spate + 2 tweetere separate in fatza) si un mic amplificator. Toate astea sunt stock si au fost facute pt Lexus de catre Pioneer, seria Premier. Asa era el in 91. Sunt multe masini noi noutze la care nici macar nu se apropie sistemul de sunet de cel care era stock pe masina (cum e cel de pe Aveo care e jenant de exemplu, si Aveo e masina relativ ieftina, am auzit masini mult mai scumpe in care se auzea mai slab.Pt Aveo am cumparat acum boxe aftermarket pt ca ma enervam cand ii dadeam drumu).
Acum cu explicatiile:
De ce in portbagaj?
mai multe motive pe care le-am avut atunci:
1. Stiam ca dvd-ul nu-l voi utiliza f des, avand in vedere ca am un uz normal pt masina de mers la lucru, la cumparaturi etc, de cele mai multe ori singur. De fiecare data cand l-am utilizat, faptul e in portbagaj nu a fost o problema.
2. In ciuda la ce s-ar putea crede, montrealul are o mare problema cu hotii de masini si spartul masinilor. Personal mi-a fost sparta masina de 3 ori de cand o am (si nu vrei sa stii cand costa sa schimbi un geam). Asa ca, am vrut ca playerul sa nu fie la vedere. Puteam sa-l pun in bord, intr-un din cele doua intrari DIN dar playerul nu are fatza detasabila. Puteam sa-l pun sub scaun dar trebuiau facute ceva modificari si gaurit covorul ceea ce nu vroiam. Puteam sa-l pun in torpedou dar din pacate acesta e facut prea mic ca sa incapa in lungime playerul fara sa dau gaura. Am vrut sa-l pun in compartimentul din cotiera (da , are cotiera cu compartiment standard, accesorie optional pe seria 5 2006 in Ro) dar iarasi aceasta nu era destul e adanca si trebuia data gaura asa ca n-am vrut. Asa ca portbagajul a ramas cea mai viabila solutie.
Cum e fixat?
Playerul a venit cu niste suporti pt orice gen de instalare. O sa pun o poza (pe care tre s-o gasesc) cu locul unde e amplasat.
Unde e ecranul?
Ecranul e de tip portabil si sta f frumos fixat pe bord. E detasabil astfel pe bord nu ramane decat suportul lui si ecranul pot sa-l iau cu mine(iarasi, problema cu hotzii). Nu e o metoda practica neaparat, dar repet, stiam ca n-o sa-l folosesc toata ziua buna ziua, deci e ok.
De ce nu unitate all-in-one?
Trei motive:
Masina e automata. Schimbatorul, in pozitia P e destul de aproape de consola centrala si cele doua DIN-uri sunt amplasate jos. Astfel, daca luam o unitate all-in-one ar fi trebuit sa scot tot timpul din P ca sa poata iesii ecranul. De asemenea, ar fi fost greu de vizionat ecranul dat fiind pozitia intrarii din. Bordul e clar ca n-a fost deloc gandit pt asa ceva.
Alt motiv ar fi faptul ca unitatile all in one cu ecran motorizat, cele existente la acea vreme, acu 3 ani, aveau o reputatie proasta in ceea ce priveste fiabilitatea motorasului care scoate ecranul. Astfel riscand sa raman fara muzica daca ceva se intampla cu acest motoras. Stiind ca in marea majoritate a timpului nu-mi va trebui ecranul pt ca voi asculta doar muzica, nu vroiam ceva la care sa iasa ecranul tot timpul pt un simplu mp3.
Si alt motiv a fost bineinteles costul. Unitatile all-in-one erau mult, mult mai scumpe decat 2 unitati separate cum am luat eu. Dat fiind faptul ca stiam ca-l voi folosi relativ rar nu am considerat ca se justifica sa bag atatia bani in asa ceva, mai ales stiind toate celelalte inconveniente.
Sub-ul si DVD-ul in acelasi loc?
Da, si n-am avut nici o problema. Trebuie insa tinut cont ca n-am dat subul la maxim ci doar la un volum normal. Nu mi-am luat sub ca sa ma auda oamenii de la 3 km, ci pt mine.
Am schimbat HU?
Da, normal. Avea stock Cd-player dar era totusi Cd-player din 91. Am vrut ceva modern care sa citeasca si MP3/Wma. HU e aftermarket si are 3 (sau 4) iesiri pt amplificatoare.
Cum ai tras firele?
F frumos. Am fost la un magazin specializat in car audio, le-am zis ce vreau si mi-au instalat profesional tot. A costat destul de mult dar stiam asta dinainte.
Ce se intampla cu interferentele?
Interferente din pacate am avut. Un amp e pt sub si cu asta n-am avut nici o problema. Celalalt amp era pt 2 boxe, pt spate si ele schimbate de mine cu ceva aftermarket. Din pacate, dupa instalare in boxele din spate se auzea un "bazait" al carui volum crestea cu turatia motorului. Dupa aceasta constatare am intrebat si mi s-au dat mai multe variante dar nimic concret. Insa am asteptat prea mult si m-am decis ca n-are rost sa ma mai complic, asa ca am debransat acel amp si am legat boxele inapoi direct la HU cum erau inainte (Hu l-am luat mult inainte de sub si amp-uri).
Amplificatoarele si alternatorul
Amp-ul pt boxe e destul de mic (2 X 45 RMS) dar sugea destul de mult curent.
Ampul pt sub insa sugea mult mai mult curent ( 2X 150 RMS) si am avut ocazia sa vad ce se intanpla cand au mers toate in acelasi timp cu motorul oprit. S-a dus bateria mult mai repede ca normal.
Alternatorul e cel standard, 80A si pana acum n-am avut probleme, insa la un test recent s-a aratat ca alternatorul a fost afectat de sistemul de sunet si numai incarca perfect. Dar merge destul incat sa n-am probleme cu pornirea sau tot restul de accesorii electrice din masina. Sistemul de sunet e deja debransat si urmeaza sa fie scos din portbagaj pt ca vreau sa-l vand (ca si masina de altfel), probabil ca daca as continua sa-l folosesc zilnic alternatorul ar muri in maxim 3 luni (dar am deja componentele de peste 1 an).
Dupa toata aventura asta am tras niste concluzii si stiu ce sa fac si ce sa nu mai fac pe viitor in ceea ce priveste sistemele de sunet aftermarket.
Sper sa fi fost destul de edificator acest raspuns, domnule Vlad.[/i]