Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Putere masina pentru un incepator
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2, 3
Andrei38283
QUOTE(HalbaSus)
Sa arunce cu piatra ala care nu a facut asa ceva... e adevarat ca in primul an de conducere nu am depasit 120 km/h... dar asta fiindca aveam o dacie supernova cu cauciucuri montana... sincer mi-era frica peste viteza asta (masina iti dadea o senzatie de nesiguranta)... defapt cred ca nu era doar senzatie

Stiu cum e. Daca mergi cu 140km/h (max cat am mers eu cu o SuperNova) zici ca mai ai putin si iti iei zborul.
cristyyy
Cu DSN am atins 160km/h. de abia ii facusem revizia, si plus eram exaltat de faptul ca am carnet. ce pot sa spun e ca nu imi mai doresc sa ating niciodata viteza aia cu DSN (cred ca s-ar mai fi dus putin, dar la cum putea sa trepideze masina, m-am abtinut)

asa eram la inceput: plecari bruste, manevre peste manevre, frane puternice, consumuri impresionante blush.gif

acum sunt mult mai linistit. mi-am dat seama ca ca toate astea nu prea au nici un rost, pt ca risti degeaba
Luka
Sau ai imbatranit tongue.gif
sergiutruta
Eu sunt profilu descris de voi smile.gif
am carnet de aproape 6 luni, masina diesel, 101 cai.
Am mers dupa o luna cu 180 pe autostrada, dar acum chiar nu simt nevoia, merg cu 120-130 pe autostrada, iar in rest max cu 100. Destinatia nu se muta chiar daca ajung dupa o juma' de ora blush.gif
Din punctul meu de vedere e foarte bine sa incepi cu o masina second hand, dar sa fie una buna. Fac cel putin odata la 2 saptamani drum Bucuresti-Cluj-Bucuresti si chiar nu mi se pare obositor deloc drumul asta. Probabil daca aveam o 1300 sau o supernova, lucrurile stateau altfel. In rest, n-am simtit niciodata masina sa fuga de sub mine, derapaje, sau chestii d'astea. Mi se pare ca am facut o alegere foarte buna, si daca ar fi sa aleg din nou probabil as alege o Astra clasic (pentru ca e ieftina la intretinere smile.gif) sau un Golf 4.
Sunt aproape sigur ca masina imi corecteaza din greseli, pentru ca mai pun si eu frana in curbe (nu tare, doar daca nu am incetinit cat era nevoie), si desi sunt constient ca masina e stabila si la viteze mai mari decat cum conduc eu, incetinesc inainte de curba cat cred ca e necesar. Inca nu vreau sa-i stiu limitele :angel:
Referitor la ce zicea Florin Ristei mai devreme, nu sunt de acord cu nepurtarea semnelor de incepator. Eu port si pe parbriz si pe luneta, conduc in Bucuresti zi de zi, dar nu mi se pare ca ceilalti ma trateaza cum spunea el. Din contra, mi se pare ca ceilalti soferi sunt mai atenti in jurul meu, si conduc chiar foarte relaxat.
Cu privire la teribilismele care le simti cand esti incepator, eu nu prea am treaba cu ele smile.gif. Niciodata n-am vrut sa plec primul de la semafor, sa fac liniute sau chestii d'astea. Singurul moment cand vreau o masina mai sportiva e cand ies in depasire in afara localitatii. Atunci vreau sa zboare, si din privinta asta sunt de acord cu Halba care desi a fost singur pana acum in disputa asta, exprima exact ce gandesc eu.
Nu stiu daca ati condus vreodata Rover25, a mea are putin peste 100.000 km, merge bine, tot tacamul. Dar in privinta cuplului, cand ies in depasire, ma rog de ea sa traga. Chiar daca o tin turata (de fapt numai asa ies in depasire smile.gif) ), niciodata nu simt ca ar trage indeajuns cand ies in depasire. Va las odata sa o conduceti si o sa fiti si voi de acord cu Halba.
In rest, toate bune si frumoase.
beer.gif
Luka
Hai sa vedem cand anume se impune o depasire ca sa clarificam un pic argumentul adus de Halba referitor la puterea la depasire:

1. vrei sa depasesti o masina care merge mult mai incet decat tine - nu ai nevoie de prea mare putere pt depasire pt ca deja vii cu viteza
2. vrei sa depasesti o masina care merge doar o idee mai incet decat tine - nu stiu daca e chiar asa bine, mai ales pe un drum aglomerat; chiar si in acest caz, nu vad ce e asa de greu sa retrogradezi viteza si sa depasesti cu motorul un pic turat; nu cred ca e o chestie care sa tina de o mare experienta

Acum astept contraargumente. :wave:
sergiutruta
Ideea lui Halba e urmatoarea: chiar daca retrogradezi, atunci cand masina are cuplu mai mare, ti-e mult mai usor sa depasesti. Cu o masina cu cuplu mai mic, care nu trage foarte bine, o turezi cat poti, iesi in depasire si te rogi sa nu vina nimeni din partea cealalta.
Cazurile propuse de tine:
1. vrei sa depasesti o masina care merge mult mai incet ca tine. Tu vii cu 100, si ajungi un camion care merge cu 40. Din sensul opus vine o coloana de masini, trebuie sa incetinesti la 40 si sa astepti o vreme. Poate ca masina care o ai tu nu are cuplu foarte mare intr-a 3a la 40 la ora. Chiar daca o turezi inainte sa iesi in depasire, daca ai cuplu mare depasirea o faci mult mai usor si mai in siguranta. De aici vine necesitatea unei masini cu cuplu mai mare.
2. Mi se pare ca e acelasi lucru cu cazul 1, doar ca esti in alta viteza. A 4-a, a 5-a.
Sa va dau un exemplu in care cuplu/putere mare ar fi rezolvat situatia.
Un prieten de-al meu conducea un Seat Arosa, care e un fel de VW Lupo dar cu alta capota smile.gif. A iesit sa depaseasca un Ford Focus, avea vreo 100 la ora, iar cand era in dreptul Focusului, soferul Focusului a accelerat. Din sensul opus se apropia tot mai tare un tir. Daca masina condusa de prietenul meu ar fi avut cuplu/putere mare, ar fi depasit fara probleme, iar situatia s-ar fi terminat fara urmari. DAR: el a accelerat cat a putut, si a reusit sa se strecoare intre focus si tir, frecand binen'teles aripa focusului. El a iesit vinovat, pentru ca nu a respectat "distanta laterala" de depasire. Ce parere aveti? Desi cand a iesit in depasire putea spune ca o poate efectua in siguranta, nu poti sti dinainte cu ce alti soferi ai de-a face. Asa ca, cuplu si putere atat pentru incepatori cat si pentru experimentati. Pentru ca daca nu e responsabil omu, poate face boacane si cu 50cp.
blush.gif
Luka
Ca sa raspund intai la intamplarea povestita, mi se pare mult mai logic sa fi incetinit si sa intre la loc daca a vazut ca soferul respectiv e idiot si ca nu-l lasa sa se duca. Apropo, asta prinde bine tuturor: daca te depaseste careva (fie ca are mercedes, fie ca e dacie), lasati-l sa se duca in siguranta, atat pt voi, cat si pentru restul soferilor.
Apoi:
1. nu e nevoie sa-l depasesti cu a 3-a, poti retrograda in viteza a doua (evident, fortand motorul); trebuie din nou facuta diferenta intre cuplu si puterea masinii pentru a nu se confunda
sergiutruta
for the record:
cand sunt depasit, ma apropii de marginea drumului, si mentin viteza sau chiar incetinesc putin :angel:
Intrebare: voi ce faceti cand vreti sa depasiti pe unu care merge pe mijlocul drumului de care nici macar nu vezi bine inainte?
HalbaSus
QUOTE
1. vrei sa depasesti o masina care merge mult mai incet decat tine - nu ai nevoie de prea mare putere pt depasire pt ca deja vii cu viteza


Vii deja cu viteza... dar pe drumurile pe care merg eu deobicei nu ai vizibilitate sa depasesti din prima, deci trebuie sa franezi si sa mergi cu viteza cu care merge tractoru fumigen de 70 la ora... tu mergeai cu 120 inainte... cu masina in a 5-a... incetinesti pana la 70, nu schimbi viteza... intrii in depasire... si... si... surpriza... masina e moarta... mere ca melcu tu intrii in depasire si te rogi sa nu vina nimic de pe contrasens pt ca stii ca depasirea va dura o eternitate... timp in care esti flashuit de masina care ar depasi si ea camionul fumigen odata cu tine...

Ok, sa zicem ca ai invatat sa retrogradezi... mergi cu motorul turat... dar daca masina "n-are vlaga" si eventual apare o masina pe contrasens... un incepator nu tot timpul reactioneaza corect... deci e mai bine sa evitam aceste lucruri...
Florin Ristei
Iti zic din proprie experienta ca asta se intampla daca porti semnele de incepator... cel putin in Galati si Braila e testat. In al doilea rand...cred ca 180 km/h pe autostrada nu e chiar asa ceva de domeniul fantasticului. Nu mi se pare o viteza mare pentru conditia drumului. Daca eram teribilist, o calcam pana simteam ca nu mai poate masina...insa la 180 nu am simtit o teama exagerata de pierderea controlului (in nici un caz 180 constant tot drumul) ...

In plus, cand nu sunt pe autostrada, nu sunt inconstient sa merg cu asemenea viteze, pentru ca niciodata nu stii ce se poate ivi de pe contrasens. Si de asta ... 120 km/h - 140 uneori pe restul drumurilor, mi se pare suficient, chiar prea mult. Nu as vrea sa fiu etichetat drept "cel care nu respecta, sau care se da mare" ... dar spun adevarul din punctul meu de vedere. smile.gif :bash: astept reply
Andrei38283
QUOTE(Florin Ristei)
Iti zic din proprie experienta ca asta se intampla daca porti semnele de incepator... cel putin in Galati si Braila e testat. In al doilea rand...cred ca 180 km/h pe autostrada nu e chiar asa ceva de domeniul fantasticului. Nu mi se pare o viteza mare pentru conditia drumului. Daca eram teribilist, o calcam pana simteam ca nu mai poate masina...insa la 180 nu am simtit o teama exagerata de pierderea controlului (in nici un caz 180 constant tot drumul) ...

In plus, cand nu sunt pe autostrada, nu sunt inconstient sa merg cu asemenea viteze, pentru ca niciodata nu stii ce se poate ivi de pe contrasens. Si de asta ... 120 km/h - 140 uneori pe restul drumurilor, mi se pare suficient, chiar prea mult. Nu as vrea sa fiu etichetat drept "cel care nu respecta, sau care se da mare" ... dar spun adevarul din punctul meu de vedere. smile.gif :bash: astept reply


Si eu merg exact la fel. (binenteles cand prin Megane-ul )smile.gif
Iar cu semnul de incepator, recunosc ca nu l-am avut in geam decat in prima saptamana dupa care am renuntat sa-l mai pun pentru ca tot cadea de pe geam. Oricum falsh-uri am primit de la o Dacie de prin '85-'86 cred pe Braila-Galati. Eu mergeam cu 120Km/h si el vroia sa ma depaseasca. :lo:
T u d o r
Stiti, mi-am schimbat punctul de vedere... tongue.gif

Parerea mea e ca un incepator nu ar trebui sa-si puna chiar atat problema depasirilor. Nu ca fac eu pe sfantul, dar totusi viteze de 120-140 km/h pe drumurile publice din Romania imi suna cumva a pericol. Si mai ales e vorba despre acea "senzatie" de siguranta pe care o ai la astfel de viteze. Poate ar fi mai buna o Dacie din '85...hmmmm... La 60 la ora ai senzatia ca decolezi si o lasi mai moale. smile.gif

Cat despre soferii de masini puternice care merg cu 40 ca vorbesc la telefon si ii apuca orgoliile cand ii depasesti... I-as impusca. blink.gif Astia sunt muuuult, infinit mai periculosi decat un incepator care are piciorul putin cam greu.

Luka, tu ori esti vocea ratiunii, ori esti gandul meu vorbind... biggrin.gif blink.gif
Andrei38283
Cu 130-140Km/h am mers pe un drum european cu vizibilitate maxima si care era foarte putin circulat. Asta am facut-o la inceputul lui octombrie, la trei luni si ceva de cand am luat permisul si cu 3000Km facuti cu SuperNova si inca 1000 si ceva cu Megane. Mie nu mi se pare mult. Acelasi drum l-am facut a doua zi dupa ce am luat permisul si am mers cu 80-90Km. Ca incepator daca vrei sa te abtii de la teribilisme, o poti face f usor. Pt cei care nu se pot abtine recomand dacia din '85 vorba lui Tudor :)sau o masina straina cu limitare la 110-120Km max. bicycle.gif
Luka
QUOTE(Tudor57991)
Luka, tu ori esti vocea ratiunii, ori esti gandul meu vorbind... biggrin.gif blink.gif


Sunt ala enervantul care se aude de undeva din capul fiecaruia 'las-o mai incet ca nu e bine'. Glumesc, logic. Am constatat pe proprie piele ca viteza excesiv nu e buna si am iesiri din astea moralizatoare de-atunci blush.gif
Nu mi se pare asa o chestie deosebita sa inveti sa retrogradezi pt a prinde putere masina si oricum o inveti instinctual dupa ce ai gresit o data.
HalbaSus
QUOTE
Nu mi se pare asa o chestie deosebita sa inveti sa retrogradezi pt a prinde putere masina si oricum o inveti instinctual dupa ce ai gresit o data.


Asa AR TREBUI sa fie... dar daca facem un sondaj printre soferii care au trecut de primul an de condus... o sa vezi ca multi fac depasirile cu viteza a 5-a/6-a... sincer si mie mi-a trebuit cam 1 an sa invat sa retrogradez... eu as pune un accent deosebit pe aceasta tehnica in scoala de soferi... probabil ca cei care sunt intr-o forma sau alta pasionati de condus nu mai fac aceasta greseala... dar greselile cele mai comune care le fac proaspetii titulari de permis sunt:

- nu retrogradeaza inainte de depasiri, si in general merg un pic subturat (de aceea recomandam o masina diesel cu 100+ cp)
- franeaza in curbe (de aceea consider ABS-ul obligatoriu)
- nu folosesc deloc frana de motor (sincer eu nu am facut nici o frana de motor in primul an de conducere, ce-i drept nici nu am coborat serpentine in aceasta perioada - dar si acum vad multe masini care coboara serpentine cu frana apasata... de aceea discurile ventilate sunt o idee buna...) Mai grav mi se pare ca multi chiar scot din viteza masina si folosesc doar frana pentru a reduce viteza la coborare... de aceea o masina cu stabilitate buna si frane bune e preferabila...

Cel mai bine ar fi ca aceste greseli sa fie corectate in stilul de conducere, si atunci e OK si o masina mai slaba, fara ABS si cu tamburi pe spate... dar pt orice eventualitate o masina care "iarta" aceste greseli e mai buna decat una care nu le iarta...

Ah.... inca o chestie... eu le-as da la toti incepatorii suspensii sport si cauciucuri cu talon jos... asta e un limitator de viteza natural (ca sa nu mai spun de avantajele de stabilitate)... cu o masina cu suspensii moi cu care "plutesti" peste denivelari si gropi, nu iti da senzatia de viteza si ai tendinta sa accelerezi, sau oricum sa nu constientizezi pericolul... o masina prin care "simti drumul" si fiecare denivelare a acestuia te face mai prudent... bine asta nu e un deziderat posibil pentru cei mai multi, dar oricum ideea e ca nu as recomanda o masina cu suspensii moi...
sergiutruta
Eu nu cred ca astea sunt greseli care le fac toti incepatorii. De ex. eu depasesc cu a 5-a doar daca am viteza suficienta si din sensul opus nu vine nimic, dar cand nu sunt sigur, retrogradez.
Franarea in curbe smile.gif in general franez inainte de curba si accelerez la jumatatea curbei. Dar recunosc, daca nu am apreciat bine curba, mi se intampla sa mai franez si in curba, dar foarte putin, nu apas frana sa derapeze masina.
Frana de motor o folosesc la greu, chiar ma mira faptul ca sunt o gramada de soferi experimentati care folosesc foarte mult frana. De multe ori, in trafic daca vad ca cel din fata mea franeaza usor, eu doar ridic piciorul de pe acceleratie. Iar la drumul Bucuresti-Cluj, daca n-as folosi frana de motor, n-as mai avea placute biggrin.gif.
Recunosc: franarea inainte de curba si folosirea franei de motor le-am invatat pe forumul asta, inca dinainte sa-mi iau carnetul. blush.gif
HalbaSus
Pai tu esti o exceptie fericita. Faptul ca intrii pe forum, incerci sa inveti, etc... denota deja ca pt tine condusul e mai mult decat "o necesitate". Dar sunt muuuuulti soferi (nu doar incepatori) care conduc fara frana de motor si retrogradeaza doar daca tremura masina...
James Kilowatt
Cred ca unele lucruri trebuie sa le invete in scoala sau de la "batrani"... cel putin figura cu frana de motor sau cu franatul in curbe. Cred ca daca cineva le explica si DE CE trebuie facut asa si nu invers, multi vor merge corect de la inceput indiferent de masina.
Sunt destui si care stau in pante la semafor "din ambreiaj", merg cu 5km/h intr-a doua (sau chiar a 3-a) cu ambreiajul patinand sau stau cu ambreiajul apasat non-stop, fara sa aiba habar ca asta ii va frige la bani. Chestiile astea trebuie iar sa le invete de undeva, si nu poate masina sa compenseze greselile lor. Adica poate, daca e automata smile.gif
cristyyy
QUOTE(Tudor57991)
Parerea mea e ca un incepator nu ar trebui sa-si puna chiar atat problema depasirilor. Nu ca fac eu pe sfantul, dar totusi viteze de 120-140 km/h pe drumurile publice din Romania imi suna cumva a pericol. Si mai ales e vorba despre acea "senzatie" de siguranta pe care o ai la astfel de viteze. Poate ar fi mai buna o Dacie din '85...hmmmm... La 60 la ora ai senzatia ca decolezi si o lasi mai moale. smile.gif


eu fac destul de des drumul bacau-brasov. e un drum plin de curbe si circulat de foarte multe masini de tonaj mare care daca se afla in ramp si mai au si curba in fata merg si cu 30-40km/h.
deci oricat de incepator ai fi, tot tre sa il depasesti daca nu vrei sa iti dublezi timpul de mers.
un sofer neexperimentat ti-ar intra in depasire si cu a 5, deci eu chiar cred ca si incepatorii ar trebui sa invete sa retrogradeze, etc

problema e ca la scoala de soferi majoritatea instructorilor nici nu ii lasa pe elevi sa depaseasca 50km/h (pe masina de scoala, un cielo destul de nou am prins 120 wink.gif ), le schimba ei viteza, tot ei tin ambreiajul si frana, elevul avand doar impresia ca stie sa conduca. la scoala ei nu fac nici macar o depasire.

o greseala mare pe care am vazut-o la maj incepatorilor a fost ca ei atunci cand vor sa puna frana mai intai apasa ambreiajul pt ca asa ia invatat instructorul la sc, nu cumva sa ii inece motorul. si atunci cand se iveste o situatie in care ei trebuie sa puna frana brusc, obiesnuiti sa apese mai intai ambreiajul, il apasa si atunci..

ex concret: eram in dreapta masini. la volan unu care avea carnetul de doar 1 luna. cel din fata lui a pus frana brusc, iar el a apasat ambreiajul dupa care a apasat si pedala de frana. finalulul cred ca il banuiti.......
sergiutruta
Intradevar, in scoala de soferi abia daca am depasit 40km/h, iar de condus nu am condus niciodata in afara orasului.
Greseala de care spui o faceam si eu la inceput, inainte sa apas frana apasam ambreiajul. Instructorul ma invatase asa "Niciodata sa nu apesi frana fara sa apesi ambreiajul inainte". Halal instructori.
Dar nu am patit nimic chiar daca apasam ambreiajul inainte de frana. Nu e reteta sigura pentru accidente. Doar ca uzezi ambreiajul fara rost si uneori pierzi din stabilitate.
Pe mine de ex. nici nu ma invatase la scoala ca se poate porni in panta fara frana de mana. Aspru, nu? blush.gif
Vlad6
Sa incep cu ceea ce am patit eu si o consder o experienta nu placuta dar utila:
Prima mea masina a fost un opel Kadet din 86. De fugit fugea de mancat manca ( inclusiv ulei ) si la probleme nu mai are rost sa spun cate am avut si din cauza masinii si din vina mea. Deloc placut insa din cauza diverselor probleme am facut un curs intensiv de mecanica si m-am dumirit si eu ce-i ala un demaror sau cum functioneaza un termostat. Alta problema utila a fost aceea ca servofranda nu functiona tocmai bine si asa m-am invatat sa franez din timp si sa folosesc la maxim frana de motor iar acum doar in cazul in care imi sare ceva in fata ( masina pieton sau animal) mai apas frana la maxim.
Si acum legat de ceva mai periculos decat incepatorii si anume incepatoarele smile.gif). O incepatoare cu carnetul de mai mult de un an si aproximativ 300 KM condusi ( atentie deci si la cei fara lamaie dar si fara experienta) m-a certat ca stric masina cand la depasire schimbam in treapta inferioara:)).
De unn alt pericol public ma fac vinovat: a mea uibita face acum scoala de soferi iar instructoare o cearta ca mai merge cu 70 ( cand se poate) prin Bucuresti........ :angel: ma intreb de unde o fi invatat...... :angel:
mihai58026
smile.gif))
total d eacord Vlad, dar dupa ce o sa aiba carnetul, poti remedia toate aceste "neajunsuri" si a amea iubita si l-a luat prin primavara, si deja la 3 franari din 5 nu mai pasam amabreiajul inainte....
uneori mai calcam si ambreiajul, ca inca nu avem incredere totala ca nenea instructorul vorbea prostii cand ne certa ca apasam frana fara ambreiaj!!
imi vine sa "bumbacesc" nitel unii instructori...
apropos daca sunt instructori pe forum, am si eu o curiozitate si ei tot asa franeaza?!?1 mai intai ambreiajul apoi frana?!?!
blush.gif
T u d o r
QUOTE(Luka)
Sunt ala enervantul care se aude de undeva din capul fiecaruia 'las-o mai incet ca nu e bine'. Glumesc, logic. Am constatat pe proprie piele ca viteza excesiv nu e buna si am iesiri din astea moralizatoare de-atunci blush.gif
Nu mi se pare asa o chestie deosebita sa inveti sa retrogradezi pt a prinde putere masina si oricum o inveti instinctual dupa ce ai gresit o data.


Luka, my man, sper ca nu te-ai suparat. Vroiam sa zic ca ai exprimat cu acuratete exact ceea ce gandeam si eu. smile.gif

Pe de alta parte, celor care s-au simtit cumva vizati de ceea ce am spus eu vreau sa le garantez ca nu m-am referit la cineva anume. Si sunt convins ca voi sunteti niste soferi buni. Simplul fapt ca postati aici, va implicati, imi confirma ca aveti pasiune pentru masina si sofat. Cea ce inseamna ca sunteti dornici sa va imbunatatiti stilul, sa fiti mai buni.
Eu ma refeream la cei care ajung dupa 20-30 ani de condus sa zica.."las-o bah ca merge asa.." biggrin.gif


QUOTE
Mai grav mi se pare ca multi chiar scot din viteza masina si folosesc doar frana pentru a reduce viteza la coborare...


Stii, eu sunt de alta parere. Cred ca aceasta greseala o fac cei batrani, acei asa zisi "soferi profesionisti". Ii vezi pe toate drumurile... sunt soferii de dacii papuc rupte, deselate, ei sunt cei care aprind farurile cand e deja noapte, zicand: "da' de ce sa aprind farurile, ca vad si asa" blink.gif
Ei sunt cei care iti taie calea, doar-doar i-ai lovi si si-ar face rabla pe asigurarea ta... :evil: , etc.
Ii stiti, nu? blush.gif

Ei mi se par infinit mai periculosi ca un incepator crispat, pentru ca autosuficienta lor, nesimtirea si neatentia de care dau dovada sunt greseli mult mai grave ca o frana in panta sau depasirea cu a 5-a. :puke:

Aaaa, si daca tot am inceput, ce parere aveti de soferii de masini grele? TIR-isti? blush.gif
HalbaSus
QUOTE
Stii, eu sunt de alta parere. Cred ca aceasta greseala o fac cei batrani, acei asa zisi "soferi profesionisti". Ii vezi pe toate drumurile... sunt soferii de dacii papuc rupte, deselate, ei sunt cei care aprind farurile cand e deja noapte, zicand: "da' de ce sa aprind farurile, ca vad si asa" blink
Ei sunt cei care iti taie calea, doar-doar i-ai lovi si si-ar face rabla pe asigurarea ta... angry , etc.
Ii stiti, nu? blush


Il cunosti cumva pe individul cu dacia papuc rablagita care m-a lovit cand stateam oprit la trecerea de pietoni in calimanesti ? biggrin.gif E exact descrierea lui... bine, asta mai era si rupt de beat... "sofer profesionist de 25 de ani, toate categoriile luate"... chiar ca sunt periculosi... ii mai vezi si cum intra in depasiri pe principiul "las ca franeaza celalalt"... mai au si variante "upgradate" care conduc mercedes sprinter, fiat ducato, etc... o parte din soferii acestor masini au impresia ca sunt la volanul unor bolizi... iar stilul lor de condus ma face sa ma tem de iei... pe bune...
cristyyy
QUOTE(sergiutruta)
Greseala de care spui o faceam si eu la inceput, inainte sa apas frana apasam ambreiajul. Instructorul ma invatase asa "Niciodata sa nu apesi frana fara sa apesi ambreiajul inainte". Halal instructori.
Dar nu am patit nimic chiar daca apasam ambreiajul inainte de frana. Nu e reteta sigura pentru accidente. Doar ca uzezi ambreiajul fara rost si uneori pierzi din stabilitate. blush.gif


nu inseamna ca ai sa faci sigur accident, dar faza asta iti mareste considerabil timpul pana cand este apasta pedala de frana, deci si distanta de franare
eu ma refere la cazuri extreme, in care nu ai timpul si spatiul de franare normal
T u d o r
Principalul castig este de fapt ca pe langa franarea propriu-zisa, mai beneficiezi si de frana de motor, daca esti intr-o treapta mai mica de 5. smile.gif

QUOTE
Il cunosti cumva pe individul cu dacia papuc rablagita care m-a lovit cand stateam oprit la trecerea de pietoni in calimanesti ? biggrin E exact descrierea lui... bine, asta mai era si rupt de beat... "sofer profesionist de 25 de ani, toate categoriile luate"... chiar ca sunt periculosi... ii mai vezi si cum intra in depasiri pe principiul "las ca franeaza celalalt"... mai au si variante "upgradate" care conduc mercedes sprinter, fiat ducato, etc... o parte din soferii acestor masini au impresia ca sunt la volanul unor bolizi... iar stilul lor de condus ma face sa ma tem de iei... pe bune...


Man, nu-l cunosc din fericire... (pentru mine sau pentru el biggrin.gif ) Imi pare rau ca ti-am deschis rani vechi.. blush.gif Dar discutia despre incepatori trebuie continuata, iar ideea mi-a venit de la cei care injurau instructorii. Si ei sunt din categoria cu pricina, niste blazati care au obiceiuri invatate de la altii ca ei. Aaaa, ca mi-am adus aminte... mai stiu o vorba de-asta, de.."profesionist" : Nu aprind farurile seara ca se consuma bateria.... blink.gif Am ramas mut cand am auzit-o, dupa care m-am intors si am plecat. Nu avea sens sa continui o discutie dupa astfel de argumente... biggrin.gif
sergiutruta
QUOTE(Tudor57991)
...iar ideea mi-a venit de la cei care injurau instructorii. Si ei sunt din categoria cu pricina, niste blazati care au obiceiuri invatate de la altii ca ei.


Cand spui blazati te referi la instructori sper blush.gif Sau la noi incepatorii? :angel:
Nu vreau sa fie inteleasa gresit afirmatia asta...adica instructorii sunt foarte importanti pentru ca de la ei invatam primele lucruri despre sofat. Si chiar am cunoscut instructor care era un om si un sofer extraordinar. Tipul e instructor in alba si pe masina lui am dat examen, eu fiind din judetul alba. El m-a invatat in 2 sedinte mai mult decat invatasem in bucuresti in 15 sedinte. Deci in concluzie, n-am nimic cu instructorii, doar cu aia care ii invata pe elevi altfel decat fac ei. Pentru ca sunt convins ca ei nu apasa ambreiajul inainte sa apese frana. Anyways, suntem waaaaaaay offff topic. Sa revenim la masini "puternice" pentru incepatori. Parerea mea: diesel, 100-110 cai, e masina ideala. Hai noroc beer.gif
T u d o r
Pai citeste cu atentie... Normal ca la instructori ma refeream. De altfel, ar fi si greu sa fii blazat deja ca si incepator, nu? smile.gif
HalbaSus
Hai sa dam si nume:

SH:
pe locurile 1/2 (nu as putea da pozitii exacte)
- Opel astra/vectra, 2.0 DTI 101 cp
- VW golf IV/Octavia TDI 90 cp
pe locurile 3/4 aceleasi masini variantele pe benzina (1,6 sau 1,8)

la masini noi e mai greu....
Luka
Ok, vin si eu cu propuneri:

- Renault Megane, 1.5 dci sau 1.4 benzina
- Opel Astra de care a zis si Halba
- Golf 4 (la fel)
- Renault Clio
(ordinea e aleatorie)

Pana la urma, parerile noastre nu difera prea mult :wave:
Nu mi se par masini prea puternice astea, ci doar masini normale, pe care te poti baza.
BandiT
despre soferi incepatori...
la compania unde lucrez avem multi soferi profesionisti, din care vreo 3..4 sunt incepatori...profesionisti incepatori..
si am mers cu 2 dintre ei in delegatii si am ramas mut ...se baga in depasire cu a4a si apoi dau a5a ...cu dacie papuc diesel...
era sa murim de vreo 2 ori..i-am invatat cum e corect dar nu m-au crezut...si pana nu au discutat cu soferi mai vechi , nu au vrut sa tina cont...

in depasire nu se baga viteza superioara ...ori mentii viteza curenta ori retrogradezi...ar trebui sa se scrie si la lege asa ceva..
eu am carnet de 11 ani si comduc de 10 ani...dar eu stiam de la inceput ca trebuie sa retrogradez...m-a invatat instructorul de la scoala de soferi.
dar eu faceam scoala pe dacie in 4 trepte ...si la depasiri bagam a3a...de fapt nu ma ajuta nici masina..
BandiT
cat despre putere masini incepatori , eu zic asa:
daca incepatorul respectiv nu vrea o coaja de dacie/oltcit pe care sa-si exerseze talentele de incepator, sa o forjeze si sa invete ceva despre soferie, atunci le recomand o masina intre 70 si 100 cp , eventual diesel , eventual sh.
adica golf3 sau 4 , astra , vectra etc.dupe buget
bafta
CRG
SilverBandit, sunt partial de acord cu tine cu schimbatu' vitezelor. Regula e cea pe care ai spus-o. Da' daca ai masina puternica si depasirea e destul de lunga, chiar poti sa schimbi, mai ales in cazul unui dizel ca al meu (sincer, fac asta destul de des la drumuri lungi)..
HalbaSus
Motivele pentru care nu se schimba vitezele in timpul depasirii sunt:
1. pierzi timp
2. exista riscul sa te incurci si sa faci o frana de motor involuntara sau ceva de genu... bine, nu se prea intampla asa ceva daca cunosti un pic masina dar nu strica niciodata sa fii precaut...

Pe de alta parte sunt de acord cu CRG ca aceasta regula se mai poate incalca uneori... exemplific 2 situatii...
1. mergi in spatele unui camion/tractor/raba/etc cu a 3-a (pt ca merge cu 50-60 la ora) vezi ca poti depasi, schimbi in a 2-a... ii dai talpa... turometrul urca ca disperatul si daca depasirea e lunga esti obligat sa-i dai a 3-a...
2. pornesti in depasirea unei coloane, retrogradezi din 5 in 4... ii dai talpa... depaesti 2 camioane... iar turatia a urcat suficient de mult si poti sa-i dai a 5-a..

Desigur manevra: "intram in depasire cu a 4-a si apoi imediat ii dam a 5-a" este gresita.
T u d o r
Vad ca de la topicul original am deviat la unul care s-ar putea numi "Erori de conducere frecvente si cum le evitam" biggrin.gif

Cred ca toti am concluzionat pana la urma ce masina ar fi buna pentru un incepator. ~100 cai, ABS, diesel(...hmmm, aici eu mai marai inca, nu-mi plac dieselele, sunt zgomotoase) blush.gif
HalbaSus
QUOTE
Cred ca toti am concluzionat pana la urma ce masina ar fi buna pentru un incepator. ~100 cai, ABS, diesel(...hmmm, aici eu mai marai inca, nu-mi plac dieselele, sunt zgomotoase) blush


Ca tot sunt off-topic (chiar si off-topic din topicul in care am deviat biggrin.gif) dieselurile noi sunt mai silentioase la o anumita viteza x decat motoarele de aceasi cilindree pe benzina... asta inafara de TDI-uri care sunt inca destul de zgomotoase pe vw-uri... pe audi-uri izolatia fonica e mai buna, dar motorul in sine tot zgomotos e.

Back to the topic:
Rezumat:
Pt incepatori recomandam masini ~100 cp, cu ABS, preferabil diesel (dar nu obligatoriu), eventual SH...
Greselile pe care trebuie sa le evite:
1. sa intre in depasiri cu motorul turat, sa retrogradeze inainte de depasiri
2. inainte de curbe sa retrogradeze, sa foloseasca frana de motor, si sa nu franeze violent in curbe
3. se poate frana si fara ambreaj, nu moare motorul
4. pantele, serpentinele se coboara cu FRANA DE MOTOR
5. in momentul in care intrati in depasire nu schimbati viteza instinctiv, doar daca turatia o cere (va apropiati de linia rosie).
6. cititi forumul masini.ro veti invata multe ascultand maniaci care se cearta despre momentul optim de schimbare al vitezei. biggrin.gif
mihai58026
Halba, ar tebui sa-ti deschizi scoala de soferi (daca nu ai deja) biggrin.gif
oricum, cel mai bun rezumat de pana acum...
sustin opinia, sustin mai ales dieselurile SH mai noute pt incepatori, pt ca au cuplu ok...
HalbaSus
Cred ca daca as fi instructor la scoala de soferi ori as face 2 atacuri de nervi si 3 pre-infarturi pe zi... ori as sta cu o lada de bere pe bancheta din spate si as incerca sa raman calm... e o munca foarte stresanta si intr-un fel ii respect pe instructorii auto pentru calmul si rabdarea de care dau dovada (unii).

Bine, mai sunt si exceptii, am auzit de un instructor care daca elevul nu se uita in oglinda sau nu semnaliza, se enerva atat de tare incat smulgea oglinda "Oricum n-ai nevoie de ea, cretinule... vad ca n-o folosesti... JOS CU EA..." si semnalizatorul... "pt ce naiba e montat aici daca nu-l folosesti... JOS CU EL"... apoi iesea din masina si incepea sa traga suturi in roti...
cristyyy
adevaru e ca tre sa fi tare de inima ca instructor
eu unu cred ca m-as topi cand vad ca elevul se apropie de intersectie si nu pune frana, etc
e o meserie grea, in care esti obligat sa iti pastrzi calmul, nu sa il stresezi pe elev
Skywalker
Sofer incepator te cheama pana atunci cand depasesti limita de 50.000 km parcursi pe drumurile tarii si numai. Personal am condus multe masini si de aici recomand pentru un incepator orice alta masina decat Dacia 1300 sau mai vechi de 1986 pentru inceput - dece - pentru ca atunci cand incepatorul nostru va conduce o masina noua va face greseli, eu stiu ce am patit cand am "sarit" din Dacia 1300 in Opel Vectra din 1992 - eram mai rau ca la inceput.
Unde lucrez eu avem 2 soferi care au Dacia si conduc masinile firmei (Renault Laguna; Fiat Stilo si Crysler toate noi noutze), precizez ca unu' din ei mai e si instructor auto, si habar n-au sa conduca masini alea iar mie cu ei la volan sincer mi-e frica sa ma duc undeva!!!

Asa ca morala: NU conduceti Dacia pentru ca veti avea de suferit cand va urcati intr-o masina straina mai noua.
Echo
Oare ce-i mai bine, incepatorul sa se obisnuiasca cu abs, esp, servo si o senzatie de falsa siguranta, sau sa inceapa cu ceva mai brut, care nu iarta si-i baga rapid mintile in cap? In toate manualele in care se prezinta modul de functionare al abs sau esp se spune foarte clar: aceste sisteme nu pot depasi limitele fizicii. O masina mai neiertatoare (care poate fi si usor lovita/julita pe parcursul procesului de formare) mi se pare mai potrivita. Se spune ca invatam din greseli, ca degeaba ni se spune sa nu repatam greselile altora (iar istoric vorbind cam asa este) si de aceea doar propria experienta are valoare. Exemplu: proaspatul sofer, caruia nu i s-a uscat inca plasticul de pe permis intra cu o astfel de masina in depasire...si masina nu reacttioneza chiar cum crede el. Se sperie, dar se mai intampla si un alt lucru, invata. Sunt convins ca daca supravietuieste expeirentei, a doua oara nu o mai face. Cum spun americanii, "rubbing it in ". Eu sunt un adept al darwinismului din acest punct de vedere.
HalbaSus
QUOTE
Sunt convins ca daca supravietuieste expeirentei, a doua oara nu o mai face. Cum spun americanii, "rubbing it in ". Eu sunt un adept al darwinismului din acest punct de vedere.


Asta seamana cu invatatul copiilor sa inoate prin aruncarea lor intr-un bazin de 2 metri... desigur ca daca supravietuiesc probabil au invatat sa inoate... dar daca nu ? ESP-ul nu e o chestie chiar indispensabila (ajuta si el mult dar se poate si fara)... dar ABS-ul mi se pare obligatoriu... pt ca un incepator in orice situatie de pericol va reactiona plantandu-si piciorul pe frana... ori asta la o masina fara ABS duce la blocarea rotilor... desigur daca supravietuieste, si e suficient de inteligent sa analizeze greseala, a doua oara nu va mai apasa asa de tare frana... dar intrebarea e daca nu supravietuieste ?
Echo
tongue.gif Too bad, si asa suntem prea multi.. biggrin.gif Serios, lasand gluma la o parte, nu poti compara aruncatul copiilor in apa cu urcatul la volan. Cand iei volanul in brate, iti asumi constient o responsabilitate mare de tot, e vorba de viata ta si a celor din jurul tau (masina sau trafic). Multa lume nu prea isi da seama de asta, iar lipsa de responsabilitate se plateste (intr-un fel sau altul) de catre toata lumea cu care "iresponsabilul" intra in contact. Si acum, tehnic vorbind, masina poate fi condusa si de unul de 16 ani, dar in Ro nu se dau carnete decat dupa ce ai devenit major, si, in ochii legii, responsabil. In ceea ce priveste ESP, eu sunt de parere ca un dispozitiv care literal salveaza vieti trebuie sa fie in echipamentul de serie la toate automobilele. Dupa "auto motor un sport" este mai important decat airbagul, si al doilea dupa centura de siguranta in ceea ce priveste siguranta.
Jon59453
Si eu sunt un sofer incepator...Am carnetul din mai anul curent.Am o sierra de 2l si 100cp(benzina) de prin '88 pe care o consider destul de potrivita pt mine ca incepator.Eu am facut scoala pe o Dacie si a trebuit sa ma adaptez la masina mea persoanala mult mai nervoasa dar cu rabdare....Desi am tractiune pe spate iar masina e destul de iute(am cuplu bun de vreo 150Nm/4000) sunt destul de prudent la depasiri si la viteze mari si mai ales la curbe.Odata cand mergeam spre Braila pe o ceata deasa am mers cu vreo 50km in spatele unui camion plin cu porumb vreo 30 de km pt ca nu am vrut sa risc sa-l depasesc.Oricum ca a tinut ceata nu am depasit 70-80 cu ochii fiind pe eventuale semne de circulatii gen trecere de cale ferata ,curbe etc.Culmea ca am vazut dupa un nr de km si un accident rezultat din ...vizibilitatea scazuta si carosabil umed si m-am felicitat singur ca e bine sa fii prudent,desi treceau nervosi(cu masini pretentioase si numai ninja.gif ) pe langa mine destui cu peste 100km/h. Nu am depasit pana acum 120km/h la drum liber intins si vreo 70km in oras.Si nici nu o s-o fac pana nu simt eu ca am o siguranta.De altfel nici nu cred ca vreau sa depasesc viteza asta ca totul devine mai greu de controlat la vreun obstacol ivit aiurea cu toata experienta pe care o acumulezi in timp blink.gif.Uneori ma depasesc astia cu Dacii puturoase dar ma lasa rece si nu am "orgolii" . Masina poate mai mult dar imi place sa conduc mai "batraneste".Cred ca mai e o chestie si varsta la care iei carnetul.Eu sunt mai copt asa ca capitolul teribilisme si viteze cat mai mari nu ma mai tenteaza.Daca as fi avut 18 ani altfel se punea altfel treaba ca m-as fi simtit mai cu tupeu(fara baza reala :puke: ).Ce vreau sa remarc e ca Fordul meu are niste frane excelente care m-au ajutat desi nu am ABS.Dar vine ghetusul si cu tractiunea pe spate o sa fiu destul de refractar sa ies cu masina.Poate cineva sa-mi dea totusi cineva niste sfaturi in legatura mersul pe suprafete mai "lucioase"?Pe unele le-am primit dar poate mai imi scapa ceva :coffee: !!
Watcher
1) That's the spirit , si ar trebui sa se aplice nu numai la incepatori ! BRAVO.
2) PEntru suprafete 'lucioase' am urmatoarele idei:
a) in oras cand pleci de pe zapada/ghiata si emrgi toto orasul pe zapada/ghiata : mergi incet, nu accelera SI IN NICI UN CAZ BRUSC, atunci cand ai volanul rotit (rotile nusunt drepte). Daca faci asta (acclerezi cu rotile invartite, ai sanse sa fuga fundul masinii).
Tot in acest caz este bine sa nu bruschezi 'comenzile masinii ' biggrin.gif:D adica nici frana nici acceleratia.

a2) Daca cumva iti fuge fundul masinii la un moment dat (si ai norocul ca in directia aia sa NU FIE nici pom, sant, TIR, om, etc), NU TE SPERIA, NU FRANA ci invarte INVERS de volan si accelereaza usor (progresiv). Masina va derapa, vei merge putin lateral apoi se va indrepta si apoi vei derapa in partea cealalata. Repeti manevra de cateva ori si te-ai indreptat. De aia am zis sa nu accelerezi TARE.

Sa stii ca nu e atat de greu cum suna smile.gif

cool.gif Daca esti in afara, pe drum uscat FII ATENT la viitoarele portiuni cu polei sau chir ghiata si FRANEAZA DINAINTEA lor. Adica franeaza pe asfalt nu pe alunecus.

c) CA lectie pentru tot timpul , DAR MAI ALES pe alunecus, FRANEAZA DOAR IN LINIE DREAPTA, adica nu frana in curbe / viraje ...

d) Foloseste frana DE MOTOR cat mai mult smile.gif
Seri
Eu am permisul de 2 luni. Cea mai periculoasa faza am avut-o chiar in prima zi in care am avut permisul. Mentionez ca aveam la activ cateva zeci de mii de km in dreapta lui taica-meu, iar drumul pe care eram il parcurgeam in fiecare saptamana de 2 ori (catre Cluj), dar o astfel de faza nu mi-a mai fos dat sa vad.
Mergeam cu 90 km/h in drum drept, o rampa usoara. Pe dreapta, pe acostament se deplasa un tractor cu o remorca. Cand eram aproape, tractorul vireaza stanga si ocupa toata banda, cu scopul de a intra pe un drum de tara la dreapta. Ma gandesc sa-l depasesc, chiar atunci apare de pe contrasens o dacie.
Am calcat frana pana la podea, iar cum a trecut dacia pe langa mine, am depasit milimetric remorca tractorului. Cand eram in dreptul tractorului, aveam vreo 30 km/h.
Cu siguranta ABS-ul mi-a salvat viata, pt ca am putut sa fac manevra de evitare! Poate ca si experienta din jocuri pe calculator m-a ajutat sa-mi pastrez calmul sa pot executa o manvra gen VDA.
De atunci sunt atent la toate tractoarele care sunt pe carosabil.
Codrin54983
La experienta din jocuri s-ar putea sa te contrazic putin. Nu se compara jocurile cu viata reala NICIODATA. In joc daca te-ai izbit de o masina dai restart sai load si e ca si cum nu s-ar fi intamplat. La un joc iti pastrezi calmul pt ca stii ca daca nu castigi intotdeauna poti incerca din nou.
Dar in realitate daca te izbesti de un copac cu 150km/h direct la morga te duci. Eu nu pot sa-mi pastrez calmul la fel ca intr-un joc. E viata mea la mijloc
Cred ca pt un incepator cel mai bine este sa conduca o masina pana in 80cp, clasa compacta(nici prea mare,dar nici prea mica) si cu cat mai multe airbaguri si sisteme de siguranta. Mai bine are ABS si ESP si TCS si IDS+ si ce-o mai fi ca-s asa de multe, sisteme care il pot scapa de accidente decat sa n-aiba nici servofrana nici ABS si cand calca pedala la maxim sa se duca sanie in cel mai apropiat copac, TIR, pieton.....
Jon59453
Multam watcher pt sfaturi arigato.gif !!!Eu intrebasem pe unul care avusese o ...Lada ce si cum e cu tractiunea pe spate.In principiu mi-a spus ce mi-ai recomandat tu dar mai pe... scurt.El imi mai recomanda sa pornesc pe drumuri cu zapada batatorita cu a doua ca pleca masina mai usurel si nu prea nervos.Oricum trebuie sa "visez" lucrurile astea recomandate de tine...daca vreau sa ajung cu bine la primavara.Bine exagerez dar ,intotdeauna paza buna ... e sanatoasa!Pana la 50.000KM mai am de mancat "peste" ca nu am decat vreo trei mii si ceva! :shock:
f1anatic


QUOTE
December 11, 2005 -- A pedestrian was struck and killed while passing through a Manhattan crosswalk last night when a driver lost control of his car, police sources said.

Another man was also hit in the accident at the foot of the Manhattan Bridge and taken to Bellevue Hospital, police said.

"It looks like an unfortunate accident," said an officer on the scene.

The police withheld the identify the victims until their families are notified, only revealing that both were Asian men.

The car — a four-door, gray, 2006 Subaru registered to Brian Leaver, 21, of Saugerties, N.Y. — came...
http://www.nypost.com/news/regionalnews/59429.htm


S-a discutat acest subiect pe forum. Consensul, precum si parerea mea este ca oricit ar fi fost limita de vietza in zona -35 mph, masina a mers mult prea repede pt. conditziile rutiere (la capatul unui pod). Imprejurarile sint neclare - ca ar fi incercat sa evite o alta masina...ca ar fi dat de gheatza. Cert este ca soferul a avut viteza mult prea mare.

Ceea ce ma face sa comenntez : este intr-adevar o tragedie ca un om si-a pierdut viatza. Ce este la fel de grav este ca sint parintzi pe lumea asta care din dragoste paterna - materna cumpara plodului de 21 de ani o mica racheta awd care are oricind mai multzi cai putere decit posibilitate de manevrare sau oprire. Plodul de 21 de ani, plin de hormoni probabil ca se agita aratindu-si puterea masinii "show off" (alte ziare locale au comentat ca masina aproape zbura pe pod). Acum...noi totzi vom avea de suferit prin prisma asigurarilor la masina.

Esti incepator ? Esti tinerel de 16-18 ani ? Viseaza BIG...pune mina si dute la scoala sau munceste (sau vinde droguri sau stiu eu cum faci rost de bani) dar ia-tzi o masina pe masura indeminarii REDUSE (oricit de zmeu ai pretinde ca esti, si indiferent cit de repede ai terminat Need For Speed) cind esti pe sosea, in spatele unui volan...esti muritor de rind ca totzi ceilaltzi si atunci nu mai potzi da RESTART. Incepe cu o masina sigura, ...dar care nu accelereaza iute si care nu prinde viteze dementziale. Iar daca ai copii la virsta obtzinerii carnetului de conducere...acum poate stii un pic mai bine ce potzi face.

PS. Ocupantzii Subaru au scapat fara zgirieturi.
Razvan63342
urmarind parerile si toate detaliile nu am rezistat sa ma bag si eu in seama. stiu ca in romania nu sunt populare datorita preturilor dar banuiesc ca se pot gasi la SH un Civic 1.7 VTEC - motor nu prea puternic in jur de 130bhp (daca nu ma insel eu) si un cuplu bunicel. o sa fiu probabil scuipat de unii pt ca nu are ABS sau ESP tongue.gif dar condusa la sub 3000rpm este o masina absolut normala iar la peste 4500 cunoscatorii stiu ce face un VTEC. si acum parerea unui pusti de 24 ani care are carnet de mai bine de 5 ani si peste 200k km la activ mai nou si pe alt continent (si F1anatic poate sa back me up on this - AutoBahn este copil in fasa pe langa ce am vazut pe freeway in california). conteaza mult atitudinea pe care o are soferul incepator. am uitat numele din pacate al celui care a spus ca a mers cu 180km/h pe autostrada cu mama lui langa el si ca simtea ca poate controla masina ... cred ca glumesti ... ok ... daca te referi la faptul ca poti ocoli o masina ... poate ... daca te referi la o (sa fereasca cel de sus) explozie de cauciuc ... trebuie sa ai roll cage ca sa scapi cu viata si centuri in 3 puncte - bine daca ai noroc chior ... poate scapi si fara. cineva a spus ca este bine sa cunosti limitele. este extraordinar daca cunosti limitele masinii dar si mai bine sa cunosti limitele tale ca si om. in rest ... toate bune ce ati spus voi ... in jur de 100bhp cu un cuplu ok este de preferat unui monstru cu 250bhp sau mai mult sau unui mastodont de peste 2tone. si ca sa nu existe carcotasi ... am inceput pe o dacie 1300 din 82, 1310 din 96, Escort din 93, Escort XR3 din 89, matiz, logan, actualmente Civic din 96
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.