Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Putere masina pentru un incepator
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2, 3
HalbaSus
f1anatic... e intradevar regretabil incidentul, si e evident ca viteza excesiva a avut un rol important... dar presupun ca respectivul si-a luat carnetul de conducere la 16 ani... ceea ce inseamna ca avea 5 ani de condus... nu e foarte mult dar nici putin... Ceea ce ma face sa ma intreb: cati ani sau km trebuie sa parcurgi ca sa treci de faza de "incepator" ?

O alta intrebare care se pune... daca in loc de acel subaru era un civic sau un hyundai accent (as spune dacia supernova dar ma gandesc ca voi nu prea aveti asa ceva smile.gif)... oare accidentul era evitat ? 100 km/h prinde si o dacie 1310... iar la 100 km/h orice masina e greu controlabila (in situatii limita). la 100 km/h distanta de franare e mare si la un F40... la 100 km/h lucrurile se misca prea repede pt creierul tau... si totusi... 100 km/h se atinge cu usurinta cu absolut orice masina de pe piata... sau crezi ca tanarul respectiv isi adapta viteza in functie de cp ? adica: "am 250 cp = ma duc cu 125 la ora, am 100 cp = ma duc cu 50 la ora"... Eu cred ca a da vina pe masina este ca si cum ai da vina pe alcool ca cineva a devenit alcoolic... poate ca daca avea o honda civic de 130 cp nu atingea viteza cu care a mers (sa zicem ca a mers cu 130 km/h iar cu o honda civic atingea doar 100 km/h)... crezi ca pericolul era mai mic ? In romania o parte extrem de insemnata a accidentelor sunt provocate de pustani care conduc 1310, tico, matiz si alte "supermasini"... aceste masini au putere mai mica decat o masina de tuns iarba respectabila si accelereaza de la 0-100 in timpul in care altii prajesc o omleta... si totusi aceste masini pot merge cu viteze excesive si pot provoca accidente la fel de periculoase...

Nu spun ca un incepator ar trebui sa inceapa cariera de sofer cu o masina de 250 cp.... dar caii putere nu ucid, viteza ucide... iar viteza poate prinde si o dacie din '80... E mult mai importanta responsabilitatea soferului, daca soferul se simte responsabil pt actiunile sale nu va merge cu 100 km/h nu pt ca are respect pt regulile de circulatie ci pt ca stie ca la acea viteza e greu sa reactioneze in caz ca se intampla ceva, si atunci e tot una ca are 250 sau 50 cp...

Daca ar fi totusi sa dam vina pe masini atunci eu as da vina pe suspensiile moi/performante care absorb orice denivelare combinate cu niste motoare silentioase... la aceste masini nu "simti" viteza.... deci daca nu te uiti pe bord nu vei sti daca mergi cu 50 sau cu 90 la ora... deci poti atinge o viteza periculoasa fara sa-ti dai seama... dar la masina din imagine nu cred ca era cazul.. cred ca soferul stia exact cu ce viteza merge si dorea sa mearga repede... si ar fi dorit sa mearga repede indiferent de ce avea sub capota...
f1anatic
Am constatat pe proprie experientza ca masinile AWD se conduc DIFERIT.

De unde presupui tu ca are carnet de la 16 ani ? Eu nu am facut aceasta afirmatzie. Tot ce pot continua sa afirm este ca la 21 de ani - chiar daca conduci de la 16 (de fapt nu ai voie sa conduci singur decit de la 18) - esti inca in faza de "teribilisme", "look ma' (mama) what car daddy got me", esti pus mai mult pe "show-off", esti in faza cind filozofia de viatza se rezuma la "don't get a girl pregnant" si asa mai departe.

Nu este numai experientza...ci si atitudinea, hotmonii, si alte socoteli de-astea. La 21 de ani viatza este un fel de X-BOX, daca pierzi, dai restart. Si nu prea e asa !
Diablo61581
QUOTE(Codrin54983)
La experienta din jocuri s-ar putea sa te contrazic putin. Nu se compara jocurile cu viata reala NICIODATA. In joc daca te-ai izbit de o masina dai restart sai load si e ca si cum nu s-ar fi intamplat. La un joc iti pastrezi calmul pt ca stii ca daca nu castigi intotdeauna poti incerca din nou.
Dar in realitate daca te izbesti de un copac cu 150km/h direct la morga te duci. Eu nu pot sa-mi pastrez calmul la fel ca intr-un joc. E viata mea la mijloc
Cred ca pt un incepator cel mai bine este sa conduca o masina pana in 80cp, clasa compacta(nici prea mare,dar nici prea mica) si cu cat mai multe airbaguri si sisteme de siguranta. Mai bine are ABS si ESP si TCS si IDS+ si ce-o mai fi ca-s asa de multe, sisteme care il pot scapa de accidente decat sa n-aiba nici servofrana nici ABS si cand calca pedala la maxim sa se duca sanie in cel mai apropiat copac, TIR, pieton.....


Eu as zice ca jocurile te ajuta.
Ma pierdusem prin Bucuresti(dah sunt incepator)... am deschis geamul si l-am intrebat pe unul cum ajung la Piata Unirii si mi-a zis ca el merge incolo si sa il urmaresc. Asa facui. Desigur in timp ce il urmaream (50-60km/h ca sa nu il pierd ca o luase in fata am tinut viteza constanta in curba numai ca o banda o blocase unul iar pe peste un sfert din cealalta o ocupa progresiv o masina care iesea din garaj. Desigur ca in momentul cand eu ma apropriam banda era libera dar cand am fost aproape era peste un sfert ocupata. Eram pe banda din stanga. Deci am trecut la 10cm dreapta/stanga printre masini cu schimbare de banda in CURBA in panta (inclinatie in jos) cu 40km/h. Daca nu aveam in spate jocuri cu masini de curse oare imi pastram la fel calmul?
Stiu ca a fost o manevra cu un risc mic-moderat dar deh... data viitoare nu o sa o mai repet.
Am dat exemplul deoarece in jocurile cu masini de curse des faci astfel de manevre.
Paul56526
JOCURILE sunt total diferite de viata reala... :bash:
f1anatic
Jocurile, simulatoarele, ajuta prin prisma faptului ca potzi cunoaste un traseul (curbele, schimbarile de elevatzie), potzi intzelege foarte bine diferitele reglaje care se pot face la masinile de cursa. Si intr-o oarecare foarte mica masura ajuta si la condus. DAR nu potzi spune ca daca esti campion la joc gen Gran Turismo 4, dintr-o data potzi sari in cea mai banala masina de strada si pe acelasi circuit sa scotzi un timp asemanator jocului.

Si apoi e chestia cu START si RELOAD cind ai "flescait-o". Acum citziva ni citeam pe BBC NEWS despre copiii japonezi care aveau o intzelegere profund alterata in privvintza vietzii si a mortzii umane din cauza jocurilor video - nu intzelegeau ca moartea umana in realitate ...e UNA si pe urma e GATA.
James Kilowatt
Pai chestia asta cu intelegerea mortii e normala, pana la o anumita varsta. Am uitat exact care. Oricum, copiii nu inteleg, apoi cand mai cresc pricep ceva insa nu inteleg ca e definitiv si nici ce e tragic in asta, apoi inteleg si faptul ca e definitiv insa sunt convinsi ca nu li se va intampla niciodata, iar moartea pe bune se intelege la o varsta destul de ridicata.
Diablo61581
QUOTE(f1anatic)
Jocurile, simulatoarele, ajuta prin prisma faptului ca potzi cunoaste un traseul (curbele, schimbarile de elevatzie), potzi intzelege foarte bine diferitele reglaje care se pot face la masinile de cursa. Si intr-o oarecare foarte mica masura ajuta si la condus. DAR nu potzi spune ca daca esti campion la joc gen Gran Turismo 4, dintr-o data potzi sari in cea mai banala masina de strada si pe acelasi circuit sa scotzi un timp asemanator jocului.

Si apoi e chestia cu START si RELOAD cind ai "flescait-o". Acum citziva ni citeam pe BBC NEWS despre copiii japonezi care aveau o intzelegere profund alterata in privvintza vietzii si a mortzii umane din cauza jocurilor video - nu intzelegeau ca moartea umana in realitate ...e UNA si pe urma e GATA.


Ai dreptate, eu de exemplu in primele ore cu instructorul la volan nu imi era frica deloc, nu aveam emotii ca s-ar putea sa il lovesc pe ala daca nu sunt atent etc. Nu eram mai deloc ingrijorat de un eventual pericol...
...Si cand aud pe vecina... -Vai mie frica sa merg cu masina(ca pasager) si vreau sa neaparat sa fac scoala de soferi ca sa imi inving frica... incep sa ma intreb: Oare cat de mare influenta au jocurile asupra personalitatii noastre?
HalbaSus
QUOTE
...Si cand aud pe vecina... -Vai mie frica sa merg cu masina(ca pasager) si vreau sa neaparat sa fac scoala de soferi ca sa imi inving frica... incep sa ma intreb: Oare cat de mare influenta au jocurile asupra personalitatii noastre?


Eu am observat exact opusul, cei care nu au facut scoala de sofer nu au absolut nici o frica in nici o masina indiferent cum conduce cel de la volan, pur si simplu nu-i intereseaza si soferul trebuie sa faca cu adevarat ceva periculos de tot ca sa le provoace frica...in momentul in care au carnet cand sunt pusi in dreapta tremura, fac gauri in podea apasand "frana", se sperie de orice manevra mai indrazneata, etc...

Un coleg de lucru (care cand e la volan conduce destul de agresiv) daca e pus in dreapta devine paranoic si daca trebuie sa mearga in afara orasului cu altcineva la volan prefera sa stea in spate (desi din cauza inaltimii uneori are o pozitie incomoda)... Eu sunt destul de calm in dreapta dar de cateva ori si eu m-am surpins apasand "frana" sau "acceleratia" imaginara din dreapta...

Jocurile ? C'mon... nici daca joci cu volan si pedale nu se compara nici macar un pic cu realitatea... e total diferit... si daca in joc poti sa conduci la limita "constient", in sensul ca poti doza acceleratia intr-o curba, sa tragi frana de mana la momentul oportun, etc... toate aceste lucruri nu le mai poti face intr-o masina decat cu foarte mult antrenament pt ca atunci cand esti in spatele unui volan adevarat condusul e mult mai instinctiv, iar instinctul de supravietuire de cele mai multe ori e mai puternic decat cunostintele noastre de "pilotaj"... si asta e bine !

in plus, la anumite jocuri obtii un timp mai bun daca derapezi, iesi de pe traseu sau daca te mai ajuti cu peretele sau parapetul sau alta masina pt a te mentine pe traseu... evident aceste lucruri nu le mai faci in realitate (hopefully)...
Seri
Cel mai bun simulator de oras este Mafia, mai ales daca ai volan cu pedale. Politia te amendeaza pt viteza excesiva, trecut pe rosu, accident, sau umblat cu arma la vedere. Iar peste o anumita limita, te aresteaza.
Eu si fratele meu am inceput deodata scoala de soferi acum 4 luni. Eu aveam cateva sute de ore "in simulator" si am mers mult mai bine decat frate-meu. Eram constient ca simpla zgariere a bandourilor de cauciuc reprezinta un dezastru, o tragedie, dar nu eram speriat in trafic si mergeam in pas cu ceilalti.
Amandoi am luat permisul deodata, iar dupa 2 luni de cand il avem, frate-meu tot crispat conduce. Totusi, cand am mers singur in masina prima oara (acum 1 sapt), am fost foarte speriat la inceput.
James Kilowatt
Eu cred ca partea cea mai utila si mai instructiva a jocurilor nu este condusul, ci setarea masinii. Alegerea rapoartelor cutiei, reglajele flapsurilor fata si spate, presiunea la pneuri, bara de egalizare, arcuri, amortizoare, etc.
f1anatic
QUOTE(MR28673)
Eu cred ca partea cea mai utila si mai instructiva a jocurilor nu este condusul, ci setarea masinii. Alegerea rapoartelor cutiei, reglajele flapsurilor fata si spate, presiunea la pneuri, bara de egalizare, arcuri, amortizoare, etc.


Absolut.
mihai37473
aici nu prea sunt de acord...
crezi ca un conducator auto(nu sofer) ,stie ce reglaje are masina pe care o conduce?!
putini au habar de amortizoare...etc. ,ei se suie la volan si pleaca de pe loc
uneori, de fericire ca sunt la covrig, uita sa mai si semnalizeze cand intra in trafic si te trezesti cu un "ciumeg" din asta ca iti taie fata de nu te vezi...
ce faci?
nu-ti vine sa il iei de guler?
dar tu trebuie sa fii constient, sa reduci intr-un mod sau altul viteza, si sa NU il claxonezi decat dupa ce a iesit...ca s-ar putea sa se piarda si sa se opreasca de-a latul...sau mai rau
este?!
_Constantin_
Nu vreau sa jignesc pe nimeni dar dupa cateva luni de condus nimeni nu "conduce". Eu nici acum nu sunt convins ca "conduc". Dieferenta dintre un sofer bun si unul prost sunt cei din jurul tau.


Referitor la jocuri pe pc si sofat: GET REAL. E un articol depsre asta in Top Gear de luna asta.
Din experienta mea de sofer care e destul de vasta pana acum( am peste 100.000km inclusiv 2 drumuri ro-irlanda si multi km in craiova si buc) un singur lucru e sigur: incepatorul sa stea in banca lui si sa mearga cu 30 pe banda de rezerva, eu din prima zi de permis am condus masina lu tata, singur, a mers cu mine doar o data cand ninsese sa-mi arate cum e cum frana de motor. Mi-a fost frica la inceput si de aia nu am depasit viteza decat rar, noaptea, drum gol si nici atunci mai mult de 100 kmh.
Am facut accident prima data toamna trecuta cand deja era sofer cu experienta. S-a petrecut asa: curba dreapta, 60kmh, orash, copil cu minge , nisip pe margine, volan stanga dreapta => lovit dacie 1300 praf facuta. Viteza nu era mare, m-au speriat copiii si am vazut negru in fata ochilor. Experienta in evitat copiii altora nu cred ca ai niciodata.

Sora mea a fost pana acum 1 luna incepatoare si a mers singura de la inceput cu un matiz si nu are probleme dar nu stie sa exploateze o masina, se pierde in situatii care mie acum mi-se par hilare.

Am o intrebare? Scapam de accident cu ESP si AWD? Va spun eu DA.
Deci masina conteaza, mult. Dacia 1310 sau orice alt sicriu cu roti sunt clar interzise. Masina trebuie sa mearga bine, sa aiba destul cup0lu sa pleci si cu trepata 3 de pe loc, hai sa ziceti ca nu ati gresit niciodata.

Unchiul meu spunea ca sofatul e chestie de caracter, totusi cred ca oricat de proasta ar fi masina teribilistul va fi teribilst si omul normal se va comporta in consecinta.

Concluzii:
1. ai 300 cp, 300cp o sa alergi spre cel mai apropiat pom.
2. Un clk condus de un incepator e mai putin scary decat un clk condus de un tigan sau nush ce capsunar( Dar ce auuudi impresionant)
3. Daca ai bani de masina buna ia-ti.
4. Nu am auzit de Mercedes care a fost stricat de un incepator( tehnic vorbind)
5. Am vazut in schimb soferii experimentati facand praf masini de sute de mii de euro.
6. Va iubesc, Sunteti foarte civilizati si simt draq si eu ca sunt in alta tara, macar aici.
7.Copilului meu( baiat) i-as lua un cls roz sa-i fie rusine sa mearga cu el. tongue.gif
HalbaSus
QUOTE
7.Copilului meu( baiat) i-as lua un cls roz sa-i fie rusine sa mearga cu el.


Da' esti sadic rau mah biggrin.gif
mike.omega
Sunt sanse sa imi sariti in cap desi nu vreau asta :angel:

Dupa parerea mea orice sofer incepator care rezista fara accidente in traficul urban timp de 2-3 luni poate considera ca a invatat sa conduca. In momentul in care iese la un drum lung nu o sa-i fie bine deoarece acolo sunt mai multi factori de risc si viteze mult mai mari.

De ce sa mearga soferii incepatori cu 30kmph?! Poate vrem sa ajungem si noi la destinatie in timp util(atentie! nu repede!) si oricum circulatul pe banda de rezerva este interzis! biggrin.gif

Pe de alta parte, daca incepatorii sa presupunem ca sunt soferi prosti, acei soferi "de duminica" care circula cu 30 prin oras si cu 70 in afara la ce categorie de pericole ii mai incadram? blink.gif Mie acesti soferi mi se par multi mai periculosi decat incepatorii.

PS: experienta se acumuleaza la volan nu stand in casa si gandindu-te ce ai face daca....
James Kilowatt
Eu stiu cel putin doi (fosti) incepatori care nu au avut nici cel mai mic accident.. wink.gif Desi micile greseli sunt inevitabile, important e sa fie departe de limite incat pana la urma sa nu se intample nimic.... Cred ca asta e factorul cel mai impotant. Cand esti incepator stai departe de limite, iti iei in tot ce faci un factor de siguranta baban, si incearca sa inveti din micile prostioare inerente pe care le faci...
Avand in vedere teoria asta cu limitele, si discutiile despre ABS si cele despre CP pentru incepatori mi se par inutile si se inscriu in aceeasi veche polemica masina vs sofer.
Cei doi incepatori de care spuneam s-au scolit pe aceeasi masina din '80 fara abs, cu tractiune spate, si au reusit sa nu o loveasca nici vara nici iarna, nici pe asfalt, nici pe polei... desi se poate smile.gif
mihai37473
sunt soferi si soferi....
indiferent de ce masina conduc, trebuie sa conduca, nu sa impresioneze pe cineva, ca de aici la accidente nu e decat un pas.
am vazut multi teribilisti care habar nu aveau ce poate masina pe care o conduceau.....si nu de putine ori le-au facut varza...smile.gif)
asa ca...daca nu stii in ce te sui...oricat de sofer ai fi tot gresesti...ca e omeneste.
totusi sunt de acord ca pentru un incepator cea mai buna masina e cea care are si putere si e si sigura....foarte de acord cu mercedesul(dar sa fie mai noutz) dar avand in vedere ce masa are mertzul....ar cam trebui sa aiba macar abs...parerea mea
cred ca toti ati vazut cam cum se duce ca sania un mertz fara abs...daca nu stii sa folosesti cum trebuie frana(la cele fara abs)...
daca loveste cumva o dacie....zici ca a lovit-o tancul
asa ca pentru incepatori....o masina buna...ca altfel s-ar putea sa te trezesti cu unul calare pe tine...si nu-i deloc frumos, nici sanatos
Skywalker
ATTN: Soferi Incepatori!!!

Nu stiu daca s-a mai prezentant pe forum cele de mai jos:
1. masina cu ABS obligatoriu
2. puterea masinii minim 75 CP/1.000 kg. la gol pentru benzinare si 80CP/1.000kg la diesel & turbodiesel
3. suspensii relativ rigide (duc la o mai buna stabilitate in curbe)
4. cauciucuri bune
5. nu depasiti in curbe sau serpentine unde nu aveti vizibilitate chiar daca masina (motorul) are forta necesara pentru a executa depasirea
6. nu depasiti intr-o treapta superioara dar cu viteza mica (ex: tr a5a si 80 kmh si 75 - 100 cp la 1.6 - 1.8 benzina, nu o veti putea executa)
7. masina cu tractiune fata neaparat pentru primii 20 - 30.000km parcursi
mike.omega
Merge si fara ABS daca n-ai picior de lemn tongue.gif
James Kilowatt
Apropos de jocurile pe calculator.
Am vazut un reportaj la TV despre francezi care conditioneaza aproape hipnotic motociclistii si tinerii scuteristi sa fie prudenti smile.gif Ii pune sa mearga cu simulatoare din alea performante, cu casti, imagine stereo (3D), calare pe un motor cu feedback etc iar atunci cand fac imprudente in joc le baga timp de cate secunde imagini reale horror cu accidente: morti facuti praf, creieri pe sosea, chestii din astea... cica sunt de mare efect smile.gif
T u d o r
Cam sinistru... :angel:

Oricum, unora trebuie sa le arati treapta de sus a scarii pentru a o vedea pe cea de jos.
James Kilowatt
Sinistru, insa sunt si mai sinistre crucile de pe marginea drumului. Mai ales ca 99.99% dintre ele sunt inutile si puteau fi foarte usor evitate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.