Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Honda accord
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Honda
Pages: 1, 2, 3, 4
iHondafan
nu te poti duce sa faci reviziile in Germania? si aici ora de lucru facturata in service e de la 40$ in sus dar ca sa iti schimbe un ulei si sa verifice niste chestii le ia max juma' de ora ( zic juma ca e 15 min la un mecanic si un ucenic/bagator de seama care il ajuta)... manopera facturata la un schimb de ulei asa ceva e 10-20 hai 30$ la dealerii marcilor de lux... la un Jiffy Lube d-asta de regula le ia max 10min de masina, bine sunt 3-4 angajati in service, dar se misca rapid...

mecanicul de cartier de aici ( care e tot timpul ocupat, trebuie sa suni 2-3 zile inainte pt. programare) - de 2 ani imi ia 35$ pentru schimb de ulei; am facut vreo 3 randuri de frane la el ( la TL fata si eSai fata si apoi spate) si a luat 120-150 manopera, cam 200-220 cu totul; pneuri montat/echilibrat cam 12$/buc.
James Kilowatt
Pe mine hotii aia m-au taxat o ora si jumatate pentru un schimb de ulei. daca il faceam singur si dupa chef, si desfaceam busonul cu dintii si nu dura atat.
Insa chiar si asa tot n-am inteles ce-am platit. Manopera a fost cam 110€, uleiul in sine vreo 70, filtrul plus o garnitura si nu mai stiu ce rahaturi explicite inca 20, si apoi vreo 80€ pe "forfait" si "micile furnituri" samd...

E drept, au facut o scanare, aveam o eroare tinuta de samanta pe care au sters-o, i-am verificat cu vag-comul.

La tehnologia asta NASA pe care o folosesc si calificarea lor de neurochirurgi, nu inteleg de ce sa ma plang. Ar trebui sa ma simt onorat ca sunt bagat in seama.

In Europa majoritatea profiturilor se fac din service, nu din vanzarea masinilor. Peugeot de exemplu merg in pierdere la vandut masini, insa cu servicii cu tot anul trecut au avut 600mil profit. Reno au scos 2mld, desi uzinele franceze pierd bani. Profitul a fost din uzinele straine + service.

Iti vand deci masina in pierdere, si apoi te jumulesc la "forfait-uri" in service. Si din pacate, service-urile de cartier sunt pe cale de disparitie, iar alea care mai exista isi cam aliniaza preturile cu cei mari. Iar faptul ca mai mult de jumatate din masini sunt "pah firma" si deci intretinute doar la concesionar indiferent de costuri nu ajuta pentru o concurenta sanatoasa.Mai mult, probabil mentin in mod intentionat preturi mari in service si ca sa te incurajeze sa scapi repede de masini ca sa nu ajunga sa se strice... ceea ce face bine la vanzarile de masini noi.
solmar
O sa radeti... uleiul e pe la 2 eur/ltr la producator. Dar producatorul nu vinde direct, ci prin distribuitori, care cumpara toti la pretul de distributie. Distribuitorii primesc inapoi un discount de 10-15% (sau mai mult; e variabil procentul in functie de vanzari) din pretul de distributie. Dupa distribuitor, fiecare za din lant isi adauga ceva de ajunge sa coste 10 eur sau mai mult la utilizator/cumparator.
iHondafan
nimic nu e mai bun pentru consumator ca o competitie sanatoasa si nimic nu e mai naspa ca un monopol nesimtit...

in fine daca ti-au facut un diagnostic mai complex sa zicem. si eu cred ca am platit 180-200$ pe revizii din astea mari, in urma carora nu au schimbat nimic dar dupa nu am mai dat pe la ei si cand sun ii intreb cat costa o revizie "A" - ce zice in cartea tehnica la momentul respectiv. odata ce ies din garantie oricum nu mai dau pe la dealer decat daca e ceva specific ( ex am fost sa imi schimbe o oglinda sparta sau pentru recalls...

e acelasi lucru si cu distribuitorii. daca exista competitie uleiul ajunge rezonabil si pe raft. in plus aici putem multumi Domnului pentru Walmart, Costco, eBay si Amazon care sunt campionii adaosurilor mici. in fine eu nu am fost oripilat niciodata de pretul uleiului la service-uri ca sa ma obosesc sa alerg dupa el prin magazine, dar am fost curios sa verific cat e la magazin comparativ cu cat imi facturau ei... cum diferentele, daca erau, erau neglijabile am stat linistit...
HalbaSus
In Romania majoritatea dealerilor nu taxeaza schimbul de ulei daca iei uleiul de la ei (si nu e cu mult mai scump decat in magazine)... de asemenea sunt o gramada de service-uri unde daca iei uleiul din magazinul lor schimbul de ulei e gratuit (te taxeaza doar pt schimbatul filtrului de motorina). Pe de alta parte cand salariul mediu va fi cat cel belgian probabil se va termina cu boeria...
solmar
Pe la mijlocul anilor 90 cand inmugurea piata de capital ochisem o fabricuta mica din Ramnicul Sarat, care colecta si trata uleiurile uzate. Nu-mi aduc aminte cum se chema. Era relativ ieftina mica distilerie, rafinarie sau ce-o fi fost ea. Cred ca am bagat cateva sute de dolari in ea dar din pacate nu prezenta interes pentru alti investitori asa ca nu crestea pretul actiunilor in comparatie cu altele. Si nici nu prea apareau actiuni pe piata .... in cele din urma am vandut ce cumparasem, probabil cu un mic profit... Se obtine ceva care arde (un combustibil, care poate fi vandut) si din uleiuri. Nimic nu ramane nevalorificat.
HalbaSus
Solmar, investitiile in piata de capital pot produce doar bani... iar dupa cum bine stii, monedele actuale se vor duce pe apa sambetei odata cu venirea apocalipsei, bitcoinul e singura care va ramane...
(Problema e ca au aflat si altii treaba si incepe sa devina din ce in ce mai scump... acum vreo 2 saptamani era inca pe la 10.7-11$/btc, azi a ajuns la 12.9...)
iHondafan
azi am fost si m-am uitat de aproape la noul Accord si Civic Si... deja au bagat noile Civic 2013 - intr-adevar interiorul e acum de nivel Jetta, are camera pentru marche-arierre standard, ambianta e schimbata... Si-ul testat era tot model 2012 - afara de plasticele nasoale in rest destul de dichisit... la condus e mai aproape de fostul meu TL decat de vechiul Si. desigur e ceva mai incet decat TL (201 din 2.4l vs 258CP din V6) dar nu cu mult - suta vine in aprox. 7 sec, transmisia manuala e tot asa delicioasa, ambreiajul usor ( din nou la fel cu cel de pe TL cu cursa ceva mai lunga), diferential autoblocabil ( btw, la plecare de pe loc catre stanga sau dreapta bate BMW care tot timpul se smuceste din traction control daca il calci prea tare - in viziunea mea lipsa autoblocabilului la o masina de 300CP e o mare balarie chiar daca te cheama BMW). in esenta noul Si e si apropiat ca feeling si de Jetta GLI... cum diferenta de pret e de peste 4000$ intre ele la performante, dotari si consum similare afara de cateva chestii care erau mai fainutze pe GLI - roti de 18" fata de 17", piele pe scaune, disponibilitate DSG... in rest dpmdv Si e inca competitiv in marja asta de pret si putere... cu interiorul upgradat la 22k e inca de luat acasa fara multe discutii...

Accordul e un mare pas inainte fata de precedentul. e mai manevrabil, mai silentios, smooth, transmisia nici nu zici ca e CVR ( clar mai reusita decat ce e pe Altima) are tot asa camere in oglinda din dreapta ( nu si in stanga insa unde ar fi mai important) si in spate, interiorul dichisit (cateva detalii ici-colo, dar nu poti sa il compari cu masini cu 10-15k mai scumpe). bord, consola elegante... pentru banii dati (am vazut varianta de top in 4 cilindri la 28000 pe eticheta, o poti scoate 500-1000 mai jos deja) e o masina faina. nu e chiar asa de jucaus cum era TL-ul, dar pe aproape... putin cam ciudat designul exterior...

ca masina de condus tot Si-ul e mai fain - e ceva mai zgomotos dar si mai responsiv si rapid... daca ar baga pe el motorul asta de 2.4 cu injectie directa ( care ar fi si mai economic si cu cuplu mai bun) ar fi o masina si mai super... pe moment mai stam, mai vedem, mai cercetam... in vara ar trebui sa apara noul TL(X)...
JuBoN
sal am si eu o honda accord din 2000 si nu stiu cum se da fetele de usa jos. stie cineva
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.