Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Honda accord
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Honda
Pages: 1, 2, 3, 4
CPI
QUOTE (Ovidiudinutm @ Mar 29 2008, 10:06 PM) *
iodra, sunt convins, ca dorea sa afle cu totul alte date tehnice, altele decat cele postate de tine CPI

Eu nu, de-asta i le-am dat pe acelea. Plus ca zicea de greutate. Dar tu ce crezi ca isi dorea? Poate i le dai tu
OCTAN_95
stie cineva care ar putea fi motivul actiunii:

"Ingrijim masinile ca pe copii pentru ca tu sa fii in siguranta
Vino intre 12 si 25 aprilie si lasa-ti masina in grija noastra"

Am inteles ca vom primi invitatii prin posta la aceasta actiune.


CPI
QUOTE (Ovidiudinutm @ Apr 8 2008, 09:22 AM) *
stie cineva care ar putea fi motivul actiunii:

"Ingrijim masinile ca pe copii pentru ca tu sa fii in siguranta
Vino intre 12 si 25 aprilie si lasa-ti masina in grija noastra"

Am inteles ca vom primi invitatii prin posta la aceasta actiune.


E vorba de o verificare gratuita pentru cei invitati. Fara reparatii, doar constatare.

Eu n-am primit invitatie, am vorbit cu ei cind eram la revizie cu CR-V-ul acum vreo 3 saptamini.
Bianca81932
Intelesesem, ca poti si fara invitatie, sa suni la dealer si sa ceri o programare in perioada asta pt o constatare gratuita asa cum zicea si CPI smile.gif
FAR EASTERN
Salut,
am ceva pentru voi, desi s-ar putea sa stiti despre ce e vorba. Eu am cautat pe aici dar n-am vazut postat link-ul, asa ca iata-l: http://uk.youtube.com/watch?v=5NCUsr5mY4I.
Mi-a placut foarte tare.
OCTAN_95
FAR: reclama e f faina, am vazt'o mai de mult.
OCTAN_95
pentru cei interesati de modificarea aspiratiei gasiti aici ceva interesant

Pentru Acordul de 2l acestea sunt specificatiile:
69-1206TP Product Specifications
Product Style: 69 Series Typhoon Kits
Estimated Horsepower Gain: 3.85 HP @ 5097 RPM
Color: Polished
Replacement Filter: RU-4870
CARB Exempt: See Application Link Below
System Type: Complete cold-air intake system
CARB EO Number: D-269-32
Weight: 6.4 lb (2.9 kg)
Product Box Length: 19.3 in (490 mm)
Product Box Width: 14.5 in (368 mm)
Product Box Height: 8.4 in (213 mm)
rata
salut !sunt ou posesor honda accord si as dori o legatua pt o carte in RO! manual de intretinere dintrastea!!! multumesc anticipat
rata
honda accord 2.0 155 cp 2004
fipu
Salutare, de vre-o luna sunt posesorul unei HONDA Accord 2.2 i CTDI - 2006. Masina este de la firma, are 185.000 Km si este impecabila dupa acesti km. Stiu masina de noua si am condus-o de noua.
Prima impresie cand am condus-o cu motorul nerodat - barca mare, grea si nu fuge. Apoi am condus-o pe la 56.000 Km - fugea masina (se lasase motorul) de rupea pamantul.
Acum sunt foarte fericitul posesor al acestei masini.
Probleme la acesti Km: - trebuiesc schimbate doua bielete antiruliu pe spate(adik o nimica toata), in rest totul este super ok.
Astept intrebarile voastre referitor modelul I CTDI.
RUE
salut, in tm in centru este expozitie honda.
am mers acum 30 min in test drive cu accordul de 2.2 din centru pana dincolo de metro spre Sag.
nu am putut sa i dau viteze de top dar pe la 140 am ajuns.
cu genul asta de masina am mai mers cu fosta masina de serv a lui azazel.. noul a4 td la care am apucat sa urc mai mult.
e o masina de luat in seama cand ajungi la un venit corespunzator.

multumesc baietilor de la honda din timisoara pt amabilitate!
dinpoplaca
Honda Accord din 1996 cu aproape 1milion de mile ( 1.600.000 km)


http://www.facebook.com/Honda?sk=app_227510203942577
OCTAN_95
Faina treaba !!
iHondafan
dupa o lunga pauza, sa revenim la oile auto...

s-a lansat noul Accord american. mai mic, mai usor, mai hondat decat precedentul:

http://www.edmunds.com/honda/accord/2013/?...edan#fullreview

OCTAN_95
Chiar arat fain, preturile sunt si ele cat se poate de bune.
Din pacate .........., nu vor ajunge si pe piata noastra
OCTAN_95
Are cineva o lista corecta cu codurile pentru becurile de la
Accord 2.0 benzinar model 2007?
iHondafan
noul Accord e bine primit de presa de specialitate...

http://www.caranddriver.com/comparisons/20...comparison-test


si noul Fusion ( care acum e cvasi-identic cu Mondeo) este un pas inainte pentru Ford. singura problema este ca vad ca au ales ca motor de baza 1.6l Ecoboost (=turbo injectie directa pe fordeza) produs in UK si disponibil si pe piata europeana - cu 178CP si 249Nm. Ford au pastrat si anteriorul 2.5l normal aspirat ( produs in Mexic) - la 175CP si 237Nm dar asta nu a fost niciodata un motor de calibrul celor japoneze de cilindree similara si nu prezinta nici un avantaj altul decat ca e mai ieftin. ambele motorizari sunt un pic sub standardul motorizarilor de baza de la Toyota, Honda, Nissan si Hyundai/Kia. desigur noul 2.0l Ecoboost ( construit in Spania) cu 240CP si 370Nm va fi suficient de puternic. ramane sa vedem comparo-ul cu noul V6 3.5l injectie directa al Honda ( 278CP si 342Nm) dar dpdv al performantei Accord-ul automat in 6 trepte iese deja mai bine 0-100km/h aprox. 6.2sec pt Accord fata de 7.0 sec pentru Fusion 2.0 Ecoboost si AWD ( si tot automat in 6 trepte).

noul motor Honda de 2.4l cu injectie directa - 185-189CP si 245Nm desi pe hartie oleaca mai slab ( cuplul vine si la turatii mai mari asa cum e de asteptat pentru un normal aspirat) este optimizat de noua transmisie CVT si de sasiul oleaca mai usor. in final iese si un pic mai rapid si cu consum marginal mai bun.

pe piata Toyota Camry ramane inca lider detasat la turisme pe piata americana ( Accord urmeaza la ceva distanta), bazat pe latura utilitara ( dinamic nu este la nivelul competitiei).

de notat ca Accord-ul american va fi introdus si pe piata ruseasca in februarie asa ca va putea fi vazut si pe soselele europene. generatia precedenta a Accordului american a fost disponibila sub numele de Inspire in Japonia si sub acelasi nume de Accord in China, India, Thailanda, Malayesia, Indonezia si Australia. Toate aceste tari vor continua sa primeasca versiunea americana din 2013 ( majoritatea sunt produse local din componente predominant americane)

deocamdata nu stim cum va arata noul Accord non-american ( JDM sau european).
James Kilowatt
La voi e alta lume. La noi honda e in cadere libera de cativa ani si deja la nivel de chevy made by daewoo in vanzari. Si mie unuia mi se pare ca isi merita soarta, se indreapta intr-o directie care mie nu-mi place, scot masini din cre in ce mai banale, mai slabe ca performante, cheap si dubioase ca fiabilitate, insa la preturi in zona premium. Coreenii matura pe jos cu ei in vanzari si mi se pare complet justificat.

Pentru piata vostra am vazut ca au modele mai bine adaptate si probabil sunt competitivi si la preturi insa pe aici sunt la furat.
iHondafan
sunt lumi diferite prin pretul carburantilor si accentul mai mare pe fiabilitate si practicalitate aici fata de Europa. apoi Honda aincercat sa se pozitioneze ca marca near-luxury in Europa in timp ce aici e clar pozitionata la mijlocul pietiii cu Acura indreptata catre partea de sus a pietei. O alta problema perena pt japonezi in Europa sunt barierele vamale care sunt o problema mult mai mica aici. In Europa Honda a fost afectata si de lipsa unor motorizari diesel sub 2.0l ( mai ales pentru Civic). cum in restul lumii dieselul este mult mai putin popular si cum peste 50% din vanzarile Honda sunt pe piata nord-americana care e putin intersata de diesel prob ca pentru ei dieselul nu a fost o prioritate. banuiesc ca vor recupera ceva si in Europa cu noua generatie de motoare cu injectie directa si noua generatie de hibrizi in urmatorii ani.

si aici Honda au avut cativa ani mai grei (cam din 2009 incoace cu partea cea mai grea in 2011 cand cu cutremurul/tsunami-ul - centrul lor de R&D a fost sever avariat plus au avut niste uzine afectate de inundatii prin Thailanda)...

noua generatie de Civic lansat anul trecut ca model 2012, a fost de asemenea un esec in presa (si pe hartie) - pentru 2013 este deja re-innoit substantial. e adevarat ca la vanzari au reusit sa detroneze Corolla pe piata americana - dar probabil ca asta s-a datorat mai mult reputatiei foarte bune acumulate de-a lungul anilor. intre timp si aici competitia s-a accentuat - Ford, GM acum chiar si Chrysler/Dodge sub mana excelentului Marchione au inceput sa faca masini mult mai competitive. si, da, Hyundai/Kia sunt si aici copiii minune ai lumii auto - Elantra, Sonata si Optima se vand ca painea calda, arata remarcabil (exterior si interior), motorizari excelente ( performante cu consum bun).

piata americana s-a schimbat destul de mult fata de acum 5-6 ani. vanzarile de SUV-uri mamut au scazut la jumatate si segmentul subcompact este acum mult mai bine reprezentat ( cam 30-40% numeros). cu toate acestea camionetele mari raman la putere in vanzari urmate de clasa mijlocie - cu Camry, Accord, Nissan Altima si Ford Fusion fiind modelele cele mai populare ( acum si Sonata e in top 20 overall) si SUV-urile compacte - CR-V, Ford Escape ( geamanul Kuga din Europa), Chevy Equinox ( gemanul Opel Antara) si RAV4...

VAG inca are ceva probleme desi au reusit sa isi creasca vanzarile cu vreo 10-15% prin "americanizarea" liniei de produse - Passatul are o versiune americana acum ( putin mai mare si asamblata in Chatanooga, TN), iar Jetta a fost decuplata partial de Golf dpdv mecanic restul sunt insa similare produselor europene. Din pacate in procesul de americanizare au pierdut diferenta specifica si panache-ul european - acum practic VAG incearca sa imite Toyota ceea ce mie mise pare o eroare grava de pozitionare pe piata... noul Passat american a renuntat la 2.0TFSI pentru motorul de 2.5l normal aspirat de 175CP ( asta fiind si motorul principal al Golf si Jetta pe piata americana - desi entry level merg inca pe anticul 2.0 normal aspirat cu 8V de 115CP)...

revenind la Honda - Accord, Civic, CR-V principalele lor produse de volum continua sa se vanda foarte bine, raman foarte fiabile, dar nu mai au avantajul mecanic anterior fata de concurenta. de asemenea minivan-ul Oddysey si SUV-ul mediu/mare Pilot se vind foarte bine... in rest miscarea e cam slaba - Acura are doar un singur produs cat de cat competitiv cu concurenta germana - MDX-ul (care e nr 2 in clasa dupa Lexus RX si sta mai bine decat entry-level X5 sau ML cu care concureaza - top level ale acestor modele sunt in alta liga de pret ). in rest gama e imbatranita si tehnologic depasita - reuseste sa se tina per total un pas inaintea Volvo ca imagine si vanzari... abia cu noul Accord, Honda a introdus injectia directa pe piata americana.

Mai sunt anuntate noi modele hibrid - noul Legend ( RLX pentru piata americana si chineza) anunta 370CP cu AWD. probabil ceva similar va fi disponibil si pt noul MDX...

Honda a pierdut cota de piata si in Japonia in ultimii ani desi Fit ( varianta hibrid fiind peste 50% din vanzari) este printre primele 3-4 cele mai populare masini in Japonia ( tzara unde Prius e cea mai bine vanduta masina de cativa ani)...

dpdv calitativ/fiabiliate Honda isi pastreaza aici pozitia de top ( doar Toyota si Subaru au scoruri mai bune) dar, din nou, codasii s-au imbunatatit mult si acum nu mai sunt asa de departe fata de fruntasi... Hondele raman de partea asta a baltii si cu valori reziduale excelente. asta pe o piata unde diferenta dintre cel mai bun si cel mai slab s-a diminuat enorm - marcile americane au renascut cu produse noi atractive si tehnologic la zi; coreenii vin din urma tare si au inchis gap-ul cu marcile japoneze.
DORU
Iulian, VAG nu face o eroare de pozitionare, ci foloseste in SUA acele motorizari ASPIRATE care nu-i dau probleme de garantie, ca in Europa, unde TSI-urile SI noile CR-uri scartaie thumbsup.gif
James Kilowatt
@iulian
Daca te uiti la Jazz si Civic, in ADAC sunt pe ultimile locuri la fiabilitate. Noul civic e cu juma' de secunda mai lent decat ala vechi... si noul accord e mai lent decat cel vechi... si legendarul type R e din ce in ce mai nereusit...

Iar la preturi sunt criminali, Civicul costa cat petrolierul meu care e mai mare, mai rapid, si mai bine echipat.

Iar motorizarile sunt complet neinspirate pentru "noi", sunt taxate si gurmande (in perceptia populara). O dau sistematic in bara de cativa ani, marketingii lor merita o decoratie pentru cele mai proaste idei.
mircanu

In UK e plin de Honde, mai ales modele facute la febrica de la Swindon.
In rest, vechea poveste cu masinile facute in japonia care ajung sa coste cat nu fac la noi in europa.

Eu preconizez ca noul Accord (ala american) va fi un succes ptr ca e peste Camry si Altima. imi place cum arata, mie mi-a placut si asta vechiul.

Cu Civicul au dat-o in bara gagii si nu inteleg cum au putut sa fie atat de fraieri. Un design naspa, caruia ii fac facelift la nici un an de la lansare. Vine mai scump decat competitia directa.

noul CR-V este insa o masina faina. un model care a avut succes si eu zic ca va continua sa il aiba.
iHondafan
Civicul european difera mult de cel non-euro... si buba lui a fost intotdeauna pretul.

nou Civic si aici a dat-o in bara la interior si suspensie - mai lalaie - - a fost adicatelea "corollizat"... motorul de baza de 1.8l si 140CP e acelasi cu o evolutie minora care il face ceva mai eficient; cuplat cu mici schimbari la transmisia automata in 5 trepte si o scadere de greutate de vreo 25 de kile performantele ies similare modelului anterior - progresul a fost la scaderea usoara a consumului ( acum au o varianta HF cu pneuri low-roll resistance scoate 33mpg; 7l% mixt). Si-ul (echivalentul type R) se mentine la nivelul anterior - competitia principala e cu Golf GTI si e upgradat la motorul de 2.4l tot 200CP dar cuplu desigur mai bun - soate 7 sec 0-100km/h, identic cu GTI-ul. de asemenea au introdus un nou hibrid care acum e mai economic si mai puternic ( desi inca tot lent - echivalentul a 110CP dar consum mixt 5.6l % - ca scula de mers in oras e competitiv cu Priusul. ce e culmea e ca vanzarile anul asta au fost mai bune ca niciodata ( desi competitia e mare segmentul per total e in expansiune) cum am spus deja pentru 2013 Civicul este updatata la interior, suspensie si are un nou exterior.

totusi la momentul actual pe piata americana compactul meu preferat e Mazda3 sky-activ - motorul de 2.0l cu injectie directa scoate 155CP, e mai rapid, mai fun to drive si iese la un consum mixt similar Civic si Corolla 1.8l. Si la mica distanta ar fi acum Focus tot asa 2.0l injectie directa la 160CP, transmisie tip DSG - desi consumul ii iese mai slab in viata reala si DSG-ul e cica cam smucit la viteze mici...
James Kilowatt
Mie cea mai reusita compacta non-premium mi se pare noul Focus, cu motorul 1.6 turbo (vine cu 150 si 180CP). Mi se pare peste noul civic la toate capitolele.
Civicul nou e asa cum spui, "corrolizat", in numele eficientei au mai pierdut juma' de secunda fata de cel vechi la aceeasi motorizare. Insa Corolla chiar daca e plicticoasa macar are unele avantaje pentru cineva pragmatic (garantie 5 ani si revizii gratis (vs 3ani honda honda), fiabilitate pe care au mentinut-o ridicata, si e si mai ieftina.). De fapt la banii de Civic de baza aici iei Auris hibrida si te mai dai si eco.
HalbaSus
Defapt daca vrei Corolla atunci cea mai buna optiune e I30-ul care e cu cateva mii mai ieftin decat Corolla si are ceva garantie nesimtit de mare (7 ani parca, dar cu anumite limitari).
Daca vrei compacta fun to drive atunci ai destul de multe optiuni super fun peste 20.000 euro (BMW seria 1, Golf GTI/GTD/R, Renaut Megane RS, Type-R, Ford Focus ST, etc). Toate astea sunt fun de tot... dar sunt compacte de peste 20.000 euro... ceea ce pe foamea asta inseamna mult, si va fi extrem de greu sa explici cunostintelor si rudelor cum ai dat 25.000 euro pe un megane biggrin.gif

La capitolul compacte-sub-20.000 euro si fun to drive nu stiu ce s-ar gasi... Focusul ala de care zicea James (cu mentiunea ca mie nu stiu de ce dar nu imi plac interioarele de focus de nicio culoare, dar cred ca e ceva cu mine), Octavia 1.8 TSI.... poate un golf 2.0 TDI (desi asta nici nu e extrem de fun to drive stock (dar se poate remapa) si nici nu cred ca iese cu mult sub 20.000 euro)... altceva nu imi vine in minte... Oricum, civicul nu mai e demult o optiune pentru "masina fun to drive la bani rezonabili".
iHondafan
mda, motoarele turbo cu injectie directa sunt cele mai bune intre benzinare acum ca raport putere/consum. si GM si Dodge au bagata motoare de 1.4l la 140 si respectiv 160CP pe noile lor compacte - Chevy Cruze si Dodge Dart ( asta e bazat pe arhitectura noii Giuletta).

Dart e o masina interesanta pe hartie dar inca nu au nimerit-o 100%... varianta de baza foloseste tot motorul de 2.0l 160CP injectie port al fostului Caliber si au renuntat la CVT-ul lor pentru o transmisie in 6 trepte achizitionata de la grupul Hyundai ( asta e de cativa ani practic si trenul motor al Kia Forte o masina pe care am avut-o inchiriata anul trecut vreo 5 zile in Florida si care, per ansamblu, e decenta dar nimic de scris pe forum despre ea biggrin.gif ). desi pe hartie asta pare mai mult - in practica e inca sub performantele Civic/Corolla la consum mai mare. INSA, de cateva luni au bagat versiunea turbo +/- transmisie tip DSG ( ambele de la Fiat) care e mai rapida si mai economica decat gemenele japoneze. Dinamica sasiului pare insa a fi sub Focus si Mazda3 si transmisia ca si la Focus ceva mai smucita decat hidramatele (se pare ca singurul DSG decent e cel al VW)... tot la plus Dart e acum si cel mai spatios compact pe piata si il poti customiza mai upscale. si daca iei transmisia manuala e chiar placut de condus... oricum e un mare pas inainte fata de Caliber - am inchiriat de vreo cateva ori unul, ultima oara tot anul trecut vreo 12 zile in Indiana ( 2.0l 160CP cu CVT) si cam aceeasi impresie - decent dar sub competitie ( as fi preferat clar Kia sau Elantra la banii aia).

Cruze-ul GM ( care f apropiat de Astra) desi are motorul de baza tot 1.4injdir turbo e inca mai greu si transmisia automata ( 6 trepte) mai putin reusita, in final nu iese mai bine decat Civic 1.8 la performante si consum. arata insa mai bine si in Europa e prob mai ieftin - vad ca e asamblat si in Rusia dar in Euro de Vest vin din Coreea. pe piata americana e produs in Ohio si se vinde cot la cot cu Focus - ambele sunt in top 20 cele mai bine vandute modele.

la preturile de aici si cu reputatia de fiabilitate a Honda/Toyota inca Civic si Corolla raman lideri in clasa mai ales pe considerente utilitare. dar daca acum 5 ani era evidenta diferenta fata de Focus sau ofertele GM si Dodge in segment, acum jocul e mult mai strans. acum 5 ani nici nu m-as fi gandit sa ma duc sa testez un Caliber, Focus sau Chevy Cobalt... acum sigur as incerca Focus si Dart si daca ar fi discounturi semnificative (ceea ce se intampla de multe ori) chiar Cruze. desi pe hartie si bazat pe review-urile din presa de profil si la preturile de aici Mazda3 skyactiv e prima pe lista...

iHondafan
QUOTE (HalbaSus @ Dec 3 2012, 03:11 PM) *
La capitolul compacte-sub-20.000 euro si fun to drive nu stiu ce s-ar gasi... Focusul ala de care zicea James (cu mentiunea ca mie nu stiu de ce dar nu imi plac interioarele de focus de nicio culoare, dar cred ca e ceva cu mine), Octavia 1.8 TSI.... poate un golf 2.0 TDI (desi asta nici nu e extrem de fun to drive stock (dar se poate remapa) si nici nu cred ca iese cu mult sub 20.000 euro)... altceva nu imi vine in minte... Oricum, civicul nu mai e demult o optiune pentru "masina fun to drive la bani rezonabili".


aici un Civic esai e inca o optiune - al meu a fost aproape 23000$ cu taxe si inmatriculare... e lots of fun to drive, costa alune sa il tii in functie (doar ulei, filtre, baterie noua, un rand de frane fata si unul spate si 2 randuri de pneuri in peste 140.000km) si imbatraneste foarte incet... singurul minus e ca e oleaca cam zgomotos ( zgomotul e adevarat placut dar la un moment dat te cam saturi). unul nou acum ar fi chiar 21k inainte de taxe ( alegerea e simpla ca practic nu are optiuni afara de kit estetic - vine cu tot ce-i trebuie in standard), mult sub 25k al GTI similar dotat...

bine nu as mai lua din nou unul ca e inca practic acelasi lucru - asta nou are in plus monitor al presiunii in pneuri, senzori de lumina, faruri de ceatza si motor oleaca mai bun la cam acelasi consum...
mircanu

Eu tot la civicul american ma refeream. Doar ala exista aici, ca si accordul.
Eu ma tot uit dupa o masina din clasa civicului si deocamdata toate sunt cam naspa dintr-un punct de vedere sau altul. nu m-a convins nici una ca-si merita banii, fie ea civic (care aici full e vreo 15.000 de euro) sau focus.
Civicul e lent, degeaba are forma si bordul futuriste ca e o masina slabuta. Focusul e scump cu spume, la mine aici modelul full cu motor de 2.0 ajunge sa fie vreo 19.000 de euro. (ala 1.6 turbo nu se importa).

James Kilowatt
LA voi probabil e alt civic. Eu am fost dezamagit de calitatea interiorului la hatch, care e made in UK. si eram dezamagit desi conduceam Hyundai Getz, nu Bentley.
Insa sedanul japonez era cu totul altceva (ca si accordul european, nu stiu unde e facut insa e altceva fata de civicul UK), si probabil si la voi interiorul de civic e tot japan-like.

La mine nu cred ca e usor de gasit un hot hatch sub 20k€... cine vrea ceva hot sub 20k ar trebui mai degraba sa se uite la clasele sub-compacte, desi nici asa nu e garantat sa gaseasca. La noi doar un Twingo RS il iei la 18k.... si probabil si-o fura de la un 500 arbath, insa astea sunt departe de o compacta. Adica ar putea fi fun, insa nu si practic.
Iar un Clio RS incepe de la 24k deja.

LE
Fabia RS e 21k; probabil cu ceva negociere ar iesi poate sub 20. 1.4t, 180CP, DSG7.
mircanu

Asta e Civicul de aici, modelul 2012. cica e facut in japonia. acelasi motor vechi de 1.8 de 140CP. si i-am gresit pretul, Civicul asta ajunge full la 19.000 de euro, de asemenea.

james, lasa-ma cu hyundai. desi civicul asta nu-si merita banii, Honda e cu 3 clase peste Hyundai. coreeni mai au mult pana departe. faptul ca ofera o alternativa mai ieftina nu inseamna ca exceleaza cu ceva.
James Kilowatt
Au fost, poate acum doua generatii, cand Honda inca erau in top iar Hyundai faceau un fel de logane. Insa de cativa ani dupa mine sunt inaintea Hondei la toate capitolele, nu doar la preturi. Au motoare reusite (si diesel si benzina, 1.6 si 2L turbo twinscroll), cutii reusite (cu dublu ambreiaj), design interesant, garantie buna, materiale bune, tot ce vrei. Din pacate insa nu le aduc pe toate in Europa, insa in Rusia de exemplu am vazut modele faine de tot.
iHondafan
ca tot vorbeam si n-aveam altceva de facut... am dat o tura pe la 4 dealership-uri... in esenta asta e in pregatire pentru inlocuirea Esaiului...

1) Dodge Dart - interiorul e naspa - scaunele au o stofa oribila, sunt prea moi... bordul e OK cu un fel de piele cusuta deasupra ceasurilor ( a la Merc dar vine ca nuca in perete cu restul). usile si plasticul de pe lateralul consolei sunt cele vechi de la Caliber ( erau OK pt masina aia ca era 17-18K dar asta era fully loaded la 27k). ca plus e mai incapatoare la interior, are un sasiu bun desi pare cam greoaie in curbe si navi touch screen Garmin. trenul motor a fost o mare dezamagire - se simte ca un diesel mic 1.4-1.7l - turbo lag cat cuprinde si zornaie ca o ascutitoare in reprize. si transmisia e intr-adevar cam smucita si retrogadeaza tarziu...

2) Focus 2.0 inj-dir e mult mai reusit ca tren motor. si interiorul e mai ingrijit ( ma rog cel Titanium cu piele) pt 25k e rezonabil. nu imi place bordul insa, cam plasticos si navigatia cam aiurea.

3) Mazda3 - interiorul mai ingrijit, navi touch screen Tom-Tom, exteriorul e un pic mai pestritz dar e OK. trenul motor mai reusit si suspensia ( raport fermitate in curbe pe complianta la denivelari foarte buna); si ceva mai silentioasa; la aceeasi bani cu Focus... minus avea roti de 16 fata 17 celelalte 2;

4) Jetta GLI - totul peste competitie dar 30k fata de 25k alelalte; roti de 18 ( mai bengoase decat cele standard pe serie 3); trenul motor fara repros ( o tzarica de turbo lag dar abia perceptibil); suspensia faina; si la fel de incapatoare ca Dart...

recomandarea mea pentru nevasta-mea ramane Mazda3; GLI-ul e mai fain dar piperat; nu avem nevoie de atata putere pentru a 3-a masina si la aprox 25-27k iei o Mazda3 similar echipata - mai putina putere dar si mult mai economica.
iHondafan
QUOTE (James Kilowatt @ Dec 3 2012, 06:57 PM) *
Au fost, poate acum doua generatii, cand Honda inca erau in top iar Hyundai faceau un fel de logane. Insa de cativa ani dupa mine sunt inaintea Hondei la toate capitolele, nu doar la preturi. Au motoare reusite (si diesel si benzina, 1.6 si 2L turbo twinscroll), cutii reusite (cu dublu ambreiaj), design interesant, garantie buna, materiale bune, tot ce vrei. Din pacate insa nu le aduc pe toate in Europa, insa in Rusia de exemplu am vazut modele faine de tot.


nu exceleaza, dar scopul lor nu e asta. motoarele si cutiile sunt bune dar comparate cu Hondele similare aici inca au un pas in urma la dinamica, valoare reziduala si fiabilitate ( desi ultima e neglijabila deja). am avut o Elantra 1.8 inchiriata in Wisconsin 1 zi acum vreo 2 ani - mi s-a parut intra-devar usor peste Civic - pret oleaca mai bun la aceleasi dotari, performantele si consum. in conditiile de piata de aici si daca nu iei pentru mai mult de 5 ani tot cu Civicul iesi mai bine ( valoarea reziduala e mai buna).

la preturile din Europa ( masini, taxe, carburant) si mie mi-ar fi greu sa aleg Honda fata de altele. aici sunt alte coordonate ale problemei.
James Kilowatt
Hm, pai daca incepi cu valori reziduuale si cu "care e o afacere mai buna" il contrazici si tu pe Mircanu care considera ca singurul merit al hyundaiului e pretul. Tu demonstezi acelasi lucru despre Honda, si nici nu sunt convins ca ce spui se aplica si la noi.

Oricum, eu nu comentez situatia de la voi, unde conditiile sunt altele, ci pe cele de la noi unde am impresia ca de cativa ani Honda incearca sa isi faca harakiri in timp ce chinejii ailalti de la hyundai invata infiorator de repede ce vrea europeanu'. Desi au mai facut si astia prostii, gen mentinerea unui 2.4 aspirat in locul turbatelor deja disponibile pe alte piete...insa si-au revenit repede.

Sper ca noile reguli euro6 care vor mai calma probabil dieselarii (coreenii au inteles imediat ca daca n-ai un diesel de 1.6 - 2L nu existi) sa fie o ocazie pentru honda sa mai recastige ceva din terenul pierdut, altfel ma cam tem ca vor deveni istorie.
iHondafan
punctul cu pretul e ca nu trebuie luat in considerare numai eticheta de pe masina ci si tot restul in decursul perioadei in care o exploatezi. din acest pdv chiar daca Elantra e mai ieftina la sfarsitul a 5-6 ani obisnuiti de exploatare iesi mai bine cu Civic ( cum ziceam la performante si comfort similar).

in Europa, ai dreptate, Honda are probleme mai mari, dar par a fi in curs de a le rectifica ( diesel de 1.6 pe vine plus trenurile motoare pe benzina sunt in curs de upgradare); posibil sa aiba succes cu hibridele, dar banuiesc ca trebuie sa le produca local sa fie economice.
DRAGOS
Honda in europa se stinge usor usor. Motorul asta nou de 1.6 diesel e venit prea tarziu si fara sa fie mai performant ca si concurenta, e chiar sub. Diesel-ul vechi de 2.2 era cel mai silentios si liniar din gama, dar a avut probleme mari cu ambreiajul si volanta, chestii care implica niste costuri destul de mari. Cel nou de 2.2(150 si 180cp) are probleme cu DPF-ul si nu este mult mai zgomotos ca cel vechi.

La partea de benzina, motorul meu de exemplu e extraordinar. Pentru 2012, pus pe noul civic, e doar mediocru. Intr-adevar trage liniar, intr-adevar consuma ridicol de putin pentru un 1.8, dar dpdv dinamic e mult in urma concurentei. Masina e sesizabil mai inceata fata de a mea, si nu mai are aproape nimic din ADN-ul honda. Singura chestie pe care am gasit-o de la masina mea e directia cu cursa scurta si foarte exacta.

Coreeni, pentru mine nu. Inca nu sunt la niveul care trebuie. Dinamic I30-ul e si mai incet decat civicul, e mai prost facut si chiar nu are absolut nimic cu care sa impresioneze. E doar o masina ok, joaca tare doar prin pret, care e sub nemti si japonezi, la nivel cu francezii. Pe care eu sincer i-as alege. Am un prieten cu un i30 cu km la jumate fata de civic-ul meu. Masina pare mult mai batrana decat este.

In Europa, honda nu a pierdut piata in favarea coreenilor, a pierdut in favoarea nemtilor(VAG si ford) si partial a francezilor, sau chiar a colegilor japonezi.

In SUA, Honda pare de aici ca sta foarte bine. Eu mi-as cumpara un Accord american de 3.5 daca as sta acolo. Civicul l-au reparat pentru 2013, Acura sta bine cu toata gama, e totul ok.


mircanu


Honda se bazeaza mult pe Civic si pe Accord. Atat timp cat nu vor face modelele astea in Europa ca sa fie pretul mai scazut, Honda o sa fie mereu o alegere secundara sau sare din schema total din cauza pretului, pe piata europeana. Pretul/taxele/cilindreea fac legea in ziua de azi.

Pe alte piete nu e chiar asa. Civicul de 1.8 (pus de mine in poza de mai sus) desi are performante slabe, macar consuma putin si s-a dovedit fiabil. se vinde la greu aici ala mine si pe piete unde pretul nu e afectat f tare de taxe. e perfect ptr cine vrea o masina care sa-l coste putin, are si garantie 5 ani. Eu stiu masina binisor ca am vrut sa cumpar un Civic acum 4-5 ani.

Accordul, asa cum am spus, e peste Camry si Altima, concurentele japoneze directe. O sa vina putin mai scump decat ele insa si calitatea e crescuta, mai ales la interior. intotdeauna a fost. la performante sunt cam la fel, cu un avantaj Honda care la modelul V6 are un consuma mai scazut ca atunci cand nu ai nevoie motorul Honda scoate pe bara cativa cilindri ptr un consum mai scazut.

Revenind la coreeni. aici la mine exista toate modelele alea minunate precum Sonata, Azera, Genesis, Centennial. Le-am studiat masinile la showroom/test drive. Masinile lor arata bine, au forme frumoase si asta ptr ca si copiaza la greu de la altii. De asemenea, strategia lor de marketing e clara: "oferim masini aratoase cu dotari mai multe decat concurenta, la un pret mai scazut decat concurenta".
Insa, calitatea nu e acolo. Masinile lor din ce am vazut eu nu prea trec testul timpului. Vad mereu hyundai-uri de 2-3 ani care arata de 6-7 ani. plasticele/vopseaua se invechesc rapid.
De fiabilitatea lor nu sunt convins deloc, iar garantia de 5-7 ani nu se traduce prin fiabilitate. E tot un marketing la care unii percuteaza, "masina e tanc daca imi da garantie asa de lunga", insa nu isi fac un calcul cat ii costa reviziile la dealer timp de 7 ani.
Desi nu e definitoarie, se poate intampla cu orice masina, uite aici cazul unui tip care a cumparat o Kia Cadenza aici la mine, cateva fragmente din postul lui de pe un forum:

Greetings All,
I am the owner of a 2012 Kia Cadenza top of the range that was purchased brand new from the showroom but unfortunately it has been trouble since day 1.
* Upon purchasing the vehicle, I realized that every time I started the car, the clock would reset to 11AM and all my radio stations were wiped off.
So just a day after delivery, I made my first trip to the service center where I was told the spark plugs were installed incorrectly and later the problem was fixed.
* I also noticed the steering wheel vibrating ridiculously if I drove over 80KM/H, so it wasn't long before I headed back to the service center only to hear excuses such as "The road surface is this way". Also, car had started pulling towards the left of the road irrespective of what speed it was being driven at. This meant wheel balancing and wheel alignment had to be carried out thrice before the issue was sorted. Now you're probably wondering what's the big deal here but do you honestly wish to visit the service center thrice in a week with complaint after complaint knowing you bought a BRAND NEW VEHICLE?
* Now for the worst problem of them all, the SUSPENSION. There is a SERIOUS problem with the rear suspension since it creaks ridiculously loudly whenever passengers or even I unload from the vehicle. They have tried tightening the suspension, loosening it, removing a couple of rods and a few other bits but nothing seems to have worked yet.
* Just today, I stopped at a pedestrian crossing for an individual to cross the road and noticed that my hazard light button had got stuck inside! Is this the quality you except from Kia's flagship model?


James Kilowatt
Mircanule, la noi reviziile se fac acum la 30kkm sau 2 ani. Si nu-s mai scumpe decat la honda sau la vag, asa ca figura cu garantia lor ramane un argument valabil care a convins. In be au facut publicitate teribila pe tema asta, plus pe reteaua de dealeri (oriunde ai fi, garajul nostru e la mai putin de 30 km).
Eu n-am spus ca se bat cu nemtii, insa cu honda n-au ce discuta. Vino sa vezi cum trece testul timpului un civic european care scartaie de nou. Civicul cu care am facut eu drivetest (eu am vrut honda, nu skoda) la 3kkm avea mai multi greieri decat hyundaiul meu la 80kkm.

Iar evolutia e evidenta. Acum doua generatii faceau troace sub medie din toate punctele de vedere. Apoi au hotarat ca e rost de castigat in europa, si au venit cu masini facute fix pentru europeni. Teoria mea personala e ca ceed/i30 sunt proiectate in excel: au bagat 5 coloane cu parametrii celor mai vandute modele, apoi au facut media lor si au scos ceedul biggrin.gif

Iar generatia noua e chiar individualizate si are modele in clase la care honda nu mai exista (rwd cu peste 200cp, turbe puternice si disel si benzen, sau citadine mici si eventual diesel)
OCTAN_95
Hai sa va spun si eu despre Accord-ul meu (benzinar de 2 l), ca doar despre Accord era topicul;
Imatriculata in 27.12.2007, parcursi 163100 km, pana azi dimineata nu am schimbat la aceasta masina decai 1 buc bucsa de brat pe dreapta iar in rest placute de frana 3 seturi (discurile inca mai merg), reviziile facute din 10 in 10 mii de km.
Nu vad ce as putea sa reprosez masinii, si-a facut pe deplin treaba si o va mai face si de acum inainte.
Chiar nu pot sa va inteleg de ce nu va poate convinge masina aceasta? (nu discutam de generatia noua, este alt motor, alta carosare si inca multe alte asa zise elemente de noutate)

Si cate ceva despre Civic, fiica mea are un Civic 1.4 i (EJ9) are masinuta asta 268000 km si nu am ce-i reprosa, mai mult decat atat cu una identica doar pregatita pentru curse o foloseste cu toata increderea si habar nu mai am cati km are.
iHondafan
QUOTE (mircanu @ Dec 4 2012, 06:35 AM) *
Pe alte piete nu e chiar asa. Civicul de 1.8 (pus de mine in poza de mai sus) desi are performante slabe, macar consuma putin si s-a dovedit fiabil. se vinde la greu aici ala mine si pe piete unde pretul nu e afectat f tare de taxe. e perfect ptr cine vrea o masina care sa-l coste putin, are si garantie 5 ani. Eu stiu masina binisor ca am vrut sa cumpar un Civic acum 4-5 ani.

Accordul, asa cum am spus, e peste Camry si Altima, concurentele japoneze directe. O sa vina putin mai scump decat ele insa si calitatea e crescuta, mai ales la interior. intotdeauna a fost. la performante sunt cam la fel, cu un avantaj Honda care la modelul V6 are un consuma mai scazut ca atunci cand nu ai nevoie motorul Honda scoate pe bara cativa cilindri ptr un consum mai scazut.

Revenind la coreeni. aici la mine exista toate modelele alea minunate precum Sonata, Azera, Genesis, Centennial. Le-am studiat masinile la showroom/test drive. Masinile lor arata bine, au forme frumoase si asta ptr ca si copiaza la greu de la altii. De asemenea, strategia lor de marketing e clara: "oferim masini aratoase cu dotari mai multe decat concurenta, la un pret mai scazut decat concurenta".
Insa, calitatea nu e acolo. Masinile lor din ce am vazut eu nu prea trec testul timpului. Vad mereu hyundai-uri de 2-3 ani care arata de 6-7 ani. plasticele/vopseaua se invechesc rapid.


Civic are performantele unei masini cu motor de 1.8 normal aspirat ( par cu Corolla, Elantra - si ala e inj dir ) aprox 9-9.5sec suta. daca vrei mai mult ai CTR, eSai, sau .... alte marci. de asemenea are performantele unui motor de 140CP - Golf TDI 140CP. motorul de 1.8 a fost foarte bun, dar e timpul sa fie upgradat - 150CP cu cuplu mai bun din injectie directa + transmisie noua ( cea de 5 viteze automata tot asa a fost foarte buna acum 5 ani dar acum e nevoie fie de 6 viteze fie de un CVT - Honda deja le are dar a tot tras de asta) e tot ce are nevoie - sa creasca acceleratia cu 0.3-0.5sec si sa scada consumul cu 5-10%. cu asta e rezolvat dpdv mecanic pentru toate pietele.

cum o sa aiba politica de pret in Europa ramane de vazut. pentru ei vitala e piata nord-americana unde vand cam jumate din totalul mondial (si produc deja 40% din total). de fapt asta e blestemul lor pe piata europeana. produsele lor sunt dezvoltate in principal cu ochiul pe piata nord-americana ( si similare dpdv pre carburant - Orient Mijlociu, Rusia, Australia) si nu se pupa cu cerintele pietei europene. vanzarile in Europa sunt sub 15% din cele de pe piata nord-americana si sub 8% din totalul vanzarilor Honda. ce mi se pare ciudat e ca nu au fost mai flexibili la politica de pret. Civicul european este foarte scump...

Accordul a fost si sub si peste Altima si Camry functie de ciclul de productie ( in general a avut intr-adevar mai putine probleme cu Altima decat cu Camry). Pe piata europeana e clar un handicap ca nu produc Accord, dar segmentul e mult mai mic acolo decat in America deci nu prea se merita investitia. INSA e cam putin scuzabil cu uzina in UK sa nu aiba un Civic competitiv ( si nu ma gandesc sa fie numarul unu in segment ca in America, dar macar primul intre marcile asiatice pe piata europeana - lucrur eprfect realizabil). Europa e o piata foarte dificila marcata de supra-productie si costuri mari.

referitor la coreeni si plastice... mah, ce sa zic, se cojeste plasticul la mine la un BMW de nici 5 ani... ce sa mai zic de Hyundai. traim intr-o lume in care toate produsele au viata de utilizare diminuata si care sunt concepute sa fie dispozabile si inlocuibile. un televizor nu il mai tii 15-20 de ani ci 5-10. la fel electrocasnicele. un computer te tine maxim 4-5 ani si asta daca ai noroc ( eu nu am avut noroc si la mine nu a tinut nici o platforma Windows mai mult de 3 ani)... masinile erau facute sa tina 20+ ani. acum putine stau in exploatare mai mult de 10 ani ( varsta medie a masinilor casate in USA e 8 ani si-un pic). parte tine si de progresul tehnologic - un televizor de acum 10 ani este total depasit dpdv al capabilitatilor si cerintelor actuale - HD, integrare wireless, etc.
iHondafan
pe de alta parte numerele pentru Honda nu sunt asa de rele.. fata de 2011 productia lor mondiala a crescut cu 46%, in Japonia cu 57% ( bine 2011 a fost sever afectata de cutremur). Renault, PSA, Fiat ar fi incantate sa aiba astfel de crestere.

in SUA la vanzari - Civic e in crestere 40%, CR-V +32% ( si ambele sunt numarul 1 in segmentul lor), Accord 37% ( numarul 2 in segment dupa Camry), Honda Oddyssey +29% ( si numarul 2 in segment dupa Dodge Caravan). pana si MDX care e la final de viata e +22% ( din nou nr 2 in segment). TL si el la sfarsit de viata e tot asa +17% ( si se vinde similar A4 - care +7% )...

au mult de lucru dar nu sunt chiar pe moarte. desigur e din ce in ce mai greu pentru companii mici sa reziste intr-o lume auto dominata de mamuti de talia VAG, Toyota, GM, dar nu e imposibil.
James Kilowatt
In Europa piata e in continua scadere, inca -7.2% in medie.

Si cu toate astea coreenii se simt bine, Kia are cea mai buna evolutie, si pana si Daewoo Chevrolet sunt in crestere... toyota sunt constanti... iar Honda continua sa scada, e drept mai putin decat media, insa nu mai au unde sa scada, sunt deja sunt sub Chevrolet... sau Dacia...

A, si Mitsu se duc la vale, previzibil de altfel, si astia au cam ramas in urma din multe puncte de vedere. Nici Mazda nu o duce foarte bine, insa cred ca s-a canibalizat cu Ford si Peugeot cu care au multe lucruri in comun in Dizalstan.

http://www.best-selling-cars.com/europe/20...-manufacturers/

Si cifrele de anul trecut, tendinta e cam aceeasi
http://www.best-selling-cars.com/europe/20...ands-in-europe/
mircanu
QUOTE (James Kilowatt @ Dec 4 2012, 11:50 AM) *
Mircanule, la noi reviziile se fac acum la 30kkm sau 2 ani. Si nu-s mai scumpe decat la honda sau la vag, asa ca figura cu garantia lor ramane un argument valabil care a convins. In be au facut publicitate teribila pe tema asta, plus pe reteaua de dealeri (oriunde ai fi, garajul nostru e la mai putin de 30 km).


Eu m-am uitat pe site-ul hyundai in romania si doar la cateva modele e revizia la 30k km: I30 si IX35 (diesel).
In functie de model si motorizare reviziile se fac la 10k-15k-20k si ptr 2-3 modele la 30k km.
uite aici info detaliate cu intervale si preturi: http://www.hyundai-motor.ro/content/?id=430

Chiar si cu revizia la 30k km tot te prind galbejitii. degeaba faci matele 10k km pe an ca revizia trebuie facuta la 12 luni conform site-ului hyundai de mai sus. daca nu, pierzi garantia. ei nu se scot din pretul reviziei si al uleiului, ei se scot din alte consumabile/piese care 'tre sa le iei/schimbi la ei ptr a pastra garantia. si daca o faci timp de 7 ani, se scot bine baietii. ptr ce? dupa 5-6 ani, Hyundaiul ala e depasit total.

@iulian honda fan
asta e problema cu civicul. i-au facut 2 facelifturi in ultimii doi ani fara sa faca un upgrade la motor. daca ai avut modelul vechi de civic, sa zicem 2008, si vrei modelul nou, 2013 primesti in plus niste bare si stopuri/faruri diferite. in rest, aceeasi Marie cu alta palarie. daca se vinde in contionuare bine, asta este din inertie. sunt masini care in general nu se strica si au intretinere ieftina. for petrolheads like us, asta nu e de-ajuns. se pare ca ptr publicul larg este.

James Kilowatt
La mine e 30k sau 2 ani, nu 12 luni. Faci 3 revizii in toata perioada de garantie, care, repet, nu costa mai mult decat la alta marca. La skoda de exemplu au trecut de la 15k/12 luni la 30k/24 luni fix intre momentul in care am comandat-o pe a mea si pana a venit. Si nu au schimbat la ea nimic altceva decat specificatia uleiului, si la prima revizie de 30k nici macar nu au schimbat filtrul de aer si cel de polen. Probabil ca e deci la latitudinea dealerului/importatorului.

Iar in Romania poti sa mergi cu piesele de acasa la revizie, deci nu te pot jecmani decat la manopera.

Dupa 5 ani vinzi o masina care are garantie inca 2 ani, adica fix cat da VAG sau Reno la o masina noua. Not bad, zic eu. Eu cand am cumparat Hyundai am avut inca 3 ani si jumatate de garantie, adica aproape dublu fata de cat am avut la petrolierul nou. Intr-o lume unde kilometrajele se dau inapoi pe banda rulanta (cel putin in Romania e o epidemie) o masina in garantie si "urmarita" de dealer datorita obligatiei de a o intretine la el e un avantaj semnificativ. La Hyundai garantia e transmisibila, nu stiu cum e la ceilalti. Si cand am vandut Hyundaiul a mai avut 3 luni garantie desi era la mana a 3-a.
HalbaSus
1. reviziile la hyundai nu sunt mai scumpe decat la alte marci, am un prieten care si-a facut revizia la un I30 acum o saptamana sau 2 si revizia a fost in jur de 500 de lei (cu ulei si filtre schimbate + stergatorul pe spate).
2. reviziile sunt obligatorii la 12 luni la toate marcile, si la mercedes si la VAG si la toyota.
3. conform legislatiei europene nu te pot obliga sa iti faci revizia la ei (si sa iti anuleze garantia daca nu o faci), conform legislatiei UE poti sa iti faci revizia la orice service autorizat, ei te obliga doar sa o faci, nu spun unde sau la cine.
iHondafan
QUOTE (James Kilowatt @ Dec 4 2012, 01:23 PM) *
In Europa piata e in continua scadere, inca -7.2% in medie.

Si cu toate astea coreenii se simt bine, Kia are cea mai buna evolutie, si pana si Daewoo Chevrolet sunt in crestere... toyota sunt constanti... iar Honda continua sa scada, e drept mai putin decat media, insa nu mai au unde sa scada, sunt deja sunt sub Chevrolet... sau Dacia...

A, si Mitsu se duc la vale, previzibil de altfel, si astia au cam ramas in urma din multe puncte de vedere. Nici Mazda nu o duce foarte bine, insa cred ca s-a canibalizat cu Ford si Peugeot cu care au multe lucruri in comun in Dizalstan.

http://www.best-selling-cars.com/europe/20...-manufacturers/

Si cifrele de anul trecut, tendinta e cam aceeasi
http://www.best-selling-cars.com/europe/20...ands-in-europe/


mda, numerele sunt penibile pentru Honda in Europa... in America vand de peste 2 ori mai multe Accorduri decat tot ce vand in Europa... par sa fi renuntzat la piata europeana.

Mitsu cred ca nu va rezista mult, banuiesc ca ii vor cumpara Hyundai (cu care au deja platforme si motoare in comun). si in America sunt aproape neglijabili. Suzuki anul asta a anuntat ca inchide pravalia de masini in America ( raman cu motociclete, ATV). ambele mai au ceva piata in Asia ( Suzuki e nr 1 in India cu subsidiarul Maruti) pe masini mici si foarte mici.

sunt ceva surprins de Mazda - au masini foarte competitive, problema e banuiesc din cauza bazei de productie predominant in Japonia. de cand au divortzat de Ford s-au miscat foarte bine global.

Renault, PSA si Fiat au avut 2 ani brutali. GM si Ford pe aproape ( macar 2011 nu a fost asa de rau).

si CRIZA isi spune cuvantul - piata americana vinde mai multe masini decat cea europeana ( 14mil fata de 13 mil) desi populatia in Europa e cu 50% mai mare... de fapt se pare ca in 2012 in final in SUA se va atinge nivelul de vanzari istoric de varf din 2007. in fine, viitorul economic nu mi se pare nici aici foarte roz, dar inca nu am ajuns la nivelul de disfunctionalitate socio-economica din Europa ( desi tov Obama se straduie, tovarasi)...
iHondafan
QUOTE (mircanu @ Dec 4 2012, 01:31 PM) *
@iulian honda fan
asta e problema cu civicul. i-au facut 2 facelifturi in ultimii doi ani fara sa faca un upgrade la motor. daca ai avut modelul vechi de civic, sa zicem 2008, si vrei modelul nou, 2013 primesti in plus niste bare si stopuri/faruri diferite. in rest, aceeasi Marie cu alta palarie. daca se vinde in contionuare bine, asta este din inertie. sunt masini care in general nu se strica si au intretinere ieftina. for petrolheads like us, asta nu e de-ajuns. se pare ca ptr publicul larg este.


au facut 2 face-lifturi pentru ca pe primul l-au nimerit gresit rau de tot. problema cu trenul motor e ca a fost foarte bun ( e inca la paritate cu competitia in ce priveste raportul performante/consum). si inca vor merge pe el cel putin inca un an...

uite Civic 2013 ( tocmai lansat zilele astea la LA Auto show):

http://www.autoevolution.com/news/consumer...ideo-52466.html

suspensie, directie, insonorizare, interior, electronice updatate la aceasi pret... e totusi remarcabil ca au luat critica ConsumerReports ( si a altor reviste/site-uri auto) in serios si desi modelul 2012 a fost cel mai bine vandut model de Civic din istorie in SUA au bagat sute de milioane in corectarea greselilor. asta e un semn ca oamenii au ramas alerti.

eu unul tot nu as cumpara Civic vs Mazda3, Focus sau chiar Golf TDI, dar de buna seama ca multa lume e OK cu Civic asa cum e.
iHondafan
QUOTE (HalbaSus @ Dec 4 2012, 01:46 PM) *
1. reviziile la hyundai nu sunt mai scumpe decat la alte marci, am un prieten care si-a facut revizia la un I30 acum o saptamana sau 2 si revizia a fost in jur de 500 de lei (cu ulei si filtre schimbate + stergatorul pe spate).
2. reviziile sunt obligatorii la 12 luni la toate marcile, si la mercedes si la VAG si la toyota.
3. conform legislatiei europene nu te pot obliga sa iti faci revizia la ei (si sa iti anuleze garantia daca nu o faci), conform legislatiei UE poti sa iti faci revizia la orice service autorizat, ei te obliga doar sa o faci, nu spun unde sau la cine.


1. in medie o revizie aici e intre 25-30$ ( pentru schimbat ulei, filtru si verificare sumara) si 100-150$ pentru reviziile mai mari ( schimbat filtre; rotit/echilibrat cauciuri); desigur daca sunt probleme care trebuie rezolvate atunci platesti ( pana acum nu am avut nimic in perioada de garantie care sa nu fie acoperit; desigur afara de consumabile)...

2. asa e si aici - revizii recomandat minim 1 data pe an. numarul de km nu mai este un factor dat fiind mai toate masinile au indicatoare a vietii uleiului si remindere pt revizii ( in efect te duci cand iti spune masina ca e timpul). insa majoritatea masinilor aici folosesc ulei semi-sintetic care trebuie schimbat la 8-12000km ( cam asta a fost media la eSai si TL-ul anterior); la MDX am 25000km si l-am schimbat doar o data la 20k ( nici nu stiu ce fel de ulei au pus la dealer, dar nu cred ca e sintetic ca au facturat numai 18$ pe aprox. 5 litri)...

3. aceeasi obligatie o au producatorii si aici - sa accepte servisarea facuta de oricine e licentiat/autorizat ( si orice service e automat licentiat ca nu poate functiona fara);
iHondafan
QUOTE (James Kilowatt @ Dec 4 2012, 01:44 PM) *
Dupa 5 ani vinzi o masina care are garantie inca 2 ani, adica fix cat da VAG sau Reno la o masina noua. Not bad, zic eu. Eu cand am cumparat Hyundai am avut inca 3 ani si jumatate de garantie, adica aproape dublu fata de cat am avut la petrolierul nou. Intr-o lume unde kilometrajele se dau inapoi pe banda rulanta (cel putin in Romania e o epidemie) o masina in garantie si "urmarita" de dealer datorita obligatiei de a o intretine la el e un avantaj semnificativ. La Hyundai garantia e transmisibila, nu stiu cum e la ceilalti. Si cand am vandut Hyundaiul a mai avut 3 luni garantie desi era la mana a 3-a.


aici e relativ greu sa dai kilometrajul inapoi in mod semnificativ. cam peste tot anual trebuie sa reinnoiesti inmatricularea sau/si sa faci revizie tehnica, atunci automat declari nr de km; daca esti implicat intr-un accident idem, daca te duci la service idem. poti manari cate un pic ici si colo, dar oricine poate verifica data base a statului sau Carfax report ( unde automat intra toate platile facute prin asigurari, tranzactiile si alte date) - practic aici daca esti cat de cat alert nu ar trebui sa cumperi nici o masina folosita fara sa ii verifici Carfax report.
James Kilowatt
LA noi incepe sa exista istoric complet, insa nu e inca disponibil, si nu are toata lumea acces. Asiguratorii in general urmaresc soferii, nu masinile. Au o baza de date insa nu e publica.
In Ro exista o baza de date partiala cu accidentele masinilor (poti vedea de ex daca a fost mucificata) insa nu te ajuta in cazul kilometrajelor date inapoi. Dealerii au o baza de date, insa pentru o masina iesita din garantie (de mult timp) nu mai poti urmari daca nu a fost intretinuta la ei. De aici e avantajul celor in garantie, le poti verifica kilometrajul dupa carnetul de revizii de la dealer.
Si e a naibii de simplu sa iei taxiul din De, il aduci in Ro, il faci masina unei babute care a mers la biserica cu ea cu o rescriere de kilometraj si afacerile merg... Noi avem 27 de baze de date separate, si o clasa de samsari care au inteles foarte bine principiile pietei unice europene, spre deosebire de alti intreprinzatori care tot la nivel de judet gandesc....

La mine cea mai ieftina revizie la concesionar a fost la Skoda - 280€ pentru un schimb de ulei (+ filtru) si atat si cea mai scumpa 760€ la Daewoo, incluzand schimb de distributie. Iar la revizia aia de 280€ nici acum nu am inteles ce am platit, cu factura in mana, desi sunt inginer (sau mai bine zis, am fost) si am facut ceva calcule la viata mea.... e plina de "mici furnituri" de "forfait nu-stiu-de-care" si de alte lucruri care desi sunt scrise intr-o limba de circulatie internationala nu le intelege nimeni.

Sub 100€ nu mai exista nicio revizie nici macar la service de cartier. Ora de lucru e ~60 + TVA, iar preturile la piese triple fata de un magazin decent din Germania de ex (un kil de Castrol Edge 5w30 504-507 00 e 30€, fata de 10€ la nemti).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.