Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cand esti safety-driver(sofer bun)?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
Laur007
Ideea a fost urmatoarea, ca in momentul in care esti in curba cu oarece viteza si simti ca masina fuge de pe traiectorie - probabil din cauza ca nu ai luat bine curba - cel mai bine ar fi sa accelerezi si nu sa franezi, multi probabil se pierd si franeaza dar e gresit.
Laura
si eu stiu cam acelasi lucru: inainte de o curba mai stransa, nu serpentina, franezi, iei curba larg la inceput si iesi spre interior accelerand. nu stiu daca am explicat prea dine dar poate se intelege. si mue mi-a iesit de fiecare data. repet, nu pe serpentine unde nu ma tine masina sa fac asa ceva caci ma pot rasturna.
Andrei Suzuki
QUOTE(laura-10)
si mue


Laura vorbeste frumos. laugh.gif laugh.gif

Hai ca devine interesant.De la soferi buni am ajuns la formule matematice ametitoare.. biggrin.gif
guerilla
nu matematica.. fizica. formula reprezinta otravirea unui reactor nuclear. dar pe aproape oricum laugh.gif

si intr-adevar, in nascar centrul de greutate este deplasat pentru a asigura automat forta centrifuga/centripeta optima.
Andrei Suzuki
Matematica,fizica...tot chineza pt mine. biggrin.gif
Alex-F1
QUOTE(Vasile26083)
Iar cum eu ma cred un mic schumacher al soselelor


Daaaaaaaa????? Atunci daca te tine, hai la una mica la pariu pe un circuit de karting sa vedem daca-i chiar asa!!!!! :boxing: Sa fii pregatit si pentru o posibila dezamagire..... Duminica in cursa de la Melbourne a dovedit pt. a nu stiu cata oara lipsa lui totala de fair-play.....atata stie, sa se bage ca un bou in fata unuia care inceaca sa-l depaseasca....uite ca in schimb acum a luat-o si el bicycle.gif ....tot asa s-o tina in fiecare cursa..... si-acuma sa vedeti ce-o sa-mi aud de la f1anatic!!!!! :argue:

Si acum sa raspund si io la acest topic: .....pai s-au cam atins toate punctele importante, asa ca zic si io ca ma consider un safety driver (sofer prudent/bun) fiindca imi cunosc masina (sau mai bine zis comportamentul masinii) ca si Schumacher pe Ferrari-ul lui, nu fac pe grozavul pe sosele si sunt NON-STOP cu ochii nu in 4, ci in 10..... :angel: Pt. mine asta e suficient si in felul asta chiar nu vad cum as putea sa fac vreodata vreun accident din vina mea....e imposibil.....dar daca ma loveste altul e alta poveste, cu siguranta nu pot io acuma sa prevad orice situatie, ramane doar reactia de moment, care s-ar putea sa nu fie niciodata destul de buna, nici daca ar fi Schumi in locul meu! Oricum am evitat cateva tamponari din vina celorlalti si cei aflati in masina cu mine la momentele respective au ramas cu gura cascata, ca nu stiau "cum de am stiut io sa prevad situatia?".....raspuns: privirea imprastiata NON-STOP in toate partile, ca la sarpe!!!! Cam asta e......

Hai pa
ALEX
eddie
Mama,s-au speriat oamenii sa-si mai dea cu parerea despre topic....Va rog continuati cu parerile voastre despre cand si in ce conditii credeti ca se poate numi un sofer Safety Driver.
Lucas
eu cred ca un sofer bun este acela care-si cunoaste limitele lui si a masinii dar nu le atinge niciodata. adica este aproape de limita aceea. Si un sofer bun esti cand inspiri siguranta celor din masina dar nu ca mergi cu 20 in oras.
petre43065
Salut, sofer bun sofer prost eu lucrez ca sofer de 8 ani nu are rost sa vorbim de cate mi s-au intamplat dar am avut totusi 2 accidente ,primul a fost un Audi pe care l-am spulberat la o trecere de pietroni , regulametul este regulament dar inainte sa pui frana fara sa te uiti in oglinda si sa vezi un tir de 35 de tone.........crezi ca se poate opri in 15 m ? iar a doua faza este tot o spulberare a unuia care s-a gandit ca trebuie sa acorde priotitate si dupa aia s-a rasgandit asta e .Sunt un sofer prost ?Cu siguranta cele doua accidente ar fi putut fi evitate daca respectam regulamentul ........dar .
eddie
Lasand la o parte regulamentul pe care trebuie sa-l respectam,trebuie sa inveti,odata cu experienta capatata sa te si feresti,nu?
VECTOR
mai rau este ca trebuie sa invatam sa ne ferim de cei care nu se feresc si care au impresia ca toata ulita e a lor si toti trebuie sa se dea la o parte. nu poti nici sa mergi tot timpul cu 30km/h si cu ochii in 8 de frica sa nu vina un nebun care nu are nici o treaba cu regulile de circulatie si cu regulile bunului simt. de obicei atentia se bazeaza pe anticipare.trebuie sa anticipezi ce vor face ceilalti participanti din trafic din jurul tau.din pacate nu poti sa anticipezi care dintre ei iti va taia calea sau care va frana brusc in fata ta.
eddie
La chestia cu franatul brusc in fata tin sa te contrazic,din experienta.Nu trebuie sa te surprinda nici unul care franeaza brusc in fata,totul e sa nu mergi in fundul lui,poti lasa o distanta si ce te costa sa te dai stanga sau dreapta sa vezi traficul pe langa el....Nu ti s-a intamplat niciodata sa vezi niste manevre ce l-ar fi facut pe cel din fata sa infraneze, inaintea lui?Daca ai vazut,inseamna ca am dreptate....
VECTOR
asta cu franatul brusc in fata a fost doar un exemplu. de obicei prevad situatiile astea. dar daca am in fata un microbuz sau un papuc cu spatele inchis vizibilitatea scade drastic. si daca mai mergi si in coloana pe 2-3 benzi chestia cu facutul stanga dreapta e mai greu de realizat.
anyway ,dupa cum spuneam asta a fost un simplu exemplu.
eu am permis de 6 ani si nu am avut nici un accident de nici un fel si nu pot sa zic ca sunt un sofer foarte cuminte dar stiu cat si cand sa ma intind pentru ca stiu sa apreciez cat de lunga e plapuma.
eddie
Eu am vreo 15 ani de condus si stiu putin mai bine....in spate la dube,mergi mai incet sau tine distanta,daca tot zici ca nu prea ai vizibilitate.....Si nu am avut nici un accident din cauza mea .
Sebastian-58
Dupa parerea mea conteaza mult experienta, dar nu ajunge. Eu am aprox. 150.000 km, parcursi in 9 ani, am condus in cele mai variate conditii posibile, de la drum forestier in RO pana la autostrada in Portugalia, dar daca sunt sincer cu mine insumi, imi dau seama ca mai am cate ceva de invatat... De exemplu, reflexele pentru cazuri de urgenta ti le formezi pe parcurs, si cu toate ca sunt foarte sigur pe mine in aceste cazuri, mai este si loc de eroare... De asemenea, am cunoscut soferi experimentati, care faceau greseli de incepator (depasiri in curbe fara vizibilitate, franat pe gheta, etc.)
Parerea mea este ca trebuie sa stapanesti bine volanul, sa simti bine masina, sa fii tot timpul cu ochii in patru, sa stii cand trebuie apasata frana, sa fii tot timpul pregatit sa-ti sara un copil in fata masinii etc.
eddie
Si sa fi intotdeauna constient ca exista inevitabilul.....cat de experimentat ai fi,de aceea trebuie un stil de condus safety .
stefan_ieu
QUOTE(petre43065)
Salut, sofer bun sofer prost eu lucrez ca sofer de 8 ani nu are rost sa vorbim de cate mi s-au intamplat dar am avut totusi 2 accidente ,primul a fost un Audi pe care l-am spulberat la o trecere de pietroni , regulametul este regulament dar inainte sa pui frana fara sa te uiti in oglinda si sa vezi un tir de 35 de tone.........crezi ca se poate opri in 15 m ? iar a doua faza este tot o spulberare a unuia care s-a gandit ca trebuie sa acorde priotitate si dupa aia s-a rasgandit asta e .Sunt un sofer prost ?Cu siguranta cele doua accidente ar fi putut fi evitate daca respectam regulamentul ........dar .


Nu ai dreptate de nici un fel. Ce faci daca iti sare un copil in fata? Nu franezi ca vezi tir-ul in spate? Sau cum? Ideea e ca cel din spate trebuie sa abia timp sa franeze si atata vreme cat nu are loc inseaman ca nu a mers cum trebuie si trebuie sa mai ia niste lectii de soferit sau macar de politete in trafic .
In afara de asta se poate intampla ca cel din fata ta sa franeze brusc. Ce fac? Intru eu in el ca sa nu ma loveasca pe mine cel din spate?
Singurul mod de a privi afirmatia ta e ca poti sa ai grija si in spate cand franezi deoarece se stie ca sunt tampiti care merg ca nebunii.
VECTOR
petre,dupa cum ai spus si tu cele doua accidente ar fi putut fi evitate daca respectai regulamentul. dar cand conduci un tir de 35 de tone si ii vezi pe toti de sus ai impresia ca esti regele soselelor, iar regulamentul si bunul simt nu prea mai conteaza. nu pot sa nu observ ca nu ai pomenit nimic de victime...ca nu cred ca masinile alea spulberate mergeau singure.
laurk1
Cu siguranta condusul prudent este cel mai corect, insa noi va putem arata cum puteti sa va imbunatatiti abilitatile de sofer din toate punctele de vedere. Iata cele mai bune metode pt a vedea cum:
http://www.masini.ro/forum/content/Intalni...-a/#entry404962


Mai lasa-ne cu reclama la siteul tau verymad.gif
Leykom.
Sunt unii care se nasc cu condusul in sange... Depinde de la om la om. Unii nu sunt facuti pentru a conduce smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.