Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Automobile - Preturi Worldwide
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
Rebel
QUOTE (HalbaSus @ Feb 27 2011, 01:33 PM) *
QUOTE
Sint de acord cu posturile lui Rebel, cu destinatia diferita a banilor. In plus, in America daca ai masina premium e cam de neinteles sa n-ai o casa si sa stai intr-un apartament. Sau e de neinteles sa n-ai bani seriosi in contul de pensionare. Citi bani ai pus pentru pensie, Halba?


Deci europenii nu au alte cheltuieli in afara de masina (sau sunt iresponsabili si nu cheltuie decat pe masina) deci isi permit sa cumpere masini mult mai scumpe, da-i dreaqu de bogati iresponsabili. Si europenii au nevoie de un loc unde sa doarma, chiar daca stau in apartament de multe ori apartamentul ala costa mai mult decat casa medie americana (aici inteleg, e vorba de densitatea populatiei care influenteaza preturile imobiliarelor, acelasi mp de pamant are alt pret in Paris, in Austin sau in Manhatan)... Taxele, asigurarile, etc sunt si ele mai costisitoare in Europa (apropo eu cotizez in 3 fonduri de pensii, dintre care in 2 sunt obligat sa cotizez), dar asta e o chestiune de politica pe care iar o inteleg). Ceea ce nu inteleg eu este cum naiba reusesc producatorii auto sa prosteasca europenii in halul asta.

Halba, cat te-a costat facultatea?

Sa luam un salariu mediu de $3000. Ai o rabla de $3000 de 20 de ani cu un sfert de milion de km la bord. Ca nou emigrant ce esti nu iti este recunoscut carnetul de soferi, deci back to exam. Dupa ce iti iei carnetul esti considerat cu risc egal cu unul incepator deci asigurarea ta se invarte muult deasupra altora bastinasi. De exemplu un canadian bastinas de varsta ta plateste $140/luna o asigurare two way (CASCO) iar tu platesti $400/luna one way (doar RCA); cu alte cuvinte, la fiecare 8 luni iti replatesti masina aia de $3000. Asta pentru un an dupa care daca nu ai nici o contraventie iti scade anual asa cate putin. Daca cumva ti-a lovit vreun bou masina primesti valoarea black book a masinii care poate fi pe undeva pe la $100.

Deci sa zicem ca ai $3000 salariu (pentru multi si asta e un salariu bun)
- $800 impozit
- $1000 chiria
- $400 mancarea (fara sa te dai in stamba ci sa gatesti) pt doua persoane
- $400 asigurarea la masina (ma rog asigurarea poate varia, sa zicem ca dai $200 dupa ceva timp si ai intrat la cei cu risc mediu. Dupa cativa ani, poti ajunge sa platesti pe undeva pe la $120 si aia numai RCA deci fii cu ochii in patru la ceilalti sa nu te loveasca. Tinerii canadieni platesc de le ies ochii pana la varsta de 23 de ani).
- $200 benzina ca trebuie sa mergi la munca
- $100 (cablu, telefon, internet)

Trec peste haine, papuci, copii, gradinita. In general unul are un salariu, al doilea merge la scoala, ori face cursuri, ori... ca esti emigrant, asta e...

Ti-au ramas $100. No, acuma, te bagi la o Honda Civic cu $700/luna pentru cativa ani? Sper ca realizezi ca din moment ce nu-i a ta, pana o platesti esti obligat la Casco...
ozz86651
400 asigurarea? Adica 4800$ pe an? Cind mi-am facut eu asigurare prima oara (fara casco) dadeam cam 100$/luna in NY, aveam colegi care faceau invirteli cu masina inmatriculata la unchiul din Pennsylvania care plateau jumatate sau o treime din banii astia. Statul si oraselele mari fac asigurarea foarte mare (pe buna dreptate, intr-un oras mare e mult mai usor sa-ti pocnesti masina).

QUOTE
Deci europenii nu au alte cheltuieli in afara de masina (sau sunt iresponsabili si nu cheltuie decat pe masina) deci isi permit sa cumpere masini mult mai scumpe, da-i dreaqu de bogati iresponsabili.


A, pai daca e vorba de iresponsabilitate eu cred ca americanii rulz biggrin.gif. Criza asta toata e dovada iresponsabilitatii imobiliare.
Ca si Rebel si eu am impresia (cel mai probabil falsa) ca par a fi mai multi bani in Europa. BMW si Merc sint masini banale pe strada, sint atit de ieftine ca inclusiv taxiurile sint premium. Aici taxiurile sint ele mai ieftine masini, unele vechi de cind lumea, abia de curid au inceput sa apara Prius la greu. Restaurantele si barurile sint foarte scumpe dar cumva sint pline mereu. Hainele sint scumpe dar lumea e foarte bine imbracata. Mincarea e scumpa dar lumea maninca bine (adica... frantuzeste, spanioleste, italieneste).

QUOTE
Si europenii au nevoie de un loc unde sa doarma, chiar daca stau in apartament de multe ori apartamentul ala costa mai mult decat casa medie americana


In mod normal trebuie sa compari oras cu oras nu un oras european cu vreun sat pierdut in preerie. Dar intradevar imobiliarele europene nu-s ieftine. In anumite tari sint sigur insa ca procentul de proprietari e mai mic ca in USA. Poate oamenii nu se arunca peste cap la cheltuieli cu casa? nu cumpara mai mult decit pot duce?

QUOTE
Sunt curios care este/era pana acuma 1-2 ani politica sociala a USA si poate o sa ne mai dumirim nitel.


Ce politica sociala? smile.gif
Glumesc, o mare problema in buget e pensia sociala si asigurarea medicala pentru batrini care costa enorm.
Rebel
QUOTE (ozz86651 @ Feb 27 2011, 10:10 PM) *
400 asigurarea? Adica 4800$ pe an? Cind mi-am facut eu asigurare prima oara (fara casco) dadeam cam 100$/luna in NY, aveam colegi care faceau invirteli cu masina inmatriculata la unchiul din Pennsylvania care plateau jumatate sau o treime din banii astia. Statul si oraselele mari fac asigurarea foarte mare (pe buna dreptate, intr-un oras mare e mult mai usor sa-ti pocnesti masina).

Prima mea asigurare a fost vreo $180/luna. Asta dupa ce am facut cerere de recunoastere a vechimii din Romania cu hartie de la Asirom Romania tradusa si legalizata. O alta forma de reducere a asigurarii este sa faci scoala lor de aici ca cica esti scolit de ei si scade. Mie mi-a trebuit permisul nu scoala lor asa ca am dat testul, examen in poligon si in oras si mi l-au dat.
Am schimbat provincia din motive scolare si asigurarea era ... $600/luna! Dupa cautari nenumarate am gasit cu $400/luna. Noua provincie nici macar nu o interesa ca am condus in alta provincie inainte. Nice, nu?
In timp mi-a scazut pana am ajuns la acelasi nivel cu ceilalti.
klm
Rebel, eu nu-ti inteleg logica; deci masinile se vand mult mai ieftin in SUA deoarece asigurarile, chiriile si taxele de scolarizare sunt mari?!
Pai in cazul asta de ce nu sunt gratuite masinile in Elvetia (n-ai vrea sa stii cat este cea mai mica chirie in Zurich...)

Mercedes C (pret fara taxe)
Elvetia 44.000 chf
SUA 33.500 chf
(despre Norvegia nu mai vorbim pentru ca te crucesti de valoarea preturilor, in Danemarca am gasit doar pretul cu taxe care pleaca la acest autoturism de la 89.000 chf, Suedia e pe la 44.500 chf); in oricare din tarile astea te costa mult mai mult viata decat in New York - cel mai scump oras american.
Seri
Am mai postat lista aceasta acum 4 ani, cu pretul de pornire al unui Golf GTI 2.0 TFSI de 200 cp in diferite tari:

Dinamarca 55.999 €
Noruega 48.705 €
Malasia 43.768 €
Portugal 40.936 €
Finlandia 38.750 €
Islandia 38.567 €
Irlanda 35.610
Holanda 33.965 €
Corea del Sur 31.573 €
Reino Unido 30.332 €
Taiwán 28.746 €
Espana 27.990 €
Suecia 27.029 €
Italia 26.801 €
Sudáfrica 26.541 €
Polonia 26.163 €
Alemania 25.415 €
Rusia 25.004 €
Islas Canarias 24.686 €
Australia 23.660 €
Canadá 20.419 €
México 20.354 €
Japón 20.087 €
Rumania 19.086 €
Estados Unidos 16.527 €
Cristi2
Eu raman la parerea mea ca o parte din explicatie ar trebui cautata in politica sociala a fiecarei tari in parte. Cu cat dai mai mult la prostime, cu atat trebuie sa colectezi mai mult, recte impozite si taxe mai mari.
Normal, vorbim de tari cu apa calda.
f1anatic
I was recently in Singapore. I thought I should share this with you since most of us would not even imagine it.

For the sake of argument, you are looking to buy a 2011 Subaru Legacy GT in Singapore in December 2010 as a new buyer. Here is what you do.

1) Apply and bid for a certificate of entitlement
This is what it is:
http://en.wikipedia.org/wiki/Certificate_of_Entitlement
2) You won. This is what it cost in December 2010
http://www.st701.com/cars/coe/
S$72,000 (roughly 55,000 USD)
3) Now you go to Motor Image. List price of the car is
http://motorimage.net/SG/buying/info/files...st.pdf?id=25vt1
S$165,800 (roughly 127,000 USD)
4) So you are an awesome negotiator. You negotiate 10% down on the price of the car. Let's say now the car costs 150,000 S$ (or 115,000 USD).
5) Pay Road Tax
http://www.onemotoring.com.sg/publish/onem...calculator.html
which for a car that is 2500 cc and starts on the road on January 1st 2011, it is 1800 S$ 1,800 ( about 1400 USD) (per year)
6) Insure the car.
I was told it is about 1500-2000 USD per year

NOTE: I do not recall the sales tax on cars. The sales tax on regular goods is 7%. I am not entirely sure but I believe there is no sales tax on the cost of the car due to the COE and its high price. But I could be wrong. In which case add 7% to the 115,00 USD car cost.

By now you will have paid about 175,000 USD for a 2011 Subaru Legacy GT in Singapore. That price included the entitlement certificate, the cost of the car, the road tax and cost of insurance. And I am still unsure on the sales tax on the car. Should I go into discussing the price of gas and the tolls ? I figure not.

By comparison (and not a very good one, I paid 24,000 USD in Nov. 2004 for everything, including tax, delivery, title, on my 2005 Legacy (MSRP 26,500). A 2011 Subaru Legacy GT in America costs 31,395 USD MSRP so you can probably get it for around 28,000 USD.

Anyways, Singapore is full of Subaru Legacy GTs and STIs and Mitsubishi EVOs. Taxis are overwhelmingly Hyundai Sonata. But the single most popular car there is the BMW and there is one on every street corner. I wish I had the courage to look up the cost of a BMW in S'pore. Oh well here it is.
http://www.pml-bmw.com.sg/asia_dl/sg_en/de.../offer_3er.html

A Singapore Dollar to US Dollar conversion. In December 2010 it was approx.
1.3 Singapore dollars = 1 USD

mariusdruta
Nu erau cumva inmatriculate in Bulgaria? rolleyes.gif
ozz86651
Ideea era cu masina INAINTE de taxe.
Totusi taxele au un impact direct. Pe de o parte scad vinzarile, pe de alta parte maresc marja de profit care se ia din pretul final. Marirea marjei de profit e obligatorie si din cauza vinzarilor scazute care maresc costul pe bucata masina.
AZAZEL
poftim aici comparatie intre preturile din sua si germania.
http://www.autobild.de/bilder/bilder-preis...&now=58#mmg
comparatia este facuta la modelele de baza

interesant este bmw-ul x5.
in germania cu motorul diesel de 3 litri si 245 cp platesti 54.500
in sua cu motorul de 3 litri si doua turbine, pe benzina, 320cp, platesti 33.000 euro. bineinteles ca modelul american este si mai bine accesorizat. pai in europa masina asta este vreo 60.000 minim in configuratie de baza. cu cei 33.000 euro platiti in sua pe un astfel de x5 in europa abia iti iei un seria 1 cu un motor in 4 cilindri si ceva optionale.
probabil pe acelasi x5 in australia platesti 80.000 euro.
Lucian107416
x5 e produs in America. E normal sa fie mai ieftin la ei pentru ca sunt si piata principala. Totusi e un exemplu bun de cat de tampiti pot fi europenii.
James Kilowatt
QUOTE (Lucian107416 @ Mar 15 2011, 09:15 AM) *
Totusi e un exemplu bun de cat de tampiti pot fi europenii.



Cred ca ai vrut sa spui "ecologisti" biggrin.gif
AlexTM
De ce nu compara exact aceleasi modele?
In Europa se vinde si benzinarul (OK, nu-l cumpara nimeni), dar in State se vinde si dieselul.
mariusdruta
QUOTE (AZAZEL @ Mar 15 2011, 10:57 AM) *
poftim aici comparatie intre preturile din sua si germania.
http://www.autobild.de/bilder/bilder-preis...&now=58#mmg
comparatia este facuta la modelele de baza

interesant este bmw-ul x5.
in germania cu motorul diesel de 3 litri si 245 cp platesti 54.500
in sua cu motorul de 3 litri si doua turbine, pe benzina, 320cp, platesti 33.000 euro. bineinteles ca modelul american este si mai bine accesorizat. pai in europa masina asta este vreo 60.000 minim in configuratie de baza. cu cei 33.000 euro platiti in sua pe un astfel de x5 in europa abia iti iei un seria 1 cu un motor in 4 cilindri si ceva optionale.
probabil pe acelasi x5 in australia platesti 80.000 euro.


No offence,
noul motor 6L turbo (N55) spre deosebire de precedentul - mult premiatul N54, are un singur turbocompresor cu tehnologia Twin Scroll (combinat cu Valvetronic si High Precision Injection), pentru considerente pe care daca vrei le detaliem pe un nou topic. Ai nimerit-o totusi cu cei 320 cai, cei 306 se pare ca sunt doar cei de pe hartie smile.gif

Te iertam oricum, nefiind vorba de tehnologie Audi smile.gif
James Kilowatt
Am auzit de la specialisti (nu dezvalui cine, insa lucreaza la bmw) ca ambele au pe dyno ceva mai mult decat pe hartie, insa ca N54 are cam 10-15CP in plus fata de N55. Si ca e mai tunabil, se pare ca N55 are potential de tuning mai redus decat N54.
Insa spera ca N55 sa se dovedeasca mai fiabil, intrucat N54 n-a stralucit la capitolul asta.

Twin scroll nu e neaparat nici tehnologie BMW, ci e dezvoltata de un tert american care a vandut-o mai multor marci. E disponibila de serie inclusiv pe masini low cost gen Hyundai, si a aparut pe la diferiti tuneri (inclusiv pentru Audi) inainte sa apara pe masini de serie.
mariusdruta
QUOTE (James Kilowatt @ Mar 18 2011, 11:22 PM) *
Am auzit de la specialisti (nu dezvalui cine, insa lucreaza la bmw) ca ambele au pe dyno ceva mai mult decat pe hartie, insa ca N54 are cam 10-15CP in plus fata de N55. Si ca e mai tunabil, se pare ca N55 are potential de tuning mai redus decat N54.
Insa spera ca N55 sa se dovedeasca mai fiabil, intrucat N54 n-a stralucit la capitolul asta.

Twin scroll nu e neaparat nici tehnologie BMW, ci e dezvoltata de un tert american care a vandut-o mai multor marci. E disponibila de serie inclusiv pe masini low cost gen Hyundai, si a aparut pe la diferiti tuneri (inclusiv pentru Audi) inainte sa apara pe masini de serie.


Ai auzi bine, si eu am auzit acelasi lucru smile.gif In schimb personal nu cunosc mari probleme de fiabilitate pentru N54, daca ai detalii ma intereseaza subiectul. Motivul trecerii la arhitectura twinscroll au fost costurile de productie si scaderea emisiilor, un subiect putin important in Romania dar care sunt sigur ca stii cat este de indragit prin alte parti. Schimbare ce a produs de altfel un mic cutremur in sanul comunitatii BMW smile.gif, poate Rebel e la curent.

Nu ma intereseaza neaparat "a cui" e o anumita tehnologie, ci mai degraba cum e aplicata. Asa ca uite, acum fug la Hyundai, tre' sa fie cam acelasi lucru si e si mult mai ieftina. De fapt cred ca am sa caut una second hand ca si asa in ziua de azi nu se mai fac masini bune si mai bine cumpar o rabla fiabila cu tehnologie de acu' 10 ani ca sa fiu sigur ca nu ajung la service si ma fac de ras.
James Kilowatt
N54 a avut probleme recurente cu pompa de benzina de inalta presiune.

Degeaba te duci tu sa-ti iei twin scroll-ul de la Hyundai, ca nu e pentru tine, e mai exclusivist decat BMW-ul. E doar pentru americani, in timp ce cel de la BMW e disponibil si la €uropeni biggrin.gif. E pacat, 2L si 274CP suna interesant chiar si daca esti fidel altor marci. Macar asa, de curiozitate, sa vezi ce mai fac chinejii, daca au mai avansat sau tot la nivel de tico, bun, simplu si fiabil au ramas.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.