QUOTE (James Kilowatt @ Dec 29 2010, 10:49 PM)
Da, iar Alfa s-a apucat de facut masini sport alaltaieri
Motoarele de la fiat sunt super, iar mie pe hartie imi place Giulietta. Nu stiu cum naiba, insa in showroom arata mai bine decat in poze, la multe masini e invers, iar confortul in scaune e comparabil cu cel de la Audi. Sper sa fac si un drivetest, sa vedem ce stie.
Cutia DSG e un avantaj pt Golf, insa in mesajul initial se vorbea de manuale. In plus, pentru placerea condusului, unii inca prefera mestecatul in mamaliga indiferent cat de perfectionate sunt acum cutiile robotizate.
Marea majoritate a articolelor care ridica in slavi GTI-ul il lauda (pe buna dreptate) ca fiind un allrounder. Insa unii nu asta cauta
Mie de exemplu nu mi-a trebuit un allrounder cand mi-am luat masina, puteau fi 500 articole care sa explice ca un monovolum dizal era mai bun, tot nu m-ar fi convins.
Chiar si Mito care e injurata pe aici are unele calitati, cu asta m-am dat si eu cu versiunea initiala de 150CP si cea mai noua multiair de 135CP, (ambele 1.4 turbo, insa generatii diferite, iar cea de 170CP nu era disponibila cand am incercat). Motorizarea e faina, feelingul sportiv, iar varianta noua e foarte incisiva (dealtfel a batut l-a batut pe Mini pe un circuit de kart). Problema cu ea e ca m i s-a parut zgomotoa sa, e fain ca sa te distrezi o ora, insa cred ca e obositor sa stai o zi in masina. De potentialul de tuning nu mai vorbesc, motorul de 1.4 ajunge usor la 200CP si a fost dus deja si la 270CP. Din cel de 1.7 imi imaginez asa, macar un 300-350CP...
La mine Alfa da 5 ani garantie, VW da 3.
In concluzie, trebuie testate amandoua, trebuie negociat cu dealerii, si apoi ales dupa feeling, nu dupa ce spunem noi p-aici sau tot felul de reviste auto. Cand iei un hot-hatch feelingul e determinant, daca vrei ratiune, ia un TDI.
Alfa nu mai are de mult nimic in comun cu masinile sport pe care le-a facut odata, in afara de imagine. GTI-ul continua sa fie o legenda vie, perpetuata si perfectionata din generatie in generatie si tocmai aceast lucru face diferenta fata de concurenta si ii da statutul de referinta.
Apropos, comparatiile serioase si imaginea de allarounder sunt raportate la hothatch-uri serioasa, gen Focus RS... pentru ca Alfa de care vorbim e doar un tren de rulare sub mediocru de Bravo (la mediocru as incadra mai degraba un Ceed), cu un motor super impins, o directie de doi bani, o cutie slaba si o pozitie de condus pentru doamne. A... si cu scaune la fel de confortabile ca la Audi, daca zici tu... sincer, oricat m-am chinuit, nu am inteles sensul comparatiei?
Inca ceva, motoare puternice si suspensii tari poate face toata lumea, motoare rafinate si tinuta de drum sportiva mai greu. Asa ca pentru "toata lumea" s-a nascut "tiuningu" din fata blocului sau mai nou de pe internet: cipuri, filtre peste filtre, bare peste bare stabilizatoare, schimbat harcuri, amortizoare, etc... la noi e o vorba, a face din rahat bici)
Alfa e doar o masina frumoasa la modul ostentativ si doar atat, GTI-ul e o masina care se adreseaza celor ce iubesc masinile si nu celor ce iubesc sa priveasca sau sa fie priviti in masina. Am zis "se adreseaza", in practica nu e universal valabil, dar asta nu ma va face niciodata sa iau o masina mai proasta doar ca sa par cunoscator, diferit sau macar interesant. Prefer oricand sa ma bucur de o masina cu adevarat buna in anonimat sau purtand orice eticheta pusa de altii (la nivelul carora nu ma cobor si de care nu-mi pasa de altfel nici cat negru sub unghie)
Off: arata-ne si noua te rog unde a batut MiTo Mini? In ce a constat feelingul sportiv in MiTo? In ce sens e incisiva? Glumesti sper