Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Forester vs Freelander 2
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
T u d o r
Ai facut pana la urma test cu Freelanderul?
solmar
QUOTE ( T u d o r @ Apr 1 2010, 05:40 PM) *
Ai facut pana la urma test cu Freelanderul?


Nu inca. N-am avut timp, am avut niste zile incarcate. Acum am musafiri ...si s-a refacut si stocul de vin sec de Ciumbrud. whistling.gif
Poate a imediat dupa Paste sau in saptamana urmatoare.
bebelacus
salut

eu am condus F2 toamna trecuta in constanta. am trecut pe la ei cautind un SUV si am cerut Discovery 3 si F2. m-am plimbat cu amindoua.
referitor F2, varaianta de test era cu cutie automata, motorul diesel. scaune foarte bune, pozitie comoda la volan, spatiu arhisuficient.
sta binisor pe sosea si in curbe, amortizarea gropilor, denivelarilor mici si amri se face frumos si silentios, nu asa sec ca la un Outlander de pilda. Motorul si cutia automata lucreaza foarte bine si schimba excelent, nu are zmucituri sau sa schimbe aiurea.
sistemul terrain response nu l-am testat dar presupun ca te ajuta la nevoie doar toata presa il lauda.
motorul se aude usor la rece dar apoi nu-l mai simti. nu am depasit 120 km/h asa ca nu pot spune ce se intimpla mai incolo cu zgomotul de rulare/vint etc. directia placuta si cu un feeling bun. masina se manevreaza si se intoarce usor.
in concluzie, masina arata si merge beton, eu unul as lua-o doar in varianta cu cutie automata si diesel. nu zdranganea nu batea nimic pe ea si parea solid construita.

Parti mai aiurea: claxonul e incomod de actionat si trebuie sa te obsinuiesti cu el.
Displayul sistemului audio e micutz si de un verde de te doare capul. arata meschin. plasticele nu sint cele mai grozave pt pretentiile premium al marcii, puteau fi mai bune.

depsre Forester nu stiu nimic decit poze, vazut pe strada si citit reviste. imi place cum arata dar nu mai mult decit F2. Despre motor lumea spune de bine dar personal vreau o masina de genul asta cu cutie automata.

in final, sper ca nu te-am ametit mai tare, doar am vrut sa partcip cu o parere scurta despre F2. Nu sint proprietar de F2 dar am 2 prieteni: unul o are de 1 an (varianta de mai sus si e multumit), iar altul de vreo 2-3 ani si e la fel de incintat, doar ca e cu cutie manuala.

bafta si succes la cumparaturi.
solmar
In sfarsit mai citesc o impresie despre F2... thanks. Sper sa am timp saptamana viitoare sa fac testul.
Oricum va tin la curent.
GLC120
solmar, am inteles ca nu ai avut timp in ultimele 3 luni unsure.gif asa ca revin cu niste informatii despre Freelander. Tocmai am vazut un filmulet englezesc unde concluzia era ca e avion pe langa Forester blink.gif

Exista niste oferte cu discount 5500 Euro, astfel ca masina cheala "E" (fara Terrain Response) este 21500 + TVA.

Pentru mine, chiar daca imi place masina si m-ar convinge cineva ca e fiabila, urmatoarele argumente ar fi decisive.

Taxa de inmatriculare vreo 2200 Euro. Ole!
Impozit vreo 800 RON/an pentru bugetul lui Boc, masina de lux peste 2000 cmc (sic).

Una ceva mai dichisita cu Terrain Response versiune S cu ceva optiuni AT, Xenon, magazie CD, roata de rezerva normala.... este numai 27600 + TVA.

Eu nu m-as gandi intre cele doua, iar in situatia de acum nici macar in gama Subaru nu prea ai multe subiecte de gandire. Forester cred ca face 75% din vanzari.




GLC120
QUOTE (solmar @ Jul 11 2010, 09:07 AM) *
QUOTE (GLC120 @ Jul 10 2010, 10:06 PM) *
Am spus de multe ori ca merg zi de zi cu o masina din clasa mica de vreo 70 CP.


Si nu ti-a spus nimeni inca "ti-a intrat cruzeru la apa" cand te-a vazut cu "ordinara"?

PS Mi-am dat un warn in gand ca nu suntem pe combat...


solmar, pentru nivelul tau de perceptie Freelander este mult mai potrivit. Este mai mare si mai spectaculos. Toata lumea iti va spune ca ai facut bine rununtand la saracia de Forester.

In alta ordine de idei ... facem pariu ca vei mai tine Skoda trei ani ? Parerea mea ! Adica imbogatim semnatura ca sa parem mai interesanti si sa avem si noi subiect de discutii. rolleyes.gif
solmar
Tudor, poti adauga un poll la tema asta, te rog?
Intrebarea: Cu cine tineti la pariul dintre GLC is solmar? Variante de raspuns: a. cu GLC, b. cu solmar si c. cu niciunul.

GLC
Ce-mi place ca te enervezi. thumbsup.gif Acum șezi ghinisor si asculta. Tehnic vorbind Skoda ramane in firma si dupa ce cumparam alte masini, asa ca o sa mai existe inca 3 ani, a fost intretinuta cum trebuie, merge brici la 104.500 km, a vazut service-ul pentru revizii din 15k in 15 k, la 90 k s-a schimbat distributia, ca la carte. Exceptie stergatoarele (pe care le putem inlocui si singuri) s-a schimbat orice a fost nevoie, a mers cu 2 randuri de cauciucuri/jenti iarna/vara. Dar practic, dupa ce-mi cumpar alta masina n-o s-o mai conduc eu.

Acum eu iti propun 3 variante de pariu, cu toate ca 3 ani sunt foarte multi.
a. Pariu clepsidra pe 3 ani: suma totala este 3600 ldolari sau lei, eu iti dau tie 100 dolari sau 100 lei lunar, banii raman intr-un cont gestionat de un tert, Tudor de ex, incepand cu luna asta la sfarsit pentru fiecare luna in care inca conduc Skoda. Din momentul in care cumpar alta masina atunci tu platesti restul, in maxim 2 transe, pana la terminarea celor 36 de luni.
b. Pariu sec: in ziua in care am cumparat alta masina pierzi 1000 de eur. Daca chestia asta nu se intampla intr-un interval de 3 ani, pe 11.07.2013 eu iti dau tie 1000 de euroi.
c. Pariu de copii: 1 leu (daca n-ai oua).

Atentie, masina va fi luata pe firma, cel mai probabil in leasing. La varianta a las la latitudinea ta sa alegi intre 100 de dolari si 100 de lei.

Hai repede unul sa taie pariul!!!

PS. GLC, I know something you don't know!
T u d o r
laugh.gif

Pana la urma ai ramas la astea doua sau a aparut surpriza cu a treia? Eu imi mai manifest o data opinia ca un SUV nu e util din nici un punct de vedere, mai ales daca esti din zona de ses cum e Constanta. De banii dati pe tractiunea integrala si 300 kile de fiare in plus poti avea un sedan din clasa superioara. Mai rapid, mai confortabil, cu consum mai mic la motoare echivalente. Daca as avea acum o dilema ca a ta probabil m-as indrepta catre un C5 sau tot catre Accord. Ahh, daca-mi amintesc bine cred ca asta era dilema si inainte sa cumpar masina. biggrin.gif

Daca am retinut eu de pe alt topic inca nu ai copii. In conditiile astea poate un sedan sa fie prea multa masina pentru 2 persoane, dar daca ai loc de parcare ok in zona unde stai/muncesti atunci e ok.
G e o r g e
banii aia o sa stranga si dobanda , dobanda impozitata cu 16% tongue.gif
solmar
QUOTE ( T u d o r @ Jul 11 2010, 05:25 PM) *
laugh.gif

Pana la urma ai ramas la astea doua sau a aparut surpriza cu a treia? Eu imi mai manifest o data opinia ca un SUV nu e util din nici un punct de vedere, mai ales daca esti din zona de ses cum e Constanta. De banii dati pe tractiunea integrala si 300 kile de fiare in plus poti avea un sedan din clasa superioara. Mai rapid, mai confortabil, cu consum mai mic la motoare echivalente. Daca as avea acum o dilema ca a ta probabil m-as indrepta catre un C5 sau tot catre Accord. Ahh, daca-mi amintesc bine cred ca asta era dilema si inainte sa cumpar masina. biggrin.gif

Daca am retinut eu de pe alt topic inca nu ai copii. In conditiile astea poate un sedan sa fie prea multa masina pentru 2 persoane, dar daca ai loc de parcare ok in zona unde stai/muncesti atunci e ok.


In principiu, adica 90%, am ramas la Forester, asta a fost unul din motivele pentru care n-am mai batut din picioare sa fac testul cu F2-ul. Asa cum spuneam in primele posturi din tema, odata hotararea luata e o chestie de timp sa facem rost de bani. Al doilea criteriu era sa nu avem masini la fel. Mai degraba LRD4 si Forester decat LRD4 si LRF2. Si da, depinde si de feelingul de moment. Am luat in calcul si A4 la un moment dat. Parcarea nu e o problema.

PS GLC, I know something you don't know! Vad ca dai inapoi la pariu...
Diesel
Tudor, problema lui Solmar este ca trebuie sa umble prin port unde se pot tine etape speciale de raliu. Nu ar avea nevoie de tractiunea integrala a unui SUV, dar inaltimea si suspensiile moi sunt utile.

C5-ul ar fi bun cu suspensiile alea pneumatice.

Solmar, glc nu merita atentie, mai bine il ignori. Asa se procedeaza cu trollii.
solmar
*I know something you don't know.

Asa cum spuneam pe la inceputul topicului urma sa luam un LRD4 si un Forester si ca totul depinde de timp/bani. Prima parte s-a transpus in fapte. Cand spuneam ca stiu ceva ... stiam ca luni sau marti trebuia sa luam in primire agregatu'.

Si mai stiam ca in cazul unui pariu in scurt timp o executam si pe domnisoara GLC. Livrarea tractorului trebuia sa fie ieri dar... sa trecem peste amanunte. Azi am fost evident preocupati de altceva si n-am stat in fata computerului rolleyes.gif

Si apropos de F2, masina de test n-a fost/nu e disponibila, probabil ca saptamana asta spre sfarsit se va intoarce de la Bucuresti (sau alta localitate, n-am stat sa cer amanunte).
T u d o r
Bravo, felicitari! S-o stapaniti sanatosi si sa vina si celalalt agregat, care o fi el sa fie. thumbsup.gif
solmar
QUOTE ( T u d o r @ Jul 13 2010, 07:40 PM) *
Bravo, felicitari! S-o stapaniti sanatosi si sa vina si celalalt agregat, care o fi el sa fie. thumbsup.gif


Multam fain! Nu cred ca o sa se intample pana in septembrie ca nu tiparim banii, dar nici mult nu mai e. thumbsup.gif

Pot sa spun ca primii 20 de km (dealer-peco-acasa) au fost extrem de placuti, masina are zvac, insonorizarea e remarcabila - ceva similar cu ziua in care-ti pui termopane si e liniste tare de tot in casa, motorul se aude ca o uzina de afara, inauntru e mirosul de nou combinat cu aerul conditionat, cu muzica... in aer pluteste nesiguranta ca nu stii ce face fiecare buton... denivelarile nu se simt ... si nu in ultimul rand intoarce privirile.
pmhoria
S-o folositi sanatosi si voiosi !! Si sa n-o menajezi smile.gif S-o bagi si pe coclauri. thumbsup.gif
Oricum poti sa ne mai dai detalii, sa nu fii zgarcit biggrin.gif
solmar
QUOTE (pmhoria @ Jul 13 2010, 09:19 PM) *
S-o folositi sanatosi si voiosi !! Si sa n-o menajezi smile.gif S-o bagi si pe coclauri. thumbsup.gif
Oricum poti sa ne mai dai detalii, sa nu fii zgarcit biggrin.gif


Multam de urari! Negresit coclauri, chiar la greu - soferu' e pescar pasionat.
Mircea104901
Felicitari. S-o conduceti cat mai multi km fara incidente.
Ce optiuni de "camp" are? - Transmisie/suspensie. Are suspensie reglabila pe inaltime? Blocabile?
G e o r g e
s-o stapaniti sanatosi si fara incidente smile.gif hai cu lista de dotari si topic separat wink.gif
solmar
Multam tuturor de urari. Asa sa fie!
Merge si la topicul asta.

Suspensia reglabila - Electronic Air suspension with Terrain Response™. Din pacate nu are trapa panoramica si diferential activ spate blocabil. Parca ne-am coit prea mult si a luat-o altcineva. Cert e ca am vrut dar in ultima instanta am avut de ales intre 2 masini. Cealalta n-avea cine stie ce in plus si diferea culoarea. O sa revin cu niste poze dar acum zburda ...


DISCOVERY 4 HSE - HRVH 3.0 V6 Diesel (dotarile HSE pe link)

http://www.landrover.ro/ro/ro/Vehicles/Dis...scovery_hse.htm


Dotari in plus:
Vopsea m etalizata Santorini Black
Tapiterie din piele Ebony
Cutie cu 6+1 viteze automata
Pachet Cold Climate
Pachet Fumatori scrumiera si bricheta – foarte importanta dotarea!!!
iPod Connectivity Lead
Radio, CD player interfata audio portabila ecran tactil, amplificator
Roata de rezerva de marime normala
Jante din aliaj usor 19”
Geamuri spate inchise la culoare
Filtru de particule
Faruri Bi-Xenon adaptive
Camera video pentru parcarea cu spatele
Ornamente interioare de lemn de alun Grain Walnut

5 scaune, nu 7, portbagaj imens...
Capacitate: 2993 cc
norme: euro 5
Santorini Black
FABRICATIE 2O1O Mai
Emisii CO2: 244 glKm
G e o r g e
frumos frumos .. acum niste gume bune de offroad , un troliu ... si hai pe carari nepietruite
solmar
QUOTE (solmar @ Jul 13 2010, 07:22 PM) *
Asa cum spuneam pe la inceputul topicului urma sa luam un LRD4 si un Forester si ca totul depinde de timp/bani. Prima parte s-a transpus in fapte. Cand spuneam ca stiu ceva ... stiam ca luni sau marti trebuia sa luam in primire agregatu'.


Si a doua parte s-a transpus in fapte. yes.gif

Voiam sa postez direct cu poze dar nu mai am rabdare. Am platit avansul acum cateva zile si pana la livrare bat pasul pe loc ca un copil caruia i s-a furat acadeaua .... Se pare ca masina va fi livrata saptamana viitoare, eu sper cat mai repede. Forester Diesel echipare WT culoare Paprika Red!

Topicul este declarat oficial inchis!

T u d o r
Cum ma sa fie oficial declar inchis? Pai si felicitarile, masa si dansul unde le executam?

Ia repede cu detalii ca nu inchidem nimic pana nu te lauzi un pic, macar asa de control. biggrin.gif

Sa o stapanesti sanatos si fericit. wink.gif
HalbaSus
Da da da... pai cum sa inchidem topicul asa repede, iti iei masina pe ascuns ? Vrei sa alertam ANI sa verifice de unde ai avut tu bani de forester ? Vrem detalii, dotari, pret, de toate...
solmar
Scriu de pe mobil... La subaru sunt 3 echipari, full cu piele si scaun sofer reglabil electric, fara cele doua chestii amintite si modelul spartan. Eu l-am luat pe cel intermediar. La bani e ok, n-am obtinut pretul din Bulgaria dar nici n-am platit pretul intreg. Am mai spus-o: masina se vinde singura, nu fac prea multe eforturi vanzatorii. Cert e ca-i nasol sa astepti... Sper sa vina pana spre sfarsitul saptamanii asa cum au spus ca era pe stoc in antrepozitul lor... care cine stie pe unde e!?
Plus ca vreau s-o calaresc putin.. N-are farmec s-o ud in contumacie.
E, cu ocazia asta va fac partasi la asteptare.
Multam de urari!
Titi1988
Tu nu stai pe ganduri laugh.gif felicitari!! Si vrem poze wink.gif
pmhoria
He he.. felicitari si s-o uzi cuplacere !! Km cat mai multi si evident ... poze smile.gif
DORU
Paprika Red...asa deci...iti plac chestiile spicy biggrin.gif

Sa te bucuri de ea multi km si de-acum are si MARIAN o dublura pe forum smile.gif
f1anatic
Felicitari. O alegere inteleapta.
solmar
Pe stoc erau 6 sau 7 masini. Singura full (cu piele) era deja rezervata asa ca am trecut mai departe la echiparea WT! unde aveam optiuni limitate la culori: negru nu mi-a placut, un albastru metalizat frumos dar cu tapiterie deschisa (nope) si paprika sau o alta nuanta de rosu (camellia red pearl) cu tapiterie inchisa. Paprika a fost sa fie! Deja eram hotarat pe echiparea asta (fara piele si scaun reglabil electric - pielea la caldura sau frig excesiv nu e placuta la atingere; iar la reglarea electrica tipul a pus o intrebare retorica perfecta: conduc multi masina? daca nu atunci il fixezi odata si gata...) Trebuie sa-i iau scut dar nu am primit raspuns inca.

Cum Penelopa tesea, asteptandu-l pe Ulisse asa astept si eu telefonul de la dealer....

arigato.gif pentru felicitari!
Diesel
Forester rosu e foarte interesant. Nici nu cred ca am văzut vreunul.

Vezi cum programezi udatul ca vom fi vizitati de un forumist indepartat luna asta.
OvidiuH
Foarte frumoasa masina... sa o conduci cu placere.
O dilema similara am si eu, chiar putin mai lunga... Forester vs Freelander 2 vs RAV4 vs CR-V. Am in plan una dintre ele pentru la anul.

PS: Asteptam poze si cu Foresterul cand soseste.
solmar
QUOTE (Diesel @ Aug 6 2011, 02:53 AM) *
Forester rosu e foarte interesant. Nici nu cred ca am văzut vreunul.

Vezi cum programezi udatul ca vom fi vizitati de un forumist indepartat luna asta.


Ce, cum, cand? PM
solmar
QUOTE (OvidiuH @ Aug 6 2011, 09:21 AM) *
Foarte frumoasa masina... sa o conduci cu placere.
O dilema similara am si eu, chiar putin mai lunga... Forester vs Freelander 2 vs RAV4 vs CR-V. Am in plan una dintre ele pentru la anul.

PS: Asteptam poze si cu Foresterul cand soseste.


RAV-uri am avut 2 la firma, ambele diesel. Cu unul m-am dat si eu de mai multe ori. Chiar am o experienta .... am plecat de la Sibiu catre casa si in loc s-o iau pe drumurile arhicunoscute fie prin Brasov fie prin Rm Valcea... Ce-am zis eu, hai sa mai schimbam traseul de ce s-o luam prin aceleasi locuri... imi recomanda cumnatul meu o scurtatura pe la Boisoara - treci muntii si ajungi la Curtea de Arges. La Cainenii Mari, mici, mijlocii faci stanga (dupa Caineni daca faci dreapta te duci spre Voineasa ca sa clarificam putin locul, daca mergi inainte ai drumul cunoscut).

Dupa ce trecem prin primele cateva sate... drumul se deterioreaza, devine din ce in ce mai aiurea. Primim asigurari la telefon ca drumul e bun, ca a fost el cu Dacia acum vreo 10 ani. Sa-mi bag picioarele, in 10 ani in Romania s-au schimbat multe... inclusiv drumurile. Si la un moment dat dispare si semnalul la mobil. Ne intalnim cu un carutas... nevasta-mea de cel putin 2 sate imi spunea sa opresc sa intreb lumea daca suntem pe drumul cel bun, evident ca la primii n-am oprit, la urmatorii eram prea in viteza, lasa draga ca e bun drumul, suntem in Romania, ce se poate intampla, ne intoacem inapoi...cand s-a ingrosat gluma si devenea grea si intoarcerea inapoi... ne intalnim cu carutasul. Auzi domle, asta e drumul cel bun. Drumul, intre noi fie vorba, nu e bun, e rauuu, ma felicitam ca eram cu RAV-ul. Cu Skoda eram demult haliti.... Pe aici se trece catre Curtea de Arges. Daaaa, da! Au mai trecut oameni cu Gipuri! Hopa, hent in sinea mea, asta nu e Jeep.... Si mergem mai departe. Lumea se uita curioasa cand vede masina. Iar la un moment dat nu mai vezi nici tipenie. Chiar, ce poate sa se intample. Suntem in Romania pitoreasca a lui Vlahuta cu o masina cu rezervorul plin... cu telefoane mobile.... A disparut orice urma de semnal, nici cel de urgenta nu mai este. Nu mai e nimic pitoresc in jur. E liniste, se aude doar masina... Drace, am ajuns intr-o rapa, oscilam pe 3 roti, de cateva ori, de mai multe ori, 2 pe fata cu 1 pe spate si apoi 2 pe spate cu una pe fata.... crosetam drumul... am parcurs 200 de metri de rapa intr-o ora (drumul aflat la vreo 50 de metri mai la dreapta fusese luat de ape). Deja devenea dificila si improbabila si intoarcerea.... In curand venea noaptea! De fapt nu venea dar nici drumul nu dadea semne ca e drumul cel bun. Inca o rapa si inoptam in padure! Ar putea sa vina ursu ca suntem pe teritoriul lui. Sau lupii sau leii, panterele, tigrii... doua schelete intr-un RAV....

Asta e! Sa vezi ce-i fac lu' cumnatul meu cand il prind. Ba nu, ca nu e el de vina. Ba da, el e de vina! Nici nu poti sa-l injuri la telefon ca nu e semnal. Ne taraim cu masina pe niste coclauri. S-o luam inapoi e naspa, pe 3 roti la urcare e mai greu ca la coborare... Exclus inapoi. Mergem inainte, doar inainte. Sa vezi ce-ti fac cumnate! Cum te ghidez eu prin Dobrogea de ajungi in Albania! Auzi la el, am trecut acum 10 ani.... Poate cand avea el 10 ani, pe vremea lu Ceasca... atunci sigur erau drumuri!

Si tot dand marunt din buze ajungem intr-un loc de unde se aud gatere! Yupiiiiiiiiii! Vedem si primul camion... vedem si primii oameni. Si ei se uita mirati la noi! N-aveam ce cauta pe acolo sau ma rog nu venind din directia din care veneam. E clar... suntem dilimandrosi! Primul om intra intr-o curte pana sa ajungem la el.... dam de un alt om, simbol al civilizatiei, care ne masoara si ne face semn ca trebuie s-o luam la dreapta la prima intersectie. Avea dreptate! In stanga ne duceam in padure.... Dreapta, drum asfaltat, case... biserica, panouri indicatoare.... Curtea de Arges inca 12 km. Mama, am pierdut 2-3 ore! De ce a trebuit s-o luam pe la Boisoara! Cumnateeee! Stai sa vezi ce-ti aud urechile la telefon....

Ovidiu, de fapt ce vrei de la masina? CRV-ul e o chestie soft - o bombonica de oras, RAV-ul nu-i nici cal nici magar si are o lipsa acuta de spatiu in portbagaj, Freelanderul e frumusel si da bine la imagine mai ales ca scrie LANDROVER in fata, dar e scump la reparatii/service si nu prea fiabil din ce-am inteles. Foresterul castiga competitia la pas. Totusi daca vrei sa alegi atunci trebuie sa compari RAV vs Subaru. Eu in schimb am avut si experienta serviceului la Toyota... N-am avut-o la Subaru dar sigur nu poate fi mai rau!
OvidiuH
Experiente cu service-ul Toyota tot am si eu de 6 ani, ca am doua masini de la ei. smile.gif Placute n-au fost, asa ca de doi ani si jumatate am migrat la GTC.

Ce vreau de la masina ? Pai prioritatile sunt urmatoarele:
- am nevoie de 4x4 si o garda la sol mai mare decat la Auris. Mi-am facut o casuta de vacanta in apropiere de Horezu (Valcea), la 45 de minute de Transalpina, iar drumurile nu sunt prea grozave si iarna se strange zapada serioasa, mai ales ca mai am de urcat si cateva coclauri.
- am nevoie de spatiu. Foarte probabil la anul o sa am si un bebe in masina, asa ca o sa-mi trebuiasca mult mai mult spatiu cand sunt pe drumuri.
- confort si o tinuta de drum decenta
- mari planuri de off-road nu am, cel mult un drum forestier din an in Paste.
- sa am drumuri cat mai rare la service.

Pana acum am mers cu Forester diesel care mi-a placut mult, insa multitudinea de intamplari cu ambreiajul ma face sa cred ca nu sunt cazuri izolate. RAV4 de asemenea mi s-a parut ok, insa experienta pe drum nu s-a ridicat la nivelul Subaru. Despre CR-V si Freelander stiu doar din citite. CR-V pare ok, desi nu are un sistem 4x4 adevarat, am inteles ca intra in actiune doar cand pierzi aderenta pe fata. Ca dotari si aspect interior mi-a placut cel mai mult. Iar Freelanderul e renumit pentru tinuta de drum si imaginea premium, desi sincer nu prea dau doi bani pe imagine.
solmar
Nu vreau sa devin avocatul celor de la Subaru dar:
- la primul punct CRV-ul a iesit din schema; cand spui zapada Foresterul e campion; sunt destule povesti chiar aici pe forum.
- la al doilea RAV-ul pica cu succes; in spate la Subaru e loc sa pui o bara de striptease, mi s-a parut ca e mai mult loc decat in Discovery4
- al treilea - RAV-ul nu exceleaza; CRV si Freelander castiga la confort. Nu ma pronunt la Subaru dar eu m-am simtit excelent in scaun la drive test. Abia astept sa fac un drum lung.
- al patrulea - uita de CRV (aspectul e inclus in primul punct)
- la service - aici parerile sunt impartite. Singura buba la Subaru pare a fi ambreiajul, altcum lumea o recomanda ca o masina fiabila. RAV-ul e destul de solid dar dupa 6 ani a inceput sa chitaie si sa ceara la service din ce in ce mai des (nici n-a fost menajata). CRV-ul - nu stiu cat de fiabila este, inclin sa cred ca este. Freelanderul pare sa fie pe ultimul loc.

Pentru mine a contat si faptul ca nu intentionez sa schimb masina mai repede de 7-8 (poate 10) ani si vechile modele Subaru sunt renumite ca rezista peste 200 k (sa speram ca si asta). Skoda pe care am condus-o din 2004 pana acum a ajuns la 130 k fara alte reparatii decat cele recomandate in carnetul de service. Exceptie amortizoarele. Si da! Parbrizul in care am gasit infipt o halba de bere! O oglinda spulberata de un nene la Sibiu in fata mea.... adica chestii marunte, plastice....

PS La modul la care sunt chemate masinile inapoi (indiferent de marca) e posibil sa avem parte de-o surpriza si sa schimbe ambreiajul pe banii lor.
Seri
In cateva luni o sa fie pe piata noua generatie Honda CRV, tocmai a fost prezentat conceptul:
http://www.masini.ro/stiri/concepte/honda-...prezinta/15687/
Sa speram ca va veni cu un motor diesel mai bun decat 2.2-ul actual.

RAV 4 a avut un facelift acum peste un an si cred ca va mai ramane pe piata vreo 2 ani.
solmar
Seri,
tot bombonica de oras si noul model. Cei de Honda au nisa lor si nu poti sa-i scoti din ale lor: CRV-ul e un family car desavarsit.
Faceliftul de la RAV inseamna de fapt mai putin plastic la interior. Astea pe care le-am luat noi prin '04/'05 mi se par destul de spartane, robuste si spartane. As putea spune ca primii 100 k sunt fara cusur, poate un consum ceva mai mare in comparatie cu celelalte masini. Un prieten conducea una pe benzina, avea 180 k si inca mai ducea. Oricum la spatiu sunt pe ultimul loc.
DORU
QUOTE (solmar @ Aug 6 2011, 04:29 PM) *
Singura buba la Subaru pare a fi ambreiajul, altcum lumea o recomanda ca o masina fiabila.


Daca se pune problema interventiei la ambreiaj, poti sa uiti ca ai masina o zi intreaga, asta in cazul in care mecanicul desface / remonteaza same F...ING day !

Crede-ma ca e crunt sa umbli la ambreiaj...chiar si daca TU nu desfaci un singur surub ninja.gif
solmar
Nu sunt dependent de masina sa nu pot rezista o zi sau mai multe. Imi pare rau ca n-avem piste pentru bicicleta ca tare m-ar tenta sa merg la birou si inapoi pe doua roti, cred ca as mai da jos si din gabarit. Si acum mi se intampla sa las masina la birou. Exista taxiuri, prieteni, colegi, alte masini in firma, transport in comun desi as minti daca as scrie ca m-am urcat intr-un autobuz/microbuz in Constanta in ultimii ani.

Ca e crunt sau nu... nu-s mecanic nu ma bag.
OvidiuH
Noul CR-V am auzit ca o sa apara pe la noi abia la sfarsitul lui 2012. La Subaru singura buba e cea cu ambreiajul. Sper totusi ca pana la anul sa faca un facelift si sa schimbe ceva. Mai e si problema pretului. La dotari similare CR-V-ul e mai ieftin cu aproape 1900 eur fata de Forester, iar RAV4 cu 1800, ceea ce nu e chiar de lepadat. Nu stiu acum ce mai scoti la o negociere, daca platesti integral, poate vine si vreo oferta, insa fata de asta iarna cand Boxer Diesel cu dotarea de varf costa cam 33.500-34.000 EUR acum a ajuns la aproape 36.000.
solmar
Toate se invart pe la 30 k eur. Exceptie Frelanderul care e spartana la banii astia. Ca o paranteza urasc ofertele cu masina cheala si apoi cu liste interminabile de optionale. De ex Suzuki din punctul asta de vedere sunt bestiali, nu mai ai ce adauga.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.