Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dacia in top 3 al fiabilitatii
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
Pages: 1, 2
T u d o r
link

Se pare ca nimeni nu e profet in tara lui, dar totusi marca Dacia a inceput sa fie din ce in ce mai apreciata peste hotare, in tari cu industrie auto puternica. Felicitari si succes mai departe. thumbsup.gif
22nst
YEEEES!
Ma bucur mult pentru DACIA!
Sa mai radeti voi de Renault ca fac ei masini proaste, ca asa si pe dincolo...
Am avut in familie 2 Loganuri, unul inca mai este. Nici o problema, intretinerea ieftina, asta diesel consuma si putin, o masina excelenta thumbsup.gif
James Kilowatt
Super tare smile.gif

Belgia nu mai are industrie auto puternica, e pe duca... Ford in kk, opel in kk, vw in kk.
In Belgia un procent f mare de masini e "de la firma" unde in general nu se cumpara masini "de buget" (ideea e sa o scazi din impozit) si probabil alea sunt forjate ceea ce le scade poate indicele de fiabilitate. De ex firma unde am lucrat eu dadea BMW-uri, daca mai ramaneam un an capatam si eu un 320d smile.gif. Firma de dinainte de asta dadea Volvo. Insa nefiind a ta, si cum nu tu platesti reparatiile, iti bagi mai tare picioarele in ea, ceea ce ar putea influenta poate putin statistica marcilor "serioase".

Insa oricum bravo Dacia. Bravo Reno, au facut o super miscare cu Loganul si cu Sandero, se vand f bine. Reno astia au avut intotdeauna intuitie cu chestiile care prind la public. Au batut moneda cu siguranta, pana s-a prins si restu lumii. Apoi au scos masina low cost care merge ca painea calda. Acum am inceput sa faca publicitate cu masina electrica... nu vand nici una, n-au nimic in catalog, insa fac publicitate destul de agresiva... ma intreb care-i miscarea... comploteaza ei ceva... whistling.gif Dupa mine, Reno sunt BWM-ul marketingului laugh.gif
Alex-F1
Hmmm.....chiar asa sa fie oare? huh.gif Daihatsu 96,02%, Lexus 94,13 si Dacia 92,61!!! blink.gif Wtf? ohmy.gif Io cred ca e discutabila treaba! confused.gif Lexus vs. Dacia laugh.gif ..... ma umfla rasul fratilor 36182451.gif Mi-e greu sa compar cele 2 marci, din orice punct de vedere le-as lua..... Io inteleg ca aici era vorba strict de fiabilitate, dar totusi.....
pmhoria
Absolut normala statistica. Logica e simpla pt ei:
-dau 7,8k euro pe o masina noua si la care nu are ce sa pice major in primii 2,3 ani. Si chiar asa se si intampla. La motoarele antice care se pun pe Reno, e normal asa ceva. Si cand dai suma asta de bani, daca Doamne fereste pica ceva gen ambreiaj, il schimbi totul cu 1k euro. Ieftin (pt ei vorbesc). Dar la un VW nu-i schimbi ambreiajul asa de ieftin, si te mai gandesti ca ai dat si 15k euro pe masina... asa se fac statiscile astea.

Citisem ca la fel se intampla la Honda in UK. De ce sta bine in statistici , pt ca dealerii Honda au invatat ca atunci cand este o problema cu masina clientului, ea trebe rezolvata. Si drept urmare se comporta regeste cu clientii. In urma atitudinii din service omul pleaca multumit ca probl se rezolva. Si uite asa toti apar bine in statistici. (la japoneze mai este si faptul ca nu au multe optionale, dar cel mai mult in review-uri conta service-ul)

Bravo inca o data pt Dacia thumbsup.gif
22nst
De ce nu vreti sa recunoasteri ca Reno face motoare bune? In special cele Diesel (DCI)

Alex, noi avem acasa un Logan DCI si un Avensis VVT-i.
Avensis-ul are 40.000 km si 2 revizii facute (3 daca o pui si pe aia de la 1.000 km, care este free)
Loganul 25.000 km si tot 2 revizii (se fac la intervale de 10.000 km)
Ambele masini sunt la fel de fiabile, dace se poate vorbi de fiabilitate la acesti nr de km dar ca Avensis-ul este mai scump de intreninut, dar sunt la fel de fiabile smile.gif
Asa au comparat si ei Dacia cu Lexus smile.gif
T u d o r
Horia, as fi de acord cu tine daca ar fi vorba de un top al satisfactiei clientilor. Dar asta e top de fiabilitate, adica aici un ambreiaj de Dacia se numara la fel ca unul de VW sau de orice alta marca. Pur si simplu Dacia e fiabila. Exista si o explicatie a mea personala. Masina e simpla, fara zeci de zdranganele electrice/electronice, cu piese din banca de organe Reno testate si ras-testate. In privinta motoarelor nu prea sunt de acord cu ce spui tu. Doar 1.6 e vechi, 1.2 si dieselele sunt actuale si le gasim si pe modelele Reno.
Rebel
O bicicleta Tohan cu un pinion se strica mai rar ca una cu 7 viteze. Dar cu care ai prefera sa mergi?

22nst, tu cu care preferi sa mergi la mare? Ca ai risc sa ramai pe drum cu Toyota in comparatie cu Dacia...

Si cand am citit Daihatsu... mi-am facut deja o parere despre articol...

Si Kia a vandut dublu fata de anul trecut. O fi mai buna? Nah, e altceva la mijloc. Ghici ce?

Uitati de raportul asteptari/pret...
22nst
Da Rebel, prefer Avensis-ul la drumurile lungi, dar prin oras (Buc) am inceput sa ma deplasez din ce in ce mai mult cu Loganul.
James Kilowatt
Da' daca ai terminat studiile, la 22 ani, si un patron francez f amabil iti ofera un job cu 1500€/luna net la 75km distanta unde dai fuga sa-ti iei masina cu care sa nu ai dureri de cap si cheltuieli, la Dacia sau la BMW?

HAi sa n-o dam in offtopic. Fiabilitatea e definita f simplu, sa nu complicam o chestie clara, amestecand alte "rapoarte" care sunt offtopic smile.gif
T u d o r
Rebel, eu as prefera un Rolls in locul Hondei, da' n-am bani de el. De asta isi ia lumea masini ieftine. Unde mai pui ca pe unii i-a si lovit criza.
Rebel
Pai tu esti off-topic cu patronul si ala de 22 de ani. Aici nu vorbim de ce ne permitem in functie de job/ varsta/ salar ci de fiabilitate. Eu la 22 conduceam Oltcit dar nu despre asta e vorba.

Iar treaba cu raportul pret/asteptari nu-i deloc off-topic. Fiabilitatea este direct corelata cu asteptarile care sunt rezultatul pretului dat. La o masina ieftina per total nu vor costa piesele o avere, de multe ori treci in lista uitarii cateva probleme ce par ... normale.

James Kilowatt
Rebel, tu te referi la satisfactia clientului, nu la fiabilitate. Fiabilitatea e o chestie care (teoretic) e obiectiva si nu are legatura cu raportul pret/asteptari.

Din partea mea, Dacia sau Geely pot fi cele mai fiabile masini din lume. O sa mi le cumpar? Nu stiu, fiabilitatea e doar unul din criterii.
Rebel
QUOTE (James Kilowatt @ Jan 3 2010, 06:53 PM) *
Da' daca ai terminat studiile, la 22 ani, si un patron francez f amabil iti ofera un job cu 1500€/luna net la 75km distanta unde dai fuga sa-ti iei masina cu care sa nu ai dureri de cap si cheltuieli, la Dacia sau la BMW?


Nu m-as uita la nici una. M-as orienta catre ceva care m-ar si multumi ca un impatimit auto, mi-ar oferi si o alta imagine, si alte caracteristici, si alta dinamica si ar avea si o alta valoare de revanzare. De exemplu un VW sau o Skoda ca sunt si frumoase, au si alte materiale sunt si fiabile.
In afara aceluiasi postat in alte 7 publicatii surori mai exista undeva topul asta?

Nu am nimic cu Dacia, m-as bucura, dar hai sa recunoastem ca in afara unui text, nimeni nu ne descrie cum au ajuns la concluzia asta, mai ales cand vezi numarul de vanzari Daihatsu in general si apoi vii si imi trantesti un Lexus pe locul 3...
James Kilowatt
Pai in "Que Choisir", care este echivalentul local al CR si asupra caruia planeaza destul de putine dubii. Numai ca e cu plata smile.gif

Iar QC astia au spus ca Dacia e mai fiabila decat VW sau Skoda si ca Daihatsu rulz smile.gif

In clasamentul fiabilitatii ADAC 2008 in top 3 la masini mici erau 2 fiaturi. Iar Civic era penultima la compacte. Nu cred ca au digerat prea multi asta... insa astea sunt cifrele. Daca or fi falsificate e alta discutie, dar daca sunt corecte, asta e viata.
laurentiu
CITAT(Rebel @ Jan 3 2010, 05:04 PM) *
Fiabilitatea este direct corelata cu asteptarile care sunt rezultatul pretului dat. La o masina ieftina per total nu vor costa piesele o avere, de multe ori treci in lista uitarii cateva probleme ce par ... normale.


Corect. Si asta e secretul pentru care Logan e atat de apreciat peste tot. Daca ti se strica ceva "il ierti" imediat, pentru ca nu te costa foarte mult sa il repari (unde mai pui ca la cat ai dat pe el, te astepti sa se strice cate ceva). Eu personal nu as considera-o ca o masina de locul 3. Am mers cu Loganuri ce aveau peste 200 000 de km si mergeau destul de prost. Faptul ca este o masina destul de ieftina te face sa treci cu vederea multe neplaceri ale ei.
22nst, ce vroiai sa ti se strice in 25 000 de km? Sa ne spui cum se comporta dupa cel putin 150 000 de km (si daca ai intrat rugina), personal atunci consider ca o masina isi arata fiabilitatea. La inceput toate merg bine.

Niciodata nu am costestat calitatile Loganului, precum raportul calitate/pret/dotari foarte bun, spatiu interior mare sau confortul destul de bun. Pentru cineva fara pretentii prea mari care nu pune pe primul loc imaginea si prestigiul unei marci, este alegerea ideala. Dar sa nu exageram cu aceste topuri. smile.gif
T u d o r
BTW, m-am intalnit inainte de sarbatori cu cel caruia i-am vandut Loganul. Acum are +150 mii km cu ceva minor schimbat, o bieleta sau asa ceva ca n-am retinut. Masina de taxi.
22nst
James Kilowatt, daca se pune asa problema, o sa caut o masina care consuma putin, este fiabila si de productie... nu stiu

Laurentiu, sa ma scuzi daca gresesc. Din ce ai scris, mi se pare ca esti genul ala care zice: Cum sa dau 8.000 euro pe un Logan cand pot sa iau de afara un Golf cu 150.000 km care este mai masina.
Eu sustin Dacia! Chiar daca o sa ti se para ciudat, mie imi place Loganul pot spune ca arata bine. Ne auzim peste ceva timp si iti spun cum se descurca masina smile.gif
Rebel
Domnu, cu 8000 de euro se poate lua un Golf cu 30.000 km.
Uite
22nst
Nu prea inteleg eu ce scrie acolo dar are 1 airbag? Ce masina este asta?
T u d o r
Fabricat in 2003 sau nu inteleg eu ce scrie acolo?! Adica implineste taman 7 ani anul asta, in toamna il dam la scoala. biggrin.gif Probabil tinut in garaj de o bunicuta grijulie care parcurgea maxim 5000 km intr-un an.Sa nu mai zic si ca la 1300 kile cate are G5 motorul ala de 75 cai e taman potrivit. Daca Dacia e submotorizata la 1000 kile si 75 cai atunci Golful asta n-are deloc motor.
Rebel
In afara ca este mai frumoasa, mai buna, mai dotata, mai grea, mai safe, dintre cele doua iau Golful cu ochii inchisi. Asta ca sa nu mai spun ca pentru mine varsta si km nu prea conteaza. Pe mine m-ar interesa starea masinii si ce poate face ca dinamica. Prefer oricand un Golf vechi dar in excelent condition in detrimentul unui Logan nou.
Si nu trebuie dat la scoala, e mai destept oricum din fabrica...
Si daca a fost si tinut de o bunicuta in garaj atunci am dat lovitura.

Tu intre un amplificator nou facut de Tehnoton si un Sony de 7 ani ce preferi? Ca Tehnotonul o fi fiabil dar nu suna la fel, are zgomot de fond si foloseste componente de clasa B...

Si hai sa-ti mai zic una: cu banii de o Corolla noua iau un X-Type din 2005-2006 de 30.000 km "tinut in garaj". Dealtfel marea majoritate chiar le-au tinut in garaj. Tu ce crezi ca voi alege?
laurentiu
QUOTE (22nst @ Jan 3 2010, 07:48 PM) *
Laurentiu, sa ma scuzi daca gresesc. Din ce ai scris, mi se pare ca esti genul ala care zice: Cum sa dau 8.000 euro pe un Logan cand pot sa iau de afara un Golf cu 150.000 km care este mai masina.
Eu sustin Dacia! Chiar daca o sa ti se para ciudat, mie imi place Loganul pot spune ca arata bine. Ne auzim peste ceva timp si iti spun cum se descurca masina smile.gif


Am vrut sa subliniez ca Loganul este pe locul 3 pentru ca nici nu ii poti cere prea mult unei masini care noua nu este prea scumpa. Si nu sunt genul care prefera un VW second cu un trecut incert, din motivele spuse de Tudor in postul de mai sus. Daca nu aveam norocul ca acum sa conduc VW-ul din semnatura sigur ma uitam la un Logan si ala second. Astra F este un alt noroc (si ala chior, pentru ca am avut bafta sa dau de o masina destul de bine intretinuta) dar nu o conduc pentru ca este acasa, in Turnu Severin (am mers destul de putin cu ea si e ok).
Si eu sustin Dacia si marketingul francezilor (in general) si mie imi place Logan, desi pot spune ca arata bine versiunile cu facelift si Sandero, dar are si unele puncte slabe, precum rugina (lucru care nu mi se pare in regula pentru o masina a zilelor noastre care se vrea a fi un concurent al masinilor care au caroserie galvarizata de mai bine de 10 ani). smile.gif

Rebel, faza cum ca "masina a fost a unei babute care a mers incet, precaut bla, bla, bla" uneori ma amuza. Pentru ca poate fi si asta cu dus si intors. E posibil ca in aia 30 000 de km sa o fi "forjat" de ii ieseau pistoanele prin capota. Daca faci asta in rodaj ai "aranjat" motorul. Dar na, masina second hand mereu o cumperi la noroc. Iar 75 CP pe caroseria aia sunt destul de putini. Eu tot 75 CP am, greutatea e cam aceasi si de multe ori motorul trage cam greu si asta se simte rau la consum. smile.gif

Alex-F1
QUOTE (Rebel @ Jan 3 2010, 08:41 PM) *
Prefer oricand un Golf vechi dar in excelent condition in detrimentul unui Logan nou


Amin! arigato.gif Si da Ionele, io-s unul din aia care zic "cum sa dau 8.000 euro pe un Logan cand pot sa iau de afara un Golf cu 150.000 km care este mai masina"! Si inca merge lejer chiar Passat, nu doar Golf! tongue.gif S-avem pardon, dar, de exemplu, fata de un Passat, Loganul e pistol cu apa, la orice capitol vrei tu! Degeaba e noua si cu fiabilitate "de top", daca stau pe scaun la volan ca si pe taburetul din bucatarie si apas pe frana, iar masina nu vrea sa se opreasca! no.gif As vrea sa cred ca lumea se uita si la alte aspecte in afara de fiabilitate, atunci cand achizitioneaza o masina..... confused.gif Si, vorba lui Rebel, cand am vazut Daihatsu si Logan puse langa Lexus, m-a umflat rasul 36182451.gif Sa nu exageram cu topurile astea, vorba lui Laurentiu si sa nu credem toate cifrele din mass-media, ca dezinformarea e la loc de cinste in zilele noastre! verymad.gif
Cipp
CITAT(James Kilowatt @ Jan 3 2010, 11:27 PM) *
In clasamentul fiabilitatii ADAC 2008 in top 3 la masini mici erau 2 fiaturi. Iar Civic era penultima la compacte.


Adevarul e ca marcile astea, pe care unii le considera "ne-fiabile", cum ar fi Dacia, Fiat, Citroen, vin tare din urma. Si asta deranjeaza rau de tot! Eu cred ca daca ar fi fost ceva in neregula cu topurile astea, "protestele" nemtilor si japonezilor ar fi fost de zece ori mai mari decat spagile pe care cred unii ca le-ar fi dat alora de fac clasamentele.

Eu cred ca aceste topuri sunt simplu de realizat: vezi cate masini s-au vandut intr-un an, apoi cate s-au intors in service pentru probleme majore si realizezi un procent! De-asta sta Dacia cu mandrie langa japoneza! Pentru ca, Dacia a vandut 10.000 de masini din care s-au intors 100, iar Daihatsu a vandut 100 din care s-a intors una! E simplu!
James Kilowatt
Eu daca as fi ala cu 1500€/luna care am nevoie de o masina sa mearga zilnic, eventual sa fac o naveta as luat Sandero 1.2 75CP GPL cu ochii inchisi in locul Golfului. La 8000€ are clima (golful n-are si e important daca mergi zilnic), are garantie (golful n-are, e din 2003), e mai iute, consuma la jumatate, si asigurarea si taxele sunt mai mici. E deci mult mai ieftina overall decat golful.
N-are imagine.... si probabil sta mai prost la confort. Insa daca as fi un tanar de 22 ani proaspat intrat in campul muncii si motivat sa scap tai cordonul ombilical cu babacii as trece peste asta smile.gif

Cam acelasi rationament l-am facut si cand am luat Getzul, l-am luat cu 3 ani garantie, diesel si cu climatizare desi la banii aia puteam sa iau golful lui Rebel. Insa faceam 200km/zi naveta si era important si consumul si garantia, care trebuia sa acopere 2-3 ani pana aveam dreptul la masina de firma (cum ziceam mai sus, in general se "imparteau" 320d-uri).
In plus pur intamplator l-am luat de la o colega, asa ca nu aveam dubii despre istoric... ceea ce nu as putea spune despre Golf.

Daca sunt un mosulica (mai apropiat de varsta mea reala teehee.gif ) si as avea nevoie de o masina doar de weekend poate as lua golful, desi as ezita datorita lipsei climatizarii.... cand n-aveam am putut trai fara ea, insa de cand am as renunta cu greu. Cred ca totusi la 8000€ se gaseste si un golf cu climatizare. Insa pentru un "cal de povara" as lua una cu garantie smile.gif
22nst
James Kilowatt yes.gif
Diesel
James, Logan/Sandero are A/C manual, cel putin in Ro. Climatizare pentru noi inseama A/C automat. Daca asta e disponibila pe Logan/Sandero pe la voi inseamna ca suntem niste penibili (noi clientii din romania).

In rest ai dreptate. Intre Logan si Sandero, as alege fara sa clipesc Sandero, cu observatia ca am experiente extrem de neplacute cu Loganurile de la munca.

Ca sa explic ce a spus Rebel in primul lui post de aici: Dacia are prea putine optionale care se pot strica pentru a fi nefiabila. Mecanica e asigurata de Reno, deci nici asta nu este un punct slab.
Mircea104901
De acord cu JK.
Cine n-a avut masina noua, nu cunoaste avantajele acestui lucru in detrimentul unor optiuni, care in majoritate functioneaza cu galme, din cauza vechimii. Plus ca la 150k km apare jocul sasiului, etc. Sunt multe care se uzeaza. Partile de cauciuc se rigidizeaza si nu mai prezinta siguranta. Oricand pot aparea de-etanseizari soldate cu tot felul de probleme electrice, probleme de functionare ale motorului. Cu alte cuvinte, o masina second hand nu e una 100% sigura ca "dai cheie" si pleci. Exista o sansa mult mai mare sa apara o problema de functionare. Tot timpul trebuie sa ai service-ul in vedere. Ceea ce nu se poate spune despre o masina cu 0 km la bord; decat daca ai ghinion biggrin.gif.
Cat despre Sandero nu am decat cuvinte de lauda. Am luat una la firma de 11 luni, are 40.000+km si nici un fel de problema. Si pe ce drumuri merge.... Cred ca as fi adunat Golful ala de vreo 3 ori cu farasul pana acum. Cand e vorba de o masina care are orare fixe de drum, nu cred ca se pune problema unui second-hand. Spun din experienta. Si dupa ce vezi treaba asta, incepi sa te gandesti si tu care nu ai orar fix daca nu e chiar misto sa nu trebuiasca sa te gandesti ca trebuie sa mergi asa des la service cu tot felul de chitibusuri.

Pentru cine are timp... Stiu o gramada de tipi care si-au luat second si toata ziua repara cate ceva. La firma nu-mi permit asa ceva.
ncristi
Si eu sustin ca dacia (sau ce fabrica ei pana acum) este o marca fiabila. Avem la firma si s-au comportat exemplar.

La fost firma unde am lucrat imi amintesc si acum fata sefului de la garaj cand a vazut ca in 100000km la vro -5-6 exemplare care atinsesera km astia nu schimbasera nici o piesa pe banii firmei (nu se socotesc reviziile).

Exista si in familie unu care deasemenea s-a comportat excelent in 10000km nedefectandu-se minic.

Din punctul meu de vedere - ca utilizator - nu am ce sa le reprosez. Nu intelg in schimb de ce nu aplica acelasi "tratament" si masinilor mama - reno ca de putut vad ca se poate...
getodac
Toti laudati Dacia dar vad ca nici unul nu are... decat pe firma.
Daca e asa buna de ce nu va cumparati si una personala ca doar e mai ......fiabila decat ....toyota, hunday sau subaru, masini pe care voi le conduceti zilnic.
Mircea104901
QUOTE (getodac @ Jan 4 2010, 08:54 AM) *
Toti laudati Dacia dar vad ca nici unul nu are... decat pe fima
Daca e asa buna de ce nu va cumparati si una personala ca doar e......... fiabila


Sandero va trece in familie cat de curand (va fi nevoie de a 2-a masina). Il prefer oricarui sh pe motive de siguranta.
22nst
Eu am un Logan in familie!
ncristi
Si eu. Il conduce tatal meu si uneori eu.

In viitor in familie va mai apare un sandero stepway pentru nevasta-mea.
Diesel
QUOTE (getodac @ Jan 4 2010, 01:54 PM) *
Toti laudati Dacia dar vad ca nici unul nu are... decat pe firma.
Daca e asa buna de ce nu va cumparati si una personala ca doar e mai ......fiabila decat ....toyota, hunday sau subaru, masini pe care voi le conduceti zilnic.


Daca ar avea (in ordine aleatoare): suspensie mai buna pe spate, sistem audio cu usb, AWD, finisaje mai bune, climatizare automata, cruise control, ESP, tapiserie din piele, xenoane, DSG sau macar cutie automata, senzori de parcare/ploaie/lumina, computer de bord cu mai multe optiuni, navigatie incorporata si nu in ultimul rand motoare mai bune!!... atunci ar putea fi aleasa de mai multi.
T u d o r
Eu am avut Dacia Logan si am fost multumit de ea. Cum am mai scris mai sus, si "urmasul" meu a fost foarte multumit de masina.

Dacia e un model low budget. E clar ca cine-si permite mai mult nu o va lua decat daca nu e interesat de ce zicea Diesel mai sus. Dar la banii ei e o optiune mai buna ca altele si cand bugetul meu era la nivelul ala am folosit-o cu incredere si mi-a placut.

In privinta Passat sh vs Logan nou discutia se poate dezvolta. Spre exemplu, pe considerentul ca "Passatul e mai masina" chiar si la varsta si km aia, eu as zice ca un seria 7 cu 10 ani mai vechi e si mai masina decat un Passat si tot asa. Chestie de optiuni.
roadempire
Hahaha ! ce dezbateri aici rolleyes.gif

trebuie sa va spun ca FAN logan si detinator ca raportul calitate pret e OK.

Va explic eu de ce e in topul fiabilitatii.
Pai ptr ca cum spunea cineva aici pe undeva statisticile astea se fac dupa cate masini se intorc in service(oficial).
La noi te duci la nea Costica care face niste smenuri in service dimineata cand e la munca si iti procura piesele de care ai nevoie si iti spune treci pe la mine pe acas mai pe seara la garaj si schimbam ce e de schimbat.

Si acum sa va spun ca daca s-ar intoarce in service numai cei care au probleme la caseta de directie la Logan cred ca am fi pe ultimu loc. Exista o problema foarte grava la aceste casete de directie din fabricatie pe care Dacia nu l-ea recunoscut niciodata oficial ptr ca asta ar fi insemnat sa recheme sute de mii de masini in service.
Si eu am problema asta ,dar si eu zic ca multi altii "las ca merge si asa" pana pica.( am 60.000.km). L-a altii e de la 5.000 km problema cu caste. Au sunat la vocea clientului si in afara de o prgramare si le-au zic ca daca e in garantie o schimba de cate ori e nevoie.
T u d o r
Ce problema are Loganul la directie? E prima data cand aud.

Vezi ca topul e din Franta nu din Romania unde treburile stau aproximativ cum ai zis si tu.
laurentiu
CITAT(roadempire @ Jan 4 2010, 10:50 AM) *
Si acum sa va spun ca daca s-ar intoarce in service numai cei care au probleme la caseta de directie la Logan cred ca am fi pe ultimu loc. Exista o problema foarte grava la aceste casete de directie din fabricatie pe care Dacia nu l-ea recunoscut niciodata oficial ptr ca asta ar fi insemnat sa recheme sute de mii de masini in service.
Si eu am problema asta ,dar si eu zic ca multi altii "las ca merge si asa" pana pica.( am 60.000.km). L-a altii e de la 5.000 km problema cu caste. Au sunat la vocea clientului si in afara de o prgramare si le-au zic ca daca e in garantie o schimba de cate ori e nevoie.


Daca nu ma insel a fost cineva care a dat in judecata Dacia pentru ca a ramas fara directie si s-a rasturnat. S-a intamplat in perioada in care tocmai se lansase Loganul. Din cate stiam problema asta s-a rezolvat. Se pare ca m-am inselat unsure.gif
pmhoria
Tatal meu are Logan de 1.6 benzina din 2005, printre primele modele (nu are buton la portbagaj, pt cei care stiu). Are peste 55kkm si nu a avut nicio problema cu masina. Numai revizii si cauciucuri. Imi doresc sa fie la fel si la golful meu rolleyes.gif
Eu am o problema in schimb cu masina lui...daca o conduc mai mult de 1/2 ora, incep sa ma doara genunchii din cauza pozitiei ridicate (am incecat toate reglajele posibile la scaunul ala si niciun improvement). La fel si in Clio. Iar cu asta nu ma pot impaca. in rest numai de bine de masina asta.
roadempire
QUOTE ( T u d o r @ Jan 4 2010, 03:54 PM) *
Ce problema are Loganul la directie? E prima data cand aud.

Vezi ca topul e din Franta nu din Romania unde treburile stau aproximativ cum ai zis si tu.

Se face joc in caseta.

In Franta si in tarile din vest care au descoperit Dacia anul trecut si au facut boom-ul de vanzari din cauza crizei e normal
sa fie in top pe lc 3. La ce sosele si autostrazi au si la ce carburant! Si mai ales ca fac reviziile la timp.
Oricum la banii care costa merita sa ai un vehicul care te transporta din pct A in pct B.
ncristi
Stiu ca a fost o problema la primele modele la casetele fara servodirectie.

Nu am avut pana acum niciodata probleme la casetele de directie la nici macar 1 masina. Din contra le consider chiar foarte rezistente. Jocul in caseta apare din cauza unei bucsi de plastic amarate. Bucsa se afla pe partea drapta.

@roadempire

vezi: www.trami.eu. Eu mi-am facut toata partea de directie acolo la megane (inclusiv schimbat bucsa de teflon de la caseta) - niste mega, ultra profesionisti smile.gif. Daca aveti posibilitatea sa mergeti pana la Targoviste va garantez ca merita drumul smile.gif.

Uite si un lik sa vezi despre ce este vorba:

http://www.reno.ro/help-schita-bucsa-teflo...161136-s30.html
Rebel
QUOTE (Diesel @ Jan 4 2010, 09:11 AM) *
QUOTE (getodac @ Jan 4 2010, 01:54 PM) *
Toti laudati Dacia dar vad ca nici unul nu are... decat pe firma.
Daca e asa buna de ce nu va cumparati si una personala ca doar e mai ......fiabila decat ....toyota, hunday sau subaru, masini pe care voi le conduceti zilnic.


Daca ar avea (in ordine aleatoare): suspensie mai buna pe spate, sistem audio cu usb, AWD, finisaje mai bune, climatizare automata, cruise control, ESP, tapiserie din piele, xenoane, DSG sau macar cutie automata, senzori de parcare/ploaie/lumina, computer de bord cu mai multe optiuni, navigatie incorporata si nu in ultimul rand motoare mai bune!!... atunci ar putea fi aleasa de mai multi.


Da domnu' dar atunci nu ar mai lua-o ca nu-i fiabila.

QUOTE (Mircea104901 @ Jan 4 2010, 07:21 AM) *
De acord cu JK.
Cine n-a avut masina noua, nu cunoaste avantajele acestui lucru in detrimentul unor optiuni, care in majoritate functioneaza cu galme, din cauza vechimii. Plus ca la 150k km apare jocul sasiului, etc. Sunt multe care se uzeaza. Partile de cauciuc se rigidizeaza si nu mai prezinta siguranta. Oricand pot aparea de-etanseizari soldate cu tot felul de probleme electrice, probleme de functionare ale motorului. Cu alte cuvinte, o masina second hand nu e una 100% sigura ca "dai cheie" si pleci. Exista o sansa mult mai mare sa apara o problema de functionare. Tot timpul trebuie sa ai service-ul in vedere. Ceea ce nu se poate spune despre o masina cu 0 km la bord; decat daca ai ghinion biggrin.gif.


Hai sa iti spun una: am avut si noi si second hand mai ales cand nu imi permiteam noua. Daca stii sa o alegi si sa o intretii este mai buna ca una noua mai ales cand vorbim de o clasa superioara. Treaba cu garantia e fum in ochi, din toate pe care le-am luat de noi nu am avut probleme cu ele. Stii treaba aia cu turcu si pistolu?
Referitor la sasiu, eu cred ca te duci prea departe, in primul rand impingi lucrurile la extrem un sasiu nu are nici pe dracu daca nu a fost in accident, in al doilea rand nu compara tu sasiul unei Dacii noi cu al unui Mercedes de 10 ani ca o iei in barba scurt! Si aici macar nu ma refer la diferenta in modul de imbinare/sudare sau decapare/ tratament anticoroziv ci strict la design, conceptie.
In al treilea rand cauciucul imbatraneste la Dacie care nu are componentele din cauciuc la acelasi nivel cu una din alta clasa ci este mai mult plastic. Vrei sa vezi garniturile unei Honde de 30 de ani si ca nu se compara ale unei Dacii noi cu ele? Ai tratat vreodata toamna cu silicon o garnitura de Mercedes/BMW mai vechi si alea de Dacie? cand ajung acasa iti pun poza cu un motor de Honda care avea aproape 300.000 km si aproape 20 de ani. Guess what? Erau ma moi si mai bune ca orice cauciuc nou de pe Dacie.
Probleme electrice? ce vorbesti domnu? Dar de ce sa apara? Si la intretinere, cine te opreste ca odata la an sa desfaci cutia cu maimute si sa pui un Contact spray peste toate componentele? Altfel ce probleme sa ai? se rup firele de batranete? Are you kiddin me?
Intre o Corolla noua si un Jag used care are 30.000 aleg cu drag motorul de 3.0, AWD, piele Connoly, Clima, dezaburire pana si la clante, parbriz incalzit, un sistem de sunet de-a dreptul cool si altele. sa mai amintesc factorul imagine, pret in timp, gadgeturi, viata la volan, stabilitate, engineering?
QUOTE (Mircea104901 @ Jan 4 2010, 08:57 AM) *
Sandero va trece in familie cat de curand (va fi nevoie de a 2-a masina). Il prefer oricarui sh pe motive de siguranta.


Si asta e si mai tare. Care siguranta?
Dacia habar nu are ce inseamna caroserie deformabila la impact si un sistem de siguranta gen personal safety system...
what a joke...
Alex-F1
QUOTE (James Kilowatt @ Jan 4 2010, 05:04 AM) *
as lua Sandero 1.2 75CP GPL cu ochii inchisi in locul Golfului. La 8000? are clima (golful n-are si e important daca mergi zilnic), are garantie (golful n-are, e din 2003), e mai iute, consuma la jumatate


S-avem pardon, dar aer conditionat (macar manual) poate fi lejer pe Golf in banii astia, iar faza cu consumul la jumatate sper ca a fost o gluma!!! teehee.gif Daca un Sandero pe GPL consuma pe jumatate cat un Golf TDI (fie el chiar si de 115 CP), io maine imi vand Passatu si-mi iau un Sandero de ala! Si ca un Sandero de 75 CP "e mai iute" ca un Golf de 115, asta deja-i blasfemie frate..... confused.gif

P.S.: Goooood point, Rebel!!!! RESPECT!!!! yes.gif
Rebel
Dar mie tot nu mi-a raspuns unul dintre cei de aici: ce alege intre un amplificator audio nou facut de Tehnoton si unul de 7 ani facut de Sony?
sau nici pe ala nu-l luam ca au imbatrantit picioarele da cauciuc?
Legionaru'
QUOTE (Rebel @ Jan 4 2010, 06:02 PM) *
Intre o Corolla noua si un Jag used


Cred ca iubesti mult Toyota. In mai toate comparatiile bagi cate o masina de la ei! 36182451.gif
Mircea104901
QUOTE (Rebel @ Jan 4 2010, 01:02 PM) *
Si asta e si mai tare. Care siguranta?
Dacia habar nu are ce inseamna caroserie deformabila la impact si un sistem de siguranta gen personal safety system...
what a joke...


Rebel, cate Dacii cu dauna totala ai avut? Ai vazut cum arata un sasiu de Sandero? De Logan? S-au mai schimbat lucrurile, sa stii.

" Ai tratat vreodata toamna cu silicon o garnitura de Mercedes/BMW mai vechi si alea de Dacie? cand ajung acasa iti pun poza cu un motor de Honda care avea aproape 300.000 km si aproape 20 de ani."
Ce legatura are? Daca ung garniturile de BMW rezista Honda mai mult? Sau cum? Ca nu inteleg?

Siguranta inseamna si siguranta rularii autovehiculului, adica sa fii sigur ca nu se strica in mers, cum se intampla la sh. Adica probabilitatea de a se intampla la un sh e muult mai mare. Sa nu zic de Casco. Cati cu Golf 3 aveti Casco?
Sau ce masina iti iei cu 2000-3000 EUR? Sandero poti in leasing. Golf3/etc care sa fie mai bun decat o Dacie noua in nici un caz nu.

Daca as avea 10.000 cash, as lua altceva. Dar daca respectivul e incepator, nu as dori sa aiba Casco? Nu as dori sa nu-i sara vreun colier in mers sa se panicheze? Sa nu aiba probleme cu pornirea? Sa nu aiba probleme pe la suspensie?
Ia luati voi orice auto SH si bagati-l intr-un RK total sa vedeti cam cat costa si pe unde ajungeti.

Sigur, nu are airbag-uri laterale, ESP(mi-as fi dorit), pre-safe(a-la Merc-ul nou), etc, etc nu are bizonica si alte acareturi, dar e o masina safe si are tot ce-i trebuie pentru a merge civilizat din muult mai multe puncte de vedere la banii pe care-i am disponibili.

Sa mai zic de valoarea de revanzare peste 2-3 ani in care soferita va capata experienta si va dori ceva mai bun?
Fiecare are motivele lui. Din punctul meu de vedere, Sandero e o optiune imbatabila la ora actuala. Nu vorbesc in dodii, vorbesc dupa ce am analizat situatia impreuna cu soferita cateva luni si o caruta de oferte.
Daca m-ar da banii afara din casa, poate ca i-as lua un Hummer teehee.gif banned.gif
Mircea104901
QUOTE (Rebel @ Jan 4 2010, 01:10 PM) *
Dar mie tot nu mi-a raspuns unul dintre cei de aici: ce alege intre un amplificator audio nou facut de Tehnoton si unul de 7 ani facut de Sony?
sau nici pe ala nu-l luam ca au imbatrantit picioarele da cauciuc?


Rebel ai auzit de uscarea condensatorilor? De faptul ca ies din parametri o data cu acest lucru? De strapungerea izolatiilor transformatoarelor o data cu "imbatranirea" lacului izolator de pe spire? Etc...
Sigur, 7 ani la un top-of-the-line sunt putini, dar la home-use electronics sunt multi.

BTW: Am un Sony top-of-the line (e model rar fabricat doar pentru piata japoneza) de ceva mai multi ani, si se mai strica din cand in cand. Noroc ca mai stiu eu una-alta si il mai "carpesc", adica mai ung cate o bucsa de BMW si merge ampliful.
Rebel
Nu trebuie sa ubngi garniturile. Trebuie sa le pregatesti de iarna. ma rog, nu ma asteptsa cunosti acest lucru. Treaba era daca ai simtit diferenta. Uita-te bine indeaproape la ele, pipaie materialul, indoaie-l, vezi cum sta si cum se deformeaza, analizeaza putin si vezi cum arata garnitura de usa de pe dacie dupa doi ani si cum revine la loc la un BMW dupa 10 ani pastrandus-io geometria cat mai aproape de originial. -> o mai buna etansare.

Treaba cu banii las-o jos. Vorbim de o Dacie noua versus un second la aceeasi bani. Eu unul i-as lua sotiei ceva used (si am fost in situatia aia) cu un sasiu bun, suspensii independente (mai importante decat multe altele), dual-stage airbag, ranforsare de otel in usi, un handling de exceptie, gadgeturi care sa o ajute la condus si sa ii faca viata mai buna, etc.

Tu ce vorbesti colier si alte lucruri domnu? Cum naiba sa cada? Dar ce crezi ca e branza?
Cum naiba puteti spune asa ceva?

Casco? eu nu am casco la toate desi imi permit. Daca e vina lui primesc despagubirea suta la suta, daca e a mea nu primesc nimic pentru masina mea. Foaie verde. Doar nu o sa platesc casco sa ma rupa aia la buzunar, platind inca jumate de masina in cativa ani. Am incredere in mine si daca ceva se intampla shit happens, imi iau alta.
Rebel
QUOTE (Mircea104901 @ Jan 4 2010, 02:32 PM) *
Rebel ai auzit de uscarea condensatorilor? De faptul ca ies din parametri o data cu acest lucru? De strapungerea izolatiilor transformatoarelor o data cu "imbatranirea" lacului izolator de pe spire? Etc...
Sigur, 7 ani la un top-of-the-line sunt putini, dar la home-use electronics sunt multi.

BTW: Am un Sony top-of-the line (e model rar fabricat doar pentru piata japoneza) de ceva mai multi ani, si se mai strica din cand in cand. Noroc ca mai stiu eu una-alta si il mai "carpesc", adica mai ung cate o bucsa de BMW si merge ampliful.


1. Treaba cu uscarea condensatorilor se intampla foarte rar si sunt o multitudine de factori aici, de la orele de functionare la climat, exploatare, etc. In general este vorba de modul lor de etanseizare si cine a oprodus componenta respectiva. Daca e facuta de "BMW"-ul in componente nu o sa cada. Daca e facuta de Iasi, da, poti sa ii spui pa, pa de la inceput.
2. Componentele de clasa B sau mai ales C (folosita de Tehnoton) care in afara faptului ca nu prea sunt in parametrii, sunt inferioare ca si calitate nu se pot compara cu cele din clasa A.
3. Treaba cu tranformatorul iarasi e bulshit, a fost odata ca-n povesti, nu mai este astazi. iar cele de calitate nu folosesc aceeasi tehnologie si nici acelasi fir de proasta calitate.
4. Am si eu aparate de peste 10 ani si chiar un Sony CD player din 1983 (gasit pe strada si reparat de mine cand eram imigrant) care merge mai bine ca unul nou si are un sound processor extraordinar. Ultima oara cand l-am pus la osciloscop laserul era foarte putin "out of range" iar daca il iei la pumni nici nu misca.
Mai am un amplituner stereo de la Pioneer de 15 ani. Acum planuiesc sa il dau unui amic doar din lipsa de spatiu, aparatul merge super cool.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.